abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221814174
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 14:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Sociaaldemocraten zijn geen communisten.

En paars is heus niet zo absurd.
PRO = PvdA + GroenLinks = PvdA + EVP + PPR + PSP + Communistische Partij Nederland
  vrijdag 18 september 2026 @ 15:08:12 #27
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221814241
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 14:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Waarom niet? Geen goede relatie met de kleinkinderen? Samen met de andere grootouders 1 dagje in de week, steeds afwisselen?
ja maak jij het maar grappig
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  vrijdag 18 september 2026 @ 15:12:13 #28
323876 michaelmoore
pi_221814265
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat zal. Maar dat is klaarblijkelijk niet genoeg om fatsoenlijk in Nederland te kunnen leven. Want dan kun je nog toeslagen krijgen.
arbeidskosten aftrek moet minstens met 1000 euro omhoog maar dat kost dat 8 miljard euro

De verhoging van de arbeidskostenaftrek van 250 euro die er nu in staat is een beetje zielig ,
zeker als je dan een paar dagen later gaat verkondigen dat men meer moet gaan werken

De Hypotheekrente aftrek moet dan maar 1000 euro minder, dan kan het wel

quote:
AI-overzicht
Het met minimaal ¤ 1.000 verhogen van de arbeidskorting kost de overheid naar schatting ruim ¤ 7,5 tot ¤ 8,5 miljard euro.
Dit bedrag is gebaseerd op de officiële fiscale sleuteltabellen van de Rijksoverheid.
Hierin staat dat een generieke verhoging van de maximale arbeidskorting met ¤ 100 de schatkist zo'n ¤ 750 tot ¤ 850 miljoen euro kost.
Omdat Nederland ruim 8 miljoen werkenden heeft die recht hebben op deze korting, lopen de kosten bij een verhoging van ¤ 1.000 direct in de miljarden

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 18-09-2026 15:20:06 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221814278
Hoe moeilijk kan het zijn? (deels links, deels rechts)
- HRA afschaffen: zelfs VVD achterban snapt dit.
- Eindelijk eens maatregelen nemen om de import-tsunami terug te dringen.
- Eindelijk eens iets doen aan arbeidsuitbuiting Oost-Europeanen: alle maatregelen commissie Roemer uitvoeren.
- Tata Steel dicht en die 10,8 miljard subsidie aan echte innovatie uitgeven.
- Meer werk maken van verduurzaming (is ook minder afhankelijkheid van dubieuze regimes), OV enz.
- Dramatisch slechte onderwijs aanpakken, te beginnen met kleinere klassen; meer docenten, minder manager/adviseurs en andere overhead.
- Verbod op vapes, fatbikes etc. Fatbikes en illegale stepjes meteen vernietigen.
Kapitalisme is korte-termijn genot door financiële en ecologische schulden te maken.
  vrijdag 18 september 2026 @ 15:15:45 #30
323876 michaelmoore
pi_221814282
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat zal. Maar dat is klaarblijkelijk niet genoeg om fatsoenlijk in Nederland te kunnen leven.

Want dan kun je nog toeslagen krijgen.
het minimumloon is voldoende , de toeslagen is voor de zorgkosten en kinderopvang en voor huur van sociale huurwoningen , maar daar wonen alleen nog statushouders

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 18-09-2026 15:25:19 ]
pi_221814318
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het minimumloon is voldoende , de toeslagen is voor de zorgkosten en kinderopvang
Dan is het dus niet voldoende. Zonder toeslag zouden bijvoorbeeld sommige mensen ook hun premie niet kunnen betalen, en die is verplicht.
  vrijdag 18 september 2026 @ 15:26:11 #32
323876 michaelmoore
pi_221814327
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dan is het dus niet voldoende. Zonder toeslag zouden bijvoorbeeld sommige mensen ook hun premie niet kunnen betalen, en die is verplicht.
klopt dus moet de arbeidskostenaftrek voor die mensen omhoog met 1000 euro, dan gaat werken weer lonen

ik heb mijn hele leven nog nooit toeslag gehad niks naks noppe snada
wel veel blauwe brieven

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 18-09-2026 15:36:12 ]
  vrijdag 18 september 2026 @ 15:38:14 #33
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221814421
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt dus moet de arbeidskostenaftrek voor die mensen omhoog met 1000 euro, dan gaat werken weer lonen

ik heb mijn hele leven nog nooit toeslag gehad niks naks noppe snada
wel veel blauwe brieven
Dat is dan toch gewoon broekzak, vastzak? Wat die mensen dan minder hoeven af te dragen krijgen ze nu in de vorm van een toeslag.

Alleen krijgt iedereen het dan natuurlijk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 18 september 2026 @ 15:43:47 #34
323876 michaelmoore
pi_221814446
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is dan toch gewoon broekzak, vastzak? Wat die mensen dan minder hoeven af te dragen krijgen ze nu in de vorm van een toeslag.

Alleen krijgt iedereen het dan natuurlijk.
klopt
De VVD wil nog weleens wat beloven zonder het door te rekenen om de mensen aan het werk te krijgen
Rutte was een baas in het beloven en daarna snel vergeten
quote:
AI-overzicht
Er is momentevel geen sprake van een extra verhoging van ¤ 1000 aan arbeidskorting voor werkenden tot modaal.
De plannen die je mogelijk in gedachten hebt, stammen uit het verleden (zoals historische verkiezingsbeloften uit 2012 van de VVD)
quote:
AI-overzicht
Mark Rutte beloofde in augustus 2012 tijdens de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen dat elke werkende Nederlander 1.000 euro belastingverlaging zou krijgen via de arbeidskorting.

Wat hield de belofte in?
Het doel:
Extra geld in de portemonnee voor mensen die werken.
De manier:
Via een verhoging van de arbeidskorting (een belastingkorting voor werkenden).
  vrijdag 18 september 2026 @ 15:45:45 #35
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221814460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt
De VVD wil nog weleens wat beloven zonder het door te rekenen om de mensen aan het werk te krijgen
Rutte was een baas in het beloven en daarna snel vergeten
[..]

Dan blijft het afwentelen op de maatschappij. Ik zie liever de werkgevers opdraaien voor een fatsoenlijk loon.

Maar goed, ik begin in herhaling te vallen :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 18 september 2026 @ 15:46:47 #36
323876 michaelmoore
pi_221814470
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dan blijft het afwentelen op de maatschappij. Ik zie liever de werkgevers opdraaien voor een fatsoenlijk loon.

Maar goed, ik begin in herhaling te vallen :P
met de zelfstandigenwet mag je zelf je tarief bepalen

en de pensioengelden afdracht ook zelf houden
pi_221815000
No way dat dit kabinet de kerst gaat halen.

twitter
  vrijdag 18 september 2026 @ 17:08:28 #38
323876 michaelmoore
pi_221815019
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:04 schreef RotatoR het volgende:

[ x ]
yeslilgoz wil haar mooie baantje absoluut niet kwijt

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 13:41 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Als je kinderen neemt mag je daar rustig een groot deel van de rekening zelf voor oppakken.
Dat hoeft de belastingbetaler niet allemaal voor jou te doen.
De belastingbetaler die betaald wel voor kinderen van asielzoekers maar niet voor kinderen van de eigen bevolking??/

are you serious >??????????????????
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 18-09-2026 17:23:42 ]
pi_221815023
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:04 schreef RotatoR het volgende:

[ x ]
Jetten heeft het niet onder controle.
  vrijdag 18 september 2026 @ 17:17:27 #40
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221815048
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:09 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Storing bij zijn Robot.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_221815055
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:17 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Storing bij zijn Robot.
Zijn AI tokens zijn op
  vrijdag 18 september 2026 @ 17:19:48 #42
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221815062
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:18 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Zijn AI tokens zijn op
Gratis licentie was te gierig om te betalen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_221815069
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 13:41 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Als je kinderen neemt mag je daar rustig een groot deel van de rekening zelf voor oppakken. Dat hoeft de belastingbetaler niet allemaal voor jou te doen.
Die kinderen zijn de belastingbetalers van de toekomst. Dat mag je best stimuleren ten koste van de kinderlozen.

Al zat er wel een enorme denkfout in het systeem van de 'gratis' kinderopvang, want dat zorgt er alleen maar voor dat mensen hun kinderen zonder kosten ergens kunnen dumpen en dan thuis gaan zitten netflixen. Alleen gratis maken voor dagen dat beide ouders werken (of een vergelijkbare oplossing voor een eenoudergezin). Dan doet het subsidiegeld tenminste waar het voor bedoeld is.
  vrijdag 18 september 2026 @ 17:22:30 #44
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221815083
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 13:28 schreef alternatif het volgende:

[..]
ja klopt

Ik had laatst ook een onterechte ban van hem te pakken gekregen

Had er nog een klacht over ingediend

FB / Moderatiebeleid

Tijd voor een moderator change
Daar kan ik je nog wel een paar voorbeelden van geven. De objectiviteit is bij sommigen geen eerste prioriteit!!
"Hoka Hey!"
pi_221815090
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:20 schreef Charles33 het volgende:

[..]
Die kinderen zijn de belastingbetalers van de toekomst. Dat mag je best stimuleren ten koste van de kinderlozen.

Al zat er wel een enorme denkfout in het systeem van de 'gratis' kinderopvang, want dat zorgt er alleen maar voor dat mensen hun kinderen zonder kosten ergens kunnen dumpen en dan thuis gaan zitten netflixen. Alleen gratis maken voor dagen dat beide ouders werken (of een vergelijkbare oplossing voor een eenoudergezin). Dan doet het subsidiegeld tenminste waar het voor bedoeld is.
Er gaat al meer dan genoeg geld naar ouders ten koste van de kindvrije mensen. Genoeg is genoeg.
pi_221815101
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:09 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De regie ontbreekt en hij heeft nog steeds de D66 pet op. De premier hoort boven de partijen te staan en ervoor te zorgen dat de coalitie op één lijn zit. Er is nog steeds een enorme verdeeldheid die waarschijnlijk niet meer goed gaat komen.
pi_221815103
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:23 schreef PurifieR het volgende:
Er gaat al meer dan genoeg geld naar ouders ten koste van de kindvrije mensen.
Zegt wie?
  vrijdag 18 september 2026 @ 17:40:29 #48
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221815188
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De regie ontbreekt en hij heeft nog steeds de D66 pet op. De premier hoort boven de partijen te staan en ervoor te zorgen dat de coalitie op één lijn zit. Er is nog steeds een enorme verdeeldheid die waarschijnlijk niet meer goed gaat komen.
Laten we het hopen en dat die gummy pop zo snel mogelijk oprot 👋
"Hoka Hey!"
pi_221815199
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 17:24 schreef Charles33 het volgende:

[..]
Zegt wie?
Is natuurlijk een kansloze discussie. Sommigen vinden dat je zelf maar alles moet betalen als je voor kinderen kiest. Een ander zegt weer: het is de toekomst van dit land, betalen straks mede voor een ander z'n oude dag en zijn de handen aan het bed als iemand zorg nodig heeft etc. Maw: zonder kinderen stort het land in de toekomst in, daar mag best in geïnvesteerd worden.

Dat zijn zo'n beetje de twee standpunten. Zeg het maar :P
pi_221815327
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 13:28 schreef alternatif het volgende:

[..]
ja klopt

Ik had laatst ook een onterechte ban van hem te pakken gekregen

Had er nog een klacht over ingediend

FB / Moderatiebeleid

Tijd voor een moderator change
Ik ben niet voor een change, ik ben van mening dat als een mod om zich heen slaat hij ook dient te incasseren, ik heb voldoende bans gehad waar ik helemaal geen problemen mee heb, maar ik vind het behoorljk smerig dat als een mod naar mij uithaalt, en ik op nette manier terugsla, dat hij mij gaat lopen verlinken, ik ben hier al in discussie mee over met Yvonne, want dit is nu al 3e keer dat deze gast mij een smerige ban aansmeert, laten we wel wezen laten we aardig zijn voor de mods, het is geen dankbaar werk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')