abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221827557

quote:
Den Haag zet zich schrap voor dag vol demonstraties: wat gaat er gebeuren?

DEN HAAG - Den Haag maakt zich op voor een dag met demonstraties. De actiegroep Wij Zijn Het Volk heeft aangegeven te komen demonstreren op het Malieveld, een jaar na de demo die volledig uit de hand liep. Maar wat gaat er nu precies gebeuren? En wie zit er achter de demonstratie?
Wat gaat er zaterdag gebeuren?
Er vindt zaterdag een demonstratie plaats van de groep 'Wij zijn het Volk'. De demonstratie is een vervolg op de grote demonstratie van vorig jaar. Toen liep de demonstratie uit op grote rellen.
Ongeveer twaalfhonderd mensen keerden zich tegen de politie en er brak een grote veldslag uit. Tientallen mensen zijn in het jaar erna veroordeeld voor hun rol in de rellen.
Tijdens de rellen vorig jaar september werd een politieauto in brand gestoken
Tijdens de rellen vorig jaar september werd een politieauto in brand gestoken
© Omroep West
Als reactie op de aangekondigde demonstratie vindt er tegelijkertijd op het Spuiplein een tegendemonstratie plaats. Deze heeft de titel 'Tegen fascisme en voor inclusiviteit'.
Eerder kondigde Extinction Rebellion (XR) aan op dezelfde dag de A12 te willen blokkeren, maar dit lijkt een actie bij Utrecht te gaan worden en niet op de Utrechtsebaan bij Den haag.
Hierover is de organisatie nog in gesprek met de politie. 'De beslissing om in Den Haag actie te gaan voeren of niet wordt vrijdag genomen', laat een woordvoerder van XR weten.
Wie zit er achter 'Wij Zijn Het Volk'?
Dat is een goede vraag. Op de eigen website presenteert deze groep zich als organisator, maar wordt nergens duidelijk wie de initiatiefnemers zijn. Een van de partijen die rol leek te spelen bij de organisatie is Pro Patria.
Deze naam lijkt niet zomaar gekozen. Tien jaar geleden was dit een extreemrechtse organisatie die meerdere keren in Den Haag demonstreerde.
Demonstranten in 2014 tijdens de 'Mars van de vrijheid' tegen moslimradicalen en anti-semitisme in de Schilderswijk en Transvaal
Demonstranten in 2014 tijdens de 'Mars van de vrijheid' tegen moslimradicalen en anti-semitisme in de Schilderswijk en Transvaal
© ANP
Inmiddels lijkt die hele organisatie uit elkaar te zijn gevallen nadat de man achter Pro Patria enkele nazistische uitlatingen deed. Zo sprak hij het belang van het voortbestaan van 'blanke kinderen' en de 'blanke Arische vrouw'.
Diverse mensen die zouden komen spreken op de demonstratie zaterdag, zoals BVNL en Forum voor Democratie, haakten vervolgens af. De website van de organisatie is inmiddels op zwart gezet en diverse Facebook-groepen zijn op non-actief gezet.
Voor wie spreekt de organisatie?
Volgens het oorspronkelijke plan komen er vijf thematenten op het Malieveld te staan. Deze staan voor vijf verschillende doelgroepen: burgers/vrouwen, boeren, vissers, transport en remigratie.
Er gaan op sociale media voor deze onderwerpen verschillende flyers rond met de oproep om zaterdag naar het Malieveld te komen, maar buiten Pro Patria is er geen enkele officiële organisatie die zich aan deze demonstratie of een van de pijlers wil verbinden.
Op het gebied van remigratie was Save Europe Act van Forum voor Democratie-lid Dara Vos een van de aangekondigde sprekers, maar ook zij heeft zich teruggetrokken.
Wie zit er achter de tegendemonstratie?
Net als bij Wij Zijn Het Volk is dit onduidelijk. De organisatie heeft zich officieel bij de gemeente aangemeld met de demonstratie en heeft dus met het stadsbestuur afspraken gemaakt over de plek waar gaat worden gedemonstreerd, namelijk het Spuiplein.
Maar de demonstratie heeft geen eigen website en er is ook geen bekende organisatie die zich aan deze actie heeft verbonden.
Hoe ziet het programma eruit?
De demonstratie begint op het Malieveld, waarbij het programma om 12.30 uur begint. Daarna trekken de demonstranten met een mars door de stad.
Volgens de gemeente Den Haag is de afgesproken route: Malieveld, Burgemeester Patijnlaan, Carnegieplein, Plein 1813, Kneuterdijk, Lange Vijverberg, Korte Voorhout en zo terug naar het Malieveld.
https://www.omroepwest.nl(...)wat-gaat-er-gebeuren
poll
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221827559
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221827597
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 16:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat hebben ze van Geert geleerd.
En die heeft het weer van de vele volksmenners voor hem.

"Het Nederlandsche volk pikt dit niet langer!"

Toen de Moffen in mei 1940 ons land met een bezoek vereerden stonden er ook honderden Nederlanders met geheven rechterarm langs de weg om ze te begroeten. Voor en namens Volk en Vaderland.

[ afbeelding ]

Ze leverden geen half werk.
Een enorm grote hoeveelheid mensen met oorspronkelijke roots in het Midden-Oosten verdwenen in de komende 5 jaar uit ons land.
Volgens de vertegenwoordigers van 'het volk' van gisteren een voorbeeld dat blijkbaar dringend navolging verdient.
Bijzonder wel dit. Want nu (een deel van de) overlevenden daar eindelijk weer wonen, wordt hun verweten 'witte' 'kolonisten' of 'Europeanen' te zijn die de grond stelen van de vermeend inheemse bewoners. Maar de verdere vergelijking tussen Joden en de groepen die er nu zijn is er trouwens niet.
  Moderator zondag 20 september 2026 @ 18:16:28 #4
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221827606
Dit is geen Gaza topic.
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
  zondag 20 september 2026 @ 18:23:52 #5
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_221827638
Ze zeggen daar te staan voor o.a. "de veiligheid van onze vrouwen".
Ik weet het niet hoor... maar ik kan me niet voorstellen dat iemand deze engnekken in de buurt van z'n partner zou willen zien.
pi_221827673
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2026 18:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder wel dit. Want nu (een deel van de) overlevenden daar eindelijk weer wonen, wordt hun verweten 'witte' 'kolonisten' of 'Europeanen' te zijn die de grond stelen van de vermeend inheemse bewoners. Maar de verdere vergelijking tussen Joden en de groepen die er nu zijn is er trouwens niet.
Je probeert te doen of je dit 'bijzonder wel' vindt. Maar dat vind je helemaal niet.
En dat weet je zelf best.

Verder spreken die bewoners daar nagenoeg allemaal Semitische talen. Sinds mensenheugenis.
En willen 'superieure westerse' mensen van rechtse snit liever niet dat ze hier verkeren.
Ze moeten aan het gas, het land uit en/of ze moeten naar ons luisteren dan wel hebben überhaupt geen rechten omdat ze een minderwaardig volk zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Toby56 op 20-09-2026 18:41:18 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221827692
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 18:05 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Je hebt gedeeltelijk een punt. Als je scorebordjournalistiek bedrijft.
Er gaat wel meer geld naar politie... maar niet naar politie op straat.

Daar wordt bij de politie zelf ook al decennialang over geklaagd.

En veel van die centen gingen naar de volkomen uit de hand gelopen reorganisatie en transitie naar Nationale Politie. Waarbij tientallen miljoenen euro's - zo niet meer - zijn verkwist. Een totale puinhoop.
pi_221827694
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 18:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Je probeert te doen of je dit 'bijzonder wel' vindt. Maar dat vind je helemaal niet.
En dat weet je zelf best.

Verder spreken die bewoners daar nagenoeg allemaal Semitische talen. Sinds mensenheugenis.
En willen 'superieure westerse' mensen van rechtse snit liever niet dat ze hier verkeren.
Ze moeten aan het gas, het land uit en/of ze hebben überhaupt geen rechten omdat ze een minderwaardig volk zijn.

Wie zegt dit? Volgens mij zijn de argumenten altijd het inperken of zelfs stoppen van de influx en remigratie.

Dit met name omdat de integratie van veel te veel migranten bijzonder gebrekkig is geweest en velen op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd. Letterlijk niemand heeft het over dat deze mensen 'vergast' zouden moeten worden omdat ze 'minderwaardig' zouden zijn. Waarom kom je met zulke bespottelijke claims?
pi_221827699
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2026 18:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie zegt dit? Volgens mij zijn de argumenten altijd het inperken of zelfs stoppen van de influx en remigratie.

Dit met name omdat de integratie van veel te veel migranten bijzonder gebrekkig is geweest en velen op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd. Letterlijk niemand heeft het over dat deze mensen 'vergast' zouden moeten worden omdat ze 'minderwaardig' zouden zijn. Waarom kom je met zulke bespottelijke claims?
Jij hebt gisteren lekker geslapen.
En bij geschiedenisles niet opgelet.

Bijzonder wel dit.
pi_221827826
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 18:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Jij hebt gisteren lekker geslapen.
En bij geschiedenisles niet opgelet.

Bijzonder wel dit.
Werd er opgeroepen tot het grootschalig vergassen van migranten? Wat ik heb meegekregen waren de spreekkoren die we helaas ook wel tegen Ajax zien. 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas'.
pi_221827896
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2026 19:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Werd er opgeroepen tot het grootschalig vergassen van migranten? Wat ik heb meegekregen waren de spreekkoren die we helaas ook wel tegen Ajax zien. 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas'.
Oh gelukkig, dat was alles.
Valt dat ff mee. Ze steunen Hamas en Joden moeten aan het gas <nee>.
Meer dan 'helaas' is het eigenlijk niet. Dat is een hele opluchting.

Verder gaf ik in die eerdere post een opsomming van de diverse behandelingen die mensen die volgens velen oorspronkelijk thuis (zouden moeten) horen in het Midden-Oosten dienden te ondergaan. Althans, volgens vele superieure westerse beschaafde rechtse mensen... in plusminus ongeveer de laatste eeuw. Een beknopte samenvatting, als het ware.

Wat jij dan weer 'bijzonder wel' vindt.

Je vindt heel veel dingen zogenaamd bijzonder. Al jarenlang verbaas je je zogenaamd over dezelfde dingen.
Je hangt heel graag desgewenst de onnozele uit.

Echt bijzonder vind ik dat overigens allemaal niet.

Laat ik er dit van zeggen: van mij mag dat tuig van gisteren, waarvan niet eens slechts "velen" maar "allen" op niets dan negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd, linea recta worden getransporteerd naar het Midden-Oosten.
Misschien kunnen ze zich daar nuttig maken door 5 jaar lang de toiletten van Israëlische kazernes schoon te likken. Of om de afgerukte armen en benen van kapotgeschoten Gazabewoners te verzamelen. En tijdens zomerverlof mogen ze mijnen opruimen in de Straat van Hormuz. Zullen de Amerikanen waarderen.

Weet je wat... maak er maar 25 jaar van. Want zolang gaat het feest daar zeker nog wel door. Omdat ons wordt wijsgemaakt dat die kutregio zo belangrijk is.

Water naar de zee, daar aan het prachtige toekomstige strandresort van Trump.
Over welke zee de immigranten zullen blijven komen. Oh ironie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 27-09-2026 12:46:29 ]
pi_221827958
Petje je af voor je uitgebreide reactie, Toby56, maar vrees dat de ironie er van een paar mensen ontgaat.

(moest toch stiekem lachen)
pi_221827988
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 19:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Oh gelukkig, dat was alles.
Valt dat ff mee. Ze steunen Hamas en de Joden moeten aan het gas <nee>.
Meer dan 'helaas' is het eigenlijk niet. Dat is een hele opluchting.

Verder gaf ik in die eerdere post een opsomming van de diverse behandelingen die mensen die volgens velen oorspronkelijk thuis (zouden moeten) horen in het Midden-Oosten dienden te ondergaan. Althans, volgens vele superieure westerse beschaafde rechtse mensen... in plusminus ongeveer de laatste eeuw. Een beknopte samenvatting, als het ware.

Wat jij dan weer 'bijzonder wel' vindt.

Je vindt heel veel dingen zogenaamd bijzonder. Al jarenlang verbaas je je zogenaamd over dezelfde dingen.
Je hangt heel graag desgewenst de onnozele uit.

Echt bijzonder vind ik dat overigens allemaal niet.

Laat ik er dit van zeggen: van mij mag dat tuig van gisteren, waarvan niet eens slechts "velen" maar "allen" op niets dan negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd, linea recta worden getransporteerd naar het Midden-Oosten.
Misschien kunnen ze zich daar nuttig maken door 5 jaar lang de toiletten van Israëlische kazernes schoon te likken. Of om de afgerukte armen en benen van kapotgeschoten Gazabewoners te verzamelen. En tijdens zomerverlof mogen ze mijnen opruimen in de Straat van Hormuz. Zullen de Amerikanen waarderen.

Weet je wat... maak er maar 25 jaar van. Want zolang gaat het feest daar zeker nog wel door. Omdat ons wordt wijsgemaakt dat die kutregio zo belangrijk is.

Water naar de zee, daar aan het prachtige toekomstige strandresort van Trump.
Over welke zee de immigranten zullen blijven komen. Oh ironie.
Ik verbaas mij met name over de claims die je hier maakt. Je vergelijkt de slogans van extreemrechtse demonstranten met officieel overheidsbeleid van de jaren 1940. Dat is natuurlijk ridicuul. Dit tuig van gisteren moet men gewoon gigantisch hard aanpakken met de wapenstok en gevangenisstraffen.

Maar om dan te doen alsof dit iets zegt over de algemene wind die er nu waait in Nederland en doen alsof dit zoals je zegt het wereldbeeld is van 'beschaafde rechtse mensen', is op zijn minst opmerkelijk. Want waar zijn die beschaafde rechtse mensen dan die dat vinden? Wat we vanuit de rechtse politiek hoort is een wens om migratie te beperken, af te stoppen en remigratie te stimuleren. Dat is iets anders dan mensen vergassen.

Waar ik trouwens op doelde met 'bijzonder wel' is hoe jij naar Joden verwijst, namelijk als 'mensen met oorspronkelijke roots in het Midden-Oosten'. Het is natuurlijk volledig feitelijk, maar de selectiviteit is nogal bizar. De norm is namelijk om Joden weg te zetten als 'Europeanen' die 'blank' zouden zijn en het land stelen van de zogenaamd 'inheemse bewoners'. De afkomst van Joden wordt dus helaas telkens op een andere manier geframed, net hoe het politiek welgevallig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 27-09-2026 12:47:11 ]
pi_221828000
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2026 19:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik verbaas mij met name over de claims die je hier maakt. Je vergelijkt de slogans van extreemrechtse demonstranten met officieel overheidsbeleid van de jaren 1940. Dat is natuurlijk ridicuul. Dit tuig van gisteren moet men gewoon gigantisch hard aanpakken met de wapenstok en gevangenisstraffen.

Maar om dan te doen alsof dit iets zegt over de algemene wind die er nu waait in Nederland en doen alsof dit zoals je zegt het wereldbeeld is van 'beschaafde rechtse mensen', is op zijn minst opmerkelijk. Want waar zijn die beschaafde rechtse mensen dan die dat vinden? Wat we vanuit de rechtse politiek hoort is een wens om migratie te beperken, af te stoppen en remigratie te stimuleren. Dat is iets anders dan mensen vergassen.

Waar ik trouwens op doelde met 'bijzonder wel' is hoe jij naar Joden verwijst, namelijk als 'mensen met oorspronkelijke roots in het Midden-Oosten'. Het is natuurlijk volledig feitelijk, maar de selectiviteit is nogal bizar. De norm is namelijk om Joden weg te zetten als 'Europeanen' die 'blank' zouden zijn en het land stelen van de zogenaamd 'inheemse bewoners'. De afkomst van Joden wordt dus helaas telkens op een andere manier geframed, net hoe het politiek welgevallig is.
Ik freem helemaal niets.
Dat is een favoriete uitdrukking dan wel favoriete bezigheid van je zelf.

Bijzonder is het allang niet meer.
pi_221828304
Die tegendemonstratie gisteren..... was dat Antifa die de Tweede Kamer als terroristische organisatie geregistreerd wil hebben ?

En de Tweede Kamer wil niet extreemrechts indelen als terroristen ?
pi_221828398
Bekijk deze YouTube-video

Veel mensen die gele vlaggen meesjouwden hadden een zwart shirt met gele opschrift 'remigratie'
Dus die gele vlag is het symbool van 'wij willen etnische zuivering' ???

AIVD jaarverslag2025 :
.
quote:
Daarbij presenteren ze hun gedachtegoed veelal in een mildere vorm om zo acceptabeler over te
komen, terwijl ze achter de schermen het rechts-extremistische doel van een ‘blanke etnostaat’ nastreven. Een goed voorbeeld is het veelvuldige gebruik van de term ‘remigratie’, die op zichzelf neutraal is, maar in het
narratief van rechts-extremisten staat voor het massale vertrek van mensen met een migratie achtergrond uit Europa
pi_221828534
Wat is de definitie van een fascist?

Even lekker makkelijk doen en AI erbij pakken.

Belangrijke kenmerken van fascisme

quote:
Cultus van traditie en actie: Fascisten verheerlijken een geïdealiseerd verleden en vinden actie om de actie zelf belangrijker dan kritische reflectie.

Afwijzing van kritiek: Kritisch denken, onafhankelijke journalisten, kunstenaars en wetenschappers worden gezien als vijanden of landverraders.

Angst voor verschillen: Diversiteit en afwijkende meningen worden niet getolereerd; men zoekt een culturele of etnische zuiverheid.

Gevoel van vernedering en slachtofferschap: De groep voelt zich gekrenkt door buitenstaanders, immigranten of 'elites', wat woede aanwakkert.

Complottheorieën: Er wordt vaak geloofd dat een duistere bende of elite (vaak een buitenlandse of geheime macht) de eigen bevolking probeert te onderdrukken.
Welke eigenschappen van die oproerkraaiers voldoen hier niet aan?
pi_221828576
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 20:23 schreef Bluesdude het volgende:
En de Tweede Kamer wil niet extreemrechts indelen als terroristen ?
Ik denk dat een (groot) deel van extreemrechts al ingedeeld is als terroristen.

Althans, ik zie geregeld berichten staan in het nieuws over huiszoekingen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 20 september 2026 @ 23:13:09 #19
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_221829177
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 20:52 schreef Firuze60 het volgende:
Afwijzing van kritiek: Kritisch denken, onafhankelijke journalisten, kunstenaars en wetenschappers worden gezien als vijanden of landverraders.
Oh shit, extreem-rechts gaat achter de wappies aan :o
pi_221829264

Zie de vlag zwart/oranje met logo
Ik kende die club NNB niet, maar die is neonazistisch, begrijp ik
NNB = Nederlandse Nationalistische Beweging
Dat mensen bij de naam en de logo aan de NSB denken is niet toevallig. Het is een verkapte rehabilitering van die landverraders.

Met de prinsenvlag zwaaien kun je ook zien als verkapt de NSB rehabiliteren, naast teruggrijpen op vroegere eeuwen toen Nederland groots zou zijn geweest .
Die vlag met VOC-logo is verheerlijking van de slavernij in de VOC-kolonies en ander geweld van de VOC

quote:
Zo zijn er onder het bewind van de VOC maar liefst 660.000 tot 1.135.000 mensen tot slaaf gemaakt en verhandeld, zo blijkt uit onderzoek van Matthias van Rossum
https://www.globalinfo.nl/recensies-enzo/nederland-maakte-in-totaal-niet-600-000-mensen-tot-slaaf-maar-tien-keer-zoveel/
pi_221829346

Dus? Blanke vrouwen achteraan ? Dat is toch niet Nederlandse cultuur ? Of wel?
Maar... ik zie daar een vrouw vooraan staan, die houdt dat doek vast.
Verwarrend hoor !

Ik geloof dat deze tekst werd voorgelezen bij het Malieveld

quote:
Vandaag, zaterdag 19 September, kondigen wij het volgende aan en delen wij het volgende mede:
1) Wij willen en kunnen de politie ondersteunen bij het beveiligen van onze straten en bij andere problematiek die Nederland steeds onveiliger maakt. De politie kan een beroep op ons doen.
2) Wij kunnen en willen assisteren als grenswacht om onze grenzen te beveiligen en te versterken. Ook de marechaussee kan hier een beroep op ons doen.
3) Wij willen helpen de Nederlandse straten te ontdoen en schoon te maken van allerlei woke-onzin, radicaal-linkse/marxistische uitingen en gedragingen, en van ondermijning.
4) Wij willen helpen de straten te beveiligen ter bevordering van de veiligheid van onze vrouwen en kinderen tegen ongeciviliseerde mannen en pedofielen.
5) Wij willen helpen bij het beveiligen van nationalistische politici die aan de anti-zionistische kant van het politieke spectrum staan.
6) Wij zijn een ‘beweging’ en hebben niet de intentie om parlementaire politiek te bedrijven.
7) Wij willen de komende jaren flink aan de weg timmeren om nationalistische evenementen te organiseren en aan kaderscholing te werken.
😎 Wij willen dat er in ieder dorp, gehucht en wijk in Nederland kameraadschapsgroepen worden opgericht.
9) Wij willen inzichtelijk maken welke politici en journalisten een volksvijandige, cultuur-relativistische en anti-blanke agenda erop nahouden, en dit openbaar maken.
10) Het parlement en de gemeenteraden zijn nu nog van jullie, maar wij eisen alvast de straat op.
“Nederland is van de Nederlanders. Eigen volk eerst!”
Bron

Zie punt 5 .... men wil niet pro-zionistische politici mede-beveiligen . Arme Wilders.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bluesdude op 21-09-2026 00:31:10 ]
pi_221829581
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 00:19 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Verwarrend hoor !

[..]
Bron

Zie punt 5 .... men wil niet pro-zionistische politici mede-beveiligen . Arme Wilders.
W.b. vrouwen: dat zijn gewoon tradwives. Een eeuwenoude traditie. Ook in NL, tot en met begin jaren 60 van de vorige eeuw. En daar willen deze dames zelf ook graag naar terug. Zoals op het YT-kanaal van influencer Kimberley Daisy te lezen staat: "Conservatief - Achter het aanrecht - En toch tijd om op jullie zenuwen te zitten." Dat laatste is dan het influencergedeelte, vermoed ik. Ze zal ongetwijfeld nog single zijn, want als ze een echte blanke Nederlandse man zou hebben, dan zou hij dat moderne gedoe zeer beslist afkeuren. Terecht natuurlijk. Achter het aanrecht in de keuken, en beentjes wijd in de slaapkamer. Ik wens niet op de zenuwen gezeten te worden.

Geef toe: dat is voor echte blanke mannen een zeer aantrekkelijke wereld. Toch?.

W.b. Geert: voor hem moet dit een rotsituatie zijn. Het gaat dit rechtse volk gewoon om alles wat ruikt naar het Midden-Oosten. Allemaal oprotten of aan het gas.
Deze lui zullen meer naar de smaak zijn voor de club van Lidewij & Thierry. Die zullen de teksten likkebaardend hebben gelezen. (Lidewij scheert zich ongetwijfeld dagelijks, maar dit terzijde. Bovendien heeft zij op dit moment wel andere dingen te doen. Maar she'll be back.)

[ Bericht 5% gewijzigd door Toby56 op 21-09-2026 06:03:15 ]
pi_221829922
Politie maakt jacht op grootste relschoppers rond demonstratie Den Haag: ’Nieuwe arrestaties zeker niet uitgesloten’

Propatria, mede-organisator:
1) Wij willen en kunnen de politie ondersteunen bij het beveiligen van onze straten en bij andere problematiek die Nederland steeds onveiliger maakt. De politie kan een beroep op ons doen.
_O- _O- _O-

Er was ruzie binnen de coalitie van organisatoren, oa door een tekst van Ron Sloof van Propatria

quote:
De bom barstte na een bericht dat via de Facebookpagina van de organisatie Pro Patria werd verspreid. Daarin wordt opgeroepen om op 19 september naar de manifestatie te komen met de woorden: ‘Wij moeten het voortbestaan van ons volk en een toekomst voor blanke kinderen veiligstellen, want de schoonheid van de blanke Arische vrouw mag niet van de aarde verdwijnen.’
Het is onverbloemd neonazistische taal. Het eerste deel van de zin is een vertaling van de zogenoemde ‘14 words’, een bekende slogan die door een Amerikaanse neonazi is verzonnen en waarmee wordt verwezen naar de omvolkingstheorie. Die complottheorie stelt dat een (Joodse) elite probeert de oorspronkelijke blanke bewoners van het Westen te vervangen door mensen van kleur.
AD

[ Bericht 14% gewijzigd door Bluesdude op 21-09-2026 09:53:11 ]
  maandag 21 september 2026 @ 09:24:17 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221829975
quote:
[ afbeelding ]
Verwarrend hoor !

[..]
Bron

Punt 7 klinkt ook akelig bekend uit het Duitsland van 90 jaar geleden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221830007
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Punt 7 klinkt ook akelig bekend uit het Duitsland van 90 jaar geleden.
Dat zijn evenementen en bijeenkomsten die zowel bij rechts als bij links extremistische bewinden/groeperingen te vinden zijn.

Strak kijkende en leuzen scanderende geüniformeerde padvinders die net iets meer leren dan het aanleggen van een kikkersteek.
pi_221830116
Bron :

en dit een nazipamflet ca 1930 Bron
pi_221830343
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:46 schreef Bluesdude het volgende:
Bron :

[ afbeelding ]

en dit een nazipamflet ca 1930 Bron
[ afbeelding ]
4 en 5 mei zullen, als het aan deze lui ligt, binnenkort ook wel worden afgeschaft.
  maandag 21 september 2026 @ 10:52:32 #28
66444 Lord_Vetinari
pi_221830462
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 09:30 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat zijn evenementen en bijeenkomsten die zowel bij rechts als bij links extremistische bewinden/groeperingen te vinden zijn.

Strak kijkende en leuzen scanderende geüniformeerde padvinders die net iets meer leren dan het aanleggen van een kikkersteek.
Het was ook meer punt 8.
pi_221830585
quote:
18s.gif Op maandag 21 september 2026 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het was ook meer punt 8.
Ja.. deed mij ook denken aan de NSB
quote:
Kenmerkend waren symbolen (het runeteken) en kleuren (zwart-rood) die door de NSB werden gebruikt, en het dragen van uniformen. De leden spraken elkaar aan met 'kameraad' en begroetten elkaar met de fascistengroet (een gestrekte rechterarm) en met de woorden 'Hou Zee'.
https://www.parlement.com(...)ialistische-beweging
  maandag 21 september 2026 @ 11:12:21 #30
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_221830756
quote:
[ afbeelding ]
Verwarrend hoor !

[..]
Bron

Grotendeels samen te vatten als "wij zijn een knokploeg die klaar is voor actie"
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_221830992
quote:
18s.gif Op maandag 21 september 2026 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het was ook meer punt 8.
Gesnopen.

Maar het is mij, in meer algemene zin, altijd al opgevallen hoezeer verenigingsleven en agitprop van fascisten/nationaal-socialisten & communisten op elkaar leken/lijken.

Tribaal culturalisme. En meer van dat soort engnekkerij.
pi_221831983
quote:
[ afbeelding ]
Verwarrend hoor !

[..]
Bron

Neo nazi Ron Sloof van Propatria leest het 10 puntenplan voor.
De patch op de mouw is een nazisymbool, de zwarte zon
pi_221832015
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 13:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Neo nazi Ron Sloof van Propatria leest het 10 puntenplan voor.
De patch op de mouw is een nazisymbool, de zwarte zon
Waarom zou je je druk maken over deze mensen, het is nog geen honderdste van een procent van de bevolking.
pi_221832031
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 13:24 schreef enmanuel het volgende:

[..]
Waarom zou je je druk maken over deze mensen, het is nog geen honderdste van een procent van de bevolking.
Het is tuig. Racistisch, jodenhatend, nog meer etnische haat. En ze rehabilteren het nazisme ...de oorzaak van 50 miljoen doden in Europa, waarvan velen met opzet vermoord in bijv gaskamers.
Genoeg reden om dat onder de aandacht te brengen. Maar verder slaap ik prima
............... :Z
pi_221832129
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 13:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het is tuig. Racistisch, jodenhatend, nog meer etnische haat. En ze rehabilteren het nazisme ...de oorzaak van 50 miljoen doden in Europa, waarvan velen met opzet vermoord in bijv gaskamers.
Genoeg reden om dat onder de aandacht te brengen. Maar verder slaap ik prima
............... :Z
Echt tuig begeeft zich niet op publieke plaatsen. Zolang ze op vrije voeten lopen, hebben ze geen misdaad begaan.
pi_221832166
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 13:47 schreef enmanuel het volgende:

[..]
Echt tuig begeeft zich niet op publieke plaatsen. Zolang ze op vrije voeten lopen, hebben ze geen misdaad begaan.
Dit extreemrechtse tuig was op de publieke plaats het Malieveld, Den Haag. Wel of niet ooit een misdaad gedaan.
Wel vele wandaden.
pi_221832519
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 13:24 schreef enmanuel het volgende:

[..]
Ik ben nu toch wel enorm opgelucht.
Misschien moet ik gewoon even op visite gaan bij deze goedbedoelende mensen, als ze samenkomen voor een gezellige vergadering.
En dan op kalme toon zeggen: "wat maken jullie je toch druk, jullie gaan toch niets bereiken, jullie maken nog geen honderdste deel van een procent uit van onze bevolking."

Ga je gezellig mee? *O*
pi_221832789
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:03 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik ben nu toch wel enorm opgelucht.
Misschien moet ik gewoon even op visite gaan bij deze goedbedoelende mensen, als ze samenkomen voor een gezellige vergadering.
En dan op kalme toon zeggen: "wat maken jullie je toch druk, jullie gaan toch niets bereiken, jullie maken nog geen honderdste deel van een procent uit van onze bevolking."

Ga je gezellig mee? *O*
Doe dat, ga eens gezellig op de koffie, aanhoor hun zorgen en probeer er samen uit te komen.
pi_221832914
Wij willen dat er in ieder dorp, gehucht en wijk in Nederland kameraadschapsgroepen worden opgericht

Ik moest lachen, het klinkt als een circle jerk.
pi_221832938
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 15:55 schreef enmanuel het volgende:

[..]
Doe dat, ga eens gezellig op de koffie, aanhoor hun zorgen en probeer er samen uit te komen.
Veel adviezen van u vandaag.

Mijn advies aan u: lees eens een geschiedenisboek. En trek er lering uit.
pi_221832974
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 16:01 schreef Managarm het volgende:
Wij willen dat er in ieder dorp, gehucht en wijk in Nederland kameraadschapsgroepen worden opgericht

Ik moest lachen, het klinkt als een circle jerk.
'Kameraad' is gewoon een vermaarde aanspreekvorm in extreem rechtse en linkse kringen.

"Houzee kameraad!"

En als je in de Sovjet-Unie werd aangesproken met 'burger' in plaats van 'kameraad', dan was dat doorgaans niet als compliment bedoeld.
pi_221833107
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 16:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]
'Kameraad' is gewoon een vermaarde aanspreekvorm in extreem rechtse en linkse kringen.

"Houzee kameraad!"

En als je in de Sovjet-Unie werd aangesproken met 'burger' in plaats van 'kameraad', dan was dat doorgaans niet als compliment bedoeld.
Extreem rechts met communistische inslag, het moet niet veel gekker meer worden. Niet vreemd dat ze aan circle jerks doen.
pi_221833113
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 16:38 schreef Managarm het volgende:

[..]
Extreem rechts met communistische inslag, het moet niet veel gekker meer worden. Niet vreemd dat ze aan circle jerks doen.
De verschillen tussen extreem zus of zo zijn niet zo groot.
Het extreme is wat hen verbindt.
  maandag 21 september 2026 @ 19:25:08 #44
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221834361
quote:
Hij heeft wel een sjiekere jas dan destijds Harry Vermeegen.
pi_221834901
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 20:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
In de ogen van globalisten natuurlijk wel.
Is dat zo ... ?
Noem eens een globalist bij naam ?
Mark Rutte en Maxima zijn globalisten ?
  maandag 21 september 2026 @ 21:22:38 #47
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221834936
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 21:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Is dat zo ... ?
Noem eens een globalist bij naam ?
Mark Rutte en Maxima zijn globalisten ?
Dan heb ik het inderdaad over globalisten zoals die van D66 en VVD (samen in Renew Europe).

Die het liefste open grenzen hebben, migratie als economische deugd zien. En Nederland als randstedelijke delta willen opbouwen. Allemaal het liefst in Europees verband.

Daarbij is nationalisme een grote belemmerende factor.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221835107
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 21:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dan heb ik het inderdaad over globalisten zoals die van D66 en VVD (samen in Renew Europe).
Dus Mark Rutte en Maxima zie je niet als globalisten. Ze reizen veel de wereld rond., praten veel met niet-Nederlanders, zijn rijk, hebben macht,

Noem VVDérs of D66ers die vinden dat alle nationalisten nazi's zijn.
Noem hen bij naam. Ik ken niemand die dat vind.
  maandag 21 september 2026 @ 22:44:27 #49
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221835244
Waren er trouwens nog reacties van Dilan, Geert, Caroline, Mona en het CIDI over de Hitlergroeten, de nazi-symbolen en de 'joden aan het gas' chants of is antisemitisme alleen erg als het van links komt?
Blaf me vol
pi_221835289
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 22:44 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Waren er trouwens nog reacties van Dilan, Geert, Caroline, Mona en het CIDI over de Hitlergroeten, de nazi-symbolen en de 'joden aan het gas' chants of is antisemitisme alleen erg als het van links komt?
Behalve de propallies komt het antisemitisme toch alleen van extreemrechts?

Hopelijk geef ik hier geen spoiler weg.
pi_221835323
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 22:44 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
CIDI is gelukkig gewoon consequent, net zoals meerdere van de politici die je hier noemt. Daar kan men aan de andere kant van het politieke spectrum nog iets van leren.. Want we weten allemaal dat dáár het grote probleem ligt. Daar weet men een ware 'Jodenjacht' in Amsterdam door moslimjongeren nog op het conto te schrijven van de slachtoffers zelf.
  dinsdag 22 september 2026 @ 09:05:18 #52
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221835980
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2026 23:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
CIDI is gelukkig gewoon consequent, net zoals meerdere van de politici die je hier noemt. Daar kan men aan de andere kant van het politieke spectrum nog iets van leren.. Want we weten allemaal dat dáár het grote probleem ligt. Daar weet men een ware 'Jodenjacht' in Amsterdam door moslimjongeren nog op het conto te schrijven van de slachtoffers zelf.
Niks te lezen op de website van CIDI. Misschien op hun socials, maar die volg ik niet. Hetzelfde geldt overigens voor de reactie van Geert en de andere rechtse politici. Afwezig.
Blaf me vol
pi_221838685
RTL heeft deze foto van malieveld jl zaterdag.

pi_221838698
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 00:29 schreef Firuze60 het volgende:
begrijp je zelf dat dit zowat de definitie van xenofobie is?
pi_221838728
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 00:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Kan ik direct op antwoorden, ik heb te maken met mensen.
Dit is zeker iets.
pi_221838804

Deze vraag is nu al 2x gesteld, tot nu toe geen reaktie
Het blijft stil bij bovengenoemde
pi_221839301
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 16:15 schreef Indigoblauw het volgende:

Deze vraag is nu al 2x gesteld, tot nu toe geen reaktie
Het blijft stil bij bovengenoemde
Ik neem dat niet aan mij is, want ik heb al een antwoord gegeven :7

(al gaat deze vraag natuurlijk niet echt om antisemitisme)
pi_221840537
quote:
Bij rechts-extremisme staan ongelijkwaardigheid op basis van huidskleur en de overtuiging van witte superioriteit centraal. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) constateren in een gezamenlijke analyse dat rechts-extremisten proberen om dit gedachtegoed te normaliseren. Dit doen zij door het strategisch beïnvloeden van maatschappelijke domeinen en de discussies die daar worden gevoerd.
https://www.nctv.nl/actueel/nieuws/2026/09/22/aivd-en-nctv-rechts-extremisten-proberen-gedachtegoed-te-normaliseren
pi_221840637
De witte religies zijn superieur of zo (Afrika tellen we niet mee).

Ach, ik snap de frustaties van Bluesdude wel. En tegelijkertijd is het ook een spiegel zoals ik had kunnen zijn. Keuzes in het leven.
pi_221843347
quote:
Er zijn inmiddels acht meldingen binnengekomen bij PersVeilig over extreemrechtse demonstratie op het Malieveld dit weekend. Het meldpunt maakt zich zorgen over het toenemende geweld tegen journalisten.

Journalisten werden dit weekend belaagd tijdens de uit de hand gelopen betoging van de extreemrechtse organisatie Wij Zijn Het Volk in Den Haag. Er zijn meldingen binnengekomen over verbaal geweld, spugen en uitschelden, maar ook van fysiek geweld. PersVeilig zegt dat journalisten in hun rug werden geduwd of in de zij, waardoor ze het niet zagen aankomen en vielen.

Ook werden er stenen, vuurwerk en blikjes naar journalisten gegooid,
https://nos.nl/artikel/26(...)e-betoging-malieveld
  woensdag 23 september 2026 @ 15:19:07 #61
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221843366
ok
  woensdag 23 september 2026 @ 16:00:38 #62
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221843561
Het blijft oorverdovend stil vanuit de bekende rechtse partijen. Blijkbaar is jodenhaat voor hen alleen belangrijk als ze er stemmen mee kunnen winnen door "de andere kant" te beschuldigen van antisemitisme. Als het vanuit eigen geledingen komt zwijgt men het liever dood.
Blaf me vol
pi_221859304

Wat mag, en wat is verboden?
RTL : Bij die demonstratie in Den Haag werden verschillende vlaggen en symbolen gebruikt die worden gelinkt aan extreemrechts, racisme en neonazisme. Maar wat betekenen ze, en mag je die zomaar dragen? Dat leggen wij uit in deze video:
----
Zie de film waarin verteld word dat die gele en zwarte vlaggen van 'het identitair verzet' zijn
pi_221859386
Eric Kemperman, lid Eerste Kamer voor FvD, vond het wel belangrijk met extreemrechtse lieden te verkeren op het Malieveld

https://www.geenstijl.nl/(...)wezig-bij-elsfest-20

[ Bericht 10% gewijzigd door Bluesdude op 26-09-2026 10:31:57 ]
  zaterdag 26 september 2026 @ 11:32:16 #65
66444 Lord_Vetinari
pi_221860027
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 10:24 schreef Bluesdude het volgende:
Eric Kemperman, lid Eerste Kamer voor FvD, vond het wel belangrijk met extreemrechtse lieden te verkeren op het Malieveld
[ afbeelding ]
https://www.geenstijl.nl/(...)wezig-bij-elsfest-20
Je doet net of je verrast bent?
pi_221860710
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 00:32 schreef Alti1998. het volgende:

[..]
Het is geen religie. Het is een levenswijze.
Dat zijn de meeste religies.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221861559
quote:
18s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je doet net of je verrast bent?
Nee, zo schrijf ik niet.
Maar sinds elsfest 1.0 kun je verwachten dat PVV en FvD kamerleden niet naar elsfest 2.0 gaan.
Ik vind het prima als men zo dom zijn en het wel doen: ...: ze besmeuren zelf hun 'imago van gematigd en redelijk '
pi_221864668
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee, zo schrijf ik niet.
Maar sinds elsfest 1.0 kun je verwachten dat PVV en FvD kamerleden niet naar elsfest 2.0 gaan.
Ik vind het prima als men zo dom zijn en het wel doen: ...: ze besmeuren zelf hun 'imago van gematigd en redelijk '
Voor de oplettende kijker is het al lang duidelijk wat voor partij FvD is. Het steeds openlijker flirten met extremistisch gedachtegoed en de Identitaire Beweging begon al veel eerder. Denk aan de uitspraken van Baudet over "homeopathische verdunning van de bevolking" en de "boreale wereld", alles wat uit de FvD-jeugd lekt, de recente flirts met neo-nazi's over "remigratie", etc. Dat hier een FvD-senator tussen loopt vind ik niet verrassend.
pi_221864690
Het stimuleren van remigratie is niets mis mee, al de rest uiteraard wel.
  zaterdag 26 september 2026 @ 21:28:05 #70
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221864811
Rechts demonstreert ook eens een keer weer en de media heeft weer weken aan bangmaak materiaal, elk woord wordt uitgelicht, elk symbool grondig uitgezocht.

Ondertussen negeren ze hamas vlaggen en terroristen fans bij pro-pallie demonstraties.
pi_221864907
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:15 schreef HowardRoark het volgende:
Het stimuleren van remigratie is niets mis mee, al de rest uiteraard wel.
Wel als daarmee eigenlijk deportatie wordt bedoeld. Die lui die met "remigratie" op hun truien rondliepen waren neonazi's van de NNB en Pro Patria (van organisator Ron Sloof). Die gaat het echt niet om vrijwillige terugkeer. Die gebruiken "remigratie" als ze deportatie bedoelen.
pi_221864950
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:28 schreef Zoddie het volgende:
Rechts demonstreert ook eens een keer weer en de media heeft weer weken aan bangmaak materiaal, elk woord wordt uitgelicht, elk symbool grondig uitgezocht.

Ondertussen negeren ze hamas vlaggen en terroristen fans bij pro-pallie demonstraties.
Als er mannen met hakenkruizen lopen te heil-Hitleren dan is dat nogal wat.

En mensen die kritisch zijn op de Israelische regering en het IDF meteen "terroristenfans" noemen, tja daar vind ik ook wat van.
  zaterdag 26 september 2026 @ 21:49:00 #73
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221864985
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:43 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Als er mannen met hakenkruizen lopen te heil-Hitleren dan is dat nogal wat.

Zeker en mag ook best wat over gezegd worden.

quote:
En mensen die kritisch zijn op de Israelische regering en het IDF meteen "terroristenfans" noemen, tja daar vind ik ook wat van.
Met terroristenfans bedoel ik diegenen die met Hamas vlaggen lopen en met borden waar letterlijk op staat dat ze Hamas steunen.
pi_221865004
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:49 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Zeker en mag ook best wat over gezegd worden.
[..]
Met terroristenfans bedoel ik diegenen die met Hamas vlaggen lopen en met borden waar letterlijk op staat dat ze Hamas steunen.
Op elke grote demo komen ook mafketels af. Deze Malievelddemo werd georganiseerd door extreem-rechts. Dat is echt van een andere orde.
pi_221865005
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:38 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Wel als daarmee eigenlijk deportatie wordt bedoeld. Die lui die met "remigratie" op hun truien rondliepen waren neonazi's van de NNB en Pro Patria (van organisator Ron Sloof). Die gaat het echt niet om vrijwillige terugkeer. Die gebruiken "remigratie" als ze deportatie bedoelen.
Ik kan enkel zeggen wat ik er zelf mee bedoel en daar ben ik al vaker open over geweest, het uitzetten van mensen die:

• Hier illegaal zijn (niet vrijwillig)
• Hier met een verblijfsvergunning die misdaden hebben begaan (niet vrijwillig)
• Al willen vertrekken maar dit niet kunnen of nog twijfelen (vrijwillig - die zou je op financiële manieren kunnen stimuleren)

Wat anderen ermee bedoelen weet ik niet, dat kan misschien per individu of groep verschillen. Wel heb ik het gevoel dat sommigen ook doelbewust zoveel mogelijk er het meest radicale in willen lezen, zodat men de hele term kan afkeuren.
pi_221865042
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik kan enkel zeggen wat ik er zelf mee bedoel en daar ben ik al vaker open over geweest.

Dan kun je beter een ander woord gebruiken. In de context van dit topic is het hardstikke besmet en een eufemisme voor deportatie van iedereen die niet een "echte" Nederlander is. Dat is wat die lui waar dit topic over gaat namelijk ermee bedoelen. Daarom dragen ze shirts met "remigratie" en zetten ze dat kracht bij met Hitlergroeten en nazisymbolen.
pi_221865057
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wat anderen ermee bedoelen weet ik niet, dat kan misschien per individu of groep verschillen. Wel heb ik het gevoel dat sommigen ook doelbewust zoveel mogelijk er het meest radicale in willen lezen, zodat men de hele term kan afkeuren.
Eeeeeeuuuuh deze gemist? Dat is vrij duidelijk.

AIVD en NCTV: rechts-extremisten proberen gedachtegoed te normaliseren

Dat is precies waar dit over gaat.
pi_221865215
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:28 schreef Zoddie het volgende:

Of zelfs is logo's en verwijzingen.
Niks aan het handje. Omdat het zeker niet bekend is?

Een zonnerad is ook niet fris. Maar dat is verleden, zo'n paliwappie met zn groene band en te schreeuwen naar Joden op de dam, dat is nu. En lekker zouden ze het vinden een Jood te grazen te nemen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 26 september 2026 @ 22:41:03 #79
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221865329
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:52 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Op elke grote demo komen ook mafketels af. Deze Malievelddemo werd georganiseerd door extreem-rechts. Dat is echt van een andere orde.
Ook op Rechtse demonstraties ja.

Volgens AIVD organiseerde Organisaties gelinkt aan Hamas ook Pro-Pally demonstraties.
  zaterdag 26 september 2026 @ 22:43:34 #80
66444 Lord_Vetinari
pi_221865343
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 22:41 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Volgens AIVD organiseerde Organisaties gelinkt aan Hamas ook Pro-Pally demonstraties.
*organiseerdeN. ‘Organisaties’ is meervoud.

Wij zijn het volk (en vinden onze eigen cultuur belangrijk genoeg om met nazi-symbolen te protesteren tegen mensen die niet van ons volk zijn) maar zijn niet in staat onze eigen taal foutloos te gebruiken.
  zaterdag 26 september 2026 @ 22:47:55 #81
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221865362
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 22:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
*organiseerdeN. ‘Organisaties’ is meervoud.

Wij zijn het volk (en vinden onze eigen cultuur belangrijk genoeg om met nazi-symbolen te protesteren tegen mensen die niet van ons volk zijn) maar zijn niet in staat onze eigen taal foutloos te gebruiken.
:')
pi_221865569
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:11 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Voor de oplettende kijker is het al lang duidelijk wat voor partij FvD is.
Is mij ook al lang duidelijk, maar niet voor elke fokuser. Vandaar moet je zulke feiten melden
quote:
. Dat hier een FvD-senator tussen loopt vind ik niet verrassend.
Verrast mij ook niet, maar andere FvD-bobo's distantiëren zich van nazisme. Deze niet.
Prima dat hij het FvD-imago beschadigt... een tegenslag voor de 'normalsering'
pi_221865695
Overigens kan ik me voorstellen dat het wel vermoeiend is om (extreem)links te zijn. Moet je telkens tussen 2 groepen (propallies en extreemrechts) lopen en dan telkens een andere boodschap geven.

Ik zou daar na 5 minuten al aardig klaar mee zijn, want mijn hersenen zouden dat niet aankunnen.
pi_221865711
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:57 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Dan kun je beter een ander woord gebruiken. In de context van dit topic is het hardstikke besmet en een eufemisme voor deportatie van iedereen die niet een "echte" Nederlander is. Dat is wat die lui waar dit topic over gaat namelijk ermee bedoelen. Daarom dragen ze shirts met "remigratie" en zetten ze dat kracht bij met Hitlergroeten en nazisymbolen.
Dit spelletje ga ik niet weer meespelen. Dit is al gedaan met het woord 'omvolking'. En iedere keer opnieuw als er weer een nieuwe term komt voor iets wat links van het centrum niet in goede aarde valt, wil men meteen dat woord censureren, met de bedoeling de discussie onmogelijk te maken.

Dat ronduit verwerpelijke groepen een woord ook gebruiken, wil niet zeggen dat dit woord daarom ineens niet meer mag worden gebruikt. Dan geef je zulke groepen ook wel heel erg veel macht in het debat. Zulke groepen gebruiken bijvoorbeeld ook termen als 'migratiestop'. Is dat woord nu ook 'besmet'?

Ik heb duidelijk gemaakt hoe ik het woord zie, wat mij definitie ervan is en als ik het dus gebruik is het met dat uitgangspunt.

Als ik trouwens op de officiële definitie van het woord zoek kom ik deze betekenis(sen) tegen:
quote:
remigratie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ remi'xra(t)si ] Afbreekpatroon: re·mi·gra·tie definitieve terugkeer van een emigrant naar zijn land van herkomst Voorbeeld: 'de Remigratiewet' Synoniemen: terugkeer

Bron
Het woord komt trouwens ook meermaals voor op de website van de Rijksoverheid.
pi_221866450
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 22:41 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Bij die rode lijn protesten liepen de fondsenwervers en moordenaars gewoon rond. Hamasleiding die de meelopers gewoon openlijk bedanken en aanmoedigen verder te gaan..

Maaaaaar exTReEM rEChtS!!!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221866465
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 08:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bij die rode lijn protesten liepen de fondsenwervers en moordenaars gewoon rond. Hamasleiding die de meelopers gewoon openlijk bedanken en aanmoedigen verder te gaan..

Dit topic gaat toch gewoon over demonstraties van extreem rechts?
Ofwel, je doet met je “maar links” precies waar je hier over miept.
pi_221866599
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit spelletje ga ik niet weer meespelen. Dit is al gedaan met het woord 'omvolking'.
Helaas geen spelletje. Omvolking als complottheorie over een al dan niet Joodse elite die bewust het doel zou hebben de oorspronkelijke bevolking te vervangen. Denk aan neonazi Martin Sellner met zijn remigratietop. Extreemrechtse clubs die de woorden omvolking en remigratie consequent in die foute context gebruiken en de socials daar mee overspoelen.

Als je dat allemaal weet begrijp ik niet waarom je er zo op gebrand bent om per se deze woorden te willen gebruiken terwijl je je punt ook prima zonder die woorden kan maken.

Met censuur heeft dat overigens niets te maken.

Zie ook:

Je kan de AIVD en de NCTV er niet van betichten het "linkse gedachtegoed" te willen beschermen.
pi_221866620
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 08:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Matties? Hoe zijn die dwazen dat dan?

Kan het weer niet zonder nazi vergelijking? Beperkte.
Blijf jij maar lekker vragen om het opknopen van politici... ik weet wie het zegt en hoe serieus ik je kan nemen: niet
Nazivergelijking? Het waren nazi's compleet met zonnerad en hakenkruis. Ron Sloof als organisator met zijn vriendjes van de NNB en NVU.

Er stond daar een hele groep nazi's te demonstreren in hun remigratieshirts en nazisymbolen en jij hebt het verontwaardigd over mensen die daar nazivergelijkingen over zouden maken? Vreemd.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 27 september 2026 @ 09:37:10 #89
485843 crew  Jippie
pi_221866884
Veegslotje

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 27 september 2026 @ 13:21:28 #90
485843 crew  Jippie
pi_221868260
Off-policy geveegd en deels genote.

Klein zijpaadje migranten - > moslims kan maar het is niet wenselijk dat zo'n zijpaadje de hele discussie overneemt.
Idem voor uitspraken/gezang die tijdens de betreffende demonstratie zijn gedaan over Joden etc.

En stop ajb met persoonlijke aanvallen of (een groep) andere users negatief weg te zetten. Het is hier geen circlejerk waar mensen met een andersluidende mening moet worden geweerd.

Iedereen mag hier binnen de policy zijn mening of visie ventileren, gedraag jullie dan ook als een stel volwassenen die dat aan kunnen.

Hup, en nu weer verder met de discussie!

pi_221868348
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 08:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Deze dan. Nederland moest en zou onschuldige zielige Palestijnse studenten binnenhalen.

quote:
De student mag nu dus niet deelnemen aan het onderwijs. Ondertussen kan worden uitgezocht óf en onder welke voorwaarden de student zijn studie kan vervolgen.
Wat nou uitzoeken, dat haatmens gelijk het land uit trappen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)rwerpelijk~a77f6da2/
pi_221868352
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 09:00 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Helaas geen spelletje. Omvolking als complottheorie over een al dan niet Joodse elite die bewust het doel zou hebben de oorspronkelijke bevolking te vervangen. Denk aan neonazi Martin Sellner met zijn remigratietop. Extreemrechtse clubs die de woorden omvolking en remigratie consequent in die foute context gebruiken en de socials daar mee overspoelen.

Als je dat allemaal weet begrijp ik niet waarom je er zo op gebrand bent om per se deze woorden te willen gebruiken terwijl je je punt ook prima zonder die woorden kan maken.

Met censuur heeft dat overigens niets te maken.

Zie ook:

Je kan de AIVD en de NCTV er niet van betichten het "linkse gedachtegoed" te willen beschermen.
In de door jou gedeelde link staat het volgende:
quote:
Vooralsnog verwerpt een meerderheid van de Nederlandse samenleving rechts-extremistisch gedachtegoed, maar we zien dat de ontvankelijkheid van het gedachtengoed toeneemt waardoor de dreiging kan toenemen. Het is van groot belang dat het niet normaal wordt om te spreken over bijvoorbeeld remigratie zonder te weten wat rechts-extremisten hiermee eigenlijk bedoelen. Namelijk het gedwongen vertrek van groepen mensen omdat ze in de ogen van de rechts-extremist hier niet thuis horen. Betrokkenheid van rechts-extremisten bij het maatschappelijke debat verdringt de ruimte voor dialoog en oplossingen.
Hier wordt dus aangegeven dat het van belang is om te weten hoe volgens het AIVD en NCTV het woord ‘remigratie’ wordt bedoeld. Oké, maar dat is dus binnen die kringen, dat geldt dus lang niet voor iedereen die deze term gebruikt. Ik ben ook duidelijk geweest wat mijn definitie ervan is en hoe ik deze term gebruik.

En het woord 'omvolking' heb ik per definitie al nooit gebruikt, ik haalde dat aan als voorbeeld van het problematiseren en censureren van woorden, dat iedere keer opduikt als het gaat over migratie om het onderwerp onbespreekbaar te maken.
  zondag 27 september 2026 @ 13:37:42 #93
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221868354
Wel goed dat ze zich zo kenbaar maken, dat puzzelt een stuk makkelijker.
Drop you like an ill, bad habit
pi_221868485
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2026 13:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In de door jou gedeelde link staat het volgende:
[..]
Hier wordt dus aangegeven dat het van belang is om te weten hoe volgens het AIVD en NCTV het woord ‘remigratie’ wordt bedoeld. Oké, maar dat is dus binnen die kringen, dat geldt dus lang niet voor iedereen die deze term gebruikt. Ik ben ook duidelijk geweest wat mijn definitie ervan is en hoe ik deze term gebruik.

En het woord 'omvolking' heb ik per definitie al nooit gebruikt, ik haalde dat aan als voorbeeld van het problematiseren en censureren van woorden, dat iedere keer opduikt als het gaat over migratie om het onderwerp onbespreekbaar te maken.
Maar het is toch niet zo dat je je punt niet kan maken zonder die woorden te gebruiken? Ik snap het niet dat mensen per se die woorden moeten en zullen gebruiken, terwijl ze weten dat er in het huidige debat een extreemrechts smaakje aan vast zit.
pi_221868533
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 14:04 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Maar het is toch niet zo dat je je punt niet kan maken zonder die woorden te gebruiken? Ik snap het niet dat mensen per se die woorden moeten en zullen gebruiken, terwijl ze weten dat er in het huidige debat een extreemrechts smaakje aan vast zit.
Ik zie dat anders, omdat ik niet vind dat zulke groeperingen zouden moeten kunnen bepalen welke woorden wel en niet worden gebruikt. Ik vind het ook een beetje flauw om vervolgens mensen die overduidelijk die intenties niet hebben dan te gaan linken aan zulke groepen. Zo heb je bijvoorbeeld ook het bekende 'ok' gebaar (👌) dat wordt gebruikt door blanke nationalisten. Het is binnen die wereld echt een ding geworden. Oké, dus nu kan niemand anders het meer gebruiken?
pi_221868557
Misschien moet je dat eerder gelinkte stuk van de AIVD en NCTV ook maar eens lezen. Via deze termen worden extreemrechtse ideeën genormaliseerd. Daarmee verandert (helaas) de betekenis in het publieke debat.

En zeg eens eerlijk: je bent toch prima in staat om jouw standpunt te verwoorden zonder die woorden te moeten gebruiken?
  zondag 27 september 2026 @ 14:22:41 #97
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221868570
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 14:20 schreef Chillegast het volgende:
Misschien moet je dat eerder gelinkte stuk van de AIVD en NCTV ook maar eens lezen. Via deze termen worden extreemrechtse ideeën genormaliseerd. Daarmee verandert (helaas) de betekenis in het publieke debat.

En zeg eens eerlijk: je bent toch prima in staat om jouw standpunt te verwoorden zonder die woorden te moeten gebruiken?
Er worden tegenwoordig zoveel dingen genormaliseerd. Non binair zijn bijvoorbeeld.

Een beetje weldenkend mens weet wel beter.
pi_221868639
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 14:22 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Er worden tegenwoordig zoveel dingen genormaliseerd. Non binair zijn bijvoorbeeld.

Een beetje weldenkend mens weet wel beter.
Dat is wel wat anders. Dat is een goed gedefinieerd begrip waar je een mening over kan hebben. Bij omvolking en remigratie heb je het over twee ogenschijnlijk normale woorden die gekaapt worden door ze van een extremistische betekenis te voorzien en dat massaal in het debat te verspreiden.

Het gaat er niet om dat het in de kern normale woorden zijn. Het gaat er wel om dat ze intussen een behoorlijk extremistische connotatie hebben gekregen.
pi_221868809
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 14:36 schreef Chillegast het volgende:

Het gaat er niet om dat het in de kern normale woorden zijn. Het gaat er wel om dat ze intussen een behoorlijk extremistische connotatie hebben gekregen.
Bepaalde mensen bedoelen etnische zuiveringen , maar dat durft men niet hardop te zeggen.
pi_221868830
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 15:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Bepaalde mensen bedoelen etnische zuiveringen , maar dat durft men niet hardop te zeggen.
Als je die verdenking niet op je wil laden dan kun je deze woorden in het huidige debat beter niet gebruiken.
  zondag 27 september 2026 @ 15:16:22 #101
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221868881
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 15:08 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Als je die verdenking niet op je wil laden dan kun je deze woorden in het huidige debat beter niet gebruiken.
Als je intentie en context niet wilt interpreteren is dat toch niet het probleem van degene die de "verboden" woorden gebruikt? Persoonlijk ben ik van mening dat wanneer je woorden gaat verbieden dat het meer om de vorm gaat dan om de inhoud. Daar worden discussies niet beter van.
Drop you like an ill, bad habit
  zondag 27 september 2026 @ 15:30:19 #102
66444 Lord_Vetinari
pi_221868994
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 15:16 schreef pmponer het volgende:

[..]
Als je intentie en context niet wilt interpreteren is dat toch niet het probleem van degene die de "verboden" woorden gebruikt? Persoonlijk ben ik van mening dat wanneer je woorden gaat verbieden dat het meer om de vorm gaat dan om de inhoud. Daar worden discussies niet beter van.
Niet als woorden het debat gaan sturen in een bepaalde richting. Als types als <huiver> Baudet een woord als 'remigratie' gebruikt in een debat, bedoelt hij heel iets anders dan als iemand als Klaver datzelfde woord gebruikt. C'est le ton qui fait la musique.
pi_221869105
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 15:16 schreef pmponer het volgende:

[..]
Waar precies heb ik iets over verbieden van woorden gezegd?
  zondag 27 september 2026 @ 15:51:06 #104
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221869117
quote:
18s.gif Op zondag 27 september 2026 15:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Niet als woorden het debat gaan sturen in een bepaalde richting. Als types als <huiver> Baudet een woord als 'remigratie' gebruikt in een debat, bedoelt hij heel iets anders dan als iemand als Klaver datzelfde woord gebruikt. C'est le ton qui fait la musique.
Daar zit wat in, want het woord remigratie komt in Klavers woordenboek niet voor. Soms zegt hij het perongeluk, maar waarschijnlijk bedoeld hij dan immigratie.
  zondag 27 september 2026 @ 16:08:14 #105
66444 Lord_Vetinari
pi_221869207
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 15:51 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Daar zit wat in, want het woord remigratie komt in Klavers woordenboek niet voor. Soms zegt hij het perongeluk, maar waarschijnlijk bedoeld hij dan immigratie.
De domheid regeert hier.
  zondag 27 september 2026 @ 16:41:25 #106
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221869384
quote:
18s.gif Op zondag 27 september 2026 16:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
De domheid regeert hier.
Remigratie heeft maar 1 betekenis, dus wat je suggereert is op zijn minst vreemd.
  zondag 27 september 2026 @ 16:50:35 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221869449
quote:

[..]
De domheid regeert hier.
Gelul, jij regeert helemaal niet. Je jankt alleen maar om spelfouten en voegt verder echt niets toe.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Fry Palestine!!
  zondag 27 september 2026 @ 16:54:57 #108
66444 Lord_Vetinari
pi_221869492
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 16:41 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Remigratie heeft maar 1 betekenis, dus wat je suggereert is op zijn minst vreemd.
Klopt, alleen geven de types zoals afgelopen week op het Malieveld er een andere, eigen betekenis aan, die erg lijkt op de betekenis die er 90 jaar geleden aan gegeven werd, namelijk 'ongewenste elementen uit de samenleving verwijderen, desnoods verplicht en met geweld.'
  zondag 27 september 2026 @ 16:59:57 #109
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221869534
quote:
18s.gif Op zondag 27 september 2026 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Klopt, alleen geven de types zoals afgelopen week op het Malieveld er een andere, eigen betekenis aan, die erg lijkt op de betekenis die er 90 jaar geleden aan gegeven werd, namelijk 'ongewenste elementen uit de samenleving verwijderen, desnoods verplicht en met geweld.'
En dat is dus wat jullie hoofdjes er van maken.

Er stond geen 'Etnische Zuivering' op die shirtjes, toch?

Natuurlijk lopen er simpele zielen bij met een iq van rond de 70 die het verschil niet kennen. Maar die heb je ook aan de andere kant, daar lopen ze met Hup Hamas spandoeken bijvoorbeeld.
pi_221869703
quote:

[..]
De domheid regeert hier.
Aldus de user die zelden tot nooit in staat is om tot goed onderbouwde posts kan komen en het meestal houdt bij oneliners ad hominem en klagen in de FB over vermeend racisme of zogenaamde xenofobie.
quote:
18s.gif Op zondag 27 september 2026 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Als mensen dat denken, en zulke groeperingen zul je er helaas zeker wel tussen hebben, is het belangrijk dat die gemonitord worden en geen institutionele macht verkrijgen. Dat hebben zulke groepen gelukkig ook niet.
pi_221869794
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 16:59 schreef Mubassie het volgende:

[..]
En dat is dus wat jullie hoofdjes er van maken.

Er stond geen 'Etnische Zuivering' op die shirtjes, toch?
Dat is nou precies het punt. Om extreemrechtse ideeën als gedwongen deportatie voor iedereen die hier niet oorspronkelijk vandaan komt te normaliseren wordt het heel eufemistisch "remigratie" genoemd. Zie ook het AIVD/NCTV rapport dat gaat over het normaliseren van extremistische ideeën door het gebruik van schijnbaar onschuldige termen, eufemismen en hondenfluitjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')