abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221835323
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 22:44 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Waren er trouwens nog reacties van Dilan, Geert, Caroline, Mona en het CIDI over de Hitlergroeten, de nazi-symbolen en de 'joden aan het gas' chants of is antisemitisme alleen erg als het van links komt?
CIDI is gelukkig gewoon consequent, net zoals meerdere van de politici die je hier noemt. Daar kan men aan de andere kant van het politieke spectrum nog iets van leren.. Want we weten allemaal dat dáár het grote probleem ligt. Daar weet men een ware 'Jodenjacht' in Amsterdam door moslimjongeren nog op het conto te schrijven van de slachtoffers zelf.
  dinsdag 22 september 2026 @ 09:05:18 #52
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221835980
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2026 23:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
CIDI is gelukkig gewoon consequent, net zoals meerdere van de politici die je hier noemt. Daar kan men aan de andere kant van het politieke spectrum nog iets van leren.. Want we weten allemaal dat dáár het grote probleem ligt. Daar weet men een ware 'Jodenjacht' in Amsterdam door moslimjongeren nog op het conto te schrijven van de slachtoffers zelf.
Niks te lezen op de website van CIDI. Misschien op hun socials, maar die volg ik niet. Hetzelfde geldt overigens voor de reactie van Geert en de andere rechtse politici. Afwezig.
Blaf me vol
pi_221838685
RTL heeft deze foto van malieveld jl zaterdag.

pi_221838698
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 00:29 schreef Firuze60 het volgende:
begrijp je zelf dat dit zowat de definitie van xenofobie is?
pi_221838728
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 00:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Kan ik direct op antwoorden, ik heb te maken met mensen.
Dit is zeker iets.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221838804
Waren er trouwens nog reacties van Dilan, Geert, Caroline, Mona en het CIDI over de Hitlergroeten, de nazi-symbolen en de 'joden aan het gas' chants of is antisemitisme alleen erg als het van links komt?

Deze vraag is nu al 2x gesteld, tot nu toe geen reaktie
Het blijft stil bij bovengenoemde
pi_221839301
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 16:15 schreef Indigoblauw het volgende:

Deze vraag is nu al 2x gesteld, tot nu toe geen reaktie
Het blijft stil bij bovengenoemde
Ik neem dat niet aan mij is, want ik heb al een antwoord gegeven :7

(al gaat deze vraag natuurlijk niet echt om antisemitisme)
pi_221840537
quote:
Bij rechts-extremisme staan ongelijkwaardigheid op basis van huidskleur en de overtuiging van witte superioriteit centraal. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) constateren in een gezamenlijke analyse dat rechts-extremisten proberen om dit gedachtegoed te normaliseren. Dit doen zij door het strategisch beïnvloeden van maatschappelijke domeinen en de discussies die daar worden gevoerd.
https://www.nctv.nl/actueel/nieuws/2026/09/22/aivd-en-nctv-rechts-extremisten-proberen-gedachtegoed-te-normaliseren
pi_221840637
De witte religies zijn superieur of zo (Afrika tellen we niet mee).

Ach, ik snap de frustaties van Bluesdude wel. En tegelijkertijd is het ook een spiegel zoals ik had kunnen zijn. Keuzes in het leven.
pi_221843347
quote:
Er zijn inmiddels acht meldingen binnengekomen bij PersVeilig over extreemrechtse demonstratie op het Malieveld dit weekend. Het meldpunt maakt zich zorgen over het toenemende geweld tegen journalisten.

Journalisten werden dit weekend belaagd tijdens de uit de hand gelopen betoging van de extreemrechtse organisatie Wij Zijn Het Volk in Den Haag. Er zijn meldingen binnengekomen over verbaal geweld, spugen en uitschelden, maar ook van fysiek geweld. PersVeilig zegt dat journalisten in hun rug werden geduwd of in de zij, waardoor ze het niet zagen aankomen en vielen.

Ook werden er stenen, vuurwerk en blikjes naar journalisten gegooid,
https://nos.nl/artikel/26(...)e-betoging-malieveld
  woensdag 23 september 2026 @ 15:19:07 #61
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221843366
ok
  woensdag 23 september 2026 @ 16:00:38 #62
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221843561
Het blijft oorverdovend stil vanuit de bekende rechtse partijen. Blijkbaar is jodenhaat voor hen alleen belangrijk als ze er stemmen mee kunnen winnen door "de andere kant" te beschuldigen van antisemitisme. Als het vanuit eigen geledingen komt zwijgt men het liever dood.
Blaf me vol
pi_221859304

Wat mag, en wat is verboden?
RTL : Bij die demonstratie in Den Haag werden verschillende vlaggen en symbolen gebruikt die worden gelinkt aan extreemrechts, racisme en neonazisme. Maar wat betekenen ze, en mag je die zomaar dragen? Dat leggen wij uit in deze video:
----
Zie de film waarin verteld word dat die gele en zwarte vlaggen van 'het identitair verzet' zijn
pi_221859386
Eric Kemperman, lid Eerste Kamer voor FvD, vond het wel belangrijk met extreemrechtse lieden te verkeren op het Malieveld

https://www.geenstijl.nl/(...)wezig-bij-elsfest-20

[ Bericht 10% gewijzigd door Bluesdude op 26-09-2026 10:31:57 ]
  zaterdag 26 september 2026 @ 11:32:16 #65
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221860027
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 10:24 schreef Bluesdude het volgende:
Eric Kemperman, lid Eerste Kamer voor FvD, vond het wel belangrijk met extreemrechtse lieden te verkeren op het Malieveld
[ afbeelding ]
https://www.geenstijl.nl/(...)wezig-bij-elsfest-20
Je doet net of je verrast bent?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221860710
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 00:32 schreef Alti1998. het volgende:

[..]
Het is geen religie. Het is een levenswijze.
Dat zijn de meeste religies.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221861559
quote:
18s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je doet net of je verrast bent?
Nee, zo schrijf ik niet.
Maar sinds elsfest 1.0 kun je verwachten dat PVV en FvD kamerleden niet naar elsfest 2.0 gaan.
Ik vind het prima als men zo dom zijn en het wel doen: ...: ze besmeuren zelf hun 'imago van gematigd en redelijk '
pi_221864668
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee, zo schrijf ik niet.
Maar sinds elsfest 1.0 kun je verwachten dat PVV en FvD kamerleden niet naar elsfest 2.0 gaan.
Ik vind het prima als men zo dom zijn en het wel doen: ...: ze besmeuren zelf hun 'imago van gematigd en redelijk '
Voor de oplettende kijker is het al lang duidelijk wat voor partij FvD is. Het steeds openlijker flirten met extremistisch gedachtegoed en de Identitaire Beweging begon al veel eerder. Denk aan de uitspraken van Baudet over "homeopathische verdunning van de bevolking" en de "boreale wereld", alles wat uit de FvD-jeugd lekt, de recente flirts met neo-nazi's over "remigratie", etc. Dat hier een FvD-senator tussen loopt vind ik niet verrassend.
pi_221864690
Het stimuleren van remigratie is niets mis mee, al de rest uiteraard wel.
  zaterdag 26 september 2026 @ 21:28:05 #70
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221864811
Rechts demonstreert ook eens een keer weer en de media heeft weer weken aan bangmaak materiaal, elk woord wordt uitgelicht, elk symbool grondig uitgezocht.

Ondertussen negeren ze hamas vlaggen en terroristen fans bij pro-pallie demonstraties.
pi_221864907
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:15 schreef HowardRoark het volgende:
Het stimuleren van remigratie is niets mis mee, al de rest uiteraard wel.
Wel als daarmee eigenlijk deportatie wordt bedoeld. Die lui die met "remigratie" op hun truien rondliepen waren neonazi's van de NNB en Pro Patria (van organisator Ron Sloof). Die gaat het echt niet om vrijwillige terugkeer. Die gebruiken "remigratie" als ze deportatie bedoelen.
pi_221864950
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:28 schreef Zoddie het volgende:
Rechts demonstreert ook eens een keer weer en de media heeft weer weken aan bangmaak materiaal, elk woord wordt uitgelicht, elk symbool grondig uitgezocht.

Ondertussen negeren ze hamas vlaggen en terroristen fans bij pro-pallie demonstraties.
Als er mannen met hakenkruizen lopen te heil-Hitleren dan is dat nogal wat.

En mensen die kritisch zijn op de Israelische regering en het IDF meteen "terroristenfans" noemen, tja daar vind ik ook wat van.
  zaterdag 26 september 2026 @ 21:49:00 #73
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221864985
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:43 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Als er mannen met hakenkruizen lopen te heil-Hitleren dan is dat nogal wat.

Zeker en mag ook best wat over gezegd worden.

quote:
En mensen die kritisch zijn op de Israelische regering en het IDF meteen "terroristenfans" noemen, tja daar vind ik ook wat van.
Met terroristenfans bedoel ik diegenen die met Hamas vlaggen lopen en met borden waar letterlijk op staat dat ze Hamas steunen.
pi_221865004
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:49 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Zeker en mag ook best wat over gezegd worden.
[..]
Met terroristenfans bedoel ik diegenen die met Hamas vlaggen lopen en met borden waar letterlijk op staat dat ze Hamas steunen.
Op elke grote demo komen ook mafketels af. Deze Malievelddemo werd georganiseerd door extreem-rechts. Dat is echt van een andere orde.
pi_221865005
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:38 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Wel als daarmee eigenlijk deportatie wordt bedoeld. Die lui die met "remigratie" op hun truien rondliepen waren neonazi's van de NNB en Pro Patria (van organisator Ron Sloof). Die gaat het echt niet om vrijwillige terugkeer. Die gebruiken "remigratie" als ze deportatie bedoelen.
Ik kan enkel zeggen wat ik er zelf mee bedoel en daar ben ik al vaker open over geweest, het uitzetten van mensen die:

• Hier illegaal zijn (niet vrijwillig)
• Hier met een verblijfsvergunning die misdaden hebben begaan (niet vrijwillig)
• Al willen vertrekken maar dit niet kunnen of nog twijfelen (vrijwillig - die zou je op financiële manieren kunnen stimuleren)

Wat anderen ermee bedoelen weet ik niet, dat kan misschien per individu of groep verschillen. Wel heb ik het gevoel dat sommigen ook doelbewust zoveel mogelijk er het meest radicale in willen lezen, zodat men de hele term kan afkeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')