abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22152556
ik kan de erge dingen niet verzinnen.. (maar geloof me die zijn er wel)

maar momenteel heb ik dus erg last van dingen waar ik zin in heb.. met eten (heb zo mijn momenten) dus hij maar kopen.. en dan zegt hij thuis je heb dit en dat nog.. en vervolgens dus niks door mijn strot kunnen krijgen.

voel me soms wel beetje schuldig daardoor..
pi_22156358
erg herkenbaar
die hormonen, jemig heb ook veel geruzied zeg zonder aanleiding.
Nietleuk voor hem, maar hij wist ook niet hoe hij ermee om moest gaan...
dan deed hij iets waarvan hij dacht dat het goed was, nou niet dus..
nog een tip: probeer niet in discussie te gaan, wat je ook zegt, het is niet goed!

sterkte er mee!
A dream is a wish your heart makes, when you're fast asleep.
In dreams you will lose your heartache, whatever you wish for you keep.
No matter how your heart is grieving, if you keep on believing, the dream that you wish will come true.
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2004 @ 20:45:45 #103
7074 moussy
kuttekop
pi_22159621

Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 23 september 2004 @ 21:07:13 #104
13984 Black_Crow
Geniet nooit met mate
pi_22160102
Ik hoor hier iedreen alleen maar zeggen " ach moussie wat erg" , " Goh moussie wat was jij erg"

Heeft er wel eens iemand stil gestaan hoe het is om de dag na je huwelijk te horen dat je vrouw il scheiden en dat ze dit vervolgens nog eens 9 maanden lang elke week weer roept tegen je.
Ik had elke week bloemen mee maar zelfs die waren altijd de verkeerde kleur of volgens haar te duur of zelfs al dood. Ik kocht de bloemen altijd bij de kwekers dus betere bloemen dan deze waren er niet. Meestal waren ze zelfs pas een uur uit de kas of van het land.
In die periode zat ik vaak bij mijn schoonmoeder die toen een paar straten verder woonden.
Ook probeerde ik zoveel mogelijk te werken.
Ik ging immers voor mijn rust naar mijn werk.

Mijn grootste angs was dat ik niet bij de bevalling kon zijn.
Moussie heeft tijdens de hele zwangerschap geroepen dat ze me er niet bij wilde hebben.
Ze wilde alleen haar moeder en haar broer er bij.
Gelukkig is haar broer niet geweest en ben ik tijdens de bevalling zo stevig vast gegrepen door Moussie dat ik niet eens de kans kreeg om de verloskundige binnen te laten.
Moussie raakte al in paniek als ik de slaapkamer verliet. En dan was het alleen om even een natte washand voor haar te pakken.

Ik heb er van geleerd, 6 maanden na de laatste bevalling heb ik me laten steriliseren.
De beste huwelijks redder die ik de afgelopen 6 jaar heb gedaan
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront tekort kom
  donderdag 23 september 2004 @ 21:07:16 #105
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22160103
pi_22160282
  donderdag 23 september 2004 @ 22:20:09 #107
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_22161972

Het is trouwens moussy en niet moussie

Waar ik tijdens de zwangerschap ook kwaad van kon worden, was dat ik duidelijk merkte dat ik niet serieus genomen werd tijdens mijn onredelijke buien.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 23 september 2004 @ 22:26:06 #108
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_22162161
Sorry hoor maar zie zo al die taferelen voor me
pi_22162318
Hahahhahaaaaaaaa
pi_22163044
geweldig!!!
nou ja op dat moment niet, maar nu:lig slap van t lachen!!!
HOe je het ook typt moussy, zo levendig.!
No matter how your heart is grieving, if you keep on believing, the dream that you wish will come true.
  Jubileum moderator donderdag 23 september 2004 @ 23:09:35 #111
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22163375

* Lois kan niet meer van het lachen*

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22165162
Moussy en BC wat een heerlijk stel zijn jullie

ik voel me ineens een stuk minder bitcherig
  vrijdag 24 september 2004 @ 07:28:12 #113
24188 Belana
kloon van belana
pi_22167051
Ow, Moussy en BC..... oooooooooo......ow wat ERG!!!! Wat ben ik lief!!!

maar wie stuurde die kaartjes nou, of heb ik echt vreselijk wat gemist?
stormy waters...
sailin'
pi_22167200
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 07:28 schreef Belana het volgende:
maar wie stuurde die kaartjes nou, of heb ik echt vreselijk wat gemist?
Peter samen met een collega als ik 't goed begrijp.... ook wel heel gemeen hoor!

maar oei oei oei dat ging er heftig aan toe zeg bij jullie moussy! dat heb ik gelukkig niet. wel wat meer gepieker dan normaal in 't begin van m'n zwangerschappen, en verder doe ik soms hele rare verstrooide dingen. maar zulke woedeaanvallen komen hier niet/nauwelijks voor.
  vrijdag 24 september 2004 @ 09:12:14 #115
42661 DrFonk
Dealer of Funky Music
pi_22167703
Nou de rust is weergekeerd hoor. Blij toe, wachten op de volgende aanval dan maar?
They say you jive and game but can't be changed. On the positive side, you are my piece of the rock and I love you CC
  † In Memoriam † vrijdag 24 september 2004 @ 09:55:33 #116
7074 moussy
kuttekop
pi_22168238
Dit was allemaal tijdens de zwangerschap van René Tijdens de zwangerschap van Mink had ik er geen tijd voor en tijdens de zwangerschap van Cas was er af en toe een uitbarsting
  vrijdag 24 september 2004 @ 11:56:31 #117
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22170517
Oh, wat zijn jullie erg, ik vind dit best wel humor, vooral het McKroket verhaal komt me erg bekend voor. Lees dan voor McKroket een Solero-ijsje
pi_22173677
Hier kon ik om helemaal niets giga op de kast zitten, en aardbeien konden we niet genoeg in huis hebben liggen, voor de rest viel het wel enigzins mee al vergat ik wel zo nu en dan dingen...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 28 september 2004 @ 18:49:20 #119
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_22265721
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 08:55 schreef Catootje het volgende:
....een net-zwangere vriendin van mij heeft een keer een fietser die een onhandige beweging maakte, helemaal verrot gescholden ...ze chaamde zich dood! Schijnbaar is je lijf zo gericht op 'kindbehoud' dat al dat soort dingen als bedreiging worden gezien...
vanavond nog: een vrouw met 11 jarig kind achterop, ik moet over 20 mr de straat rechts in dus blijf achter haar hangen, geef naar rechts aan zodat kind niet denkt " wat doet die vrouw stom achter ons blijven rijden" gaat ze 2 mr voor de bocht wat uitwijken naar links, iets in mij denkt nog"oh die wil ook naar rechts" maar een ander deel denkt "stomme muts, had dat dan eerder aangegeven, en ga niet zo stom naar links als je naar rechts wil, wat als ik je nou had willen passeren dan was je toch maar mooi met je kind gevallen" In plaats van achter haar te blijven echter komt er een soort van nare vrouw naar boven: als reactie haal ik haar rechts in (schaam) terwijl ik naar rechts ga, en zij ook, ik hoor nog "en bedankt!" en kan me alleen maar schamen.

en toen passeerde ze me ook nog aan het einde van de straat toen ik mn fiets in de stalling ging zetten, heel genant...

(ze zei ook nog "dag!" )

owh.ongelukkig met mezelf...

Neelix heeft net extra bittere chocolade voor me gehaald, maar ik moet dit gewoon effe opbiechten ofzo...
..en laat gaan...
pi_22265903
nu net: meneer komt thuis van werk en vraagt waarom ik geen mini colatjes (is zo'n pak waar miniblikjes in zit, is verder niet zwaar ofzo ) heb meegenomen (die drink ik namelijk)

dus ik: jah heb geen zin om dat mee te zeulen

zegt hij: wat heb je wel meegenomen dan ??

ik: uhhh pak ijsjes.. en komkommersalade (en nog meer lekkere dingetjes)

hij: alleen de lekkere dingen kan je wel meezeulen ??

ik: uhhhh (jah stond ik dus ff mooi bek vol tanden) had dat best mee kunnen nemen, maar shir ziet lekkere dingen en die gaan voor (onbewust dan )
  dinsdag 28 september 2004 @ 19:13:34 #121
593 sjak
Juffie Bloem
pi_22266249
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:20 schreef Grijs het volgende:
Waar ik tijdens de zwangerschap ook kwaad van kon worden, was dat ik duidelijk merkte dat ik niet serieus genomen werd tijdens mijn onredelijke buien.
Lekker douchen!
pi_22336976
nog een dom voorbeeld:

Een drinkbeker met yoghurtdrink...

Had eenbeker yoghi en zei dat ik het later op zou drinken als ik uit bed kwam.
kom t bed uit, heb ontzettend veel zin in jawel, yoghi.
loop de kamer in, vriendje drinken weggegooid : en de fles ook leeggedronken
ik helemaal in tranen en boos

En huilen om bob de bouwer die tegen zijn autootje praatte, een pen die het niet doet
Pwft, hormonen..... rare dingen hoor
  Jubileum moderator dinsdag 13 december 2005 @ 22:16:35 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33056482
Nav Mirage is géén walvis. krijg ik nu weer knuffels? heb ik dit topic dankzij Livelink weer gevonden en helemaal gelezen. Ik heb me suf gelachen Zo grappig herkenbaar ook al is het weer even geleden.
In de tussentijd zijn er een heleboel mensen bijgekomen die ook zo hun verhalen hebben. Misschien het verhaal zoals het relaas van Sjak en de slager?
Ik schop hem even omhoog voor nieuwe verhalen.
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 14 december 2005 @ 06:16:20 #124
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_33063996
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:16 schreef Lois het volgende:
Nav Mirage is géén walvis. krijg ik nu weer knuffels? heb ik dit topic dankzij Livelink weer gevonden en helemaal gelezen. Ik heb me suf gelachen Zo grappig herkenbaar ook al is het weer even geleden.
In de tussentijd zijn er een heleboel mensen bijgekomen die ook zo hun verhalen hebben. Misschien het verhaal zoals het relaas van Sjak en de slager?
Ik schop hem even omhoog voor nieuwe verhalen.
Sjak? Hormonen? Heb ik iets gemist?

Geweldig leuk om terug te lezen trouwens, dit topic
pi_33064574
Ow......
Die hormonen!

Denk dat vriendjelief en ik t einde van de zwangerschap niet samen gaan halen!
Weet nu helemaal het verschil tussen links en rechts niet meer en geef in de auto voor de zekerheid maar iedereen voorrang!
Vraag me ook wel eens af waarom t verkeerslicht op rood staat en bedenk me dan op t laatste moment dat dat betekend dat IK moet stoppen!
En kan iemand me er aan helpen herinneren dat ik mn dochter vanmiddag om 17.30 bij een vriendinnetje op moet halen?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 09:25:31 #126
7074 moussy
kuttekop
pi_33065096
Als ik het weer teruglees komen er nog véél meer dingen naar boven, incl de opgekropte woede
  woensdag 14 december 2005 @ 12:30:13 #127
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33069041
Ik had overal schrik van.

Ik weet nog goed dat mijn man mij zo'n plaatjefilmpje liet zien op de pc waarbij er ineens een monstergezicht voor je neus springt (zoek 5 verschillen, neus op beeldscherm, eng gezicht en hard geschreeuw)
Ik schrok daar zo van dat ik bij mijn man op schoot sprong en een half uur paniekerig heb gehuild met daar snikkend doorheen de tekst 'dat moet je niet doen, dat moet je niet doen'

Mijn man heeft zich nog nooit zo schuldig gevoeld.

Laatst heb ik dat ding weer gekeken en ik verbaasde me dat ik daar nou zo overstuur van was.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 14 december 2005 @ 17:58:45 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_33077060
Kijk, dit is nou een topic voor mij. Door de hormonen herken ik me zelf bijna niet meer.
Paar voorbeeldjes:
- Ik huil om alles. Echt alles. Bijvoorbeeld de sinterklaasintocht (waarom ??) en omdat we besloten hebben onze katten droogvoer in plaats van natvoer te gaan geven (enorme huilbui over gehad, terwijl ze droogvoer net zo lekker blijken te vinden).
-Ik maak me overal zorgen om. De wachtlijst van het kinderdagverblijf, het nieuwe ziektekostenstelsen, enz enz.
-Afgelopen maandag ben ik in een discussie enorm te keer gegaan tegen een collega, met als einde een huilbui... Schaam schaam, ik heb het gelukkig uit kunnen leggen.
-Ik heb geen humor meer, neem alles serieus. Elk grapje kan heel erg verkeerd vallen.
-Ik ben regelmatig heel onzeker, word ik wel een goede moeder? Houdt mijn man nog wel van mij? (ik doe zo vreemd, het zou mijns inziens logisch zijn als hij me niet meer zou willen.)

Ik voel me dus regelmatig heel ongelukkig met mezelf. Erg vervelend. Het voelt een beetje alsof ik mezelf niet meer ben. Gelukkig voel ik me ook af en toe super, ben ik heel erg blij en kan ik alles aan. Die dagen zijn helaas in de minderheid...

Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben. En volgens mij ook niet de ergste... Toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door cattie op 14-12-2005 18:00:01 (nog wat aangevuld) ]
  woensdag 14 december 2005 @ 18:36:10 #129
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33077914
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 19:13 schreef sjak het volgende:

[..]

Ik sta verbaasd, had ik soms een vooruitziende blik? Bij mijn slager verhaal bleef Schanul mij aankijken alsof hij vuur zag branden. Daar werd ik best nijdig over, hij begreep toch wel hoe erg het was wat de slager gedaan had...

Wat een heerlijk topic om weer te lezen!

Ik zal het slager verhaal even hierin zetten:
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:03 schreef sjak het volgende:
Ik dacht vanochtend nog bij mezelf dat ik blij was dat ik helemaal geen last had van hormonen.

Ik mocht vandaag lekker vroeg naar huis dus besloot nog even langs de slager te rijden om zeeuws spek en grill worst te halen, dat leek me wel lekker op brood. Thuis gekomen bleek ik gewone worst en katenspek te hebben gekregen. Ik kon wel janken, ik was zo vreselijk boos op die vrouw bij de slager. Ik heb haar voor een aantal dingen uitgemaakt en heb geweldig nare vergelijkingen gemaakt (als mensen bij mij op de OK komen voor een been zet ik er toch ook geen nieuwe neus aan ), Schanulleke moest vreselijk lachen. Dus ik heb weer de auto gepakt en ben teruggereden! Ze moesten erg om me lachen daar toen ik om een plakje zeeuws spek vroeg want ik kon niet meer wachten tot ik thuis was en het op brood kon doen...
En het erge was...kom ik daar ben ik de vleeswaren vergeten mee terug te nemen

Ik denk trouwens nog steeds dat ik geen last heb van hormonen
Lekker douchen!
pi_33081935
Volgens mij heeft mijn man last van zwangerschapshormonen. Hij ging een boterham smeren. Komt dus terug met 2 boterhammen, een pakje smeerkaas en een mes. Dat van dat brood vond ik wel een goed idee, dus ik naar de keuken om een boterham uit de broodtrommel te halen. Euhm... Zeg schatje van me, waar heb je ghet brood gelaten? Nou gewoon, in de broodtrommel? Nehoor, kom maar kijken! En we vonden het brood in de koelkas. Ik heb me kapot gelachen! Waar ikzelf vooral last van heb is stemmingswisselingen en heeel veeeel slaap.
De tijd is te kort, het leven te lang
pi_33104242
Phff als ik dit allemaal zo lees hierzo dan staat me nog heel wat te wachten.
Heb er nu alleen nog maar dat ik bijna nix meer grappig vind. Alles en iedereen is stom en alles en iedereen doet stom. Kan om alles en iedereen wel huilen (maar gewoon niet doen) en heb altijd gelijk
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 15 december 2005 @ 16:17:47 #132
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33105092
Als ik vraag aan het mannetje of hij vindt dat ik onredelijk ben sinds ik zwanger ben reageert hij alleen maar heel angstig 'nee hoor, mag ik nu gaan zitten?'
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_33107461
wat heerlijk herkenbaar allemaal!!
Hier ook erg vergeetachtig, wisselend humeur en tja ken mezelf eigenlijk niet terug.
Van de week uit nergens-op-slaande-kwaadheid een tube handcreme tegen de deur gesmeten waardoor de dop nu kapot is Maar las hier veeeel ergere dingen, dus eigenlijk val ik best nog wel mee
Hoewel ik van manlief hier niet meer mee mag lezen... hij is bang dat jullie mij op ideeen brengen
  donderdag 15 december 2005 @ 17:40:26 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_33107517
ik ben emotioneler en kon zeker in het begin overal om janken, dat is nu alweer minder gelukkig. Ik ben wat nukkiger dan normaal, soms erg nukkig. Maar ik kan er ook om lachen.
Het valt mee moet ik zeggen.
stormy waters...
sailin'
pi_33111098
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:40 schreef Belana het volgende:
Het valt mee moet ik zeggen.
Haha, dat zeg jij, ik wil Kbot's reactie wel eens lezen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 15 december 2005 @ 20:04:21 #136
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33111447
idd, ik had geen last van mijn hormonen maar mijn man wel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 15 december 2005 @ 20:09:56 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_33111606
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:52 schreef easy-going het volgende:

[..]

Haha, dat zeg jij, ik wil Kbot's reactie wel eens lezen
wie is dat?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 december 2005 @ 20:13:27 #138
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33111703
De veroorzaker van al die ellende!
Als je niet lacht, ben je dood.
  Jubileum moderator zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:42:51 #139
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40977634
Even omhoog nav
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Dit, dames, is een pot augurken. Nee echt!
Tevens is het een doorgeeftrofee voor Hormonaal Gestoord en Naar Zwanger Gedrag.

Ik heb hem vandaag onbetwist gewonnen wegens schreeuwen tegen mijn man omdat hij de kaas verkeerd geschaafd had, maar ik geef hem gaarne door aan de volgende dame die zich akelig gedraagt. Of eigenlijk mag iedereen hem doorgeven bij meldingen van schuimbekkende driftbuien om niks, kee?
En ja, dit is een onverkapte manier om te biechten over wat een rotmutsen we van tijd tot tijd zijn
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40984042
Hier ook een zwangerschapsdementie gevalletje Nadat ik vandaag al het op mijn heupen kreeg en er allerlei dingen *NU* *AF* moeten, zit ik vanavond nog eens in mijn mapje met zwangerschapsdingen (folders/verloskundige-papieren/aanmelding kraamzorg) te kijken. En opeens zie ik dat het kraambureau C, die ik de afgelopen week min of meer gestalkt heb omdat ik maar geen kraamzorg-intake krijg, helemaal niet het bureau is waar ik aangemeld ben. En ze vonden het al zo raar dat ze geen gegevens van me hadden, maar 'hun fout' - spoedinschrijving, 'we maken het in orde mevrouw'.... En nu blijk ik bij kraambureau T te moeten zijn (die overigens ook wel erg laat zijn met de intake, dus die zal ik volgende week gaan stalken )

[ Bericht 2% gewijzigd door linda856763 op 20-08-2006 13:52:38 ]
Eva
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:49:26 #141
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40984185

Ow jee, wat ben ik blij dat dat allemaal achter me ligt
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:38:47 #142
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40994266
.. ik weet het allemaal niet zo goed meer... maar ik geloof dat dat er ook bij hoort
* vergeetachtigheid dus ( en nog steeds )
* misselijkheid de eerste 4 maanden
* vermoeidheid
* ... zo nu en dan erg sensuele momenten
* vreetbuien, dan weer veel zoet, dan weer veel hartig
* boos-agressief-blij-verdrietig in 't extreme
*... etc.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41027647
hahahaha, aaaaah wat een erge verhalen toch weer, en hoe herkenbaar!! Gisteren was mijn vriend aan het zeuren. Op een gegeven moment roep ik dan ook ..heeeeel giftig: "fuck off jij, optiefen, uit mijn gezichtsveld EN KOM NIET TERUG VOOR JE JE WEET TE GEDRAGEN" ( ) ...hij antwoordde alleen nmaar heel zielgi "nounou" ...dan weet je wel dat hij last heeft van je hormonen....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:58:45 #144
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41029274
Haha, leuk topic!

Linda, waarom heb je dit nog niet gemeld in Z&G, durf je niet? herkenbaar hoor!

Ik 'denk' dat het bij mij wel meevalt, heb natuurlijk de lichamelijke ongemakken van de hormonen, maar echte gekte heeft hier nog niet gewoed. Vind ik:
- huilbuien, die altijd een reden hebben, (zoals Kate en Geoff die eindelijk trouwen en ik dat voor de 100e keer zie op DVD)
- elke keer als ik van huis wegrijd nog even terugrijden om te zien of ik de voordeur wel dichtgemaakt heb
- de was opnieuw doen omdat het niet de goede wasmiddelgeur heeft, dus in de supermarkt gaan ruiken aan alle pakken en flessen (wel elke keer bij een andere, zodat het niet te veel opviel als de mevrouw die elke week aan de pakken ruikt!)
- met rugpijn en harde buiken de auto van binnen helemaal stofzuigen
- mijn principe van goedkoop wcpapier is ook goed overboord gooien, omdat ik nu toch echt die Page wil met die leuke hondjes, want dat pootje omhoog is zo leuk net als onze eigen hond

Valt mee toch?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:59:41 #145
94046 PM-girl
pi_41029312
Oja, vriendje noemt mij melkfles voor de grap (ben nogal wit en zo noem ik mezelf ook altijd), niet grappig want ik BEN nu letterlijk een melkfles in wording....
*
pi_41029328
Ik heb aan de vorige zwangerschap een voordeursleutel met lieveheersbeestjesmotief overgehouden
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:07:06 #147
94046 PM-girl
pi_41029528
Oja, en dat is de reden dat ik hier eigenlijk binnengelezen kwam (hoezo dement), ik ben in het verkeer echt een draak. Normaal roep ik iets als: kijk uit sukker, tegen de grootste verkeersovertreders.
Nu word een gewone mevrouw in een auto die eigenlijk niets verkeerd doet met de grond gelijk gemaakt: "wat is dat nu voor belachelijk mintgroen voertuig?" of 'rijbewijs zeker bij het land van ooit gekregen' tot 'vieze ***duitser/pool/belg met je te dure auto'.
mijn vaste vraag op de weg is telkens: is het vandaag-niet-zondag-maar-toch-kunnen-we-met-zijn-allen-niet-rijden-dag?
Gelukkig heb ik airco en de ramen bijna nooit open!

Ook leuk, als je ergens fiets en een auto staat op een afrit te wachten tot ie kan aanrijden na mij en hij een pikkeltje te ver over de stoeprand hangt, met een boog van 5 meter eromheen fietsen en boos kijken!
*
pi_41030872
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:58 schreef PM-girl het volgende:
Haha, leuk topic!

Linda, waarom heb je dit nog niet gemeld in Z&G, durf je niet? herkenbaar hoor!
Omdat ik dan een modje op mijn dak krijg die mij naar het juiste topic verwijst? Nee, deze was net omhoog gekickt door Loïs, en ik vond dit wel de juiste plek.

Ik heb trouwens nu achterlijk veel nesteldrang, vooral zo tegen 22.00... Dan begin ik opeens een vergeten kast uit te mesten, en liefst alles weg te gooien wat mij onnodig lijkt. Helaas is wat bewaarderiger ingesteld dan ik...
Eva
pi_41031226
Die van mij moppert ook al waarom ik altijd zijn spullen wil weggooien maar ik bewaar zelf ook geen pc's
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:59:25 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41045469
Het ergste hormonale wat ik heb gedaan is toch wel vriendjelief op bellen of die asjeblieft nara me toe wou komen..
En toen was hij er en moest die weer naar huis..
let wel hij vanuit zuidelijk limburg moest rijden naar enschede
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41142228
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 20:29 schreef dice het volgende:
hehehehe, ik heb NET de 1e uitvlieger gehad en meteen de kiem in gesmoord. Er wordt in dit huis niet ge-mind-fucked, want dankzij een minor in psychologie, snap ik de beginselen om het te stoppen meteen al.... En nu is vrouwlief beduusd haar uitbarstingen aan het overdenken. Life's great !!
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:15:18 #152
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41142332
Ik vind jou een beetje eng . En dat mag jij even gaan overdenken , met je minor in psychologie.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:19:22 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_41142520
nou, ik had je ook nog het voordeel van de twijfel gegeven, maar nu wordt het scary idd...
stormy waters...
sailin'
pi_41142534
Ja, want het is niet goed voor de beeb om gevoelens op te kroppen. Nee, die moet ze kunnen uiten. En jij moet dan zeggen....ja, hoor lief. Je hebt gelijk.....en vervolgens denken (stomme hormonen). Dan alleen komt ze namelijk zelf ook tot de conclusie dat wat ze gedaan heeft stom was en getriggerd door de hormonen. En dan is het daarna nog veeeeeel gezelliger in huis. .
Jaaaa, ook hier vroet je in het hol van de leeuw!!!
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 21:31:45 #155
43556 miss_dynastie
pi_41143022
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:13 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

hehehehe, ik heb NET de 1e uitvlieger gehad en meteen de kiem in gesmoord. Er wordt in dit huis niet ge-mind-fucked, want dankzij een minor in psychologie, snap ik de beginselen om het te stoppen meteen al.... En nu is vrouwlief beduusd haar uitbarstingen aan het overdenken. Life's great !!
Idd, wat verbeeldt ze zich allemaal niet, zeg
Ik bedoel, ze is alleen maar je babietje aan het brouwen. Dus geen gevoelens, geen hormonen, geen gezeik om ongezond eten. Heb je ook enig idee wat ze aan het overdenken is? Haar eigen uitbarsting of jouw lak aan begrip. Het kan allebei natuurlijk.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:57:35 #156
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41143933
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je ook enig idee wat ze aan het overdenken is? Haar eigen uitbarsting of jouw lak aan begrip. Het kan allebei natuurlijk.
Ssssht, laat Mister Minor nou maar lekker in de waan.
  Milf donderdag 24 augustus 2006 @ 22:02:19 #157
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_41144126
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:13 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Lekker smoren die handel.. Gaat ze alles opkroppen en zich vreselijk ongelukkig voelen. Een depressie is zo geboren in zo'n toestand.
Laat haar ff lekker zwanger zijn man. En wees niet het type man dat zijn vrouwtje mooi onder zijn duipje wil houden.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 24 augustus 2006 @ 22:10:17 #158
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_41144451
Meesterlijk topic trouwens. Heb hard gelachen.
Vriendlief vind dat wij er ietwat laconiek over denken . Ik meldde dat hij zich niet moet aanstellen.

Ik ben vandaag 5 keer naar de supermarkt geweest en ben nog dingen vergeten.
Tevens moest ik naar de GAMMA voor Alebastine en kom terug met niets. Heb er alleen maar rond gekeken .

Huilbuien.... Gek word ik ervan. Poes zit weer eens in de gordijnen? Poes op het aanrecht? Ik jank.
Ik eergisteren verf gehaald bij de Praxis. Ik pak de pot uit de auto en wat denk je. Hengsel knapt af en valt op de grond. Wat verf springt eruit en zo op mijn nieuwe schoenen en broek.. janken

Ik kom thuis en vriendlief heeft "iets" ( maakt niet uit wat ) niet gedaan en * zucht-mopper-moet-ookalles-alleen-doen ) Sorry schat Maar houd wel van je

Ik vorige week aan de telefoon met een cliënt. Ik vraag de klant zijn huppelepup nummer anders kan ik het dossier niet zoeken. Nee heb ik niet bij de hand. Ging die beste man ( ) een hele discussie aan dat ik dat ook wel even kon opzoeken zonder dat nummer. Na drie keer zeggen dat dat niet mogelijk was een grote smoel opzetten " welk gedeelte van dat-kan/gaat-niet snapt u niet meneer? "

Normaal ben ik dus niet zo tegen klanten .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:27:53 #159
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41154726
Ohhh, NIcky. Zoooo herkenbaar. Ik zit nu zo af en toe in de winkel de mensen weg te kijken vanaf mijn stekkie op kantoor. Neeee, niet binnenkomen, ik ben zoooo moe..... En vooral niet aan mijn kop zeuren.
Jankbuien.....jazeker!!! Net het huis schoon. Regen buiten, katten komen binnengestormd....alles weer een puinhoop. Weeeehhhh waar doe ik het voor.
pi_41155560
Jankbuien - ja hoor, ook bij mij gearriveerd -
Woensdag: ketting van fiets - want hoe moet ik nu op het station komen, zo'n end lopen gaat niet meer
heeft mij en fiets gebracht met auto die we toevallig net geleend hadden (we hebben zelf niet één) en ik heb fiets afgeleverd bij de fietsenmaker op het station.

Gisteravond: ketting er weer af - en nu geen auto meer tot beschikking - ik kon die fietsenmaker wel wurgen!
Maar vanochtend ben ik toch maar naar het station gefietst/gestept, en het ging gelukkig nog
Eva
pi_41159438
Wat een voorbarige reacties allemaal...pfff....we hebben het allemaal rustig uitgepraat, maar ik ga niet praten met iemand die over-emotioneel is, daar valt gewoon geen normaal gesprek mee te beginnen en hoe het ook zei, zwangerschap is geen, ik herhaal GEEN, valide reden om zomaar iemand aan te vallen.

Wat denk je van mijn geestelijke gesteldheid en mogelijke depressie. Ik heb een minor in psych, puur voor mijzelf zodat ik gestructureerd en vooral constructief mijn gedachten kan beheersen en daarmee dus ook mijn acties.

Ik lees over huisraad dat door de kamer vliegt, jankbuien, vergeetachtigheid, dat soort dingen. Nou als een zwangere vrouw dat lukraak mag doen, puur omdat ze zwanger is, dan snap ik wel waarom mannen en vrouwen elkaar niet begrijpen. Ik vind dat je moet komen tot een gezamenlijke overeenkomst, waarbij beiden zich aan moeten houden. Zonder afspraken heb je chaos en binnen de kortse keren oorlog.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:24:37 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_41159688
Tja hassanjassan, heel veel succes tijdens de zwangerschap! Wat jij in je laatste alinea schrijft over een overeenkomst gaat ervan uit dat een vrouw tijdens de zwangerschap bewust huilt, vergeetachtig is enz. Maar dat is juist het probleem, het zijn de hormonen.
Ik heb wel eens gigantische huilbuien gehad terwijl ik tegelijkertijd dacht: "dit ben ik niet, ik wil niet huilen" maar door de hormonen gebeurde dat wel. Ook ben ik een tijdlang tegen het depressieve aan geweest. Kijk heel goed uit hoe je met je vrouw omgaat. Je zult het ongetwijfeld goed bedoelen, maar hou er rekening mee dat ze het niet met opzet doet en zichzelf er waarschijnlijk al schuldig genoeg over voelt.
pi_41159870
haha ssanjassan. ben jij misschien een kloon? je klinkt zo bedacht.
pi_41160007
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:29 schreef bixister het volgende:
haha ssanjassan. ben jij misschien een kloon? je klinkt zo bedacht.
een kloon? wasda? op wie lijk ik dan?
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:35:08 #165
43556 miss_dynastie
pi_41160075
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:17 schreef hassanjassan het volgende:
Ik vind dat je moet komen tot een gezamenlijke overeenkomst, waarbij beiden zich aan moeten houden. Zonder afspraken heb je chaos en binnen de kortse keren oorlog.
En die overeenkomst is? Jij levert je zaadjes in en voor de rest moet ze je niet lastigvallen, niet zeuren, niet dik worden, etc.? Volgens mij heb je met af en toe laten razen minder gauw oorlog dan wanneer iemand een hele lange tijd alles op moet kroppen vanwege 'de overeenkomst'. Grote kans dat de boel een keer ernstig ontploft en dan ben je verder van huis. Maar hé, als jouw vrouw hier echt heel gelukkig mee is, dan is het prima.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:36:36 #166
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41160127
Hassanjassan.....Jankbuien, en vergeetachtigheid horen echt bij een zwangerschap. Die worden veroozaakt door de hormonen. Net zoals diezelfde hormonen ervoor zorgen dat alles verweekt zodat de baby straks door het bekken kan. Dat die hormonen die voor de lichamelijk voorbereiding ook psychische gevolgen hebben, kunnen we helaas niet veranderen. De vergeetachtigheid wordt ook gerelateerd aan het feit dat het de bedoeling is dat de moeder alle ellende van de geboorte vergeet. Anders zouden er te weinig/ geen kinderen meer worden geboren....

Dat het niet echt normaal is dat huisraad door de kamer vliegt, ja daar kan ik je geen ongelijk in geven. Maar als het gebeurt zou ik je toch willen adviseren om te bukken. Vaak is een hormonale bui een uiting van de frustratie van de moeder-in-spe zelf. In de eerste 3 maanden raakt ze waarschijnlijk gefrustreerd om dat ze veel moe is. En dat is niet leuk als je voorheen vanalles wel kon doen. Verder is er natuurlijk de eventuele misselijkheid van de eerste periode (veroorzaakt door de hormonen) die je helemaal gek kan maken.

In het tweede trimester is het over het algemeen redelijk rustig. De baby groeit, maar door de aanmaak van meer bloed heeft de moeder ook meer energie. (als je mazzel hebt). Dit is de periode waarin de nesteldrang of schoonmaakwoede zich veel uit. Er moet rust heersen om haar heen en wanneer dit niet zo is verstoord het, waardoor wederom frustratie ontstaat. Aanvullingen welkom!!

In het laatste trimester voelt een moeder-spe zich vaak echt als een baby-fabriek. Tuurlijk heeft ze haar goede momenten, maar het is toch de baby die ze meezeult die veel van haar vergt. De druk op de blaas wordt enorm, het gewicht wat aan haar buik hangt haast ondragelijk en om over de verweking en de pijn van het indalen nog maar te zwijgen. Zijn er dus genoeg redenen om te klagen en gefrustereerd te raken met alles om haar heen.

En als partner zijnde ben jij dan het makkelijkste doelwit. Ik snap ergens wel dat je wilt dat ze redelijk blijft en 'normaal' blijft doen, maar je moet er toch rekening meehouden dat zij, hoe graag ze het kindje ook wilt, met haar gevoelens in conflict zal komen. En dan zal ze het op jou afreageren. Niet omdat jij niet lief bent, nee juist en alleen omdat jij er voor haar bent. En dat klinkt misschien stom maar zo werkt het.

Ik zou jullie beiden willen aanraden om een boek over de zwangerschap te kopen. Eentje met daarin de uitleg over hoe een zwangerschap is en wat het met je lichaam doet. En 1 voor je vrouw, waarin zij kan lezen wat er met haar gebeurt, maar ook zelf in kan schrijven hoe ze zich voelt en wat de zwangerschap met haar doet.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:36:44 #167
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_41160134
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:33 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

een kloon? wasda? op wie lijk ik dan?
Op die ene engerd, met die stuiterende balletjes in zijn avatar

En je vrouw is net zwanger toch? hahahah...ik verkneukel me nu al op je psychische teloorgang
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_41160210
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:24 schreef cattie het volgende:
Tja hassanjassan, heel veel succes tijdens de zwangerschap! Wat jij in je laatste alinea schrijft over een overeenkomst gaat ervan uit dat een vrouw tijdens de zwangerschap bewust huilt, vergeetachtig is enz. Maar dat is juist het probleem, het zijn de hormonen.
Natuurlijk, maar je kan hormonen in controle houden. De geest kan heel wat meer verzetten dan alleen wat chemische reacties hoor. Je moet alleen wel willen en niet zomaar toegeven aan hormomen.
quote:
Ik heb wel eens gigantische huilbuien gehad terwijl ik tegelijkertijd dacht: "dit ben ik niet, ik wil niet huilen" maar door de hormonen gebeurde dat wel. Ook ben ik een tijdlang tegen het depressieve aan geweest. Kijk heel goed uit hoe je met je vrouw omgaat. Je zult het ongetwijfeld goed bedoelen, maar hou er rekening mee dat ze het niet met opzet doet en zichzelf er waarschijnlijk al schuldig genoeg over voelt.
JA dat klopt ook wel, en daarom praten we het uit, altijd elke ruzie, ter plekke en meteen. Ze is al eens depressief geweest en dat kwam omdat ze alles probeerde zelf op te lossen, wat dus niet kan.
Het is daarom handig om iemand in de buurt te hebben die ze helemaal vertrouwt en die dingen kan uitleggen en helpen/ondersteunen. Ik ben alleen geen arts zonder grenzen, die alles doet, belangeloos en zonder mokken. Nee, ik geloof in de goedheid en kracht van een mens en je zal het toch echt eerst zelf moeten proberen en als het niet lukt ook zo sterk zijn om hulp te willen vragen. Natuurlijk hou ik alles in de gaten, maar alleen voor niks gaat de zon op.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:40:26 #169
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_41160264
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:10 schreef nikky het volgende:
Ik vorige week aan de telefoon met een cliënt. Ik vraag de klant zijn huppelepup nummer anders kan ik het dossier niet zoeken. Nee heb ik niet bij de hand. Ging die beste man ( ) een hele discussie aan dat ik dat ook wel even kon opzoeken zonder dat nummer. Na drie keer zeggen dat dat niet mogelijk was een grote smoel opzetten " welk gedeelte van dat-kan/gaat-niet snapt u niet meneer? "

Normaal ben ik dus niet zo tegen klanten .
Waarschijnlijk had je dat ook best kunnen opzoeken aan de hand van zijn geboortedatum/postcode oid. Maar je bevestigd nu wel even mijn beeld van jou als typisch "paarse krokodil" figuur
pi_41160266
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En die overeenkomst is? Jij levert je zaadjes in en voor de rest moet ze je niet lastigvallen, niet zeuren, niet dik worden, etc.? Volgens mij heb je met af en toe laten razen minder gauw oorlog dan wanneer iemand een hele lange tijd alles op moet kroppen vanwege 'de overeenkomst'. Grote kans dat de boel een keer ernstig ontploft en dan ben je verder van huis. Maar hé, als jouw vrouw hier echt heel gelukkig mee is, dan is het prima.
opkroppen laat ik niet toe, laten we daar duidelijk over zijn, ik laat mensen gecontroleerd en beheerst stoom afblazen en niet de hele ketel in 1x te laten exploderen. Dat is mijn tactiek en werkt behoorlijk goed.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:41:48 #171
94046 PM-girl
pi_41160309
Ik denk dat die psychologische minor ook weinig zoden aan de dijk zal zetten. Vrouwen veranderen soms gewoon zo, ook al ben je al jaren samen, dat de vrouw zichzelf niet meer herkent, laat staan de echtgenoot.
En geloof me, op het moment zelf is de man die met rede de toestand probeert te sussen, NIET wat je nodig hebt.
Ga maar na wat er gebeurt, Chacama omschrijft het al vrij volledig.
Ik denk dat je je als partner moet voornemen je vrouw te steunen, wat niet alleen inhoudt dat je dingen overneemt als die te zwaar zijn(huishoudelijk werk bijvoorbeeld, of koken omdat ze misselijk is) maar ook haar de ruimte geeft als ze die nodig heeft. Ruimte om alleen te zijn, met tranen, scheldkannonades, eetbuien of andere dingen.
En misschien is het wel nodig dat je haar iets aanbiedt als een grens, maar dan geeft ze dat wel aan.
*
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:42:21 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_41160322
als je serieus bent heb ik medelijden met je vrouw...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:42:29 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41160327
En wat doe je als je vrouw zich zo schuldig voelt omdat ze het gevoel heeft dat ze al zo lastig is en geen hulp durft te vragen. Laat je d'r dan ook nog steeds aanmodderen?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:44:37 #174
94046 PM-girl
pi_41160408
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:40 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

opkroppen laat ik niet toe, laten we daar duidelijk over zijn, ik laat mensen gecontroleerd en beheerst stoom afblazen en niet de hele ketel in 1x te laten exploderen. Dat is mijn tactiek en werkt behoorlijk goed.
Ik wil je niet aanvallen, maar ik denk dat je nog niet helemaal weet (en je vrouw misschien ook niet) hoe het is om zwanger te zijn. Bij nietzwangeren zal je tactiek meestal werken misschien, maar mensen blijven mensen.
En zwangere vrouwen willen NIET zomaar begrensd worden, zeker niet door partners in een boze bui. Explosies kunnen juist helpen je beter te laten voelen.En hoe een zwangere explodeert, is ook verschillend.

Eerst vond ik je nog redelijk overkomen, nu denk ik dat je misschien iets te veel een control freak wil zijn. En believe me, dat lukt niet met een zwangere om je heen en ik gok daarna met kinderen om je heen al helemaal niet meer.
Take life as it comes!
*
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:44:47 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_41160413
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:38 schreef hassanjassan het volgende:

Natuurlijk, maar je kan hormonen in controle houden. De geest kan heel wat meer verzetten dan alleen wat chemische reacties hoor. Je moet alleen wel willen en niet zomaar toegeven aan hormomen.
Sorry hoor, maar volgens mij heb jij een veel te gemakkelijk beeld van de hormonale veranderingen en hun gevolgen tijdens een zwangerschap. Alsof al die zwangere vrouwen die last hebben van hun hormonen het niet zouden willen. Geloof me, ik had er heel graag geen last van willen hebben en heb me er tegen verzet, maar dat hielp absoluut niet.
pi_41160461
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

En je vrouw is net zwanger toch? hahahah...ik verkneukel me nu al op je psychische teloorgang
hahaha, kijk maar es hoe lang ik al lid ben, kan onmogelijk een kloon zijn.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:47:29 #177
94046 PM-girl
pi_41160489
Kloon of niet, jij komt jezelf en je vrouw nog wel tegen de komende maanden.
*
pi_41160497
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:42 schreef Belana het volgende:
als je serieus bent heb ik medelijden met je vrouw...
Hehehe, je moest es weten HOE niet serieus ik ben, maar als het moet ben ik dood-serieus. En bij ruzie is er geen plek voor geintjes en bagataliseringen, dan moet je de koe bij horens vatten en ermee omgaan.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:47:57 #179
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41160508
gedver ik vind jou echt eng
pi_41160542
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:42 schreef chacama het volgende:
En wat doe je als je vrouw zich zo schuldig voelt omdat ze het gevoel heeft dat ze al zo lastig is en geen hulp durft te vragen. Laat je d'r dan ook nog steeds aanmodderen?
Praten, praten praten, helpen, ondersteunen, confronteren, het eruit trekken, oplossen, praten, knuffelen, lief en attent zijn, etc...tot er weer gelachen kan worden.
pi_41160578
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:47 schreef _evenstar_ het volgende:
gedver ik vind jou echt eng
verklaar je nader aub? Ik ken jou niet en pretendeer je nu dat je mij al door en door kent?
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:50:19 #182
43556 miss_dynastie
pi_41160582
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:40 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Ikikikikikikikikikikikik.... als je echt zo'n minnetje bent in psychologie, weet je dat mensen geen machines zijn die zich volledig aanpassen aan jouw wensen en mening en al helemaal niet als ze boos of verdrietig zijn. Heb je minder goed opgelet op school en weet je dit nog niet, dan kom je daar snel genoeg achter.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:50:34 #183
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41160589
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:44 schreef cattie het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar volgens mij heb jij een veel te gemakkelijk beeld van de hormonale veranderingen en hun gevolgen tijdens een zwangerschap. Alsof al die zwangere vrouwen die last hebben van hun hormonen het niet zouden willen. Geloof me, ik had er heel graag geen last van willen hebben en heb me er tegen verzet, maar dat hielp absoluut niet.
Door je er tegen te verzetten wordt het alleen maar erger. Je kan er maar beter aan toegeven (en bedenken op welke manier), dan er tegen in te gaan.

Het is het verschil tussen dat ene bord, waar toch al een stukje uit was in de kliko te gooien of het hele servies over de straat heen te laten vliegen...... (om even met de huisraad te smijten.....te spreken).

Of.... zelf even lekker een stukkie janken op de bank, dan je er tegen verzetten en als je man thuis komt hem alle hoeken van de kamer te laten zien om vervolgens alsnog in die jankbui uit te komen, want het moest toch uit je systeem.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:50:38 #184
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41160592
Hassanjassan je bent haar man NIEt haar psycholoog, en met een minor psychologie ( van de Loi ? ) moet je toch wel weten dat je geen naasten, familie of bekenden mag behandelen.
wat jou taak is haar steunen, haar liefhebben, niet haar behandelen.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:51:04 #185
94046 PM-girl
pi_41160605
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:50 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

verklaar je nader aub? Ik ken jou niet en pretendeer je nu dat je mij al door en door kent?
De manier waarop je je uitspraken doet en je mening ventileert, vindt ze eng gok ik. En zij niet alleen, inmiddels.
*
pi_41160624
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:41 schreef PM-girl het volgende:
Ik denk dat die psychologische minor ook weinig zoden aan de dijk zal zetten. Vrouwen veranderen soms gewoon zo, ook al ben je al jaren samen, dat de vrouw zichzelf niet meer herkent, laat staan de echtgenoot.
En geloof me, op het moment zelf is de man die met rede de toestand probeert te sussen, NIET wat je nodig hebt.
Ga maar na wat er gebeurt, Chacama omschrijft het al vrij volledig.
Ik denk dat je je als partner moet voornemen je vrouw te steunen, wat niet alleen inhoudt dat je dingen overneemt als die te zwaar zijn(huishoudelijk werk bijvoorbeeld, of koken omdat ze misselijk is) maar ook haar de ruimte geeft als ze die nodig heeft. Ruimte om alleen te zijn, met tranen, scheldkannonades, eetbuien of andere dingen.
En misschien is het wel nodig dat je haar iets aanbiedt als een grens, maar dan geeft ze dat wel aan.
Ok zal ik in de gaten houden.....
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:51:38 #187
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_41160627
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:46 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

hahaha, kijk maar es hoe lang ik al lid ben, kan onmogelijk een kloon zijn.
Dat heeft er niets mee te maken, dooie
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:51:50 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41160635
o en waarom ik je een engerd vind, omdat je de wijsheid in de pacht denkt te hebben, want ej hebt een minor dat blijf je nl. verkondigen.
Dat wat je post maakt dat ik jou maar een engerd vind.
pi_41160682
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Hassanjassan je bent haar man NIEt haar psycholoog, en met een minor psychologie ( van de Loi ? ) moet je toch wel weten dat je geen naasten, familie of bekenden mag behandelen.
wat jou taak is haar steunen, haar liefhebben, niet haar behandelen.
Erasmus universiteit, uit de Master Biologische en Cognitieve Psychologie.

In het mastersprogramma komen psychologische functies als aandacht, perceptie, geheugen, kennisrepresentatie, motivatie, emotie en de hersenmechanismen die hier aan ten grondslag liggen uitgebreid aan bod.

Ook aan stoornissen in het hersenfunctioneren en hun gevolgen voor het menselijk gedrag wordt aandacht besteed. In de opleiding wordt de praktische toepassing van deze biologisch- en cognitief-psychologische kennis benadrukt.
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:55:00 #190
81992 Githa
pi_41160738
Open een topic in R&P hassanjassan met je theorieen over psychologie en zwangere vrouwen
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:55:16 #191
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41160748
prima maar neemt niet weg dat je niet haar psycholoog behoort te zijn.
pi_41160759
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

dát was nou wel een kloon, vivi! bouncingvictor

[ Bericht 3% gewijzigd door Reese op 25-08-2006 13:02:37 ]
Eeuwig vijfentwintig
pi_41160764
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:51 schreef _evenstar_ het volgende:
o en waarom ik je een engerd vind, omdat je de wijsheid in de pacht denkt te hebben, want ej hebt een minor dat blijf je nl. verkondigen.
Dat wat je post maakt dat ik jou maar een engerd vind.
Jij komt met een bewering, een serieuze en zeer storende stelling, op gronden die nergens op slaan, dat vind ik reuze interessant. Gelukkig heb ik ervoor geleerd en weet ik hoe ik er mee moet opgaan. Als je dit in 't gezicht had gezegd van iemand die niet weet watie moet denken en niet goed kan omgaan met emoties, dan krijg je een hele andere reactie.
pi_41160777
hassanjassan ik weet gelijk weer waarom ik weg ben gegaan bij mijn vent toen ik zwanger was
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:56:28 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41160806
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:55 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Jij komt met een bewering, een serieuze en zeer storende stelling, op gronden die nergens op slaan, dat vind ik reuze interessant. Gelukkig heb ik ervoor geleerd en weet ik hoe ik er mee moet opgaan. Als je dit in 't gezicht had gezegd van iemand die niet weet watie moet denken en niet goed kan omgaan met emoties, dan krijg je een hele andere reactie.
omfg
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:56:38 #196
94046 PM-girl
pi_41160816
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:53 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Erasmus universiteit, uit de Master Biologische en Cognitieve Psychologie.

In het mastersprogramma komen psychologische functies als aandacht, perceptie, geheugen, kennisrepresentatie, motivatie, emotie en de hersenmechanismen die hier aan ten grondslag liggen uitgebreid aan bod.

Ook aan stoornissen in het hersenfunctioneren en hun gevolgen voor het menselijk gedrag wordt aandacht besteed. In de opleiding wordt de praktische toepassing van deze biologisch- en cognitief-psychologische kennis benadrukt.
Das mooi.

Maar er zijn diverse vrouwen en mannen die door hun professie/opleiding geacht worden met bepaalde situaties goed om te kunnen gaan (waaronder ikzelf, maar ook een arts met een kindje dat gevallen is, een DELA-medewerker met verdriet of een psycholoog met emoties) maar dat houdt vlug op als het je eigen situaties betreft.

En DAT zou je zeker ook moeten weten als student psychologie, zoals er al meer zeggen. Emoties laten zich niet controleren, zeker niet in privé-situaties.
*
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:56:57 #197
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41160828
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:48 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Praten, praten praten, helpen, ondersteunen, confronteren, het eruit trekken, oplossen, praten, knuffelen, lief en attent zijn, etc...tot er weer gelachen kan worden.
Ok, dan krijg je nu nog the benefit of the doubt van me..... want je kan het blijkbaar wel..... tenminste dat zeg je nu. Je kan d'r wel onvoorwaardelijk steunen in een periode waarvan zij niet weet wat er met d'r gebeurt en wat niet.

Ik heb ooit eens gepost dat een zwangerschap als een hormonale achtbaan is. Je hebt rustige stukken als je omhoog gaat, maar je hebt ook stukken waarvan je niet meer weer of je nu boven of onder hangt, vooruit of achteruit gaat. Het is dan wel zo belangrijk dat je samen in die achtbaan zit. En niet dat jij vanaf de grond toekijkt hoe je vrouw door de kurkentrekker gaat.....Ik weet het uiteindelijk komt die achtbaan tot stilstand, maar dat is niet bij de geboorte. Nee, dan gaat ie nog even een paar maanden om een wat lager pitje door tegen de tijd dat je baby bijna een jaar is.....dan staat ie wel stil....
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:58:45 #198
108648 cattie
lieve moeder
pi_41160891
Heel fijn dat je een minor in psychologie hebt gehad. Hadden ze ook het vak "omgaan met zwangere vrouwen?" of "psychische veranderingen door hormonen?". Bekijk je vrouw eens als vrouw die zwanger heeft en het moeilijk heeft met allerlei veranderingen en niet als patient.
Oh en ik ken je ook verder niet maar vind je ook wel een beetje eng.
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:59:07 #199
43556 miss_dynastie
pi_41160902
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:55 schreef hassanjassan het volgende:
Gelukkig heb ik ervoor geleerd en weet ik hoe ik er mee moet opgaan.
Gelukkig ben jij inderdaad zo geleerd dat je de wijsheid in pacht hebt.
Ik hoop dat deze wijsheid je ook helpt wanneer je vrouw c.q. haar hormonen je een hersenschudding slaan omdat ze je betweterige gezeik kotsbeu zijn.
Weet je dat er vrouwen zijn vrijgesproken voor moord, omdat ze ten tijde van die daad ontoerekeningsvatbaar werden geacht vanwege hun hormonen? Da's zeker omdat psychologie net zo'n exacte wetenschap is als wiskunde.
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:00:32 #200
81992 Githa
pi_41160948
Laten we hier nu niet wéér een discussie gaan voeren met allerlei persoonlijk getinte aanvallen, dat heeft helemaal geen meer waarde.

Hier horen gewoon uitbarstingen te staan, leuke grappige en soms stomme dingen die zwangere vrouwen nu eenmaal hebben.
Discussies over de psyche van zwangere vrouwen zouden beter in R&P kunnen of anders iig in een apart topic in OUD.

Dit topic wordt zo gewoon een beetje verpest!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')