abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221832747
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Je hebt ook in dit geval al snel te maken met Art 17 mensenrechten. Rendement op vermogen mag worden belast, confiscatoire belastingheffing mag niet, ook niet via een omweg. Dat heeft de recente uitspraak van de hoge raad tav de fictief rendementsheffing nog eens duidelijk gemaakt.
Aha, zal ik doorgeven, hij komt ook al niet in aanmerking voor zorgtoeslag ivm zijn vermogen. :{
  maandag 21 september 2026 @ 15:49:05 #77
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_221832751
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 12:35 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het lijkt mij eerlijk gezegd allemaal nog vrij mild.
Als je bij zowat een ton inkomen maandelijks 100 euro meer gaat betalen vind ik dat nog niet draconisch.
Volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen. Het gaat om 100 euro per maand extra, klopt, maar die 100 euro komt er élk jaar bij. Dus in het tweede jaar betaal je 200 extra, in het derde jaar 300 extra enzovoorts. En dat is nog los van de standaard huurverhoging.

En hoezo een ton inkomen? Dit gaat al in vanaf 51.500 euro , dus net boven modaal, voor een alleenstaande en meerpersoonshuishoudens 57.500 euro.
  maandag 21 september 2026 @ 15:51:25 #78
39333 Zelva
pi_221832758
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2026 14:47 schreef YoopY het volgende:
Dus scheef huren wordt maximaal 100 euro per jaar duurde. Kan makkelijk uit voor de meeste scheef huurders.

Wat een wassen neus zeg.
100 euro extra per maand, elk jaar weer, net zolang tot de maximum huurprijs is bereikt.
pi_221832762
quote:
15s.gif Op maandag 21 september 2026 12:34 schreef junkiesietze het volgende:
FOEI, je mag niet betaalbaar wonen
Onzin. Scheefhuurders zijn mensen die veel verdienen en in een sociale huurwoning wonen, terwijl ze heel goed een huis in de vrije sector kunnen betalen. Daardoor kunnen mensen met een laag inkomen geen huis krijgen, omdat mensen met een dikke bankrekening in huizen wonen die niet voor hun zijn bedoeld.
pi_221832764
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:49 schreef Zelva het volgende:

[..]
Volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen. Het gaat om 100 euro per maand extra, klopt, maar die 100 euro komt er élk jaar bij. Dus in het tweede jaar betaal je 200 extra, in het derde jaar 300 extra enzovoorts.

En hoezo een ton inkomen? Dit gaat al in vanaf 51.500 euro , dus net boven modaal, voor een alleenstaande en meerpersoonshuishoudens 57.500 euro.
Ga gewoon je inkomen drukken door minder uren te werken ipv meer huur te gaan betalen ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 21 september 2026 @ 15:54:23 #81
39333 Zelva
pi_221832771
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:52 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Onzin. Scheefhuurders zijn mensen die veel verdienen en in een sociale huurwoning wonen, terwijl ze heel goed een huis in de vrije sector kunnen betalen.
Ja? Jij denkt dat je met een modaal inkomentje makkelijk een huis in de vrije sector kunt betalen?

_O-

Juist deze groep valt continu tussen wal en schip en komt het moeilijkst aan een woning, echt niet de laagste inkomens.

En vergeet ook niet dat door deze maatregel ook vrije sector nog eens veel duurder zal worden. Deze woningen worden nóg schaarser en als het gebruikelijk is dat je de huur tot het absolute maximum gaat opvoeren, gaat dat bij vrije sector ook vanzelfsprekend gebeuren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Zelva op 21-09-2026 16:01:02 ]
pi_221832807
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:54 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja? Jij denkt dat je met een modaal inkomentje makkelijk een huis in de vrije sector kunt betalen?

_O-
Ongetwijfeld een boomer die in 1991 is blijven hangen.
pi_221832817
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

_O-
Ik huur zelf vrije sector. 900 per maand inclusief servicekosten. Is goed te doen. Ok, ik verdien dan geen modaal. Maar modaal is 3.700 bruto, dat is geen slecht salaris.
pi_221832831
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ga gewoon je inkomen drukken door minder uren te werken ipv meer huur te gaan betalen ;)
En inkomsten genereren buiten box 1.
quote:

[..]
Onzin. Scheefhuurders zijn mensen die veel verdienen en in een sociale huurwoning wonen, terwijl ze heel goed een huis in de vrije sector kunnen betalen. Daardoor kunnen mensen met een laag inkomen geen huis krijgen, omdat mensen met een dikke bankrekening in huizen wonen die niet voor hun zijn bedoeld.
Kunnen betalen ja...maar moet dat huis in de vrije sector er wel zijn.

Das ook het probleem hier, zelfs als een scheefhuurder naar een vrije sector woning wil gaan is dat al knap lastig omdat er amper tot geen aanbod is in het midden segment.
pi_221832832
quote:

[..]
Dat betreft hoogst waarschijnlijk slecht een gering aantal huurders. Ik ken geen huurder in mijn omgeving die met bijv een nieuwe vette mercedus aan komt rijden.
  maandag 21 september 2026 @ 16:00:02 #86
39333 Zelva
pi_221832887
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat betreft hoogst waarschijnlijk slecht een gering aantal huurders. Ik ken geen huurder in mijn omgeving die met bijv een nieuwe vette mercedus aan komt rijden.
Iemand die echt rijk is heeft vanzelfsprekend een koophuis, dat is het goedkoopst, want levert vermogensgroei op en is het zwaarst gesubsidieerd. Maar aan die scheefgroei doen we natuurlijk niets :')
pi_221832894
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:56 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik huur zelf vrije sector. 900 per maand inclusief servicekosten. Is goed te doen. Ok, ik verdien dan geen modaal. Maar modaal is 3.700 bruto, dat is geen slecht salaris.
Je zit al in een vrije sector woning. Probleem is juist om er 1 te vinden.
pi_221832899
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat deed mijn broer nu juist weer wel, gloednieuwe EV.. O-) :D
pi_221832936
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 16:00 schreef Zelva het volgende:

[..]
Iemand die echt rijk is heeft vanzelfsprekend een koophuis, dat is het goedkoopst, want levert vermogensgroei op en is het zwaarst gesubsidieerd. Maar aan die scheefgroei doen we natuurlijk niets :')
Toeslagen / subsidies zijn per definitie een bevestiging dat een systeem niet werkt.

HRA, zorg,huurtoeslag en alles in het circus bevestigd dit.
  maandag 21 september 2026 @ 16:03:24 #90
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221832945
quote:

[..]
Hoeveel mensen zijn dat nou? Zijn de meesten niet gewoon vrijgezellen met een modaal inkomen?
Als je een dikke bankrekening hebt ga je meestal toch een huis kopen

De mensen met een modaal inkomen gaan nog verdomd weinig overhouden van hun salaris als ze in de vrije huursector moeten gaan huren.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221832958
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 16:00 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat was decennia terug het geval, nu even een hypotheek krijgen van een half miljoen zonder minstens een ton eigen inbreng is bijna niet mogelijk.
  maandag 21 september 2026 @ 16:06:45 #92
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221832970
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 16:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat was decennia terug het geval, nu even een hypotheek krijgen van een half miljoen zonder minstens een ton eigen inbreng is bijna niet mogelijk.
Hij begint zijn post met: iemand die echt rijk is…
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221832971
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:49 schreef Zelva het volgende:

[..]
Volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen. Het gaat om 100 euro per maand extra, klopt, maar die 100 euro komt er élk jaar bij. Dus in het tweede jaar betaal je 200 extra, in het derde jaar 300 extra enzovoorts. En dat is nog los van de standaard huurverhoging.

Het is niet bovenop de standaard huurverhoging maar de maximale verhoging.
pi_221832990
Hoe zit het als je door ziekte in inkomen omlaag gaat?
Krijg je dan weer huurkorting of krijg meer toeslagen om te compenseren?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221832991
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 12:29 schreef quo_ het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)?recommender=Proteus

Zowaar ook nog eens wat goeds uit de D66 koker.
Het is immers van de zotte dat je met een dik inkomen in een gesubsidieerde sociale huurwoning zit.
90% wat van D66 komt echt zeer goed! Tja, helaas niet het piekniveau zoals ten tijde van Kaag, maar nog steeds een uitstekend niveau.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_221833035
Wij zijn ook scheefwoners en zoals al gezegd in dit topic, heel veel andere keuze is er niet. We verdienen allebei redelijk, maar ook weer niet bizar veel dus voor de meeste particuliere huurwoningen worden we afgewezen omdat we ook weer niet 5x de huurprijs van een k of 2 verdienen. Maximale hypotheek koop je ook in onze regio (die niet eens Randstad is) ook geen zak voor dus je moet zelf een zescijferig bedrag meenemen dat eigenlijk met een 2 moet beginnen. We kunnen best prima sparen door een relatief lage huurprijs maar zo'n kapitaal duurt uiteraard wel even. We willen prima die honderd euro extra per maand aftikken, maar dat gaat dan wel ten koste van het sparen waardoor het alleen maar langer duurt voordat ons huis weer beschikbaar komt voor die lagere inkomens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 21-09-2026 16:30:57 ]
pi_221833073
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2026 16:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Wij zijn ook scheefwoners en zoals al gezegd in dit topic, heel veel andere keuze is er niet. We verdienen allebei redelijk, maar ook weer niet bizar veel dus voor de meeste particuliere huurwoningen worden we afgewezen omdat ik ook weer niet 5x de huurprijs van een k of 2 verdienen. Maximale hypotheek koop je ook in onze regio (die niet eens Randstad is) ook geen zak voor dus je moet zelf een zescijferig bedrag meenemen dat eigenlijk met een 2 moet beginnen. We kunnen best prima sparen door een relatief lage huurprijs maar zo'n kapitaal duurt uiteraard wel even. We willen prima die honderd euro extra per maand aftikken, maar dat gaat dan wel ten koste van het sparen waardoor het alleen maar langer duurt voordat ons huis weer beschikbaar komt voor die lagere inkomens.
Helemaal eens, dus een idioot plan!
pi_221833153
Stel je voor dat je betaalbaar wil wonen en niet 3/4e van je maandloon kwijt wil zijn aan een hypothecaire schuld.
pi_221833159
quote:
Nu wordt duidelijk dat deze groep vanaf 2028 forse huurverhogingen tegemoet kan zien, als de plannen van minister Boekholt-O’Sullivan (D66) doorgang krijgen.
Dat plan komt er toch niet door, zelden zo'n stuk onnozelheid als minister op 'volkshuisvesting' gezien, ze had nog beter op defensie gepast. Dacht je dat je met Mona en Hugo wel het dieptepunt had bereikt, maar het kan dus nog erger.
pi_221833270
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 16:44 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Stel je voor dat je betaalbaar wil wonen en niet 3/4e van je maandloon kwijt wil zijn aan een hypothecaire schuld.
Zorg dat je bijstand trekt, dan heb je dat probleem niet :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')