Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer."
Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?"
Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen."
Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar
achteren."
Klant: "Okee."
Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?"
Klant: "Ja."
Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Staat er
misschien nog een ander toetsenbord?"
Klant: "Ja,.... er staat hier nog eentje. Ah.... die doet het
wel.!!!."
Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een
hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"
"Welk anti-virus programma gebruikt u?" "Netscape."
"Dat is geen anti-virus programma, mevrouw."
"Oh, sorry...Internet Explorer."
Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
Vrouwelijke klant: "Een witte."
Klant: "Ik krijg mijn diskette er niet uit."
Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?"
Klant: "Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit."
Helpdesk: "Dat is niet zo mooi. Nou, ik maak er een melding..."
Klant: "Neen ......wacht ....... ik zie het al.... ik had de diskette er
nog niet ingedaan... hij ligt op mijn bureau..... sorry..."
Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de
linkerkant van het scherm."
Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"
Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
Klant: "Hallo..... ik kan niet printen."
Helpdesk: "Wilt u voor mij even op de startknop drukken en......
Klant: "Nou moet je goed luisteren. niet meteen zo technisch
doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"
Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
Helpdesk: "Heeft U wel een kleurenprinter?"
Klant: "Aaaah....... dank je."
Helpdesk: ". en dan toetst u nu F 8."
Klant: "Hij doet het niet."
Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?"
Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei,
maar er gebeurt niks."
Dat had ik bijvoorbeeld toen ik voor t eerst m'n ADSL aansluiting had, die man bleef maar doorzaniken over IP instellingen terwijl ik wist dat dat het absoluut niet was. Je kon gewoon horen dat ie een lijstje aant afwerken was. Ik zeg wat terug en meneer valt stil (stond waarschijnlijk niet op z'n blaadje). Dus ik de helpdesk uitgelegd hoe het zat. We kwamen er niet uit. De volgende dag werkte het in 1 keer... Zonder iets aan te passen.
helaas ken ik dit rijtje onderhand al uit mijn hoofd, dus geloofwaardigheid van "zelf meegemaakt" is nihil
Helpdesk: Goeiemiddag, met ...
Klant: Ja, hallo, ik kan niet mailen..
Helpdesk: Oh, niet zo mooi. Even quota's nakijken, niks aan de hand. Kunt u misschien even My computer klikken en dan ...
Klant: Maar me computer start helemaal niet op!
Helpdesk: Maar u zei toch dat u niet kon mailen?
Klant: Nee dat kan ook niet, want me computer start niet op
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:08 schreef horney_dorney het volgende:
uhm deze heb ik geloof ik al een keer of 30 voorbij zien komen in mails en jij wilt zeggen dat deze dingen bij jouw bedrijf door klanten zijn gezegd...?
ik ben over 5 minuten terug
quote:Nee, denk het niet..
Op vrijdag 19 september 2003 17:11 schreef Mr_Knoxville het volgende:
nou deze stonden in onze nieuwsbrief, nam even aan dat deze van onze helpdesk afkomstig zijn...
[Ik] ... En dan mag u nu bij 'Wachtwoord' uw wachtwoord invullen
[M] Ja, dat is ook zoiets geks... elke keer wanneer ik 't oude wachtwoord wil weghalen, kan ik steeds 1 letter niet wegkrijgen
[Ik] (?) Ow, en hoe haalt u dat wachtwoord dan weg?
[M] Nou gewoon, ik selecteer met de muis de tekst in het wachtwoordveld, en dan druk ik op backspace.
[Ik] Euh, ja, dat zou ook gewoon moeten werken. Maar probeert u eens met de muis achter het laatste teken van het wachtwoord te klikken, en dan met backspace de sterretjes weg te halen?
[M] Huh? D'r komen alleen maar sterretjes bij?
[Ik] Da's apart? Enne, waar zit die backspace bij u?
[M] Nou gewoon, midden onderaan op 't toetsenbord
[Ik] Aha. Dat is niet de backspace mevrouw, maar de spacebar. De backspace heeft een pijltje naar links erop, en zit boven de enter.
(En daar lukte het dus wel mee )
quote:Hier geloof ik GEEN ZAK van. Geen een helpdesk kan wachtwoorden zien, laat staan dat ze zo DOM zijn dat ze WW via de telefoon gaan meedelen.
Gebruiker (heet Jan):
Hallo ik ben net twee weken op vakantie geweest en weet mijn wachtwoord niet meer.
Helpdesk (ik):
Moment ik kijk het even na ..... het wachtwoord is Jan ... uw voornaam.
quote:Nee ... als systeembeheerder kan je bij alles ... en met de juiste tools kan je alles zien.
Op vrijdag 19 september 2003 17:34 schreef Slarioux het volgende:
Wat voor een slecht systeem gebruik je, als je wachtwoorden van anderen kan lezen?
quote:Nou dan geloof je me niet.
Op vrijdag 19 september 2003 17:39 schreef Tise het volgende:[..]
Hier geloof ik GEEN ZAK van. Geen een helpdesk kan wachtwoorden zien, laat staan dat ze zo DOM zijn dat ze WW via de telefoon gaan meedelen.
Ik ben systeembeheerder bij een bedrijf en niet een externe helpdesk ofsow
BTW .. die gast zat 2 kamers van mij vandaan.
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:40 schreef maniac_nl het volgende:[..]
Nee ... als systeembeheerder kan je bij alles ... en met de juiste tools kan je alles zien.
quote:Het meest onveilige systeem dat er is Win NT
Op vrijdag 19 september 2003 17:50 schreef Alecks het volgende:[..]
Oh? Ik kon me voorstellen dat het het wachtwoord van een lager systeem is maar het lijkt me toch echt sterk dat een netwerkwachtwoord op zo'n maniet op een modern OS beheerd wordt. Met l0phtcrack kan je een hoop, als 'beheerderstool', maar procedure zou toch zijn om wachtwoord te resetten. Pure nieuwsgierigheid: welk systeem is het?
=edit=
Is trouwens al kleine 4 jaar geleden
quote:NT wachtwoorden worden gehashed opgeslagen. Daar is dus niet zomaar in te kijken. En het lijkt me sterk dat NT daar de admin wel rechten voor geeft, al heb ik daar geen ervaring mee.
Op vrijdag 19 september 2003 18:09 schreef maniac_nl het volgende:[..]
Het meest onveilige systeem dat er is Win NT
=edit=
Is trouwens al kleine 4 jaar geleden
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:40 schreef maniac_nl het volgende:[..]
Nee ... als systeembeheerder kan je bij alles ... en met de juiste tools kan je alles zien.
En toen werd je gehacked. En toen kwam het iets minder goed uit dat iemand alle wachtwoorden kon zien.
quote:WinNT slaat de WW's echt wel goed op hoor.
Op vrijdag 19 september 2003 18:09 schreef maniac_nl het volgende:[..]
Het meest onveilige systeem dat er is Win NT
=edit=
Is trouwens al kleine 4 jaar geleden
quote:wat hij zei
Op vrijdag 19 september 2003 18:31 schreef Slarioux het volgende:[..]
WinNT slaat de WW's echt wel goed op hoor.
quote:Beter dan deze kan het niet worden.
Op vrijdag 19 september 2003 17:00 schreef Mr_Knoxville het volgende:
Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
Vrouwelijke klant: "Een witte."
quote:Jawel, wel als blijkt dat ze echt een zwarte heeft en dat de monitor wit is
Op vrijdag 19 september 2003 18:56 schreef TrenTs het volgende:[..]
Beter dan deze kan het niet worden.
Ook eens iemand die spontaan z'n pc los begon te schroeven toen ik m vroeg of ie ff naar de lampjes van z'n modem kon kijken
quote:Interne modem dan zeker?
Op zaterdag 20 september 2003 01:19 schreef Hagedis het volgende:
Ook eens iemand die spontaan z'n pc los begon te schroeven toen ik m vroeg of ie ff naar de lampjes van z'n modem kon kijken
quote:misschien weet de klant dat zelf wel, waarom meteen moeilijk doen?
Op zaterdag 20 september 2003 02:29 schreef Kanzaki het volgende:
Sommige helpdeksmederwerk kunnen er ook niks van. Welke IE of Windows heeft uw. Wat een domme vragen. Kan je zelf onder Windows nagaan met de gebruiker. Of nooit van eigenschappen of about gehoord.
Customer: "Do you people sell them megas?"
Salesperson: "Uh, sure, how much do you need, sir?"
Customer: "100!"
Salesperson: "I can only give you 64."
Customer: "Well, can't you throw in 26 more?"
Customer: "Hello, is this Tech Support?"
Tech Support: "Yes, it is. How may I help you?"
Customer: "The cup holder on my PC is broken and I am within my warranty period. How do I go about getting that fixed?"
Tech Support: "I'm sorry, but did you say a cup holder?"
Customer: "Yes, it's attached to the front of my computer."
Tech Support: "Please excuse me if I seem a bit stumped, it's because I am. Did you receive this as part of a promotional, at a trade show? How did you get this cup holder? Does it have any trademark on it?"
Customer: "It came with my computer, I don't know anything about a promotion. It just has '4X' on it."
At this point the Tech Rep had to mute the caller, because he couldn't stand it. The caller had been using the load drawer of the CDROM drive as a cup holder and snapped it off the drive.
Tech Support: "Yeah, just go to our website it's at www.[our company].com...yeah, three w's, then a dot, then [our company], then a dot then 'com'...yeah, that's right. . . . What do you mean, how do you spell 'dot'?"
[Dit bericht is gewijzigd door Pizza_Shooter op 20-09-2003 16:32]
quote:ik tijdens mn stage
mevrouw : hoi, ja dat windows start niet!
ik : (standaardvraag) heb je de voedingstekker er wel in?
mevrouw : ja ik ben niet dom hoor
ik : heb je er mischien nog een floppy inzitten ?
mevrouw : even kijken
ik : oke
mevrouw : ja er zit nog een floppy in
ik : haal die er dan uit
mevrouw : oke
ik : wie is er nu dom
had hem hier : " Helpdesk ***, met Sander".... ookal gepost
Klant had zijn kast open geschroefd, PCI netwerkkaartje wel netjes met het schroefje aan de achterkant vastgezet, maar de koperen connectors zaten NIET in het slot....
Waar gebeurd.
quote:Ja de klant die antwoord ik werk met 97 zeker.
Op zaterdag 20 september 2003 15:23 schreef Mr_Knoxville het volgende:[..]
misschien weet de klant dat zelf wel, waarom meteen moeilijk doen?
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:19 schreef Mr_Knoxville het volgende:
hier iig al wat mp3tjes:MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Computer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Printer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: The Keyboard DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: XXXL DOWNLOAD
quote:Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.
Op vrijdag 19 september 2003 17:39 schreef Tise het volgende:[..]
Hier geloof ik GEEN ZAK van. Geen een helpdesk kan wachtwoorden zien, laat staan dat ze zo DOM zijn dat ze WW via de telefoon gaan meedelen.
quote:Heel erg onveilig moet ik zeggen. Maar dat is jouw fout uiteraard niet
Op zaterdag 20 september 2003 17:24 schreef Maanvis het volgende:[..]
Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:24 schreef Maanvis het volgende:[..]
Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.
quote:Ik weet het, maar het zal allicht een goeie reden hebben dat dat zo gedaan is.
Op zaterdag 20 september 2003 17:25 schreef Slarioux het volgende:[..]
Heel erg onveilig moet ik zeggen. Maar dat is jouw fout uiteraard niet
.
quote:
Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
Helpdesk: "Heeft U wel een kleurenprinter?"
Klant: "Aaaah....... dank je."
quote:Note to self: nooit een abbo bij tiscali nemen.
Op zaterdag 20 september 2003 17:24 schreef Maanvis het volgende:[..]
Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.
Zo heeft een collega een jaar lang 'lulenookklootzak' ingetikt.
-edit- en die vergat hij niet
quote:Hahaha ik dacht précies hetzelfde!
Op vrijdag 19 september 2003 17:08 schreef horney_dorney het volgende:
uhm deze heb ik geloof ik al een keer of 30 voorbij zien komen in mails en jij wilt zeggen dat deze dingen bij jouw bedrijf door klanten zijn gezegd...?
quote:Mwah, tiscali heeft zowat iedere nederlandse internetprovider overgenomen, en nu hebben ze daaro wel gewoon een hash-encryptie voor wachtwoorden.
Op zaterdag 20 september 2003 17:31 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Note to self: nooit een abbo bij tiscali nemen.
Overigens wel een leuke term dat hashencryptie!
quote:hahaha!Ik was het ook van plan.........nót anymore!
Op zaterdag 20 september 2003 17:31 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Note to self: nooit een abbo bij tiscali nemen.
quote:Ja, wie niet...
Op zaterdag 20 september 2003 17:35 schreef Yskonijn het volgende:[..]
Hahaha ik dacht précies hetzelfde!
quote:Wat is er zo leuk aan dan
Op zaterdag 20 september 2003 17:35 schreef Maanvis het volgende:
Overigens wel een leuke term dat hashencryptie!
T.A. = "Welkom bij Orange, goedemiddag u spreekt met......
Klant = "Ja hallo, met meneer ........"
T.A. = "Hallo meneer ........., waar kan ik u mee van dienst zijn?"
Klant = "Ja ik kan niet bellen....."
T.A. = "Dat is niet zo mooi meneer, ik ga eens even kijken hoe dat kan. Heeft u het toestel bij de hand?"
Klant = "Ja ik heb hem hier."
T.A. = "Wat ziet u nu op uw beeldscherm?"
Klant = "Ja niks dus... rotding!"
T.A. = "Heeft u het toestel wel aanstaan meneer?"
Klant = "Ja ik ben niet gek hoor, hj deed het de hele tijd en nu ineens niet meer."
T.A. = "Sinds wanneer heeft u het toestel meneer?"
Klant = "Ja een dag of 3."
T.A. = "En al die tijd heeft het toestel aangestaan?"
Klant = "Ja...."
T.A. = "U heeft het toestel dus in de tussentijd nog niet opgeladen?"
Klant = "Opgeladen......? Maar ik zou €20 euro beltegoed krijgen en die heb ik volgens mij nog niet op hoor. Wil je me nou gaan zeggen dat ik €20 in 3 dagen tijd heb verbelt?"
T.A. = "Nee meneer, ik wil niks zeggen. Ik probeer u alleen te helpen... Met opladen bedoelde ik de batterij van het toestel opladen."
Klant = "Huh? Batterij van het toestel? Moet dat dan.......?"
quote:Ja klopt maar sommige gebruikers zijn ook gewoon TE simpel
Op zaterdag 20 september 2003 18:01 schreef Yskonijn het volgende:
Met alle respect hoor, maar sommige dingen zijn gewoon té simpel!
Serieus!
[agent] ..prima meneer, dan zal ik zoals afgesproken een Nieuw toestel plus Simkaart binnen 48 uur laten bezorgen op het factuur-adres.
[klant] Oh laat die simkaart maar zitten die gebruik ik eigenlijk toch nooit
[agent] ehh ja...
quote:Die zijn NEP en niet leuk.
Op zaterdag 20 september 2003 17:19 schreef Mr_Knoxville het volgende:
hier iig al wat mp3tjes:MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Computer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Printer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: The Keyboard DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: XXXL DOWNLOAD
Bij nadere inspectie en navragen bleek dat (hou je adem in) ze met Word (lokaal op haar PC)... WP.exe op het netwerk had geopend... 2600(!!!) pagina's aan 'rare codes' had weggehaald... MET DE DELETE KNOP! (dus niet shift-select)... en toen WP.exe weer had opgeslagen!!!
Je zou denken dat mensen zich na zo'n ontzettende domme en vooral grote blunder wel twee keer bedenken bij dingen die ze niet zeker weten, maar volgens mij was het ook zij die het volgende deed:
Onze (voor mijn tijd overigens) technische dude komt bij de klant. Die hadden een nieuwe server gekocht. De oude stond data over te pompen naar de nieuwe server, alles ging voorspoedig. Tot je aan die muts vraagt (tja, eigen schuld zul je zeggen) om even een computer los te ontkoppelen van het netwerk.
Een paar minuten later lag de data-transfer stil en vlogen er foutmeldingen over beide schermen. Wat bleek, mevrouw had doodleuk met een schaar(!!!) de coax netwerkkabel van die andere PC doorgeknipt. 'Want op een andere manier ging het plugje niet los'. Je zou d'r toch wat doen?!?!
Ook leuk:
Klant: Hoi Klaas, ik wilde even wat vragen.
Klaas: Hai Klant, zeg het eens.
Klant: Heb ik een CD-ROM speler in mijn computer?
Klaas: Ehh nee, alleen Jan en Piet hebben die, hoezo?
Klant: .....
Klant: Ehh, dan ligt er ergens een CD in mijn computer denk ik.
Wat bleek, de spleet tussen twee uitbreidingsslots werd aangezien voor CD-ROM speler (geen idee, don't ask) en dus lag er los in de kast een CD te koekeloeren.
Enz.
klant: dag mevrouw, er zijn problemen met mijn computer
ik: heeft u een HP of een Compaq computer?
klant: geen idee, hoe kom ik daar achter?
klant: kan ik op een CD-brander ook DVD's afspelen?
ik: nee meneer, daar heeft u een DVD-speler voor nodig.
klant: en kan ik op de DVD-speler ook CD's afspelen?
ik: ja hoor, onze DVD-spelers zijn geschikt voor zowel CD's als DVD's
klant: waarom kan ik op een CD-speler dan geen DVD's afspelen
klant: ik zou graag weten waar ik windows XP software kan halen en wat het kost
ik: er zijn computerzaken die het verkopen, maar wij verkopen het niet, dus u zal bij een computerzaak moeten informeren.
klant: ja maar, u verkoopt toch ook computers met windows XP erop?
ik: jawel, maar wij verkopen de software niet los van de computer
klant: nou, dan kunt u mij dus ook vertellen wat windows XP kost en waar ik het kan halen!
ik: nee meneer, wij hebben die software niet los, informeert u bij een computerzaak
klant: wat is dat nou voor onzin! U wilt het mij gewoon niet vertellen, dat valt mij zwaar van u tegen! *hangt boos op*
ik: *aan het spellen* de S van Sylvia..
klant: huh?.. de F van Sylvia?
ik: nee meneer, de SSSS van SSSylvia
klant: ja maar mevrouw Sylvia schrijft u toch niet met een F?
ik: nee, natuurlijk niet meneer, daarom zeg ik de SSSSS van Sylvia
klant: nou ja mevrouw! u weet toch zelf ook wel dat Sylvia met een S begint en niet met een F?!
ik: meneer u verstaat mij blijkbaar niet goed, daarom spel ik het ook voor u!
klant: ooohw!.. bedoelt u soms de S van Sylvia?
ik: juist meneer!
[Dit bericht is gewijzigd door Escaflowne op 26-09-2003 21:46]
Snap je hem? Favorietenbalk aan de zijkant. De muts.
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 04-10-2003 09:44]
quote:Ohh Nee echt... meteen ophangen! hahaha ik vind dat ze bij grote berdijven dit soort fruitcakes niet eens mogen aannemen, een beetje basiskennis zou wel handig zijn... ongelooflijk veel loze calls naar een IT-Helpdesk haha ;-) succes
Op vrijdag 26 september 2003 22:58 schreef Slarioux het volgende:
User: "Hoi, op de intranet site heeft iedereen een balk met links aan de zijkant, en ik niet!"
Ik: "welke intranet site is dat?"
User: "Die van het arrondissement"
Ik: "Ik heb ook geen balk, er hoort dus geen balk te zijn"
User: "Maar waarom hebben mijn collega's hem dan niet?Volgens mij hebben jullie mijn PC gesloopt! Ik wil een nieuwe!"
Ik: "Ik heb je PC nog nooit gezien, laat staan aangeraakt"
User: "Maar hoe kan dat dan? Ik wil die balk ook! En jullie moeten dat regelen!"
[Tussen ons gezegd, een user kan het bij mij dan al schudden]
Ik: "Wij regelen niks, dat gaat via je eigen afdeling. Maar kijk eens bij de anderen en lees de links eens voor? "
User: "Ehhhh, MSN.com, Radiogids, Windows, Windowsupdate..."Snap je hem? Favorietenbalk aan de zijkant. De muts.
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 04-10-2003 09:45]
Kom ik daar aan, blijkt het dat ze op de knop van de beeldschermconfiguratie zat te drukken
de aanknop zat bovenop het beelscherm
gebruiker: ow.......... Daar had ik niet gekeken........
Echt hopeloos
Geachtehelpdesk,
Graagzouikeenneieuwtoestenbordwillenhebben.
Ditomdamijnspatiebalknietmeerwerkt.
Mvg,
"Het RF-lampje knippert oranje op mijn COM21-kabelmodem. Kunt u even kijken waarom ik geen signaal binnenkrijg?"
"Staat uw computer aan?"
"Ja. Als deze uit staat, hoor ik overigens ook gewoon een signaal op de coax te hebben."
"Het moet een foute instelling zijn in uw netwerkeigenschappen. Klikt u eens op Start en dan .... blablabla"
"De link in m'n huis is prima, het link-lampje brandt gewoon groen. Er is alleen geen signaal van buiten!"
"Welk besturingssysteem gebruikt u?"
"Linux."
"Hmm.. ga eens naar Configuratiescherm"
"Dat bestaat niet in Linux, dat is een ander systeem dan Windows."
"Dat ondersteunen wij niet, u moet Windows of Mac hebben."
"Het ligt ook niet aan de software, ik heb geen signaal op de witte kabel zitten... er moet een storing bij u zijn!"
*word langzaam gek*
"Wat is uw postcode?" (die ik al had ingetoetst voordat ik die kerel aan de lijn kreeg )
*geef postcode*
"Ja er is een storing in uw postcodegebied en de omliggende gebieden."
"Kunt u al vertellen hoe lang dat ongeveer zal duren?"
"Nee, maar onze mensen zijn er aan bezig." (dus dat wist ie wel )
ik heb uiteindelijk een week zonder internet gezeten nu is het vrij rustig wat storingen betreft
quote:Als 8 van de 10 gebruikers die vraag gewoon kan beantwoorden zonder dat je ze als een complete n00b hoeft te behandelen, waarom zou je dat dan toch doen?
Op zaterdag 20 september 2003 02:29 schreef Kanzaki het volgende:
Sommige helpdeksmederwerk kunnen er ook niks van. Welke IE of Windows heeft uw. Wat een domme vragen. Kan je zelf onder Windows nagaan met de gebruiker. Of nooit van eigenschappen of about gehoord.
Als je een antwoord als "Windows 2000 Millennium" krijgt kun je het altijd nog nakijken. En dan mag je het versienummer ook noemen (die staat ook daar bij die eigenschappen van systeem).
quote:Dan werk jij wellicht niet met particuliere klanten dan is het 2 op tien die het OS kunnen noemen. Had zelfs een Mac gebruiker die alleen kon aangeven . Het isse geene Windows.
Op zaterdag 4 oktober 2003 00:47 schreef Light het volgende:[..]
Als 8 van de 10 gebruikers die vraag gewoon kan beantwoorden zonder dat je ze als een complete n00b hoeft te behandelen, waarom zou je dat dan toch doen?
Als je een antwoord als "Windows 2000 Millennium" krijgt kun je het altijd nog nakijken. En dan mag je het versienummer ook noemen (die staat ook daar bij die eigenschappen van systeem).
quote:Gebruiker > Luser
Op woensdag 1 oktober 2003 14:24 schreef Neo007 het volgende:
gebruiker: Ik zie niks op mijn beeldscherm
ik: staat de monitor aan?
gebruiker: Ja die staat aan....
ik: brand het lampje van de monitor?
gebruiker: nee......
ik: dan staat ie dus niet aan.
Zitten de stekkers er goed in.
gebruiker: even kijken...... ja die zitten erin.
Ik: druk op de aanknop van het beeldscherm...
gebruiker: okee .... er gebeurd niks
ik: ik denk (godver.......) nou ik kom wel even langslopen.
gebruiker: okeeKom ik daar aan, blijkt het dat ze op de knop van de beeldschermconfiguratie zat te drukken
de aanknop zat bovenop het beelschermgebruiker: ow.......... Daar had ik niet gekeken........
Echt hopeloos
quote:Volgens mij wordt je bij de chello helpdesk pas aangenomen nadat er een toltale lobotomie is uitgevoerd.
Op zaterdag 4 oktober 2003 00:36 schreef Henno het volgende:
in onze eerste maand dat we Chello hadden"Het RF-lampje knippert oranje op mijn COM21-kabelmodem. Kunt u even kijken waarom ik geen signaal binnenkrijg?"
"Staat uw computer aan?"
"Ja. Als deze uit staat, hoor ik overigens ook gewoon een signaal op de coax te hebben."
"Het moet een foute instelling zijn in uw netwerkeigenschappen. Klikt u eens op Start en dan .... blablabla"
"De link in m'n huis is prima, het link-lampje brandt gewoon groen. Er is alleen geen signaal van buiten!"
"Welk besturingssysteem gebruikt u?"
"Linux."
"Hmm.. ga eens naar Configuratiescherm"
"Dat bestaat niet in Linux, dat is een ander systeem dan Windows."
"Dat ondersteunen wij niet, u moet Windows of Mac hebben."
"Het ligt ook niet aan de software, ik heb geen signaal op de witte kabel zitten... er moet een storing bij u zijn!"*word langzaam gek*
"Wat is uw postcode?" (die ik al had ingetoetst voordat ik die kerel aan de lijn kreeg
)
*geef postcode*
"Ja er is een storing in uw postcodegebied en de omliggende gebieden."
"Kunt u al vertellen hoe lang dat ongeveer zal duren?"
"Nee, maar onze mensen zijn er aan bezig." (dus dat wist ie wel)
ik heb uiteindelijk een week zonder internet gezeten
nu is het vrij rustig wat storingen betreft
quote:Je hebt particuliere klanten en particuliere klanten. Als ze alleen weten dat ze geen Windows hebben maar niet eens kunnen zeggen wat ze dan wel gebruiken dan mogen ze dat eerst fijn uitzoeken.
Op zaterdag 4 oktober 2003 06:30 schreef Kanzaki het volgende:[..]
Dan werk jij wellicht niet met particuliere klanten dan is het 2 op tien die het OS kunnen noemen. Had zelfs een Mac gebruiker die alleen kon aangeven . Het isse geene Windows.
quote:Met een registry dump en een bruteforce attack op die dump kan je ze heus wel zien hoor
Op vrijdag 19 september 2003 18:16 schreef Alecks het volgende:[..]
NT wachtwoorden worden gehashed opgeslagen. Daar is dus niet zomaar in te kijken. En het lijkt me sterk dat NT daar de admin wel rechten voor geeft, al heb ik daar geen ervaring mee.
quote:Behoort dat dan tot de standaard taken van een helpdeskmedewerker
Op zaterdag 4 oktober 2003 10:06 schreef Rodie83 het volgende:[..]
Met een registry dump en een bruteforce attack op die dump kan je ze heus wel zien hoor
GVD IK HEB EEN NIEUWE PC BIJ JULLIE GEKOCHT EN HIJ DOET NIX! ALLEEN DE PC GAAT EN IK KRIJG GEEN BEELD...!!!
rustig meneer laten we alles nalopen.... heeft u alle kabels er goed in
JA NATUUR... oh wacht... hee... oh.. sorry ik had nog een kabel over bij de monitor hij doet het nu wel
Tot ziens meneer!
quote:En bij voorkeur moet de beller ook nog een spraakgebrek hebben.
Op zaterdag 20 september 2003 20:57 schreef Yskonijn het volgende:
Ik ben nog steeds van de overtuiging dat als mensen problemen hebben met iets (lees 'computers,software,gsm,internetverbindingen etc'),
ze eerst gaan vragen op de locatie waar ze zich op dat moment bevinden 'luister, wie spreekt er het slechtst nederlands,wie heeft het minste verstand van ons probleem en wie is ook nog eens traag van begrip?' .............'Jij???' .........'Goed jij gaat bellen!'Serieus!
quote:Je moest eens weten hoeveel mensen alleen maar de software kunnen bedienen die ze nodig hebben.
Op woensdag 1 oktober 2003 14:13 schreef Macamba het volgende:[..]
Ohh Nee echt... meteen ophangen! hahaha ik vind dat ze bij grote berdijven dit soort fruitcakes niet eens mogen aannemen, een beetje basiskennis zou wel handig zijn... ongelooflijk veel loze calls naar een IT-Helpdesk haha ;-) succes
Echt erg
PC stond dus gewoon uit .
Klant: Goede morgen mijn pc doet het niet.
Ik: Zit er spanning op.
Klant: Nee ik heb geen porno site bezocht
Dacht hij lollig te zijn, echter nadat ik zijn pc had nagekeken bleek in zijn history meerdere sites te verwijzen naar amateurhoertjes en een escort service bureau waar hij lid van was, de cookies hadden zijn ww nog.
PS zaten wel een paar leuke tussen (samen met een paar collega's gekeken naar het forumpje daar) god wat hebben we een lol gehad. Vervolgens de PC met stalen gezicht terugbrengen en doen alsof we van niks weten.
quote:Echt erg en dan maar zeggen dat die ambtenaren het druk hebben
Op vrijdag 19 december 2003 07:19 schreef Phibian1976 het volgende:
Op een gemeenthuis.Klant: Goede morgen mijn pc doet het niet.
Ik: Zit er spanning op.
Klant: Nee ik heb geen porno site bezocht
Dacht hij lollig te zijn, echter nadat ik zijn pc had nagekeken bleek in zijn history meerdere sites te verwijzen naar amateurhoertjes en een escort service bureau waar hij lid van was, de cookies hadden zijn ww nog.PS zaten wel een paar leuke tussen (samen met een paar collega's gekeken naar het forumpje daar) god wat hebben we een lol gehad. Vervolgens de PC met stalen gezicht terugbrengen en doen alsof we van niks weten.
quote:en uit welk systeem denk jij dat wachtwoordbrieven komen rollen?ja precies de database met gebruikersgegevens waar dus ook ww in staan. ik kan je 1 ding vertellen wij zien meer dan jij wilt weten
Op vrijdag 19 september 2003 17:39 schreef Tise het volgende:[..]
Hier geloof ik GEEN ZAK van. Geen een helpdesk kan wachtwoorden zien, laat staan dat ze zo DOM zijn dat ze WW via de telefoon gaan meedelen.
quote:Dat is gewoon ronduit fout. Niet meer en niet minder. Wachwoorden sla je gecodeerd op. Mocht een klant een wachtwoord zijn vergeten stuur je een nieuw gegenereerd wachtwoord.
Op donderdag 25 december 2003 01:46 schreef Superstudent het volgende:
en uit welk systeem denk jij dat wachtwoordbrieven komen rollen?ja precies de database met gebruikersgegevens waar dus ook ww in staan. ik kan je 1 ding vertellen wij zien meer dan jij wilt weten
WW via tel mag wel, alleen als de klant het ww zegt dat voor het overgrote deel overeenkomt met het werkelijke ww..
quote:Geloof het maar niet :-)
Op vrijdag 19 september 2003 17:11 schreef Mr_Knoxville het volgende:
nou deze stonden in onze nieuwsbrief, nam even aan dat deze van onze helpdesk afkomstig zijn...
http://rinkworks.com/stupid/ (paar honderd van die grollen)
quote:Geloof het of niet, heb zelf bijvoorbeeld bij Vodafone gewerkt, mensen hebben een wachtwoord nodig om in te kunnen loggen op een deel van de website, dat wachtwoord kun je opzoeken, incl antwoord op de geheime vraag. Wat heb je daar aan.. nix.. maar het KAN wel.
Op donderdag 25 december 2003 02:21 schreef markvleth het volgende:[..]
Dat is gewoon ronduit fout. Niet meer en niet minder. Wachwoorden sla je gecodeerd op. Mocht een klant een wachtwoord zijn vergeten stuur je een nieuw gegenereerd wachtwoord.
quote:Op vrijdag 19 december 2003 06:45 schreef Slarioux het volgende:
"Mijn scherm doet het niet!"
"Brandt er een lampje?"
"Ja, oranje.
"Ok, dan krijgt het scherm dus geen signaal van de PC, weet je zeker dat ie aan staat?"
"Ja, ik heb hem net aangezet!"
"Ok, ik loop wel ff langs"
PC stond dus gewoon uit.
Dat was gewoon een klant met gevoel voor humor!quote:Op vrijdag 19 september 2003 17:11 schreef Atreidez het volgende:
Echt meegemaakt;
Helpdesk: Goeiemiddag, met ...
Klant: Ja, hallo, ik kan niet mailen..
Helpdesk: Oh, niet zo mooi. Even quota's nakijken, niks aan de hand. Kunt u misschien even My computer klikken en dan ...
Klant: Maar me computer start helemaal niet op!
Helpdesk: Maar u zei toch dat u niet kon mailen?
Klant: Nee dat kan ook niet, want me computer start niet op
helaas kan het net niet, het zou bijna kunnen.quote:Op maandag 18 september 2006 21:41 schreef McMarco het volgende:
Zelf meegemaakt toen ik op een helpdesk van een computerketen werkte:
Ik: Goedemiddag
Klant: Goedemiddag, ik probeer een netwerkkaart in te bouwen maar het lukt niet
Ik: Wat lukt er precies niet?
Klant: Ik krijg hem er niet in
Ik: Welke kleur heeft de gleuf waar u hem in probeert te doen.
Klant: Grijs
Ik:Heeft u de kast wel open gemaakt?
Klant: Nee
Klant probeerde dus via de achterkant van z'n pc die netwerkaart zo naar binnen te duwen
Nou en !!. Het lijkt me tijd om dit topic te sluiten. Wat zeg jij ervan??????????????????????quote:Op zaterdag 20 september 2003 17:49 schreef Slarioux het volgende:
Ons standaard wachtwoord als een user hem vergeet is Hopeloos1.
quote:Op woensdag 20 september 2006 21:08 schreef quote: het volgende:
[..]
Nou en !!. Het lijkt me tijd om dit topic te sluiten. Wat zeg jij ervan??????????????????????
Als je niet weet waat t over gaat. Moet je niet reageren. Slarioux weet t wel. Dus dan komt die zakdoek toch nog van pas denk ik.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:11 schreef gday het volgende:
[..]![]()
Zakdoekje hebben voor je traantjes?
Het gaat ongetwijfeld over dat ongelofelijke gejank vanwege dat topic dat Slarioux gesloten heeft, is het niet?quote:Op woensdag 20 september 2006 21:14 schreef quote: het volgende:
[..]
Als je niet weet waat t over gaat. Moet je niet reageren. Slarioux weet t wel. Dus dan komt die zakdoek toch nog van pas denk ik.![]()
quote:Op zaterdag 20 september 2003 16:30 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Customer: "Hello, is this Tech Support?"
Tech Support: "Yes, it is. How may I help you?"
Customer: "The cup holder on my PC is broken and I am within my warranty period. How do I go about getting that fixed?"
Tech Support: "I'm sorry, but did you say a cup holder?"
Customer: "Yes, it's attached to the front of my computer."
Tech Support: "Please excuse me if I seem a bit stumped, it's because I am. Did you receive this as part of a promotional, at a trade show? How did you get this cup holder? Does it have any trademark on it?"
Customer: "It came with my computer, I don't know anything about a promotion. It just has '4X' on it."
At this point the Tech Rep had to mute the caller, because he couldn't stand it. The caller had been using the load drawer of the CDROM drive as a cup holder and snapped it off the drive.
Slechte helpdesk.. die moeten zover doorvragen tot er het duidelijk is wat er nu eigenlijk aan de hand is...quote:Op donderdag 21 september 2006 11:07 schreef kroegtijger het volgende:
Andere keer, op dezelfde helpdesk in het NT4-tijdperk:
- Klant: Hallo, ik heb een blauw scherm
- Helpdesk: Dat is niet zo mooi, ik stuur even iemand langs
Kom ik er een half uurtje later aan met boot-disk, blijkt dat zn scherm stuk is en er een blauwe gloed over zn beeld is gekomen
quote:Op donderdag 21 september 2006 11:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Slechte helpdesk.. die moeten zover doorvragen tot er het duidelijk is wat er nu eigenlijk aan de hand is...
Anyway.
Zelf meegemaakt op een helpdesk voor copiers:
<klant> ik krijg strepen op mijn kopies
<ik> maak de glasplaat maar ff schoon
<klant> ok, ik ben zo terug
... hoor wat gerommel op de achtergrond ...
5 minuten later als ik me sterk afvraag wat die klant nu toch in godsnaam aan het doen is:
<klant> ja, ik heb de glasplaat schoongemaakt, maar nu krijg ik de schroefjes er niet meer in
<ik> schroefjes?!
<klant> ja, ik moest de glasplaat schoonmaken. de bovenkant is makkelijk maar voor de onderkant moet je eerst de plaat losschroeven en nu krijg ik ze er niet meer in!
<ik> euh...... de onderkant.. dat was ook niet helemaal de bedoeling.... ik stuur wel iemand langs....
(Sja.. ik had waarschijnlijk uit moeten leggen dat je alleen de bovenkant van de glasplaat mag schoonmaken.. de onderkant moet door monteurs gedaan worden, mocht het nodig zijn i.v.m. garantie/servicecontract etc)
Ik quote letterlijk van rinkworks onder het kopje keyboard dit:quote:Op vrijdag 19 september 2003 17:00 schreef Mr_Knoxville het volgende:
blablablabla...
Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een
hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"
blablablabla..
quote:* Tech Support: "Your password will be...a small 'a' as in apple, a capital 'V' as in Victor, the number '7' --"
* Customer: "Is that a capital '7'?"
Yep, de meeste quotes hier zijn al tientallen jaren oud.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:25 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik quote letterlijk van rinkworks onder het kopje keyboard dit:
dit klinkt HEEEL bekendquote:Op donderdag 21 september 2006 12:46 schreef DJRandall het volgende:
Ik heb zelf meer last van Spook problemen.
Tring tring....
"Ja hallo, mijn toetsenbord doet raar"
"De printer doet het niet"
"Mijn monitor springt aan en uit"
"De printer maakt een raar geluid"
Allemaal lokale probleempjes waarbij ik eerder naar de mensen toeloop (niet zon groot terrein), omdat dat sneller is dan ze het te laten proberen uitleggen!
Maar altijd als ik er dan ben krijg ik steevast het antwoord:
"Nou doet hij het weer"
"Als jij er bent werkt alles weer gewoon"
"Vreemd, nu werkt alles weer gewoon!"
Ik weet het ook niet hoor......... geduld is "......"
Idd irritant!quote:Op donderdag 21 september 2006 13:22 schreef kroegtijger het volgende:
Wat ook zo bloed-irritant is...
Wordt gebeld:
- Mijn pc doet raar....hij wil ..... niet meer doen
- Heb je al je pc opnieuw opgestart??
- Nee, dat vragen jullie ook altijd als eerste zeg....
Als je weet dat we dat altijd vragen, waarom start je dan niet eerst opnieuw op en belt daarna pas als het dan nog steeds niet werkt???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |