SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zou moeten ,quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Derhalve zou er een compromis gesloten moeten worden, waarbij een contructie tot bv het bepalen van nieuwe grenzen opgetuigd wordt, en waaraan beide landen zich dan dienen te houden o.i.d.
Dat is het probleem nou juist.quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou moeten ,
maar Poetin wil niet stoppen met zijn droom van een het herstellen van de USSR en zijn slaven als Lavrov en Peskov hebben geen andere keus dan het het oorlogsgebral van Poetin na te kletsen en maar over de Russische helden van een oorlog lang geleden zeuren
Putin kan niet stoppen zonder een glanzende overwinning op denkbeeldige Nazi's
Putin is oud en seniel net als Trump, het zou verboden moeten worden voor mensen van 60 jaar en ouder om president te zijn
Bekijk deze YouTube-video
Ik vind hem leuk bedacht: de Russen die zich belazerd voelen door de westerse invloeden die Rusland bereiken dankzij de toenadering tussen de Russen en het westen na de koude oorlog.quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:40 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat is het probleem nou juist.
President Poetin stopt niet snel. En dit heeft erg veel te maken met uiteindelijk zijn aangewakkerde achterdocht/paranoïa jegens het westen afgelopen tientallen jaren. Ook dat van 'nazi's' is hieraan inherent.
Na de koude oorlog was er erg veel toenadering en samenwerking tussen de russen en het westen, ware het niet dat de Russen zich in loop der tijd meer en meer belazerd voelen door alle westerse invloeden meer en meer richting Rusland.
Laatste niet helemaal eens over dat seniel. Poetin lijkt totaal niet seniel en is sowieso al de kalmte zelve. Bovendien schijnt 'ie nog zeer fit te zijn en niet te vergeten bewonderenswaardig sterk voor zijn leeftijd, waar bij Trump net als Biden tijdens z'n presidentschap duidelijk tekenen daarvan te bekennen waren.
Huh? Waren je credits op?quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:40 schreef Scjvb het volgende:
[..]
President Poetin stopt niet snel. En dit heeft erg veel te maken met uiteindelijk zijn aangewakkerde achterdocht/paranoïa jegens het westen afgelopen tientallen jaren. Ook dat van 'nazi's' is hieraan inherent.
Na de koude oorlog was er erg veel toenadering en samenwerking tussen de russen en het westen, ware het niet dat de Russen zich in loop der tijd meer en meer belazerd voelen door alle westerse invloeden meer en meer richting Rusland.
Laatste niet helemaal eens over dat seniel. Poetin lijkt totaal niet seniel en is sowieso al de kalmte zelve. Bovendien schijnt 'ie nog zeer fit te zijn en niet te vergeten bewonderenswaardig sterk voor zijn leeftijd, waar bij Trump net als Biden tijdens z'n presidentschap duidelijk tekenen daarvan te bekennen waren.
Gelukkig hebben we nog een paar goochemerds als jij die door die kwaadaardige propaganda heen prikken.quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:30 schreef MaxMark het volgende:
Interessant draadje over de russische internationale pogingen om volken van andere landen te beïnvloeden, in dit geval over Nederland. Onder andere de russische ambassade in Nederland die zich enorm vaak uit over de binnenlandse Nederlandse politiek. Maar liefst 45% van hun Tweets wijten ze hier aan. Dan zit hun duidelijk iets dwars.
De tactiek: Eén of andere binnenlandse kwestie van Nederland (zoals protesten) uitvergroten en omvormen tot "groot internationaal protest tegen de oorlog" of in sommige gevallen hun uitvergrote narratief van het Nederlandse gebeuren terugvoeden in de Nederlandse social media-omloop. Zo lijken ze bewust te willen stoken tussen bevolking en regering.
[ x ]
Niet geheel verrassend lenen vooral FvD'ers zich voor de "amplificatie" van de russische propaganda, zoals de enorme golf deze week van de "ik ben -landX- en rusland is niet mijn vijand". FvD'ers lijken bovengemiddeld gevoelig voor russische propaganda.
[ x ]
Hier moet meer onderzoek naar gedaan worden, belangrijk om de handlangers en de werkwijzen van de Russen in Nederland te exposen.quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:30 schreef MaxMark het volgende:
Interessant draadje over de russische internationale pogingen om volken van andere landen te beïnvloeden, in dit geval over Nederland. Onder andere de russische ambassade in Nederland die zich enorm vaak uit over de binnenlandse Nederlandse politiek. Maar liefst 45% van hun Tweets wijten ze hier aan. Dan zit hun duidelijk iets dwars.
De tactiek: Eén of andere binnenlandse kwestie van Nederland (zoals protesten) uitvergroten en omvormen tot "groot internationaal protest tegen de oorlog" of in sommige gevallen hun uitvergrote narratief van het Nederlandse gebeuren terugvoeden in de Nederlandse social media-omloop. Zo lijken ze bewust te willen stoken tussen bevolking en regering.
[ x ]
Niet geheel verrassend lenen vooral FvD'ers zich voor de "amplificatie" van de russische propaganda, zoals de enorme golf deze week van de "ik ben -landX- en rusland is niet mijn vijand". FvD'ers lijken bovengemiddeld gevoelig voor russische propaganda.
[ x ]
Maar ook genoeg hier die dat niet doen...quote:Op zondag 27 september 2026 05:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nog een paar goochemerds als jij die door die kwaadaardige propaganda heen prikken.
Die Brian Geertshuis van FvD Hengelo, dat is die geradicaliseerde fantast die laatst die tweet schreef: Ik sprak vanochtend met Poetin...quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:30 schreef MaxMark het volgende:
[ x ]
[ x ]
Daar hebben we de man die topics vol kon vullen over wat als Oekraïne datacenters van Rusland zou raken, maar stil is als Rusland datacenters van Oekraïne raakt.quote:Op zondag 27 september 2026 05:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nog een paar goochemerds als jij die door die kwaadaardige propaganda heen prikken.
Poetin heeft te danken aan waar ie nu is, door iedereen die in zijn weg staat op te ruimenquote:Op zaterdag 26 september 2026 23:40 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ik dacht aan: systematisch pesten en uiteindelijk een krukje en een touw cadeau doen.quote:Op zondag 27 september 2026 08:11 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Die Brian Geertshuis van FvD Hengelo, dat is die geradicaliseerde fantast die laatst die tweet schreef: Ik sprak vanochtend met Poetin...
Die debiel zou uit z'n ambt verwijderd moeten worden.
Groot deel van die 'Rusland is niet mijn vijand' bestaat uit bots, AI.quote:Op zaterdag 26 september 2026 23:30 schreef MaxMark het volgende:
[ x ]
[ x ]
De kortste route naar veiligheid op het Europese continent is Rusland terug in z’n hok schoppen en zorgen voor geloofwaardige afschrikking, niet “ik ben tegen oorlog” roepen.quote:Op zondag 27 september 2026 09:37 schreef theunderdog het volgende:
Als je recent die demonstratie in Duitsland ziet van studenten tegen dienstplicht, dan denk je: Duitsland mag van technologische innovatie binnen defensie als vervang van mensen, wel prioriteit gaan maken. Want de (jongeren) in Duitsland zien het niet zitten.
Hoe werkt deze reactie? je hoopt dat die Duitse jeugd dit leest?quote:Op zondag 27 september 2026 09:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De kortste route naar veiligheid op het Europese continent is Rusland terug in z’n hok schoppen en zorgen voor geloofwaardige afschrikking, niet “ik ben tegen oorlog” roepen.
Dat inderdaad en dan vooral dat ze de fout niet toegeven. Het zal niet expres gebeurt zijn maar hoe ze toen de slachtoffers hebben geschoffeerd en nog steeds doen.quote:Op zondag 27 september 2026 08:27 schreef Red_85 het volgende:
Rusland niet onze vijand.
De 298 vergeten aan boord van de MH017?
Toen ik 16 was, was ik ook idealistisch en dacht ik dat we gewoon met elkaar moesten praten. Maar als je ouder wordt kom je er meestal achter dat dat vrij naïef is en dat peace en refugees welcome roepen en overal regenbogen en unicorns op schilderen misschien nobel is maar geen vervanging voor een geopolitieke strategie. Denk dat het van alle tijden is.quote:Op zondag 27 september 2026 10:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe werkt deze reactie? je hoopt dat die Duitse jeugd dit leest?
Ik ben het met je eens. Maar wil enkel duidelijk maken dat een groot deel van de Duitse jeugd hier anders over denkt.
Duitse jeugd heeft ook nog niet veel hersens , net als alle jeugdquote:Op zondag 27 september 2026 10:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe werkt deze reactie? je hoopt dat die Duitse jeugd dit leest?
Ik ben het met je eens. Maar wil enkel duidelijk maken dat een groot deel van de Duitse jeugd hier anders over denkt.
1: Misschien. Neemt niet weg dat als de groep groot genoeg is, dat verandering teweeg kan brengen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toen ik 16 was, was ik ook idealistisch en dacht ik dat we gewoon met elkaar moesten praten. Maar als je ouder wordt kom je er meestal achter dat dat vrij naïef is en dat peace en refugees welcome roepen en overal regenbogen en unicorns op schilderen misschien nobel is maar geen vervanging voor een geopolitieke strategie. Denk dat het van alle tijden is.
In de jaren 80 waren er ook die tegen de stationering van raketten en kernwapens waren. Gelukkig beslist deze groep niet over dit soort kwesties.
Je moet altijd in gesprek blijven maar Rusland is niet onder de indruk van praten. Dat waren ze 300 jaar geleden niet en dat zijn ze nu nog niet.
Volgens mij snap je het principe van een dienstplicht niet helemaal. Het is niet wezenlijk anders dan een belastingplicht: het is verplicht.quote:Op zondag 27 september 2026 10:12 schreef Since2003 het volgende:
Zolang je zelf maar niet hoeft op te draven.
In theorie. Maar als in praktijk er ineens echt hordes mensen in verzet komen tegen de belastingplicht, dan kan dat gewoon de boel veranderen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het principe van een dienstplicht niet helemaal. Het is niet wezenlijk anders dan een belastingplicht: het is verplicht.
Je kan ook demonstreren tegen de inkomstenbelasting maar betalen zul je.
Geloofwaardige afschrikking is de basis voor elk gesprek met een agressor. Anders word je überhaupt niet serieus genomen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Misschien. Neemt niet weg dat als de groep groot genoeg is, dat verandering teweeg kan brengen.
2: Zie bovenstaande. Hangt er vanaf hoe groot die groep is.
3: Tja. Maar wat wij dan wel moeten doen is mij een raadsel.
Ja, in dat perspectief is het bijna 'jammer' dat Oekraine het zo goed doet tegen Rusland. Want nu moet je mensen duidelijk maken dat ondanks dat Rusland er weinig van bakt tegen Oekraine (elk geval in vergelijking met hun eerdere doelstellingen), dat ze toch een tweede front kunnen openen tegen de Baltische staten.quote:Op zondag 27 september 2026 10:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geloofwaardige afschrikking is de basis voor elk gesprek met een agressor. Anders word je überhaupt niet serieus genomen.
Dat is het hele punt. Rusland is bereid om haar geopolitieke doelen met geweld af te dwingen. Europa niet, Rusland weet dat en buit dat uit. Je kan wel roepen dat je tegen oorlog of de dienstplicht bent maar als iemand jouw land binnenvalt en niet geïnteresseerd is en vrede omdat diegene jou wil onderwerpen, dan heb je niets aan idealen en valt er niks meer te kiezen.
Kan. Wat ook kan: hij zegt dit, om vervolgens te genieten van de wisselende reacties in het westen hierop.quote:Op zondag 27 september 2026 10:21 schreef Perrin het volgende:
Poetin lijkt wel trek te hebben in een volgend avontuur.
[ x ]
Tijdens de oorlogsjaren had je hier zodoende nog wel meer 'plichten' inderdaadquote:Op zondag 27 september 2026 10:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het principe van een dienstplicht niet helemaal. Het is niet wezenlijk anders dan een belastingplicht: het is verplicht.
Je kan ook demonstreren tegen de inkomstenbelasting maar betalen zul je.
Deels. Dit is meer de theorie van de rechtse-'vredesbrigade'. Die willen Ukraine opgeven, maar wel een sterke defensie om Rusland verder te stoppen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:27 schreef Spablauw214 het volgende:
De vredesbrigade staat, zonder het toe te geven, een appeasementstrategie voor waarbij Oekraïne wordt opgeofferd om een oorlog met Rusland te voorkomen. Prima, maar de geschiedenis wijst uit dat een agressor die beloond wordt altijd terug komt voor meer.
Ik denk niet dat deze mensen pro-Rusland zijn, het is volgens mij gewoon puur egoïsme en eigenbelang. Geen conflict met Rusland, tegen elke prijs. Maar dat de prijs om Rusland te stoppen alleen maar hoger wordt, daar hebben ze geen antwoord op.quote:Op zondag 27 september 2026 10:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, in dat perspectief is het bijna 'jammer' dat Oekraine het zo goed doet tegen Rusland. Want nu moet je mensen duidelijk maken dat ondanks dat Rusland er weinig van bakt tegen Oekraine (elk geval in vergelijking met hun eerdere doelstellingen), dat ze toch een tweede front kunnen openen tegen de Baltische staten.
Militair strategisch prima uit te leggen, maar dat komt niet binnen bij mensen die zien dat 'Rusland niet eens Oekraine aankan'.
Want dat is meestal de redenering he. De redenering is niet 'pro-Russisch', maar juist meer: dus wij moeten bang zijn voor dit Rusland?
Ja. Alleen moet de band met Oekraine ook worden 'geforceerd' he. Ik had voor deze oorlog ook niets met Oekraine. En in essentie heb ik dat nog steeds niet. Punt is gewoon dat ik de Russen zie als vijandig.quote:Op zondag 27 september 2026 10:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze mensen pro-Rusland zijn, het is volgens mij gewoon puur egoïsme en eigenbelang. Geen conflict met Rusland, tegen elke prijs. Maar dat de prijs om Rusland te stoppen alleen maar hoger wordt, daar hebben ze geen antwoord op.
De Oekraïners mogen sterven zo lang Rusland ons maar met rust laat. En dat noemen we dan “vrede”. Je zou lachen als het niet zo hypocriet was.
Links is nog veel gevaarlijker, zo’n Mélenchon of Wagenknecht zijn helemaal van het padje af. De antiwesterse retoriek en zelfhaat zit zo diep dat ze onze hele veiligheidsstructuur willen opblazen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Deels. Dit is meer de theorie van de rechtse-'vredesbrigade'. Die willen Ukraine opgeven, maar wel een sterke defensie om Rusland verder te stoppen.
Maar de linkse vredesbeweging is ook tegen het investeren in defensie.
Haha ja. Al is Melenchon juist wel weer voor een erg sterke Franse defensie. Juist omdat hij wil dat Frankrijk uit de NATO gaat en helemaal soeverein wordt.quote:Op zondag 27 september 2026 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Links is nog veel gevaarlijker, zo’n Mélenchon of Wagenknecht zijn helemaal van het padje af. De antiwesterse retoriek en zelfhaat zit zo diep dat ze onze hele veiligheidsstructuur willen opblazen.
Eens. Ik denk dat dat ook iets is wat moet groeien. Landen als Tsjechië en Hongarije werden tot niet al te lang geleden ook als “het Oostblok” gezien. Toch hoor je daar nu niemand meer over, de landen die na 2004 zijn toegetreden zijn inmiddels ook gewoon volwaardig onderdeel van de club.quote:Op zondag 27 september 2026 10:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Alleen moet de band met Oekraine ook worden 'geforceerd' he. Ik had voor deze oorlog ook niets met Oekraine. En in essentie heb ik dat nog steeds niet. Punt is gewoon dat ik de Russen zie als vijandig.
Maar als je dat laatste niet 'voelt' is het lastig om echt op te komen voor een land waar je geen verbintenis mee hebt.
Haha, ik denk dat er vrijwel niemand is in West-Europa die een mentale verbintenis voelt met een land als Hongarije. het werd hoogstens een tijd misbruikt door immigratie-kritisch rechts als zogenaamd heilstaat.quote:Op zondag 27 september 2026 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens. Ik denk dat dat ook iets is wat moet groeien. Landen als Tsjechië en Hongarije werden tot niet al te lang geleden ook als “het Oostblok” gezien. Toch hoor je daar nu niemand meer over, de landen die na 2004 zijn toegetreden zijn inmiddels ook gewoon volwaardig onderdeel van de club.
Neemt niet weg dat UA van heel ver moet komen en nog lang niet aan de eisen voor toetreding voldoet.
Voor mij is Europa meer een waardengemeenschap. Maar ik ben dan ook geen federalist. Ik ben Nederlander en voel me op geen enkele manier Europeaan.quote:Op zondag 27 september 2026 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Haha, ik denk dat er vrijwel niemand is in West-Europa die een mentale verbintenis voelt met een land als Hongarije. het werd hoogstens een tijd misbruikt door immigratie-kritisch rechts als zogenaamd heilstaat.
Voor mij is heel het Oostblok (dus ook Hongarije, Tsjechie) een beetje de derde wereld van Europa. 0 verbintenis.
Ik voel weinig qua identificatie met een specifiek grondgebied. Het gaat voor mij allemaal niet veel verder dan: 'och ja. Hier woon ik nu eenmaal'.quote:Op zondag 27 september 2026 11:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Voor mij is Europa meer een waardengemeenschap. Maar ik ben dan ook geen federalist. Ik ben Nederlander en voel me op geen enkele manier Europeaan.
Ga heen met je 'pro-Rusland', dat ben ik helemaal niet.quote:Op zaterdag 26 september 2026 22:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is geen enkel zinnig argument aan te dragen om pro-Rusland te zijn dus ik hoor graag waar je je op baseert. Of ben je gewoon de edgelord?
Nu tonen we Poetin niks dan angst voor escalatie. En dat lokt avonturisme uit. We vragen er praktisch om.quote:Op zondag 27 september 2026 11:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Zou dat misschien komen omdat we toen wel geloofwaardige afschrikking hadden, Maarten.
Als dit de norm is om 'pro-Rusland' te zijn dat zijn wel heel veel mensen dat. Europese landen durven immers ook niet met boots on the ground, Oekraïne te gaan helpen. De enige reden is omdat men dan direct betrokken raakt bij deze oorlog.quote:Op zondag 27 september 2026 10:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze mensen pro-Rusland zijn, het is volgens mij gewoon puur egoïsme en eigenbelang. Geen conflict met Rusland, tegen elke prijs. Maar dat de prijs om Rusland te stoppen alleen maar hoger wordt, daar hebben ze geen antwoord op.
De Oekraïners mogen sterven zo lang Rusland ons maar met rust laat. En dat noemen we dan “vrede”. Je zou lachen als het niet zo hypocriet was.
Waarom is Rusland volgens jou de oorlog tegen Oekraïne begonnen?quote:Op zondag 27 september 2026 10:27 schreef Spablauw214 het volgende:
De vredesbrigade staat, zonder het toe te geven, een appeasementstrategie voor waarbij Oekraïne wordt opgeofferd om een oorlog met Rusland te voorkomen. Prima, maar de geschiedenis wijst uit dat een agressor die beloond wordt altijd terug komt voor meer.
Omdat we, volledig terecht, geen zin hebben nukes te mogen gaan koppen.quote:Op zondag 27 september 2026 11:31 schreef HowardRoark het volgende:
Europese landen durven immers ook niet met boots on the ground, Oekraïne te gaan helpen. De enige reden is omdat men dan direct betrokken raakt bij deze oorlog.
Ik zou Wagenknecht zeker niet in het kamp links plaatsen.quote:Op zondag 27 september 2026 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Links is nog veel gevaarlijker, zo’n Mélenchon of Wagenknecht zijn helemaal van het padje af. De antiwesterse retoriek en zelfhaat zit zo diep dat ze onze hele veiligheidsstructuur willen opblazen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |