abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221891147
quote:
De Europese Commissie heeft per direct betalingen aan Sierra Leone stopgezet omdat het land niet meewerkt aan de uitlevering van drugscrimineel Bolle Jos.
Dat bevestigt minister Van Weel van Justitie en Veiligheid na een bericht in De Telegraaf.

Sierra Leone zou dit jaar nog 18 miljoen euro aan begrotingssteun van Brussel krijgen.
Dat geld is bedoeld voor bijvoorbeeld voedselprogramma's, onderwijs en de infrastructuur in het straatarme land.
Nederland hoopt dat volgend jaar een uitkering van nog eens 20,5 miljoen kan worden stopgezet.
Daar wordt nog over onderhandeld tussen de EU-lidstaten.

Het dichtdraaien van de geldkraan is een langgekoesterde wens van Nederland, omdat de voortvluchtige Jos L., alias Bolle Jos, onderdak heeft gevonden in het Afrikaanse land.
Hij zou daar nauwe banden hebben met mensen op hoge posities, onder wie de president.

Honderd jaar cel
L. wordt de meest gezochte crimineel van de Lage Landen genoemd. In Nederland is hij veroordeeld tot 24 jaar cel voor cocaïnehandel en een liquidatiepoging, in België heeft hij in verschillende zaken bij elkaar meer dan honderd jaar gevangenisstraf gekregen.

"Met deze stap ben ik heel erg blij", zegt Van Weel in de Telegraaf. "Het is wrang dat er EU-geld gaat naar een land dat niet wil meewerken aan de uitlevering van iemand als Bolle Jos."
De Nederlandse minister hoopt dat dit gezien wordt als een stevig statement, dat niet alleen Nederland maar de hele Europese Unie de weigerachtigheid van Sierra Leone afkeurt.

Er wordt binnen de EU nog gekeken naar mogelijkheden om het sanctiebeleid voor criminelen die zich buiten Europa ophouden, verder aan te scherpen. Het Europees Parlement nam onlangs een resolutie aan waarin staat dat "personen die zijn veroordeeld voor ernstige drugshandelmisdrijven niet aan berechting mogen ontkomen." De Nederlandse drugsbaron Jos L. wordt daarin bij naam genoemd.

Bron; https://nos.nl/artikel/26(...)ne-vanwege-bolle-jos
Goede zet.
Maar denk dat Jos nog steeds een goed gevulde beurs heeft voor het land financieel te onderhouden. Alhoewel hij ook meer terrein lijkt te verliezen.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 09:52:54 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221891158
Voor dat geld moet de bolle wel weer een grote coke transactie doen.
pi_221891164
Lol
  donderdag 1 oktober 2026 @ 09:55:49 #4
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221891181
Dat trekt Jos toch zelf wel uit zijn poeplap?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221891183
Ik snap sowieso niet dat wij allerlei Afrikaanse landen geld geven voor ontwikkeling en voedselprogramma's, leer maar eens op je eigen benen te staan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221891218
Sowieso, waarom geven we zoveel geld uit aan heel dat corrupte tyfuscontinent? Kap daarmee. Dat ze het uitzoeken.

Het enige wat zogenaamde "ontwikkelingshulp" doet is die mensen lui houden. Hou je handje maar op en probeer vooral niet zelf je problemen op te lossen.

Het heeft inmiddels 2.600 miljard(!!) gekost sinds de jaren 60. 8)7

Vertel mij wat dat heeft opgeleverd? Geen ene sodeflikker.

En ondertussen wassen we hier onze bejaarden nog maar 1x per week omdat het anders niet meer te betalen is.

Nee laten we vooral nog meer geld in dat godvergeten kutcontinent pompen ipv uitgeven aan de eigen bevolking, zodat ze daar nòg meer kunnen neuken en baren daar om vervolgens massaal hierheen te komen om gratis aan het staatsinfuus te komen hangen en vreten uit de staatsruif.

Doe godverdomme normaal.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221891225
Hier hadden we jaren geleden al mee moeten stoppen. Nul euro uitgeven aan ontwikkelingshulp.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221891241
Ze kunnen beter dat geld gebruiken voor de geestelijke ontwikkeling van politici
Die zijn nog steeds gierend incompetent
pi_221891257
Bolle Jos betaald het zelf wel.. zonder dat sierra leone zich moet houden aan de Europese Commissie zijn bullshit propaganda, van de EC moeten ze vast allemaal vage dingen
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  donderdag 1 oktober 2026 @ 10:11:23 #10
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221891263
Ik vind dit best een vreemde zet. Dit is geld dat weg wordt gehouden bij de gewone man in Sierra Lene, niet de elite die Bolle Jos beschermen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221891265
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:10 schreef epicbeardman het volgende:
Bolle Jos betaald het zelf wel.. zonder dat sierra leone zich moet houden aan de Europese Commissie zijn bullshit propaganda, van de EC moeten ze vast allemaal vage dingen
Grote criminelen staan er immers om bekend dat ze niet steeds meer,meer en meer willen maar juist veel liever hun verdiende geld gebruiken om de begroting van een land te dichten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221891266
Het zal tijd worden. Stop sowieso eens met geld overmaken naar dat continent. Wij zijn ze niets meer schuldig.
pi_221891269
quote:
88s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:11 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dit best een vreemde zet. Dit is geld dat weg wordt gehouden bij de gewone man in Sierra Lene, niet de elite die Bolle Jos beschermen.
Daar mag de 'gewone man' dan z'n eigen overheid op aankijken. Ons probleem is die 'gewone man' daar niet.
pi_221891280
Het kan dus wel.

We laten ons door heel Afrika ringeloren als het gaat om obstructie en sabotage voor het terugnemen van afgewezen asielzoekers maar nu het om een blanke europeaan gaat kan er plotseling van alles.

Opdat men hier maar veel van mag leren in de ivoren torens in Brussel en Staatsburg.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 01-10-2026 10:20:40 ]
-
pi_221891292
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Grote criminelen staan er immers om bekend dat ze niet steeds meer,meer en meer willen maar juist veel liever hun verdiende geld gebruiken om de begroting van een land te dichten.
True, ik zeg ook niet dat dit goed is maar ja.. Het is wel heel simpel van EC om dit te roepen, misschien zit Bolle Jos nu al weer in een ander land.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221891296
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:16 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
True, ik zeg ook niet dat dit goed is maar ja.. Het is wel heel simpel van EC om dit te roepen, misschien zit Bolle Jos nu al weer in een ander land.
En dan moet de EU fijn hetzelfde doen. Tot het moment komt dat een land zich realiseert dat ze ‘m beter kunnen uitleveren.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 1 oktober 2026 @ 10:37:14 #17
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_221891368
Als een minister over hem spreekt kan hij toch wel Jos L. zeggen? Het wordt nu wel heel erg een stripfiguur.
AZ
ALKMAAR
pi_221891402
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 09:56 schreef Hathor het volgende:
Ik snap sowieso niet dat wij allerlei Afrikaanse landen geld geven voor ontwikkeling en voedselprogramma's, leer maar eens op je eigen benen te staan.
Om ze daar te houden.
pi_221891404
18mln... dat heeft die bolle zelf ook wel om dat land te steunen verder om te kopen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 1 oktober 2026 @ 10:48:10 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221891408
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 09:56 schreef Hathor het volgende:
Volgens sommige wijsneuzen komen er dan nóg meer deze kant op. -O-

Het gaat niet om de stok, het gaat om de wortel. Zolang wij die mensen blijven fêteren, blijven ze komen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221891430
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Om ze daar te houden.
Dit dus het is een drukmiddel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 1 oktober 2026 @ 10:54:30 #22
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221891431
En stopzetting van geld naar bijvoorbeeld Marokko vanwege Ali B. of Badr H. kan dat ook?
Drop you like an ill, bad habit
  donderdag 1 oktober 2026 @ 11:00:38 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221891461
quote:
88s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:11 schreef Mikeytt het volgende:
Dat geld zou anders bij de elite terechtkomen.
pi_221891523
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2026 10:37 schreef Durmada het volgende:
Als een minister over hem spreekt kan hij toch wel Jos L. zeggen? Het wordt nu wel heel erg een stripfiguur.
Of gewoon de volledige naam gebruiken, zoals bij Taghi en Holleder gebeurde.

Iedereen kent zijn naam inmiddels.
pi_221891525
Gewoon permanent stopzetten.

De Telegraaf kopte vanochtend met dat bericht “betalingen aan Sierra Leone worden stopgezet”.

Mijn eerste reactie was: wtf, waarom geven we überhaupt geld weg aan een andere land? Terwijl ze hier in Den Haag gvd hun eigen begroting niet eens rond kunnen krijgen!

Maar ik was nog niet helemaal wakker en nog half in een soort droom. Na een paar slokken zwarte koffie was ik er weer. “We hebben D66 en ander links tuig in de overheid” kwam als een koude douche over me heen.

Fuck.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')