quote:De Amerikaanse Christa Pike leeft nog na de toediening van twee injecties voor haar executie woensdag, meldt haar advocaat. Vlak daarvoor had het Amerikaanse hooggerechtshof bepaald dat haar executie toch mocht doorgaan.
Pike kreeg de doodstraf omdat zij in 1995 op achttienjarige leeftijd samen met haar toenmalige vriend in Tennessee een negentienjarige vrouw had vermoord. Haar executie zou de eerste van een vrouw in de zuidelijke staat in ruim tweehonderd jaar zijn.
Het executiebevel, dat nodig is om een doodstraf te voltrekken, was nog geldig tot middernacht (lokale tijd). Daarna zou een nieuwe datum moeten worden vastgesteld.
Volgens AP News zijn inmiddels twee doses van een injectie toegediend. Dat is volgens protocol gegaan, meldt de gevangenisautoriteit van Tennessee in een verklaring. "De chemische stof voor de dodelijke injectie is altijd effectief geweest." In het protocol staan geen aanvullende procedures die nu zouden mogen worden toegepast.
De BBC schrijft dat Pike naar het ziekenhuis is gebracht, omdat ze na de injecties nog in leven bleek te zijn. Aanwezige journalisten zouden haar hebben horen snurken.
Haar advocaat diende een spoedverzoek in om de executie te stoppen terwijl deze plaatsvond. "Deze executie bezorgt mevrouw Pike onnodig lijden", stelde de advocaat. Die zei dat Pike "niet buiten bewustzijn is geraakt en nog steeds een hartslag heeft". In het ziekenhuis zou zij "levensreddende medicijnen" krijgen toegediend.
Lagere rechtbank wilde vonnis uitstellen
Het hooggerechtshof verwierp de uitspraak van een lagere rechtbank die woensdag besloot het vonnis uit te stellen. De rechtbank deed dat omdat de rechters wilden nagaan of beschuldigingen van seksueel misbruik tijdens Pikes jeugd voldoende zijn meegenomen bij de rechtszaak in 1996.
De hogere rechters waren het niet eens met de uitspraak. Daardoor kon de executie alsnog doorgaan.
Pike zat al ruim dertig jaar in de dodencel. Ze schreef in een brief aan NBC News dat ze "vrede had" met haar situatie. "Ik ben niet bang om te sterven. Ik ben alleen nerveus over de manier waarop."
Haar insta waar ze verslag deed:quote:Jessica Villerius is weer terug in Nederland. De documentairemaakster volgde in de Verenigde Staten de laatste dagen van Christa Pike. "Mijn actuele verslaggeving over deze zaak stopt hier, omdat ik niet meer ter plekke ben en verder werk aan deze maar ook de andere docu's die in productie zijn", schrijft Villerius zaterdagochtend op Instagram.
Villerius volgt de zaak van Pike al langere tijd voor een documentaire en was deze week in Tennessee rond de geplande executie. De uitvoering van de doodstraf mislukte ondanks de twee dodelijke injecties die Pike had gekregen. "Bedankt voor alle reacties, overwegingen, meningen en vragen. Het is duidelijk dat de situatie veel oproept en daarom ben ik extra dankbaar dat we dit mochten doen", vervolgt ze haar bericht. Ze bedankt tot slot haar team voor "deze lange maar bijzondere dagen".
Vrijdagavond werd bekendgemaakt dat Pike na de mislukte executie nog altijd buiten bewustzijn is. Ze werd op haar 18e veroordeeld voor de moord op de 19-jarige Colleen Slemmer en zit inmiddels ruim dertig jaar in een dodencel. De tweedelige documentaire over de zaak, Vergelding, verschijnt in het voorjaar van 2027 bij KRO-NCRV.
Ik weet niet hoor maar het is misgegaan omdat medici er niet aan meewerken. Dus die gaan nu in het ziekenhuis ook niet de beademing uitschakelen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 12:57 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
De executie van dit monster us mislukt, en nu ligt ze blijkbaar aan de beademing?
Zet dan gewoon de beademing stil, en voila, ze is binnen no time dood.
Haar na een mislukte executie in leven houden om het naserrh nog eens te proberen is idioterie
Gratie moet niet eens een optie zijn na een beestachtige moord.
Ik denk ook niet dat dit zomaar zou mogen want het doodmaken van een veroordeelde moet wel netjes volgens de regels gaan hé ?quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 13:04 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor maar het is misgegaan omdat medici er niet aan meewerken. Dus die gaan nu in het ziekenhuis ook niet de beademing uitschakelen.
De doodstraf is een uitstekende straf voor de zwaarste criminelen, deze moet alleen wel goed worden uitgevoerd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 14:58 schreef golfer het volgende:
Bewijst opnieuw dat de doodstraf een verkeerde en barbaarse straf is.
Nee. De doodstraf is een foute straf. Intussen is het al vaker voorgekomen dat mensen gedood werden die achteraf onschuldig bleken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 15:00 schreef HowardRoark het volgende:
De doodstraf is een uitstekende straf voor de zwaarste criminelen, deze moet alleen wel goed worden uitgevoerd.
Het probleem zit hier dus meer bij het fout toepassen van de straf en de lange wachttijd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 15:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. De doodstraf is een foute straf. Intussen is het al vaker voorgekomen dat mensen gedood werden die achteraf onschuldig bleken.
Nog afgezien van het soms meer dan 30 jaar in death row opgesloten zitten totdat de uitvoering ervan plaats vindt.
En dan nog met een jurysysteem ook nogquote:Op zaterdag 3 oktober 2026 15:32 schreef golfer het volgende:
De doodstraf blijft barbaars en is in vrijwel alle democratische landen terecht afgeschaft.
Bewijst eens te meer hoe achterlijk het Amerikaanse rechtsysteem is.
De doodstraf is an sich is een prima straf.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 15:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. De doodstraf is een foute straf. Intussen is het al vaker voorgekomen dat mensen gedood werden die achteraf onschuldig bleken.
Nog afgezien van het soms meer dan 30 jaar in death row opgesloten zitten totdat de uitvoering ervan plaats vindt.
Nee. Dat is die straf nooit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 15:49 schreef Cruzinats het volgende:
De doodstraf is an sich is een prima straf.
Onzin.quote:dit is een topic voor de domme onderbuik Amerika haters.
Gerechtelijke dwalingen zijn inderdaad een probleem, maar het is ook een feit dat geen enkel justitieel systeem perfect is en er altijd fouten gemaakt zullen worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 15:49 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Gerechtelijke dwalingen zijn een veel groter probleem dan de doodstraf
Omdat er altijd een risico is op een gerechtelijke dwaling is de doodstraf geen prima straf.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 15:49 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dat de rechtstaat er vervolgens een bende van maakt is een heel ander verhaal. Alsof je van gerechtigheid kan spreken als je dertig jaar onschuldig vastgezeten hebt. Gerechtelijke dwalingen zijn een veel groter probleem dan de doodstraf, maar dat kennen we natuurlijk ook in Nederland en dit is een topic voor de domme onderbuik Amerika haters.
Ook dat is natuurlijk bizar 30 jaar onschuldig vast zitten. Maar je kunt dan nog altijd de zaak heropenen zoals in NL de zaak Lucie B. De doodstraf is onomkeerbaar. En als die direct word uitgevoerd en met een systeem zoals in de VS(jury) waar pak weg 4% onschuldig in de dodencel beland is dat een slechte zaak. Ga dan maar eens de familie uitleggen oops foutje en bedankt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 15:49 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dat de rechtstaat er vervolgens een bende van maakt is een heel ander verhaal. Alsof je van gerechtigheid kan spreken als je dertig jaar onschuldig vastgezeten hebt. Gerechtelijke dwalingen zijn een veel groter probleem dan de doodstraf, maar dat kennen we natuurlijk ook in Nederland en dit is een topic voor de domme onderbuik Amerika haters.
En terecht. Zo'n eed van Hippocrates zweren ze niet voor de grap. Een arts die tegen de wil van de patiënt handelt is geen knip voor de neus waard.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 13:04 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor maar het is misgegaan omdat medici er niet aan meewerken.
Ik heb meer vertrouwen in een unanimiteit van een stel 'amateurs' met hun voeten op de aarde, dan een 1 of ander zweverig typje die de gekste hersengymnastiek moet toepassen en uit de onderbuik gaat redeneren om je maar schuldig te verklaren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 15:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En dan nog met een jurysysteem ook nogEen stel amateurs die beslissen over jouw leven. Laat je mij een passagiersvliegtuig landen als de piloot me een rondleiding in de cockpit heeft gegeven?
Exact. Zelfs in een oorlog heb je de vijand te helpen bij gewonden etc.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
En terecht. Zo'n eed van Hippocrates zweren ze niet voor de grap. Een arts die tegen de wil van de patiënt handelt is geen knip voor de neus waard.
De oorspronkelijke eed van Hippocrates verbood ook expliciet abortus. Dat is er uit gehaald, zo kan de eed naargelang aangepast worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
En terecht. Zo'n eed van Hippocrates zweren ze niet voor de grap. Een arts die tegen de wil van de patiënt handelt is geen knip voor de neus waard.
Vind haar documentaires altijd wel interessant.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 11:35 schreef Blues het volgende:
Ik open de nieuwe omdat ik dit net voorbij zag komen online:
https://www.rtl.nl/boulev(...)laglegging-over-pike
[..]
Haar insta waar ze verslag deed:
https://www.instagram.com/jessievillerius/
[ link | afbeelding ]
Onzin. Mensen op death row krijgen in vergelijking met de rest van de gevangenispopulatie onevenredig veel media-aandacht. Statistieken laten juist zien dat er veel meer gevangenen onschuldig in de cel sterven als gevolg van een levenslange straf. Ik heb het even aan de AI gevraagd en de gemiddelde leeftijd dat een gevangene in de VS komt te overlijden staat op 64 jaar. Elk jaar in de gevangenis telt als twee levensjaren in de VS.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 16:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook dat is natuurlijk bizar 30 jaar onschuldig vast zitten. Maar je kunt dan nog altijd de zaak heropenen zoals in NL de zaak Lucie B. De doodstraf is onomkeerbaar. En als die direct word uitgevoerd en met een systeem zoals in de VS(jury) waar pak weg 4% onschuldig in de dodencel beland is dat een slechte zaak. Ga dan maar eens de familie uitleggen oops foutje en bedankt.
Dan heb je met 2 families te maken in diepe ellende en de dader loopt nog rond.
Het heeft niets te maken met haat jegens de VS maar meer met een systeem dat niet deugt.
Hier maak je wel een punt dat ik begrijp. Maar dan nog ben ik tegen doodstraf in de rechtspraak, zoiets is onherroepelijk en je doet als burger er aan mee.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:07 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Onzin. Mensen op death row krijgen in vergelijking met de rest van de gevangenispopulatie onevenredig veel media-aandacht. Statistieken laten juist zien dat er veel meer gevangenen onschuldig in de cel sterven als gevolg van een levenslange straf. Ik heb het even aan de AI gevraagd en de gemiddelde leeftijd dat een gevangene in de VS komt te overlijden staat op 64 jaar. Elk jaar in de gevangenis telt als twee levensjaren in de VS.
Mocht je daadwerkelijk onschuldig achter de tralies zitten dan kan je beter de doodstraf krijgen dan levenslang. De kans dat onafhankelijke partijen een onderzoek openen is groter en de druk op de rechterlijke macht is groter door het hele mediacircus. Genoeg mensen die levenslang doen en onschuldig kunnen zijn waar geen haan naar kraait omdat ze niet interessant zijn voor de statistieken. (zielige vrouw, zielige minderheid, etc)
Hoe hoger de de inzet, hoe groter het protest. De kans is groot dat als Lucie B een straf van 15 jaar had gekregen haar onschuld nooit bewezen was geworden.
Dus die fouten nemen we maar voor lief? Bepaal jij even voor mij dat ik onschuldig maar beter de doodstraf kan krijgen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:07 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Onzin. Mensen op death row krijgen in vergelijking met de rest van de gevangenispopulatie onevenredig veel media-aandacht. Statistieken laten juist zien dat er veel meer gevangenen onschuldig in de cel sterven als gevolg van een levenslange straf. Ik heb het even aan de AI gevraagd en de gemiddelde leeftijd dat een gevangene in de VS komt te overlijden staat op 64 jaar. Elk jaar in de gevangenis telt als twee levensjaren in de VS.
Mocht je daadwerkelijk onschuldig achter de tralies zitten dan kan je beter de doodstraf krijgen dan levenslang. De kans dat onafhankelijke partijen een onderzoek openen is groter en de druk op de rechterlijke macht is groter door het hele mediacircus. Genoeg mensen die levenslang doen en onschuldig kunnen zijn waar geen haan naar kraait omdat ze niet interessant zijn voor de statistieken. (zielige vrouw, zielige minderheid, etc)
Hoe hoger de de inzet, hoe groter het protest. De kans is groot dat als Lucie B een straf van 15 jaar had gekregen haar onschuld nooit bewezen was geworden.
Je slaat de plank compleet mis en spreekt jezelf tegen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:07 schreef Cruzinats het volgende:
Onzin. Mensen op death row krijgen in vergelijking met de rest van de gevangenispopulatie onevenredig veel media-aandacht.
Mocht je daadwerkelijk onschuldig achter de tralies zitten dan kan je beter de doodstraf krijgen dan levenslang.
Gelukkig niet, daardoor bleek uiteindelijk haar onterechte straf. En ja, levenslang is in dit land de ultieme straf en kan best erger zijn dan een doodstraf (in de ogen van de dader denk ik dan) dan nog bepaalt niemand in dit rechtssysteem over leven en dood van een ander.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Je slaat de plank compleet mis en spreekt jezelf tegen.
Kan mij niet herinneren dat Lucie B. de doodstraf had gekregen.
Da's geen misschien.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Prima dat jij het niet snapt, dat verwacht ik ook niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 18:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Je slaat de plank compleet mis en spreekt jezelf tegen.
Kan mij niet herinneren dat Lucia de Berk de doodstraf had gekregen.
Je beweert dat iemand die de doodstraf krijgt meer media-aandacht krijgt en als je onschuldig bent iemand beter de doodstraf kan krijgen dan levenslang en vervolgens haal jij als voorbeeld daarvan Lucia de Berk erbij.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 19:10 schreef Cruzinats het volgende:
Prima dat jij het niet snapt, dat verwacht ik ook niet.
En leer lezen, waar beweer ik dat Lucia de Berk de doodstraf kreeg?
Het aantal Amerikaanse (federale) doodstraffen is verwaarloosbaar, dat zijn vooral de staten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 15:32 schreef golfer het volgende:
De doodstraf blijft barbaars en is in vrijwel alle democratische landen terecht afgeschaft.
Bewijst eens te meer hoe achterlijk het Amerikaanse rechtsysteem is.
Beetje zoiets als, naja, Limburg hangt er een beetje bij hier (woont alleen achterlijk volk met die Wilders) en daarom laten we daar maar de doodstraf toe.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 20:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Het aantal Amerikaanse (federale) doodstraffen is verwaarloosbaar, dat zijn vooral de staten.
Wij zijn geen federatie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 20:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Beetje zoiets als, naja, Limburg hangt er een beetje bij hier (woont alleen achterlijk volk met die Wilders) en daarom laten we daar maar de doodstraf toe.
190,000 amerikanen zitten een levenlange gevangenisstraf uit. Een deel daarvan zal ook onschuldig zijn en wegkwijnen tussen vier muren met de dood als gevolg. Al zou het de publieke interesse trekken dan zijn het nog teveel dossiers om allemaal doorheen te gaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 20:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Je beweert dat iemand die de doodstraf krijgt meer media-aandacht krijgt en als je onschuldig bent iemand beter de doodstraf kan krijgen dan levenslang en vervolgens haal jij als voorbeeld daarvan Lucia de Berk erbij.
En nu iets wat jij zelf hebt geschreven zonder AI?quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 21:37 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
190,000 amerikanen zitten een levenlange gevangenisstraf uit. Een deel daarvan zal ook onschuldig zijn en wegkwijnen tussen vier muren met de dood als gevolg. Al zou het de publieke interesse trekken dan zijn het nog teveel dossiers om allemaal doorheen te gaan.
Er zit geen wezenlijk verschil tussen de doodstraf en sterven in de gevangenis imo, dan kan je beter op death row zitten in de wetenschap dat je zaak onder een vergrootglas ligt bij talloze mensenrechtenorganisaties. Sterker nog, mocht je onschuldig zijn en je doodstraf wordt alsnog omgezet in een levenslange straf dan verdwijnt ook in één keer al het legale toezicht en hulp en ben je ook fucked en alsnog veroordeelt tot sterven in gevangenschap.
Mensenlevens binnen de eigen landsgrenzen zijn meer waard dan die in andere landen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 22:52 schreef Peppert het volgende:
Ik heb hier weinig moeite mee: zolang de VS hun hartelust voor het uitwissen van mensenlevens maar binnen hun eigen landsgrenzen houden is het mij allemaal prima.
Op een emotioneel niveau wel. De wet van 150.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 23:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Mensenlevens binnen de eigen landsgrenzen zijn meer waard dan die in andere landen?
Die wet ken ik niet, kunt u die verduidelijken?quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 23:20 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Op een emotioneel niveau wel. De wet van 150.
Mensen/primaten hebben een mentale capaciteit om max 150 soortgenoten gemiddeld in hun gedachten te houden, daarna heb je abstractere vormen van mentale cohesie nodig.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 23:24 schreef Masberum het volgende:
[..]
Die wet ken ik niet, kunt u die verduidelijken?
Echt, wat een geklungelquote:Op zaterdag 3 oktober 2026 23:40 schreef golfer het volgende:
bron NOS:
De hoogste baas van het gevangeniswezen in de Amerikaanse staat Tennessee stapt op vanwege de mislukte executie van Christa Pike. Hoewel er nog een onderzoek loopt naar wat er precies misging, legt Frank Strada alvast later deze maand zijn functie neer.
"Ik blijf erbij dat alles volgens het vastgestelde protocol is verlopen," zegt Strada in de verklaring waarmee hij zijn besluit bekendmaakte, "maar een stap opzij doen is het beste voor de inwoners van Tennessee nu een onafhankelijk onderzoek plaatsvindt."
Gouverneur Lee van de staat bedankte Strada voor zijn diensttijd. "Hij heeft integer gediend en ik ben blij dat hij het belang van Tennessee op dit moeilijke moment vooropstelt."
'Systemische probleem'
De advocaten van Pike, die bewusteloos is opgenomen in het ziekenhuis, zeggen dat het vertrek "Christa niets oplevert". Zij benadrukken dat het probleem "verder reikt dan één persoon" en hopen dat het onafhankelijke onderzoek systemische problemen bij executies in de staat kan oplossen.
De 50-jarige Pike, die op haar 18de een andere tiener martelde en vermoordde, had woensdag ter dood gebracht moeten worden, als eerste vrouw die in 200 jaar de doodstraf kreeg in Tennessee. Hoewel ze twee keer een dosis kreeg van een middel dat dodelijk had moeten zijn, bleef ze ademen. Na ruim een uur werd besloten de executie af te breken en haar naar het ziekenhuis over te brengen.
Haar advocaten zeiden vrijdag dat ze daar nog altijd aan de beademing ligt en niet meer bij kennis is geweest. Ze hebben sindsdien geen update meer gegeven over haar gezondheid, artsen zouden er nog steeds alles aan doen om haar in leven te houden.
Tennessee kondigde in de uren na de mislukte executie aan voorlopig geen doodstraffen meer uit te voeren. Ook in mei ging het al eens mis bij een executie: bij de gevangene kon toen geen ader worden gevonden om de dodelijke injectie te geven. Zijn executie werd daarom minstens een jaar uitgesteld.
Pikes advocaten lieten vrijdag weten dat ook bij haar maar moeilijk een ader gevonden kon worden, iets waarvoor ze vooraf al hadden gewaarschuwd. Ze vermoeden dat er mis geprikt is, waardoor de dodelijke injectie niet in haar bloedbaan terechtgekomen is.
Gewoon cowboy style.quote:Op zaterdag 3 oktober 2026 22:00 schreef Kriegel het volgende:
En wederom het bewijs dat een injectie totaal geen humane methode is. Volkomen onbetrouwbaar, en dat begint blijkbaar al bij de dorpsidioot die dat ding in een ader moet krijgen.
Vergassing, stroomstoten, injecties, wat een bullshit allemaal. Verdomme man, doe toch niet zo achterlijk en jaag gewoon een paar kogels door het brein, dan is het gegarandeerd meteen over. Maar dat bloedt dus het is ewww en niet humaan. Nee oke.
Ik heb ontzetten problemen met gezichten onthouden, ik onthoud wel goed hoe mensen lopen, kan dat meestal dan ook vrij goed nadoenquote:Op zaterdag 3 oktober 2026 23:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Mensen/primaten hebben een mentale capaciteit om max 150 soortgenoten gemiddeld in hun gedachten te houden, daarna heb je abstractere vormen van mentale cohesie nodig.
Je bent niet de enige ik heb dat ook.quote:Op zondag 4 oktober 2026 11:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb ontzetten problemen met gezichten onthouden, ik onthoud wel goed hoe mensen lopen, kan dat meestal dan ook vrij goed nadoen
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 4 oktober 2026 11:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb ontzetten problemen met gezichten onthouden, ik onthoud wel goed hoe mensen lopen, kan dat meestal dan ook vrij goed nadoen
Altijd +1 voor Monty Python.quote:
Er had gewoon een backup kogel moeten zijnquote:Op woensdag 7 oktober 2026 02:00 schreef Red_85 het volgende:
Maareh, hoe zit het nou? Moeten we opeens meelij hebben met een psychopatische satanische moordenaar?
Ze zat in die dodencel voor een reden he. Het is niet zo dat er twijfel is over haar daad ofso.
Nah haar nog wat laten lijden is niet zo heel erg. Kan er niet mee zitten.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 07:17 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Er had gewoon een backup kogel moeten zijn
Gelukkig hebben ze haar leven gered zodat ze haar alsnog kunnen doodmakenquote:Op dinsdag 6 oktober 2026 23:56 schreef Flow3r het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ectie/162693589.html
[ afbeelding ]
Onzin, genoeg mensen die dit vrijwillig willen doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 09:11 schreef Samhain het volgende:
Alle mensen die reppen over kogel of vuurpeloton; iemand op die manier doden is qua uitvoering veel impactvoller dan een injectie. Menig mens zal toch moeite hebben met het doden van een ander mens, dus je legt schutters ook nogal wat op.
Gebeurt in Amerika maar in 5 staten (t is wel zo dat mensen die geëxecuteerd gaan worden ook zélf wel om die vorm vragen).
Ah en jij denkt dat ze met willekeurige vrijwilligers werken?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 09:13 schreef incel het volgende:
[..]
Onzin, genoeg mensen die dit vrijwillig willen doen.
Geen idee. Je hebt wel iets van Jury Duty. Misschien kan je ook execution duty krijgen dan.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 09:22 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ah en jij denkt dat ze met willekeurige vrijwilligers werken?
Je hebt in bepaalde geloven executioners. In de naam van Allah ongelovigen executeren. Lopen er vast wel wat van rondquote:Op woensdag 7 oktober 2026 09:11 schreef Samhain het volgende:
Alle mensen die reppen over kogel of vuurpeloton; iemand op die manier doden is qua uitvoering veel impactvoller dan een injectie. Menig mens zal toch moeite hebben met het doden van een ander mens, dus je legt schutters ook nogal wat op.
Gebeurt in Amerika maar in 5 staten (t is wel zo dat mensen die geëxecuteerd gaan worden ook zélf wel om die vorm vragen).
Ik heb het even opgezocht: men doet het wel vrijwillig maar het is specifiek gekwalificeerd personeel:quote:Op woensdag 7 oktober 2026 09:23 schreef incel het volgende:
[..]
Geen idee. Je hebt wel iets van Jury Duty. Misschien kan je ook execution duty krijgen dan.
quote:Strikte eisen: In Idaho (waar het vuurpeloton de primaire executiemethode is) moeten vrijwilligers bijvoorbeeld minstens drie jaar gecertificeerd zijn, een vlekkeloos disciplinair dossier hebben zónder incidenten rondom excessief geweld, en een perfecte score behalen tijdens een schietvaardigheidstest.
Ze prikten naast haar hele kleine aderen, er is niet genoeg dodelijke vloeistof in haar bloedbaan gekomen. Dit heeft ze zelf nog gezegd.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 09:58 schreef DrDentz het volgende:
Ze is wel taai zeg pohh. Als ze onder de guillotine gaat moet dat ding ook 3x naar beneden om haar kop eraf te hakken. En dan praat ze nog door over nekpijn.
Ja maar nu gaat het dit gebruiken om onder de straf uit te komenquote:Op woensdag 7 oktober 2026 07:23 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Nah haar nog wat laten lijden is niet zo heel erg. Kan er niet mee zitten.
Zit al 31,5 jaar opgesloten in een isoleercel, is gruwelijk gemarteld in haar executie. Klinkt voor mij niet alsof ze geen straf heeft gehad.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:43 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja maar nu gaat het dit gebruiken om onder de straf uit te komen
Volgens mij is de dodencel geen isoleercel, maar leuk is het niet. Niet de luxe zoals in de Nederlandse gevangenis.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zit al 31,5 jaar opgesloten in een isoleercel, is gruwelijk gemarteld in haar executie. Klinkt voor mij niet alsof ze geen straf heeft gehad.
Scheelt weinig.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens mij is de dodencel geen isoleercel
Eerlijk gezegd zou ze van nu mijn gratie mogen krijgen. Het is nu echt welletjes geweest.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zit al 31,5 jaar opgesloten in een isoleercel, is gruwelijk gemarteld in haar executie. Klinkt voor mij niet alsof ze geen straf heeft gehad.
Ze krijgt haar dochter er toch niet mee terug nee.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ze van nu mijn gratie mogen krijgen. Het is nu echt welletjes geweest.Daar zal de moeder van t slachtoffer wel woedend om worden. Maar je kunt ook te ver gaan met wraak nemen.
Ja een beetje het gevoel van oke, de staat heeft 1 kans gehad en die verprutst: nu is het afgelopenquote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ze van nu mijn gratie mogen krijgen. Het is nu echt welletjes geweest.Daar zal de moeder van t slachtoffer wel woedend om worden. Maar je kunt ook te ver gaan met wraak nemen.
Dus moet een psychopaat vrijkomen omdat het lang vast zit? Het lang wachten slaat nergens op maar dit is de straf die ze heeft gekregenquote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
https://www.google.com/se(...)sclient=gws-wiz-serpquote:Op woensdag 7 oktober 2026 17:06 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dus moet een psychopaat vrijkomen omdat het lang vast zit? Het lang wachten slaat nergens op maar dit is de straf die ze heeft gekregen
Ze is geen psychopaat.quote:
In bepaalde staten, zoals Tennessee, is een dodencel per definitie een isoleercel. Pike is daar trouwens in 2024 uit gehaald, dus mijn stelling klopte niet helemaal.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij is de dodencel geen isoleercel
Ja want iemand met een mes bewerken is voor normale mensen natuurlijkquote:Op woensdag 7 oktober 2026 17:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.google.com/se(...)sclient=gws-wiz-serp
Die diagnose heeft ze niet gekregen.
Luxe? Ik durf te wedden dat als 3 maanden moet zitten voor 25k je binnen 3 weken opgeeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij is de dodencel geen isoleercel, maar leuk is het niet. Niet de luxe zoals in de Nederlandse gevangenis.
Echt eenzame opsluiting 23 uur per dag. Ze mag wel lezen.
Nou nee dat is het zeer zeker niet. Maar dat wil nog niet zeggen dat je mensen die dit doen zomaar de stempel psychopaat kunt geven. Er zijn zat psychopaten niet echt nooit iemand met een mes bewerken.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:02 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja want iemand met een mes bewerken is voor normale mensen natuurlijk
Hugo de Jonge, die gaat veel verder.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou nee dat is het zeer zeker niet. Maar dat wil nog niet zeggen dat je mensen die dit doen zomaar de stempel psychopaat kunt geven. Er zijn zat psychopaten niet echt nooit iemand met een mes bewerken.
En met hem heel veel politici.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hugo de Jonge, die gaat veel verder.
quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit is dus waarom vrouwen in de top enorm slecht is he. Maar is wel te zien aan Merkel en von der Leyen hoe die Europa binnen 15 jaar helemaal om de zeep helpen.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze krijgt haar dochter er toch niet mee terug nee.
LOL wat een onzin alsof mannen beter zijn. Politici zijn echt één pot nat.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Dit is dus waarom vrouwen in de top enorm slecht is he. Maar is wel te zien aan Merkel en von der Leyen hoe die Europa binnen 15 jaar helemaal om de zeep helpen.
Wat opgeeft?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Luxe? Ik durf te wedden dat als 3 maanden moet zitten voor 25k je binnen 3 weken opgeeft.
In Nederland niet maar in Amerika is het dat of verkracht worden. Je hebt er zo 15 jaar bij omdat je iemand die je wilde verkrachten in poeier mept. En dat is onderdeel van het systeemquote:Op woensdag 7 oktober 2026 20:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat opgeeft?
Je kent me helemaal niet.
Wat is langste wat je in gevangenis hebt gezeten?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 20:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat opgeeft?
Je kent me helemaal niet.
Thatcher.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:19 schreef epicbeardman het volgende:
Dit is dus waarom vrouwen in de top enorm slecht is he
Dus iedereen die niet in de gevangenis heeft gezeten zou dat niet aankunnen?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 20:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is langste wat je in gevangenis hebt gezeten?
quote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hugo de Jonge, die gaat veel verder.
Dat je geen idee hebt wat luxe is.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 21:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dus iedereen die niet in de gevangenis heeft gezeten zou dat niet aankunnen?
ik zou niet weten waaromquote:Op donderdag 8 oktober 2026 04:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga het lijstje van eigenschappen maar eens af.
Omdat je dan vrij snel kunt concluderen dat hij aan vrijwel alle eigenschappen van een Psychopaat voldoet.quote:
Nee hoorquote:Op donderdag 8 oktober 2026 08:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat je dan vrij snel kunt concluderen dat hij aan vrijwel alle eigenschappen van een Psychopaat voldoet.
Mensen met een hoge mate van psychopathie hebben:quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |