abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24633182
Ja, handig zo'n onzichtbare post. Maar ik bedoel dit topic als napraat/waar-ging-het-over-discussie topic, vandaar.

A Tale of Two Sisters
Korea, 2003. Director: Ji-woon Kim.

Dusss....

VERHAAL (compleet, dikke vette spoiler dus!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er resten mij een paar vragen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand deze gezien? Iemand die enig idee heeft waar ik het over heb?

[ Bericht 3% gewijzigd door FremantleDockers op 19-01-2005 01:52:57 ]
<enter signature>
pi_24638165
Schijnt erg goed te zijn. Daar komt dus vast weer een Hollywood remake van
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:28:13 #3
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_24642928
modder vette film idd.

-note-
De film komt naar mijn mening pas echt goed tot zijn recht met met de perfect geproduceerde DTS geluidstrack goed hard aan. -Ril- dat maakt het geheel nog sfeervoller
>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
  zaterdag 22 januari 2005 @ 12:59:03 #4
16049 BJB
cluods in the haed
pi_24686689
Een van de betere films die ik vorig jaar zag. Geen idee meer hoe het plottechnisch gezien exact in elkaar stak, aangezien het vooral de sfeer en trage opbouw zijn die deze film maken.
  maandag 21 februari 2005 @ 13:06:56 #5
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_25192799
Goeie horror, zeer creepy. Vooral de nachtmerrie en die scene in de keuken zijn echt goed. Alleen de ontknoping vond ik wel verwarrend..
SPOILER
Maar verder was de film ook mooi in beeld gebracht en de muziek (vooral bij de aftiteling) was ook goed..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zondag 8 mei 2005 @ 20:07:06 #6
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_26832734
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 01:15 schreef FremantleDockers het volgende:
Er resten mij een paar vragen:
SPOILER
Iemand deze gezien? Iemand die enig idee heeft waar ik het over heb?

Ik heb 'm gisteren gezien, niet alles begrepen dus wat nagelezen op IMDb.
Naast alle bagger stonden er wel wat interessante interpretaties, ik blijk ook wel wat te hebben gemist hier en daar.
SPOILER
Uiteindelijk was dit niet echt mijn soort film denk ik, goed in elkaar gezet en mooi uitgevoerd, maar soms wat te traag en uit mezelf had ik lang niet alle antwoorden gevonden.
The short weekend begins with longing...
  donderdag 8 september 2005 @ 22:29:42 #7
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_30402579
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:07 schreef California het volgende:

maar soms wat te traag en uit mezelf had ik lang niet alle antwoorden gevonden.
Daarom vind ik dit een slechte film.
Als je als regisseur de film zo onduidelijk maakt dat de meerderheid van de kijkers de helft nog niet begrijpt, ben je mijns inziens totaal verkeerd bezig.
Het kan interessant zijn als je een film wat wazig houdt (Donnie Darko). Maar als je als kijker het halve plot op internet bijeen moet rapen, vind ik zo'n film al niet meer de moeite waard.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:13:13 #8
16049 BJB
cluods in the haed
pi_30417385
Alsof een film valt of staat bij het plot?
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:52:10 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_30418598
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:13 schreef BJB het volgende:
Alsof een film valt of staat bij het plot?
Misschien moet je het anders zien. Bij een Lynch begrijp ik er ook geen bal van, maar dan heb ik wel het idee dat Lynch zelf weet waarmee hij bezig is. Bij deze film niet. Ik kreeg steeds het gevoel dat die regisseur maar wat zat aan te modderen, een hoop ideetjes door elkaar heeft gehusseld en hoopte dat sommige mensen het misschien zó ver zouden zoeken dat ze zowaar een verband konden ontdekken.

Er is een fijne lijn tussen geheimzinnige mystiek die geïnterpreteerd dient te worden enerzijds en onsamenhangend gezwets anderzijds.

Nu zou ik A Tale of Two Sisters te kort doen door hem gewoon in die 2de categorie te dumpen, maar de film heeft serieuze gebreken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 10 september 2005 @ 18:30:49 #10
16049 BJB
cluods in the haed
pi_30459607
Het is een film die gaat over het bovennatuurlijke, dan doet een volledig sluitend verhaal alleen maar af aan de opgebouwde spanning en mystiek. Wat ik me hiervan herinner wordt tijdens de laatste scènes het een en ander zelfs vrij duidelijk uitgelegd, zie ook de spoilers hierboven - meer hoef je imo ook niet te weten om de film voldoende te ervaren. Komt door die laatste scènes niet eens in de buurt van onsamenhangend gezwets. Maar goed.
  zaterdag 10 september 2005 @ 18:39:46 #11
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_30459838
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:30 schreef BJB het volgende:
Het is een film die gaat over het bovennatuurlijke, dan doet een volledig sluitend verhaal alleen maar af aan de opgebouwde spanning en mystiek.
Spanning?

Er was in de hele film geen spanning te vinden. Er waren alleen een aantal schrikeffecten.
SPOILER
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 11 september 2005 @ 13:57:24 #12
16049 BJB
cluods in the haed
pi_30482733
Spanning inderdaad. Ik hoef niet naar diepere betekenissen in het plot te graven om dat te voelen. De vormgeving van het huis, de voortdurend aanwezige bovennatuurlijke dreiging en bijvoorbeeld de manier waarop de scène bij de steiger aan het begin van de film in beeld wordt gebracht, maken deze film spannend. WAT hier exact de aanleiding voor is maakt wat mij betreft niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')