Goede zet.quote:De Europese Commissie heeft per direct betalingen aan Sierra Leone stopgezet omdat het land niet meewerkt aan de uitlevering van drugscrimineel Bolle Jos.
Dat bevestigt minister Van Weel van Justitie en Veiligheid na een bericht in De Telegraaf.
Sierra Leone zou dit jaar nog 18 miljoen euro aan begrotingssteun van Brussel krijgen.
Dat geld is bedoeld voor bijvoorbeeld voedselprogramma's, onderwijs en de infrastructuur in het straatarme land.
Nederland hoopt dat volgend jaar een uitkering van nog eens 20,5 miljoen kan worden stopgezet.
Daar wordt nog over onderhandeld tussen de EU-lidstaten.
Het dichtdraaien van de geldkraan is een langgekoesterde wens van Nederland, omdat de voortvluchtige Jos L., alias Bolle Jos, onderdak heeft gevonden in het Afrikaanse land.
Hij zou daar nauwe banden hebben met mensen op hoge posities, onder wie de president.
Honderd jaar cel
L. wordt de meest gezochte crimineel van de Lage Landen genoemd. In Nederland is hij veroordeeld tot 24 jaar cel voor cocaïnehandel en een liquidatiepoging, in België heeft hij in verschillende zaken bij elkaar meer dan honderd jaar gevangenisstraf gekregen.
"Met deze stap ben ik heel erg blij", zegt Van Weel in de Telegraaf. "Het is wrang dat er EU-geld gaat naar een land dat niet wil meewerken aan de uitlevering van iemand als Bolle Jos."
De Nederlandse minister hoopt dat dit gezien wordt als een stevig statement, dat niet alleen Nederland maar de hele Europese Unie de weigerachtigheid van Sierra Leone afkeurt.
Er wordt binnen de EU nog gekeken naar mogelijkheden om het sanctiebeleid voor criminelen die zich buiten Europa ophouden, verder aan te scherpen. Het Europees Parlement nam onlangs een resolutie aan waarin staat dat "personen die zijn veroordeeld voor ernstige drugshandelmisdrijven niet aan berechting mogen ontkomen." De Nederlandse drugsbaron Jos L. wordt daarin bij naam genoemd.
Bron; https://nos.nl/artikel/26(...)ne-vanwege-bolle-jos
Grote criminelen staan er immers om bekend dat ze niet steeds meer,meer en meer willen maar juist veel liever hun verdiende geld gebruiken om de begroting van een land te dichten.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:10 schreef epicbeardman het volgende:
Bolle Jos betaald het zelf wel.. zonder dat sierra leone zich moet houden aan de Europese Commissie zijn bullshit propaganda, van de EC moeten ze vast allemaal vage dingen
Daar mag de 'gewone man' dan z'n eigen overheid op aankijken. Ons probleem is die 'gewone man' daar niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:11 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dit best een vreemde zet. Dit is geld dat weg wordt gehouden bij de gewone man in Sierra Lene, niet de elite die Bolle Jos beschermen.
True, ik zeg ook niet dat dit goed is maar ja.. Het is wel heel simpel van EC om dit te roepen, misschien zit Bolle Jos nu al weer in een ander land.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Grote criminelen staan er immers om bekend dat ze niet steeds meer,meer en meer willen maar juist veel liever hun verdiende geld gebruiken om de begroting van een land te dichten.
En dan moet de EU fijn hetzelfde doen. Tot het moment komt dat een land zich realiseert dat ze ‘m beter kunnen uitleveren.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
True, ik zeg ook niet dat dit goed is maar ja.. Het is wel heel simpel van EC om dit te roepen, misschien zit Bolle Jos nu al weer in een ander land.
Om ze daar te houden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:56 schreef Hathor het volgende:
Ik snap sowieso niet dat wij allerlei Afrikaanse landen geld geven voor ontwikkeling en voedselprogramma's, leer maar eens op je eigen benen te staan.
Volgens sommige wijsneuzen komen er dan nóg meer deze kant op.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:56 schreef Hathor het volgende:
Ik snap sowieso niet dat wij allerlei Afrikaanse landen geld geven voor ontwikkeling en voedselprogramma's, leer maar eens op je eigen benen te staan.
Dit dus het is een drukmiddel.quote:
Dat geld zou anders bij de elite terechtkomen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:11 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dit best een vreemde zet. Dit is geld dat weg wordt gehouden bij de gewone man in Sierra Lene, niet de elite die Bolle Jos beschermen.
Of gewoon de volledige naam gebruiken, zoals bij Taghi en Holleder gebeurde.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:37 schreef Durmada het volgende:
Als een minister over hem spreekt kan hij toch wel Jos L. zeggen? Het wordt nu wel heel erg een stripfiguur.
Hij schijnt goed te zijn voor een miljard, terwijl Taghi goed was voor 'slechts' 500 miljoen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:47 schreef Red_85 het volgende:
18mln... dat heeft die bolle zelf ook wel om dat land te steunen verder om te kopen.
Zijn organisatie wordt steeds verder ingeperkt dus het is een kwestie van tijd voordat anderen het overnemen. Ik vermoed dat hij dan nog wel enige hoeveelheid geld tot zijn beschikking heeft, maar enorme bedragen zullen het niet zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hij schijnt goed te zijn voor een miljard, terwijl Taghi goed was voor 'slechts' 500 miljoen.
Dus Jantje Josje kan het lijen
Goede zet. Jammer dat de situatie rondom Bolle Jos er voor nodig is om tot dit inzicht te komen. Vermoedelijk zal dit geld nog niet zo'n punt zijn. Dat kan Bolle Jos ook wel ophoesten, maar het net sluit zich wel beetje bij beetje rond hem.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:49 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Goede zet.
Maar denk dat Jos nog steeds een goed gevulde beurs heeft voor het land financieel te onderhouden. Alhoewel hij ook meer terrein lijkt te verliezen.
Nou ben ik wel erg benieuwd: wat is een poeplap en waarom heeft Jos er 1?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:55 schreef TweedeKlum het volgende:
Dat trekt Jos toch zelf wel uit zijn poeplap?
Jacobse en Van Es niet kennen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nou ben ik wel erg benieuwd: wat is een poeplap en waarom heeft Jos er 1?
Is dat iets wat jij zelf ook hebt? Het klinkt namelijk alsof jij erg bekend bent met dat object en ogenschijnlijk denkt dat iedereen er 1 heeft.
Want we komen allemaal uit Den Haagquote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Jacobse en Van Es niet kennen.
Poeplap is plat-Haags voor portemonnee.
Jacobse en Van Es niet kennen is satirische armoede.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:43 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Want we komen allemaal uit Den Haag
Dat mag je vinden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jacobse en Van Es niet kennen is satirische armoede.
Eigenlijk zou je inderdaad eerst je eigen begroting moeten zien rond te krijgen als land.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:14 schreef Kottnauer het volgende:
Mijn eerste reactie was: wtf, waarom geven we überhaupt geld weg aan een andere land? Terwijl ze hier in Den Haag gvd hun eigen begroting niet eens rond kunnen krijgen!
Dat zijn de Chinezen al aan het doen, en van wat ik ervan gezien heb worden die ook niet echt vrolijk van de werkethiek van de doorsnee Afrikaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:55 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je inderdaad eerst je eigen begroting moeten zien rond te krijgen als land.
En geld wat dan ongetwijfeld over zal blijven kun je dan verdelen over de arme landen.
Maar beter nog .... ga die mensen daar helpen, zet daar fabrieken of landbouw op. Denk overigens dat dat dat ook gebeurd (van dat geld misschien)
Kan ik hieruit opmaken dat je tegen ontwikkelingshulp aan Afrika bent?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:01 schreef vosss het volgende:
Sowieso, waarom geven we zoveel geld uit aan heel dat corrupte tyfuscontinent? Kap daarmee. Dat ze het uitzoeken.
Het enige wat zogenaamde "ontwikkelingshulp" doet is die mensen lui houden. Hou je handje maar op en probeer vooral niet zelf je problemen op te lossen.
Het heeft inmiddels 2.600 miljard(!!) gekost sinds de jaren 60.
Vertel mij wat dat heeft opgeleverd? Geen ene sodeflikker.
En ondertussen wassen we hier onze bejaarden nog maar 1x per week omdat het anders niet meer te betalen is.
Nee laten we vooral nog meer geld in dat godvergeten kutcontinent pompen ipv uitgeven aan de eigen bevolking, zodat ze daar nòg meer kunnen neuken en baren daar om vervolgens massaal hierheen te komen om gratis aan het staatsinfuus te komen hangen en vreten uit de staatsruif.
Doe godverdomme normaal.
Dat zou je kunnen concluderen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Kan ik hieruit opmaken dat je tegen ontwikkelingshulp aan Afrika bent?
Dat is wel ver gezocht denk ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Kan ik hieruit opmaken dat je tegen ontwikkelingshulp aan Afrika bent?
Door naar het volgende land waar geen uitleveringsverdrag mee is?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
Ik zag vanmorgen op het nieuws dat hij ongeveer 100 jaar gevangenisstraf heeft open staan. Kan dat wel?
Dan komt hij nooit meer vrij. Ben benieuwd hoe dit afloopt dan. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Intussen is hij getrouwd met de dochter van de president begreep ik en heeft hij met haar een zoontje.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:18 schreef pmponer het volgende:
Door naar het volgende land waar geen uitleveringsverdrag mee is?
Ja hij heeft misschien wat bijzondere keuzes gemaakt, het wordt vast niet makkelijker voor hemquote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Intussen is hij getrouwd met de dochter van de president begreep ik en heeft hij met haar een zoontje.
Dit wordt wel een zootje dan.
Jos had beter in de logistiek kunnen gaan oid, dan had hij nou een normaal leven gehad.
Die gaat zich denk ik niet levend laten pakken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
Ik zag vanmorgen op het nieuws dat hij ongeveer 100 jaar gevangenisstraf heeft open staan. Kan dat wel?
Dan komt hij nooit meer vrij. Ben benieuwd hoe dit afloopt dan. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ja, zo'n EBI einde lijkt me echt afschuwlijk. Daar wordt je gewoon keidepressief en ongelukkig van.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Die gaat zich denk ik niet levend laten pakken.
Zie Marco Ebben, die jaren terug naar Mexicooooooo is gegaan en daar uiteindelijk een redelijk hoge positie bij een kartel heeft gekregen.
Stond op het punt om opgepakt te worden in een operatie met de DEA (parkeergarage was omsingeld) en hij wou niet de rest van zijn leven achter tralies doorbrengen.
Jos zal ook niet willen eindigen als Taghi, die inmiddels alweer 7 jaar in de EBI zit.
Je hebt het alleen niet altijd zelf in de handquote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Die gaat zich denk ik niet levend laten pakken.
Zie Marco Ebben, die jaren terug naar Mexicooooooo is gegaan en daar uiteindelijk een redelijk hoge positie bij een kartel heeft gekregen.
Stond op het punt om opgepakt te worden in een operatie met de DEA (parkeergarage was omsingeld) en hij wou niet de rest van zijn leven achter tralies doorbrengen.
Jos zal ook niet willen eindigen als Taghi, die inmiddels alweer 7 jaar in de EBI zit.
jeetje ... ja. jeetjee...quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:01 schreef vosss het volgende:
Sowieso, waarom geven we zoveel geld uit aan heel dat corrupte tyfuscontinent? Kap daarmee. Dat ze het uitzoeken.
Het enige wat zogenaamde "ontwikkelingshulp" doet is die mensen lui houden. Hou je handje maar op en probeer vooral niet zelf je problemen op te lossen.
Het heeft inmiddels 2.600 miljard(!!) gekost sinds de jaren 60.
Vertel mij wat dat heeft opgeleverd? Geen ene sodeflikker.
En ondertussen wassen we hier onze bejaarden nog maar 1x per week omdat het anders niet meer te betalen is.
Nee laten we vooral nog meer geld in dat godvergeten kutcontinent pompen ipv uitgeven aan de eigen bevolking, zodat ze daar nòg meer kunnen neuken en baren daar om vervolgens massaal hierheen te komen om gratis aan het staatsinfuus te komen hangen en vreten uit de staatsruif.
Doe godverdomme normaal.
Waarom, is de eerste vraag. Waarom?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:55 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je inderdaad eerst je eigen begroting moeten zien rond te krijgen als land.
En geld wat dan ongetwijfeld over zal blijven kun je dan verdelen over de arme landen.
Maar beter nog .... ga die mensen daar helpen, zet daar fabrieken of landbouw op. Denk overigens dat dat dat ook gebeurd (van dat geld misschien)
Wat voor jan met de pet op een tientje is zeg maar...quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hij schijnt goed te zijn voor een miljard, terwijl Taghi goed was voor 'slechts' 500 miljoen.
Dus Jantje Josje kan het lijen
Ik heb in mijn geschiedenisboeken niets kunnen vinden over Nederlandse kolonies in Afrika.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:57 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Sla de geschiedenisboeken eens open en zie dat wij 'het westen' de gigantische instabiliteit in afrika veroorzaakt hebben door het koloniale en slavenverleden.
Ik ben geen voorstander van herstelbetalingen want geschiedenis is geschiedenis maar die tyfuszooi die er in Afrika is is voor een grootdeel direct te herleiden naar wat wij in het mooie westen daar achtergelaten hebben.
Tegenwoordig hebben de BRICS landen daar een groot aandeel in maar het is door ons ontstaan.
Bull, landen die gekoloniseerd zijn doen het stuk voor stuk beter dan landen die er inmiddels zelfstandig een enorme teringzooi van hebben gemaakt, het is niet het westen, ze zijn het zelf.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:57 schreef Pajanus het volgende:
Ik ben geen voorstander van herstelbetalingen want geschiedenis is geschiedenis maar die tyfuszooi die er in Afrika is is voor een grootdeel direct te herleiden naar wat wij in het mooie westen daar achtergelaten hebben.
Ik denk niet dat ze Jos uitleveren, maar het zal hem misschien wel zweethandjes gevenquote:Sierra Leone kan zijn probleem met de Europese Commissie direct oplossen door drugscrimineel Bolle Jos uit te leveren aan Nederland. Dat zegt minister Van Weel van Justitie en Veiligheid vanuit Luxemburg.
Vanmorgen werd bekend dat de Europese Commissie de begrotingssteun aan de regering van het Afrikaanse land heeft stopgezet. Het land zou dit jaar nog 18 miljoen krijgen voor bijvoorbeeld voedselprogramma's, onderwijs en de infrastructuur.
Van Weel is in Luxemburg voor een bijeenkomst van Europese justitieministers. Zij spreken onder meer over het aanscherpen van sancties tegen voortvluchtige criminelen die buiten Europa verblijven.
De Nederlandse bewindspersoon is blij dat de geldkraan naar Sierra Leone nu is dichtgedraaid. "Het is een heel duidelijk signaal vanuit de Europese Commissie dat Sierra Leone moet stoppen met onderdak bieden aan deze crimineel."
'Opbouwen druk'
Op de vraag het middel niet te grof is, wijst hij naar de regering van het straatarme land. Die houdt de hand boven het hoofd van een crimineel "die ontzettend veel kapot maakt, ook voor de bevolking van Sierra Leone", zegt hij. "Zij kunnen dit binnen 24 uur oplossen door deze man op te pakken en uit te leveren."
Als deze strafmaatregel niet helpt, "gaan we via andere wegen door met het opbouwen van de druk", zegt Van Weel. "Er is ons alles aan gelegen om deze crimineel naar Nederland te krijgen."
Bolle Jos L. wordt de meest gezochte crimineel van de Lage Landen genoemd. In Nederland is hij veroordeeld tot 24 jaar cel voor cocaïnehandel en een liquidatiepoging, in België heeft hij in verschillende zaken bij elkaar meer dan honderd jaar gevangenisstraf gekregen.
Bron; https://nos.nl/artikel/26(...)nnen-24-uur-oplossen
Dat is zeker de reden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:25 schreef Kottnauer het volgende:
Dat kan de verklaring dus niet zijn.
'Landen' valt in veel gevallen niet eens te zeggen. Sinds ~1860 zijn veel van de landen die toen bestonden er niet meer . en veel landen die daar nu zijn bestaan ook niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bull, landen die gekoloniseerd zijn doen het stuk voor stuk beter dan landen die er inmiddels zelfstandig een enorme teringzooi van hebben gemaakt, het is niet het westen, ze zijn het zelf.
Uitzetten met inreisverbodquote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:54 schreef pmponer het volgende:
En stopzetting van geld naar bijvoorbeeld Marokko vanwege Ali B. of Badr H. kan dat ook?
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:49 schreef Pajanus het volgende:
[..]
'Landen' valt in veel gevallen niet eens te zeggen. Sinds ~1860 zijn veel van de landen die toen bestonden er niet meer . en veel landen die daar nu zijn bestonden toendertijd niet.
Sowieso kun je moeilijk over 'landen' spreken als deze staten niet eens hun eigen gebied onder controle kunnen houden.
Dan moet je dus weer bij de oorspronkelijke bevolking zijn die de handelswaar aanbood he?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:48 schreef Pajanus het volgende:
Ook het verhaal dat slaven normaal waren in afrika. Zeker, maar niet te vergelijken in de mate die na de aankomst van de westerse handelaren kwam.
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bull, landen die gekoloniseerd zijn doen het stuk voor stuk beter dan landen die er inmiddels zelfstandig een enorme teringzooi van hebben gemaakt, het is niet het westen, ze zijn het zelf.
Mja, de vraag is waar die criminelen uiteindelijk zullen belanden wanneer we ze op deze manier opjagen. Landen als Rusland of Noord Korea zouden hen (en het fortuin dat ze vergaard hebben) waarschijnlijk met open armen ontvangen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:49 schreef cinderloom het volgende:
Er wordt binnen de EU nog gekeken naar mogelijkheden om het sanctiebeleid voor criminelen die zich buiten Europa ophouden, verder aan te scherpen. Het Europees Parlement nam onlangs een resolutie aan waarin staat dat "personen die zijn veroordeeld voor ernstige drugshandelmisdrijven niet aan berechting mogen ontkomen."
Dat dus, het is gewoon een van de vele holle kreten uit het activistenhandboek, ze lullen elkaar allemaal na zonder 1 seconden na te denken of het klopt.quote:
Gast...quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:51 schreef HeatWave het volgende:
Dan moet je dus weer bij de oorspronkelijke bevolking zijn die de handelswaar aanbood he?
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:51 schreef mujentas het volgende:
Misschien eens kijken hoe de Amerikanen het doen. Een tijdje geleden wilden ze hem grijpen tijdens een boottocht op internationale wateren maar uiteindelijk durfden ze het niet aan. We hebben van die mooie Reaper drones waar Hellfires onder kunnen. Dan is er ook geen probleem meer.
Ja, dat zei ik net, activistentaal.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:57 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Gast...
Beetje nadenken kan wel hea?
Die mensen daar woonden allemaal in stammen, af en toe oorlog met speren en bogen en whatever. Tot er op een gegeven moment een stel aankwamen met vuurwapens , gekregen of geruild met westerlingen.
Vanaf dat moment was het hek van de dam en om jezelf te verdedigen moest je wel mee gaan.
Ook de luxe en rijkdommen die toen geintroduceerd werden droegen daar aan mee.
Er ontstond een zeer grote vraag. soms ook ongewild door de verzamelaars. vrouwen van stamhoofden werden gekidnapt totdat er genoeg slaven aangeleverd werden of alsnog vermoord. Is dat dan ook gewild?
Vervelend dat ze daar niet over zulk Altruisme beschikten zoals jij dat nu wel hebt!
Als je het niet wilt geloven ook prima moet je de discussie niet aangaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik net, activistentaal.
Waarom is het daar dan nog steeds dagelijkse kost? Ook de schuld van het westen.
Met je gast en hea.
Dat bepaal jij nietquote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:00 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Als je het niet wilt geloven ook prima moet je de discussie niet aangaan.
Geen activistentaal is gewoon hoe het zit
Waarom is het dan zo?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet.
En nee, het is gewoon recht lullen wat krom is en al helemaal niet "hoe het zit".
Want een antwoord op de vraag waarom het in 2026 nog steeds heel normaal is daar heb je niet, je dramt gewoon door als een activist betaamt.
Apart, je zegt nu (eindelijk) zelf dat het dus gewoon hun eigen schuld is, maar toch is je conclusie dat het aan het westen zou liggen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:06 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Waarom is het dan zo?
Vertel eens hoe het dan echt zit?
De reden dat het in 2026 nog steeds zo is is omdat het ze daar simpelweg niet lukt om het te boven te komen.
Overigens zijn er wel enkele afrikaanse landen die het veel beter doen dan de rest maar in veel van Afrika blijkt toch dat corruptie groot en niet te stoppen blijkt.
Zijn legio boeken over corruptie, vrijheid, democratie, etcetera geschreven.
Why nations fail is een mooie over de reden waarom op sommige plekken wel en sommige geen welvaart ontstaat.
Ik geloof dat mensen gewoon het product van de omgeving zijn (net als, zegmaar iedereen die er een beetje verstand van heeft) en jij zou hoogstwaarschijnlijk precies zo zijn als je daar geboren was.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Apart, je zegt nu (eindelijk) zelf dat het dus gewoon hun eigen schuld is, maar toch is je conclusie dat het aan het westen zou liggen.
Dat blijf ik dus maar herhalen, je begint het langzaam zelf in te zien, activistengedram.
En dat gaat 100% op voor de kolonisten, elk volk ter wereld deed dat alleen was het westen er beter in.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:13 schreef Pajanus het volgende:
en jij zou hoogstwaarschijnlijk precies zo zijn als je daar geboren was.
....En het westen heeft daar de vruchten van geplukt en hier gaat het veel en veel beter.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat gaat 100% op voor de kolonisten, elk volk ter wereld deed dat alleen was het westen er beter in.
Het leuke is dat je de feiten redelijk kent maar door activisme tot de verkeerde conclusies komt, je geeft me zelf alles wat ik nodig heb alleen zie je het niet in.
En dat is, komt ie nog een keer:blind activisme
.
Tnx.
Men is er al een tijd weg he? En er zijn triljarden die kant op gegaan via ontwikkelingshulp en er is niets en dan ook niets beter geworden daar.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:17 schreef Pajanus het volgende:
[..]
....En het westen heeft daar de vruchten van geplukt en hier gaat het veel en veel beter.
Vertel nou eens hoe het echt zit in plaats van die onzin dan?
Waarvan hele grote delen door corruptie verdwijnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Men is er al een tijd weg he? En er zijn triljarden die kant op gegaan via ontwikkelingshulp en er is niets en dan ook niets beter geworden daar.
Onzin? De feiten wegzetten als onzin is, (begint vermoeiend te worden he?) activisme.
Jaaaahaaaa, dat zeg ik toch ook steeds? Het is hun eigen fucking schuld of hebben wij die corruptie ook ingevoerd daar volgens jou?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:28 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Waarvan hele grote delen door corruptie verdwijnen.
en dus nooit bij die mensen terechtkomen.
Hoe gaan ze daar ooit uitkomen?
Denk je dat die mensen daar geen stabiel leven willen? een goede baan en gezond zijn?
Oh, nou dan ben ik om.quote:
Niemand in Afrika doet ook maar iets om corruptie te bestrijden of de situatie te verbeteren, dat is wat je schrijft toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, nou dan ben ik om.
Ze doen het allemaal geweldig, het gaat fantastisch, ze werken er hard aan en als er toch iets niet goed gaat is het de schuld van het westen.
Oh, ik vergeet, ze doen idd 1 ding, naar het westen afreizen, dat doen ze idd wel.
Helaas, Bolle JosGOD is ons al voor aangezien hij nog veel meer geld in het laatje heeft gebrachtquote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Sterker nog, we hebben inmiddels zoveel geld gestuurd die kant op, dat wel moreel volledig in ons recht zouden staan als we gewoon het eea zouden koloniseren.
Dat sluit toch niets uit.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Helaas, Bolle JosGOD is ons al voor aangezien hij nog veel meer geld in het laatje heeft gebracht
Dat bewijst helemaal niets. Misschien was de rotzooi nog veel groter geweest als er daar in de afgelopen eeuwen geen Europese bemoeienis was geweest.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:48 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Dat is zeker de reden.
Zoek maar wat verder.
Door het kolonialisme is de slavenhandel aangewakkerd net als bijv. de rubberhandel door de belgen.
Zijn de meest verschrikkelijke dingen gebeurd en toen de afrikaanse landen (op papier weliswaar) met rust gelaten moesten worden werden de machtsvacuums gewoon weer gevuld door andere die net zo gewelddadig waren.
Door de imperialisten is daar vanalles qua handel en productie opgezet wat daarvoor nooit bestaan heeft, over precies dat wordt nu nog steeds gevochten.
Ook het verhaal dat slaven normaal waren in afrika. Zeker, maar niet te vergelijken in de mate die na de aankomst van de westerse handelaren kwam.
"Crimineel"quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:50 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is natuurlijk absurd dat wij zoveel geld sturen naar dit soort landen, getuige we dit nu staken omwille van het niet uitleveren van een crimineel, valt er haast niet te beargumenteren waarom het in de eerste plaats nodig is geweest.
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:37 schreef Harvest89 het volgende:
Moet Leone zelf weten.
Wat is Bolle Jos aan het doen? Wat coke aan het smokkelen. Lekker boeiend.
Dat hebben we allemaal, of voor een groot deel aan flinke hoeveelheden opgesnoven.
Maak het gewoon legaal man.
Ja leuke smiley.quote:
Daarom ook een smiley. Ik ken oprecht niemand, ik en mijn omgeving zijn braaf saai denk ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja leuke smiley.
Zeg mij maar waar een handelaar zoals bolle jos heeft gedaan, waar een jij, een kennis, of familielid niet mee in aanraking is gekomen.
Je zult vast wel mensen kennen die drinken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:47 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Daarom ook een smiley. Ik ken oprecht niemand, ik en mijn omgeving zijn braaf saai denk ik.
Jij hebt op alles zo’n rare mening.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zult vast wel mensen kennen die drinken.
Alsof alcohol zo gezond is. De enge reden dat dat nog zo legaal is, is vanwege traditie/cultuur. En niet vanwege medische adviezen.
Misschien in deze conservatieve backlash tijd is het een rare mening. Fuck it.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij hebt op alles zo’n rare mening.
Drugs is zeker geen enkel probleem?
Dat klopt wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zult vast wel mensen kennen die drinken.
Alsof alcohol zo gezond is. De enge reden dat dat nog zo legaal is, is vanwege traditie/cultuur. En niet vanwege medische adviezen.
Dus waarom zo'n hele heksenjacht en media aandacht op Bolle Jos, en niet op de plaatselijke kastelein in het dorpscafé? Of brouwerij? want het zijn dezelfde types.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |