CIDI is gelukkig gewoon consequent, net zoals meerdere van de politici die je hier noemt. Daar kan men aan de andere kant van het politieke spectrum nog iets van leren.. Want we weten allemaal dat dáár het grote probleem ligt. Daar weet men een ware 'Jodenjacht' in Amsterdam door moslimjongeren nog op het conto te schrijven van de slachtoffers zelf.quote:Op maandag 21 september 2026 22:44 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Waren er trouwens nog reacties van Dilan, Geert, Caroline, Mona en het CIDI over de Hitlergroeten, de nazi-symbolen en de 'joden aan het gas' chants of is antisemitisme alleen erg als het van links komt?
Niks te lezen op de website van CIDI. Misschien op hun socials, maar die volg ik niet. Hetzelfde geldt overigens voor de reactie van Geert en de andere rechtse politici. Afwezig.quote:Op maandag 21 september 2026 23:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
CIDI is gelukkig gewoon consequent, net zoals meerdere van de politici die je hier noemt. Daar kan men aan de andere kant van het politieke spectrum nog iets van leren.. Want we weten allemaal dat dáár het grote probleem ligt. Daar weet men een ware 'Jodenjacht' in Amsterdam door moslimjongeren nog op het conto te schrijven van de slachtoffers zelf.
quote:Op dinsdag 22 september 2026 00:29 schreef Firuze60 het volgende:
begrijp je zelf dat dit zowat de definitie van xenofobie is?
Dit is zeker iets.quote:Op dinsdag 22 september 2026 00:21 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kan ik direct op antwoorden, ik heb te maken met mensen.
Ik neem dat niet aan mij is, want ik heb al een antwoord gegevenquote:Op dinsdag 22 september 2026 16:15 schreef Indigoblauw het volgende:
Waren er trouwens nog reacties van Dilan, Geert, Caroline, Mona en het CIDI over de Hitlergroeten, de nazi-symbolen en de 'joden aan het gas' chants of is antisemitisme alleen erg als het van links komt?
Deze vraag is nu al 2x gesteld, tot nu toe geen reaktie
Het blijft stil bij bovengenoemde
https://www.nctv.nl/actueel/nieuws/2026/09/22/aivd-en-nctv-rechts-extremisten-proberen-gedachtegoed-te-normaliserenquote:Bij rechts-extremisme staan ongelijkwaardigheid op basis van huidskleur en de overtuiging van witte superioriteit centraal. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) constateren in een gezamenlijke analyse dat rechts-extremisten proberen om dit gedachtegoed te normaliseren. Dit doen zij door het strategisch beïnvloeden van maatschappelijke domeinen en de discussies die daar worden gevoerd.
https://nos.nl/artikel/26(...)e-betoging-malieveldquote:Er zijn inmiddels acht meldingen binnengekomen bij PersVeilig over extreemrechtse demonstratie op het Malieveld dit weekend. Het meldpunt maakt zich zorgen over het toenemende geweld tegen journalisten.
Journalisten werden dit weekend belaagd tijdens de uit de hand gelopen betoging van de extreemrechtse organisatie Wij Zijn Het Volk in Den Haag. Er zijn meldingen binnengekomen over verbaal geweld, spugen en uitschelden, maar ook van fysiek geweld. PersVeilig zegt dat journalisten in hun rug werden geduwd of in de zij, waardoor ze het niet zagen aankomen en vielen.
Ook werden er stenen, vuurwerk en blikjes naar journalisten gegooid,
Je doet net of je verrast bent?quote:Op zaterdag 26 september 2026 10:24 schreef Bluesdude het volgende:
Eric Kemperman, lid Eerste Kamer voor FvD, vond het wel belangrijk met extreemrechtse lieden te verkeren op het Malieveld
[ afbeelding ]
https://www.geenstijl.nl/(...)wezig-bij-elsfest-20
Dat zijn de meeste religies.quote:Op dinsdag 22 september 2026 00:32 schreef Alti1998. het volgende:
[..]
Het is geen religie. Het is een levenswijze.
Nee, zo schrijf ik niet.quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je doet net of je verrast bent?
Voor de oplettende kijker is het al lang duidelijk wat voor partij FvD is. Het steeds openlijker flirten met extremistisch gedachtegoed en de Identitaire Beweging begon al veel eerder. Denk aan de uitspraken van Baudet over "homeopathische verdunning van de bevolking" en de "boreale wereld", alles wat uit de FvD-jeugd lekt, de recente flirts met neo-nazi's over "remigratie", etc. Dat hier een FvD-senator tussen loopt vind ik niet verrassend.quote:Op zaterdag 26 september 2026 14:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee, zo schrijf ik niet.
Maar sinds elsfest 1.0 kun je verwachten dat PVV en FvD kamerleden niet naar elsfest 2.0 gaan.
Ik vind het prima als men zo dom zijn en het wel doen: ...: ze besmeuren zelf hun 'imago van gematigd en redelijk '
Wel als daarmee eigenlijk deportatie wordt bedoeld. Die lui die met "remigratie" op hun truien rondliepen waren neonazi's van de NNB en Pro Patria (van organisator Ron Sloof). Die gaat het echt niet om vrijwillige terugkeer. Die gebruiken "remigratie" als ze deportatie bedoelen.quote:Op zaterdag 26 september 2026 21:15 schreef HowardRoark het volgende:
Het stimuleren van remigratie is niets mis mee, al de rest uiteraard wel.
Als er mannen met hakenkruizen lopen te heil-Hitleren dan is dat nogal wat.quote:Op zaterdag 26 september 2026 21:28 schreef Zoddie het volgende:
Rechts demonstreert ook eens een keer weer en de media heeft weer weken aan bangmaak materiaal, elk woord wordt uitgelicht, elk symbool grondig uitgezocht.
Ondertussen negeren ze hamas vlaggen en terroristen fans bij pro-pallie demonstraties.
Zeker en mag ook best wat over gezegd worden.quote:Op zaterdag 26 september 2026 21:43 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Als er mannen met hakenkruizen lopen te heil-Hitleren dan is dat nogal wat.
Met terroristenfans bedoel ik diegenen die met Hamas vlaggen lopen en met borden waar letterlijk op staat dat ze Hamas steunen.quote:En mensen die kritisch zijn op de Israelische regering en het IDF meteen "terroristenfans" noemen, tja daar vind ik ook wat van.
Op elke grote demo komen ook mafketels af. Deze Malievelddemo werd georganiseerd door extreem-rechts. Dat is echt van een andere orde.quote:Op zaterdag 26 september 2026 21:49 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Zeker en mag ook best wat over gezegd worden.
[..]
Met terroristenfans bedoel ik diegenen die met Hamas vlaggen lopen en met borden waar letterlijk op staat dat ze Hamas steunen.
Ik kan enkel zeggen wat ik er zelf mee bedoel en daar ben ik al vaker open over geweest, het uitzetten van mensen die:quote:Op zaterdag 26 september 2026 21:38 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Wel als daarmee eigenlijk deportatie wordt bedoeld. Die lui die met "remigratie" op hun truien rondliepen waren neonazi's van de NNB en Pro Patria (van organisator Ron Sloof). Die gaat het echt niet om vrijwillige terugkeer. Die gebruiken "remigratie" als ze deportatie bedoelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |