abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2026 @ 12:24:34 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221876450
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 11:25 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik vind het ook altijd wel komisch dat veel van de mensen die vinden dat abortus moord is, ook degenen zijn die vinden dat de verzorgingsstaat maar ingeperkt moet worden, dat mensen hun eigen broek maar op moeten houden.
Is me ook opgevallen.
Ook pleiten voor allerlei keihard afstraffingsbeleid op andere onderwerpen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 28 september 2026 @ 12:25:44 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221876454
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 12:22 schreef Viesdik het volgende:

Wat heeft Klaver jou eigenlijk aan gedaan?

Die man is niet eens aan de macht geweest.

[ Bericht 19% gewijzigd door Armani XL op 28-09-2026 13:58:44 (post teruggezet) ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221876488
Als abortus legaal is, dan is het raar dat het nog als strafbaar wordt gezien. Dat zou dus mogen veranderen, want de huidige situatie is tegenstrijdig. Het is mij alleen nog niet duidelijk of het nu ook de bedoeling is van PRO om de termijn op te rekken?
pi_221876496
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2026 12:35 schreef HowardRoark het volgende:
Als abortus legaal is, dan is het raar dat het nog als strafbaar wordt gezien. Dat zou dus mogen veranderen, want de huidige situatie is tegenstrijdig. Het is mij alleen nog niet duidelijk of het nu ook de bedoeling is van PRO om de termijn op te rekken?
Nee, dat is het niet.
Wel om als het uit het WvS is gehaald, te kijken of er een grondrecht van kan worden gemaakt met de bestaande randvoorwaarden, om te borgen dat het niet zomaar weer weggenomen kan worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221876501
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 11:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Volgens mij is dit een beetje hoe het er voor staat:

Voorstanders zoals PRO:
Zelfbeschikkingsrecht van de vrouw staat voorop.
Abortus is zorg, geen misdaad.
Voorkomt dat medische beslissingen door het strafrecht worden beïnvloed.

Tegenstanders:
Het strafrecht onderstreept de beschermwaardigheid van het ongeboren leven.
Vrees dat de maatschappelijke acceptatie en de drempel voor abortus verandert.
Het huidige wettelijke kader (Waz + Strafrecht) biedt volgens hen een gebalanceerd compromis.

Mis ik nog punten?
Misschien in plaats van "Voorstanders zoals PRO:" gewoon "Voorstanders:" neerzetten, tenzij je als doel hebt de voorstanders in het PRO kamp te stoppen.
pi_221876508
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 12:37 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Misschien in plaats van "Voorstanders zoals PRO:" gewoon "Voorstanders:" neerzetten, tenzij je als doel hebt de voorstanders in het PRO kamp te stoppen.
Het is een voorstel van PRO.
pi_221876517
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 08:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ook in Nederland loopt er een discussie over het uitvoeren van late abortussen (bij 22 en 23 weken).
Het politiseren van het ongeboren leven is waar het op neerkomt. De huidige abortuswetgeving gaat al ver genoeg (te ver) om de moeder te beschermen. Er valt niks meer te halen, wat overblijft zijn enkel en alleen hardliners die de abortustermijn nog verder willen opschuiven onder de ideologische noemer van feminisme. Het maatschappelijk nut is nul.
pi_221876519
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2026 12:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet.
Wel om als het uit het WvS is gehaald, te kijken of er een grondrecht van kan worden gemaakt met de bestaande randvoorwaarden, om te borgen dat het niet zomaar weer weggenomen kan worden.
Is dit een concreet risico dan? Bovendien kunnen grondrechten ook worden geschrapt, al is die procedure wel erg omslachtig.
pi_221876523
quote:
4s.gif Op maandag 28 september 2026 12:44 schreef Cruzinats het volgende:
Het maatschappelijk nut is nul.
Dat is niet het enige waar het om draait. En het recht op abortus moet gewoon worden vastgelegd. Ongewenste zwangerschappen moeten gewoon kunnen worden afgebroken, niets mis mee.
pi_221876526
quote:
4s.gif Op maandag 28 september 2026 12:44 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het politiseren van het ongeboren leven is waar het op neerkomt. De huidige abortuswetgeving gaat al ver genoeg (te ver) om de moeder te beschermen. Er valt niks meer te halen, wat overblijft zijn enkel en alleen hardliners die de abortustermijn nog verder willen opschuiven onder de ideologische noemer van feminisme. Het maatschappelijk nut is nul.
Dit inderdaad. We zien op sommige plekken in de VS en Canada al abortus die mogelijk is tot voor de bevalling. Ik zou mij dan ook wel kunnen voorstellen dat bij een uitgesproken progressief linkse partij met een zéér radicale vleugel zoals PRO, er ook wel oren zijn naar zoiets.
pi_221876549
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2026 12:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit inderdaad. We zien op sommige plekken in de VS en Canada al abortus die mogelijk is tot voor de bevalling. Ik zou mij dan ook wel kunnen voorstellen dat bij een uitgesproken progressief linkse partij met een zéér radicale vleugel zoals PRO, er ook wel oren zijn naar zoiets.
Die vinden het zelfs normaal dat die vrouw uit stress drie kinderen heeft gewurgd en vermoord, waardoor ze een heksenjacht tegen de enige zwarte man zijn begonnen in de jury.

Ik denk dat je nog wel eens gelijk kan hebben. Die lui willen ook het liefst iedereen doodschieten wanneer iemand te populair wordt aan de verkeerde kant van hun politieke spectrum.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  maandag 28 september 2026 @ 12:56:07 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221876556
Ik ben niet altijd tegen abortus, maar wel tegen het stapje voor stapje normaliseren er van, zoals PRO maar vooral D66 doen.
The End Times are wild
pi_221876582
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2026 12:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is de valkuil van social justice en de huidige linkse beweging. De strijd is een doel op zichzelf geworden, men kan simpelweg niet accepteren dat bepaalde zaken al heel goed geregeld zijn en dat als je nog verder gaat pushen de horseshoe theory in werking treedt. We zijn van een klompje cellen gegaan naar "buiten de baarmoeder niet levensvatbaar" en God mag weten wat de volgende stap moet zijn.

Dit kan je trouwens doortrekken over de hele linie; er zijn simpelweg niet genoeg racisten/xenofoben/vrouwenhaters/etcetera voor woke in dit land. Voor de beweging is het een pure overlevingsstrategie dat er achter iedere boom een vijand moet staan, anders gaan ze elkaar kannibaliseren (the left is eating itself).
pi_221876592
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2026 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is dit een concreet risico dan? Bovendien kunnen grondrechten ook worden geschrapt, al is die procedure wel erg omslachtig.
Nou ja, kijk naar de VS. Daar is het toch wel een redelijk groot probleem geworden sinds Roe vs Wade is vernietigd. Natuurlijk kan het nog steeds worden gewijzigd of geschrapt, maar het is wel een heel stuk moeilijker om voor elkaar te krijgen.
pi_221876599
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 12:40 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het is een voorstel van PRO.
Als je een eerlijke discussie wil is dat irrelevant, je wilde namelijk weten wat de mening van mensen zelf was. Maargoed, ook dit topic is weer vervallen tot "links is kut, rechts is kut", dus laat maar weer. Groetjes :*
pi_221876604
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2026 13:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, kijk naar de VS. Daar is het toch wel een redelijk groot probleem geworden sinds Roe vs Wade is vernietigd. Natuurlijk kan het nog steeds worden gewijzigd of geschrapt, maar het is wel een heel stuk moeilijker om voor elkaar te krijgen.
Ja, oké, maar dat is de VS. Zo een sentiment is hier niet en dat kan hier ook niet zo makkelijk worden gedaan.
pi_221876611
quote:
4s.gif Op maandag 28 september 2026 13:00 schreef Cruzinats het volgende:
God mag weten
Dat geloof in een 'god' moet een ander, die geen kinderen wil, uiteraard niet beperken. Een grote boze luchttovenaar die tegen jou zegt dat abortus niet zou mogen, daar hoef ik mij uiteraard compleet niets van aan te trekken.
pi_221876622
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2026 13:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, oké, maar dat is de VS. Zo een sentiment is hier niet en dat kan hier ook niet zo makkelijk worden gedaan.
Ongetwijfeld. Het gaat om het recht op goede zorg, waar abortus gewoon onder valt. Dus het sowieso weghalen uit het WvS lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend.

Want als nu een zeer gewenste zwangerschap wordt beeindigd omdat de foetus ernstige aandoeningen heeft en dus geen kans op leven en de moeder liever niet nog een paar maanden met een ten dode opgeschreven baby in haar buik wil rondlopen, valt ook die abortus onder het WvS. Dat is toch krom, als we pretenderen dat het legaal is?
pi_221876626
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:05 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Als je een eerlijke discussie wil is dat irrelevant, je wilde namelijk weten wat de mening van mensen zelf was. Maargoed, ook dit topic is weer vervallen tot "links is kut, rechts is kut", dus laat maar weer. Groetjes :*
Wat is er nou weer mis met het benoemen dat het PRO vandaan komt? Het is namelijk daadwerkelijk zo. :?
pi_221876640
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 13:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Wat is er nou weer mis met het benoemen dat het PRO vandaan komt? Het is namelijk daadwerkelijk zo. :?
Door de argumenten van anderen onder "Voorstanders zoals PRO:" te zetten koppel je hun mening aan die van PRO. Alsof ze het met PRO eens zijn in plaats van dat ze hun eigen mening hebben. Je wilde namelijk niet weten of mensen het eens waren met PRO, je wilde weten wat mensen hier zelf van vonden.

Je ziet nu in dit topic ook weer dat er (zoals gewoonlijk) gezeik is op "progressief links" etc. Over minder dan 50 posts gaat het gegarandeerd weer over die contreien en wordt iedereen in dit topic die voorstander is van abortus uit het WvS halen een PRO stemmer gemaakt.
pi_221876649
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:14 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Door de argumenten van anderen onder "Voorstanders zoals PRO:" te zetten koppel je hun mening aan die van PRO. Alsof ze het met PRO eens zijn in plaats van dat ze hun eigen mening hebben. Je wilde namelijk niet weten of mensen het eens waren met PRO, je wilde weten wat mensen hier zelf van vonden.

Je ziet nu in dit topic ook weer dat er (zoals gewoonlijk) gezeik is op "progressief links" etc. Over minder dan 50 posts gaat het gegarandeerd weer over die contreien en wordt iedereen in dit topic die voorstander is van abortus uit het WvS halen een PRO stemmer gemaakt.
Nog erger: progressief links of nog liever extreem links, aangezien de horseshoe al wordt aangehaald.
pi_221876675
Ik vind het een beetje symboolpolitiek, aangezien een rechter in Nederland niet mag toetsen aan de grondwet. Dus in de praktijk heeft het recht op abortus opnemen in de grondwet dan weinig nut.

Abortus uit het Strafrecht halen heeft veel meer nut, en zou een goede stap zijn als het zo ver komt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_221876711
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2026 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een ongeboren vrucht heeft geen rechten.
Je eigen vraag geeft al wat weg: je noemt het een vrucht, het is nog geen mens met de rechten die daarbij horen. Het leeft bij de gratie van het leven van de moeder in het lichaam van de moeder.
Dwang terzijde gelaten: het kind leeft vanwege de acties van de moeder.
pi_221876730
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind het een beetje symboolpolitiek, aangezien een rechter in Nederland niet mag toetsen aan de grondwet. Dus in de praktijk heeft het recht op abortus opnemen in de grondwet dan weinig nut.

Abortus uit het Strafrecht halen heeft veel meer nut, en zou een goede stap zijn als het zo ver komt.
Goed punt.
pi_221876734
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 13:33 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dwang terzijde gelaten: het kind leeft vanwege de acties van de moeder.
Niet per se de acties.
Als de moeder ziek wordt, kanker krijgt, doodgaat, gaat de foetus ook dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')