Aldus de man die continu blijft bazelen over voedselbossen...quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 11:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alsof het gemiddelde onderbuikgereutel wat er hier gepost wordt er veel aan bijdraagt
er wordt ook veel van X gehaald dat door bots geschreven is en als mening hier neergezet
Stukje ad hominem. Je kunt beter (denk ik).quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aldus de man die continu blijft bazelen over voedselbossen...
De ironie
Je hebt reactie in POL / [POL-Feedback] POL FB - Negatieve feedback loop..quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 10:53 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nee, tyf gewoon op met deze inhoudloze door een chatgpt gegenereerde woordenbrij
Het verschil tussen zelf met een pen schrijven of met een tekstverwerker is hoe het eruit ziet. De woorden blijven hetzelfde en blijven van de persoon die ze bedenkt.
Jij bent kennelijk te beperkt zelf die woorden in de juiste volgorde te zetten in de zin en vraagt een ai-bot om dit voor jou te doen.
Het leest bloedirritant. Enerzijds omdat iedereen ziet: dit is chatGPT. Anderzijds omdat het allemaal dezelfde stijl, zinsopbouw en woordenschat is. Op LinkedIN zie je dezelfde troep. We krijgen dus allemaal dezelfde stijl posts die op dezelfde stijl posts van een andere ai-bot reageren. Wat heeft dat voor zin?
Dus nogmaals snap ik niet dat mods hier niet op reageren en standaard zo’n ai-post gewoon verwijderen. Tyf gewoon op, kom maar terug als je denkt dat je zelf je gedachten redelijk leesbaar op papier kunt zetten zoals je van een volwassen persoon mag verwachten.
Merci. Zie vooral de enalaatste alinea van Capricia. “De post volledig laten schrijven door AI is ongewenst”quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 11:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je hebt reactie in POL / [POL-Feedback] POL FB - Negatieve feedback loop..
Zie de reactie boven je.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 11:10 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Merci. Zie vooral de enalaatste alinea van Capricia. “De post volledig laten schrijven door AI is ongewenst”
Ik snap best als mensen denken ik kan even geen beter gezegde bedenken dan “de appel valt niet ver van de boom”, kom ChatGPt kan ik deze 8 woorden wellicht anders formuleren?
Maar hele posts die van begin tot eind uit ChatGPT komen voegen niks toe.
Uitstekend verhaal. Jinek lijkt teleurgesteld dat De Mos constructief bezig is. Die had liever wat meer GTST gehad blijkbaar, waar het politieke discours tegenwoordig vooral om draait.quote:
Ik vind het ook niet leuk maar sommige ontwikkelingen kan je niet tegenhouden, hoe hard je ook je best doet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 10:57 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik snap en zie de voordelen ook wel van ai. Maar toch niet op een forum waar het juist gaat om de meningen en posts van mensen?
Er zullen, of wellicht zijn die er al, ook vast robots komen die keurig 11 tegen 11 kunnen voetballen of welke sport dan ook. Gaan we dan onze kinderen niet meer een sport laten doen omdat de robots de toekomst zijn?
Het is inderdaad een man die zoekt naar werkbare oplossingen in plaats van dat hij zich ingraaft in een schuttersputje, dat lijkt mij heel nuttig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 09:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Pragmatischer, rustigere uitstraling, meer bereid tot consensus, rijdt niet het Pro-zijn-communisten-treintje, kan verbinden tussen de "Van der Burg vleugel" en die van Yesilgoz.
Karremans zit er voor zijn eigen show, die kan ook zomaar weer uitvliegen naar het ondernemerschap. Heb je niets aan als je tien jaar vooruit wil kijken.
Het is de doodsteek voor een website als deze. Alsof iemand geïnteresseerd is om te lezen wat de AIs tegen elkaar zeggen. Als je wil weten wat ChatGPT zegt kun je dat zelf ook wel opvragen, daarvoor kom je niet naar een discussieforum.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 11:24 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet leuk maar sommige ontwikkelingen kan je niet tegenhouden, hoe hard je ook je best doet.
@LaurensDassenquote:Op vrijdag 2 oktober 2026 11:08 schreef Cyan9 het volgende:
En terug naar de Nederlandse politiek. Als je over AI wil discussiëren open je er maar ergens een topic over.
Ja, die Binnenhoflezing was niet zijn meesterwerk, beetje afgeraffeld, alhoewel ik het inhoudelijk wel kon waarderen. Viel me wel op dat hij redelijk fel de andere kant dan het kabinet koos - en nu kan je dualisme propageren, maar normaal liep hij aan het leibandje van Dilan. Die je overigens überhaupt niet meer ziet of hoort.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is inderdaad een man die zoekt naar werkbare oplossingen in plaats van dat hij zich ingraaft in een schuttersputje, dat lijkt mij heel nuttig.
Als we dan zijn binnenhof lezing pakken heb ik wel eens moeite met zijn, in mijn ogen, inconsequentie tussen de overheid moet de achterstand omtrent infrastructuur, netcongestie, bouw, ai, aantal ziekten, de belastingdienst oplossing en tegelijk moet er bezuinigd worden op deze overheid. Een term als slagkrachtigere overheid klinkt heel leuk, maar het vraagt aan de voorkant een investering om aan de achterkant rendement te hebben. Het schrappen van regels is leuk, maar doe dan ook wat met de toetsing van nieuw gemaakte oplossingen op uitvoerbaarheid en doelmatigheid.
Onzin. Alsof je klakkeloos de mening van AI overneemt. Het is een hulpmiddel. Beoordeel een post op de inhoud. Als het onzin is: weerleg het.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is de doodsteek voor een website als deze. Alsof iemand geïnteresseerd is om te lezen wat de AIs tegen elkaar zeggen. Als je wil weten wat ChatGPT zegt kun je dat zelf ook wel opvragen, daarvoor kom je niet naar een discussieforum.
Wat ik meer een doodsteek van dit forum vind is een eenduidig wat populistisch geluid. Dus geen inhoudelijke discussie maar enkel en alleen de tegenpartij afkraken omdat het de tegenpartij is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is de doodsteek voor een website als deze. Alsof iemand geïnteresseerd is om te lezen wat de AIs tegen elkaar zeggen. Als je wil weten wat ChatGPT zegt kun je dat zelf ook wel opvragen, daarvoor kom je niet naar een discussieforum.
Of een totaal gebrek aan normale, rustige, inhoudelijke discussie. Het is een zeldzaamheid als ik hier mensen echt opbouwend van mening zie verschillen over een onderwerp dat meer is dan de waan van de dag.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 14:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat ik meer een doodsteek van dit forum vind is een eenduidig wat populistisch geluid. Dus geen inhoudelijke discussie maar enkel en alleen de tegenpartij afkraken omdat het de tegenpartij is.
Klopt. Zo is mijn vermoeden dat elke progressief getinte post een LLM-AI gegenereerd stuk tekst is. Maar ik accepteer dat, ik zeur en klaag daar niet over. Het is gewoon meegaan met de laatste ontwikkelingen. Ik zie het ook als een teken des tijds dat de rol van de mens is uitgespeeld. Democratie zal verdwijnen en wij eenvoudige stervelingen zullen door de techno-autocraten onder de duim worden gehouden door machines.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Onzin. Alsof je klakkeloos de mening van AI overneemt. Het is een hulpmiddel. Beoordeel een post op de inhoud. Als het onzin is: weerleg het.
Gemiddeld gesproken zou dit forum er enorm op vooruitgaan als users wat meer tijd in hun posts steken, tooling of niet.
Een groot deel van de puur ‘menselijke’ posts (ik neem aan dat je ook spellingscontrole afwijst) voegt weinig toe. Zoals dit soort geklaag.
Hehheh, wie weet. Maar inderdaad: het heeft weinig zin om als een oude man te mopperen over allerlei ontwikkelingen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:23 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Klopt. Zo is mijn vermoeden dat elke progressief getinte post een LLM-AI gegenereerd stuk tekst is. Maar ik accepteer dat, ik zeur en klaag daar niet over. Het is gewoon meegaan met de laatste ontwikkelingen. Ik zie het ook als een teken des tijds dat de rol van de mens is uitgespeeld. Democratie zal verdwijnen en wij zullen door de techno-autocraten onder de duim worden gehouden door machines.
Klopt, buigen of barsten; kiezen of verliezen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 15:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hehheh, wie weet. Maar inderdaad: het heeft weinig zin om als een oude man te mopperen over allerlei ontwikkelingen.
Ik geef de democratie nog even niet op, maar zoals we nu aanrommelen heeft ze inderdaad geen lang leven beschoren. Het is een puinzooi in heel het Westen en de huidige ouderwetse systemen kunnen het niet bijbenen.
Het wordt buigen of barsten.
Maar hoe vind jij eigenlijk dat het momenteel gaat met de Westerse democratieën? Ik vraag het oprecht. En hoop voor de verandering op een inhoudelijk antwoord.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:04 schreef Cyan9 het volgende:
Ik kan me ergens wel voorstellen dat met de hoeveelheid herhaling in jullie posts de laatste tijd dat mensen ook niet zo veel zin hebben om de discussie aan te gaan.
Persoonlijk kan ik in ieder geval weinig met dit doemposten.
Ik ben een optimistisch persoon: ondanks dat Trump er een zooitje van maakt in de VS en dat het ook in meerdere Europese landen politiek gezien niet heel soepel loopt, heb ik er vertrouwen in dat we dit kunnen doorstaan. Er klinken genoeg geluiden in de nationale en internationale politiek waar ik me in kan vinden, maar ook uit de maatschappij zelf. Ik maak me natuurlijk ook wel zorgen over bepaalde dingen, maar het heeft naar mijn inzien geen zin om daar in te gaan zwelgen. Ik neem daarnaast soms bewust afstand van de politiek: ik vind het interessant, maar tot op zekere hoogte.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar hoe vind jij eigenlijk dat het momenteel gaat met de Westerse democratieën? Ik vraag het oprecht. En hoop voor de verandering op een inhoudelijk antwoord.
We hebben de VS met Trump, het VK dat politiek en economisch al jaren worstelt, Frankrijk dat steeds moeilijker bestuurbaar lijkt, Duitsland dat zichtbaar vastloopt en Nederland waar de politiek al jaren grote problemen voor zich uit schuift.
Je kunt al die gevallen afzonderlijk verklaren. Maar als je hetzelfde patroon in steeds meer landen ziet, lijkt het me onverstandig om dat af te doen als een verzameling losstaande incidenten of 'doemposten'.
Er zijn meer dan genoeg redenen om ons serieus af te vragen waarom onze instituties steeds minder goed lijken te leveren wat we van ze nodig hebben. En vooral: om na te denken over hoe we dat kunnen verbeteren.
Juist dát gesprek lijkt me een stuk interessanter dan elkaar verwijten dat we te somber zijn.
En aangezien we hier in het Nederlandse Politieke topic zitten: hoe kunnen we het in ons eigen land beter doen?
Als je er liever niet over nadenkt, is dat natuurlijk prima. Maar verwijt anderen dan niet dat ze dat wél doen.
Dat links wel erg doorslaat met de woke gedoe, zielige vluchtelingen, koppen soep , palestijnen knuffelen en stikstof daar heeft men wel gelijk in , realistisch politiek schijnt uit den boze te zijnquote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar hoe vind jij eigenlijk dat het momenteel gaat met de Westerse democratieën? Ik vraag het oprecht. En hoop voor de verandering op een inhoudelijk antwoord.
We hebben de VS met Trump, het VK dat politiek en economisch al jaren worstelt, Frankrijk dat steeds moeilijker bestuurbaar lijkt, Duitsland dat zichtbaar vastloopt en Nederland waar de politiek al jaren grote problemen voor zich uit schuift.
Je kunt al die gevallen afzonderlijk verklaren. Maar als je hetzelfde patroon in steeds meer landen ziet, lijkt het me onverstandig om dat af te doen als een verzameling losstaande incidenten of 'doemposten'.
Er zijn meer dan genoeg redenen om ons serieus af te vragen waarom onze instituties steeds minder goed lijken te leveren wat we van ze nodig hebben. En vooral: om na te denken over hoe we dat kunnen verbeteren.
Juist dát gesprek lijkt me een stuk interessanter dan elkaar verwijten dat we te somber zijn.
En aangezien we hier in het Nederlandse Politieke topic zitten: hoe kunnen we het in ons eigen land beter doen?
Als je er liever niet over nadenkt, is dat natuurlijk prima. Maar verwijt anderen dan niet dat ze dat wél doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |