Peter samen met een collega als ik 't goed begrijp.... ook wel heel gemeen hoor!quote:Op vrijdag 24 september 2004 07:28 schreef Belana het volgende:
maar wie stuurde die kaartjes nou, of heb ik echt vreselijk wat gemist?
vanavond nog: een vrouw met 11 jarig kind achterop, ik moet over 20 mr de straat rechts in dus blijf achter haar hangen, geef naar rechts aan zodat kind niet denkt " wat doet die vrouw stom achter ons blijven rijden" gaat ze 2 mr voor de bocht wat uitwijken naar links, iets in mij denkt nog"oh die wil ook naar rechts" maar een ander deel denkt "stomme muts, had dat dan eerder aangegeven, en ga niet zo stom naar links als je naar rechts wil, wat als ik je nou had willen passeren dan was je toch maar mooi met je kind gevallen" In plaats van achter haar te blijven echter komt er een soort van nare vrouw naar boven: als reactie haal ik haar rechts in (schaam) terwijl ik naar rechts ga, en zij ook, ik hoor nog "en bedankt!" en kan me alleen maar schamen.quote:Op dinsdag 17 juni 2003 08:55 schreef Catootje het volgende:
....een net-zwangere vriendin van mij heeft een keer een fietser die een onhandige beweging maakte, helemaal verrot gescholden ...ze chaamde zich dood! Schijnbaar is je lijf zo gericht op 'kindbehoud' dat al dat soort dingen als bedreiging worden gezien...
quote:Op donderdag 23 september 2004 22:20 schreef Grijs het volgende:
Waar ik tijdens de zwangerschap ook kwaad van kon worden, was dat ik duidelijk merkte dat ik niet serieus genomen werd tijdens mijn onredelijke buien.
Sjak? Hormonen? Heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:16 schreef Lois het volgende:
Nav Mirage is géén walvis. krijg ik nu weer knuffels? heb ik dit topic dankzij Livelink weer gevonden en helemaal gelezen. Ik heb me suf gelachenZo grappig herkenbaar ook al is het weer even geleden.
In de tussentijd zijn er een heleboel mensen bijgekomen die ook zo hun verhalen hebben. Misschien het verhaal zoals het relaas van Sjak en de slager?
Ik schop hem even omhoog voor nieuwe verhalen.
Ik sta verbaasd, had ik soms een vooruitziende blik? Bij mijn slager verhaal bleef Schanul mij aankijken alsof hij vuur zag branden. Daar werd ik best nijdig over, hij begreep toch wel hoe erg het was wat de slager gedaan had...quote:
quote:Op maandag 12 december 2005 19:03 schreef sjak het volgende:
Ik dacht vanochtend nog bij mezelf dat ik blij was dat ik helemaal geen last had van hormonen.
Ik mocht vandaag lekker vroeg naar huis dus besloot nog even langs de slager te rijden om zeeuws spek en grill worst te halen, dat leek me wel lekker op brood. Thuis gekomen bleek ik gewone worst en katenspek te hebben gekregen. Ik kon wel janken, ik was zo vreselijk boos op die vrouw bij de slager. Ik heb haar voor een aantal dingen uitgemaakt en heb geweldig nare vergelijkingen gemaakt (als mensen bij mij op de OK komen voor een been zet ik er toch ook geen nieuwe neus aan), Schanulleke moest vreselijk lachen. Dus ik heb weer de auto gepakt en ben teruggereden! Ze moesten erg om me lachen daar toen ik om een plakje zeeuws spek vroeg want ik kon niet meer wachten tot ik thuis was en het op brood kon doen...
En het erge was...kom ik daar ben ik de vleeswaren vergeten mee terug te nemen![]()
Ik denk trouwens nog steeds dat ik geen last heb van hormonen
Haha, dat zeg jij, ik wil Kbot's reactie wel eens lezenquote:Op donderdag 15 december 2005 17:40 schreef Belana het volgende:
Het valt mee moet ik zeggen.
wie is dat?quote:Op donderdag 15 december 2005 19:52 schreef easy-going het volgende:
[..]
Haha, dat zeg jij, ik wil Kbot's reactie wel eens lezen![]()
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Dit, dames, is een pot augurken.Nee echt!
Tevens is het een doorgeeftrofee voor Hormonaal Gestoord en Naar Zwanger Gedrag.
Ik heb hem vandaag onbetwist gewonnen wegens schreeuwen tegen mijn man omdat hij de kaas verkeerd geschaafd had, maar ik geef hem gaarne door aan de volgende dame die zich akelig gedraagt. Of eigenlijk mag iedereen hem doorgeven bij meldingen van schuimbekkende driftbuien om niks, kee?
En ja, dit is een onverkapte manier om te biechten over wat een rotmutsen we van tijd tot tijd zijn![]()
Omdat ik dan een modje op mijn dak krijg die mij naar het juiste topic verwijst?quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:58 schreef PM-girl het volgende:
Haha, leuk topic!
Linda, waarom heb je dit nog niet gemeld in Z&G, durf je niet?![]()
herkenbaar hoor!
hehehehe, ik heb NET de 1e uitvlieger gehad en meteen de kiem in gesmoord. Er wordt in dit huis niet ge-mind-fucked, want dankzij een minor in psychologie, snap ik de beginselen om het te stoppen meteen al.... En nu is vrouwlief beduusd haar uitbarstingen aan het overdenken. Life's great !!quote:Op dinsdag 24 juni 2003 20:29 schreef dice het volgende:
Idd, wat verbeeldt ze zich allemaal niet, zegquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:13 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
hehehehe, ik heb NET de 1e uitvlieger gehad en meteen de kiem in gesmoord. Er wordt in dit huis niet ge-mind-fucked, want dankzij een minor in psychologie, snap ik de beginselen om het te stoppen meteen al.... En nu is vrouwlief beduusd haar uitbarstingen aan het overdenken. Life's great !!
Ssssht, laat Mister Minor nou maar lekker in de waan.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je ook enig idee wat ze aan het overdenken is? Haar eigen uitbarsting of jouw lak aan begrip. Het kan allebei natuurlijk.
Lekker smoren die handel.. Gaat ze alles opkroppen en zich vreselijk ongelukkig voelen. Een depressie is zo geboren in zo'n toestand.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:13 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
hehehehe, ik heb NET de 1e uitvlieger gehad en meteen de kiem in gesmoord. Er wordt in dit huis niet ge-mind-fucked, want dankzij een minor in psychologie, snap ik de beginselen om het te stoppen meteen al.... En nu is vrouwlief beduusd haar uitbarstingen aan het overdenken. Life's great !!
een kloon? wasda? op wie lijk ik dan?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:29 schreef bixister het volgende:
haha ssanjassan. ben jij misschien een kloon? je klinkt zo bedacht.
En die overeenkomst is? Jij levert je zaadjes in en voor de rest moet ze je niet lastigvallen, niet zeuren, niet dik worden, etc.? Volgens mij heb je met af en toe laten razen minder gauw oorlog dan wanneer iemand een hele lange tijd alles op moet kroppen vanwege 'de overeenkomst'. Grote kans dat de boel een keer ernstig ontploft en dan ben je verder van huis. Maar hé, als jouw vrouw hier echt heel gelukkig mee is, dan is het prima.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:17 schreef hassanjassan het volgende:
Ik vind dat je moet komen tot een gezamenlijke overeenkomst, waarbij beiden zich aan moeten houden. Zonder afspraken heb je chaos en binnen de kortse keren oorlog.
Op die ene engerd, met die stuiterende balletjes in zijn avatarquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:33 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
een kloon? wasda? op wie lijk ik dan?
Natuurlijk, maar je kan hormonen in controle houden. De geest kan heel wat meer verzetten dan alleen wat chemische reacties hoor. Je moet alleen wel willen en niet zomaar toegeven aan hormomen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:24 schreef cattie het volgende:
Tja hassanjassan, heel veel succes tijdens de zwangerschap! Wat jij in je laatste alinea schrijft over een overeenkomst gaat ervan uit dat een vrouw tijdens de zwangerschap bewust huilt, vergeetachtig is enz. Maar dat is juist het probleem, het zijn de hormonen.
JA dat klopt ook wel, en daarom praten we het uit, altijd elke ruzie, ter plekke en meteen. Ze is al eens depressief geweest en dat kwam omdat ze alles probeerde zelf op te lossen, wat dus niet kan.quote:Ik heb wel eens gigantische huilbuien gehad terwijl ik tegelijkertijd dacht: "dit ben ik niet, ik wil niet huilen" maar door de hormonen gebeurde dat wel. Ook ben ik een tijdlang tegen het depressieve aan geweest. Kijk heel goed uit hoe je met je vrouw omgaat. Je zult het ongetwijfeld goed bedoelen, maar hou er rekening mee dat ze het niet met opzet doet en zichzelf er waarschijnlijk al schuldig genoeg over voelt.
Waarschijnlijk had je dat ook best kunnen opzoeken aan de hand van zijn geboortedatum/postcode oid. Maar je bevestigd nu wel even mijn beeld van jou als typisch "paarse krokodil" figuurquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:10 schreef nikky het volgende:
Ik vorige week aan de telefoon met een cliënt. Ik vraag de klant zijn huppelepup nummer anders kan ik het dossier niet zoeken. Nee heb ik niet bij de hand. Ging die beste man () een hele discussie aan dat ik dat ook wel even kon opzoeken zonder dat nummer. Na drie keer zeggen dat dat niet mogelijk was een grote smoel opzetten " welk gedeelte van dat-kan/gaat-niet snapt u niet meneer? "
Normaal ben ik dus niet zo tegen klanten.
opkroppen laat ik niet toe, laten we daar duidelijk over zijn, ik laat mensen gecontroleerd en beheerst stoom afblazen en niet de hele ketel in 1x te laten exploderen. Dat is mijn tactiek en werkt behoorlijk goed.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En die overeenkomst is? Jij levert je zaadjes in en voor de rest moet ze je niet lastigvallen, niet zeuren, niet dik worden, etc.? Volgens mij heb je met af en toe laten razen minder gauw oorlog dan wanneer iemand een hele lange tijd alles op moet kroppen vanwege 'de overeenkomst'. Grote kans dat de boel een keer ernstig ontploft en dan ben je verder van huis. Maar hé, als jouw vrouw hier echt heel gelukkig mee is, dan is het prima.
Ik wil je niet aanvallen, maar ik denk dat je nog niet helemaal weet (en je vrouw misschien ook niet) hoe het is om zwanger te zijn. Bij nietzwangeren zal je tactiek meestal werken misschien, maar mensen blijven mensen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:40 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
opkroppen laat ik niet toe, laten we daar duidelijk over zijn, ik laat mensen gecontroleerd en beheerst stoom afblazen en niet de hele ketel in 1x te laten exploderen. Dat is mijn tactiek en werkt behoorlijk goed.
Sorry hoor, maar volgens mij heb jij een veel te gemakkelijk beeld van de hormonale veranderingen en hun gevolgen tijdens een zwangerschap. Alsof al die zwangere vrouwen die last hebben van hun hormonen het niet zouden willen. Geloof me, ik had er heel graag geen last van willen hebben en heb me er tegen verzet, maar dat hielp absoluut niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:38 schreef hassanjassan het volgende:
Natuurlijk, maar je kan hormonen in controle houden. De geest kan heel wat meer verzetten dan alleen wat chemische reacties hoor. Je moet alleen wel willen en niet zomaar toegeven aan hormomen.
hahaha, kijk maar es hoe lang ik al lid ben, kan onmogelijk een kloon zijn.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Op die ene engerd, met die stuiterende balletjes in zijn avatar![]()
En je vrouw is net zwanger toch? hahahah...ik verkneukel me nu al op je psychische teloorgang![]()
Hehehe, je moest es weten HOE niet serieus ik ben, maar als het moet ben ik dood-serieus. En bij ruzie is er geen plek voor geintjes en bagataliseringen, dan moet je de koe bij horens vatten en ermee omgaan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:42 schreef Belana het volgende:
als je serieus bent heb ik medelijden met je vrouw...
Praten, praten praten, helpen, ondersteunen, confronteren, het eruit trekken, oplossen, praten, knuffelen, lief en attent zijn, etc...tot er weer gelachen kan worden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:42 schreef chacama het volgende:
En wat doe je als je vrouw zich zo schuldig voelt omdat ze het gevoel heeft dat ze al zo lastig is en geen hulp durft te vragen. Laat je d'r dan ook nog steeds aanmodderen?
verklaar je nader aub? Ik ken jou niet en pretendeer je nu dat je mij al door en door kent?quote:
Ikikikikikikikikikikikik.... als je echt zo'n minnetje bent in psychologie, weet je dat mensen geen machines zijn die zich volledig aanpassen aan jouw wensen en mening en al helemaal niet als ze boos of verdrietig zijn. Heb je minder goed opgelet op school en weet je dit nog niet, dan kom je daar snel genoeg achter.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:40 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
opkroppen laat ik niet toe, laten we daar duidelijk over zijn, ik laat mensen gecontroleerd en beheerst stoom afblazen en niet de hele ketel in 1x te laten exploderen. Dat is mijn tactiek en werkt behoorlijk goed.
Door je er tegen te verzetten wordt het alleen maar erger. Je kan er maar beter aan toegeven (en bedenken op welke manier), dan er tegen in te gaan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:44 schreef cattie het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar volgens mij heb jij een veel te gemakkelijk beeld van de hormonale veranderingen en hun gevolgen tijdens een zwangerschap. Alsof al die zwangere vrouwen die last hebben van hun hormonen het niet zouden willen. Geloof me, ik had er heel graag geen last van willen hebben en heb me er tegen verzet, maar dat hielp absoluut niet.
De manier waarop je je uitspraken doet en je mening ventileert, vindt ze eng gok ik. En zij niet alleen, inmiddels.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:50 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
verklaar je nader aub? Ik ken jou niet en pretendeer je nu dat je mij al door en door kent?
Ok zal ik in de gaten houden.....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:41 schreef PM-girl het volgende:
Ik denk dat die psychologische minor ook weinig zoden aan de dijk zal zetten. Vrouwen veranderen soms gewoon zo, ook al ben je al jaren samen, dat de vrouw zichzelf niet meer herkent, laat staan de echtgenoot.
En geloof me, op het moment zelf is de man die met rede de toestand probeert te sussen, NIET wat je nodig hebt.
Ga maar na wat er gebeurt, Chacama omschrijft het al vrij volledig.
Ik denk dat je je als partner moet voornemen je vrouw te steunen, wat niet alleen inhoudt dat je dingen overneemt als die te zwaar zijn(huishoudelijk werk bijvoorbeeld, of koken omdat ze misselijk is) maar ook haar de ruimte geeft als ze die nodig heeft. Ruimte om alleen te zijn, met tranen, scheldkannonades, eetbuien of andere dingen.
En misschien is het wel nodig dat je haar iets aanbiedt als een grens, maar dan geeft ze dat wel aan.
Dat heeft er niets mee te maken, dooiequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:46 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
hahaha, kijk maar es hoe lang ik al lid ben, kan onmogelijk een kloon zijn.
Erasmus universiteit, uit de Master Biologische en Cognitieve Psychologie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Hassanjassan je bent haar man NIEt haar psycholoog, en met een minor psychologie ( van de Loi ? ) moet je toch wel weten dat je geen naasten, familie of bekenden mag behandelen.
wat jou taak is haar steunen, haar liefhebben, niet haar behandelen.
dát was nou wel een kloon, vivi! bouncingvictorquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Op die ene engerd, met die stuiterende balletjes in zijn avatar![]()
Jij komt met een bewering, een serieuze en zeer storende stelling, op gronden die nergens op slaan, dat vind ik reuze interessant. Gelukkig heb ik ervoor geleerd en weet ik hoe ik er mee moet opgaan. Als je dit in 't gezicht had gezegd van iemand die niet weet watie moet denken en niet goed kan omgaan met emoties, dan krijg je een hele andere reactie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:51 schreef _evenstar_ het volgende:
o en waarom ik je een engerd vind, omdat je de wijsheid in de pacht denkt te hebben, want ej hebt een minor dat blijf je nl. verkondigen.
Dat wat je post maakt dat ik jou maar een engerd vind.
omfgquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:55 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Jij komt met een bewering, een serieuze en zeer storende stelling, op gronden die nergens op slaan, dat vind ik reuze interessant. Gelukkig heb ik ervoor geleerd en weet ik hoe ik er mee moet opgaan. Als je dit in 't gezicht had gezegd van iemand die niet weet watie moet denken en niet goed kan omgaan met emoties, dan krijg je een hele andere reactie.
Das mooi.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:53 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Erasmus universiteit, uit de Master Biologische en Cognitieve Psychologie.
In het mastersprogramma komen psychologische functies als aandacht, perceptie, geheugen, kennisrepresentatie, motivatie, emotie en de hersenmechanismen die hier aan ten grondslag liggen uitgebreid aan bod.
Ook aan stoornissen in het hersenfunctioneren en hun gevolgen voor het menselijk gedrag wordt aandacht besteed. In de opleiding wordt de praktische toepassing van deze biologisch- en cognitief-psychologische kennis benadrukt.
Ok, dan krijg je nu nog the benefit of the doubt van me..... want je kan het blijkbaar wel..... tenminste dat zeg je nu. Je kan d'r wel onvoorwaardelijk steunen in een periode waarvan zij niet weet wat er met d'r gebeurt en wat niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:48 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Praten, praten praten, helpen, ondersteunen, confronteren, het eruit trekken, oplossen, praten, knuffelen, lief en attent zijn, etc...tot er weer gelachen kan worden.
Gelukkig ben jij inderdaad zo geleerd dat je de wijsheid in pacht hebt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:55 schreef hassanjassan het volgende:
Gelukkig heb ik ervoor geleerd en weet ik hoe ik er mee moet opgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |