abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221810166
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 20:28 schreef Elan het volgende:
Vrij bizarre ontwikkeling. Ik zie autobezit als absoluut noodzakelijk. Er zijn zeker ritjes die je prima met OV kunt doen, maar alsnog heb je wel echt een auto nodig in de meeste gevallen. Zeker met kinderen.
Autobezit kàn noodzakelijk zijn, helemaal waar, maar niet per definitie. Het gros maakt zichzelf afhankelijk. Praat het zichzelf aan.

Wist je trouwens dat kinderen het vaak juist leuk vinden om af en toe ook eens met het OV te gaan? Is weer wat nieuws en spannends, daarbij ontdekken en leren ze zelf ook meer. Stukkie zelfredzaamheid.

Ga je trouwens ook nooit fietsen en wandelen met je kinderen? Moet alles dan maar met die auto? En het vervolgens maar raar vinden dat kinderen steeds meer last van overgewicht krijgen ;)
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221810227
250 per jaar per auto valt nog wel mee. Maar ja als je altijd gratis kon parkeren en nu niet meer snap ik dat je dat wat minder leuk vind.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 21:14:56 #153
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221810231
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:08 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Autobezit kàn noodzakelijk zijn, helemaal waar, maar niet per definitie. Het gros maakt zichzelf afhankelijk. Praat het zichzelf aan.

Wist je trouwens dat kinderen het vaak juist leuk vinden om af en toe ook eens met het OV te gaan? Is weer wat nieuws en spannends, daarbij ontdekken en leren ze zelf ook meer. Stukkie zelfredzaamheid.

Ga je trouwens ook nooit fietsen en wandelen met je kinderen? Moet alles dan maar met die auto? En het vervolgens maar raar vinden dat kinderen steeds meer last van overgewicht krijgen ;)
Ik hoorde pas een radiocommercial;

we leren kinderen op jonge leeftijd om te fietsen, om ze vervolgens overal heen te brengen met de auto.
pi_221810258
Los van het feit of het belachelijk is of niet, vier auto's voor een gezin. Ik zie hier de reden 'ze moeten ook naar het werk' worden aangedragen. Dat is mogelijk een legitieme reden. Maar laten we kijken naar de feiten in dat geval:

- Kinderen betalen 250 euro per jaar voor hun auto te parkeren.
- Kinderen wonen (nog) niet op zichzelf (om wat voor reden)
- Kinderen hebben een baan

Is 250 euro per jaar extra voor je auto nu zo erg als je een baan hebt en verder vrijwel géén vaste lasten omdat je nog bij papa en mama woont? Als dat al een probleem vormt, dan wens ik ze succes als ze ooit het echte volwassen leven instappen.
pi_221810320
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:14 schreef over_hedge het volgende:
250 per jaar per auto valt nog wel mee. Maar ja als je altijd gratis kon parkeren en nu niet meer snap ik dat je dat wat minder leuk vind.
Ik kon eerst altijd voor 1,50/liter tanken en nu niet meer. Dat kost me veel meer dan 250 euro per jaar.
pindazakje
pi_221810325
20 euro per maand dus. Dat is 66 cent per dag.

Als dat een probleem is, dan is een auto misschien niet het beste vervoermiddel voor je…
pi_221810329
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:27 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik kon eerst altijd voor 1,50/liter tanken en nu niet meer. Dat kost me veel meer dan 250 euro per jaar.
Dat bevestigd toch alleen maar wat ik zeg. Dat het best te begrijpen is dat ze het kut vinden :P of ze nou 1 of 90 autos hebben.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221810342
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 20:58 schreef maily het volgende:
Niet alleen het wegennet is er niet op berekend; in oude parkeergarages wordt het ook steeds moeilijker parkeren.
Ja, precies. Onze hele infra is dat niet.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221810346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 20:53 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Als je autobezig als iets absoluut noodzakelijks ziet, heb je niets meer in de stad te zoeken. :Y)
Hoezo eigenlijk? Parkeerplek zat daar in die wijken.
blablablabla
  donderdag 17 september 2026 @ 21:34:26 #160
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221810361
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Is 250 euro per jaar extra voor je auto nu zo erg als je een baan hebt en verder vrijwel géén vaste lasten omdat je nog bij papa en mama woont? Als dat al een probleem vormt, dan wens ik ze succes als ze ooit het echte volwassen leven instappen.
Je betaalt al MRB om een auto te mogen bezitten waarmee zaken als infrastructuur betaald kunnen worden en daar komt nu ¤250 erbij, maar blijft het daarbij of stijgt het nog verder? Het gaat niet eens om die ¤250 maar het gemak waarmee overheden de burger extra belasten. Je blijft maar geld storten in de bodemloze put dat overheid heet. Een land draait niet op alleen maar ambtenaren om het maar gechargeerd te zeggen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221810392
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:08 schreef nelaeryn het volgende:

[..]

Fietsen en OV zijn leuk als je dingen doet die geen strak tijdschema vereisen, gaat prima tot dat je moet werken of ergens heen moet en het OV staakt zoals vorige week woensdag en het regent pijpenstelen. Logistiek ook niet te doen als je kinderen voetballen of een andere sport in competitieverband beoefenen. En wat te denken als je op vakantie wil?

Vraag me af of jullie zelf allemaal geen auto hebben, of kinderen. En of je dan de auto niet oprecht mist of dat je leven zich in een heel klein gebied afspeelt dat je alles met OV en of de fiets af kunt. Alleen voor werk rij ik al 30.000 kilometer per jaar. Mijn ouders en schoonouders wonen 100 kilometer verderop. Mijn broer en zus ook zoiets. Vrienden door heel het land.
blablablabla
pi_221810397
Je kunt die auto toch ook buiten de stad parkeren?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221810403
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Fietsen en OV zijn leuk als je dingen doet die geen strak tijdschema vereisen, gaat prima tot dat je moet werken of ergens heen moet en het OV staakt zoals vorige week woensdag en het regent pijpenstelen. Logistiek ook niet te doen als je kinderen voetballen of een andere sport in competitieverband beoefenen. En wat te denken als je op vakantie wil?

Vraag me af of jullie zelf allemaal geen auto hebben, of kinderen. En of je dan de auto niet oprecht mist of dat je leven zich in een heel klein gebied afspeelt dat je alles met OV en of de fiets af kunt. Alleen voor werk rij ik al 30.000 kilometer per jaar. Mijn ouders en schoonouders wonen 100 kilometer verderop. Mijn broer en zus ook zoiets. Vrienden door heel het land.
De wereldvreemdheid hier is gewoon niet te harden.
pi_221810431
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je betaalt al MRB om een auto te mogen bezitten waarmee zaken als infrastructuur betaald kunnen worden en daar komt nu ¤250 erbij, maar blijft het daarbij of stijgt het nog verder? Het gaat niet eens om die ¤250 maar het gemak waarmee overheden de burger extra belasten. Je blijft maar geld storten in de bodemloze put dat overheid heet. Een land draait niet op alleen maar ambtenaren om het maar gechargeerd te zeggen.
Dit ja, het is gewoon ordinaire lastenverzwaring op iets dat toch al enorm duur is geworden de afgelopen jaren. Autobezit (aanschaf , rijden en belastingen) kost 60% meer dan 5 jaar geleden.
blablablabla
pi_221810435
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:38 schreef capricia het volgende:
Hoe kom je dan thuis en bij je auto?
blablablabla
pi_221810441
quote:
En dan, daar een vermogen betalen aan Qpark en dan nog lopen met je boodschappen. Een auto is voor velen geen luxe.
pi_221810459
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Twee auto's hier. Gemeente Utrecht.
We parkeren op eigen terrein.

Maar sinds betaald parkeren hier ook oprukt, zie ik wel verplaatsing van parkeerdruk.

Ben wel voorstander van parkeren direct buiten de gemeente. Dan neem je de fiets of het OV maar naar je auto.
- Goethe, “Faust”
pi_221810461
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoe kom je dan thuis en bij je auto?
Met de fiets of het OV.
- Goethe, “Faust”
pi_221810465
quote:
Of gewoon op je eigen terrein.
pindazakje
pi_221810467
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Juist.
Beetje raar dat de openbare ruimte al die autos maar gratis moet herbergen.
- Goethe, “Faust”
pi_221810475
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:42 schreef Cherni het volgende:

[..]
En dan, daar een vermogen betalen aan Qpark en dan nog lopen met je boodschappen. Een auto is voor velen geen luxe.
Dan betaal je toch gewoon je parkeervergunning.
- Goethe, “Faust”
pi_221810480
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Welk eigen terrein? Dat is er niet voor die groep. Zou dat wel zo zijn hebben ze ook geen vergunning nodig.
pi_221810485
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Welk eigen terrein? Dat is er niet voor die groep. Zou dat wel zo zijn hebben ze ook geen vergunning nodig.
Geen enkele straat gaat vier autos per huishouden kunnen bergen. Wat is je alternatief? Alle openbare ruimte maar gratis parkeren maken?
- Goethe, “Faust”
pi_221810491
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Met de fiets of het OV.
Dat is nu juist niet het idee van een auto kopen lijkt me. Plus in Rotterdam wens ik je veel succes, dan jatten ze je auto leeg als je hem op een of ander verlaten gebied buiten de stad parkeert. Faciliteer dan als gemeente dat soort plekken waar je hem veilig kan stallen.
blablablabla
pi_221810494
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit ja, het is gewoon ordinaire lastenverzwaring op iets dat toch al enorm duur is geworden de afgelopen jaren. Autobezit (aanschaf , rijden en belastingen) kost 60% meer dan 5 jaar geleden.
Voor de mensen die zich geen auto kunnen permitteren of door lichamelijke gebreken niet capabel zijn om auto te rijden is het leven toch ook duurder geworden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')