quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:12 schreef thabit het volgende:
[..]
De ideeen van CD-politicus Janmaat waren nog vrij tam vergeleken met het huidige beleid van VVD-minister Verdonk.
Ik word er zelf persoonlijk een beetje misselijk van dat we voor ieder wissewasje weer een nieuwe partij moeten oprichten. Peter R. De Vries wilde justitiële blunders aan de kaak stellen door een nieuwe partij op te richten die zich op "rechtvaardigheid" zou gaan richten, Partij v.d. Dieren zelfde verhaal, ander item.quote:Op maandag 16 januari 2006 09:33 schreef beestjuh het volgende:
Om ze de kans te geven zich te bewijzen wellicht..
Alsof het SP van het begin af aan een goed geöliede machine was.
Andere partijen hebben haast altijd betere rechten voor het dier ergens onderaan hun prioriteiten lijstje bungelen. Deze worden echter nogal makkelijk aan de kant geschoven, waar een PvdD goed van pas zou komen, zij zouden op dat moment aan de bel trekken waar anderen hun schouders ophalen.
Wat doet dat ertoe? Daar gaat dit topic niet over. Ik haalde de CD aan, NIET om deze met de PvdD te vergelijken, maar om de invloed van zo'n partij te vergelijken. Ze hebben 3 zetels behaald, wat hebben ze ermee bereikt? De Ouderenpartij had er zelfs 5 ofzo. Wat zijn de resultaten van hun kamerlidmaatschap?quote:Op maandag 16 januari 2006 18:23 schreef thabit het volgende:
Dit is wel even heel wat anders. Centrum Democraten kwamen in de kamer door middel van proteststemmen. De echte racisten hebben altijd VVD gestemd, nooit CD.
De ouderenpartijen hadden er zelfs 7. 6 voor het AOV en 1 voor de Unie 55+. Het U55+-Kamerlid, Leerkes, was niet zo'n dramatisch Kamerlid als die anderen. Hij heeft in z'n eentje volgens mij meer bereikt dan de zes van het AOV. Hij genoot iig veel meer respect.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:09 schreef dVTB het volgende:
Ik haalde de CD aan, NIET om deze met de PvdD te vergelijken, maar om de invloed van zo'n partij te vergelijken. Ze hebben 3 zetels behaald, wat hebben ze ermee bereikt? De Ouderenpartij had er zelfs 5 ofzo. Wat zijn de resultaten van hun kamerlidmaatschap?
Toch zou ik het prachtig vinden. En dan gun ik het de PvdD ook nog wel, meer dan de ouderenpartij of Leefbaar Nederland of andere gelukszoekers (Heinsbroek, PrdV, Wijnschenk, Teeven, Ratelband)quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:31 schreef dVTB het volgende:
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al, Falco. Een paar van die splinterpartijen kun je wel in de Tweede Kamer hebben zitten omdat er altijd nog 135-145 zetels worden ingevuld door politieke partijen die WEL gewoon alle beleidsterreinen volwaardig behandelen. Juist dankzij het feit dat die one-issue partijen vaak gepeupel in de marge blijven, kan de kamer blijven functioneren. Je moet er toch niet aan denken dat de helft van de zetels wordt bezet door one-issue politici. Dat wordt een chaos.
De reden dat de AOV mislukt is staat min of meer gelijk aan de reden waarom de LPF mislukt is: weinig tot geen capabele mensen in hun fractie en bovendien een groot gebrek aan politieke ervaring. Als je als partij op den duur wilt overleven is het denk ik beter om eerst met één of twee zetels in de kamer te komen en dan langzaam verder te groeien. Het SP-model zeg maar.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:13 schreef freako het volgende:
[..]
De ouderenpartijen hadden er zelfs 7. 6 voor het AOV en 1 voor de Unie 55+. Het U55+-Kamerlid, Leerkes, was niet zo'n dramatisch Kamerlid als die anderen. Hij heeft in z'n eentje volgens mij meer bereikt dan de zes van het AOV. Hij genoot iig veel meer respect.
Onneens, gaan we koeien stemrecht geven. (of is dat al zo sinds 1919)quote:Op zondag 21 september 2003 23:44 schreef Kozzmic het volgende:
N.a.v. http://forum.fok.nl/showtopic.php/389095.
Een interview van 12 vragen levert niet echt een discussie op, vandaar dat ik in dit topic één stelling uit het interview centraal stel. De geïnterviewde, Marianne Thieme, heeft toegezegd dat ze zich vanaf morgen ook zal mengen in de discussie. Ze heeft als username MarianneThieme.
Stelling: De Partij voor de Dieren zou een welkome aanvulling zijn in de Tweede Kamer.
De bestaande partijen besteden onvoldoende aandacht aan dierenwelzijn, en een partij die zich primair daarop richt kan niet alleen de discussie aanzwengelen, maar ook de andere partijen aanzetten tot meer aandacht.
Uit het interview:
[..]
Eens? Oneens? Waarom?
Qua programma komt de PvvD bepaald niet in de buurt van GL, deze partij kan namelijk niet als links gezien worden.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 10:54 schreef desiredbard het volgende:
Niks ervan laat maar fijn opgaan in groen links ofzo, dit soort idioten kunnen we zonder
Overigens heb ik wel eens een boek van een politiek filosoof gelezen die dieren stemrecht wil geven. Uiteraard niet direct, maar hij stelt voor om een deel van de parlementszetels te reserveren voor mensen die puur naar het belang van de dieren kijken.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:03 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Qua programma komt de PvvD bepaald niet in de buurt van GL, deze partij kan namelijk niet als links gezien worden.
Overigens is het de PartijVOORdeDieren en niet de PartijVANdeDieren. Heeft dus weinig met stemrecht voor koeien te maken.![]()
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Weet iemand iets over andere landen waar een vergelijkbare partij al wel in de kamer is gekomen?
Mja, je hebt natuurlijk veel 'groene' partijen in het buitenland, maar dat is wrs meer vergelijkbaar met GroenLinks dan PvdD.quote:
Hoewel de verschillen tussen GroenLinks en PvdD nou ook niet al te groot zijn.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:37 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Mja, je hebt natuurlijk veel 'groene' partijen in het buitenland, maar dat is wrs meer vergelijkbaar met GroenLinks dan PvdD.
Zat. CPNT is al haar zetels kwijtgeraakt in 2004.quote:Wel weet ik dat er een jagerspartij zit in het EP voor de Fransen met een aantal zetels.
quote:
Op de website is niets te vinden, en ik heb er ook niets over gevonden. Ga er maar van uit dat ze nergens kandidaat staan.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:34 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat gaat de PvdD met de gemeenteraadsverkiezingen precies doen? Ik heb nog niets gezien of gehoord.
quote:De Hond peilt 'Links' op meerderheid
In een peiling van Maurice de Hond staat, als er nu Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn, links op een meerderheid in het parlement. PvdA, GroenLinks en SP komen samen uit op 76 zetels. De sociaal-democraten zouden uitkomen op 48 zetels (nu 42), GroenLinks op 10 (nu 8) en de SP zou verdubbelen van 9 naar 18.
De regeringspartijen verliezen: het CDA komt bij de peiling van De Hond uit op 34 zetels, een verlies van 10 met het huidige aantal. De VVD zou dalen van 28 naar 23. D66 halveert naar 3.
De ChristenUnie zou stijgen van 3 naar 5 en de SGP blijft stabiel op 2. Nieuw in de Kamer zouden de Groep Wilders/PvdV en de Partij voor de Dieren zijn. Die laatste mag rekenen op één zetel; Wilders op 6. De LPF wordt weggevaagd (van 8 naar nul).
Wat zou een eigenlijk niet-diervriendelijke manier van energie opwekken zijn? Een paardentractiecentrale? Een hamstertredmolencentrale? Lijkt me wel een aardig gezicht trouwens, duizenden hamsters die als gekken aan het rennen zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:27 schreef dVTB het volgende:
Top 40 van overige aandachtspunten Partij voor de Dieren
[..]
Zoals? Windmolen? Bio-vergisting? Een weinig concreet punt.
Lichtvervuiling? Het kleine beetje landbouwgif dat gebruikt wordt? Ik las gisteren trouwens dat er wordt geëxperimenteerd met een nieuw soort kas, eentje die netto energie op kan leveren. Het werkt op een vergelijkbare manier als een zonneboiler.quote:De eerste zin kan ik nog begrijpen, de tweede zin is belachelijk, want uiteindelijk gaan die particulieren volledig opdraaien voor die heffingen. Ik snap trouwens ook niet dat kassenbouw als vervuilend wordt aangemerkt. Het kost energie, OK, maar vervuilend? In welk opzicht?
Door je kind naar de kinderopvang te brengen heb je meer tijd voor je hond.quote:In welk opzicht is dit diervriendelijk?
Het zou jammer zijn als de kernploeg katknuppelen wordt afgeschaft.quote:Waarom in vredesnaam? Zijn topsporters dier-onvriendelijk?
En volgens mij lopen dat soort campagnes al eeuwen. Het alcoholgebruik onder jongeren neemt alleen maar toe.quote:Zie eerdere opmerking over softdrugs. Hypocriet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |