PRO = PvdA + GroenLinks = PvdA + EVP + PPR + PSP + Communistische Partij Nederlandquote:Op vrijdag 18 september 2026 14:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten zijn geen communisten.
En paars is heus niet zo absurd.
ja maak jij het maar grappigquote:Op vrijdag 18 september 2026 14:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom niet? Geen goede relatie met de kleinkinderen? Samen met de andere grootouders 1 dagje in de week, steeds afwisselen?
arbeidskosten aftrek moet minstens met 1000 euro omhoog maar dat kost dat 8 miljard euroquote:Op vrijdag 18 september 2026 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zal. Maar dat is klaarblijkelijk niet genoeg om fatsoenlijk in Nederland te kunnen leven. Want dan kun je nog toeslagen krijgen.
quote:AI-overzicht
Het met minimaal ¤ 1.000 verhogen van de arbeidskorting kost de overheid naar schatting ruim ¤ 7,5 tot ¤ 8,5 miljard euro.
Dit bedrag is gebaseerd op de officiële fiscale sleuteltabellen van de Rijksoverheid.
Hierin staat dat een generieke verhoging van de maximale arbeidskorting met ¤ 100 de schatkist zo'n ¤ 750 tot ¤ 850 miljoen euro kost.
Omdat Nederland ruim 8 miljoen werkenden heeft die recht hebben op deze korting, lopen de kosten bij een verhoging van ¤ 1.000 direct in de miljarden
het minimumloon is voldoende , de toeslagen is voor de zorgkosten en kinderopvang en voor huur van sociale huurwoningen , maar daar wonen alleen nog statushoudersquote:Op vrijdag 18 september 2026 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zal. Maar dat is klaarblijkelijk niet genoeg om fatsoenlijk in Nederland te kunnen leven.
Want dan kun je nog toeslagen krijgen.
Dan is het dus niet voldoende. Zonder toeslag zouden bijvoorbeeld sommige mensen ook hun premie niet kunnen betalen, en die is verplicht.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het minimumloon is voldoende , de toeslagen is voor de zorgkosten en kinderopvang
klopt dus moet de arbeidskostenaftrek voor die mensen omhoog met 1000 euro, dan gaat werken weer lonenquote:Op vrijdag 18 september 2026 15:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dan is het dus niet voldoende. Zonder toeslag zouden bijvoorbeeld sommige mensen ook hun premie niet kunnen betalen, en die is verplicht.
Dat is dan toch gewoon broekzak, vastzak? Wat die mensen dan minder hoeven af te dragen krijgen ze nu in de vorm van een toeslag.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt dus moet de arbeidskostenaftrek voor die mensen omhoog met 1000 euro, dan gaat werken weer lonen
ik heb mijn hele leven nog nooit toeslag gehad niks naks noppe snada
wel veel blauwe brieven
kloptquote:Op vrijdag 18 september 2026 15:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is dan toch gewoon broekzak, vastzak? Wat die mensen dan minder hoeven af te dragen krijgen ze nu in de vorm van een toeslag.
Alleen krijgt iedereen het dan natuurlijk.
Er is momentevel geen sprake van een extra verhoging van ¤ 1000 aan arbeidskorting voor werkenden tot modaal.
De plannen die je mogelijk in gedachten hebt, stammen uit het verleden (zoals historische verkiezingsbeloften uit 2012 van de VVD)
Mark Rutte beloofde in augustus 2012 tijdens de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen dat elke werkende Nederlander 1.000 euro belastingverlaging zou krijgen via de arbeidskorting.
Wat hield de belofte in?
Het doel:
Extra geld in de portemonnee voor mensen die werken.
De manier:
Via een verhoging van de arbeidskorting (een belastingkorting voor werkenden).
Dan blijft het afwentelen op de maatschappij. Ik zie liever de werkgevers opdraaien voor een fatsoenlijk loon.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
De VVD wil nog weleens wat beloven zonder het door te rekenen om de mensen aan het werk te krijgen
Rutte was een baas in het beloven en daarna snel vergeten
[..]
met de zelfstandigenwet mag je zelf je tarief bepalenquote:Op vrijdag 18 september 2026 15:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan blijft het afwentelen op de maatschappij. Ik zie liever de werkgevers opdraaien voor een fatsoenlijk loon.
Maar goed, ik begin in herhaling te vallen
yeslilgoz wil haar mooie baantje absoluut niet kwijtquote:Op vrijdag 18 september 2026 17:04 schreef RotatoR het volgende:
No way dat dit kabinet de kerst gaat halen.
[ x ]
De belastingbetaler die betaald wel voor kinderen van asielzoekers maar niet voor kinderen van de eigen bevolking??/quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:41 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Als je kinderen neemt mag je daar rustig een groot deel van de rekening zelf voor oppakken.
Dat hoeft de belastingbetaler niet allemaal voor jou te doen.
Jetten heeft het niet onder controle.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:04 schreef RotatoR het volgende:
No way dat dit kabinet de kerst gaat halen.
[ x ]
Storing bij zijn Robot.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Jetten heeft het niet onder controle.
Gratis licentie was te gierig om te betalen.quote:
Die kinderen zijn de belastingbetalers van de toekomst. Dat mag je best stimuleren ten koste van de kinderlozen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:41 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Als je kinderen neemt mag je daar rustig een groot deel van de rekening zelf voor oppakken. Dat hoeft de belastingbetaler niet allemaal voor jou te doen.
Daar kan ik je nog wel een paar voorbeelden van geven. De objectiviteit is bij sommigen geen eerste prioriteit!!quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:28 schreef alternatif het volgende:
[..]
ja klopt
Ik had laatst ook een onterechte ban van hem te pakken gekregen
Had er nog een klacht over ingediend
FB / Moderatiebeleid
Tijd voor een moderator change
Er gaat al meer dan genoeg geld naar ouders ten koste van de kindvrije mensen. Genoeg is genoeg.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:20 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Die kinderen zijn de belastingbetalers van de toekomst. Dat mag je best stimuleren ten koste van de kinderlozen.
Al zat er wel een enorme denkfout in het systeem van de 'gratis' kinderopvang, want dat zorgt er alleen maar voor dat mensen hun kinderen zonder kosten ergens kunnen dumpen en dan thuis gaan zitten netflixen. Alleen gratis maken voor dagen dat beide ouders werken (of een vergelijkbare oplossing voor een eenoudergezin). Dan doet het subsidiegeld tenminste waar het voor bedoeld is.
De regie ontbreekt en hij heeft nog steeds de D66 pet op. De premier hoort boven de partijen te staan en ervoor te zorgen dat de coalitie op één lijn zit. Er is nog steeds een enorme verdeeldheid die waarschijnlijk niet meer goed gaat komen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Jetten heeft het niet onder controle.
Zegt wie?quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:23 schreef PurifieR het volgende:
Er gaat al meer dan genoeg geld naar ouders ten koste van de kindvrije mensen.
Laten we het hopen en dat die gummy pop zo snel mogelijk oprot 👋quote:Op vrijdag 18 september 2026 17:24 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De regie ontbreekt en hij heeft nog steeds de D66 pet op. De premier hoort boven de partijen te staan en ervoor te zorgen dat de coalitie op één lijn zit. Er is nog steeds een enorme verdeeldheid die waarschijnlijk niet meer goed gaat komen.
Is natuurlijk een kansloze discussie. Sommigen vinden dat je zelf maar alles moet betalen als je voor kinderen kiest. Een ander zegt weer: het is de toekomst van dit land, betalen straks mede voor een ander z'n oude dag en zijn de handen aan het bed als iemand zorg nodig heeft etc. Maw: zonder kinderen stort het land in de toekomst in, daar mag best in geïnvesteerd worden.quote:
Ik ben niet voor een change, ik ben van mening dat als een mod om zich heen slaat hij ook dient te incasseren, ik heb voldoende bans gehad waar ik helemaal geen problemen mee heb, maar ik vind het behoorljk smerig dat als een mod naar mij uithaalt, en ik op nette manier terugsla, dat hij mij gaat lopen verlinken, ik ben hier al in discussie mee over met Yvonne, want dit is nu al 3e keer dat deze gast mij een smerige ban aansmeert, laten we wel wezen laten we aardig zijn voor de mods, het is geen dankbaar werk.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:28 schreef alternatif het volgende:
[..]
ja klopt
Ik had laatst ook een onterechte ban van hem te pakken gekregen
Had er nog een klacht over ingediend
FB / Moderatiebeleid
Tijd voor een moderator change
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |