Nu hebben we in Den Haag wel een winkel (Woodleaf & Furn.) waar ze wel het één en ander verkopen, maar de keuze is vrij beperkt aangezien deze winkel behave eten ook meubels, toiletartikelen, servies & glaswerk enz.. verkoopt.
Ik heb op internet wel iets gevonden waar je eventueel Brits voedsel online kan bestellen, nl. Forage, dat zit in Hilversum. Dus dat is al een stap in de goede richting.
Maar weten jullie misschien nog wat? Aangezien er toch wel aardig veel Britten in ons land zijn, zou je toch wel zeggen dat er toch meer geīnteresseerden zouden moeten zijn.
Hartley's
Hemelrijkpassage 2-3
6811 ER Arnhem
026-3519135
Ik heb daar een klein potje in jamaica-rum gesoakte kandijsuikerkristallen gekocht (nooit geweten dat het bestond in the first place). Mooi klein potje, 250 gram. 5,39 ¤. Niet goedkoop, wel bijzonder
quote:Het gaat niet zo zeer om een Brits recept, maar om bepaalde dingen die je hier dus niet kunt krijgen. Dan heb ik over bepaalde snoep, bijv. midget gums of British Bacon, Scottish Eggs, English sausages, Kettled crisps... Om maar een voorbeeld te noemen. Aangezien m'n partner Engels is, is het voor hem ook wel eens lekker om dingen in huis te hebben die hij van huis uit gewend is. En persoonlijk vind ik het ook lekker..dusseh..
Op zaterdag 21 juni 2003 10:33 schreef LowJoe het volgende:
Mischien eten al die britten geen engels eten meer??Tis ook niet bepaald lekker eten!!Of heb jij een voorbeeld van een brits recept wat de toets der kritiek kan door staan??
quote:Zie boven. Bedankt voor uw deelname.
Op zaterdag 21 juni 2003 11:10 schreef KlaasWinters het volgende:
Wat is er zo speciaal engels?
Die eten toch veel schapenvlees? Dat kan je gewoon kopen bij de super om de hoek
quote:Nou, die vind ik persoonlijk niet echt geweldig. En het leuke is dat ik die zakken nog in die Engelse winkel in Den Haag zag liggen ook, voor meer euro's uiteraard.
Op zaterdag 21 juni 2003 10:37 schreef berney het volgende:
Bij de Aldi kan je de echte Engelse drop kopen..
quote:Ik vond het al zo verbazingwekkend dat er geen echte Fish 'n Chips shop te vinden was in Nederland, althans daar was ik van in de veronderstelling.
Op zaterdag 21 juni 2003 10:33 schreef Esk het volgende:
Hier in Eindhoven op de Kruisstraat zit Jen's. Een klein Brits winkeltje. Binnenkort ook fish 'n' chips... Maar volgens mij geen bestellingen.
quote:Helaas is Arnhem ook niet zo heel dichtbij ons, maar altijd goed om te weten. Kun je er ook bestellen?
Op zaterdag 21 juni 2003 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was afgelopen Woensdag in Arnhem, waar een behoorlijk grote winkel was met allerlei typisch Britse levensmiddelen. Heel gezellige winkel ook. 500 soorten thee en duizend smaken jam, de gekste dingenFf zoeken of ik het bonnetje nog kan vinden.
Hartley's
Hemelrijkpassage 2-3
6811 ER Arnhem
026-3519135Ik heb daar een klein potje in jamaica-rum gesoakte kandijsuikerkristallen gekocht (nooit geweten dat het bestond in the first place). Mooi klein potje, 250 gram. 5,39 ¤. Niet goedkoop, wel bijzonder
quote:Yesss, een Engels supermarktje. Aangezien Leiden vrij dichtbij ligt, lijkt mij een bezoekje aan hen geheel niet uitgesloten.
Op zaterdag 21 juni 2003 11:30 schreef Draaitafeltje het volgende:
In Leiden zit er een winkeltje waar ze allemaal geimporteerde engelse dingen(het is gewoon een engels supermarktje) verkopen. Deze zit op de Korevaarstraat, direct naast een bushalte. Misschien dat je er iets aan hebt.
quote:Op de Nieuwedijk in Amsterdam heb je een fish 'n chips zaak (redelijk dicht bij het station). En in de Leidsestraat een winkeltje vol Engelse producten, waar ik nu even de naam van kwijt ben.
Op zaterdag 21 juni 2003 14:21 schreef ruby het volgende:Ik vond het al zo verbazingwekkend dat er geen echte Fish 'n Chips shop te vinden was in Nederland, althans daar was ik van in de veronderstelling.
Fish 'n Chips..
quote:Ik heb al op op internet geprobeerd te achterhalen hoe dat winkeltje zou kunnen heten, maar helaas biedt mijn zoektechniek niet zoveel soelaas.
Op zaterdag 21 juni 2003 15:12 schreef LadyMagica het volgende:
Op de Nieuwedijk in Amsterdam heb je een fish 'n chips zaak (redelijk dicht bij het station). En in de Leidsestraat een winkeltje vol Engelse producten, waar ik nu even de naam van kwijt ben.
Wel heb ik ondertussen een nog site gevonden waar weer meerdere sites met Britse producten op staan voor Britten die in het buitenland wonen of werken.
Voor eventuele geīnteresseerden: www.britishexpats.com
quote:Durf ik niet te zeggen. Geen idee. Maarreh... je hebt hun nummer, dusseh.... bel ze ff zou ik zeggen
Op zaterdag 21 juni 2003 14:21 schreef ruby het volgende:Helaas is Arnhem ook niet zo heel dichtbij ons, maar altijd goed om te weten. Kun je er ook bestellen?
Heb jij trouwens een link van die tent in Hilversum? Dan ga ik zoeken voor je hoe dat winkeltje in Leiden kan heten
Scrote's heet het vermoedelijk, en het heeft een heleboel te melden achter deze link.
quote:It's a deal!
Op zaterdag 21 juni 2003 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Durf ik niet te zeggen. Geen idee. Maarreh... je hebt hun nummer, dusseh.... bel ze ff zou ik zeggenHeb jij trouwens een link van die tent in Hilversum? Dan ga ik zoeken voor je hoe dat winkeltje in Leiden kan heten
De link van die tent in Hilversum is: www.forage.nl
quote:Ach, Scheveningen ligt vrijwel om de hoek dus dat is geen probleem.
Op zaterdag 21 juni 2003 16:30 schreef Spike669 het volgende:
Ik weet dat er in Scheveningen een hele leuke Engelse winkel zit, waar ze naast de gebruikelijke dingen, zoals crumpets ook allemaal pies verkopen enzo. Helaas is dat alles wat ik ervan weet, kheb geen adres en ook geen naam voor je :S
quote:Niet echt een bedrijf waar ik Brits voesel vandaan kan halen...maar goed, dit is ook interessant.
Op zaterdag 21 juni 2003 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee ik winScrote's heet het vermoedelijk, en het heeft een heleboel te melden achter deze link.
Dr. Lelykade 10, Scheveningen Harbour, The Hague.
Tel Number - 070 3588638
New Weekly Opening Times
Monday - 10:00 - 18:00
Tuesday - 10:00 - 18:00
Wednesday - 10:00 - 18:00
Thursday - 10:00 - 20:00
Friday - 10:00 - 18:00
Saturday - 10:00 - 18:00
Sunday - 12:00 - 18:00
Ook Amsterdam:
De Lairessestraat 42, 1071 PB Amsterdam
Tel Number - 020 6755846
Monday - 13:00 - 18:00
Sunday - CLOSED
En Amstelveen:
Dorpsstraat 55, 1182 JB Amstelveen.
Tel Number - 020 4412865
Sunday - CLOSED
quote:Jenny is wel okee
Op zaterdag 21 juni 2003 10:33 schreef Esk het volgende:
Hier in Eindhoven op de Kruisstraat zit Jen's. Een klein Brits winkeltje. Binnenkort ook fish 'n' chips... Maar volgens mij geen bestellingen.
quote:Ik weet het
Op zaterdag 21 juni 2003 18:20 schreef schatje het volgende:
BAZZA, daar verkopen ze ook Amerikaanse producten.
quote:In Den Haag ook ja.. Dat de kleding niet zo goed liep, dat kan ik me indenken. Maar ze hadden op z'n minst het "food" gedeelte kunnen laten bestaan. Ik heb toentertijd ook een handtekening gezet om het laten verdwijnen van Marks & Spencers tegen te laten gaan, maar ja het mocht niet baten..
Op zaterdag 21 juni 2003 18:24 schreef schatje het volgende:
Misschien dat Marks & Spencers weer terug komt naar het vaste land, maar dan in andere vorm.Food afdeling in Amsterdam is altijd een groot succes geweest.
quote:Schatje en BAZZA, jullie krijgen de opsteker van de week. Dat ik dit nooit geweten heb, verbazingwekkend. Ik ga zeer binnenkort maar eens even langs.
Op zaterdag 21 juni 2003 18:14 schreef schatje het volgende:
Expat shopping:Dr. Lelykade 10, Scheveningen Harbour, The Hague.
Tel Number - 070 3588638New Weekly Opening Times
Sunday - 12:00 - 18:00Ook Amsterdam:
De Lairessestraat 42, 1071 PB Amsterdam
Tel Number - 020 6755846Monday - 13:00 - 18:00
Sunday - CLOSEDEn Amstelveen:
Dorpsstraat 55, 1182 JB Amstelveen.
Tel Number - 020 4412865Monday - 10:00 - 18:00
Sunday - CLOSED
Iedereen die een zinvolle bijdrage heeft geleverd aan dit topic krijgt een opsteker hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door ruby op 21-06-2003 18:54]
Sorry, het is een beetje ziek...maar ik kan er niets aan doen.
Straks dit goede nieuws aan m'n lover vertellen.
Of weet iemand ergens anders in Amsterdam een winkel daarvoor. Dus echt die dingen die je vroeger bij de M&S kon kopen. Heb al verschillende dingen geprobeerd die er voor door moeten gaan, maar nog niets gevonden. Wat zoo gruwlijk lekker was als die dingen van de M&S.
Hoop trouwens echt dat hun foodafdeling terugkomt! Zou super zijn.
quote:Gewoon effe langs gaan, ik dacht het wel namelijk
Op zondag 22 juni 2003 18:04 schreef MissX het volgende:
Schatje weet je toevallig of ze daar van die echte engelse sauchages verkopen?Of weet iemand ergens anders in Amsterdam een winkel daarvoor. Dus echt die dingen die je vroeger bij de M&S kon kopen. Heb al verschillende dingen geprobeerd die er voor door moeten gaan, maar nog niets gevonden. Wat zoo gruwlijk lekker was als die dingen van de M&S.
quote:Een echte Britse supermarkt verkoopt op z'n minst Engelse sausages lijkt mij...want dat is toch één van die dingen die de Britten wel degelijk missen.
Op zondag 22 juni 2003 18:04 schreef MissX het volgende:
Schatje weet je toevallig of ze daar van die echte engelse sauchages verkopen?Of weet iemand ergens anders in Amsterdam een winkel daarvoor. Dus echt die dingen die je vroeger bij de M&S kon kopen. Heb al verschillende dingen geprobeerd die er voor door moeten gaan, maar nog niets gevonden. Wat zoo gruwlijk lekker was als die dingen van de M&S.
* ruby gaat binnenkort op jacht naar al dat lekkers bij Expat Shopping in Scheveningen.
Maar goed, geen nood aan de man. Je kunt ze nog altijd bestellen bij Forage.
Als ik www.forage.nl intik, dan krijg ik een error. Maar als ik forage.nl intik bij Google, dan verschijnt inderdaad deze pagina en als ik op de link klik, dan kom je uiteindelijk goed terecht.
quote:Perfect dan
Op donderdag 26 juni 2003 22:10 schreef MissX het volgende:
jaaaaaa ze hadden ze!!!!!eindelijk weer echte engelse sauchages! damn wat zijn die dingen lekker
Ikzelf ben er niet zo gek op .
Dus wat mij betreft wordt het de hoogste tijd dan Marks & Spencers weer een supermarkt opent hierzo.
quote:Is dat deze: http://www.wguides.com/city/12/81_17655.cfm ?
Op zaterdag 21 juni 2003 15:12 schreef LadyMagica het volgende:[..]
Op de Nieuwedijk in Amsterdam heb je een fish 'n chips zaak (redelijk dicht bij het station). En in de Leidsestraat een winkeltje vol Engelse producten, waar ik nu even de naam van kwijt ben.
quote:WAAR???? WAAR????
Op zondag 22 juni 2003 18:09 schreef Dutchman1 het volgende:
In Breda heb je een winkeltje dat heet "Best of British"....en volgens mij kan je daar ook van allerlei etenswaren kopen. Als je interesse hebt kan ik wel eens gaan informeren.
Vooral Black Pudding! Alleen de gedachte al!!!!!
quote:Turkish Delight
Op donderdag 30 oktober 2003 19:11 schreef somegirl het volgende:
Wat wil je in vredesnaam voor engelse dingen hebben?
Zit momenteel in Birmingham maar vind het eten hier echt om teVooral Black Pudding! Alleen de gedachte al!!!!!
quote:Hmm, onder andere midget gems, diverse soorten chips, sausages, pork pie, Scottisch egg, lucazade, etcetera.
Op donderdag 30 oktober 2003 19:11 schreef somegirl het volgende:
Wat wil je in vredesnaam voor engelse dingen hebben?
Zit momenteel in Birmingham maar vind het eten hier echt om teVooral Black Pudding! Alleen de gedachte al!!!!!
Er zijn genoeg lekkere dingen te verzinnen uit Engeland die we hier niet kunnen krijgen. Wat mij betreft wordt er een enorme Tesco of Sainsbury's gebouwd. Kan ik daar tenminste uit m'n dak gaan.
Op sommige broodjes van de Shell zit het ook. Bij ingrediënten staat het omschreven als zoet/zure groentensaus. Ik denk zelf dat het om 'pickle' gaat.
quote:Bedoel je misschien deze?
Op zaterdag 22 november 2003 21:39 schreef schatje het volgende:
Ruby, weet jij hoe die bruine saus heet die men op boterhammen smeert??Op sommige broodjes van de Shell zit het ook. Bij ingrediënten staat het omschreven als zoet/zure groentensaus. Ik denk zelf dat het om 'pickle' gaat.
Ingrediënten: Yeast Extract, Salt, Vegetable Extract, Niacin, Thiamin, Spice Extracts, Riboflavin, Folic Acid, Vitamin B12
of deze?
Dat zijn de enige sauzen die in me opkomen.
HP sauce is erg lekker bij een Engels ontbijt om over je bacon, ei of worstjes te strooien.
En die Marmite smeert men vaak op toast ofzo....tenminte dat heb ik m'n vriend zien doen.
Hier is een link naar een site waar meer sauzen opstaan. Misschien staat dat ene wat jij bedoelt er ook bij: http://shop.store.yahoo.com/shopenglandonline/saucpicchut.html
Of bedoel je misschien Branston Pickle?
A cheese sandwich without Branston Pickle
is, well, just a cheese sandwich. But with it
it is mouth-watering delight. Spicy, fruity
and totally unique.
[Dit bericht is gewijzigd door ruby op 23-11-2003 02:50]
quote:Ashram:
Op zondag 22 juni 2003 18:09 schreef Dutchman1 het volgende:
In Breda heb je een winkeltje dat heet "Best of British"....en volgens mij kan je daar ook van allerlei etenswaren kopen. Als je interesse hebt kan ik wel eens gaan informeren.
--------------------------------------------------------------------------------WAAR???? WAAR????
quote:Bedoelt je misschien HP Sauce?
Op zaterdag 22 november 2003 21:39 schreef schatje het volgende:
Ruby, weet jij hoe die bruine saus heet die men op boterhammen smeert??Op sommige broodjes van de Shell zit het ook. Bij ingrediënten staat het omschreven als zoet/zure groentensaus. Ik denk zelf dat het om 'pickle' gaat.
drat..te laat
Maar er zijn nog veel meer dingen die nederland mist qua etenwaren, wat betreft lopen we imho echt achter. Zelfs in Frankrijk heb je bij die super-supermarkten veel meer shit. Denk bv. aan cereals en chips smaken of sausen; ok nederland heeft lekkere mayo maar meer dan mayo ketchup en curry heb je hier nauwelijks.
Dan heb je natuurlijk ook nog Custard, Sarsons vinegar, Gravy etc.
Engels bikken is echt niet zo slecht als de meeste mensen denken.
[Dit bericht is gewijzigd door DaMayan op 23-11-2003 03:09]
quote:Daarom vind ik ook dat Tesco of een ander mooie Engelse supermarkt hier in Nederland een paar vestigingen mag plaatsen. Het wordt tijd dat ik ze weer eens even een mailtje ga sturen met het dringende verzoek eens actie te gaan ondernemen.
Op zondag 23 november 2003 03:05 schreef DaMayan het volgende:
Branston pickle idd!! Damn dat is echt typisch engels.
Echte cheddar cheese erbij en das echt smullen.Maar er zijn nog veel meer dingen die nederland mist qua etenwaren, wat betreft lopen we imho echt achter. Zelfs in Frankrijk heb je bij die super-supermarkten veel meer shit. Denk bv. aan cereals en chips smaken of sausen; ok nederland heeft lekkere mayo maar meer dan mayo ketchup en curry heb je hier nauwelijks.
Ik wil een ruime keus in magnetronmaaltijden.
Niet dat zielige AH gedoe.
quote:Zou ik wel willen ja. De AH en alle klonen hier zijn eigenlijk onwijs beperkt in het assortiment als je het vergelijkt met supermarkten in het buitenland.
Op zondag 23 november 2003 03:08 schreef ruby het volgende:
Daarom vind ik ook dat Tesco of een ander mooie Engelse supermarkt hier in Nederland een paar vestigingen mag plaatsen. Het wordt tijd dat ik ze weer eens even een mailtje ga sturen met het dringende verzoek eens actie te gaan ondernemen.
quote:Idd.
Op zondag 23 november 2003 03:11 schreef APK het volgende:
Jaaaa!Ik wil een ruime keus in magnetronmaaltijden.
Niet dat zielige AH gedoe.
Marks & Spencer had echt geweldig Indiase maaltijden.
quote:Nou ja, als het in Engeland weer allemaal behoorlijk loopt komen ze misschien terug. Dan wel in een ander concept lijkt me.
Op zondag 23 november 2003 03:19 schreef ruby het volgende:
Ik denk serieus dat zoiets zeer goed zal lopen, aangezien er toch veel Britten in Nederland zijn. Marks & Spencers liep ook goed, althans de eetwarenafdeling. Die kleding hadden ze in het begin al weg kunnen laten. Maar goed, Marks & Spencers is toch wat beperkter dan bijvoorbeeld Tesco, Asda of Sainsbury's.. Het is toch meer gericht op eigen merk, hoewel dat wel van goede kwaliteit is.
En nog bedankt voor je antwoord .
quote:Geen dank!
Op zondag 23 november 2003 12:44 schreef schatje het volgende:[..]
Nou ja, als het in Engeland weer allemaal behoorlijk loopt komen ze misschien terug. Dan wel in een ander concept lijkt me.
En nog bedankt voor je antwoord
.
Zat het antwoord dat je zocht er tussen?
quote:HP Sause dus
Op zondag 23 november 2003 12:48 schreef ruby het volgende:[..]
Geen dank!
Zat het antwoord dat je zocht er tussen?
quote:Jammie.
Op zondag 23 november 2003 12:51 schreef schatje het volgende:[..]
HP Sause dus
.
Eerder vond ik het altijd ranzig ruiken en het trok me helemaal niet, maar nu kan ik het echt waarderen.
quote:Ja, het ziet er best wel ranzig uit ja. Daar moet je maar niet teveel over nadenken.
Op zondag 23 november 2003 14:56 schreef ruby het volgende:[..]
Jammie.
Eerder vond ik het altijd ranzig ruiken en het trok me helemaal niet, maar nu kan ik het echt waarderen.
quote:Jammer genoeg niet niet
Op zaterdag 24 januari 2004 16:44 schreef ruby het volgende:
Weet iemand of er ondertussen al ergens een Brits supermarkt gearriveerd is?
De Tesco ofzo, of Sainsbury's?
Die HP Sause bleek het uiteindelijk toch niet zijn. Ik denk echt dat een bepaalde pickle is voor op brood .
quote:Steenstraat zit een speciaalzaak met Engelse artikelen.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:44 schreef Oblivion het volgende:
Zit die op de gracht er niet meer, in Utrecht?
Niet zo'n uitgebreid, maar toch...
quote:Bedoel je dan niet Branston Pickle? M'n vriend beweert dat dat o.a. heel lekker is met ham enzo.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:46 schreef schatje het volgende:[..]
Jammer genoeg niet niet
.
Die HP Sause bleek het uiteindelijk toch niet zijn. Ik denk echt dat een bepaalde pickle is voor op brood.
quote:Hmmzz kan het zijn dat ie op de hoek zit van de steenstraat, want kan me dus alleen maar herinneren dat de uitgang op de gracht was.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:47 schreef schatje het volgende:
Steenstraat zit een speciaalzaak met Engelse artikelen.
quote:Dat zou ook kunnen. Het zat in ieder geval ook op de broodjes van Marks and Spencer.
Op zaterdag 24 januari 2004 17:01 schreef ruby het volgende:[..]
Bedoel je dan niet Branston Pickle? M'n vriend beweert dat dat o.a. heel lekker is met ham enzo.
Ik zag het gisteren nog staan in een Toko. Die verkoopt wel vaker producten uit Engeland of Amerika.
Nee, niet meer.quote:Op zaterdag 24 april 2004 13:16 schreef maan het volgende:
mark & spencer die zit in den haag
quote:Op zaterdag 24 april 2004 13:16 schreef maan het volgende:
Thnxquote:Op zaterdag 24 april 2004 13:14 schreef schatje het volgende:
Expatshopping - The Hague
...
quote:Op zaterdag 24 april 2004 13:16 schreef misterDre het volgende:
Misschien staat hier je antwoord bij![]()
Brits eetwaar? Waar te koop/bestellen? Beide topics zijn inmiddels samengevoegd tot 1 topic, nl deze.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
Was het maar zo'n feest..quote:Op zaterdag 24 april 2004 13:16 schreef maan het volgende:
Lijkt me een strak plan. Den Haag mag beginnen. Die kleding mag je wat mij betreft weglaten, maar de food-afdeling is erg welkom.quote:Op maandag 3 mei 2004 12:05 schreef Chillmeister het volgende:
Dit is een idee, dan ga ik een Marks&Spencer openen in Nederland via een franchise licentie.
Jammer dat het op zo'n rotlocatie zit zeg!quote:Op woensdag 5 mei 2004 11:49 schreef ruby het volgende:
Geeft niet hoor, elke bijdrage is welkom.
In de Expatshop in Den Haag (Scheveningen) ben ik al geweest. Ik vind de locatie van deze winkel niet echt superhandig. Het zit aan de haven. Als je met het openbaar vervoer komt moet je nog een baggereind lopen. Ze hadden deze winkel beter in de stad kunnen vestigen. De bereikbaarheid is dan veel beter.
Maar goed, er is tenminste een Britse winkel en dat is altijd handig als je de typische Engelse dingetjes wilt hebben. Maar het kan nog beter.
Laat ze maar mooi een echte Engelse supermarkt openen in Nederland net als in Calais.
M'n laatste keer was in juni 2003. M'n schoonmoeder woont daar (West Yorkshire).. Helaas komen we er niet zo heel vaak eigenlijk, hoewel ik wel vaker naar toe zou willen. M'n schoonmoeder komt dan ook vaker hier dan wij daar.quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:14 schreef Beaker1 het volgende:
Ruby
Kom jij vaak in Engeland? Ik kom er al heel mijn leven
Engeland![]()
Yorkshire is in het Noorden van Engeland. Je hebt zeg maar North Yorkshire, West Yorkshire en South Yorkshire. Mijn vriend komt uit West Yorkshire.. Een grote bekende stad daar is Leeds. Leuke stad om lekker te shoppen. Het is niet zo massaal als Londen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:27 schreef Beaker1 het volgende:
Wij gaan al sinds jaar en dag naar Wales (vlak bij het Snowdownia gebied)daar is het zo vreselijk mooi
![]()
Ben het met je eens dat het daar erg duur is dat is wel heel jammer! Daarbij komt ook de overtocht nog is wat het heel duur maakt![]()
Over 2 weken gaan we heerlijk genieten van Schotland
Yorkshire, daar ben ik wel is geweest volgens mij!? Waar ligt dat ergnes in de buurt?
Hehe, m'n vriend komt uit Brighouse, dat ligt ernaast.quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:32 schreef Chillmeister het volgende:
Expat heb ik minder leuke dingen gehoord. Stonden kennelijk een keer op een british womens club day met een standje spullen te verkopen en de dag erna stonden ze op een american beurs ofzo. Verkochten precies dezelfde dingen alleen goedkopere prijzen. Ze dachten kennelijk niet dat iemand op beide beuzen zou komen. Beetje afzetters dus.
West Yorkshire. Lache om te horen, de helft van mijn familie komt uit Halifax.
Gewoon Fish 'n Chips eten, altijd goed.quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:09 schreef Beaker1 het volgende:
* ontopic *
Over 2 weken naar Schotlandmag aannemen dat het eten daar niet anders is als de rest van Engeland op de Heggis hoe schrijf je dat
na dan. Wat we overigens wel gaan proberen te eten
![]()
Anyway..... ik ga daar flink inkopen doen dus![]()
Iemand nog leuke en lekkere tips om te kopen en zeker is te proberen?
Thanx
\quote:Op woensdag 5 mei 2004 23:30 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
De beste yorkshire pudding krijg je bij mij thuis van mn vriendin
mijn familie ookquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:53 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Denk het wel.... ze komt uit yorkshire.......
Men zei toentertijd dat er wel kans bestaat dat M&S zou terugkeren naar het vasteland. Alleen dan wel in een andere vorm.quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:15 schreef ruby het volgende:
Tijd voor een comeback van Marks & Spencer of een geheel nieuwe formule in het centrum van Den Haag. Dank u.
Weidewinkels zijn verboden in Nederland.quote:Op zondag 19 september 2004 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk denk ik dat midden in de randstad, met goede autobaan aanbinding, een weidewinkelcomplex met een Asda/Tesco, Mamout en een Real een groot succes zou worden. Gewoon drie super supers met typisch duitse, engelse en franse supermarktproducten.
Ik moet toch over een paar weken weer naar Utrecht dus dan zal ik daar even kijken. Bedankt!quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:15 schreef schatje het volgende:
In Utrecht aan de Steenweg (naast de Schoenenreus) zit een Engels winkeltje waar ze ook veel Engels spul verkopen.
Anders een webwinkel (Duits): britannia-shop.de
Sorry, misschien dat ik nu heel dom overkom. Maar wat zijn weidewinkels? Ik ken deze term niet.quote:Op dinsdag 21 september 2004 09:49 schreef Lestat het volgende:
[..]
Weidewinkels zijn verboden in Nederland.
Ben eigenlijk van plan om naar London te verhuizen, ben momenteel een baan aan het zoeken daar. Dus dat gaat een beetje moeilijkquote:Op zondag 19 september 2004 03:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Zucht, waren die winkels er maar ook in Nederland... alleen al voor de kant-en-klaar maaltijden, geweldig zeg, wat een keuze!
Chillmeister, ben je nog van plan op een zaakje op te zetten?
Een weidewinkel is een hypermarkt (overtreffende trap van Supermarkt) buiten de stad, op een industriegebied met een grote gratis parkeerplaats en een goede verbinding aan de snelweg.quote:Op dinsdag 21 september 2004 20:02 schreef ruby het volgende:
[..]
Sorry, misschien dat ik nu heel dom overkom. Maar wat zijn weidewinkels? Ik ken deze term niet.
En trouwens als er overal een Ikea kan staan, dan kunnen ze ook "onze" nieuwe supermarkt daar plaatsen.
Ah, ik had al zo'n vermoeden (echt waarquote:Op zondag 3 oktober 2004 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een weidewinkel is een hypermarkt (overtreffende trap van Supermarkt) buiten de stad, op een industriegebied met een grote gratis parkeerplaats en een goede verbinding aan de snelweg.
Bij de Tuinen hebben ze ze liggen (in Naaldwijk dan)quote:Op dinsdag 21 september 2004 09:53 schreef Morgil het volgende:
Ik mis de Engelse worstjes!Maar volgens mij gaan mijn ouders in de herfstvakantie naar Engeland, dus dan kan ik ze laten inslaan.
Wat trouwens ook heerlijk is, is de coleslaw! En natuurlijk de geweldige Crunchie reep van Cadburry's.
[afbeelding]
Weet iemand waar je deze kunt kopen?
Probeer de food sectie op de BBC www.bbc.co.uk/food daar hebben ze giga database met allerlij recepten uit al hun kook progamma's en een sticky toffee pudding zit er vast wel bij.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 00:02 schreef BBQ-kip het volgende:
Iemand nog een goed recept voor Sticky Toffee Pudding, dat vond ik zoooooo lekker!
Ik heb het op 3 verschillende manieren gegeten, maar alle drie de keren goddelijk!
Ik ben er nog nooit binnen geweest, maar de zaak is wel vrij simpel te vinden. Ken je de Breestraat? De Korevaarstraat ligt in het verlengde ervan. De winkel ligt ergens halverwege de Korevaarstraat, vanaf het centrum gekeken aan de linkerzijde.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 21:24 schreef ruby het volgende:
Heeey mooi dat je met die naam komt Tankster, ik had al een paar pogingen ondernomen om het via internet te vinden maar dat dat was geen succes (althans tijdje geleden dan).
Is dat in het centrum?
Dat zou zeker een goed idee zijn. Zou er dan regelmatig te vinden zijn.quote:Op zondag 19 september 2004 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk denk ik dat midden in de randstad, met goede autobaan aanbinding, een weidewinkelcomplex met een Asda/Tesco, Mamout en een Real een groot succes zou worden. Gewoon drie super supers met typisch duitse, engelse en franse supermarktproducten.
Sticky Toffee :quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:14 schreef BBQ-kip het volgende:
kun jij misschien aan een recept komen voor sticky toffee pudding?
Die wil ik maken met kerst maar ik heb helaas geen recept kunnen vinden... kun jij me helpen?
En een recept van pork pies is ook niet weg![]()
In het pand waarin Marks & Spencer heeft gezeten komt Zara.quote:Op zaterdag 20 november 2004 13:19 schreef ruby het volgende:
Effe weer een update... zeer interessant voor de Marks & Spencer liefhebbers, vooral in Amsterdam en omgeving.
Mocht dit waar zijn, dan wil ik graag ook een winkel in Den Haag want dat lijkt mij zeer noodzakelijk.
http://www.expatica.com/s(...)t_id=88049#post88049
Zara zit er alquote:Op maandag 29 november 2004 19:32 schreef schatje het volgende:
[..]
In het pand waarin Marks & Spencer heeft gezeten komt Zara.
Ow, vandaar dat ik nog geen antwoord van Marks & Spencer heb gekregen. Ik zal ze nog een keer mailen. Volgens mij kunnen ze best binnen twee weken antwoorden, dusseh...quote:Op maandag 29 november 2004 19:32 schreef schatje het volgende:
[..]
In het pand waarin Marks & Spencer heeft gezeten komt Zara.
Klopt! Tegenover de Albert Heijn.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:37 schreef GinaG het volgende:
Ruby waar ergens in Statenkwartier zit die winkel? Is het op de Frederik Hendriklaan ofzo ?
Ben je er al eens geweest bij Forage? Zo ja, was het wat? Ik hoop wel wat spannender dan die zaak waar ik onlangs ben geweest.quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:34 schreef Juweel het volgende:
In Enkhuizen kan je geweldig High Tea drinken/eten bij Gumbleton
www.gumbleton.nl
Volgens mij verkopen ze er ook Engelse producten om mee te nemen.
Ze hadden heerlijke sandwiches met Mango Chutney en Blue Shropshire cheese, en sandwiches met Cheddar en komkommer.....ooooooo ik zou echt zo nu naar Enkhuizen rijden!
Overigens; Forage zit vrijwel bij mij om de hoek in Hilversum! Goede tip!
Dan heb ik de afgelopen week als kip zonder kop rondgelopen aangezien ik elke week bij die AH mijn boodschappen doequote:Op dinsdag 30 november 2004 19:43 schreef ruby het volgende:
[..]
Klopt! Tegenover de Albert Heijn.
quote:
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:12 schreef NIels25 het volgende:
Hai!
Ik woon in Engeland (Enfield nabij London) En ja hier in deze plaats zitten dus mega veel winkels van Tesco Tot Sainsburry, van Marks & Spencer tot Morrison. Kortom heb je wat nodig laat het me weten... Ik heb mogelijkheid om spullen per auto naar Nederland te sturen. Kortom wat nodig.... laat het me weten....
- spullen gaan weg onder vooraf betalen
- per lijstje (geen mega lijst dus) reken ik 5 euro kosten
- verzendkosten komen boven op de rekening natuurlijk!
interesse: ndekker@gmail.com
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:39 schreef GinaG het volgende:
[..]
Ben er geweest vandaag, nou over assortiment ben ik nou niet echt te spreken, denk niet dat dit winkeltje een lang leven is beschoren![]()
Zal er wel elke week binnenhoppen om wat te kopen denk ik, maar toch...
quote:
quote:We want more, tasty food!
Ik ben het helemaal met je eens Pietverdriet... Maar ik ben bang dat we nog lang kunnen wachten. Stel je voor dat we een fantastische supermarkt zouden hebben, shocking.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja, Ruby, ik ben en blijf er van overtuigt dat als je een industrieterrein neemt met een eigen uitrit aan de snelweg, ergens in het groene hart, met veel, heel veel parkeer ruimte en daar een Tesco of ASDA, een Mamouth, een Delhaize, een Real en een Hypermarcato, gevuld met het respectievelijke Engelse, Franse, Belgische, Duitse en Italiaanse assortiment, je een knaller hebt, hoewel ik problemen voorzie met de vers afdelingen, mensen zien dan ineens rijpe tomaten met smaak, zachte rijpe perzikken, gemarmerd vlees...
:p
Wat schuift het als ik jouw presentatie in elkaar zet?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:48 schreef Inu het volgende:
Als ik dat stuk kaas pak is het niet echt een goede presentatie.. "Dit is de beste blauwe kaas die er is, want dat vind ik"... kdenk niet dat ik dan een goed punt krijg...
En wat gebeurd er in die aflevering?
Ik vind het heel liev dat je me helpt, maar een presentatie over kaas vind ik niet echt een planquote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat schuift het als ik jouw presentatie in elkaar zet?
Ik bedoel, ik geef je een idee, werk dat uit, gebruik google en zo
bedankt, maar de toko heeft geen succes, tenminste, ik zal eens in een grote stad kijken, hier in vlissingen waar ik woon heb je niet veel winkels waar je van dat soort dingen hebt.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:30 schreef ruby het volgende:
@ Marmite, probeer eens bij een toko. Die heeft vaak ook wel wat Britse eetwaren in hun winkel. Niet veel, maar wel een paar dingen. Althans, de toko's die ik ken wel.
Tenzij je natuurlijk een Brits winkeltje bij je in de buurt hebt.
Da's toch die aflevering dat ze de Engelse wijn zijn vergeten mee te nemen en iedere wijnverkoper in La France opbellen en vraen naar Engelse wijn?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet informatief, en niet over stereotypen????
Neem een stuk Stilton en vertel dat het de beste blauwe kaas is die er is.
Kijk anders de aflevering van "Chef" waar "Chef" aan een kookwedstrijd meedoet in Frankrijk..
Yep, en bij de aflevering waar hij op zoek gaat naar een perfecte Stilton komt Alain Ducasse eten en blijkt die amerikaan in de keuken een Pothead te zijn. (of was het toch een ander)quote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:04 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Da's toch die aflevering dat ze de Engelse wijn zijn vergeten mee te nemen en iedere wijnverkoper in La France opbellen en vraen naar Engelse wijn?
Goede aflevering vond ik dat.
Da's aflevering 4 van serie 1 - The Big Cheesequote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Yep, en bij de aflevering waar hij op zoek gaat naar een perfecte Stilton komt Alain Ducasse eten en blijkt die amerikaan in de keuken een Pothead te zijn. (of was het toch een ander)
Lucky you!quote:Op zondag 16 januari 2005 20:40 schreef NIels25 het volgende:
vandaag weer ff wezen shoppen in de Sainsburry hier in Enfield. Van alle engelse supermarkten wint die het met een verre voorsprong! Mijn persoonlijke engelse super top 5 is:
1 Sainsbury's
2 Asda
3 Tesco's
4 Morrison
5 Budgens
Ze zitten hier trouwens alle 5 op maximaal 5 minuten auto afstand.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:11 schreef ruby het volgende:
Nog nieuws wat Engelse shops betreft? We moeten natuurlijk wel up to dat blijven he.
ik mis tesco'squote:Op zondag 16 januari 2005 20:40 schreef NIels25 het volgende:
vandaag weer ff wezen shoppen in de Sainsburry hier in Enfield. Van alle engelse supermarkten wint die het met een verre voorsprong! Mijn persoonlijke engelse super top 5 is:
1 Sainsbury's
2 Asda
3 Tesco's
4 Morrison
5 Budgens
Ze zitten hier trouwens alle 5 op maximaal 5 minuten auto afstand.
daar woon ik serieus om de hoekquote:
En A'dam??quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:34 schreef Chillmeister het volgende:
Bij mijn ma, die heeft het gehoord op de British Womens Club.
Zo lang heb je toch niet nodig om vanalles in te slaan? Of was je echt naar dingen opzoek?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Vanochtend terug gekomen en helaas niet zo heel veel mee kunnen nemen... (i.v.m. zeurende zusjes "we blijven toch niet de hele vakantie in de supermarkt")
Mijn man is gelukkig net zo als ik. Een (liefst grote) supermarkt maar ook andere levensmiddelen en drankenwinkels in het buitenland zijn minstens zo intressant als must-see musea. Heerlijk op je gemak door een giga super dwalen in Italie of UK. Alle schappen langs en je heerlijk vergapen aan de spullen die ze hebben. Koekjes gevuld met vijgen, dat klinkt lekker, Oeh, een heel koelschap met 20 soorten chedder. Jum.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:57 schreef ruby het volgende:
Het beste is om in je eentje naar de supermarkt te gaan of dat iemand met je meegaat die het net zo boeiend vindt als jij.
Als ik te lang in de supermarkt vertoef, loopt m'n vriend z'n hoofd rood aan van ergenis, haha.
Nee, de AH haalt het niet bij de Britse of Franse grote supermarkten. Maar toeristen bijvoorbeeld zullen dat misschien anders zien. Ze hebben toch ook veel producten die ze daar weer niet in hun eigen land verkopen. Maar ja, dan nog..quote:Op maandag 18 juli 2005 00:13 schreef BBQ-kip het volgende:
We hebben hier overigens sinds vorige week een Albert Heijn XL, maar het haalt het echt niet bij een "gewone" Tesco ofzo hoor
God god, wat een zootje... schreiend duur (29,95 per kg voor een gemarineerd stukje "entrecote") en veel dingen uitverkocht ook...
Ik ben vandaag voor het eerst geweest en ik denk dat het wel gaat lopen eerlijk gezegd. Ze hebben er van alles en het is zeker goedkoper dan AH of de Konmar. En dat is natuurlijk aantrekkelijk in deze dure tijden.quote:Op maandag 18 juli 2005 00:36 schreef BBQ-kip het volgende:
De KonMar is completely gone, in dat pand zit nu dus de nieuwe AH XL.
Waar de AH zat ben ik nog niet geweest, maar er schijnt daar een "lekker en laag" te zitten, onderdeel van de KonMar, vanaf 20 juli open. Als je het mij vraagt gaat dat laatste voor geen meter lopen, maar goed... we zien wel...
Ik ben er nu meerdere malen geweest, en het bevalt me wel bij de lekker en laag. De Ah daarin tegen is echt helemaal niets. Is dat nou een XL....nou ik vinde het drie maal niks. Nou nog een lidl hier (eind van het jaar) en ik ben helemaal gelukkig.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:45 schreef ruby het volgende:
[..]
Ik ben vandaag voor het eerst geweest en ik denk dat het wel gaat lopen eerlijk gezegd. Ze hebben er van alles en het is zeker goedkoper dan AH of de Konmar. En dat is natuurlijk aantrekkelijk in deze dure tijden.
Helaas hebben ze, zover ik kon zien, geen Britse producten zoals wij ze graag zouden zien, maar wel vele andere exotische producten.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Soort van aardappelgebakjes ofzo?quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:29 schreef BBQ-kip het volgende:
Afgelopen maandag heb ik zelf potato scones gemaakt en ze lukten ook nog eens prima
Jungle Jim'squote:Op zaterdag 21 juni 2003 11:30 schreef Draaitafeltje het volgende:
Ik ging vandaag even kijken en inderdaad; alles verse producten waren weg. Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:53 schreef pinklady1970 het volgende:
Ben vandaag bij Woodleaf & Furn geweest. Ze hebben nu inderdaad fresh en frozen food. Scotch eggs, pies, haggis, clotted cream, double cream, sausages, cheese, cheesecake, bacon, I can't believe it is not butter,Yorkshire pudding, fish and chips etc. En uiteraard ook de crisps, thee, biscuits, jam etc etc. Echt super! De producten in de koeling vlogen de deur uit. Heb gevraagd wanneer ze weer nieuwe aanlevering krijgen. Helaas duurt dat wat langer ivm met het feit dat ze dicht zijn geweest vanwege verbouwing. Verse producten komen iig woensdag 28 sept weer binnen. Zeker in de gaten houden!!![]()
Ziet er goed it BBQ-kip! Ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 18 september 2005 04:23 schreef BBQ-kip het volgende:
@Ruby:
Dit zijn potato scones:
[afbeelding]
Alleen die van mij waren wat geler omdat ik er een eidooiertje doorheen had gedaan
Het is dus afgekoelde aardappelpuree met wat ei erdoor, zout en peper, bloem en het deegje daarvan druk je plat, bestuif je met wat bloem en bak je dan in een droge koekenpan.
Makkelijk en super als ontbijt (of bij de hoofdmaaltijd erbij, why not?)
quote:# Or clabbered creme. A type of thick cream with a yellowish crust from the English counties of Devon and Cornwall. Clotted cream is an essential ingredient of a cream tea . It contains an average fat content of 63% (the minimum is 55%) and is produced by cooking full-fat milk over a bain-marie. Known as creme fraiche in France, racreme in Scandanavia, and in England and America as clabber cream. ("Clabber" is an archaic word for a cupboard or pantry.)
webexhibits.org/butter/glossary-c.html
# a specialty of southwestern England, prepared by heating rich unpasteurized milk until a thick spreadable cream forms on the surface; traditionally served at tea time with scones and jam.
www.theworldwidegourmet.com/glossary/glossary.htm
# Traditionally served with tea and scones; a 55% (min) milk fat product made by heating shallow pans of milk to about 82 degrees C, holding them at this temperature for about an hour and then skimming off the yellow wrinkled cream crust that forms.
www.romwell.com/cookbook/Glossary/glossary.htm
# thick cream made from scalded milk
wordnet.princeton.edu/perl/webwn
# Clotted cream is a treacle-thick yellow cream made by heating and then leaving unhomogenised cow's milk in shallow pans, for several hours. During this time, the cream content rises to the surface into 'clots'. Purists prefer the cows to come from the counties of Devon or Cornwall in England. Clotted cream is a required ingredient for a Cream- or Devonshire Tea. It has a minimum fat content of 55%.
en.wikipedia.org/wiki/Clotted_cream
Hmm..morgen denk even langsquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:50 schreef ruby het volgende:
Ik heb niet echt op de merken gelet allemaal maar ze hadden van diverse merken worstjes en er lagen ook dikke plakken bacon inderdaad.
http://www.carelsantman.nl/index3.htmquote:Op vrijdag 30 september 2005 07:59 schreef ruby het volgende:
Zo, vandaag maar eens ff checken bij Woodleaf & Furn of de spullen binnen zijn.
Superheist, dat zit op de Dagelijkse Groenmarkt in Den Haag.
Nu weet ik waar Hyacinth Bucket (pronounced 'Bouquet') haar spullen kooptquote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:04 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
http://www.carelsantman.nl/index3.htm
![]()
Ja erg he?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu weet ik waar Hyacinth Bucket (pronounced 'Bouquet') haar spullen koopt
![]()
Hier ben ik dus ook al een tijdje naar op zoek. Ze waren oorspronkelijk te verkrijgen bij de AT. Maar een paar weken geleden hoorde ik van iemand bij de AT in Arnhem dat ze niet meer verkocht werden en misschien uit het assortiment zouden gaanquote:
Bij de AT in Amsterdam zijn ze al meerdere jaren uit het assortiment geloof ik, ook in Den Haag heb ik ze nooit meer gezien. Waar ze wel zijn, geen flauw ideequote:Op zondag 27 november 2005 19:36 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Hier ben ik dus ook al een tijdje naar op zoek. Ze waren oorspronkelijk te verkrijgen bij de AT. Maar een paar weken geleden hoorde ik van iemand bij de AT in Arnhem dat ze niet meer verkocht werden en misschien uit het assortiment zouden gaanZe zijn wel online te bestellen bij candystores in Amerika maar dan ben je weer gelijk 50 euro of zo kwijt aan shipping costs.
![]()
Trifle is niets bijzonder, gewoon een glazen kom met een laagje vruchtenkwark, laagje cake, laagje vruchtensaus, slagroom, cake, etc.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:51 schreef bibi het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik trifle kan kopen?
Ja dat weet ik ook wel, maar ik ben een beetje lui. En ik vind die kant en klaar gewoon heel lekker. Dit weekend weer een paar meegenomen uit London bij marlks en spencer, maar ik wil meerquote:Op woensdag 7 december 2005 07:23 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Trifle is niets bijzonder, gewoon een glazen kom met een laagje vruchtenkwark, laagje cake, laagje vruchtensaus, slagroom, cake, etc.
En dit kan natuurlijk ook met chocolade of elke willekeurige ingrediënten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |