Goede film, geen mindfuck echterquote:Op woensdag 30 november 2005 20:04 schreef OldJeller het volgende:
Vrijdag komt Requiem for a dream om 0.00 op Canvas.
Als je hem nog niet gezien hebt; kjiken. Als je hem wel gezien hebt; kijken!
idd, dat is hem, bedanktquote:Op maandag 28 november 2005 09:32 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Primer!
Deze heb ik een aantal maanden terug nog gezien in het Kriterion in Amsterdam. Het gaat dus over drie vrienden, maar 2 van die vrienden ontdekken dat apparaat omdat die andere er niets mee te maken wil hebben. Met dat apparaat kan je 2 keer zo lang terug in de tijd reizen als dat je er zelf ingezeten hebt. Dit levert natuurlijk weer een heleboel extra tijdlijnen op, wat de film er niet makkelijker op maaktOok het vele gebruik van wetenschappelijke termen kan het voor de meeste mensen lastig maken.
Ik heb deze film nog maar een keer gezien, wat dus echt te weinig is voor een film van dit caliber. Weet iemand of hij al op dvd is verschenen?
Ik vond hem inderdaad ook goed te volgen. VIel me mee. Hij is wel heel goed vind ik.quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:19 schreef OldJeller het volgende:
Ik post het hier, want deze zit niet in het tournament.
Maarre, ik keek even de mindfuck topics door, om wat uit te kiezen.
Ik zag een aantal keren Requiem for a dream worden genoemd.
Die keek ik.
Wat is hier mindfuck aan?
De film is alleen een beetje raar, maar het is enorm goed te volgen. De stand van zaken voor de mensen is alleen wat fucked up / onfortuinlijk, maar ik vind niet echt dat hier van een mindfuck te spreken is.
Een goede horror lijkt me dan meer een mindfuck omdat die (als hij echt goed is) je laat schrikken en opfokt.
Kan iemand toelichten waarom hij/zij deze film een mindfuck vindt?
hoezo dat? vind ik niet echt een mindfuck eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:48 schreef Erick1985 het volgende:
Persoonlijk vind ik de beste mindfuckers;
- The Silence Of The Lambs
Ja, en er is weing mindfuck aan.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Erick1985 het volgende:
Heb je deze weleens gezien dan?!
Toch vind ik van wel. De geheimzinnige bijdrage van Dr. Lecter in het hele verhaal... hoe hij Clarica helpt met het vinden van Buffalo Bill met allemaal vage, indirecte en enge tips etc. Vooral ook het hele verhaal achter de doodskop-vlinder (of hoe die ook heette) en hoe dat invloed had op het verhaal. Yep; toen ik deze film voor het eerst gezien had spookte hij nog weken door m'n hoofd. Zeer indrukwekkend allemaal. En inderdaad; één van de allerbeste thrillers allertijden. Heeft zelfs 5 Oscars gewonnenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja, en er is weing mindfuck aan.
Één van de beste thrillers ooit gemaakt, maar geen mindfuck imho.
ja, meerdere kerenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Erick1985 het volgende:
Heb je deze weleens gezien dan?!
"Silence of the Lambs" zet de kijker in enkele scenes even op het verkeerde been. Vooral als het politie team op het punt staat het huis binnen te vallen, tegelijk met dat Jodie aanbelt bij een ander huis...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:16 schreef Timo20 het volgende:
hoezo dat? vind ik niet echt een mindfuck eerlijk gezegd
Usual Suspects is idd. wel een goed voorbeeld.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:54 schreef BdR het volgende:
Onder mindfuck versta ik vooral, dat je als kijker op het verkeerde been wordt gezet. Bekendste voorbeelden zijn natuurlijk "The Usual Suspects" en "The Sixth Sence".
Heb hem inmiddels gezien, wel aardige film, maar niet bijzonder. Er is teveel gejat van Cube en Saw en Battle Royal. De laatste scene is wel grappig, maar om daar nou de hele film voor te gaan kijken.. hier een tijdsbesparende SPOILER :quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:56 schreef BdR het volgende:
House of 9 (2005) schijnt ook wel de moeite te zijn, met een bizar einde. Tenminste dat hoorde ik op de radio, kheb hem nog niet gezien..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
Maar dat is toch geen mindfuck??quote:Op maandag 9 januari 2006 17:54 schreef BdR het volgende:
Onder mindfuck versta ik vooral, dat je als kijker op het verkeerde been wordt gezet. Bekendste voorbeelden zijn natuurlijk "The Usual Suspects" en "The Sixth Sence".
[..]
"Silence of the Lambs" zet de kijker in enkele scenes even op het verkeerde been. Vooral als het politie team op het punt staat het huis binnen te vallen, tegelijk met dat Jodie aanbelt bij een ander huis...dat is wel leuk gedaan vond ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2: De personages/het verhaal bestaat helemaal niet echt, alleen in iemands hoofd!
voorbeeldenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar ik zelf moeite mee heb is films die koste wat kost nog zo'n leuke plottwist erin moeten wurmelen...helemaal erg als je die 'onverwachte' wending al lang van tevoren voelde aankomen. De regisseur van the Sixth Sense lijkt wel erg aan dit syndroom te lijden. "De mensen verwachten iets onverwachts dan zal ik het ze geven ook!" Vooral The Village was echt niet uit te houden hierdoor...
Zelf zou ik graag nomineren: Presumed Innocent en Don't Look Now.
Is dat die film over die ouders die gaan kamperen in de outbacks en dat dan die baby door een dingo uit de tent wordt gejat?quote:Op maandag 9 januari 2006 19:04 schreef toemis_boontjes het volgende:
Zelf zou ik graag nomineren: Presumed Innocent.
neuquote:Is dat die film over die ouders die gaan kamperen in de outbacks en dat dan die baby door een dingo uit de tent wordt gejat?
Kom op zeg dat is een spannigsopbouw-trucje, mini-plottwistje. Als dat al een film een mind-fuck maakt is elke thriller een mindfuck.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:54 schreef BdR het volgende:
[..]
"Silence of the Lambs" zet de kijker in enkele scenes even op het verkeerde been. Vooral als het politie team op het punt staat het huis binnen te vallen, tegelijk met dat Jodie aanbelt bij een ander huis...dat is wel leuk gedaan vond ik
Ik zei ook niet dat "Silence of the lambs" een mindfuck film is, maar die ene scene is wel als het ware een mini-mindfuckquote:Op maandag 9 januari 2006 18:33 schreef PDOA het volgende:
Maar dat is toch geen mindfuck??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
Ja. Maar het acteren van streep is ook een mindfuck op zich.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:20 schreef toemis_boontjes het volgende:
[..]
neu
Die jij bedoelt is toch zo'n Waargebeurdverhaalsnik! met Meryl Streep *huiver* ?
quote:Op maandag 9 januari 2006 20:26 schreef BdR het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat "Silence of the lambs" een mindfuck film is, maar die ene scene is wel als het ware een mini-mindfuckdan is Saw 2 op die manier ook een mindfuckSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:19 schreef Doff het volgende:yeah right, hoe zag je dat dan in godsnaam aankomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Timo20 op 11-01-2006 23:00:43 ]How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Ik vraag me af hoe jij een film kijktquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:22 schreef Timo20 het volgende:
[..]
yeah right, hoe zag je dat dan in godsnaam aankomen
GIGA SPOILER:quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:26 schreef Doff het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe jij een film kijkt... Je denkt toch altijd wel na over wat er gaat gebeuren, vooral als t zo'n eentonige excuus geweldfilm is als Saw II
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
knap![]()
ik vraag me af hoe jij een film kijktquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:26 schreef Doff het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe jij een film kijkt... Je denkt toch altijd wel na over wat er gaat gebeuren, vooral als t zo'n eentonige excuus geweldfilm is als Saw II
Ah kom op man, ik zeg net dat ik het niet wist, leg t net nog uit. Alleen dat ene kleine ding kon je tegen het einde zien aan komen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ik vraag me af hoe jij een film kijkt
dus jij zit al vanaf t begin erover na te denken hoe t gaat aflopen?? dan kun je de film toch niet volgen. laat t gewoon over je heen komen?
lijkt me onmogelijk dat je al `t einde van Saw 2 wist, hoe t precies ging aflopen
ik nietquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:42 schreef Doff het volgende:
[..]
Ah kom op man, ik zeg net dat ik het niet wist, leg t net nog uit. Alleen dat ene kleine ding kon je tegen het einde zien aan komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |