Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer."
Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?"
Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen."
Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar
achteren."
Klant: "Okee."
Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?"
Klant: "Ja."
Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Staat er
misschien nog een ander toetsenbord?"
Klant: "Ja,.... er staat hier nog eentje. Ah.... die doet het
wel.!!!."
Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een
hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"
"Welk anti-virus programma gebruikt u?" "Netscape."
"Dat is geen anti-virus programma, mevrouw."
"Oh, sorry...Internet Explorer."
Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
Vrouwelijke klant: "Een witte."
Klant: "Ik krijg mijn diskette er niet uit."
Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?"
Klant: "Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit."
Helpdesk: "Dat is niet zo mooi. Nou, ik maak er een melding..."
Klant: "Neen ......wacht ....... ik zie het al.... ik had de diskette er
nog niet ingedaan... hij ligt op mijn bureau..... sorry..."
Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de
linkerkant van het scherm."
Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"
Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
Klant: "Hallo..... ik kan niet printen."
Helpdesk: "Wilt u voor mij even op de startknop drukken en......
Klant: "Nou moet je goed luisteren. niet meteen zo technisch
doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"
Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
Helpdesk: "Heeft U wel een kleurenprinter?"
Klant: "Aaaah....... dank je."
Helpdesk: ". en dan toetst u nu F 8."
Klant: "Hij doet het niet."
Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?"
Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei,
maar er gebeurt niks."
Dat had ik bijvoorbeeld toen ik voor t eerst m'n ADSL aansluiting had, die man bleef maar doorzaniken over IP instellingen terwijl ik wist dat dat het absoluut niet was. Je kon gewoon horen dat ie een lijstje aant afwerken was. Ik zeg wat terug en meneer valt stil (stond waarschijnlijk niet op z'n blaadje). Dus ik de helpdesk uitgelegd hoe het zat. We kwamen er niet uit. De volgende dag werkte het in 1 keer... Zonder iets aan te passen.
helaas ken ik dit rijtje onderhand al uit mijn hoofd, dus geloofwaardigheid van "zelf meegemaakt" is nihil
Helpdesk: Goeiemiddag, met ...
Klant: Ja, hallo, ik kan niet mailen..
Helpdesk: Oh, niet zo mooi. Even quota's nakijken, niks aan de hand. Kunt u misschien even My computer klikken en dan ...
Klant: Maar me computer start helemaal niet op!
Helpdesk: Maar u zei toch dat u niet kon mailen?
Klant: Nee dat kan ook niet, want me computer start niet op
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:08 schreef horney_dorney het volgende:
uhm deze heb ik geloof ik al een keer of 30 voorbij zien komen in mails en jij wilt zeggen dat deze dingen bij jouw bedrijf door klanten zijn gezegd...?
ik ben over 5 minuten terug
quote:Nee, denk het niet..
Op vrijdag 19 september 2003 17:11 schreef Mr_Knoxville het volgende:
nou deze stonden in onze nieuwsbrief, nam even aan dat deze van onze helpdesk afkomstig zijn...
[Ik] ... En dan mag u nu bij 'Wachtwoord' uw wachtwoord invullen
[M] Ja, dat is ook zoiets geks... elke keer wanneer ik 't oude wachtwoord wil weghalen, kan ik steeds 1 letter niet wegkrijgen
[Ik] (?) Ow, en hoe haalt u dat wachtwoord dan weg?
[M] Nou gewoon, ik selecteer met de muis de tekst in het wachtwoordveld, en dan druk ik op backspace.
[Ik] Euh, ja, dat zou ook gewoon moeten werken. Maar probeert u eens met de muis achter het laatste teken van het wachtwoord te klikken, en dan met backspace de sterretjes weg te halen?
[M] Huh? D'r komen alleen maar sterretjes bij?
[Ik] Da's apart? Enne, waar zit die backspace bij u?
[M] Nou gewoon, midden onderaan op 't toetsenbord
[Ik] Aha. Dat is niet de backspace mevrouw, maar de spacebar. De backspace heeft een pijltje naar links erop, en zit boven de enter.
(En daar lukte het dus wel mee )
quote:Hier geloof ik GEEN ZAK van. Geen een helpdesk kan wachtwoorden zien, laat staan dat ze zo DOM zijn dat ze WW via de telefoon gaan meedelen.
Gebruiker (heet Jan):
Hallo ik ben net twee weken op vakantie geweest en weet mijn wachtwoord niet meer.
Helpdesk (ik):
Moment ik kijk het even na ..... het wachtwoord is Jan ... uw voornaam.
quote:Nee ... als systeembeheerder kan je bij alles ... en met de juiste tools kan je alles zien.
Op vrijdag 19 september 2003 17:34 schreef Slarioux het volgende:
Wat voor een slecht systeem gebruik je, als je wachtwoorden van anderen kan lezen?
quote:Nou dan geloof je me niet.
Op vrijdag 19 september 2003 17:39 schreef Tise het volgende:[..]
Hier geloof ik GEEN ZAK van. Geen een helpdesk kan wachtwoorden zien, laat staan dat ze zo DOM zijn dat ze WW via de telefoon gaan meedelen.
Ik ben systeembeheerder bij een bedrijf en niet een externe helpdesk ofsow
BTW .. die gast zat 2 kamers van mij vandaan.
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:40 schreef maniac_nl het volgende:[..]
Nee ... als systeembeheerder kan je bij alles ... en met de juiste tools kan je alles zien.
quote:Het meest onveilige systeem dat er is Win NT
Op vrijdag 19 september 2003 17:50 schreef Alecks het volgende:[..]
Oh? Ik kon me voorstellen dat het het wachtwoord van een lager systeem is maar het lijkt me toch echt sterk dat een netwerkwachtwoord op zo'n maniet op een modern OS beheerd wordt. Met l0phtcrack kan je een hoop, als 'beheerderstool', maar procedure zou toch zijn om wachtwoord te resetten. Pure nieuwsgierigheid: welk systeem is het?
=edit=
Is trouwens al kleine 4 jaar geleden
quote:NT wachtwoorden worden gehashed opgeslagen. Daar is dus niet zomaar in te kijken. En het lijkt me sterk dat NT daar de admin wel rechten voor geeft, al heb ik daar geen ervaring mee.
Op vrijdag 19 september 2003 18:09 schreef maniac_nl het volgende:[..]
Het meest onveilige systeem dat er is Win NT
=edit=
Is trouwens al kleine 4 jaar geleden
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 17:40 schreef maniac_nl het volgende:[..]
Nee ... als systeembeheerder kan je bij alles ... en met de juiste tools kan je alles zien.
En toen werd je gehacked. En toen kwam het iets minder goed uit dat iemand alle wachtwoorden kon zien.
quote:WinNT slaat de WW's echt wel goed op hoor.
Op vrijdag 19 september 2003 18:09 schreef maniac_nl het volgende:[..]
Het meest onveilige systeem dat er is Win NT
=edit=
Is trouwens al kleine 4 jaar geleden
quote:wat hij zei
Op vrijdag 19 september 2003 18:31 schreef Slarioux het volgende:[..]
WinNT slaat de WW's echt wel goed op hoor.
quote:Beter dan deze kan het niet worden.
Op vrijdag 19 september 2003 17:00 schreef Mr_Knoxville het volgende:
Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
Vrouwelijke klant: "Een witte."
quote:Jawel, wel als blijkt dat ze echt een zwarte heeft en dat de monitor wit is
Op vrijdag 19 september 2003 18:56 schreef TrenTs het volgende:[..]
Beter dan deze kan het niet worden.
Ook eens iemand die spontaan z'n pc los begon te schroeven toen ik m vroeg of ie ff naar de lampjes van z'n modem kon kijken
quote:Interne modem dan zeker?
Op zaterdag 20 september 2003 01:19 schreef Hagedis het volgende:
Ook eens iemand die spontaan z'n pc los begon te schroeven toen ik m vroeg of ie ff naar de lampjes van z'n modem kon kijken
quote:misschien weet de klant dat zelf wel, waarom meteen moeilijk doen?
Op zaterdag 20 september 2003 02:29 schreef Kanzaki het volgende:
Sommige helpdeksmederwerk kunnen er ook niks van. Welke IE of Windows heeft uw. Wat een domme vragen. Kan je zelf onder Windows nagaan met de gebruiker. Of nooit van eigenschappen of about gehoord.
Customer: "Do you people sell them megas?"
Salesperson: "Uh, sure, how much do you need, sir?"
Customer: "100!"
Salesperson: "I can only give you 64."
Customer: "Well, can't you throw in 26 more?"
Customer: "Hello, is this Tech Support?"
Tech Support: "Yes, it is. How may I help you?"
Customer: "The cup holder on my PC is broken and I am within my warranty period. How do I go about getting that fixed?"
Tech Support: "I'm sorry, but did you say a cup holder?"
Customer: "Yes, it's attached to the front of my computer."
Tech Support: "Please excuse me if I seem a bit stumped, it's because I am. Did you receive this as part of a promotional, at a trade show? How did you get this cup holder? Does it have any trademark on it?"
Customer: "It came with my computer, I don't know anything about a promotion. It just has '4X' on it."
At this point the Tech Rep had to mute the caller, because he couldn't stand it. The caller had been using the load drawer of the CDROM drive as a cup holder and snapped it off the drive.
Tech Support: "Yeah, just go to our website it's at www.[our company].com...yeah, three w's, then a dot, then [our company], then a dot then 'com'...yeah, that's right. . . . What do you mean, how do you spell 'dot'?"
[Dit bericht is gewijzigd door Pizza_Shooter op 20-09-2003 16:32]
quote:ik tijdens mn stage
mevrouw : hoi, ja dat windows start niet!
ik : (standaardvraag) heb je de voedingstekker er wel in?
mevrouw : ja ik ben niet dom hoor
ik : heb je er mischien nog een floppy inzitten ?
mevrouw : even kijken
ik : oke
mevrouw : ja er zit nog een floppy in
ik : haal die er dan uit
mevrouw : oke
ik : wie is er nu dom
had hem hier : " Helpdesk ***, met Sander".... ookal gepost
Klant had zijn kast open geschroefd, PCI netwerkkaartje wel netjes met het schroefje aan de achterkant vastgezet, maar de koperen connectors zaten NIET in het slot....
Waar gebeurd.
quote:Ja de klant die antwoord ik werk met 97 zeker.
Op zaterdag 20 september 2003 15:23 schreef Mr_Knoxville het volgende:[..]
misschien weet de klant dat zelf wel, waarom meteen moeilijk doen?
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:19 schreef Mr_Knoxville het volgende:
hier iig al wat mp3tjes:MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Computer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: De Printer DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: The Keyboard DOWNLOAD
MP3 Een Waargebeurde Helpdesk verhaal: XXXL DOWNLOAD
quote:Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.
Op vrijdag 19 september 2003 17:39 schreef Tise het volgende:[..]
Hier geloof ik GEEN ZAK van. Geen een helpdesk kan wachtwoorden zien, laat staan dat ze zo DOM zijn dat ze WW via de telefoon gaan meedelen.
quote:Heel erg onveilig moet ik zeggen. Maar dat is jouw fout uiteraard niet
Op zaterdag 20 september 2003 17:24 schreef Maanvis het volgende:[..]
Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 17:24 schreef Maanvis het volgende:[..]
Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.
quote:Ik weet het, maar het zal allicht een goeie reden hebben dat dat zo gedaan is.
Op zaterdag 20 september 2003 17:25 schreef Slarioux het volgende:[..]
Heel erg onveilig moet ik zeggen. Maar dat is jouw fout uiteraard niet
.
quote:
Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
Helpdesk: "Heeft U wel een kleurenprinter?"
Klant: "Aaaah....... dank je."
quote:Note to self: nooit een abbo bij tiscali nemen.
Op zaterdag 20 september 2003 17:24 schreef Maanvis het volgende:[..]
Ik heb bij wish gewerkt (bestaat niet meer, is nu Tiscali), en daar konden we wel gewoon de wachtwoorden van alle gebruikers inzien.
Zo heeft een collega een jaar lang 'lulenookklootzak' ingetikt.
-edit- en die vergat hij niet
quote:Hahaha ik dacht précies hetzelfde!
Op vrijdag 19 september 2003 17:08 schreef horney_dorney het volgende:
uhm deze heb ik geloof ik al een keer of 30 voorbij zien komen in mails en jij wilt zeggen dat deze dingen bij jouw bedrijf door klanten zijn gezegd...?
quote:Mwah, tiscali heeft zowat iedere nederlandse internetprovider overgenomen, en nu hebben ze daaro wel gewoon een hash-encryptie voor wachtwoorden.
Op zaterdag 20 september 2003 17:31 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Note to self: nooit een abbo bij tiscali nemen.
Overigens wel een leuke term dat hashencryptie!
quote:hahaha!Ik was het ook van plan.........nót anymore!
Op zaterdag 20 september 2003 17:31 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Note to self: nooit een abbo bij tiscali nemen.
quote:Ja, wie niet...
Op zaterdag 20 september 2003 17:35 schreef Yskonijn het volgende:[..]
Hahaha ik dacht précies hetzelfde!
quote:Wat is er zo leuk aan dan
Op zaterdag 20 september 2003 17:35 schreef Maanvis het volgende:
Overigens wel een leuke term dat hashencryptie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |