Videodrome (1983), regie David Cronenberg.
(http://us.imdb.com/title/tt0086541/)
verder maar weer....
[Dit bericht is gewijzigd door Caldas op 26-01-2004 22:42]
Maar ik vindt Stir of Echoes en The Sixth Sense toch ook wel in dat rijtje passen.
quote:(toch?... met een o?)
Op maandag 26 januari 2004 22:43 schreef Yankee het volgende:
meomento
[Dit bericht is gewijzigd door Mac.Nificent op 26-01-2004 22:47]
quote:Ja, als elke film waarbij ik me toch wel dingen ga bij afvragen mindfucks zijn, dan is 50% van alle films die ik gezien heb een mindfuck. Mindfucks zijn films waarbij je het einde zegt: Holy Shit wat is er gebeurt, hoe is het nu geëindigd?, wat is er gebeurd?
Op maandag 26 januari 2004 11:04 schreef Beluga het volgende:[..]
Mwah, et gaat mij meer om de characters. Hij "mindfucked" je wereld. Het plot is bij Strangelove inderdaad heel gesloten. Maar je gaat je toch dingen afvragen. Dat bedoel ik meer.
[Dit bericht is gewijzigd door Lonewolf2003 op 26-01-2004 22:49]
Cypher vind ik dan wel een goede mind fuck film, al zag ik daar het eind ook aankomen.
Existenz is ook een goede.
quote:Nee, het is toch echt memento.
Op maandag 26 januari 2004 22:47 schreef Mac.Nificent het volgende:[..]
(toch?... met een o?)
maarja, briljante mindfuckfilm
-
Oh ja shit Basic is ook goed!
quote:hehe als jij fight club wél een brainfuck vindt en memento niet, dan snap je memento gewoon niet
Op maandag 26 januari 2004 22:53 schreef DeX090 het volgende:
Memento was zo'n kutfilm, snap niet dat mensen die goed vonden.
Zelf vond ik Stir of Echoes wel goed, maar echt een mindfuck...nee, niet echt. Denk dat Fight Club hier toch wel beter past. The Sixth Sense ook wel. Verder ga ik The Ring morgen kijken, hoog gespannen verwachtingen.
quote:zelfde favo's plus Alexandra's Project
Op maandag 26 januari 2004 22:44 schreef sweek het volgende:
Mijn favorieten: Memento, Pi, Requiem For A Dream, Lost Highway, Mulholland Drive, Magnolia.
quote:Voor mij is een mind fuck een film waar aan het eind niets blijkt wat het is. Of een erg onverwachte plot wending. Films als Cypher, Existenz, Fight Club, Sixth Sense enz.
Op maandag 26 januari 2004 22:52 schreef Monidique het volgende:[..]
Niet?
The Ring heeft een gaaf einde, maar een mind fuck, nee dat niet.
/edit Memento, Pi, Requiem For A Dream, Lost Highway, Mulholland Drive, Magnolia, Alexandra's Project en Donnie Darko.
Fight Club is zeker een goede film, maar niet mindfucked.
[Dit bericht is gewijzigd door Aegirsson op 26-01-2004 23:07]
quote:precies, daar ben ik het mee eens.
Op maandag 26 januari 2004 23:04 schreef Tweek het volgende:[..]
Voor mij is een mind fuck een film waar aan het eind niets blijkt wat het is. Of een erg onverwachte plot wending. Films als Cypher, Existenz, Fight Club, Sixth Sense enz.
quote:inderdaad
Op maandag 26 januari 2004 23:04 schreef Tweek het volgende:
By the way, kan iemand mij vertellen wanneer de laatste film van Philippe Grandrieux La Vie nouvelle uit 2002 eens in Nederland komt???
quote:Okay.
Op maandag 26 januari 2004 23:04 schreef Tweek het volgende:[..]
Voor mij is een mind fuck een film waar aan het eind niets blijkt wat het is. Of een erg onverwachte plot wending.
quote:Euh..uitleg??? Geweldige film, maar een mindfuck..
Op maandag 26 januari 2004 23:05 schreef Aegirsson het volgende:
Magnolia
quote:En requiem for a dream dan? Het is toch best duidelijk dat ze op hun onder gang afstormen, of dacht je dat ze wakker zouden worden uit een slechte trip?
Op maandag 26 januari 2004 23:05 schreef Aegirsson het volgende:hoe kon ik darko nou vergeten.
/edit Memento, Pi, Requiem For A Dream, Lost Highway, Mulholland Drive, Magnolia, Alexandra's Project en Donnie Darko.
Eraserhead (1977)
Weirde film...vrijwel ongrijpbaar
quote:Ik vind Requiem For a Dream dan weer geen mindfuck, het is niet zo dat het einde totaal onverwacht is en dat je het niet aan ziet komen. En dat heb ik bij Fight Club wel.
Op maandag 26 januari 2004 23:05 schreef Aegirsson het volgende:hoe kon ik darko nou vergeten.
andere brilliante mindfucks:
Donnie Darko
Pulp Fiction
Abres Los Ojos
Memento
2001 A Space Odyssey
Eyes Wide Shut
A Clockwork Orange
Alice in Wonderland
The Doors
Dark City
Overigens zijn de mindfuckers altijd films die er bij de tweede keer bekijken heel anders uitzien!
quote:Ik niet, bij Fight Club zag ik het helaas al aankomen.
Op maandag 26 januari 2004 23:15 schreef IP het volgende:[..]
Ik vind Requiem For a Dream dan weer geen mindfuck, het is niet zo dat het einde totaal onverwacht is en dat je het niet aan ziet komen. En dat heb ik bij Fight Club wel.
Briljante films
Verder zijn alle te noemen films al genoemd hier. Leuk topic, ik ben nu toch wel benieuwd naar Donnie Darko...
Ik nomineer dan maar : The Wall van Pink Floyd
Gaat over gek worden en sociaal isolement enzo. Realiteit en fantasie lopen behoorlijk in elkaar over. Best wel indringend. Vooral die scene van dat jochie die door dat gesticht heen loopt en die gek in dwangbuis tegenkomt. brrrr. Best wel een mindfuck imho. Creepy sfeertje
quote:Hehehehehe.
Op maandag 26 januari 2004 23:54 schreef EgoTrippin het volgende:
Iemand De Zee Die Denkt al opgenoemd? Ik heb het eerste topic niet helemaal gelezen, maar ik denk zomaar dat deze er nog niet bij staat
Laatste mindfuck die ik heb gezien is Donnie Darko. Briljant.
quote:Die heb ik dus al 2 keer genoemd
Op maandag 26 januari 2004 23:55 schreef Lambiekje het volgende:
En niemand die Cypher heeft genoemd .. ook een heerlijke mindfucker
quote:Ja
Op dinsdag 27 januari 2004 00:27 schreef Tweek het volgende:[..]
Die heb ik dus al 2 keer genoemd
Brazil
quote:Sorry .. had topic niet echt meer gevolgd .. maar laatst stond er niets volgens my.
Op dinsdag 27 januari 2004 00:27 schreef Tweek het volgende:[..]
Die heb ik dus al 2 keer genoemd
quote:Die was ook redelijk maf en mindfucking
Op dinsdag 27 januari 2004 03:34 schreef search64 het volgende:
Jullie hebben het allemaal fout, het is;Brazil
quote:Eindelijk iemand die hem noemd
Op maandag 26 januari 2004 23:29 schreef Tweek het volgende:
Usual Suspects hoort er natuurlijk ook bij.
En 6th sense??
quote:Jij slaat ook de plank mis, want Un Chien Andalou blijft onovertroffen. En dat al sinds 1929.
Op dinsdag 27 januari 2004 03:34 schreef search64 het volgende:
Jullie hebben het allemaal fout, het is;Brazil
Mindfuck als in "Onverwachte plotwending": Planet Of The Apes (het origineel)
Mindfuck als in "Gebeurt dit nu werkelijk of niet": Rosemary's Baby
Mindfuck als in "Waar zit ik in hemelsnaam naar te kijken": Hotel
Misschien niet de beste mindfucks, maar ik val in ieder geval niet in herhaling
quote:Inderdaad.... een meesterwerk...
Op maandag 26 januari 2004 23:15 schreef Caldas het volgende:
Trouwens niemand noemt hem, maar deze cult classic van David Lynch mag zeker niet ontbreken:Eraserhead (1977)
Weirde film...vrijwel ongrijpbaar
The Tenant (Roman Polanski)
Gummo (Harmony Korine)
quote:Zeker weten een mindfuck! Echt een superfilm
Op maandag 26 januari 2004 23:39 schreef klaus_beyer het volgende:
En als hekkesluiter......The game
Kep niemand nog over "Fallen" gehoord
quote:Ik had het einde vanaf het begin geraden, dus niet zo'n mindfuck.
Op maandag 26 januari 2004 23:29 schreef Tweek het volgende:
Usual Suspects hoort er natuurlijk ook bij.
Momento vindt ik nog steeds een goede mindfuck
quote:Momento ken ik niet, maar Memento was wel geinig idd. Trouwens, het al dan niet raden voordat het onthuld wordt van de twist in een film is voor mij geen reden om een film al dan niet een mindfuck te noemen.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:27 schreef Chillmeister het volgende:[..]
Ik had het einde vanaf het begin geraden, dus niet zo'n mindfuck.
Fightclub als je goed oplet begin jezelf ook door te krijgen voordat het wordt geopenbaart.Momento vindt ik nog steeds een goede mindfuck
Memento zag ik al van verre aankomen, maar dat maakte het voor mij niet minder een mindfuck. Puur het feit dat ze er zo'n twist in hebben durven stoppen is voor mij al voldoende. Helaas is de twist in een film inmiddels aardig gedevalueerd naar een gimmick om te verbloemen dat hetgeen wat vooraf ging niet erg interessant was.
quote:Aangezien jij alles lelijk vind wat ik mooi vind en vice versa zal ik hier ook zeker geen reet aan vinden.
Op dinsdag 27 januari 2004 11:28 schreef BTM het volgende:[..]
Jij slaat ook de plank mis, want Un Chien Andalou blijft onovertroffen. En dat al sinds 1929.
quote:Ik vind zowel Chien als Brazil geweldig ... jaja .. het is mogelijk om van beide films te houden ... komt nader tot elkaar broeders ... halleluja ...
Op dinsdag 27 januari 2004 16:47 schreef search64 het volgende:[..]
Aangezien jij alles lelijk vind wat ik mooi vind en vice versa zal ik hier ook zeker geen reet aan vinden.
quote:Moet ik nog steeds zien! Kan m alleen nergens op dvd vinden!
Op maandag 26 januari 2004 23:58 schreef ErikT het volgende:
Jeuj, mn topic heeft een vervolg!Laatste mindfuck die ik heb gezien is Donnie Darko. Briljant.
quote:Maar hij heeft wel gelijk
Op dinsdag 27 januari 2004 16:47 schreef search64 het volgende:[..]
Aangezien jij alles lelijk vind wat ik mooi vind en vice versa zal ik hier ook zeker geen reet aan vinden.
quote:Puur het plaatsen van een twist is dat voor mij ook niet. Een mindfuck is voor mij een film die je niet in één keer (of twee, of drie) volledig meekrijgt. David Lynchfilms komen in de buurt, de drie M.Night Shyamalan's films die ik gezien heb (6th sense, Unbreakable, Signs) voor mij niet.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:44 schreef Weakling het volgende:
Momento ken ik niet, maar Memento was wel geinig idd. Trouwens, het al dan niet raden voordat het onthuld wordt van de twist in een film is voor mij geen reden om een film al dan niet een mindfuck te noemen.
Dat je denkt GVD dit is toch niet echt gebeurd! (wel dus) : The Life Of David Gale
quote:DC ++
Op dinsdag 27 januari 2004 16:53 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Moet ik nog steeds zien! Kan m alleen nergens op dvd vinden!
quote:Usual Suspects werd in #1 al meer dan eens genoemd hoor.
Op dinsdag 27 januari 2004 11:04 schreef Mr. Orange het volgende:
Eindelijk iemand die hem noemd
quote:Basic?
Op dinsdag 27 januari 2004 19:29 schreef Chillmeister het volgende:
Zag laatst een film in de boot met John Travolta en Samuel L Jackson. Daar zaten super veel twists in. niet iedereen vindt dat leuk maar ik wel. dat was nog een leuke semi-mindfuck
En idd: Donnie Darko.
quote:Ja! dat was de naam. had het helemaal stom vergeten
Op dinsdag 27 januari 2004 20:02 schreef Iceflake het volgende:[..]
Basic?
quote:Vond het geen onwijze mind-fuck maar wel een errug goede film! Einde had ik echt niet kunnen voorspellen... (maar misschien zegt dat meer over mij dan over die film
Op dinsdag 27 januari 2004 19:29 schreef Chillmeister het volgende:
Zag laatst een film in de boot met John Travolta en Samuel L Jackson. Daar zaten super veel twists in. niet iedereen vindt dat leuk maar ik wel. dat was nog een leuke semi-mindfuck
Ik stem voor het tweede
Ik had het gehad en believe me dat voelt goed
. Now THAT's a mindfuck.
quote:Ik ga met je mee
Op woensdag 28 januari 2004 00:50 schreef boskov het volgende:
eigenlijk moeten we even besluiten wat met mindfuck bedoeld wordt.
Is dat:
-Verrassend einde, wat niemand verwachte, of
-dat je na het eind van de film nog steeds niet weet wat er aan de hand is .Ik stem voor het tweede
quote:Ik stem voor een combinatie van beiden: Een film waarin aan het eind blijkt dat je opeens de hele film eigenlijk toch verkeerd begrepen hebt.
Op woensdag 28 januari 2004 00:50 schreef boskov het volgende:
-Verrassend einde, wat niemand verwachte, of
-dat je na het eind van de film nog steeds niet weet wat er aan de hand is .
(Al valt Memento daar dan ook niet onder...)
De meeste films die hier worden opgenoemd worden als mindfuck bestempeld omdat de desbetreffende user 'm destijds bij het zien van de film 'm niet snapte
.
Finder's Fee gezien
als je ervan houdt de moeite waard
quote:Jaah! Die heerst grote tijd! Inmiddels alweer een aantal jaar geleden dat ik 'm te leen kreeg van onze klusjesman (jawel). Geniale film!
Op maandag 26 januari 2004 23:39 schreef klaus_beyer het volgende:
En als hekkesluiter......The game
spoiler:
Of die ene met Denise Richards, Mattt Dillon en Neve Campbell...kweet de naam van de film niet meer
quote:wild things
Op vrijdag 6 februari 2004 17:51 schreef Vivi het volgende:
Kheb geen zin om het hele topic door te lezen maar ik zeg: Vanilla Sky/Abre los ojosOf die ene met Denise Richards, Mattt Dillon en Neve Campbell...kweet de naam van de film niet meer
quote:ow ja.
Op vrijdag 6 februari 2004 17:55 schreef wx het volgende:[..]
wild things
quote:Da's een extreem scherpe observatie die je daar presenteert, Hercule Poirot.
Op maandag 2 februari 2004 12:29 schreef MarkzMan_X het volgende:
Mindfuck. Stoer woord.
De meeste films die hier worden opgenoemd worden als mindfuck bestempeld omdat de desbetreffende user 'm destijds bij het zien van de film 'm niet snapte
.
quote:wat is dit voor een kromme kortzichtige redenering
Op maandag 2 februari 2004 12:29 schreef MarkzMan_X het volgende:
Mindfuck. Stoer woord.
.
En nog wat onbekendere films zoals:
Irreversible http://www.imdb.com/title/tt0290673/
Mockingbird don't sing http://www.imdb.com/title/tt0273822/
Maar ja wat versta je precies onder Mindfuck ????
Deze films lijken idd de eerste keer zeer vaag, maar meestal begrijp je ze wel na 2 keer kijken, en dan bestempel je ze zelf niet meer als mindfuck.
En ik ben het zelf met flyin-hawk eens, ik denk dat mindfuck films, films zijn die gewoon veel indruk op je achterlaten
[Dit bericht is gewijzigd door Manchurian op 07-02-2004 15:00]
of is dat geen mind fuck
[Dit bericht is gewijzigd door Davidboaz op 12-02-2004 21:25]
jonge als je kneiterstoned bent moet je em is kijken... moet je is oplettenquote:Op maandag 26 januari 2004 23:15 schreef IP het volgende:
[..]
Ik vind Requiem For a Dream dan weer geen mindfuck, het is niet zo dat het einde totaal onverwacht is en dat je het niet aan ziet komen. En dat heb ik bij Fight Club wel.
The Wall .. een hele vage film, echt een mindfuckquote:Op maandag 26 januari 2004 23:53 schreef Dukhlovi het volgende:
Wou net idd ook Apocalypse know zeggen.
"the horror , the horror"
Ik nomineer dan maar : The Wall van Pink Floyd
Gaat over gek worden en sociaal isolement enzo. Realiteit en fantasie lopen behoorlijk in elkaar over. Best wel indringend. Vooral die scene van dat jochie die door dat gesticht heen loopt en die gek in dwangbuis tegenkomt. brrrr. Best wel een mindfuck imho. Creepy sfeertje
damn ik heb echt niks te doenquote:Op dinsdag 20 april 2004 22:08 schreef GoeRoel het volgende:
Als iemand zin heeft om alle titels te verzamelen die in dit topic genoemd worden dan kan ik ze gaan kijken de komende tijd![]()
quote:12 Monkeys
2001 A Space Odyssey
A Beautiful Mind
A Clockwork Orange
A Ma Soeur
Abres Los Ojos
Alexandra's Project
Alice in Wonderland
American Beauty
American Psycho
Apocolypse Now
Arlington Road
Basic
Basic Instinct
Brazil
Cruel Intentions
Cypher
Dark City
De Zee Die Denkt
Donnie Darko
Don't Look Now
Eraserhead
Existenz
Eyes Wide Shut
Fight Club
Finder's Fee
Frailty
Gummo
Heaven is only in hell
Hitchhikers guide to the galaxy
Hotel
Irma La Douce
Irréversible
Jacob's Ladder
K-Pax
L'Année dernière à Marienbad
Lost Highway
Lucia y el Sexo
Magnolia
Memento
Mindhunter
Misery
Mockingbird don't sing
Mulholland Drive
Once Upon a Time... When We Were Colored!
Pi
Planet Of The Apes
Providence
Pulp Fiction
Requiem For A Dream
Rosemary's Baby
Sick Twist
Sombre
Stir of Echoes
The Cube 1 & 2
The Doors
The game
The Life Of David Gale
The Man Who Fell To Earth
The Ninth Gate
The Others
The Ring
The Sixth Sense
The Tenant
The Wall (Pink Floyd)
Thundercrack!
Twin Peaks: Fire Walk With Me
Un Chien Andalou
Underworld
Usual Suspects
Very Bad Things
Videodrome
Wild Things
HEAVEN IS ONLY IN HELL ga je niet vinden, nergens.quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:08 schreef GoeRoel het volgende:
Als iemand zin heeft om alle titels te verzamelen die in dit topic genoemd worden dan kan ik ze gaan kijken de komende tijd![]()
Mijn defenitie: een psychologische film waarvan je aan het einde echt zegt: "DAMN!! Dat was ziek!"quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:38 schreef _bigmac_ het volgende:
Wat is een Mindfuck?
quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:34 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
damn ik heb echt niks te doen
[..]
en een dikke zak wietquote:Op woensdag 21 april 2004 15:40 schreef GoeRoel het volgende:
Thanx,
Stuk of 100 titels. 2,5 uur per film. 250 uur nog te gaan.
Mag wel veel snaaiwerk in gaan slaan !![]()
[..]
Mindfuck-antwoordquote:Op woensdag 21 april 2004 17:47 schreef _Supreme het volgende:
ik heb PI gezien en requem for a dream ook
die vond ik vrij KUT.
maar wel goede films natuurlijk!
Het einde van Memento laat wel genoeg over om vrij te interpreteren/speculeren wat er nou echt is gebeurd.quote:Op woensdag 28 januari 2004 09:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik stem voor een combinatie van beiden: Een film waarin aan het eind blijkt dat je opeens de hele film eigenlijk toch verkeerd begrepen hebt.
(Al valt Memento daar dan ook niet onder...)
idd en dancer in the dark, the green mile ook wel 'n beetje...quote:Op maandag 26 januari 2004 22:44 schreef sweek het volgende:
Mijn favorieten: Memento, Pi, Requiem For A Dream, Lost Highway, Mulholland Drive, Magnolia.
Daar kun je dan ook meteen Lost Highway aan toevoegen, die overtreft Mulholland Drive toch wel.quote:Op donderdag 22 april 2004 15:51 schreef Spyral het volgende:
Memento is zeker een behoorlijke mindfuck... Maar de ultieme vind ik toch Mulholland Drive...
Mja die noemde ik ook een stukje terug... die zeker ziek!quote:Op donderdag 22 april 2004 15:40 schreef The_Crow het volgende:
Laatst The Butterfly Effect gekeken. Das ook best een mindfuck.
quote:12 Monkeys
2001 A Space Odyssey
A Beautiful Mind
A Clockwork Orange
A Ma Soeur
Abres Los Ojos
Alexandra's Project
Alice in Wonderland
American Beauty
American Psycho
Apocolypse Now
Arlington Road
Basic
Basic Instinct
Brazil
Cruel Intentions
Cypher
Dark City
Das Experiment
De Zee Die Denkt
Dead man's curve
Deceiver - liar
Donnie Darko
Don't Look Now
Eraserhead
Existenz
Eyes Wide Shut
Fight Club
Finder's Fee
following
Frailty
Gummo
Heaven is only in hell
Hitchhikers guide to the galaxy
Hotel
Identity
Irma La Douce
Irréversible
Jacob's Ladder
K-Pax
L'Année dernière à Marienbad
Lost Highway
Lucia y el Sexo
Magnolia
Memento
Mindhunter
Misery
Mockingbird don't sing
Mulholland Drive
Neon Genesis Evangelion
Once Upon a Time... When We Were Colored!
parallax view
Perfect Blue
Pi
Planet Of The Apes
Providence
Pulp Fiction
Requiem For A Dream
Rosemary's Baby
Sick Twist
Sombre
Solaris
Stir of Echoes
The butterfly effect
The Caller
The Cube 1 & 2
The Doors
The game
The Life Of David Gale
The Man Who Fell To Earth
The Ninth Gate
The Others
The Ring
The Sixth Sense
The Tenant
The Wall (Pink Floyd)
Thundercrack!
Twin Peaks: Fire Walk With Me
Un Chien Andalou
Underworld
Usual Suspects
Very Bad Things
Videodrome
Waking life
Wild Things
The butterfly effect is inderdaad een superfilm! De zwarte gaten in het verhaal worden gedurende de film ingevuld. De film heeft voor mijn gevoel iets weg van Donnie Darko, Frequency en Memento.quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:01 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb van de week de film The Butterfly Effect gezien.
Moet zeggen dat het toch een aardig sicke film is! Ik was stoned en dat helpt zeker bij deze film
Ik weet niet of ie al in de bioscoop is maar imo zeker een tip
Fallen vond ik geen mindfucker. Maar het einde van die film is meesterlijkquote:Op dinsdag 27 januari 2004 16:18 schreef Mighty_Mike het volgende:
Donnie Darko, cube 1&2, Existenz,fight club,
Kep niemand nog over "Fallen" gehoord
quote:Op donderdag 22 april 2004 15:40 schreef The_Crow het volgende:
Laatst The Butterfly Effect gekeken. Das ook best een mindfuck.
Nee, dies gewoon heel slechtquote:Op vrijdag 15 april 2005 09:46 schreef Wouter.1984 het volgende:
''Secret Window'' ?
Butterfly effect vond ik echt zo'n wannabe mindfuck film. Verre van briljant.quote:Op vrijdag 15 april 2005 08:31 schreef boekjefotos.nl het volgende:
[..]
The butterfly effect is inderdaad een superfilm! De zwarte gaten in het verhaal worden gedurende de film ingevuld. De film heeft voor mijn gevoel iets weg van Donnie Darko, Frequency en Memento.
Helemaal goed dus![]()
die zie ik altijd staan, maar die huur ik nou nooit.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:33 schreef De.dronken.pinguin het volgende:
[afbeelding]
Deze is ook best knetter![]()
Een hele goede film, maar geen mindfuck film. Meer dramatischquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:42 schreef ShaoliN het volgende:
butterfly effect vond ik echt zo'n wannabe mindfuck film. Verre van briljant.
Wat gek dat Fear and Loathing in Las Vegas zo laat genoemd wordtquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:33 schreef De.dronken.pinguin het volgende:
[afbeelding]
Absoluut !quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:33 schreef De.dronken.pinguin het volgende:
[afbeelding]
Is dat die film over die verdwenen maffia baas en die gast op het einde metquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:59 schreef PDOA het volgende:
Gozu, van Miike Takashi
Echt geen touw aan vast te knopen die film en nog maffer dan Lost Highway!
Fout! Think again. Een mindfuck film is dat je effe aan het puzzelen bent hoe het plot nu zit, wie wat hoe vragjes en als de film afgelopen is, dat je denkt aaaah zo. Damm niet verwacht.quote:Op maandag 2 februari 2004 12:29 schreef MarkzMan_X het volgende:
Mindfuck. Stoer woord.
De meeste films die hier worden opgenoemd worden als mindfuck bestempeld omdat de desbetreffende user 'm destijds bij het zien van de film 'm niet snapte.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:08 schreef BrickTop het volgende:
[..]
Is dat die film over die verdwenen maffia baas en die gast op het einde met
die pollepel in z'n reet ?![]()
Pi is zeker een goedequote:Op dinsdag 20 april 2004 23:19 schreef Goofup het volgende:
Pi zag ik weer staan. Die is inderdaad een goed voorbeeld
Ja dat is ook wel een lekkerequote:Op zaterdag 16 april 2005 12:03 schreef Kolkus het volgende:
Naked Lunch voldoet volgens mij ook wel aan de mindfuck-criteria![]()
Jawel, daarom vraag ik het. Die film was voor mij vrij duidelijk..quote:
Ja, de film op zich was duidelijk, maar wat ik het het "mindfuck-aspect" vond is het feit achteraf dat ze niet met die jongens mee ging vanwege haar man; dat dat niet de belangrijkste reden was... persoonlijke vind ik dat een "achteraf-mind-fuck"...quote:Op zaterdag 16 april 2005 15:17 schreef Saviola het volgende:
[..]
Jawel, daarom vraag ik het. Die film was voor mij vrij duidelijk..
Klopt ja, das ook een goeie.quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:31 schreef hornage het volgende:
is Session 9 al genoemd? Ook wel fijne vage film wat uiteindelijk geheel iets anders is.
Het acteren van Robert De Niro.quote:Op donderdag 29 september 2005 13:53 schreef diep-in-de-war het volgende:
hide and seek heb ik een keer gedownload maar nog nooit gekeken, hij krijgt ook maar een laag cijfer. omschrijf is het ziekste moment, misschien ga ik hem dan kijken
het is idd een zeer matige film en de "verrassing" is ook wat flauw en geforceerd..quote:Op donderdag 29 september 2005 13:53 schreef diep-in-de-war het volgende:
hide and seek heb ik een keer gedownload maar nog nooit gekeken, hij krijgt ook maar een laag cijfer. omschrijf is het ziekste moment, misschien ga ik hem dan kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.desalniettemin..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
Ik ben lui en ik kan niet tellen.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:44 schreef Sokolsky het volgende:
Ga je gang zou ik zeggen.
Ik vind hem ook niet tippen aan donnie darko, maar meer omdat het een onstellend slechte kutfilm isquote:Op dinsdag 19 april 2005 10:06 schreef _Flea_ het volgende:
Wat is The Butterfly Effect een goeie film zeg! Super. Maar hij kan niet echt tippen aan Donnie Darko.
Ik wacht eerst wel even af.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:58 schreef Sokolsky het volgende:
0: dan maak je een Excelsheet.
quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:33 schreef diep-in-de-war het volgende:
saw
Deze film schijnt populair te zijn bij mensen die zo nu en dan geestverruimende middelen gebruiken. Dan heb je al gauw een mindfuck.quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:19 schreef OldJeller het volgende:
Kan iemand toelichten waarom hij/zij deze film een mindfuck vindt?
Dat valt ook wel mee. Ik heb me er prima mee vermaakt. DD vind ik trouwens overhyped.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet tippen aan donnie darko, maar meer omdat het een onstellend slechte kutfilm is![]()
Aha.. zit dus meer achter..quote:Op zaterdag 26 november 2005 03:34 schreef Price het volgende:
[..]
Deze film schijnt populair te zijn bij mensen die zo nu en dan geestverruimende middelen gebruiken. Dan heb je al gauw een mindfuck.
Ik vond 'm afschuwelijk. Om de film als mindfuck te betitelen: Neem nog een jointje.
Laten we zeggen dat The Butterfly Effect een mindfuckfilm is, maar dan toch weer verhollywood.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet tippen aan donnie darko, maar meer omdat het een onstellend slechte kutfilm is![]()
Hm.. ik ben het vaak wel met je eens, maar hier volstrekt nietquote:Op zaterdag 26 november 2005 03:38 schreef Price het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Ik heb me er prima mee vermaakt. DD vind ik trouwens overhyped.
Perfecte film! Maar geen mindfuck in de zin waarin de meeste films die zijn genoemd dat zijn.quote:Op zondag 27 november 2005 18:01 schreef Soul79 het volgende:
Leuk topic, is Deliverance al genoemd? Toch wel een flinke mindfuck vond ik.
Bij Memento was het einde ook een beetje, een willekeurig einde.quote:Op zondag 27 november 2005 19:39 schreef Soul79 het volgende:
Aha, ik snap nu de definitie...... maarre, een mindfuck op die manier vind ik eigenlijk niet zo boeiend dan. Mijn probleem met de meeste van die zogenaamde 'mindfucks' is dat er meestal meer spanning wordt opgebouwd dan de uitkomst rechtvaardigt. Zowel bij Donnie Darko als Memento had ik bij het einde een gevoel van: goh, is dit het nou? Hoewel Memento wel een goeie film is.
idem hier.. volgens mij klopt het ook niet helemaal...quote:Op zondag 27 november 2005 19:44 schreef Georges het volgende:
Voor mij nog altijd Total Recall, heb die film 4 keer gezien denk ik en snap nog steeds niet helemaal de chronologie.
Ik ben het wel met je eens, de meeste van die mindfucks (en god, wat zijn ze populair onder tegenwoordige filmkijkertjes) zijn vaak ook meer een soort gimmickfilms, waarbij de gimmick het schrijnende gebrek aan kwaliteit op andere fronten moet verhullen.... zo voelt het bij veel van die films aan, zoals vanilla sky, memento of butterfly effect.quote:Op zondag 27 november 2005 19:39 schreef Soul79 het volgende:
Aha, ik snap nu de definitie...... maarre, een mindfuck op die manier vind ik eigenlijk niet zo boeiend dan. Mijn probleem met de meeste van die zogenaamde 'mindfucks' is dat er meestal meer spanning wordt opgebouwd dan de uitkomst rechtvaardigt.
Zowel bij Donnie Darko als Memento had ik bij het einde een gevoel van: goh, is dit het nou? Hoewel Memento wel een onderhoudende film is. Donnie Darko ook wel, maar vind ik wat te gelikt.
Primer!quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:51 schreef Jackass_ het volgende:
ik heb een tijd geleden een vrij mind-fuckende film gezien, kan alleen niet meer op de naam komen
het zijn 3 vrienden die in een garage aan iets werken, en dan uiteindelijk in de tijd kunnen reizen, maar de tijdlijn in de film is nogal heel onlogisch.
Nadat ik de film heb gezien; en er wat op imdb over aan het lezen was had zelfs iemand een tijdlijn gepost van hoe dat hij alles zag.
Weet iemand welke film ik bedoel?
Total Recall heeft gewoon een lineaire tijdslijn, het enige mindfuckende aan die film is dat je niet zeker weet of het in zijn hoofd afspeelt of dat ie het echt meemaakt.quote:Op zondag 27 november 2005 20:57 schreef Sosa het volgende:
[..]
idem hier.. volgens mij klopt het ook niet helemaal...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede film, geen mindfuck echterquote:Op woensdag 30 november 2005 20:04 schreef OldJeller het volgende:
Vrijdag komt Requiem for a dream om 0.00 op Canvas.
Als je hem nog niet gezien hebt; kjiken. Als je hem wel gezien hebt; kijken!
idd, dat is hem, bedanktquote:Op maandag 28 november 2005 09:32 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Primer!
Deze heb ik een aantal maanden terug nog gezien in het Kriterion in Amsterdam. Het gaat dus over drie vrienden, maar 2 van die vrienden ontdekken dat apparaat omdat die andere er niets mee te maken wil hebben. Met dat apparaat kan je 2 keer zo lang terug in de tijd reizen als dat je er zelf ingezeten hebt. Dit levert natuurlijk weer een heleboel extra tijdlijnen op, wat de film er niet makkelijker op maaktOok het vele gebruik van wetenschappelijke termen kan het voor de meeste mensen lastig maken.
Ik heb deze film nog maar een keer gezien, wat dus echt te weinig is voor een film van dit caliber. Weet iemand of hij al op dvd is verschenen?
Ik vond hem inderdaad ook goed te volgen. VIel me mee. Hij is wel heel goed vind ik.quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:19 schreef OldJeller het volgende:
Ik post het hier, want deze zit niet in het tournament.
Maarre, ik keek even de mindfuck topics door, om wat uit te kiezen.
Ik zag een aantal keren Requiem for a dream worden genoemd.
Die keek ik.
Wat is hier mindfuck aan?
De film is alleen een beetje raar, maar het is enorm goed te volgen. De stand van zaken voor de mensen is alleen wat fucked up / onfortuinlijk, maar ik vind niet echt dat hier van een mindfuck te spreken is.
Een goede horror lijkt me dan meer een mindfuck omdat die (als hij echt goed is) je laat schrikken en opfokt.
Kan iemand toelichten waarom hij/zij deze film een mindfuck vindt?
hoezo dat? vind ik niet echt een mindfuck eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:48 schreef Erick1985 het volgende:
Persoonlijk vind ik de beste mindfuckers;
- The Silence Of The Lambs
Ja, en er is weing mindfuck aan.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Erick1985 het volgende:
Heb je deze weleens gezien dan?!
Toch vind ik van wel. De geheimzinnige bijdrage van Dr. Lecter in het hele verhaal... hoe hij Clarica helpt met het vinden van Buffalo Bill met allemaal vage, indirecte en enge tips etc. Vooral ook het hele verhaal achter de doodskop-vlinder (of hoe die ook heette) en hoe dat invloed had op het verhaal. Yep; toen ik deze film voor het eerst gezien had spookte hij nog weken door m'n hoofd. Zeer indrukwekkend allemaal. En inderdaad; één van de allerbeste thrillers allertijden. Heeft zelfs 5 Oscars gewonnenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja, en er is weing mindfuck aan.
Één van de beste thrillers ooit gemaakt, maar geen mindfuck imho.
ja, meerdere kerenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Erick1985 het volgende:
Heb je deze weleens gezien dan?!
"Silence of the Lambs" zet de kijker in enkele scenes even op het verkeerde been. Vooral als het politie team op het punt staat het huis binnen te vallen, tegelijk met dat Jodie aanbelt bij een ander huis...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:16 schreef Timo20 het volgende:
hoezo dat? vind ik niet echt een mindfuck eerlijk gezegd
Usual Suspects is idd. wel een goed voorbeeld.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:54 schreef BdR het volgende:
Onder mindfuck versta ik vooral, dat je als kijker op het verkeerde been wordt gezet. Bekendste voorbeelden zijn natuurlijk "The Usual Suspects" en "The Sixth Sence".
Heb hem inmiddels gezien, wel aardige film, maar niet bijzonder. Er is teveel gejat van Cube en Saw en Battle Royal. De laatste scene is wel grappig, maar om daar nou de hele film voor te gaan kijken.. hier een tijdsbesparende SPOILER :quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:56 schreef BdR het volgende:
House of 9 (2005) schijnt ook wel de moeite te zijn, met een bizar einde. Tenminste dat hoorde ik op de radio, kheb hem nog niet gezien..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
Maar dat is toch geen mindfuck??quote:Op maandag 9 januari 2006 17:54 schreef BdR het volgende:
Onder mindfuck versta ik vooral, dat je als kijker op het verkeerde been wordt gezet. Bekendste voorbeelden zijn natuurlijk "The Usual Suspects" en "The Sixth Sence".
[..]
"Silence of the Lambs" zet de kijker in enkele scenes even op het verkeerde been. Vooral als het politie team op het punt staat het huis binnen te vallen, tegelijk met dat Jodie aanbelt bij een ander huis...dat is wel leuk gedaan vond ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2: De personages/het verhaal bestaat helemaal niet echt, alleen in iemands hoofd!
voorbeeldenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar ik zelf moeite mee heb is films die koste wat kost nog zo'n leuke plottwist erin moeten wurmelen...helemaal erg als je die 'onverwachte' wending al lang van tevoren voelde aankomen. De regisseur van the Sixth Sense lijkt wel erg aan dit syndroom te lijden. "De mensen verwachten iets onverwachts dan zal ik het ze geven ook!" Vooral The Village was echt niet uit te houden hierdoor...
Zelf zou ik graag nomineren: Presumed Innocent en Don't Look Now.
Is dat die film over die ouders die gaan kamperen in de outbacks en dat dan die baby door een dingo uit de tent wordt gejat?quote:Op maandag 9 januari 2006 19:04 schreef toemis_boontjes het volgende:
Zelf zou ik graag nomineren: Presumed Innocent.
neuquote:Is dat die film over die ouders die gaan kamperen in de outbacks en dat dan die baby door een dingo uit de tent wordt gejat?
Kom op zeg dat is een spannigsopbouw-trucje, mini-plottwistje. Als dat al een film een mind-fuck maakt is elke thriller een mindfuck.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:54 schreef BdR het volgende:
[..]
"Silence of the Lambs" zet de kijker in enkele scenes even op het verkeerde been. Vooral als het politie team op het punt staat het huis binnen te vallen, tegelijk met dat Jodie aanbelt bij een ander huis...dat is wel leuk gedaan vond ik
Ik zei ook niet dat "Silence of the lambs" een mindfuck film is, maar die ene scene is wel als het ware een mini-mindfuckquote:Op maandag 9 januari 2006 18:33 schreef PDOA het volgende:
Maar dat is toch geen mindfuck??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tv not rot brain..
Ja. Maar het acteren van streep is ook een mindfuck op zich.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:20 schreef toemis_boontjes het volgende:
[..]
neu
Die jij bedoelt is toch zo'n Waargebeurdverhaalsnik! met Meryl Streep *huiver* ?
quote:Op maandag 9 januari 2006 20:26 schreef BdR het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat "Silence of the lambs" een mindfuck film is, maar die ene scene is wel als het ware een mini-mindfuckdan is Saw 2 op die manier ook een mindfuckSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:19 schreef Doff het volgende:yeah right, hoe zag je dat dan in godsnaam aankomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Timo20 op 11-01-2006 23:00:43 ]How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Ik vraag me af hoe jij een film kijktquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:22 schreef Timo20 het volgende:
[..]
yeah right, hoe zag je dat dan in godsnaam aankomen
GIGA SPOILER:quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:26 schreef Doff het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe jij een film kijkt... Je denkt toch altijd wel na over wat er gaat gebeuren, vooral als t zo'n eentonige excuus geweldfilm is als Saw II
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
knap![]()
ik vraag me af hoe jij een film kijktquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:26 schreef Doff het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe jij een film kijkt... Je denkt toch altijd wel na over wat er gaat gebeuren, vooral als t zo'n eentonige excuus geweldfilm is als Saw II
Ah kom op man, ik zeg net dat ik het niet wist, leg t net nog uit. Alleen dat ene kleine ding kon je tegen het einde zien aan komen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ik vraag me af hoe jij een film kijkt
dus jij zit al vanaf t begin erover na te denken hoe t gaat aflopen?? dan kun je de film toch niet volgen. laat t gewoon over je heen komen?
lijkt me onmogelijk dat je al `t einde van Saw 2 wist, hoe t precies ging aflopen
ik nietquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:42 schreef Doff het volgende:
[..]
Ah kom op man, ik zeg net dat ik het niet wist, leg t net nog uit. Alleen dat ene kleine ding kon je tegen het einde zien aan komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |