abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32706376
Vrijdag komt Requiem for a dream om 0.00 op Canvas.

Als je hem nog niet gezien hebt; kjiken. Als je hem wel gezien hebt; kijken!

pi_32723142
Secret Window met Johnny kwijlll
pi_32723250
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:04 schreef OldJeller het volgende:
Vrijdag komt Requiem for a dream om 0.00 op Canvas.

Als je hem nog niet gezien hebt; kjiken. Als je hem wel gezien hebt; kijken!

Goede film, geen mindfuck echter
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_32730013
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:32 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Primer!

Deze heb ik een aantal maanden terug nog gezien in het Kriterion in Amsterdam. Het gaat dus over drie vrienden, maar 2 van die vrienden ontdekken dat apparaat omdat die andere er niets mee te maken wil hebben. Met dat apparaat kan je 2 keer zo lang terug in de tijd reizen als dat je er zelf ingezeten hebt. Dit levert natuurlijk weer een heleboel extra tijdlijnen op, wat de film er niet makkelijker op maakt Ook het vele gebruik van wetenschappelijke termen kan het voor de meeste mensen lastig maken.

Ik heb deze film nog maar een keer gezien, wat dus echt te weinig is voor een film van dit caliber. Weet iemand of hij al op dvd is verschenen?
idd, dat is hem, bedankt
pi_32753677
Naast Mulholland Drive (super mindfuck), Memento, Machinist nu ook Revolver op mijn lijstje.

The Game, Sixth Sense, Magnolia, Usual Suspects en meer die ik ook gaaf vond, komen er alleen die films op mijn echte lijstje waar ik ook werkelijk na afloop flink over ben blijven nadenken. Maar Revolver is er wel zeker een...
pi_32758617
Mijn nominatie gaat nog steeds naar Pi

Heerlijke manier van filmen, met zo weinig mogelijk budget.
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:56:21 #257
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_33748118
*schop het nieuwe jaar in*

House of 9 (2005) schijnt ook wel de moeite te zijn, met een bizar einde. Tenminste dat hoorde ik op de radio, kheb hem nog niet gezien..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_33748681
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 01:19 schreef OldJeller het volgende:
Ik post het hier, want deze zit niet in het tournament.
Maarre, ik keek even de mindfuck topics door, om wat uit te kiezen.

Ik zag een aantal keren Requiem for a dream worden genoemd.
Die keek ik.
Wat is hier mindfuck aan?
De film is alleen een beetje raar, maar het is enorm goed te volgen. De stand van zaken voor de mensen is alleen wat fucked up / onfortuinlijk, maar ik vind niet echt dat hier van een mindfuck te spreken is.
Een goede horror lijkt me dan meer een mindfuck omdat die (als hij echt goed is) je laat schrikken en opfokt.

Kan iemand toelichten waarom hij/zij deze film een mindfuck vindt?
Ik vond hem inderdaad ook goed te volgen. VIel me mee. Hij is wel heel goed vind ik.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:48:37 #259
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33798782
Persoonlijk vind ik de beste mindfuckers;

- Alle 4 de Japanse Ring films
- Beide Japanse The Grudge films
- Blair Witch deel 1 en 2
- K-Pax
- Stigmata
- The Ninth Gate
- The Silence Of The Lambs
- Hannibal
- The Game
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:16:34 #260
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33803633
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:48 schreef Erick1985 het volgende:
Persoonlijk vind ik de beste mindfuckers;

- The Silence Of The Lambs
hoezo dat? vind ik niet echt een mindfuck eerlijk gezegd
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:28:50 #261
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33810224
Heb je deze weleens gezien dan?!
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:33:12 #262
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33810397
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Erick1985 het volgende:
Ja, en er is weing mindfuck aan.
Één van de beste thrillers ooit gemaakt, maar geen mindfuck imho.
pi_33812418
Er worden hier wel een hoop goeie films genoemd die absoluut geen mindfuck zijn:
Requiem for a dream lijkt me een vrij helder verhaal, wel sublieme film (mijns inziens de beste ooit)
Fear and loathing in las vegas is ook wel leuk, maar heeft niets met dit forum te maken, is gewoon vaag.

Voor mij is de nummer 1 mindfuck echt wel the sixth sense.. wat had ik dat echt niet gezien de 1e keer.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:25:25 #264
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33814666
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja, en er is weing mindfuck aan.
Één van de beste thrillers ooit gemaakt, maar geen mindfuck imho.
Toch vind ik van wel. De geheimzinnige bijdrage van Dr. Lecter in het hele verhaal... hoe hij Clarica helpt met het vinden van Buffalo Bill met allemaal vage, indirecte en enge tips etc. Vooral ook het hele verhaal achter de doodskop-vlinder (of hoe die ook heette) en hoe dat invloed had op het verhaal. Yep; toen ik deze film voor het eerst gezien had spookte hij nog weken door m'n hoofd. Zeer indrukwekkend allemaal. En inderdaad; één van de allerbeste thrillers allertijden. Heeft zelfs 5 Oscars gewonnen
  maandag 9 januari 2006 @ 16:12:41 #265
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33868999
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:28 schreef Erick1985 het volgende:
ja, meerdere keren
anders kan ik zo`n uitspraak niet doen he
-edit- heb t al gelezen

is idd een goede film, zeker wel. maar vind t geen mindfuck en al zeker niet 1 van de beste allertijden
  maandag 9 januari 2006 @ 17:54:01 #266
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_33872385
Onder mindfuck versta ik vooral, dat je als kijker op het verkeerde been wordt gezet. Bekendste voorbeelden zijn natuurlijk "The Usual Suspects" en "The Sixth Sence".
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:16 schreef Timo20 het volgende:
hoezo dat? vind ik niet echt een mindfuck eerlijk gezegd
"Silence of the Lambs" zet de kijker in enkele scenes even op het verkeerde been. Vooral als het politie team op het punt staat het huis binnen te vallen, tegelijk met dat Jodie aanbelt bij een ander huis... dat is wel leuk gedaan vond ik
tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 9 januari 2006 @ 17:59:40 #267
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33872575
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:54 schreef BdR het volgende:
Onder mindfuck versta ik vooral, dat je als kijker op het verkeerde been wordt gezet. Bekendste voorbeelden zijn natuurlijk "The Usual Suspects" en "The Sixth Sence".
Usual Suspects is idd. wel een goed voorbeeld.
Onder mindfucks versta ik films als Mulholland Drive, Donnie Darko etc. etc.
  maandag 9 januari 2006 @ 18:05:32 #268
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_33872759
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:56 schreef BdR het volgende:
House of 9 (2005) schijnt ook wel de moeite te zijn, met een bizar einde. Tenminste dat hoorde ik op de radio, kheb hem nog niet gezien..
Heb hem inmiddels gezien, wel aardige film, maar niet bijzonder. Er is teveel gejat van Cube en Saw en Battle Royal. De laatste scene is wel grappig, maar om daar nou de hele film voor te gaan kijken.. hier een tijdsbesparende SPOILER :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tv not rot brain..
pi_33873678
quote:
[..]

"Silence of the Lambs" zet de kijker in enkele scenes even op het verkeerde been. Vooral als het politie team op het punt staat het huis binnen te vallen, tegelijk met dat Jodie aanbelt bij een ander huis... dat is wel leuk gedaan vond ik
Maar dat is toch geen mindfuck??
pi_33874858
Door dit topic Memento gaan kijken, ben nu halverwege... kan niet wachten tot zoontje naar bed is dan kan ik de volgende helft opzetten...goede film!

Wat me opvalt is dat de 'Mindfuck'films van de laatste jaren wel erg hobbelen op twee inmiddels afgezaagde plotlines:
1: De hoofdperso(o)n(en) waren de hele tijd gewoon dood!
voorbeelden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2: De personages/het verhaal bestaat helemaal niet echt, alleen in iemands hoofd!
voorbeelden
SPOILER
Waar ik zelf moeite mee heb is films die koste wat kost nog zo'n leuke plottwist erin moeten wurmelen...helemaal erg als je die 'onverwachte' wending al lang van tevoren voelde aankomen. De regisseur van the Sixth Sense lijkt wel erg aan dit syndroom te lijden. "De mensen verwachten iets onverwachts dan zal ik het ze geven ook!" Vooral The Village was echt niet uit te houden hierdoor...

Zelf zou ik graag nomineren: Presumed Innocent en Don't Look Now.
pi_33875332
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:04 schreef toemis_boontjes het volgende:

Zelf zou ik graag nomineren: Presumed Innocent.
Is dat die film over die ouders die gaan kamperen in de outbacks en dat dan die baby door een dingo uit de tent wordt gejat?
pi_33875535
quote:
Is dat die film over die ouders die gaan kamperen in de outbacks en dat dan die baby door een dingo uit de tent wordt gejat?
neu

Die jij bedoelt is toch zo'n Waargebeurdverhaalsnik! met Meryl Streep *huiver* ?
  maandag 9 januari 2006 @ 20:24:57 #273
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33878411
quote:
[..]

Kom op zeg dat is een spannigsopbouw-trucje, mini-plottwistje. Als dat al een film een mind-fuck maakt is elke thriller een mindfuck.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:26:58 #274
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_33878521
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:33 schreef PDOA het volgende:
Maar dat is toch geen mindfuck??
Ik zei ook niet dat "Silence of the lambs" een mindfuck film is, maar die ene scene is wel als het ware een mini-mindfuck
SPOILER
tv not rot brain..
pi_33880303
Primal Fear
Nine for the mortal men, doomed to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')