Is me ook opgevallen.quote:Op maandag 28 september 2026 11:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd wel komisch dat veel van de mensen die vinden dat abortus moord is, ook degenen zijn die vinden dat de verzorgingsstaat maar ingeperkt moet worden, dat mensen hun eigen broek maar op moeten houden.
Wat heeft Klaver jou eigenlijk aan gedaan?quote:
Nee, dat is het niet.quote:Op maandag 28 september 2026 12:35 schreef HowardRoark het volgende:
Als abortus legaal is, dan is het raar dat het nog als strafbaar wordt gezien. Dat zou dus mogen veranderen, want de huidige situatie is tegenstrijdig. Het is mij alleen nog niet duidelijk of het nu ook de bedoeling is van PRO om de termijn op te rekken?
Misschien in plaats van "Voorstanders zoals PRO:" gewoon "Voorstanders:" neerzetten, tenzij je als doel hebt de voorstanders in het PRO kamp te stoppen.quote:Op maandag 28 september 2026 11:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Volgens mij is dit een beetje hoe het er voor staat:
Voorstanders zoals PRO:
Zelfbeschikkingsrecht van de vrouw staat voorop.
Abortus is zorg, geen misdaad.
Voorkomt dat medische beslissingen door het strafrecht worden beïnvloed.
Tegenstanders:
Het strafrecht onderstreept de beschermwaardigheid van het ongeboren leven.
Vrees dat de maatschappelijke acceptatie en de drempel voor abortus verandert.
Het huidige wettelijke kader (Waz + Strafrecht) biedt volgens hen een gebalanceerd compromis.
Mis ik nog punten?
Het is een voorstel van PRO.quote:Op maandag 28 september 2026 12:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Misschien in plaats van "Voorstanders zoals PRO:" gewoon "Voorstanders:" neerzetten, tenzij je als doel hebt de voorstanders in het PRO kamp te stoppen.
Het politiseren van het ongeboren leven is waar het op neerkomt. De huidige abortuswetgeving gaat al ver genoeg (te ver) om de moeder te beschermen. Er valt niks meer te halen, wat overblijft zijn enkel en alleen hardliners die de abortustermijn nog verder willen opschuiven onder de ideologische noemer van feminisme. Het maatschappelijk nut is nul.quote:Op maandag 28 september 2026 08:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ook in Nederland loopt er een discussie over het uitvoeren van late abortussen (bij 22 en 23 weken).
Is dit een concreet risico dan? Bovendien kunnen grondrechten ook worden geschrapt, al is die procedure wel erg omslachtig.quote:Op maandag 28 september 2026 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Wel om als het uit het WvS is gehaald, te kijken of er een grondrecht van kan worden gemaakt met de bestaande randvoorwaarden, om te borgen dat het niet zomaar weer weggenomen kan worden.
Dat is niet het enige waar het om draait. En het recht op abortus moet gewoon worden vastgelegd. Ongewenste zwangerschappen moeten gewoon kunnen worden afgebroken, niets mis mee.quote:
Dit inderdaad. We zien op sommige plekken in de VS en Canada al abortus die mogelijk is tot voor de bevalling. Ik zou mij dan ook wel kunnen voorstellen dat bij een uitgesproken progressief linkse partij met een zéér radicale vleugel zoals PRO, er ook wel oren zijn naar zoiets.quote:Op maandag 28 september 2026 12:44 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het politiseren van het ongeboren leven is waar het op neerkomt. De huidige abortuswetgeving gaat al ver genoeg (te ver) om de moeder te beschermen. Er valt niks meer te halen, wat overblijft zijn enkel en alleen hardliners die de abortustermijn nog verder willen opschuiven onder de ideologische noemer van feminisme. Het maatschappelijk nut is nul.
Die vinden het zelfs normaal dat die vrouw uit stress drie kinderen heeft gewurgd en vermoord, waardoor ze een heksenjacht tegen de enige zwarte man zijn begonnen in de jury.quote:Op maandag 28 september 2026 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit inderdaad. We zien op sommige plekken in de VS en Canada al abortus die mogelijk is tot voor de bevalling. Ik zou mij dan ook wel kunnen voorstellen dat bij een uitgesproken progressief linkse partij met een zéér radicale vleugel zoals PRO, er ook wel oren zijn naar zoiets.
Dat is de valkuil van social justice en de huidige linkse beweging. De strijd is een doel op zichzelf geworden, men kan simpelweg niet accepteren dat bepaalde zaken al heel goed geregeld zijn en dat als je nog verder gaat pushen de horseshoe theory in werking treedt. We zijn van een klompje cellen gegaan naar "buiten de baarmoeder niet levensvatbaar" en God mag weten wat de volgende stap moet zijn.quote:Op maandag 28 september 2026 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit inderdaad. We zien op sommige plekken in de VS en Canada al abortus die mogelijk is tot voor de bevalling. Ik zou mij dan ook wel kunnen voorstellen dat bij een uitgesproken progressief linkse partij met een zéér radicale vleugel zoals PRO, er ook wel oren zijn naar zoiets.
Nou ja, kijk naar de VS. Daar is het toch wel een redelijk groot probleem geworden sinds Roe vs Wade is vernietigd. Natuurlijk kan het nog steeds worden gewijzigd of geschrapt, maar het is wel een heel stuk moeilijker om voor elkaar te krijgen.quote:Op maandag 28 september 2026 12:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dit een concreet risico dan? Bovendien kunnen grondrechten ook worden geschrapt, al is die procedure wel erg omslachtig.
Als je een eerlijke discussie wil is dat irrelevant, je wilde namelijk weten wat de mening van mensen zelf was. Maargoed, ook dit topic is weer vervallen tot "links is kut, rechts is kut", dus laat maar weer. Groetjesquote:Op maandag 28 september 2026 12:40 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is een voorstel van PRO.
Ja, oké, maar dat is de VS. Zo een sentiment is hier niet en dat kan hier ook niet zo makkelijk worden gedaan.quote:Op maandag 28 september 2026 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, kijk naar de VS. Daar is het toch wel een redelijk groot probleem geworden sinds Roe vs Wade is vernietigd. Natuurlijk kan het nog steeds worden gewijzigd of geschrapt, maar het is wel een heel stuk moeilijker om voor elkaar te krijgen.
Dat geloof in een 'god' moet een ander, die geen kinderen wil, uiteraard niet beperken. Een grote boze luchttovenaar die tegen jou zegt dat abortus niet zou mogen, daar hoef ik mij uiteraard compleet niets van aan te trekken.quote:
Ongetwijfeld. Het gaat om het recht op goede zorg, waar abortus gewoon onder valt. Dus het sowieso weghalen uit het WvS lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend.quote:Op maandag 28 september 2026 13:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, oké, maar dat is de VS. Zo een sentiment is hier niet en dat kan hier ook niet zo makkelijk worden gedaan.
Wat is er nou weer mis met het benoemen dat het PRO vandaan komt? Het is namelijk daadwerkelijk zo.quote:Op maandag 28 september 2026 13:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Als je een eerlijke discussie wil is dat irrelevant, je wilde namelijk weten wat de mening van mensen zelf was. Maargoed, ook dit topic is weer vervallen tot "links is kut, rechts is kut", dus laat maar weer. Groetjes
Door de argumenten van anderen onder "Voorstanders zoals PRO:" te zetten koppel je hun mening aan die van PRO. Alsof ze het met PRO eens zijn in plaats van dat ze hun eigen mening hebben. Je wilde namelijk niet weten of mensen het eens waren met PRO, je wilde weten wat mensen hier zelf van vonden.quote:Op maandag 28 september 2026 13:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met het benoemen dat het PRO vandaan komt? Het is namelijk daadwerkelijk zo.
Nog erger: progressief links of nog liever extreem links, aangezien de horseshoe al wordt aangehaald.quote:Op maandag 28 september 2026 13:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Door de argumenten van anderen onder "Voorstanders zoals PRO:" te zetten koppel je hun mening aan die van PRO. Alsof ze het met PRO eens zijn in plaats van dat ze hun eigen mening hebben. Je wilde namelijk niet weten of mensen het eens waren met PRO, je wilde weten wat mensen hier zelf van vonden.
Je ziet nu in dit topic ook weer dat er (zoals gewoonlijk) gezeik is op "progressief links" etc. Over minder dan 50 posts gaat het gegarandeerd weer over die contreien en wordt iedereen in dit topic die voorstander is van abortus uit het WvS halen een PRO stemmer gemaakt.
Dwang terzijde gelaten: het kind leeft vanwege de acties van de moeder.quote:Op maandag 28 september 2026 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een ongeboren vrucht heeft geen rechten.
Je eigen vraag geeft al wat weg: je noemt het een vrucht, het is nog geen mens met de rechten die daarbij horen. Het leeft bij de gratie van het leven van de moeder in het lichaam van de moeder.
Goed punt.quote:Op maandag 28 september 2026 13:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind het een beetje symboolpolitiek, aangezien een rechter in Nederland niet mag toetsen aan de grondwet. Dus in de praktijk heeft het recht op abortus opnemen in de grondwet dan weinig nut.
Abortus uit het Strafrecht halen heeft veel meer nut, en zou een goede stap zijn als het zo ver komt.
Niet per se de acties.quote:Op maandag 28 september 2026 13:33 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dwang terzijde gelaten: het kind leeft vanwege de acties van de moeder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |