Waarvan hele grote delen door corruptie verdwijnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Men is er al een tijd weg he? En er zijn triljarden die kant op gegaan via ontwikkelingshulp en er is niets en dan ook niets beter geworden daar.
Onzin? De feiten wegzetten als onzin is, (begint vermoeiend te worden he?) activisme.
Jaaaahaaaa, dat zeg ik toch ook steeds? Het is hun eigen fucking schuld of hebben wij die corruptie ook ingevoerd daar volgens jou?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:28 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Waarvan hele grote delen door corruptie verdwijnen.
en dus nooit bij die mensen terechtkomen.
Hoe gaan ze daar ooit uitkomen?
Denk je dat die mensen daar geen stabiel leven willen? een goede baan en gezond zijn?
Oh, nou dan ben ik om.quote:
Niemand in Afrika doet ook maar iets om corruptie te bestrijden of de situatie te verbeteren, dat is wat je schrijft toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, nou dan ben ik om.
Ze doen het allemaal geweldig, het gaat fantastisch, ze werken er hard aan en als er toch iets niet goed gaat is het de schuld van het westen.
Oh, ik vergeet, ze doen idd 1 ding, naar het westen afreizen, dat doen ze idd wel.
Helaas, Bolle JosGOD is ons al voor aangezien hij nog veel meer geld in het laatje heeft gebrachtquote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Sterker nog, we hebben inmiddels zoveel geld gestuurd die kant op, dat wel moreel volledig in ons recht zouden staan als we gewoon het eea zouden koloniseren.
Dat sluit toch niets uit.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Helaas, Bolle JosGOD is ons al voor aangezien hij nog veel meer geld in het laatje heeft gebracht
Dat bewijst helemaal niets. Misschien was de rotzooi nog veel groter geweest als er daar in de afgelopen eeuwen geen Europese bemoeienis was geweest.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:48 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Dat is zeker de reden.
Zoek maar wat verder.
Door het kolonialisme is de slavenhandel aangewakkerd net als bijv. de rubberhandel door de belgen.
Zijn de meest verschrikkelijke dingen gebeurd en toen de afrikaanse landen (op papier weliswaar) met rust gelaten moesten worden werden de machtsvacuums gewoon weer gevuld door andere die net zo gewelddadig waren.
Door de imperialisten is daar vanalles qua handel en productie opgezet wat daarvoor nooit bestaan heeft, over precies dat wordt nu nog steeds gevochten.
Ook het verhaal dat slaven normaal waren in afrika. Zeker, maar niet te vergelijken in de mate die na de aankomst van de westerse handelaren kwam.
"Crimineel"quote:Op donderdag 1 oktober 2026 15:50 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is natuurlijk absurd dat wij zoveel geld sturen naar dit soort landen, getuige we dit nu staken omwille van het niet uitleveren van een crimineel, valt er haast niet te beargumenteren waarom het in de eerste plaats nodig is geweest.
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:37 schreef Harvest89 het volgende:
Moet Leone zelf weten.
Wat is Bolle Jos aan het doen? Wat coke aan het smokkelen. Lekker boeiend.
Dat hebben we allemaal, of voor een groot deel aan flinke hoeveelheden opgesnoven.
Maak het gewoon legaal man.
Ja leuke smiley.quote:
Daarom ook een smiley. Ik ken oprecht niemand, ik en mijn omgeving zijn braaf saai denk ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja leuke smiley.
Zeg mij maar waar een handelaar zoals bolle jos heeft gedaan, waar een jij, een kennis, of familielid niet mee in aanraking is gekomen.
Je zult vast wel mensen kennen die drinken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:47 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Daarom ook een smiley. Ik ken oprecht niemand, ik en mijn omgeving zijn braaf saai denk ik.
Jij hebt op alles zo’n rare mening.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zult vast wel mensen kennen die drinken.
Alsof alcohol zo gezond is. De enge reden dat dat nog zo legaal is, is vanwege traditie/cultuur. En niet vanwege medische adviezen.
Misschien in deze conservatieve backlash tijd is het een rare mening. Fuck it.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij hebt op alles zo’n rare mening.
Drugs is zeker geen enkel probleem?
Dat klopt wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 17:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zult vast wel mensen kennen die drinken.
Alsof alcohol zo gezond is. De enge reden dat dat nog zo legaal is, is vanwege traditie/cultuur. En niet vanwege medische adviezen.
Dus waarom zo'n hele heksenjacht en media aandacht op Bolle Jos, en niet op de plaatselijke kastelein in het dorpscafé? Of brouwerij? want het zijn dezelfde types.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |