Het is voor jezelf echt beter om over ergernis gewoon je schouders op te halen en verder te gaan met je leven. Als alle mensen over hun ergernissen zo’n misbaar moeten maken, wordt de wereld geen fijnere plek.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 09:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het gaat hier helemaal niet om haat. Maar om pure ergernis. Dat wil er maar niet in bij de lhbtnogwat gemeenschap, maar is wel de waarheid.
Flikker gewoon op met al dat ergerniswekkende regenbooggedoe. Niemand zit erop te wachten, op een select clubje halvezolen na. Heeft niks met haat te maken, wel alles met ergernis.
Je mag sowieso zijn wie je wil zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 09:54 schreef RamboDirk het volgende:
Jeetje pietje hier en daar een regenboogpad en een keer per jaar paarse vrijdag waarop men bespreekbaar maakt dat je mag zijn wie je mag zijn. Boehoeee
Ik pleit niet voor stilzwijgen ik pleit voor het accepteren van de gevolgen van je eigen gedram.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:01 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Jij.
En je zanikt hier ook over gezanik van anderen waar ik dan weer over zanik waarop anderen nog harder roepen dat ik niet moet zaniken.
Maar ik pleit iig niet voor het stilzwijgen van andere mensen. Zo ben ik.
Zo'n vlag staat niet op zichzelf. Het gaat erom dat dit het zoveelste ergerniswekkende 'kleine dingetje' uit die queer hoek is, waar ik niet op zit te wachten. Precies daarom hebben mensen dus het gevoel dat het ze door de strot geduwd wordt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 09:55 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Je ziet in je oogveld een vlag en je gaat weer verder met je dag. Echt ik snap werkelijk niet hoe dit als door je strot wordt ervaren
Dan voor jou ook de vraag:quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 09:54 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ga jij niet over. Log uit en zet maar een muziekje op. Alweer je eigen probleem tot eis verpakken.
Je maakt een denkfout. Het gaat er niet om wat wij hetero's vinden, het gaat er om dat dingen gewoon gaan gebeuren. Het is onontkoombaar dat de woke-gekte en regenboogwaanzin straks zijn verdwenen omdat mensen inzien dat gezond verstand duurzamer is dan een tijdelijke culturele happening van een handjevol dwazen die menen dat hun overtuigingen sterker zijn dan miljoenen jaren van menselijke evolutie.quote:
Jeetje wat een zware kost. Kerst ook maar afschaffen op scholen. Weet je helemaal niks meer doen want er zijn overal lange teentjes en zwaarmoedige mensen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je mag sowieso zijn wie je wil zijn.
Door middel van dergelijke dagen wordt de prive opvatting van mensen beïnvloedt. De overheid tracht hiermee naast de reeds voltooide acceptatie van deze groep, dat er ook positief over gedacht wordt.
Dat laatste is een stukje gedachtevorming dat geen taak voor de overheid is.
Ik kan er werkelijk niet bij hoe zwaarmoedig en kleinzerig je in het leven staat als een vlag je zo van de kaart brengtquote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zo'n vlag staat niet op zichzelf. Het gaat erom dat dit het zoveelste ergerniswekkende 'kleine dingetje' uit die queer hoek is, waar ik niet op zit te wachten. Precies daarom hebben mensen dus het gevoel dat het ze door de strot geduwd wordt.
Nogmaals, het gaat dus niet om die ene vlag.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:10 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik kan er werkelijk niet bij hoe zwaarmoedig en kleinzerig je in het leven staat als een vlag je zo van de kaart brengt
Jawel, je wil geen gezanik horen. Meerdere malen gelezen in dit topic. Maar soit. Het accepteren van gevolgen...quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik pleit niet voor stilzwijgen ik pleit voor het accepteren van de gevolgen van je eigen gedram.
James Bond is vooral een fictief figuur, ooit bedacht door Ian Fleming. Dat dat personage kan veranderen door de jaren heen heb ik niet zo’n moeite mee. Dan heb je de vrijheid om wel of niet te kijken en een mening daarover te hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 09:34 schreef Pixelman het volgende:
[..]
James Bond is een echte vent, geen aanstellertje die voortdurend gilletjes slaakt als een loopse teef. Maar goed, dat is ook maar een mening.
Wat jij wil, lijkt mij vermoeiend leven. Maar veel succes met verwerken van je irritatiequote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat dus niet om die ene vlag.
Nou prima. Dan zullen we over een jaar of 5 bij de volgende monitor constateren dat de acceptatie nog verder gedaald is en nog meer mensen het gedram beu zijn. Maar daar kies je dus bewust voor dus ik ga er vanuit dat dat ook is wat je wilt bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Jawel, je wil geen gezanik horen. Meerdere malen gelezen in dit topic. Maar soit. Het accepteren van gevolgen...
Die gevolgen draag ik persoonlijk zeer zeker. Je hebt geen idee. Tja, wat nu? Als groep zeg ik, gewoon doorgaan. Niet capituleren voor haat. Methodiek en uitvoering? Daar is rustig over te praten.
Geweld 😂quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:06 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dan voor jou ook de vraag:
Waarom wil je met alle geweld dat de hele wereld weet wat jij lekker vindt en MOETEN we dat leuk vinden?
Waarom doe je niet gewoon jouw ding en laat je anderen hun ding doen zonder te blijven drammen?
Doe lekker wat je wil en wees gelukkig. Gun alleen een ander dat dan ook. En vergeet niet dat je uniek bent, net als iedereen.
Bam! Spijker op zijn kop.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Niet alle homo's zijn blij met dit soort belachelijke symboolpolitiek.
[ x ]
Maar ik kan je wel uitleggen hoor Jesse waarom de inzet om een vlag te laten wapperen zo veel groter is dan de inzet zodat jij hand in hand met je partner over straat kan. Om ervoor te zorgen dat jij met je partner over straat kan, zullen er een paar hele ongemakkelijke waarheden die het hele progressieve kaartenhuis doen instorten onder ogen gezien moeten worden. Dus daarom is het makkelijker om jouw veiligheid op te offeren, en dat af te dekken met een gratuit stukje symboolpolitiek. Want kijk ons toch eens progressief met die vlag wapperen. De echte oorzaken kunnen dan onbenoemd blijven, en zij kunnen toch claimenen voor homorechten te zijn.
Ik hoop dat dit wat helpt Jesse!
Ik ben niet ontvankelijk voor dreigementen of negatieve vergezichten. Ik neem mijn verantwoordelijkheid sowieso.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou prima. Dan zullen we over een jaar of 5 bij de volgende monitor constateren dat de acceptatie nog verder gedaald is en nog meer mensen het gedram beu zijn. Maar daar kies je dus bewust voor dus ik ga er vanuit dat dat ook is wat je wilt bewerkstelligen.
De normale homo's zitten ook helemaal niet op dat regenboog gedoe te wachten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Niet alle homo's zijn blij met dit soort belachelijke symboolpolitiek.
[ x ]
Maar ik kan je wel uitleggen hoor Jesse waarom de inzet om een vlag te laten wapperen zo veel groter is dan de inzet zodat jij hand in hand met je partner over straat kan. Om ervoor te zorgen dat jij met je partner over straat kan, zullen er een paar hele ongemakkelijke waarheden die het hele progressieve kaartenhuis doen instorten onder ogen gezien moeten worden. Dus daarom is het makkelijker om jouw veiligheid op te offeren, en dat af te dekken met een gratuit stukje symboolpolitiek. Want kijk ons toch eens progressief met die vlag wapperen. De echte oorzaken kunnen dan onbenoemd blijven, en zij kunnen toch claimenen voor homorechten te zijn.
Ik hoop dat dit wat helpt Jesse!
Komt de daling van acceptatie nu door gedram? of door stijging van het aantal moslims en de invloed van de conservatieve islam? of door de manosphere? Je posts vliegen alle kanten op.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou prima. Dan zullen we over een jaar of 5 bij de volgende monitor constateren dat de acceptatie nog verder gedaald is en nog meer mensen het gedram beu zijn. Maar daar kies je dus bewust voor dus ik ga er vanuit dat dat ook is wat je wilt bewerkstelligen.
De normale hetero's zitten ook helemaal niet op al dat gehuil door homofoben te wachten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De normale homo's zitten ook helemaal niet op dat regenboog gedoe te wachten.
Velen voelen zich voor schut gezet door de lhbtqi gemeenschap.
‘Met alle geweld’ is een hele normale uitdrukking in de Nederlandse taal. Matige deflectie techniek van je.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:17 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Geweld 😂
En je moet niks. Queers doen gewoon hun ding. Laat ze. Ordinaries moeten niet zo huilen bij wat expressie.
O is er ook al een homofoben gemeenschap?quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:25 schreef probeer het volgende:
[..]
De normale hetero's zitten ook helemaal niet op al dat gehuil door homofoben te wachten.
Velen voelen zich voor schut gezet door dat soort mensen.
Allebei natuurlijk. Als de homohaat van de moslims komt dan is dat hun schuld en zijn ze slechte mensen. En als de homohaat van radicaal domrechts komt, dan is dat de schuld van de wokies en zijn ze slechte mensen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Komt de daling van acceptatie nu door gedram? of door stijging van het aantal moslims en de invloed van de conservatieve islam? of door de manosphere? Je posts vliegen alle kanten op.
Waarom zou het maar 1 ding zijn?quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Komt de daling van acceptatie nu door gedram? of door stijging van het aantal moslims en de invloed van de conservatieve islam? of door de manosphere? Je posts vliegen alle kanten op.
De dalende acceptatie komt in mijn ogen door gedram, waardoor normale mensen het beu raken en door de toename van moslims.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Omdat hij een eendimensionele denker is en geen systeemdenker.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou het maar 1 ding zijn?
Nog matiger, een persoonlijke aanval en vragen of het wel goed gaat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:26 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
‘Met alle geweld’ is een hele normale uitdrukking in de Nederlandse taal. Matige deflectie techniek van je.
Ik moet niks, maar vervolgens moet ik wel wat van je. Gaat het wel goed met je?
En het is niet ‘wat expressie’, het is ondertussen uitgegroeid tot een drampartij die mensen tegen begint te staan. Dat begint nu hier en daar wat weerstand op te roepen zoals je wellicht merkt.
Kwam het gedram voor of na de toename van de islam in onze samenleving?quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De dalende acceptatie komt in mijn ogen door gedram, waardoor normale mensen het beu raken en door de toename van moslims.
Het geweld tegen homo's wordt voornamelijk gepleegd door islamitische daders.
Samenvattend:
Meer drammen --> minder acceptatie
Meer moslims --> minder acceptatie, meer geweld
Nee hoor. Alleen bij trieste kneusjes die al lang en breed homofoob waren. Helaas hebben ze ook niet eens de ballen om zelf achter hun eigen overtuigingen te staan. En daarom wentelen ze het ontstaan van hun verachtelijke mening dus maar op anderen af ("het komt door woke dat ik homo's hekel") ipv er zelf verantwoordelijkheid voor te nemen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:26 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
‘Met alle geweld’ is een hele normale uitdrukking in de Nederlandse taal. Matige deflectie techniek van je.
Ik moet niks, maar vervolgens moet ik wel wat van je. Gaat het wel goed met je?
En het is niet ‘wat expressie’, het is ondertussen uitgegroeid tot een drampartij die mensen tegen begint te staan. Dat begint nu hier en daar wat weerstand op te roepen zoals je wellicht merkt.
In het Nederlands is het de 'Gewoonies'. Als Queers de variaties/afwijking zijn, zijn de rest de Gewoonies/Ordinaries.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:30 schreef Sodeknetters het volgende:
Ik lees net de kwalificatie ‘ordinairy’
Cool, ik heb nu ook een letter!![]()
Nu nog een drieletterig excuuslabel en ik hoor er weer helemaal bij!![]()
![]()
Tijd om over een vlag te gaan denken, denk ik.
Het gedram is vooral iets van de laatste 10-15 jaar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kwam het gedram voor of na de toename van de islam in onze samenleving?
En is vooral over komen waaien uit de VS, toch? Dat hele woke gedoe.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het gedram is vooral iets van de laatste 10-15 jaar.
Dus meer islam, meer haat en homo geweld en dus meer gedram. En aangezien onder jongeren inmiddels 30% een niet-westerse achtergrond heeft is het logisch dat de lhbtqixyz acceptatie afneemt. En wat sommige mensen dus willen is dat dit in de doofpot gaat want gedram.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het gedram is vooral iets van de laatste 10-15 jaar.
Ik ook niet, maar een collega van me zei dat het vandaag paarse vrijdag is en dat ze zijn jonge jochies vandaag willen confronteren met transgenders en hoe normaal dat allemaal wel niet zou zijn. Hij zegt zijn kinderen vandaag thuis te houden en dat begrijp ik volkomen. Prima als mensen op een bepaalde leeftijd een eigen en weloverwogen keuze maken, maar je gaat niet kleine kinderen indoctrineren om iets normaal te vinden wat gewoon niet normaal is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:44 schreef sp3c het volgende:
Ik merk echt letterlijk niks van dat gedram
Ja linkse activisten spelen graag amerikaantje. Als er in de vs een linksige beweging ontstaat dan zie je dat 12 tot 24 maanden later overgenomen worden door links activistische types.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
En is vooral over komen waaien uit de VS, toch? Dat hele woke gedoe.
Het is mij volstrekt onduidelijk hoe je tot deze conclusie bent gekomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dus meer islam, meer haat en homo geweld en dus meer gedram. En aangezien onder jongeren inmiddels 30% een niet-westerse achtergrond heeft is het logisch dat de lhbtqixyz acceptatie afneemt. En wat sommige mensen dus willen is dat dit in de doofpot gaat want gedram.
Ja, domrechts incluis homofoben hebben dat anti-woke gedoe helemaal zelf bedacht, en heus niet van Trumptard en co overgenomen /squote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja linkse activisten spelen graag amerikaantje. Als er in de vs een linksige beweging ontstaat dan zie je dat 12 tot 24 maanden later overgenomen worden door links activistische types.
Sinds wanneer werk jij?quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar een collega van me zei dat het vandaag paarse vrijdag is en dat ze zijn jonge jochies vandaag willen confronteren met transgenders en hoe normaal dat allemaal wel niet zou zijn. Hij zegt zijn kinderen vandaag thuis te houden en dat begrijp ik volkomen. Prima als mensen op een bepaalde leeftijd een eigen en weloverwogen keuze maken, maar je gaat niet kleine kinderen indoctrineren om iets normaal te vinden wat gewoon niet normaal is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aantoonbare nonsens. De term is in Nederland geintroduceerd door linksige media en activisten. Oftewel zoals ik al zei geimporteerd vanuit de VS door links activistische types. Op de rest van je nonsenspost ga ik maar niet in:quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, domrechts incluis homofoben hebben dat anti-woke gedoe helemaal zelf bedacht, en heus niet van Trumptard en co overgenomen /s. Dat homohatende tuig hier, had uberhaupt nog nooit van woke gehoord voordat conservatief Amerikaans rechts het als scheldwoord ging gebruiken.
quote:Volgens taalkundige bronnen (onder meer Ton den Boon in Trouw en het Algemeen Nederlands Woordenboek/ANW) maakte het Engelse leenwoord “woke” (in de betekenis ‘alert op maatschappelijke misstanden zoals racisme en discriminatie’) toen zijn mediadebuut in het Nederlands. De directe aanleiding was berichtgeving over die Amerikaanse BET-documentaire (regie Laurens Grant, met o.a. Jesse Williams; uitgebracht mei 2016) over de Black Lives Matter-beweging.
anw.ivdnt.org
Context en verdere ontwikkelingDe term komt oorspronkelijk uit Afro-Amerikaanse straattaal (al in de jaren 30, o.a. bij Lead Belly: “stay woke” als waarschuwing om alert te blijven op racisme). Hij werd populairder via BLM vanaf circa 2013–2014 en bereikte via sociale media en internationale media ook Nederland.
groene.nl
In de Nederlandse mainstream-media (kranten e.d.) bleef het gebruik aanvankelijk beperkt. Het ANW dateert de vroegste vermelding op 2016. In NRC bijvoorbeeld duikt het pas in september 2017 op (in een stuk over Teen Vogue als “woke”).
nrc.nl
Op Twitter/sociale media en in de blogosfeer kwam het al eerder voor (de Groene Amsterdammer analyseerde Nederlandstalige tweets met “woke” vanaf 2016), maar de doorbraak in bredere Nederlandse media en het publieke debat volgde later, vooral vanaf 2020 (na de George Floyd-protesten en BLM-demonstraties in Nederland). Toen schoot het gebruik in kranten, politiek en online omhoog.
groene.nl
In de Tweede Kamer was Rob Jetten (D66) in 2020 de eerste die het gebruikte, nog in positieve zin (“meer mensen woke maken” door BLM). Daarna werd het snel een politiek geladen en vaak pejoratief begrip, vooral aan de rechterkant.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Sinds wanneer werk jij?Oh sorry, ik bedoelde eigenlijk dagbesteding. Ik ben alweer een jaar of 4 aan het dagbesteden bij mijn dagbesteding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
Woke is inderdaad een Amerikaanse term, die over is komen waaien / over is genomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aantoonbare nonsens. De term is in Nederland geintroduceerd door linksige media en activisten. Oftewel zoals ik al zei geimporteerd vanuit de VS door links activistische types. Op de rest van je nonsenspost ga ik maar niet in:
[..]
Ik ben normaal gesproken sterkere posts van je gewend. Dit gaat letterlijk nergens over.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 11:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Woke is inderdaad een Amerikaanse term, die over is komen waaien / over is genomen.
En 'we geven woke van alles de schuld, zelfs van onze eigen intolerantie, het komt door regenbogen dat ik intolerant ben!' is ook een Amerikaans fenomeen wat door domrechts Nederland is overgenomen.
Zijn de woordjes te lastig voor je? Hier, een plaatje dan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 11:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben normaal gesproken sterkere posts van je gewend. Dit gaat letterlijk nergens over.
quote:
Een persoonlijke aanval nog wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nog matiger, een persoonlijke aanval en vragen of het wel goed gaat.
Nee, de woorden zijn zeker niet te lastig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 11:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn de woordjes te lastig voor je? Hier, een plaatje dan.
[..]
Mag ik het ook gedram vinden zonder homofoob te zijn?quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Alleen bij trieste kneusjes die al lang en breed homofoob waren. Helaas hebben ze ook niet eens de ballen om zelf achter hun eigen overtuigingen te staan. En daarom wentelen ze het ontstaan van hun verachtelijke mening dus maar op anderen af ("het komt door woke dat ik homo's hekel") ipv er zelf verantwoordelijkheid voor te nemen.
Wij kiezen onze vlag zelf wel ja. Of is dit weer iets wat wij ‘moeten’ ?quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 10:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
In het Nederlands is het de 'Gewoonies'. Als Queers de variaties/afwijking zijn, zijn de rest de Gewoonies/Ordinaries.
Gefeliciteerd, ook jullie een hokje.Vlag is er ook al.
[ afbeelding ]
Knap hoor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2026 11:12 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Een persoonlijke aanval nog wel.![]()
Ik wijs je op je defectietechniek 😂, want daar verdenk ik je van en verder op een tegenstrijdigheid in je post. Wel en tegelijk niet moeten. Dus vraag ik of het goed gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |