En dat is prima, maar dan wel op eigen kostenquote:Op vrijdag 18 september 2026 13:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn kinderen werken parttime omdat de kinderopvang zo duur is
nou zoveel is die toeslag niet meerquote:Op vrijdag 18 september 2026 13:26 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En dat is prima, maar dan wel op eigen kosten
Dat hoeft dan ook niet.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou zoveel is die toeslag niet meer
dat si geen vetpot geloof ik
ja kloptquote:Op vrijdag 18 september 2026 11:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Pas maar op, mijnheer kan alleen uitdelen niet ontvangen, dankzij hem vorig weekend een ban, en dat was niet de eerste keer.
kinderopvang zit ingebakken in de samenleving net als woensdag gehaktdagquote:
Mijns inziens moet werken overduidelijk lonen. Het is al kwalijk dat je in de buurt komt van toeslagen als je fulltime werkt.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als je part time werkt en te weinig verdient moet je meer uren gaan werken.
Dat ligt vooral aan het krankzinnige belastingstelsel dat we hier hebben opgetuigd.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mijns inziens moet werken overduidelijk lonen. Het is al kwalijk dat je in de buurt komt van toeslagen als je fulltime werkt.
Als je kinderen neemt mag je daar rustig een groot deel van de rekening zelf voor oppakken. Dat hoeft de belastingbetaler niet allemaal voor jou te doen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kinderopvang zit ingebakken in de samenleving net als woensdag gehaktdag
Ja, eigenlijk zouden die toeslagen niet moeten bestaan. Parttime werken zou dan eigen keuze moeten zijn en niet aangevuld worden (tenzij je aantoonbaar niet meer dan dat aankunt oid), bij fulltime werken zou je voldoende moeten hebben om gewoon normaal te kunnen leven zonder extra toeslagen. Ik zie het toeslagenstelsel vooral als een lapmiddel om te maskeren dat iets anders kapot is, namelijk dat wat mensen betaald krijgen/overhouden en wat het kost om hier te kunnen leven te ver uit elkaar zijn gaan lopen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mijns inziens moet werken overduidelijk lonen. Het is al kwalijk dat je in de buurt komt van toeslagen als je fulltime werkt.
nee dat is niet zoquote:Op vrijdag 18 september 2026 13:41 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Als je kinderen neemt mag je daar rustig een groot deel van de rekening zelf voor oppakken. Dat hoeft de belastingbetaler niet allemaal voor jou te doen.
Juist. Het minimumloon is in Nederland ingericht op Oost-Europeanen, niet om in Nederland te kunnen leven.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk zouden die toeslagen niet moeten bestaan. Parttime werken zou dan eigen keuze moeten zijn en niet aangevuld worden (tenzij je aantoonbaar niet meer dan dat aankunt oid), bij fulltime werken zou je voldoende moeten hebben om gewoon normaal te kunnen leven zonder extra toeslagen. Ik zie het toeslagenstelsel vooral als een lapmiddel om te maskeren dat iets anders kapot is, namelijk dat wat mensen betaald krijgen en wat het kost om hier te kunnen leven te ver uit elkaar zijn gaan lopen.
De overheid moet de arbeidskosten aftrek omhoog doenquote:Op vrijdag 18 september 2026 13:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juist. Het minimumloon is in Nederland ingericht op Oost-Europeanen, niet om in Nederland te kunnen leven.
Die toeslagen zijn een lekkere indirecte subsidie voor de werkgever. Om Nederlanders een bestaansminimum te geven.
Het minimumloon is de basis van het loongebouw in Nederland , alles is gebaseerd op het minimumloonquote:Op vrijdag 18 september 2026 13:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juist. Het minimumloon is in Nederland ingericht op Oost-Europeanen, niet om in Nederland te kunnen leven.
Dat doen ouders ook. En ze brengen meer geld in het laatje als ze werken, toch?quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:41 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Als je kinderen neemt mag je daar rustig een groot deel van de rekening zelf voor oppakken. Dat hoeft de belastingbetaler niet allemaal voor jou te doen.
Ze doen daar nog veel meer en leukere dingen dan thuis, als het een goede bso is.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat doen ouders ook. En ze brengen meer geld in het laatje als ze werken, toch?
En laten we niet doen alsof de kinderopvang slecht is voor kinderen. Die jong zitten tussen 8:30 en 15:00 op school, en als ze dan nog tot 17:00 bezig worden gehouden op de opvang, iets van drie dagen per week, dan is dat echt niet ontaard of zo. Ze doen daar precies wat ze thuis ook doen: buiten spelen, een boekje lezen, spelletjes.
En meer kans op contact met andere kinderen. Ik zie er niet veel kwaads in als het een goede BSO is. Mijn dochter zat op een prachtige locatie met een boerderij en diertjes en al. Was best jaloers hahaquote:Op vrijdag 18 september 2026 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze doen daar nog veel meer en leukere dingen dan thuis, als het een goede bso is.
Hadden ze er ook muizen?quote:Op vrijdag 18 september 2026 14:02 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
En meer kans op contact met andere kinderen. Ik zie er niet veel kwaads in als het een goede BSO is. Mijn dochter zat op een prachtige locatie met een boerderij en diertjes en al. Was best jaloers haha
In de schuur vast wel :pquote:Op vrijdag 18 september 2026 14:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hadden ze er ook muizen?
Waarom niet? Geen goede relatie met de kleinkinderen? Samen met de andere grootouders 1 dagje in de week, steeds afwisselen?quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
Opa gaat niet oppassen daar is de kinderopvang voor met de vriendjes en vriendinnetjes en de leiding
Bekijk deze YouTube-video
Mijn ouders wilden heel graag 1 dag in de week oppassen en dat heeft gezorgd voor een hele fijne band tussen hen en onze dochter.quote:Op vrijdag 18 september 2026 14:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom niet? Geen goede relatie met de kleinkinderen? Samen met de andere grootouders 1 dagje in de week, steeds afwisselen?
Lijkt mij inderdaad ook erg waardevol. Maar ja, het is geen verplichting oid.quote:Op vrijdag 18 september 2026 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn ouders wilden heel graag 1 dag in de week oppassen en dat heeft gezorgd voor een hele fijne band tussen hen en onze dochter.
Ik zou het zelf wel doen, want het lijkt me fijn en waardevol om op die manier deel uit te maken van het leven van mijn kleinkind(eren) en om mijn dochter te helpen, maar het is net zo legitiem als grootouders aangeven dat niet te willen, natuurlijk. Het is geen verplichting.
Die geforceerde tandpastagrimas van Yesilgöz begint er langzamerhand wat pijnlijk uit te zien.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)nde-dag-voor-kabinet
Begroting loopt vast op box 3 en ‘te rechtse’ koers: ‘Spannende dag voor kabinet’
De spanning in het kabinet loopt steeds verder op. D66 en CDA vinden dat minister van Financiën Eelco Heinen met zijn plannen te veel naar rechts beweegt en willen dat de VVD meer richting Pro beweegt. (…)
Dat zal. Maar dat is klaarblijkelijk niet genoeg om fatsoenlijk in Nederland te kunnen leven. Want dan kun je nog toeslagen krijgen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De overheid moet de arbeidskosten aftrek omhoog doen
[..]
Het minimumloon is de basis van het loongebouw in Nederland , alles is gebaseerd op het minimumloon
Sociaaldemocraten zijn geen communisten.quote:Op vrijdag 18 september 2026 14:38 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Die geforceerde tandpastagrimas van Yesilgöz begint er langzamerhand wat pijnlijk uit te zien.
Is zij nog steeds de partijleider van de VVD? Zo ja, waar wil zij naar toe?
Het zou toch vrij absurd zijn als de liberalen het op een akkoordje gooien met de communisten van Pro?
PRO = PvdA + GroenLinks = PvdA + EVP + PPR + PSP + Communistische Partij Nederlandquote:Op vrijdag 18 september 2026 14:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten zijn geen communisten.
En paars is heus niet zo absurd.
ja maak jij het maar grappigquote:Op vrijdag 18 september 2026 14:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom niet? Geen goede relatie met de kleinkinderen? Samen met de andere grootouders 1 dagje in de week, steeds afwisselen?
arbeidskosten aftrek moet minstens met 1000 euro omhoog maar dat kost dat 8 miljard euroquote:Op vrijdag 18 september 2026 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zal. Maar dat is klaarblijkelijk niet genoeg om fatsoenlijk in Nederland te kunnen leven. Want dan kun je nog toeslagen krijgen.
quote:AI-overzicht
Het met minimaal ¤ 1.000 verhogen van de arbeidskorting kost de overheid naar schatting ruim ¤ 7,5 tot ¤ 8,5 miljard euro.
Dit bedrag is gebaseerd op de officiële fiscale sleuteltabellen van de Rijksoverheid.
Hierin staat dat een generieke verhoging van de maximale arbeidskorting met ¤ 100 de schatkist zo'n ¤ 750 tot ¤ 850 miljoen euro kost.
Omdat Nederland ruim 8 miljoen werkenden heeft die recht hebben op deze korting, lopen de kosten bij een verhoging van ¤ 1.000 direct in de miljarden
het minimumloon is voldoende , de toeslagen is voor de zorgkosten en kinderopvang en voor huur van sociale huurwoningen , maar daar wonen alleen nog statushoudersquote:Op vrijdag 18 september 2026 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zal. Maar dat is klaarblijkelijk niet genoeg om fatsoenlijk in Nederland te kunnen leven.
Want dan kun je nog toeslagen krijgen.
Dan is het dus niet voldoende. Zonder toeslag zouden bijvoorbeeld sommige mensen ook hun premie niet kunnen betalen, en die is verplicht.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het minimumloon is voldoende , de toeslagen is voor de zorgkosten en kinderopvang
klopt dus moet de arbeidskostenaftrek voor die mensen omhoog met 1000 euro, dan gaat werken weer lonenquote:Op vrijdag 18 september 2026 15:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dan is het dus niet voldoende. Zonder toeslag zouden bijvoorbeeld sommige mensen ook hun premie niet kunnen betalen, en die is verplicht.
Dat is dan toch gewoon broekzak, vastzak? Wat die mensen dan minder hoeven af te dragen krijgen ze nu in de vorm van een toeslag.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt dus moet de arbeidskostenaftrek voor die mensen omhoog met 1000 euro, dan gaat werken weer lonen
ik heb mijn hele leven nog nooit toeslag gehad niks naks noppe snada
wel veel blauwe brieven
kloptquote:Op vrijdag 18 september 2026 15:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is dan toch gewoon broekzak, vastzak? Wat die mensen dan minder hoeven af te dragen krijgen ze nu in de vorm van een toeslag.
Alleen krijgt iedereen het dan natuurlijk.
Er is momentevel geen sprake van een extra verhoging van ¤ 1000 aan arbeidskorting voor werkenden tot modaal.
De plannen die je mogelijk in gedachten hebt, stammen uit het verleden (zoals historische verkiezingsbeloften uit 2012 van de VVD)
Mark Rutte beloofde in augustus 2012 tijdens de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen dat elke werkende Nederlander 1.000 euro belastingverlaging zou krijgen via de arbeidskorting.
Wat hield de belofte in?
Het doel:
Extra geld in de portemonnee voor mensen die werken.
De manier:
Via een verhoging van de arbeidskorting (een belastingkorting voor werkenden).
Dan blijft het afwentelen op de maatschappij. Ik zie liever de werkgevers opdraaien voor een fatsoenlijk loon.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
De VVD wil nog weleens wat beloven zonder het door te rekenen om de mensen aan het werk te krijgen
Rutte was een baas in het beloven en daarna snel vergeten
[..]
met de zelfstandigenwet mag je zelf je tarief bepalenquote:Op vrijdag 18 september 2026 15:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan blijft het afwentelen op de maatschappij. Ik zie liever de werkgevers opdraaien voor een fatsoenlijk loon.
Maar goed, ik begin in herhaling te vallen
yeslilgoz wil haar mooie baantje absoluut niet kwijtquote:Op vrijdag 18 september 2026 17:04 schreef RotatoR het volgende:
No way dat dit kabinet de kerst gaat halen.
[ x ]
De belastingbetaler die betaald wel voor kinderen van asielzoekers maar niet voor kinderen van de eigen bevolking??/quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:41 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Als je kinderen neemt mag je daar rustig een groot deel van de rekening zelf voor oppakken.
Dat hoeft de belastingbetaler niet allemaal voor jou te doen.
Jetten heeft het niet onder controle.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Storing bij zijn Robot.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Jetten heeft het niet onder controle.
Gratis licentie was te gierig om te betalen.quote:
Die kinderen zijn de belastingbetalers van de toekomst. Dat mag je best stimuleren ten koste van de kinderlozen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:41 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Daar kan ik je nog wel een paar voorbeelden van geven. De objectiviteit is bij sommigen geen eerste prioriteit!!quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:28 schreef alternatif het volgende:
[..]
ja klopt
Ik had laatst ook een onterechte ban van hem te pakken gekregen
Had er nog een klacht over ingediend
FB / Moderatiebeleid
Tijd voor een moderator change
Er gaat al meer dan genoeg geld naar ouders ten koste van de kindvrije mensen. Genoeg is genoeg.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:20 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Die kinderen zijn de belastingbetalers van de toekomst. Dat mag je best stimuleren ten koste van de kinderlozen.
Al zat er wel een enorme denkfout in het systeem van de 'gratis' kinderopvang, want dat zorgt er alleen maar voor dat mensen hun kinderen zonder kosten ergens kunnen dumpen en dan thuis gaan zitten netflixen. Alleen gratis maken voor dagen dat beide ouders werken (of een vergelijkbare oplossing voor een eenoudergezin). Dan doet het subsidiegeld tenminste waar het voor bedoeld is.
De regie ontbreekt en hij heeft nog steeds de D66 pet op. De premier hoort boven de partijen te staan en ervoor te zorgen dat de coalitie op één lijn zit. Er is nog steeds een enorme verdeeldheid die waarschijnlijk niet meer goed gaat komen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Jetten heeft het niet onder controle.
Zegt wie?quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:23 schreef PurifieR het volgende:
Er gaat al meer dan genoeg geld naar ouders ten koste van de kindvrije mensen.
Laten we het hopen en dat die gummy pop zo snel mogelijk oprot 👋quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:24 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De regie ontbreekt en hij heeft nog steeds de D66 pet op. De premier hoort boven de partijen te staan en ervoor te zorgen dat de coalitie op één lijn zit. Er is nog steeds een enorme verdeeldheid die waarschijnlijk niet meer goed gaat komen.
Is natuurlijk een kansloze discussie. Sommigen vinden dat je zelf maar alles moet betalen als je voor kinderen kiest. Een ander zegt weer: het is de toekomst van dit land, betalen straks mede voor een ander z'n oude dag en zijn de handen aan het bed als iemand zorg nodig heeft etc. Maw: zonder kinderen stort het land in de toekomst in, daar mag best in geïnvesteerd worden.quote:
Ik ben niet voor een change, ik ben van mening dat als een mod om zich heen slaat hij ook dient te incasseren, ik heb voldoende bans gehad waar ik helemaal geen problemen mee heb, maar ik vind het behoorljk smerig dat als een mod naar mij uithaalt, en ik op nette manier terugsla, dat hij mij gaat lopen verlinken, ik ben hier al in discussie mee over met Yvonne, want dit is nu al 3e keer dat deze gast mij een smerige ban aansmeert, laten we wel wezen laten we aardig zijn voor de mods, het is geen dankbaar werk.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:28 schreef alternatif het volgende:
[..]
ja klopt
Ik had laatst ook een onterechte ban van hem te pakken gekregen
Had er nog een klacht over ingediend
FB / Moderatiebeleid
Tijd voor een moderator change
Lekker demissionair door met omvolken en soevereiniteit weggeven, de vorige verkiezingsuitslag deed er ook niet toe, een kamermeerderheid was niet eens belangrijk laat staan draagvlak.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Een samenleving draaiende houden gaat verder dan alleen je huidige economische kleine bubbel Ouders geven een deel van hun geld op om jou later nog een economie te geven en je pensioen te kunnen laten betalen door hun kinderen. Het gejammer van kindlozen die (veel) meer geld overhouden dan ouders slaat dan ook nergens op.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:23 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Er gaat al meer dan genoeg geld naar ouders ten koste van de kindvrije mensen. Genoeg is genoeg.
Dat is altijd een fantastisch window om alles erdoor te krijgen wat je maar wilt. Voor de EU ben je gewoon nog een volledig zittend kabinet. Ik begreep dat dit een “only in the Netherlands” ding is, waar Rutte wel eens internationaal de spot mee heeft gedreven.quote:Op vrijdag 18 september 2026 18:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lekker demissionair door met omvolken en soevereiniteit weggeven, de vorige verkiezingsuitslag deed er ook niet toe, een kamermeerderheid was niet eens belangrijk laat staan draagvlak.
Je ziet het overal in meerdere of mindere mate en op andere manieren wanneer de koers als vast ligt en de verkiezingen alleen op de vierkante centimeter veschil mogen maken. Starmer gaat dwars tegen elk draagvlak in en dan is het op een gegeven moment op en gaat het beleid gewoon door met een andere voorman. Merz zou ook nog weleens het stokje tussentijds door kunnen geven.quote:Op vrijdag 18 september 2026 19:04 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dat is altijd een fantastisch window om alles erdoor te krijgen wat je maar wilt. Voor de EU ben je gewoon nog een volledig zittend kabinet. Ik begreep dat dit een “only in the Netherlands” ding is, waar Rutte wel eens internationaal de spot mee heeft gedreven.
Niet grappig bedoeld. Oprechte vraag.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja maak jij het maar grappig
dan doe jij dat lekker ,quote:Op vrijdag 18 september 2026 23:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet grappig bedoeld. Oprechte vraag.
Terechte vragen en opmerkingen, maar dit heeft alles te maken met de demografische ontwikkeling van de bevolking. De kosten van de vergrijzing o.a. de AOW en zorg neemt rap toe. De beter verdienende autochtone werkende bevolking krimpt door de vergrijzing en het lage geboortecijfer. De vervangende immiganten hebben doorgaans een 10% tot 25% lagere verdiencapaciteit en maken daarnaast meer aanspraak op de sociale voorzieningen en OM/justitie.quote:We hebben een groot probleem. "De verzorgingsstaat wordt onhoudbaar", zo stelde de Raad van State afgelopen week. Toch doet Nederland het volgens onze overheid veel beter dan onze buurlanden. Maar als het zo goed gaat, waarom moet de inkomstenbelasting dan opnieuw verhoogd worden, zelfs nadat een eerdere verhoging als eenmalig aan ons werd verkocht? En waarom nemen de lasten voor werkenden en ondernemers toe? Waarom groeit de bevolking wel, maar het aantal werkenden niet? Waarom willen ondernemers liever niet in ons land investeren? En waarom waarschuwt de RvS dat de verzorgingsstaat op termijn niet houdbaar is? Den Haag schuift de rekening door en doet alsof de basis nog stevig staat.
we wachten op de robotiseringquote:Op zondag 20 september 2026 14:37 schreef Digi2 het volgende:
Nederland heeft een probleem dat steeds groter wordt...
[..]
Terechte vragen en opmerkingen, maar dit heeft alles te maken met de demografische ontwikkeling van de bevolking. De kosten van de vergrijzing o.a. de AOW en zorg neemt rap toe. De beter verdienende autochtone werkende bevolking krimpt door de vergrijzing en het lage geboortecijfer. De vervangende immiganten hebben doorgaans een 10% tot 25% lagere verdiencapaciteit en maken daarnaast meer aanspraak op de sociale voorzieningen en OM/justitie.
Tot die tijd wordt de rekening voornamelijk naar de werkenden en werkgevers doorgeschoven, maar dat blijft niet zonder gevolgen voor de arbeidsmotivatie, arbeidsparticipatie en het investeringsklimaat.quote:Op zondag 20 september 2026 14:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we wachten op de robotisering
met de corona kon er zonder te overleggen 86 miljard direct uit de staatsschuld geplukt worden en geen mens maakte bezwaarquote:Op zondag 20 september 2026 14:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tot die tijd wordt de rekening voornamelijk naar de werkenden en werkgevers doorgeschoven, maar dat blijft niet zonder gevolgen voor de arbeidsmotivatie, arbeidsparticipatie en het investeringsklimaat.
Het zijn louter woorden, er volgen geen daden.quote:Op zondag 20 september 2026 14:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan in het zelfde overleg op TV verkondigen dat er meer mensen aan het werk moeten![]()
De begroting zal even moeten wachten. Jetten heeft weer een snoepreisje.quote:Komende week nog geen gesprekken over begroting tussen kabinet en oppositie
Komende week zullen er nog geen gesprekken plaatsvinden tussen het minderheidskabinet en de oppositie over steun voor de Prinsjesdagplannen. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) desgevraagd.
Premier Jetten is van dinsdag tot en met donderdag in New York, bij de jaarvergadering van de Verenigde Naties. Volgens de RVD is het mede daarom niet gelukt om de agenda's op elkaar af te stemmen. Op z'n vroegst kan er vrijdagmiddag, na de wekelijkse ministerraad, een eerste gesprek worden ingepland. Maar dat is nog niet gebeurd, zegt de woordvoerder.
https://nos.nl/artikel/26(...)kabinet-en-oppositie
Ze gaat een B& B beginnen in Spanje , net als Sjaak en Annie en Kees en Willemquote:Op zondag 20 september 2026 16:51 schreef nostra het volgende:
Fajah Lourens verlaat Nederland alvast voor Box 3. Toch 1 van de grotere denkers.
quote:AI-overzicht Fajah Lourens verhuurde een luxe gastenverblijf van circa 120 m² bij haar voormalige woonboerderij in Purmerland (Noord-Holland) voor ongeveer 1.730 euro per week (of een dagprijs gerelateerd aan de verhuur van haar onderkomen).
quote:Fajah Lourens kan eindelijk verder met haar Spaanse droom.
Deze week kreeg ze alle vergunningen binnen voor de bouw van haar villa met vier guesthouses in Benissa. ,,
We kunnen dus gaan bouwen
Fajah Lourens emigreert naar Spanje om een bed & breakfast, een plek voor retraites
Plannen in Spanje
Ze kocht een stuk grond met uitzicht op zee in de buurt van Alicante / Costa Blanca.
Activiteiten:
Naast de B&B wil ze aan de slag als paardencoach en inspirerende retraites organiseren.
Emigratie:
Ze deelde haar plannen en de zoektocht naar grond via haar socials en YouTube-vlogs.
https://www.telegraaf.nl/(...)etten/161770657.htmlquote:Als D66 of CDA alsnog forceren dat rechts van de onderhandelingstafel wordt geduwd, houdt de VVD het met deze coalitie voor gezien, klinkt het in de boezem van de liberale partij. Een derde bron verwacht dat D66 hetzelfde doet als het wordt gedwongen voor louter JA21 en SGP te kiezen.
dan kan D66 een nieuwe coalitie starten met PROquote:Op maandag 21 september 2026 21:31 schreef RotatoR het volgende:
De laatste kans voor kabinet Jetten is om deelakkoorden te sluiten. Zoniet, dan klapt de coalitie waarschijnlijk.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)etten/161770657.html
jetten moet gwn opjetten!!quote:Op zondag 20 september 2026 16:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De begroting zal even moeten wachten. Jetten heeft weer een snoepreisje.
Benieuwd naar zijn reisverslag op TikTok.
Dan weten we in elk geval zeker dat de VVD weer in het volgende kabinet plaats zal nemen.quote:Op maandag 21 september 2026 21:31 schreef RotatoR het volgende:
De laatste kans voor kabinet Jetten is om deelakkoorden te sluiten. Zoniet, dan klapt de coalitie waarschijnlijk.
[..]
Jetten is a dead man walkingquote:Op maandag 21 september 2026 21:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nou ja dan moet opa niet zeuren en naar het bejaardenhuis. Zorgen voor elkaar doe je samen. Het is geven en nemen anders kan het niet gaan werken. In Nederland is men de realiteit een beetje kwijt. Te veel geïndividualiseerd waardoor de sociale cohesie verdwenen is.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
Opa gaat niet oppassen daar is de kinderopvang voor met de vriendjes en vriendinnetjes en de leiding
Jep met die toeslagen subsidiëren we niet de mensen maar de bedrijven. Velen denken echter dat het andersom is.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk zouden die toeslagen niet moeten bestaan. Parttime werken zou dan eigen keuze moeten zijn en niet aangevuld worden (tenzij je aantoonbaar niet meer dan dat aankunt oid), bij fulltime werken zou je voldoende moeten hebben om gewoon normaal te kunnen leven zonder extra toeslagen. Ik zie het toeslagenstelsel vooral als een lapmiddel om te maskeren dat iets anders kapot is, namelijk dat wat mensen betaald krijgen/overhouden en wat het kost om hier te kunnen leven te ver uit elkaar zijn gaan lopen.
Bejaardenhuizen zijn gesloten door de Hr Stef Blok van de VVD met Rutte 2 , die was bang dat er huizen leeg kwamen te staan en dat de huizenprijs zou dalen als alle ouderen hun huis leeg maaktenquote:Op woensdag 23 september 2026 07:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou ja dan moet opa niet zeuren en naar het bejaardenhuis. Zorgen voor elkaar doe je samen. Het is geven en nemen anders kan het niet gaan werken. In Nederland is men de realiteit een beetje kwijt. Te veel geïndividualiseerd waardoor de sociale cohesie verdwenen is.
quote:Roep om terugkeer verzorgingshuis steeds luider: 'Thuis wonen is doorgeslagen'
Deel dit artikel
Het ouderenbeleid van de laatste kabinetten was gericht op: zo lang mogelijk thuis wonen, en als het écht niet meer kan, is er plek in het verpleeghuis.
Maar dat systeem piept en kraakt.
De roep om de terugkeer van het vroegere bejaardenhuis klinkt steeds luider.en luider
Aad de Groot, topman van zorgverzekeraar DSW, is groot pleitbezorger van een nieuwe aanpak van de ouderenzorg. "
Veel mensen wonen gedwongen langer thuis, maar tussen thuis wonen en het verpleeghuis zit nu niets", aldus De Groot in Nieuwsuur
Hoeveel mis je nou echt van het leven als je de kinderen zelf gaat doen?quote:Op woensdag 23 september 2026 08:52 schreef Badada het volgende:
Fulltime werken gaat niet lukken met kinderen, kinderopvang is namelijk onbetaalbaar als de toeslagen weg zouden vallen.
Weg AAA.quote:Op maandag 21 september 2026 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan kan D66 een nieuwe coalitie starten met PRO
dan gaat de overheid de kinderopvangtoeslag rechtstreeks betalen aan de kinderopvangbedrijvenquote:Op woensdag 23 september 2026 08:52 schreef Badada het volgende:
Fulltime werken gaat niet lukken met kinderen, kinderopvang is namelijk onbetaalbaar als de toeslagen weg zouden vallen.
Zelfs Bikker is klaar met Jetten's popiejopie gedrag.quote:Onvrede in oppositie groeit over Insta-premier Rob Jetten, nu politieke daadkracht uitblijft: ’Ik mis urgentiebesef’
DEN HAAG - In de oppositie zwelt kritiek aan over het uitblijven van begrotingsgesprekken, terwijl premier Jetten wel de tijd neemt voor fotoshoots voor Instagram en D66-promotie. „Prima dat de premier onder de mensen wil zijn, maar het moet wel hand in hand gaan met het aanpakken van politieke problemen”, waarschuwt CU-leider Mirjam Bikker. „Hier groeit wel het ongemak.”
https://www.telegraaf.nl/(...)besef/161981471.html (premium)
Het kan niet.quote:Op donderdag 24 september 2026 11:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zelfs Bikker is klaar met Jetten's popiejopie gedrag.
Zou Rob het dan écht niet door hebben?quote:Op donderdag 24 september 2026 11:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zelfs Bikker is klaar met Jetten's popiejopie gedrag.
Vroeger was het heel gewoon dat opa en oma op de kinderen pasten na schooltijd, gratis. Maar met de invoering van de gastouderopvang ergens eind jaren 80 begin jaren 90, besloten grootouders dat ze ook als 'gastouder' een graantje mee konden pikken. Zij deden dit via de gastouderbureaus, die hier in die tijd ook flink mee gefraudeerd hebben. Want waarom zou een vreemde wel geld krijgen om op kinderen te passen en een opa en oma niet?quote:Op woensdag 23 september 2026 07:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou ja dan moet opa niet zeuren en naar het bejaardenhuis. Zorgen voor elkaar doe je samen. Het is geven en nemen anders kan het niet gaan werken. In Nederland is men de realiteit een beetje kwijt. Te veel geïndividualiseerd waardoor de sociale cohesie verdwenen is.
Ik kende eind jaren 90 een vrouw die thuis werkte en haar dochter van 's morgens 7 tot 's avonds 7 in de opvang had. En dan ben je gewoon thuis!! Dan zie je kind toch ook alleen maar als last. Ben dat kind een paar jaar geleden nog tegen gekomen, maar het is geen stabiele volwassene, zit in een woongroep, terwijl het vroeger een heel gewoon kind was.quote:Op woensdag 23 september 2026 19:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoeveel mis je nou echt van het leven als je de kinderen zelf gaat doen?
Ik hoor het vaak van ouders dat ze bepaalde dingen gemist hebben omdat ze aan het werk waren.
Ook kinderen die totaal niet goed gehecht zijn waardoor er later enorme problemen optreden. De GGZ zit niet voor niets nok vol.
Ik denk dat het niet te maken met "doorhebben" heeft. De man kan simpelweg niks.quote:Op donderdag 24 september 2026 12:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Zou Rob het dan écht niet door hebben?
shotwell van Space X die heeft gisteren 300.000 aandelenopties verpatst voor 151,5 per stuk dus die gaat wel flink afdragen .quote:Op donderdag 24 september 2026 14:23 schreef JeMoeder het volgende:
De de box 3 aanpassing richting het belasten van niet gerealiseerde winsten is volledige onzin. Goed dus dat de boel daarop zou ploffen.
Gwynne Shotwell heeft inderdaad een flinke transactie ingediend om 342.170 aandelen te verkopen tegen een geschatte koers van $151,85 per stuk, wat neerkomt op een totale waarde van bijna $52 miljoen.
Omdat zij deze aandelen dezelfde dag verkreeg door het uitoefenen van aandelenopties, zal de fiscale afdracht over de gerealiseerde winst inderdaad aanzienlijk zijn.
rob is meer een mode koningkje op de rode loperquote:Op donderdag 24 september 2026 14:20 schreef William_Papadin het volgende:
Rob is wel echt een amateur.
Dat is volledig irrelevant voor gezinnen met tweeverdieners die bijvoorbeeld beleggen voor hun pensioen of hun kinderen. Er zijn heel veel scenarios te bedenken waar deze groepen meer betalen dan dat ze aan rendement zullen behalen, of in ieder geval zoveel betalen dat de rendementen bijvoorbeeld halveren. En ze beleggen al met geld waarover ze loonbelasting hebben betaald.quote:Op donderdag 24 september 2026 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
shotwell van Space X die heeft gisteren 300.000 aandelenopties verpatst voor 151,5 per stuk dus die gaat wel flink afdragen .
[..]
Die zal toch al wel multimiljonair zijn, schat ik zo? Dan moet een box 2 constructie er toch wel in zitten?quote:Op zondag 20 september 2026 16:51 schreef nostra het volgende:
Fajah Lourens verlaat Nederland alvast voor Box 3. Toch 1 van de grotere denkers.
Mjah, hij doet nogal alsof hij de MP is van een stabiel en eensgezind kabinet waar hard aan de winkel gewerkt wordt, een goedgekeurde begroting ligt, gesteund door een meerderheidscoalitie.quote:Op donderdag 24 september 2026 12:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Zou Rob het dan écht niet door hebben?
Als een kapitein op een schip in een storm, met scheurbuik onder de bemanning, die alleen maar bezig is met dromen over het mooie weer op de eind locatie.quote:Op donderdag 24 september 2026 14:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet te maken met "doorhebben" heeft. De man kan simpelweg niks.
Geen leiderschap, geen natuurlijk overwicht, geen visie, geen kennis van zaken etc.
Wat er resteert is er met beeldvorming nog wat van te maken.
Het is werkelijk verbazingwekkend hoe deze incompetente lege huls het tot premier heeft kunnen schoppen. De man viel bij zijn eerste optreden als Robot Jetten al door de mand als iemand die alleen maar vooraf ingestudeerde tekstjes kan opdreunen. Hoe is deze stoethaspel in hemelsnaam premier geworden?
Wel chantant nadat hij Schoof steeds de maat nam en het allemaal wel beter wist.quote:Op donderdag 24 september 2026 14:20 schreef William_Papadin het volgende:
Rob is wel echt een amateur.
Ik gun Dick zijn "Lekker gewerkt pik" smsje naar Rob wel, wanneer deze shitshow officieel in elkaar dondert over een jaar ofzo.quote:Op donderdag 24 september 2026 15:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wel chantant nadat hij Schoof steeds de maat nam en het allemaal wel beter wist.
Qua uiterlijk misschien want met Graus noem je 1 van de weinige politici die me nog incompetenter lijkt dan Jetten.quote:Op donderdag 24 september 2026 15:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Als een kapitein op een schip in een storm, met scheurbuik onder de bemanning, die alleen maar bezig is met dromen over het mooie weer op de eind locatie.
Bonusvraag en leuk gedachtenexperiment: welke politicus zou de beste zee-persoon/piraat zijn? En beargumenteer!
Ik zie Jetten op zich wel voor me als zo'n Britse onderofficier. Luitenant ofzo. Met zo'n pruikje.
Verder, ja, Dion Graus natuurlijk he.
Die vreselijke arrogantie een hoogdravend moralisme zit tot diep in de haarvaten van de partij. Ironisch genoeg leveren ze de ene na de andere amateur aan het kabinet.quote:Op donderdag 24 september 2026 15:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wel chantant nadat hij Schoof steeds de maat nam en het allemaal wel beter wist.
Daarom is dit ook zo genieten.quote:Op donderdag 24 september 2026 15:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ja, qua uiterlijk.quote:Op donderdag 24 september 2026 15:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Qua uiterlijk misschien want met Graus noem je 1 van de weinige politici die me nog incompetenter lijkt dan Jetten.
Dat zie ik steeds vaker. Meiden van 16 die al een TS doen. Als je door gaat vragen zie je dat er een ongezonde hechting is geweest tussen ouders en kind.quote:Op donderdag 24 september 2026 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kende eind jaren 90 een vrouw die thuis werkte en haar dochter van 's morgens 7 tot 's avonds 7 in de opvang had. En dan ben je gewoon thuis!! Dan zie je kind toch ook alleen maar als last. Ben dat kind een paar jaar geleden nog tegen gekomen, maar het is geen stabiele volwassene, zit in een woongroep, terwijl het vroeger een heel gewoon kind was.
Ja rob is al weer klaar met de begroting, geen gezeur hequote:Op donderdag 24 september 2026 17:09 schreef William_Papadin het volgende:
Vanaf nu noemen we dit kabinet het Instagram-Kabinet Jetten; hij is alleen zichtbaar op de tijdlijnen van zijn volgers.
- WW- en WIA-bezuinigingen van tafel.quote:Aanbod van kabinet-Jetten aan oppositie uitgelekt: versnelde verbouwing box 3 en geen bezuinigingen op uitkeringen
https://www.telegraaf.nl/(...)ingen/162197011.html (premium)
Waarom zou een Amerikaan(se) Box 3 gaan betalen?quote:Op donderdag 24 september 2026 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
shotwell van Space X die heeft gisteren 300.000 aandelenopties verpatst voor 151,5 per stuk dus die gaat wel flink afdragen .
[..]
USA heeft een winstbelastingquote:Op zaterdag 26 september 2026 15:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom zou een Amerikaan(se) Box 3 gaan betalen?
Ja, de Verenigde Staten heffen vermogenswinstbelasting (capital gains tax) op de verkoop van aandelen voor inwoners en staatsburgers.
Hoe het werkt
Korte termijn (short-term):
Als je de aandelen minder dan een jaar bezit, valt de winst onder je reguliere inkomstenbelastingtarief (variërend van 10% tot 37%).
Lange termijn (long-term):
Als je de aandelen langer dan een jaar bezit, gelden er verlaagde tarieven van 0%, 15% of 20%, afhankelijk van je inkomen.
Wereldwijd inkomen:
Amerikaanse inwoners en staatsburgers moeten wereldwijd inkomen en vermogenswinsten aangeven bij de IRS, ongeacht waar ze wonen.
Zij wel ja.quote:Op zaterdag 26 september 2026 15:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA heeft een winstbelasting
nou danquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |