Aha, zal ik doorgeven, hij komt ook al niet in aanmerking voor zorgtoeslag ivm zijn vermogen.quote:Op maandag 21 september 2026 15:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Je hebt ook in dit geval al snel te maken met Art 17 mensenrechten. Rendement op vermogen mag worden belast, confiscatoire belastingheffing mag niet, ook niet via een omweg. Dat heeft de recente uitspraak van de hoge raad tav de fictief rendementsheffing nog eens duidelijk gemaakt.
Volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen. Het gaat om 100 euro per maand extra, klopt, maar die 100 euro komt er élk jaar bij. Dus in het tweede jaar betaal je 200 extra, in het derde jaar 300 extra enzovoorts. En dat is nog los van de standaard huurverhoging.quote:Op maandag 21 september 2026 12:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerlijk gezegd allemaal nog vrij mild.
Als je bij zowat een ton inkomen maandelijks 100 euro meer gaat betalen vind ik dat nog niet draconisch.
100 euro extra per maand, elk jaar weer, net zolang tot de maximum huurprijs is bereikt.quote:Op maandag 21 september 2026 14:47 schreef YoopY het volgende:
Dus scheef huren wordt maximaal 100 euro per jaar duurde. Kan makkelijk uit voor de meeste scheef huurders.
Wat een wassen neus zeg.
Onzin. Scheefhuurders zijn mensen die veel verdienen en in een sociale huurwoning wonen, terwijl ze heel goed een huis in de vrije sector kunnen betalen. Daardoor kunnen mensen met een laag inkomen geen huis krijgen, omdat mensen met een dikke bankrekening in huizen wonen die niet voor hun zijn bedoeld.quote:Op maandag 21 september 2026 12:34 schreef junkiesietze het volgende:
FOEI, je mag niet betaalbaar wonen
Ga gewoon je inkomen drukken door minder uren te werken ipv meer huur te gaan betalenquote:Op maandag 21 september 2026 15:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen. Het gaat om 100 euro per maand extra, klopt, maar die 100 euro komt er élk jaar bij. Dus in het tweede jaar betaal je 200 extra, in het derde jaar 300 extra enzovoorts.
En hoezo een ton inkomen? Dit gaat al in vanaf 51.500 euro , dus net boven modaal, voor een alleenstaande en meerpersoonshuishoudens 57.500 euro.
Ja? Jij denkt dat je met een modaal inkomentje makkelijk een huis in de vrije sector kunt betalen?quote:Op maandag 21 september 2026 15:52 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Onzin. Scheefhuurders zijn mensen die veel verdienen en in een sociale huurwoning wonen, terwijl ze heel goed een huis in de vrije sector kunnen betalen.
Ongetwijfeld een boomer die in 1991 is blijven hangen.quote:Op maandag 21 september 2026 15:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja? Jij denkt dat je met een modaal inkomentje makkelijk een huis in de vrije sector kunt betalen?
Ik huur zelf vrije sector. 900 per maand inclusief servicekosten. Is goed te doen. Ok, ik verdien dan geen modaal. Maar modaal is 3.700 bruto, dat is geen slecht salaris.quote:Op maandag 21 september 2026 15:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja? Jij denkt dat je met een modaal inkomentje makkelijk een huis in de vrije sector kunt betalen?
En inkomsten genereren buiten box 1.quote:Op maandag 21 september 2026 15:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ga gewoon je inkomen drukken door minder uren te werken ipv meer huur te gaan betalen
Kunnen betalen ja...maar moet dat huis in de vrije sector er wel zijn.quote:Op maandag 21 september 2026 15:52 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Onzin. Scheefhuurders zijn mensen die veel verdienen en in een sociale huurwoning wonen, terwijl ze heel goed een huis in de vrije sector kunnen betalen. Daardoor kunnen mensen met een laag inkomen geen huis krijgen, omdat mensen met een dikke bankrekening in huizen wonen die niet voor hun zijn bedoeld.
Dat betreft hoogst waarschijnlijk slecht een gering aantal huurders. Ik ken geen huurder in mijn omgeving die met bijv een nieuwe vette mercedus aan komt rijden.quote:Op maandag 21 september 2026 15:52 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Onzin. Scheefhuurders zijn mensen die veel verdienen en in een sociale huurwoning wonen, terwijl ze heel goed een huis in de vrije sector kunnen betalen. Daardoor kunnen mensen met een laag inkomen geen huis krijgen, omdat mensen met een dikke bankrekening in huizen wonen die niet voor hun zijn bedoeld.
Iemand die echt rijk is heeft vanzelfsprekend een koophuis, dat is het goedkoopst, want levert vermogensgroei op en is het zwaarst gesubsidieerd. Maar aan die scheefgroei doen we natuurlijk nietsquote:Op maandag 21 september 2026 15:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat betreft hoogst waarschijnlijk slecht een gering aantal huurders. Ik ken geen huurder in mijn omgeving die met bijv een nieuwe vette mercedus aan komt rijden.
Je zit al in een vrije sector woning. Probleem is juist om er 1 te vinden.quote:Op maandag 21 september 2026 15:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik huur zelf vrije sector. 900 per maand inclusief servicekosten. Is goed te doen. Ok, ik verdien dan geen modaal. Maar modaal is 3.700 bruto, dat is geen slecht salaris.
Dat deed mijn broer nu juist weer wel, gloednieuwe EV..quote:Op maandag 21 september 2026 15:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat betreft hoogst waarschijnlijk slecht een gering aantal huurders. Ik ken geen huurder in mijn omgeving die met bijv een nieuwe vette mercedus aan komt rijden.
Toeslagen / subsidies zijn per definitie een bevestiging dat een systeem niet werkt.quote:Op maandag 21 september 2026 16:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Iemand die echt rijk is heeft vanzelfsprekend een koophuis, dat is het goedkoopst, want levert vermogensgroei op en is het zwaarst gesubsidieerd. Maar aan die scheefgroei doen we natuurlijk niets
Hoeveel mensen zijn dat nou? Zijn de meesten niet gewoon vrijgezellen met een modaal inkomen?quote:Op maandag 21 september 2026 15:52 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat was decennia terug het geval, nu even een hypotheek krijgen van een half miljoen zonder minstens een ton eigen inbreng is bijna niet mogelijk.quote:Op maandag 21 september 2026 16:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Iemand die echt rijk is heeft vanzelfsprekend een koophuis, dat is het goedkoopst, want levert vermogensgroei op en is het zwaarst gesubsidieerd. Maar aan die scheefgroei doen we natuurlijk niets
Hij begint zijn post met: iemand die echt rijk is…quote:Op maandag 21 september 2026 16:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat was decennia terug het geval, nu even een hypotheek krijgen van een half miljoen zonder minstens een ton eigen inbreng is bijna niet mogelijk.
Het is niet bovenop de standaard huurverhoging maar de maximale verhoging.quote:Op maandag 21 september 2026 15:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen. Het gaat om 100 euro per maand extra, klopt, maar die 100 euro komt er élk jaar bij. Dus in het tweede jaar betaal je 200 extra, in het derde jaar 300 extra enzovoorts. En dat is nog los van de standaard huurverhoging.
En hoezo een ton inkomen? Dit gaat al in vanaf 51.500 euro , dus net boven modaal, voor een alleenstaande en meerpersoonshuishoudens 57.500 euro.
90% wat van D66 komt echt zeer goed! Tja, helaas niet het piekniveau zoals ten tijde van Kaag, maar nog steeds een uitstekend niveau.quote:Op maandag 21 september 2026 12:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)?recommender=Proteus
Zowaar ook nog eens wat goeds uit de D66 koker.
Het is immers van de zotte dat je met een dik inkomen in een gesubsidieerde sociale huurwoning zit.
Helemaal eens, dus een idioot plan!quote:Op maandag 21 september 2026 16:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Wij zijn ook scheefwoners en zoals al gezegd in dit topic, heel veel andere keuze is er niet. We verdienen allebei redelijk, maar ook weer niet bizar veel dus voor de meeste particuliere huurwoningen worden we afgewezen omdat ik ook weer niet 5x de huurprijs van een k of 2 verdienen. Maximale hypotheek koop je ook in onze regio (die niet eens Randstad is) ook geen zak voor dus je moet zelf een zescijferig bedrag meenemen dat eigenlijk met een 2 moet beginnen. We kunnen best prima sparen door een relatief lage huurprijs maar zo'n kapitaal duurt uiteraard wel even. We willen prima die honderd euro extra per maand aftikken, maar dat gaat dan wel ten koste van het sparen waardoor het alleen maar langer duurt voordat ons huis weer beschikbaar komt voor die lagere inkomens.
Dat plan komt er toch niet door, zelden zo'n stuk onnozelheid als minister op 'volkshuisvesting' gezien, ze had nog beter op defensie gepast. Dacht je dat je met Mona en Hugo wel het dieptepunt had bereikt, maar het kan dus nog erger.quote:Nu wordt duidelijk dat deze groep vanaf 2028 forse huurverhogingen tegemoet kan zien, als de plannen van minister Boekholt-O’Sullivan (D66) doorgang krijgen.
Zorg dat je bijstand trekt, dan heb je dat probleem nietquote:Op maandag 21 september 2026 16:44 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Stel je voor dat je betaalbaar wil wonen en niet 3/4e van je maandloon kwijt wil zijn aan een hypothecaire schuld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |