abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23668819
In Enkhuizen kan je geweldig High Tea drinken/eten bij Gumbleton
www.gumbleton.nl

Volgens mij verkopen ze er ook Engelse producten om mee te nemen.
Ze hadden heerlijke sandwiches met Mango Chutney en Blue Shropshire cheese, en sandwiches met Cheddar en komkommer.....ooooooo ik zou echt zo nu naar Enkhuizen rijden!

Overigens; Forage zit vrijwel bij mij om de hoek in Hilversum! Goede tip!
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:41:19 #152
521 ruby
Hell yeah!
pi_23676359
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:32 schreef schatje het volgende:

[..]

In het pand waarin Marks & Spencer heeft gezeten komt Zara.
Ow, vandaar dat ik nog geen antwoord van Marks & Spencer heb gekregen. Ik zal ze nog een keer mailen. Volgens mij kunnen ze best binnen twee weken antwoorden, dusseh...
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:43:21 #153
521 ruby
Hell yeah!
pi_23676423
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:37 schreef GinaG het volgende:
Ruby waar ergens in Statenkwartier zit die winkel? Is het op de Frederik Hendriklaan ofzo ?
Klopt! Tegenover de Albert Heijn.
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:45:31 #154
521 ruby
Hell yeah!
pi_23676489
Ow ja, Kettle Chips fans.... (onder wie ik zelf dus), deze chips zijn verkrijgbaar bij de Jumbo (supermarkt). Deze supermarktketen is niet overal in het land te vinden maar volgens mij zijn ze flink aan het groeien.
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:47:17 #155
521 ruby
Hell yeah!
pi_23676545
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:34 schreef Juweel het volgende:
In Enkhuizen kan je geweldig High Tea drinken/eten bij Gumbleton
www.gumbleton.nl

Volgens mij verkopen ze er ook Engelse producten om mee te nemen.
Ze hadden heerlijke sandwiches met Mango Chutney en Blue Shropshire cheese, en sandwiches met Cheddar en komkommer.....ooooooo ik zou echt zo nu naar Enkhuizen rijden!

Overigens; Forage zit vrijwel bij mij om de hoek in Hilversum! Goede tip!
Ben je er al eens geweest bij Forage? Zo ja, was het wat? Ik hoop wel wat spannender dan die zaak waar ik onlangs ben geweest.
pi_23677668
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:43 schreef ruby het volgende:

[..]

Dan heb ik de afgelopen week als kip zonder kop rondgelopen aangezien ik elke week bij die AH mijn boodschappen doe
  woensdag 1 december 2004 @ 19:12:03 #157
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_23700061
Hai!

Ik woon in Engeland (Enfield nabij London) En ja hier in deze plaats zitten dus mega veel winkels van Tesco Tot Sainsburry, van Marks & Spencer tot Morrison. Kortom heb je wat nodig laat het me weten... Ik heb mogelijkheid om spullen per auto naar Nederland te sturen. Kortom wat nodig.... laat het me weten....

- spullen gaan weg onder vooraf betalen
- per lijstje (geen mega lijst dus) reken ik 5 euro kosten
- verzendkosten komen boven op de rekening natuurlijk!

interesse: ndekker@gmail.com
pi_23722500
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:43 schreef ruby het volgende:

[..]

Ben er geweest vandaag, nou over assortiment ben ik nou niet echt te spreken, denk niet dat dit winkeltje een lang leven is beschoren

Zal er wel elke week binnenhoppen om wat te kopen denk ik, maar toch...
  donderdag 2 december 2004 @ 22:02:18 #159
521 ruby
Hell yeah!
pi_23724806
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:12 schreef NIels25 het volgende:
Hai!

Ik woon in Engeland (Enfield nabij London) En ja hier in deze plaats zitten dus mega veel winkels van Tesco Tot Sainsburry, van Marks & Spencer tot Morrison. Kortom heb je wat nodig laat het me weten... Ik heb mogelijkheid om spullen per auto naar Nederland te sturen. Kortom wat nodig.... laat het me weten....

- spullen gaan weg onder vooraf betalen
- per lijstje (geen mega lijst dus) reken ik 5 euro kosten
- verzendkosten komen boven op de rekening natuurlijk!

interesse: ndekker@gmail.com

Hey NIels25,

Bedankt voor je aanbod. Ik zal het onthouden..je weet maar nooit.
  donderdag 2 december 2004 @ 22:06:26 #160
521 ruby
Hell yeah!
pi_23724908
quote:
Op donderdag 2 december 2004 20:39 schreef GinaG het volgende:

[..]

Ben er geweest vandaag, nou over assortiment ben ik nou niet echt te spreken, denk niet dat dit winkeltje een lang leven is beschoren

Zal er wel elke week binnenhoppen om wat te kopen denk ik, maar toch...

Ik denk op zich dat dit winkeltje wel een succes zal zijn in het Statenkwartier want toen ik er op de eerste dag kwam stond het er vol van Britten en wat dat betreft zit het neem ik aan ook wel op een goede locatie. Maar ik zelf werd ook niet warm van het aanbod.

Zucht...misschien ben ik wel te veeleisend.
pi_23725609
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:37 schreef GinaG het volgende:

[..]

Zara zit er al

Ja, Zara zit er al, maar verhuist naar de overkant, naar het pand waarin Marks & Spencer heeft gezeten, en waar ook Zara Homme zal worden verkocht. Opening is 11 december .
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:11:14 #162
521 ruby
Hell yeah!
pi_24467703
Nog nieuws wat Engelse shops betreft? We moeten natuurlijk wel up to dat blijven he.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:15:03 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24467777
Is het niet beter om gewoon eens een goedkoop ticket te kopen en naar engeland te vliegen, boodschappen te doen aldaar en terug te vliegen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:20:55 #164
521 ruby
Hell yeah!
pi_24467884
Nou, de volgende keer dat ik naar Engeland ga (in mei als het goed is), sla ik wel wat in maar ja je mag maar 20 kilo bagage he.

Het mooie zou zijn dat je goedkoop met de boot naar Engeland kan met je auto en daar de boel inslaat, maar die bootreizen zijn zo duur tegenwoordig.

Een andere optie is dus naar Calais rijden en dan bij Tesco gaan shoppen. Het is effe een eindje rijden maar dan heb je ook wat.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:32:48 #165
45206 Pietverdriet
pi_24468138
Sja, Ruby, ik ben en blijf er van overtuigt dat als je een industrieterrein neemt met een eigen uitrit aan de snelweg, ergens in het groene hart, met veel, heel veel parkeer ruimte en daar een Tesco of ASDA, een Mamouth, een Delhaize, een Real en een Hypermarcato, gevuld met het respectievelijke Engelse, Franse, Belgische, Duitse en Italiaanse assortiment, je een knaller hebt, hoewel ik problemen voorzie met de vers afdelingen, mensen zien dan ineens rijpe tomaten met smaak, zachte rijpe perzikken, gemarmerd vlees...
:p
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:42:07 #166
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24468364
Klopt Piet, maar dit schijnt om een of andere vage reden dus niet te mogen van "de regering".
Ik zou graag naar zo'n winkel gaan
Al die keuze in de winkels in de UK / Frankrijk / Spanje, echt geweldig!
Als je dan terugkomt van vakantie en naar de 5 sterren AH loopt dan schrik je wel...

* BBQ-kip maakt een spandoek:
quote:
We want more, tasty food!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:45:29 #167
45206 Pietverdriet
pi_24468442
Aan de andere kant BBQ kip, het winkelen in Buitenlandse supermarkten is natuurlijk wel wat vakanties leuk maakt. Persoonlijk vermaakte ik mij in Italie in een hypermercato of ander hypermarkt, maar ook op de markten minstens net zo goed als in het Uffizi..
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:06:09 #168
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24468822
Ja dat is natuurlijk wel zo, voor mij zijn veel soorten eten en drinken gekoppeld aan een emotie of een plaats of zelfs een specifieke vakantie.
Als ik een fikse ribeye op mijn bord heb moet ik denken aan mijn vakantie in Spanje, in die contreien smaakt hij ook het lekkerst, of het nou precies hetzelfde is of niet.
Een lekker kaasplankje doet me denken aan de leuke ervaringen die ik heb opgedaan in Zuid Frankrijk, met maffe Fransen die we ontmoet hadden 's middags lekker uitgebreid warm eten, die kaasjes waren toen zooo lekker.
Als ik die bijvoorbeeld bij de kaasboer hier haal en op mijn balkon ga zitten opeten, dan is het gewoon niet hetzelfde.
Maar dat geeft helemaal niet, soms kies ik ervoor om het dan maar niet te eten, om het wel te eten maar dan genoegen nemend met de mindere "smaaksensatie" ofzo en soms eet ik het lekker en denk ik aan die vakantie terg, met een warm hartje
Dat is voor mij met het boodschappen doen in het buitenland wel redelijk hetzelfde als met eten zoals hierboven.
Overal blijven supermarkten anders, overal is weer iets nieuwer, ouderwetser, lekkerder, aparter, anders, bijvoorbeeld vanwege cultuur of andere producten uit die streek.
Ik hoef ik zo'n grote winkel ook niet alllles terug te vinden wat te krijgen is op de wereld, maar sommige dingen wil ik wel vaker eten dan alleen op vakantie.
Zo was ik een tijdje geleden op zoek naar een "crotin", een soort ranzig uitziende klont geitenkaas, erg pittig, maar oh zo lekker op vers stokbrood.
Nergens te vinden en iets wat er in de verte enigszins op leek was echt fucking duur, ja, dan hoeft het voor mij niet meer zo. Toen ik hem in Frankrijk kocht was 'ie eentiende van de prijs hier ofzo.

De lekkere dingetjes pikken van andere landen, desnoods een beetje aanpassen en hier gaan verkopen, dat is toch typisch Nederlands? (de handelsgeest enzo)
Ik hou niet zo van Nederlands eten, door de kookstijl van o.a. mijn moeder, de Hollandse 3-eenheid: waterige veel te lang gekookte aardappels met daarnaast soppig gekookte peentjes en een stuk droge karbonade met botsplinters erin.... jeugdtrauma he...
Ik ben al best blij dat we nu al veel soorten buitenlands of aangepast buitenlands eten hebben, maar het kan nog beter denk ik
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:12:15 #169
45206 Pietverdriet
pi_24468902
Er zijn meerder redenen waarom ik weg ben uit NL, BBQ, maar 1 ervan is dat het leven als je de grens net en uurtje (reistijd) over bent al zo bourgondisch wordt, dat heb je niet in NL.
Weg gaan heeft ook een nadeel, als je eenmaal weg bent gegaan, kan je niet meer terug komen, je kan alleen maar opnieuw weg gaan.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:20:51 #170
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24469042
Onder andere daarom twijfel ik ook nog over verkassen naar een ander land na mijn studie...
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:27:40 #171
45206 Pietverdriet
pi_24469168
Lekker doen, kipje, of nog beter, een paar semesters aan een buitenlandse uni gaan studeren. Ga een tijdje in Keulen, aan de sorbonne in parijs, of in Bologna studeren.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:30:52 #172
521 ruby
Hell yeah!
pi_24469230
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja, Ruby, ik ben en blijf er van overtuigt dat als je een industrieterrein neemt met een eigen uitrit aan de snelweg, ergens in het groene hart, met veel, heel veel parkeer ruimte en daar een Tesco of ASDA, een Mamouth, een Delhaize, een Real en een Hypermarcato, gevuld met het respectievelijke Engelse, Franse, Belgische, Duitse en Italiaanse assortiment, je een knaller hebt, hoewel ik problemen voorzie met de vers afdelingen, mensen zien dan ineens rijpe tomaten met smaak, zachte rijpe perzikken, gemarmerd vlees...
:p
Ik ben het helemaal met je eens Pietverdriet... Maar ik ben bang dat we nog lang kunnen wachten. Stel je voor dat we een fantastische supermarkt zouden hebben, shocking.

Nah, dan maar met de auto naar Calais of naar de Auchan (bij de Belgische/Nederlandse grens) of een zeer goedkope boottocht naar Engeland..

Wat ook een optie is, is dat je met de auto bijv. naar de Hoek v Holland gaat en dat je daar zeer goedkoop tot gratis kan parkeren. Dan ga je met de boot naar de Harwich en aangekomen in Engeland, dan ga je met een speciale supermarktbus naar een zeer grote Engelse supermarkt. Een paar uur later word je dan weer opgepikt door dezelfde bus en die neemt dan al jouw boodschapjes weer mee naar de boot waar je met speciale trolleys de boot op kunt rijden.
Weer aangekomen in de Hoek van Holland, loop je met je speciale trolley weer van de boot af naar je auto. Auto volladen, trolley terugzetten en klaar ben je met je boodschapen. Mooi plan dacht ik zo.

zaterdag 8 januari 2005 @ 19:35:54 #173
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24469312
Ik ga over 2 weken al beginnen met afstuderen, dus dat gaat er niet meer in zitten, studeren in het buitenland. Ik heb er afgelopen jaren wel vaak aan zitten denken, maar i.v.m. de problemen die ik had tijdens mijn studie (gezondheid en andere ongein) ging dit niet echt lukken met school (die liepen alleen maar tegen te werken) en ook mijn cijfers waren nou niet echt denderend...
Ik ga wel naar het buitenland, dat zeker, maar studeren denk ik niet, misschien later wel master in de psychologie ofzo, ik zie het wel Ik ben erg breed geïnteresseerd.
Eerst maar eens dit tijdperkje afsluiten, mijn studententijd is nooit echt geweldig geweest, dus het kan alleen maar beter worden

En nu weer over Brits etenswaar, anders wordt Ruby boos denk ik
  zaterdag 8 januari 2005 @ 23:07:32 #174
521 ruby
Hell yeah!
pi_24473316
Af en toe mag je best off-topic hoor BBQ-kip. Ik ben heel soepel.

Succes met het afstuderen anyway.
pi_24582366
pfff ging ik net naar de expatshop op de Laressestraat (ja was al een tijd niet geweest) is die dus weg. En geen briefje of iets dat ze zijn verhuisd, pand stond gewoon nog leeg en de naam stond nog op raam. Dus ik schoot al helemaal in de stress, maar lees nu hier dat ze verhuisd zijn naar saphatiepark. Had ik dat net maar ff geweten, had ik gelijk langs kunnen fietsen.

Maar ik wil ook nog steeds me Marks & Spencers terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')