Autobezit kàn noodzakelijk zijn, helemaal waar, maar niet per definitie. Het gros maakt zichzelf afhankelijk. Praat het zichzelf aan.quote:Op donderdag 17 september 2026 20:28 schreef Elan het volgende:
Vrij bizarre ontwikkeling. Ik zie autobezit als absoluut noodzakelijk. Er zijn zeker ritjes die je prima met OV kunt doen, maar alsnog heb je wel echt een auto nodig in de meeste gevallen. Zeker met kinderen.
Ik hoorde pas een radiocommercial;quote:Op donderdag 17 september 2026 21:08 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Autobezit kàn noodzakelijk zijn, helemaal waar, maar niet per definitie. Het gros maakt zichzelf afhankelijk. Praat het zichzelf aan.
Wist je trouwens dat kinderen het vaak juist leuk vinden om af en toe ook eens met het OV te gaan? Is weer wat nieuws en spannends, daarbij ontdekken en leren ze zelf ook meer. Stukkie zelfredzaamheid.
Ga je trouwens ook nooit fietsen en wandelen met je kinderen? Moet alles dan maar met die auto? En het vervolgens maar raar vinden dat kinderen steeds meer last van overgewicht krijgen
Ik kon eerst altijd voor 1,50/liter tanken en nu niet meer. Dat kost me veel meer dan 250 euro per jaar.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:14 schreef over_hedge het volgende:
250 per jaar per auto valt nog wel mee. Maar ja als je altijd gratis kon parkeren en nu niet meer snap ik dat je dat wat minder leuk vind.
Dat bevestigd toch alleen maar wat ik zeg. Dat het best te begrijpen is dat ze het kut vindenquote:Op donderdag 17 september 2026 21:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik kon eerst altijd voor 1,50/liter tanken en nu niet meer. Dat kost me veel meer dan 250 euro per jaar.
Ja, precies. Onze hele infra is dat niet.quote:Op donderdag 17 september 2026 20:58 schreef maily het volgende:
Niet alleen het wegennet is er niet op berekend; in oude parkeergarages wordt het ook steeds moeilijker parkeren.
Hoezo eigenlijk? Parkeerplek zat daar in die wijken.quote:Op donderdag 17 september 2026 20:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als je autobezig als iets absoluut noodzakelijks ziet, heb je niets meer in de stad te zoeken.
Je betaalt al MRB om een auto te mogen bezitten waarmee zaken als infrastructuur betaald kunnen worden en daar komt nu ¤250 erbij, maar blijft het daarbij of stijgt het nog verder? Het gaat niet eens om die ¤250 maar het gemak waarmee overheden de burger extra belasten. Je blijft maar geld storten in de bodemloze put dat overheid heet. Een land draait niet op alleen maar ambtenaren om het maar gechargeerd te zeggen.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Is 250 euro per jaar extra voor je auto nu zo erg als je een baan hebt en verder vrijwel géén vaste lasten omdat je nog bij papa en mama woont? Als dat al een probleem vormt, dan wens ik ze succes als ze ooit het echte volwassen leven instappen.
Fietsen en OV zijn leuk als je dingen doet die geen strak tijdschema vereisen, gaat prima tot dat je moet werken of ergens heen moet en het OV staakt zoals vorige week woensdag en het regent pijpenstelen. Logistiek ook niet te doen als je kinderen voetballen of een andere sport in competitieverband beoefenen. En wat te denken als je op vakantie wil?quote:Op donderdag 17 september 2026 21:08 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Autobezit kàn noodzakelijk zijn, helemaal waar, maar niet per definitie. Het gros maakt zichzelf afhankelijk. Praat het zichzelf aan.
Wist je trouwens dat kinderen het vaak juist leuk vinden om af en toe ook eens met het OV te gaan? Is weer wat nieuws en spannends, daarbij ontdekken en leren ze zelf ook meer. Stukkie zelfredzaamheid.
Ga je trouwens ook nooit fietsen en wandelen met je kinderen? Moet alles dan maar met die auto? En het vervolgens maar raar vinden dat kinderen steeds meer last van overgewicht krijgen
De wereldvreemdheid hier is gewoon niet te harden.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Fietsen en OV zijn leuk als je dingen doet die geen strak tijdschema vereisen, gaat prima tot dat je moet werken of ergens heen moet en het OV staakt zoals vorige week woensdag en het regent pijpenstelen. Logistiek ook niet te doen als je kinderen voetballen of een andere sport in competitieverband beoefenen. En wat te denken als je op vakantie wil?
Vraag me af of jullie zelf allemaal geen auto hebben, of kinderen. En of je dan de auto niet oprecht mist of dat je leven zich in een heel klein gebied afspeelt dat je alles met OV en of de fiets af kunt. Alleen voor werk rij ik al 30.000 kilometer per jaar. Mijn ouders en schoonouders wonen 100 kilometer verderop. Mijn broer en zus ook zoiets. Vrienden door heel het land.
Dit ja, het is gewoon ordinaire lastenverzwaring op iets dat toch al enorm duur is geworden de afgelopen jaren. Autobezit (aanschaf , rijden en belastingen) kost 60% meer dan 5 jaar geleden.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je betaalt al MRB om een auto te mogen bezitten waarmee zaken als infrastructuur betaald kunnen worden en daar komt nu ¤250 erbij, maar blijft het daarbij of stijgt het nog verder? Het gaat niet eens om die ¤250 maar het gemak waarmee overheden de burger extra belasten. Je blijft maar geld storten in de bodemloze put dat overheid heet. Een land draait niet op alleen maar ambtenaren om het maar gechargeerd te zeggen.
Hoe kom je dan thuis en bij je auto?quote:Op donderdag 17 september 2026 21:38 schreef capricia het volgende:
Je kunt die auto toch ook buiten de stad parkeren?
En dan, daar een vermogen betalen aan Qpark en dan nog lopen met je boodschappen. Een auto is voor velen geen luxe.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:38 schreef capricia het volgende:
Twee auto's hier. Gemeente Utrecht.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Fietsen en OV zijn leuk als je dingen doet die geen strak tijdschema vereisen, gaat prima tot dat je moet werken of ergens heen moet en het OV staakt zoals vorige week woensdag en het regent pijpenstelen. Logistiek ook niet te doen als je kinderen voetballen of een andere sport in competitieverband beoefenen. En wat te denken als je op vakantie wil?
Vraag me af of jullie zelf allemaal geen auto hebben, of kinderen. En of je dan de auto niet oprecht mist of dat je leven zich in een heel klein gebied afspeelt dat je alles met OV en of de fiets af kunt. Alleen voor werk rij ik al 30.000 kilometer per jaar. Mijn ouders en schoonouders wonen 100 kilometer verderop. Mijn broer en zus ook zoiets. Vrienden door heel het land.
Met de fiets of het OV.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe kom je dan thuis en bij je auto?
Of gewoon op je eigen terrein.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:38 schreef capricia het volgende:
Juist.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Of gewoon op je eigen terrein.
Dan betaal je toch gewoon je parkeervergunning.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
En dan, daar een vermogen betalen aan Qpark en dan nog lopen met je boodschappen. Een auto is voor velen geen luxe.
Welk eigen terrein? Dat is er niet voor die groep. Zou dat wel zo zijn hebben ze ook geen vergunning nodig.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Of gewoon op je eigen terrein.
Geen enkele straat gaat vier autos per huishouden kunnen bergen. Wat is je alternatief? Alle openbare ruimte maar gratis parkeren maken?quote:Op donderdag 17 september 2026 21:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Welk eigen terrein? Dat is er niet voor die groep. Zou dat wel zo zijn hebben ze ook geen vergunning nodig.
Dat is nu juist niet het idee van een auto kopen lijkt me. Plus in Rotterdam wens ik je veel succes, dan jatten ze je auto leeg als je hem op een of ander verlaten gebied buiten de stad parkeert. Faciliteer dan als gemeente dat soort plekken waar je hem veilig kan stallen.quote:
Voor de mensen die zich geen auto kunnen permitteren of door lichamelijke gebreken niet capabel zijn om auto te rijden is het leven toch ook duurder geworden?quote:Op donderdag 17 september 2026 21:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit ja, het is gewoon ordinaire lastenverzwaring op iets dat toch al enorm duur is geworden de afgelopen jaren. Autobezit (aanschaf , rijden en belastingen) kost 60% meer dan 5 jaar geleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |