abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13578738
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 09:43 schreef MarianneThieme het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat u hier graag antwoord op wilt:-).

innovatie aan het lichaam/genen:
Wij vinden dat je uit moet gaan van de integriteit van het lichaam zowel van mens als dier. Inbreuken daarop dienen een zware (ethische) toets te krijgen. Een economisch doel is ons inziens geen goede reden om te rommelen aan het lichaam. We dienen in de medische wetenschap ook eerst zoeken naar alternatieven om grip te krijgen op het menselijk lichaam voordat we daarvoor dieren voor opofferen.

Innovatie aangaande beter dierenwelzijn:
Zijn we erg voor, met als voorwaarde dat niet het dier wordt aangepast aan een bestaand houderijsysteem (vooorbeeld; rustige nertsen uitselecteren waardoor zij minder stereotyp gedrag vertonen in hun draadgazen kooien: apathisch gedrag is geen aanwijzing voor beter dierenwelzijn, staarten van varkens couperen zodat verminking van soortgenoten niet meer mogelijk is etc. etc.). Innovatie ten bate van het uit kunnen oefenen van het natuurlijk gedrag van het dier is prima.
Nog even aanvullend: Wij vinden wel dat elk diergebruik moet kunnen worden gerechtvaardigd: is het doel waarvoor het dier wordt gebruikt/gedood een gerechtvaardigd doel en zijn er geen alternatieven voor het diergebruik en/of het dierlijke produkt.

Sorry dat ik zo laat reageer Maar een duidelijk en naar mijn mening goed antwoord

Nog een andere vraag:

quote:
Prijs voor onderzoek naar homofiele necrofiele eend

K. Moeliker, conservator van het Natuurmuseum in Rotterdam, neemt morgen de Ig-Nobelprijs voor 'het meest nutteloze onderzoek' in ontvangst. Hij krijgt deze 'prijs' voor een publicatie die hij deed in 2001 met de titel 'Het eerste geval van homoseksuele necrofilie bij de wilde eend'. Moeliker reisde speciaal af naar Amerika om de prijs in ontvangst te nemen. De onderscheiding wordt elk jaar uitgereikt door het Amerikaanse tijdschrift Improbable Research.

"Ik vind het een grote eer dat ik de prijs krijg. Het is inderdaad een wonderlijk gedrag van die eend. Ik heb het, zoals een bioloog betaamt, netjes geobserveerd en gerapporteerd." De publicatie is een opmerkelijk ooggetuigenverslag van Moeliker zelf dat niet alleen grappig is, "maar de mens ook aan het denken zet over de diversiteit in de natuur."

Een aantal jaar geleden vloog een wilde eend tegen de glazen gevel aan van het Natuurmuseum, de eend was op slag dood. Het bleek echter dat de eend achterna gezeten werd door een mannelijke soortgenoot, die naast de dode eend landde en die vervolgens vijf kwartier lang achter elkaar verkrachtte. Uit sectie bleek dat het eendenkadaver ook een mannetje was. De dode eend is opgenomen in de collectie van het museum.

Moeliker had enige tijd nodig om deze gebeurtenis te laten bezinken, waarop hij besloot het gebeuren op papier te zetten. Hij merkte drie opmerkelijke dingen op. De woerd vertoonde homoseksueel gedrag, necrofiel gedrag en de paring duurde opvallend lang. Dit artikel werd gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift van het museum en in het NRC Handelsblad.

Vind u dat de lusten van de necrofiele-homo eend voorgaan op het welzijn van de andere dieren?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:51:08 #174
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_33924326
Um.. mag ik deze kicken?

Als we de PvdD in het parlement willen hebben na de volgende verkiezingen, moeten we niet tot het laatste moment wachten om mensen aan het denken te zetten.
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:36:58 #175
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_33931770
Het lijkt mij persoonlijk geweldig als ze een zetel krijgen.
pi_33993267
quote:
Op maandag 22 september 2003 00:15 schreef johnplayer het volgende:
maar, wat willen ze bereiken dan, behalve wekelijks nertsen loslaten met bivakmutsen op.

willen ze alle dieren vrij op straat? want een beter "welzijn" (mooi woordt trouwens) kan niet meer in dit land, want nog beter zou betekenen de dieren los laten lopen.

dus een beetje vaag en niet veel inhoud, dus... extreem links dus... gevaarlijk.
edit: laat maar.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33993587
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk geweldig als ze een zetel krijgen.
inderdaad. kijken wat ze voor elkaar krijgen. hoop heel wat, maar zal heel moeilijk worden. Waar worden de accenten van de komende campagne gelegd? Op alleen dierenwelzijn? Dat zou denk ik te mager zijn. Meer miliue aspecten als energie beleid, houtkap en vervuiling? Dan ben je al breder wat misschien meer mensenaanspreekt en wat denk ik ook ligt in de lijn van de partij.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:16:46 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33995883
Lekkere topictrap inderdaad!

Uit het programma van de PvdD:

"8. Er dient een verbod te komen op het fokken....."

Dat kan natuurlijk lastig worden voor ons he.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34017910
Ik heb niets tegen op belangenorganisaties die zich voor een bepaald doel inzetten, maar dat is iets wezenlijks anders dan politiek bedrijven. Je kunt grote vraagtekens stellen of de politiek wel de juiste weg om invloed uit te oefenen en bovendien zou je als politieke partij het algemene belang van ALLE inwoners van een land moeten vertegenwoordigen. Ik heb het niet zo op one-issue partijen of partijen die alleen voor een deelbelang opkomen, ook al komen ze voor de vorm met een volledig partijprogramma op de proppen. Ik zie simpelweg het nut niet van een ouderenpartij, een moslimpartij, een partij voor de dieren, een boerenpartij, een ondernemerspartij, een gereformeerde partij, noem maar op.

Een partij die zichzelf 'Partij voor de Dieren' noemt, impliceert daarmee bovendien dat dierenrechten het allerbelangrijkste onderwerp is waarmee de politiek zich moet bezighouden. Zo'n partij vertrouw ik het simpelweg niet toe om te beslissen over belangrijke zaken als volkshuisvesting, terrorismebestrijding, criminaliteit, economie, en cultuur (om maar een paar willekeurige voorbeelden te noemen). Net zo min wil ik dat een moslimpartij beslist over ons onderwijssysteem, dat een ouderenpartij beslist over jeugdhulpverlening, een boerenpartij over integratieproblematiek van allochtonen in de grote steden of een ondernemerspartij over het openbaar vervoer.

Ik roep bij deze dan ook iedereen op om vooral NIET op een one-issue partij als de Partij voor de Dieren te stemmen.
pi_34055275
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:28 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

inderdaad. kijken wat ze voor elkaar krijgen. hoop heel wat, maar zal heel moeilijk worden. Waar worden de accenten van de komende campagne gelegd? Op alleen dierenwelzijn? Dat zou denk ik te mager zijn. Meer miliue aspecten als energie beleid, houtkap en vervuiling? Dan ben je al breder wat misschien meer mensenaanspreekt en wat denk ik ook ligt in de lijn van de partij.
Mee eens. Maar ik vind wel dat dierenwelzijn het belangrijkste aandachtspunt moet blijven. Ik hoop dat ze bij de volgende verkiezingen veel succes zullen boeken en in het parlement zullen komen.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:54:20 #181
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34055874
de meeste Mensen denken toch enkel aan zichzelf en niet aan Moeder Aarde en al haar andere bewoners.

Ik stem steeds PvdD. Doe ik ook dit keer weer. Zal ik blijven doen, zolang ik leef. Als ik een paar dieren een stem kan geven, doe ik dat. Hun hulpkreten worden niet verstaan en steeds genegeerd, maar hulp is zeker nodig.
quote:
Ik hoop ook op alternatieve energie en brandstof, houtkap en vervuiling in het program. Dierenwelzijn alleen is blijkbaar niet voldoende om mensen te motiveren.

Al krijgen ze slechts één zetel. Zodat niet ineens wéér alle dingen waarvoor gelobby'd is, van tafel geveegd kunnen worden zonder een weerwoord. Zodat er in ieder geval altijd één stem is die opgaat, in het voordeel van de dieren.
power to the people
pi_34056367
Eveli en beestjuh, leg dan eens uit waarom jullie op een one-issue partij stemmen? Kan een andere politieke partij (ik noem een GroenLinks) niet voor dierenrechten opkomen? Heb je totaal geen enkele visie of mening over andere problemen in de samenleving?

Niet op de PvdD stemmen wil niet zeggen dat het je niet uitmaakt wat er met dieren gebeurt...
pi_34058665
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:05 schreef dVTB het volgende:
Eveli en beestjuh, leg dan eens uit waarom jullie op een one-issue partij stemmen? Kan een andere politieke partij (ik noem een GroenLinks) niet voor dierenrechten opkomen? Heb je totaal geen enkele visie of mening over andere problemen in de samenleving?

Niet op de PvdD stemmen wil niet zeggen dat het je niet uitmaakt wat er met dieren gebeurt...
Volgens mij zeggen we toch allebei dat we wel voor meer onderwerpen en standpunten zijn dan alleen het dierenwelzijn. Zoals beestjuh al zei is het dierenwelzijn alleen blijkbaar niet genoeg om mensen te motiveren op deze partij te stemmen, dus misschien lukt het ze in het parlement te komen door bijvoorbeeld ook over andere milieuzaken als kernenergie en houtkap standpunten in te nemen. Maar zoals ik al eerder zei: ik vind wel dat het dierenwelzijn dan wel de hoogste prioriteit moet blijven.
Andere politieke partijen houden zich ook wel bezig met het dierenwelzijn, alleen dat aandeel is klein. Ze richten zich meer op andere onderwerpen zoals integratie. Daarom is een partij die veel doet voor het dierenwelzijn in mijn ogen belangrijk.
pi_34094896
Hmmmm... dit bevestigt slechts mijn indruk die ik al had: mensen die PvdD stemmen, vinden dierenrechten het allerbelangrijkste in deze wereld. Dierenrechten vormen voor hen het enige argument om een politieke partij bij uit te kiezen. Ik vraag me echt serieus af of het vormen van een politieke partij de beste weg is om wat te doen aan dierenrechten.
pi_34095591
Ten eerste heb ik nog nooit gestemd. Ten tweede snap je het blijkbaar nog niet. Als we op de PvdD stemmen, hopen we ze daarmee in het parlement te krijgen zodat zij de dierenrechten meer onder de aandacht kunnen stellen. Er gebeurt op politiek gebeid al genoeg aan de andere onderwerpen, dus we hopen dat dit ook eens wat meer aangesteld wordt.
En hoe je dierenrechten het beste onder de aandacht kunt brengen is op een manier waarmee je zoveel mogelijk mensen bereikt. Dit kan via reclame-spotjes op tv en radio, maar ook op politiek niveau kan dit onderwerp onder de aandacht gebracht worden. Hoe groter de partij wordt, des te meer aandacht er voor is. En zoals ik al zei: het is heel goed als ze er ook andere standpunten bij nemen op andere gebieden, als het dierenwelzijn maar de prioriteit houdt, zodat daar eens wat meer aandacht op gevestigd kan worden.
  zondag 15 januari 2006 @ 20:12:14 #186
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34096487
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:34 schreef dVTB het volgende:
Hmmmm... dit bevestigt slechts mijn indruk die ik al had: mensen die PvdD stemmen, vinden dierenrechten het allerbelangrijkste in deze wereld. Dierenrechten vormen voor hen het enige argument om een politieke partij bij uit te kiezen. Ik vraag me echt serieus af of het vormen van een politieke partij de beste weg is om wat te doen aan dierenrechten.
Om iets fundamenteels te doen is het wel een goede weg. Regels maken zodat je die kan naleven in het voordeel van het dier. Zodat je kan controleren en bekeuren waar het fout gaat, zodat iedereen duidelijk weet wat wel en niet kan.

Dierenrechten zijn inderdaad het allerbelangrijkste in mijn wereld. Moeder Aarde zelf niet te vergeten. De rest maakt me namelijk geen zak uit. Maak je maar druk om de welvaart, dat iedereen maar zo oud mogelijk moet worden en dat elke retard recht heeft op een plekje hier, dat je lekker het milieu kan vervuilen met je auto, dat je fijn kan eten wat door slaven is gemaakt, dan ruimen wij linkse bomenknuffelende geitenwollensokkendragende stinkende alto vega freaks jullie rotzooi wel zo veel mogelijk op. Deal?
power to the people
pi_34097403
Een echte vega freak draagt natuurlijk geen sokken die van geitenwol gemaakt zijn.
  zondag 15 januari 2006 @ 21:14:14 #188
95608 Speth
Rorschach
pi_34099753
De PvdD is per definitie tegen kernenergie, wat heeft dat met dierenliefde te maken vraag ik me af..?

Was het maar een one-issue partij, dan stemde ik er misschien nog op, maar het is gewoon een veredeld groenlinks. Nog een aantal (naar mijn mening vrij rare) standpunten uit het partijprogramma van 2003 eruit gelicht:
quote:
Top 40 van overige aandachtspunten Partij voor de Dieren
1. Milieu: Afschaffing van kernenergie en bevorderen van alternatieve, dier- en milieuvriendelijke energiebronnen.
Huh? Dus de partij voor de dieren wil windmolens... Daar zullen de vogels blij mee zijn. Die kerncentrales hebben ze geen last van.
quote:
2. Ruimtelijke Ordening en Milieu: Recreatieve ruilverkaveling om recreatiebedrijven in de Ecologische Hoofdstructuur te verplaatsen naar de randen van deze gebieden. Stimuleringsmaatregelen / compensatieregelingen moeten de biologische landbouw bevorderen en bio-industrie ontmoedigen.
3. Natuur en Milieu: In kwetsbare natuurgebieden ‘s nachts de maximum snelheid beperken tot 50 km per uur.
4. Ruimtelijke Ordening en Milieu: meer prioriteit geven aan natuurontwikkeling, uitkoopregeling boerengrond gebruiken voor biologisch landbouw of nieuwe wijken/dorpen buiten de Ecologische hoofdstructuur of anderszins waardevolle gebieden.
5. Economie en Milieu: Invoering eco-tax op vervuilende bedrijfstakken zoals vliegverkeer, industrie en kassenbouw. Het is onjuist om alleen particulieren onder een dergelijke heffing te laten vallen.
Ah ja, laten we schiphol en de rijnmond lekker onaantrekkelijk maken als Europese mainport. Kunnen we inderdaad geen biefstuk meer betalen.
quote:
6. Financiën en Milieu: Verdergaande stimulering van Groene spaar- en beleggingsregelingen.
7. Verkeer en Milieu: Er moet een stimuleringsregeling komen om mensen ervoor te laten kiezen dichter bij hun werk te gaan wonen.
8. Milieu: Statiegeld op blikjes en andere milieu-onvriendelijke verpakkingen.
9. Onderwijs: Op scholen dient meer aandacht te komen voor natuur- en milieu en dierenwelzijnseducatie.
10. Meer aandacht voor onderwijs in de Nederlandse taal onder nieuwkomers en allochtonen (oudkomers).
11. Onderwijs en Cultuur: Meer aandacht voor cultuuronderwijs op scholen.
12. Economie: Verdere economische machtsvorming als gevolg van globalisering moet worden tegengaan, waar mens, dier en milieu daar onder lijden.
Lekker specifiek. Wat valt onder globalisering en wat niet? Is dit niet gewoon een achterhaald dogma?
quote:
13. Economie en Welzijn: Betaalbare kinderopvang die voor iedereen bereikbaar en toegankelijk is.

14. Economie en Werkgelegenheid: Stimuleringsregeling om vrijwilligerswerk vanuit het bedrijfsleven aantrekkelijker te maken voor werkgevers.
15. Welzijn en Volksgezondheid, Milieu: Een stimuleringscampagne voor het gebruik van meer plantaardige voeding.
16. Welzijn en Volksgezondheid, Justitie: Softdrugs moeten gelegaliseerd worden, gecontroleerde verstrekking van harddrugs moet mogelijk worden om harddrugs uit de criminele sfeer te halen.
17. Welzijn en Gezondheidszorg: Meer keuzevrijheid voor consumenten in de gezondheidszorg m.b.t. de behandelingswijzen.
18. Welzijn en Volksgezondheid: Er moet een betere begeleiding komen van mensen die bij ondraaglijk lijden een eind aan het leven willen maken.
19. Welzijn en Volksgezondheid: In gezondheidszorg budgetverantwoordelijkheid geven aan lagere niveaus ter bevordering van meer efficiënte organisatie.
20. Welzijn en Volksgezondheid: Stimuleren van palliatieve zorg (stervensbegeleiding) in vorm van kleinschalige hospices. Meer aandacht en respect voor de laatste levensfase van mensen.
21. Welzijn en Volksgezondheid: Etiketteringsplicht voor alle producten die ziekmakers als salmonella en campylobacter bevatten.
22. Werkgelegenheid, Welzijn en Volksgezondheid: Er moet een multidisciplinaire stimuleringsregeling komen voor de reïntegratie van WAO-ers, waarbij het terugvalrisico niet bij ondernemers wordt neergelegd.
23. Werkgelegenheid en Welzijn: Een levensloopregeling instellen die mensen naar persoonlijke voorkeur kunnen vormgeven in termen van VUT, sabbatical, ouderschapsverlof of verlengd zwangerschapsverlof.
24. Welzijn en Volksgezondheid: Een overheidscampagne op gebied van opleiding in en stimuleren van borstvoeding die ervoor zorgt (naar Noors voorbeeld) dat de jongste consumenten weer in meer gevallen krijgen waar ze recht op hebben.
Eh... wat?? Afgezien van dat het me niet zo moelijk lijkt om een baby aan je tiet te leggen is dit de keuze van de moeder. Wat heeft de overheid hiermee te maken? En wat is de relatie met dieren? Wat is uberhaubt het nut?
quote:
25. Welzijn en Economie: Geen sollicitatieplicht voor alleenstaande moeders die zorgtaken hebben voor kinderen van 12 jaar of jonger.
26. Welzijn en Volksgezondheid en Financiën: Fiscale aanmoediging om de informele zorg (mantelzorg: familieleden en buren die zorg aan huis verlenen; 80% van de zorg in Nederland wordt op deze basis georganiseerd) te stimuleren.
27. Werkgelegenheid: Invoering van de mogelijkheid van maatschappelijk stagecontracten voor jongeren ten behoeve van werkervaring en oplossing van personeelstekorten in zorg en toezicht.
28. Mobiliteit: het openbaar vervoer dient toegankelijker en aantrekkelijker te worden in termen van service, comfort en tariefstelling. Faciliteiten zoals internetverbinding en stopcontacten op langere trajecten zijn minimale voorzieningen die van creatief openbaar vervoer verwacht mogen worden. Inkomsten uit fiscale maatregelen die als doel hebben het autogebruik terug te dringen, dienen direct besteed te worden aan de verbetering van het openbaar vervoer.
29. Vervoer: Strengere inspecties op vrachtvervoer, vervoer van dieren en scheepvaart, om de veiligheid en het welzijn meer te waarborgen. Stimuleren van vervoer over water.
Inperking vervoer van gevaarlijke stoffen per spoor en over de weg.
30. Buitenland: Nederland moet nadrukkelijker een eigen visie op het buitenlandbeleid op het gebied van oorlog en vrede ontwikkelen en uitdragen.
Ah, gewoon een verkapte anti-Bush partij dus... Met dieren heeft dat geen bal te maken, en dan heb ik het nog niet over het feit dat Nederland alleen geen enkele invloed heeft op dat gebied, en een Europees standpunt effectiever is.
quote:
31. Sport: Subsidiëring van betaalde topsport kan gefaseerd worden afgeschaft en amateur-teamsport gestimuleerd.
32. Justitie: Effectievere straffen op gewelddadig gedrag jegens mens en dier, waardoor herhaling wordt tegengegaan.
33. Financiën: Hogere accijnzen op tabak en alcohol en die extra inkomsten inzetten voor intensievere ontmoedigingscampagnes onder jongeren.
34. Financiën: Verruiming fiscale aftrekbaarheid giften aan charitatieve instellingen.
35. Openbare orde en Veiligheid: Meer effectieve handhaving door betere samenwerking tussen partijen. Bevordering van multidisciplinaire handhavingteams.
Ik ben helemaal voor dierenrechten en tegen dierenleed, maar de PvdD wil dit met ambtelijk ingrijpen beperken, en plaatst daar nog wat hippie'esque standpunten naast. Ik zie het verschil met Groenlinks niet echt. De punten die ik er niet uit heb gelicht kan ik me tot op zekere hoogte in vinden, maar liefde voor dieren is iets heel anders dan milieuvorserij.

[ Bericht 47% gewijzigd door Speth op 15-01-2006 21:36:02 ]
  maandag 16 januari 2006 @ 08:38:51 #189
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34112277
Zoals ik deze punten nu lees, wil de PvdD een idealistische partij zijn. Het is mijns inziens vanuit financieel en sociaal-economisch oogpunt absoluut niet mogelijk om een staat hiermee realistisch te besturen.
Ik betwijfel dan ook ten zeerste dat de PvdD een succes gaat worden bij volgende verkiezingen, omdat de mensen die "tegen" stemmen toch naar de SP zullen gaan. Het sociaal-idealistische karakter van die partij kan goed worden teruggevonden in de punten van de PvdD. Waarom zouden mensen dan stemmen op een partij die zich enkel richt op dieren, terwijl een partij als de SP ook de sociale belangen (waaronder het dierenrecht) van Nederland aan de kaak stelt en al jaren goed georganiseerd is?

Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  maandag 16 januari 2006 @ 09:33:58 #190
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34112838
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:38 schreef Dirktator het volgende:
Waarom zouden mensen dan stemmen op een partij die zich enkel richt op dieren, terwijl een partij als de SP ook de sociale belangen (waaronder het dierenrecht) van Nederland aan de kaak stelt en al jaren goed georganiseerd is?
Om ze de kans te geven zich te bewijzen wellicht. .

Alsof het SP van het begin af aan een goed geöliede machine was.

Andere partijen hebben haast altijd betere rechten voor het dier ergens onderaan hun prioriteiten lijstje bungelen. Deze worden echter nogal makkelijk aan de kant geschoven, waar een PvdD goed van pas zou komen, zij zouden op dat moment aan de bel trekken waar anderen hun schouders ophalen.
power to the people
pi_34113339
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:12 schreef beestjuh het volgende:
Om iets fundamenteels te doen is het wel een goede weg. Regels maken zodat je die kan naleven in het voordeel van het dier. Zodat je kan controleren en bekeuren waar het fout gaat, zodat iedereen duidelijk weet wat wel en niet kan.

Dierenrechten zijn inderdaad het allerbelangrijkste in mijn wereld. Moeder Aarde zelf niet te vergeten. De rest maakt me namelijk geen zak uit. Maak je maar druk om de welvaart, dat iedereen maar zo oud mogelijk moet worden en dat elke retard recht heeft op een plekje hier, dat je lekker het milieu kan vervuilen met je auto, dat je fijn kan eten wat door slaven is gemaakt, dan ruimen wij linkse bomenknuffelende geitenwollensokkendragende stinkende alto vega freaks jullie rotzooi wel zo veel mogelijk op. Deal?
Nogmaals: ik heb er niets op tegen dat er wordt opgekomen voor dierenrechten, ik vraag me alleen af of het oprichten van een one-issue politieke partij de juiste weg is, zeker aangezien die partij nooit veel zetels zal krijgen, *omdat* het een one issue partij is. Ik hoop niet dat je het volgende al te persoonlijk opvat, maar als dierenrechten voor jou inderdaad het allerbelangrijkste in de wereld zijn, vind ik dat je visie op de wereld nogal beperkt is. Wat te denken van -bijvoorbeeld- mensenrechten, honger/armoede, oorlogen enzovoort. Ik stem overigens zelf ook links, maar dat terzijde.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:10:36 #192
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34113487
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:02 schreef dVTB het volgende:

[..]

Nogmaals: ik heb er niets op tegen dat er wordt opgekomen voor dierenrechten, ik vraag me alleen af of het oprichten van een one-issue politieke partij de juiste weg is, zeker aangezien die partij nooit veel zetels zal krijgen, *omdat* het een one issue partij is. Ik hoop niet dat je het volgende al te persoonlijk opvat, maar als dierenrechten voor jou inderdaad het allerbelangrijkste in de wereld zijn, vind ik dat je visie op de wereld nogal beperkt is. Wat te denken van -bijvoorbeeld- mensenrechten, honger/armoede, oorlogen enzovoort. Ik stem overigens zelf ook links, maar dat terzijde.
Er zijn al genoeg mensen die dáárover wakker liggen. Mijn visie op de wereld is niet beperkt, ik zie de oorlog, armoede en rotzooi die mensen aan zichzelf te danken hebben en denk, vreselijk, maar eigen schuld. Mensen kunnen nadenken bij wat ze doen en dat verzuimen ze. Ik kan daar niet om wakker liggen. Daar ga en kan ik niks aan doen. Ik zou enkel mijn zuurverdiende (ik zit onder de armoedegrens ja) geld kunnen geven wat in een bodemloze put verdwijnt.
Ik kom wel voor hen op, zonder stem, die overgeleverd zijn aan onze genade.

Ze hoeven geen 5 zetels te krijgen. Daar is het de partij ook niet naar en dat geef ik grif toe. Één zetel is wat mij betreft al genoeg.
power to the people
pi_34113793
Top 40 van overige aandachtspunten Partij voor de Dieren
quote:
1. Milieu: Afschaffing van kernenergie en bevorderen van alternatieve, dier- en milieuvriendelijke energiebronnen.
Zoals? Windmolen? Bio-vergisting? Een weinig concreet punt.
quote:
2. Ruimtelijke Ordening en Milieu: Recreatieve ruilverkaveling om recreatiebedrijven in de Ecologische Hoofdstructuur te verplaatsen naar de randen van deze gebieden. Stimuleringsmaatregelen / compensatieregelingen moeten de biologische landbouw bevorderen en bio-industrie ontmoedigen.
Richt je aandacht liever eerst op het betaalbaar maken van biologische producten in de winkel, zodat consumenten die ook echt willen gaan kopen.
quote:
3. Natuur en Milieu: In kwetsbare natuurgebieden ‘s nachts de maximum snelheid beperken tot 50 km per uur.
Als je dan zo pro-dier bent, zou je moeten stellen: kwetsbare natuurgebieden 's nachts gesloten voor motorverkeer, met uitzondering van aanwonenden.
quote:
4. Ruimtelijke Ordening en Milieu: meer prioriteit geven aan natuurontwikkeling, uitkoopregeling boerengrond gebruiken voor biologisch landbouw of nieuwe wijken/dorpen buiten de Ecologische hoofdstructuur of anderszins waardevolle gebieden.
Biologische landbouw heeft weinig toekomst in ons land zolang er niets wordt gedaan aan de prijs van die producten; zie punt 2. Overigens hoeft boeren niet tegenstrijdig te zijn met natuurontwikkeling. Veel boeren zetten zich in voor bijvoorbeeld weidevogelbescherming of het bieden van broedplaatsen aan ganzen.
quote:
5. Economie en Milieu: Invoering eco-tax op vervuilende bedrijfstakken zoals vliegverkeer, industrie en kassenbouw. Het is onjuist om alleen particulieren onder een dergelijke heffing te laten vallen.
De eerste zin kan ik nog begrijpen, de tweede zin is belachelijk, want uiteindelijk gaan die particulieren volledig opdraaien voor die heffingen. Ik snap trouwens ook niet dat kassenbouw als vervuilend wordt aangemerkt. Het kost energie, OK, maar vervuilend? In welk opzicht?
quote:
7. Verkeer en Milieu: Er moet een stimuleringsregeling komen om mensen ervoor te laten kiezen dichter bij hun werk te gaan wonen.
Waar dan? In die woonwijken die niet gebouwd mogen worden?
quote:
10. Meer aandacht voor onderwijs in de Nederlandse taal onder nieuwkomers en allochtonen (oudkomers).
Ik had liever gezien dat deze zin na de eerste acht woorden was afgelopen.
quote:
13. Economie en Welzijn: Betaalbare kinderopvang die voor iedereen bereikbaar en toegankelijk is.
In welk opzicht is dit diervriendelijk?
quote:
15. Welzijn en Volksgezondheid, Milieu: Een stimuleringscampagne voor het gebruik van meer plantaardige voeding.
Want? Rare gedachte om te veronderstellen dat dat zo goed is voor mensen.
quote:
16. Welzijn en Volksgezondheid, Justitie: Softdrugs moeten gelegaliseerd worden, gecontroleerde verstrekking van harddrugs moet mogelijk worden om harddrugs uit de criminele sfeer te halen.
Niet erg consequent, omdat elders wordt opgeroepen om de accijns op tabak juist te verhogen. Wietplantages (hoezo opkomen voor natuurgebieden en dergelijke) mogen dus kennelijk wel.
quote:
24. Welzijn en Volksgezondheid: Een overheidscampagne op gebied van opleiding in en stimuleren van borstvoeding die ervoor zorgt (naar Noors voorbeeld) dat de jongste consumenten weer in meer gevallen krijgen waar ze recht op hebben.
Discutabel.
quote:
28. Mobiliteit: het openbaar vervoer dient toegankelijker en aantrekkelijker te worden in termen van service, comfort en tariefstelling. Faciliteiten zoals internetverbinding en stopcontacten op langere trajecten zijn minimale voorzieningen die van creatief openbaar vervoer verwacht mogen worden. Inkomsten uit fiscale maatregelen die als doel hebben het autogebruik terug te dringen, dienen direct besteed te worden aan de verbetering van het openbaar vervoer.
Welke energie gaat door die stopcontacten lopen? Die dure windmolenenergie zeker? Hoe houd je dit goedkoop en waar haal je het geld vandaan? Waarom wordt hier NIET moeilijk gedaan over energiegebruik en bij kassenbouw wel?
quote:
29. Vervoer: Strengere inspecties op vrachtvervoer, vervoer van dieren en scheepvaart, om de veiligheid en het welzijn meer te waarborgen. Stimuleren van vervoer over water.
Inperking vervoer van gevaarlijke stoffen per spoor en over de weg.
Nee, laten we die gevaarlijke stoffen lekker over het water vervoeren. Als er dan iets misgaat, verspreidt het zich lekker snel. Zie de gemiddelde olieramp...
quote:
31. Sport: Subsidiëring van betaalde topsport kan gefaseerd worden afgeschaft en amateur-teamsport gestimuleerd.
Waarom in vredesnaam? Zijn topsporters dier-onvriendelijk? Heeft de jeugd geen voorbeelden/sporthelden meer nodig om zelf aan sport te gaan doen?
quote:
33. Financiën: Hogere accijnzen op tabak en alcohol en die extra inkomsten inzetten voor intensievere ontmoedigingscampagnes onder jongeren.
Zie eerdere opmerking over softdrugs. Hypocriet.
pi_34113885
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:10 schreef beestjuh het volgende:
Ze hoeven geen 5 zetels te krijgen. Daar is het de partij ook niet naar en dat geef ik grif toe. Één zetel is wat mij betreft al genoeg.
Nogmaals: wat denk je dat de PvdD met die ene zetel gaat bereiken? Ik wil niet de partijen vergelijken, maar wel de situatie: de Centrum Democraten hadden een decennium geleden 3 zetels en werden ook door iedereen genegeerd.
  maandag 16 januari 2006 @ 16:27:08 #195
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34125192
quote:
Op zondag 21 september 2003 23:48 schreef HeyFreak het volgende:
oneens, een politieke partij mag zich niet op één zaak richten...
En van wie mag dat niet?
Say your prayers
pi_34129103
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:31 schreef dVTB het volgende:

[..]

Nogmaals: wat denk je dat de PvdD met die ene zetel gaat bereiken? Ik wil niet de partijen vergelijken, maar wel de situatie: de Centrum Democraten hadden een decennium geleden 3 zetels en werden ook door iedereen genegeerd.
Dit is wel even heel wat anders. Centrum Democraten kwamen in de kamer door middel van proteststemmen. De echte racisten hebben altijd VVD gestemd, nooit CD.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:40:55 #197
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34132180
Ik leer een hoop in dit topic. Ik kende de precieze inhoud van het partijprogramma nog niet. Erg interessant. Ik ben 25 en ik stem CDA, maar PvdD heeft wel enigszins mijn sympathie.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:02:37 #198
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34144469
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:23 schreef thabit het volgende:

[..]

Dit is wel even heel wat anders. Centrum Democraten kwamen in de kamer door middel van proteststemmen. De echte racisten hebben altijd VVD gestemd, nooit CD.
De "echte racisten"? Kun je dat toelichten?
Say your prayers
pi_34144903
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 00:02 schreef Sickie het volgende:

[..]

De "echte racisten"? Kun je dat toelichten?
De ideeen van CD-politicus Janmaat waren nog vrij tam vergeleken met het huidige beleid van VVD-minister Verdonk.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:27:36 #200
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34145566
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 00:12 schreef thabit het volgende:

[..]

De ideeen van CD-politicus Janmaat waren nog vrij tam vergeleken met het huidige beleid van VVD-minister Verdonk.
Concrete punten graag.
Say your prayers
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:44:55 #201
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34146120
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 00:12 schreef thabit het volgende:

[..]

Ontopic dan maar weer eens: Tuurlijk moet de PvdD een plek in de Tweede Kamer gegund worden, net als die one-issue-partijen van die ouderen . Snel genoeg zullen ze weliswaar aftakelen, maar als er genoeg draagvlak (lees: genoeg stemmen) zijn voor de PvdD dan horen ze in de Tweede Kamer. Simpeler kan het niet .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:55:06 #202
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34160313
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:33 schreef beestjuh het volgende:

Om ze de kans te geven zich te bewijzen wellicht. .

Alsof het SP van het begin af aan een goed geöliede machine was.

Andere partijen hebben haast altijd betere rechten voor het dier ergens onderaan hun prioriteiten lijstje bungelen. Deze worden echter nogal makkelijk aan de kant geschoven, waar een PvdD goed van pas zou komen, zij zouden op dat moment aan de bel trekken waar anderen hun schouders ophalen.
Ik word er zelf persoonlijk een beetje misselijk van dat we voor ieder wissewasje weer een nieuwe partij moeten oprichten. Peter R. De Vries wilde justitiële blunders aan de kaak stellen door een nieuwe partij op te richten die zich op "rechtvaardigheid" zou gaan richten, Partij v.d. Dieren zelfde verhaal, ander item.
Straks krijgen we de Partij voor de Gereformeerde Hindoestanen of de Partij voor Mensen met het Syndroom van Down. Beetje Israël-achtig, niet?
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_34193252
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:23 schreef thabit het volgende:
Wat doet dat ertoe? Daar gaat dit topic niet over. Ik haalde de CD aan, NIET om deze met de PvdD te vergelijken, maar om de invloed van zo'n partij te vergelijken. Ze hebben 3 zetels behaald, wat hebben ze ermee bereikt? De Ouderenpartij had er zelfs 5 ofzo. Wat zijn de resultaten van hun kamerlidmaatschap?

Om overigens nog te reageren op Falco: op zich heb je natuurlijk gelijk wanneer je stelt dat elke partij die de kiesdrempel haalt, in de Tweede Kamer thuishoort, maar hoe meer one-issue partijen des te groter de politieke puinhoop. Eerder in dit topic heb ik al een aantal voorbeeldbeslissingen genoemd die ik niet graag aan bepaalde partijen overlaat.

Een one-issue partij - en dat is meteen de kern van het probleem - zit er niet om alle belangen van hun kiezers goed te behartigen, maar slechts één belang. De vraag is dan ook wie er voor al die andere belangen moet opkomen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:23:56 #204
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34193612
Je hebt uiteraard gelijk dat het een slechte ontwikkeling is wanneer er veel one-issue-partijen (die niet alle belangen behartigen) in de Tweede Kamer zouden komen. In de praktijk denk ik echter dat het meevalt. Zo heeft het verleden wel bewezen en deze partijen blijven gelukkig dan ook in de marge.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_34193816
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al, Falco. Een paar van die splinterpartijen kun je wel in de Tweede Kamer hebben zitten omdat er altijd nog 135-145 zetels worden ingevuld door politieke partijen die WEL gewoon alle beleidsterreinen volwaardig behandelen. Juist dankzij het feit dat die one-issue partijen vaak gepeupel in de marge blijven, kan de kamer blijven functioneren. Je moet er toch niet aan denken dat de helft van de zetels wordt bezet door one-issue politici. Dat wordt een chaos.
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:13:17 #206
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34242295
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:09 schreef dVTB het volgende:

Ik haalde de CD aan, NIET om deze met de PvdD te vergelijken, maar om de invloed van zo'n partij te vergelijken. Ze hebben 3 zetels behaald, wat hebben ze ermee bereikt? De Ouderenpartij had er zelfs 5 ofzo. Wat zijn de resultaten van hun kamerlidmaatschap?
De ouderenpartijen hadden er zelfs 7. 6 voor het AOV en 1 voor de Unie 55+. Het U55+-Kamerlid, Leerkes, was niet zo'n dramatisch Kamerlid als die anderen. Hij heeft in z'n eentje volgens mij meer bereikt dan de zes van het AOV. Hij genoot iig veel meer respect.
  zondag 29 januari 2006 @ 23:18:38 #207
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34598744
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:31 schreef dVTB het volgende:
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al, Falco. Een paar van die splinterpartijen kun je wel in de Tweede Kamer hebben zitten omdat er altijd nog 135-145 zetels worden ingevuld door politieke partijen die WEL gewoon alle beleidsterreinen volwaardig behandelen. Juist dankzij het feit dat die one-issue partijen vaak gepeupel in de marge blijven, kan de kamer blijven functioneren. Je moet er toch niet aan denken dat de helft van de zetels wordt bezet door one-issue politici. Dat wordt een chaos.
Toch zou ik het prachtig vinden. En dan gun ik het de PvdD ook nog wel, meer dan de ouderenpartij of Leefbaar Nederland of andere gelukszoekers (Heinsbroek, PrdV, Wijnschenk, Teeven, Ratelband)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:09:13 #208
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34639137
Het is overigens ook maar een klein verschil tussen 'one-issue' en het stellen van prioriteiten qua problemen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:44:11 #209
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34640245
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:13 schreef freako het volgende:

[..]

De ouderenpartijen hadden er zelfs 7. 6 voor het AOV en 1 voor de Unie 55+. Het U55+-Kamerlid, Leerkes, was niet zo'n dramatisch Kamerlid als die anderen. Hij heeft in z'n eentje volgens mij meer bereikt dan de zes van het AOV. Hij genoot iig veel meer respect.
De reden dat de AOV mislukt is staat min of meer gelijk aan de reden waarom de LPF mislukt is: weinig tot geen capabele mensen in hun fractie en bovendien een groot gebrek aan politieke ervaring. Als je als partij op den duur wilt overleven is het denk ik beter om eerst met één of twee zetels in de kamer te komen en dan langzaam verder te groeien. Het SP-model zeg maar.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_34641673
quote:
Op zondag 21 september 2003 23:44 schreef Kozzmic het volgende:
N.a.v. http://forum.fok.nl/showtopic.php/389095.

Een interview van 12 vragen levert niet echt een discussie op, vandaar dat ik in dit topic één stelling uit het interview centraal stel. De geïnterviewde, Marianne Thieme, heeft toegezegd dat ze zich vanaf morgen ook zal mengen in de discussie. Ze heeft als username MarianneThieme.

Stelling: De Partij voor de Dieren zou een welkome aanvulling zijn in de Tweede Kamer.

De bestaande partijen besteden onvoldoende aandacht aan dierenwelzijn, en een partij die zich primair daarop richt kan niet alleen de discussie aanzwengelen, maar ook de andere partijen aanzetten tot meer aandacht.

Uit het interview:
[..]

Eens? Oneens? Waarom?
Onneens, gaan we koeien stemrecht geven. (of is dat al zo sinds 1919)
Niks ervan laat maar fijn opgaan in groen links ofzo, dit soort idioten kunnen we zonder
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:03:05 #211
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34641851
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:54 schreef desiredbard het volgende:
Niks ervan laat maar fijn opgaan in groen links ofzo, dit soort idioten kunnen we zonder
Qua programma komt de PvvD bepaald niet in de buurt van GL, deze partij kan namelijk niet als links gezien worden.

Overigens is het de PartijVOORdeDieren en niet de PartijVANdeDieren. Heeft dus weinig met stemrecht voor koeien te maken.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:04:05 #212
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34641871
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:03 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Qua programma komt de PvvD bepaald niet in de buurt van GL, deze partij kan namelijk niet als links gezien worden.

Overigens is het de PartijVOORdeDieren en niet de PartijVANdeDieren. Heeft dus weinig met stemrecht voor koeien te maken.
Overigens heb ik wel eens een boek van een politiek filosoof gelezen die dieren stemrecht wil geven. Uiteraard niet direct, maar hij stelt voor om een deel van de parlementszetels te reserveren voor mensen die puur naar het belang van de dieren kijken.
pi_34649264
Een partij die zich alleen bekommert om dieren is natuurlijk prachtig, helaas zal deze partij alleen kunnen worden bevolkt door mensen die weer gevoelig zijn voor macht en dáár gaat het weer fout.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:13:06 #214
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34658351
Ze gaan het ook gewoon redden, dat voel ik. Marianne in de kamer, dat wordt wereldnieuws.

Weet iemand iets over andere landen waar een vergelijkbare partij al wel in de kamer is gekomen?
  zondag 12 februari 2006 @ 11:06:25 #215
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34991904
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Weet iemand iets over andere landen waar een vergelijkbare partij al wel in de kamer is gekomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')