Goede zet.quote:De Europese Commissie heeft per direct betalingen aan Sierra Leone stopgezet omdat het land niet meewerkt aan de uitlevering van drugscrimineel Bolle Jos.
Dat bevestigt minister Van Weel van Justitie en Veiligheid na een bericht in De Telegraaf.
Sierra Leone zou dit jaar nog 18 miljoen euro aan begrotingssteun van Brussel krijgen.
Dat geld is bedoeld voor bijvoorbeeld voedselprogramma's, onderwijs en de infrastructuur in het straatarme land.
Nederland hoopt dat volgend jaar een uitkering van nog eens 20,5 miljoen kan worden stopgezet.
Daar wordt nog over onderhandeld tussen de EU-lidstaten.
Het dichtdraaien van de geldkraan is een langgekoesterde wens van Nederland, omdat de voortvluchtige Jos L., alias Bolle Jos, onderdak heeft gevonden in het Afrikaanse land.
Hij zou daar nauwe banden hebben met mensen op hoge posities, onder wie de president.
Honderd jaar cel
L. wordt de meest gezochte crimineel van de Lage Landen genoemd. In Nederland is hij veroordeeld tot 24 jaar cel voor cocaïnehandel en een liquidatiepoging, in België heeft hij in verschillende zaken bij elkaar meer dan honderd jaar gevangenisstraf gekregen.
"Met deze stap ben ik heel erg blij", zegt Van Weel in de Telegraaf. "Het is wrang dat er EU-geld gaat naar een land dat niet wil meewerken aan de uitlevering van iemand als Bolle Jos."
De Nederlandse minister hoopt dat dit gezien wordt als een stevig statement, dat niet alleen Nederland maar de hele Europese Unie de weigerachtigheid van Sierra Leone afkeurt.
Er wordt binnen de EU nog gekeken naar mogelijkheden om het sanctiebeleid voor criminelen die zich buiten Europa ophouden, verder aan te scherpen. Het Europees Parlement nam onlangs een resolutie aan waarin staat dat "personen die zijn veroordeeld voor ernstige drugshandelmisdrijven niet aan berechting mogen ontkomen." De Nederlandse drugsbaron Jos L. wordt daarin bij naam genoemd.
Bron; https://nos.nl/artikel/26(...)ne-vanwege-bolle-jos
Grote criminelen staan er immers om bekend dat ze niet steeds meer,meer en meer willen maar juist veel liever hun verdiende geld gebruiken om de begroting van een land te dichten.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:10 schreef epicbeardman het volgende:
Bolle Jos betaald het zelf wel.. zonder dat sierra leone zich moet houden aan de Europese Commissie zijn bullshit propaganda, van de EC moeten ze vast allemaal vage dingen
Daar mag de 'gewone man' dan z'n eigen overheid op aankijken. Ons probleem is die 'gewone man' daar niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:11 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dit best een vreemde zet. Dit is geld dat weg wordt gehouden bij de gewone man in Sierra Lene, niet de elite die Bolle Jos beschermen.
True, ik zeg ook niet dat dit goed is maar ja.. Het is wel heel simpel van EC om dit te roepen, misschien zit Bolle Jos nu al weer in een ander land.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Grote criminelen staan er immers om bekend dat ze niet steeds meer,meer en meer willen maar juist veel liever hun verdiende geld gebruiken om de begroting van een land te dichten.
En dan moet de EU fijn hetzelfde doen. Tot het moment komt dat een land zich realiseert dat ze ‘m beter kunnen uitleveren.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
True, ik zeg ook niet dat dit goed is maar ja.. Het is wel heel simpel van EC om dit te roepen, misschien zit Bolle Jos nu al weer in een ander land.
Om ze daar te houden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:56 schreef Hathor het volgende:
Ik snap sowieso niet dat wij allerlei Afrikaanse landen geld geven voor ontwikkeling en voedselprogramma's, leer maar eens op je eigen benen te staan.
Volgens sommige wijsneuzen komen er dan nóg meer deze kant op.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:56 schreef Hathor het volgende:
Ik snap sowieso niet dat wij allerlei Afrikaanse landen geld geven voor ontwikkeling en voedselprogramma's, leer maar eens op je eigen benen te staan.
Dit dus het is een drukmiddel.quote:
Dat geld zou anders bij de elite terechtkomen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:11 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dit best een vreemde zet. Dit is geld dat weg wordt gehouden bij de gewone man in Sierra Lene, niet de elite die Bolle Jos beschermen.
Of gewoon de volledige naam gebruiken, zoals bij Taghi en Holleder gebeurde.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:37 schreef Durmada het volgende:
Als een minister over hem spreekt kan hij toch wel Jos L. zeggen? Het wordt nu wel heel erg een stripfiguur.
Hij schijnt goed te zijn voor een miljard, terwijl Taghi goed was voor 'slechts' 500 miljoen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:47 schreef Red_85 het volgende:
18mln... dat heeft die bolle zelf ook wel om dat land te steunen verder om te kopen.
Zijn organisatie wordt steeds verder ingeperkt dus het is een kwestie van tijd voordat anderen het overnemen. Ik vermoed dat hij dan nog wel enige hoeveelheid geld tot zijn beschikking heeft, maar enorme bedragen zullen het niet zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hij schijnt goed te zijn voor een miljard, terwijl Taghi goed was voor 'slechts' 500 miljoen.
Dus Jantje Josje kan het lijen
Goede zet. Jammer dat de situatie rondom Bolle Jos er voor nodig is om tot dit inzicht te komen. Vermoedelijk zal dit geld nog niet zo'n punt zijn. Dat kan Bolle Jos ook wel ophoesten, maar het net sluit zich wel beetje bij beetje rond hem.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:49 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Goede zet.
Maar denk dat Jos nog steeds een goed gevulde beurs heeft voor het land financieel te onderhouden. Alhoewel hij ook meer terrein lijkt te verliezen.
Nou ben ik wel erg benieuwd: wat is een poeplap en waarom heeft Jos er 1?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 09:55 schreef TweedeKlum het volgende:
Dat trekt Jos toch zelf wel uit zijn poeplap?
Jacobse en Van Es niet kennen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nou ben ik wel erg benieuwd: wat is een poeplap en waarom heeft Jos er 1?
Is dat iets wat jij zelf ook hebt? Het klinkt namelijk alsof jij erg bekend bent met dat object en ogenschijnlijk denkt dat iedereen er 1 heeft.
Want we komen allemaal uit Den Haagquote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Jacobse en Van Es niet kennen.
Poeplap is plat-Haags voor portemonnee.
Jacobse en Van Es niet kennen is satirische armoede.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:43 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Want we komen allemaal uit Den Haag
Dat mag je vinden.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jacobse en Van Es niet kennen is satirische armoede.
Eigenlijk zou je inderdaad eerst je eigen begroting moeten zien rond te krijgen als land.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:14 schreef Kottnauer het volgende:
Mijn eerste reactie was: wtf, waarom geven we überhaupt geld weg aan een andere land? Terwijl ze hier in Den Haag gvd hun eigen begroting niet eens rond kunnen krijgen!
Dat zijn de Chinezen al aan het doen, en van wat ik ervan gezien heb worden die ook niet echt vrolijk van de werkethiek van de doorsnee Afrikaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:55 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je inderdaad eerst je eigen begroting moeten zien rond te krijgen als land.
En geld wat dan ongetwijfeld over zal blijven kun je dan verdelen over de arme landen.
Maar beter nog .... ga die mensen daar helpen, zet daar fabrieken of landbouw op. Denk overigens dat dat dat ook gebeurd (van dat geld misschien)
Kan ik hieruit opmaken dat je tegen ontwikkelingshulp aan Afrika bent?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:01 schreef vosss het volgende:
Sowieso, waarom geven we zoveel geld uit aan heel dat corrupte tyfuscontinent? Kap daarmee. Dat ze het uitzoeken.
Het enige wat zogenaamde "ontwikkelingshulp" doet is die mensen lui houden. Hou je handje maar op en probeer vooral niet zelf je problemen op te lossen.
Het heeft inmiddels 2.600 miljard(!!) gekost sinds de jaren 60.
Vertel mij wat dat heeft opgeleverd? Geen ene sodeflikker.
En ondertussen wassen we hier onze bejaarden nog maar 1x per week omdat het anders niet meer te betalen is.
Nee laten we vooral nog meer geld in dat godvergeten kutcontinent pompen ipv uitgeven aan de eigen bevolking, zodat ze daar nòg meer kunnen neuken en baren daar om vervolgens massaal hierheen te komen om gratis aan het staatsinfuus te komen hangen en vreten uit de staatsruif.
Doe godverdomme normaal.
Dat zou je kunnen concluderen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Kan ik hieruit opmaken dat je tegen ontwikkelingshulp aan Afrika bent?
Dat is wel ver gezocht denk ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Kan ik hieruit opmaken dat je tegen ontwikkelingshulp aan Afrika bent?
Door naar het volgende land waar geen uitleveringsverdrag mee is?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
Ik zag vanmorgen op het nieuws dat hij ongeveer 100 jaar gevangenisstraf heeft open staan. Kan dat wel?
Dan komt hij nooit meer vrij. Ben benieuwd hoe dit afloopt dan. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Intussen is hij getrouwd met de dochter van de president begreep ik en heeft hij met haar een zoontje.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:18 schreef pmponer het volgende:
Door naar het volgende land waar geen uitleveringsverdrag mee is?
Ja hij heeft misschien wat bijzondere keuzes gemaakt, het wordt vast niet makkelijker voor hemquote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Intussen is hij getrouwd met de dochter van de president begreep ik en heeft hij met haar een zoontje.
Dit wordt wel een zootje dan.
Jos had beter in de logistiek kunnen gaan oid, dan had hij nou een normaal leven gehad.
Die gaat zich denk ik niet levend laten pakken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
Ik zag vanmorgen op het nieuws dat hij ongeveer 100 jaar gevangenisstraf heeft open staan. Kan dat wel?
Dan komt hij nooit meer vrij. Ben benieuwd hoe dit afloopt dan. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ja, zo'n EBI einde lijkt me echt afschuwlijk. Daar wordt je gewoon keidepressief en ongelukkig van.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Die gaat zich denk ik niet levend laten pakken.
Zie Marco Ebben, die jaren terug naar Mexicooooooo is gegaan en daar uiteindelijk een redelijk hoge positie bij een kartel heeft gekregen.
Stond op het punt om opgepakt te worden in een operatie met de DEA (parkeergarage was omsingeld) en hij wou niet de rest van zijn leven achter tralies doorbrengen.
Jos zal ook niet willen eindigen als Taghi, die inmiddels alweer 7 jaar in de EBI zit.
Je hebt het alleen niet altijd zelf in de handquote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Die gaat zich denk ik niet levend laten pakken.
Zie Marco Ebben, die jaren terug naar Mexicooooooo is gegaan en daar uiteindelijk een redelijk hoge positie bij een kartel heeft gekregen.
Stond op het punt om opgepakt te worden in een operatie met de DEA (parkeergarage was omsingeld) en hij wou niet de rest van zijn leven achter tralies doorbrengen.
Jos zal ook niet willen eindigen als Taghi, die inmiddels alweer 7 jaar in de EBI zit.
jeetje ... ja. jeetjee...quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:01 schreef vosss het volgende:
Sowieso, waarom geven we zoveel geld uit aan heel dat corrupte tyfuscontinent? Kap daarmee. Dat ze het uitzoeken.
Het enige wat zogenaamde "ontwikkelingshulp" doet is die mensen lui houden. Hou je handje maar op en probeer vooral niet zelf je problemen op te lossen.
Het heeft inmiddels 2.600 miljard(!!) gekost sinds de jaren 60.
Vertel mij wat dat heeft opgeleverd? Geen ene sodeflikker.
En ondertussen wassen we hier onze bejaarden nog maar 1x per week omdat het anders niet meer te betalen is.
Nee laten we vooral nog meer geld in dat godvergeten kutcontinent pompen ipv uitgeven aan de eigen bevolking, zodat ze daar nòg meer kunnen neuken en baren daar om vervolgens massaal hierheen te komen om gratis aan het staatsinfuus te komen hangen en vreten uit de staatsruif.
Doe godverdomme normaal.
Waarom, is de eerste vraag. Waarom?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:55 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je inderdaad eerst je eigen begroting moeten zien rond te krijgen als land.
En geld wat dan ongetwijfeld over zal blijven kun je dan verdelen over de arme landen.
Maar beter nog .... ga die mensen daar helpen, zet daar fabrieken of landbouw op. Denk overigens dat dat dat ook gebeurd (van dat geld misschien)
Wat voor jan met de pet op een tientje is zeg maar...quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hij schijnt goed te zijn voor een miljard, terwijl Taghi goed was voor 'slechts' 500 miljoen.
Dus Jantje Josje kan het lijen
Ik heb in mijn geschiedenisboeken niets kunnen vinden over Nederlandse kolonies in Afrika.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:57 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Sla de geschiedenisboeken eens open en zie dat wij 'het westen' de gigantische instabiliteit in afrika veroorzaakt hebben door het koloniale en slavenverleden.
Ik ben geen voorstander van herstelbetalingen want geschiedenis is geschiedenis maar die tyfuszooi die er in Afrika is is voor een grootdeel direct te herleiden naar wat wij in het mooie westen daar achtergelaten hebben.
Tegenwoordig hebben de BRICS landen daar een groot aandeel in maar het is door ons ontstaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |