abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221865042
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik kan enkel zeggen wat ik er zelf mee bedoel en daar ben ik al vaker open over geweest.

Dan kun je beter een ander woord gebruiken. In de context van dit topic is het hardstikke besmet en een eufemisme voor deportatie van iedereen die niet een "echte" Nederlander is. Dat is wat die lui waar dit topic over gaat namelijk ermee bedoelen. Daarom dragen ze shirts met "remigratie" en zetten ze dat kracht bij met Hitlergroeten en nazisymbolen.
pi_221865057
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wat anderen ermee bedoelen weet ik niet, dat kan misschien per individu of groep verschillen. Wel heb ik het gevoel dat sommigen ook doelbewust zoveel mogelijk er het meest radicale in willen lezen, zodat men de hele term kan afkeuren.
Eeeeeeuuuuh deze gemist? Dat is vrij duidelijk.

AIVD en NCTV: rechts-extremisten proberen gedachtegoed te normaliseren

Dat is precies waar dit over gaat.
pi_221865215
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:28 schreef Zoddie het volgende:
Rechts demonstreert ook eens een keer weer en de media heeft weer weken aan bangmaak materiaal, elk woord wordt uitgelicht, elk symbool grondig uitgezocht.

Ondertussen negeren ze hamas vlaggen en terroristen fans bij pro-pallie demonstraties.
Of zelfs is logo's en verwijzingen.
Niks aan het handje. Omdat het zeker niet bekend is?

Een zonnerad is ook niet fris. Maar dat is verleden, zo'n paliwappie met zn groene band en te schreeuwen naar Joden op de dam, dat is nu. En lekker zouden ze het vinden een Jood te grazen te nemen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 26 september 2026 @ 22:41:03 #79
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221865329
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:52 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Op elke grote demo komen ook mafketels af. Deze Malievelddemo werd georganiseerd door extreem-rechts. Dat is echt van een andere orde.
Ook op Rechtse demonstraties ja.

Volgens AIVD organiseerde Organisaties gelinkt aan Hamas ook Pro-Pally demonstraties.
  zaterdag 26 september 2026 @ 22:43:34 #80
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221865343
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 22:41 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Volgens AIVD organiseerde Organisaties gelinkt aan Hamas ook Pro-Pally demonstraties.
*organiseerdeN. ‘Organisaties’ is meervoud.

Wij zijn het volk (en vinden onze eigen cultuur belangrijk genoeg om met nazi-symbolen te protesteren tegen mensen die niet van ons volk zijn) maar zijn niet in staat onze eigen taal foutloos te gebruiken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 26 september 2026 @ 22:47:55 #81
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221865362
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 22:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
*organiseerdeN. ‘Organisaties’ is meervoud.

Wij zijn het volk (en vinden onze eigen cultuur belangrijk genoeg om met nazi-symbolen te protesteren tegen mensen die niet van ons volk zijn) maar zijn niet in staat onze eigen taal foutloos te gebruiken.
:')
pi_221865569
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:11 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Voor de oplettende kijker is het al lang duidelijk wat voor partij FvD is.
Is mij ook al lang duidelijk, maar niet voor elke fokuser. Vandaar moet je zulke feiten melden
quote:
. Dat hier een FvD-senator tussen loopt vind ik niet verrassend.
Verrast mij ook niet, maar andere FvD-bobo's distantiëren zich van nazisme. Deze niet.
Prima dat hij het FvD-imago beschadigt... een tegenslag voor de 'normalsering'
pi_221865695
Overigens kan ik me voorstellen dat het wel vermoeiend is om (extreem)links te zijn. Moet je telkens tussen 2 groepen (propallies en extreemrechts) lopen en dan telkens een andere boodschap geven.

Ik zou daar na 5 minuten al aardig klaar mee zijn, want mijn hersenen zouden dat niet aankunnen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221865711
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 21:57 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Dan kun je beter een ander woord gebruiken. In de context van dit topic is het hardstikke besmet en een eufemisme voor deportatie van iedereen die niet een "echte" Nederlander is. Dat is wat die lui waar dit topic over gaat namelijk ermee bedoelen. Daarom dragen ze shirts met "remigratie" en zetten ze dat kracht bij met Hitlergroeten en nazisymbolen.
Dit spelletje ga ik niet weer meespelen. Dit is al gedaan met het woord 'omvolking'. En iedere keer opnieuw als er weer een nieuwe term komt voor iets wat links van het centrum niet in goede aarde valt, wil men meteen dat woord censureren, met de bedoeling de discussie onmogelijk te maken.

Dat ronduit verwerpelijke groepen een woord ook gebruiken, wil niet zeggen dat dit woord daarom ineens niet meer mag worden gebruikt. Dan geef je zulke groepen ook wel heel erg veel macht in het debat. Zulke groepen gebruiken bijvoorbeeld ook termen als 'migratiestop'. Is dat woord nu ook 'besmet'?

Ik heb duidelijk gemaakt hoe ik het woord zie, wat mij definitie ervan is en als ik het dus gebruik is het met dat uitgangspunt.

Als ik trouwens op de officiële definitie van het woord zoek kom ik deze betekenis(sen) tegen:
quote:
remigratie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ remi'xra(t)si ] Afbreekpatroon: re·mi·gra·tie definitieve terugkeer van een emigrant naar zijn land van herkomst Voorbeeld: 'de Remigratiewet' Synoniemen: terugkeer

Bron
Het woord komt trouwens ook meermaals voor op de website van de Rijksoverheid.
pi_221866450
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 22:41 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Bij die rode lijn protesten liepen de fondsenwervers en moordenaars gewoon rond. Hamasleiding die de meelopers gewoon openlijk bedanken en aanmoedigen verder te gaan..

Maaaaaar exTReEM rEChtS!!!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221866465
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 08:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bij die rode lijn protesten liepen de fondsenwervers en moordenaars gewoon rond. Hamasleiding die de meelopers gewoon openlijk bedanken en aanmoedigen verder te gaan..

Dit topic gaat toch gewoon over demonstraties van extreem rechts?
Ofwel, je doet met je “maar links” precies waar je hier over miept.
pi_221866599
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit spelletje ga ik niet weer meespelen. Dit is al gedaan met het woord 'omvolking'.
Helaas geen spelletje. Omvolking als complottheorie over een al dan niet Joodse elite die bewust het doel zou hebben de oorspronkelijke bevolking te vervangen. Denk aan neonazi Martin Sellner met zijn remigratietop. Extreemrechtse clubs die de woorden omvolking en remigratie consequent in die foute context gebruiken en de socials daar mee overspoelen.

Als je dat allemaal weet begrijp ik niet waarom je er zo op gebrand bent om per se deze woorden te willen gebruiken terwijl je je punt ook prima zonder die woorden kan maken.

Met censuur heeft dat overigens niets te maken.

Zie ook:

Je kan de AIVD en de NCTV er niet van betichten het "linkse gedachtegoed" te willen beschermen.
pi_221866620
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 08:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Matties? Hoe zijn die dwazen dat dan?

Kan het weer niet zonder nazi vergelijking? Beperkte.
Blijf jij maar lekker vragen om het opknopen van politici... ik weet wie het zegt en hoe serieus ik je kan nemen: niet
Nazivergelijking? Het waren nazi's compleet met zonnerad en hakenkruis. Ron Sloof als organisator met zijn vriendjes van de NNB en NVU.

Er stond daar een hele groep nazi's te demonstreren in hun remigratieshirts en nazisymbolen en jij hebt het verontwaardigd over mensen die daar nazivergelijkingen over zouden maken? Vreemd.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 27 september 2026 @ 09:37:10 #89
485843 crew  Jippie
pi_221866884
Veegslotje

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 27 september 2026 @ 13:21:28 #90
485843 crew  Jippie
pi_221868260
Off-policy geveegd en deels genote.

Klein zijpaadje migranten - > moslims kan maar het is niet wenselijk dat zo'n zijpaadje de hele discussie overneemt.
Idem voor uitspraken/gezang die tijdens de betreffende demonstratie zijn gedaan over Joden etc.

En stop ajb met persoonlijke aanvallen of (een groep) andere users negatief weg te zetten. Het is hier geen circlejerk waar mensen met een andersluidende mening moet worden geweerd.

Iedereen mag hier binnen de policy zijn mening of visie ventileren, gedraag jullie dan ook als een stel volwassenen die dat aan kunnen.

Hup, en nu weer verder met de discussie!

pi_221868348
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 08:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Deze dan. Nederland moest en zou onschuldige zielige Palestijnse studenten binnenhalen.

quote:
De student mag nu dus niet deelnemen aan het onderwijs. Ondertussen kan worden uitgezocht óf en onder welke voorwaarden de student zijn studie kan vervolgen.
Wat nou uitzoeken, dat haatmens gelijk het land uit trappen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)rwerpelijk~a77f6da2/
pi_221868352
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 09:00 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Helaas geen spelletje. Omvolking als complottheorie over een al dan niet Joodse elite die bewust het doel zou hebben de oorspronkelijke bevolking te vervangen. Denk aan neonazi Martin Sellner met zijn remigratietop. Extreemrechtse clubs die de woorden omvolking en remigratie consequent in die foute context gebruiken en de socials daar mee overspoelen.

Als je dat allemaal weet begrijp ik niet waarom je er zo op gebrand bent om per se deze woorden te willen gebruiken terwijl je je punt ook prima zonder die woorden kan maken.

Met censuur heeft dat overigens niets te maken.

Zie ook:

Je kan de AIVD en de NCTV er niet van betichten het "linkse gedachtegoed" te willen beschermen.
In de door jou gedeelde link staat het volgende:
quote:
Vooralsnog verwerpt een meerderheid van de Nederlandse samenleving rechts-extremistisch gedachtegoed, maar we zien dat de ontvankelijkheid van het gedachtengoed toeneemt waardoor de dreiging kan toenemen. Het is van groot belang dat het niet normaal wordt om te spreken over bijvoorbeeld remigratie zonder te weten wat rechts-extremisten hiermee eigenlijk bedoelen. Namelijk het gedwongen vertrek van groepen mensen omdat ze in de ogen van de rechts-extremist hier niet thuis horen. Betrokkenheid van rechts-extremisten bij het maatschappelijke debat verdringt de ruimte voor dialoog en oplossingen.
Hier wordt dus aangegeven dat het van belang is om te weten hoe volgens het AIVD en NCTV het woord ‘remigratie’ wordt bedoeld. Oké, maar dat is dus binnen die kringen, dat geldt dus lang niet voor iedereen die deze term gebruikt. Ik ben ook duidelijk geweest wat mijn definitie ervan is en hoe ik deze term gebruik.

En het woord 'omvolking' heb ik per definitie al nooit gebruikt, ik haalde dat aan als voorbeeld van het problematiseren en censureren van woorden, dat iedere keer opduikt als het gaat over migratie om het onderwerp onbespreekbaar te maken.
  zondag 27 september 2026 @ 13:37:42 #93
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221868354
Wel goed dat ze zich zo kenbaar maken, dat puzzelt een stuk makkelijker.
Drop you like an ill, bad habit
pi_221868485
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2026 13:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In de door jou gedeelde link staat het volgende:
[..]
Hier wordt dus aangegeven dat het van belang is om te weten hoe volgens het AIVD en NCTV het woord ‘remigratie’ wordt bedoeld. Oké, maar dat is dus binnen die kringen, dat geldt dus lang niet voor iedereen die deze term gebruikt. Ik ben ook duidelijk geweest wat mijn definitie ervan is en hoe ik deze term gebruik.

En het woord 'omvolking' heb ik per definitie al nooit gebruikt, ik haalde dat aan als voorbeeld van het problematiseren en censureren van woorden, dat iedere keer opduikt als het gaat over migratie om het onderwerp onbespreekbaar te maken.
Maar het is toch niet zo dat je je punt niet kan maken zonder die woorden te gebruiken? Ik snap het niet dat mensen per se die woorden moeten en zullen gebruiken, terwijl ze weten dat er in het huidige debat een extreemrechts smaakje aan vast zit.
pi_221868533
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 14:04 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Maar het is toch niet zo dat je je punt niet kan maken zonder die woorden te gebruiken? Ik snap het niet dat mensen per se die woorden moeten en zullen gebruiken, terwijl ze weten dat er in het huidige debat een extreemrechts smaakje aan vast zit.
Ik zie dat anders, omdat ik niet vind dat zulke groeperingen zouden moeten kunnen bepalen welke woorden wel en niet worden gebruikt. Ik vind het ook een beetje flauw om vervolgens mensen die overduidelijk die intenties niet hebben dan te gaan linken aan zulke groepen. Zo heb je bijvoorbeeld ook het bekende 'ok' gebaar (👌) dat wordt gebruikt door blanke nationalisten. Het is binnen die wereld echt een ding geworden. Oké, dus nu kan niemand anders het meer gebruiken?
pi_221868557
Misschien moet je dat eerder gelinkte stuk van de AIVD en NCTV ook maar eens lezen. Via deze termen worden extreemrechtse ideeën genormaliseerd. Daarmee verandert (helaas) de betekenis in het publieke debat.

En zeg eens eerlijk: je bent toch prima in staat om jouw standpunt te verwoorden zonder die woorden te moeten gebruiken?
  zondag 27 september 2026 @ 14:22:41 #97
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221868570
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 14:20 schreef Chillegast het volgende:
Misschien moet je dat eerder gelinkte stuk van de AIVD en NCTV ook maar eens lezen. Via deze termen worden extreemrechtse ideeën genormaliseerd. Daarmee verandert (helaas) de betekenis in het publieke debat.

En zeg eens eerlijk: je bent toch prima in staat om jouw standpunt te verwoorden zonder die woorden te moeten gebruiken?
Er worden tegenwoordig zoveel dingen genormaliseerd. Non binair zijn bijvoorbeeld.

Een beetje weldenkend mens weet wel beter.
pi_221868639
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 14:22 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Er worden tegenwoordig zoveel dingen genormaliseerd. Non binair zijn bijvoorbeeld.

Een beetje weldenkend mens weet wel beter.
Dat is wel wat anders. Dat is een goed gedefinieerd begrip waar je een mening over kan hebben. Bij omvolking en remigratie heb je het over twee ogenschijnlijk normale woorden die gekaapt worden door ze van een extremistische betekenis te voorzien en dat massaal in het debat te verspreiden.

Het gaat er niet om dat het in de kern normale woorden zijn. Het gaat er wel om dat ze intussen een behoorlijk extremistische connotatie hebben gekregen.
pi_221868809
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 14:36 schreef Chillegast het volgende:

Het gaat er niet om dat het in de kern normale woorden zijn. Het gaat er wel om dat ze intussen een behoorlijk extremistische connotatie hebben gekregen.
Bepaalde mensen bedoelen etnische zuiveringen , maar dat durft men niet hardop te zeggen.
pi_221868830
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 15:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Bepaalde mensen bedoelen etnische zuiveringen , maar dat durft men niet hardop te zeggen.
Als je die verdenking niet op je wil laden dan kun je deze woorden in het huidige debat beter niet gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')