abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221809378
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vier Tesla's mogen wel? Of is dat ook "vervuiling"?
Daar weet je het antwoord zelf ook wel op ;)
Kapitalisme is korte-termijn genot door financiële en ecologische schulden te maken.
  donderdag 17 september 2026 @ 19:42:23 #128
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221809384
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 18:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat heeft natuurlijk niks met elkaar te maken. Alsof je keuze voor kinderen afhangt van het aantal parkeerplekken in de straat... :') _O-

Zo van: "Zullen we aan kinderen beginnen schat?". "Nou, ik weet niet want misschien hebben we over 20 jaar wel extra parkeerruimte nodig en dat kan hier niet, dus laat maar"...
_O-

We lachen erom, maar de gebrekkige ruimtelijke ordening van overheden is wel de reden dat zowel infrastructuur als woonruimte knelt en dat mensen daarom hun kinderwens uitstellen of op een gegeven moment zelfs afstellen. We zijn de grip op de overheid kwijt waar steeds meer belastinggeld in moet om steeds minder resultaat te boeken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221809385
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 18:27 schreef Elan het volgende:

[..]
De eerste is een tientje en daarna ¤ 25,70 per maand per vergunning tikt toch best aan voor iets wat daarvoor gewoon gratis was. Hoe zou jij het vinden als ze dit voor jouw deur zouden invoeren? Even los van dat je het ongetwijfeld prima kan missen voelt het toch wel een naaistreek. Zeker als je daar niet alleen zou wonen. En al je bezoek dat langs wil komen moet ook gaan betalen.
Heel eerlijk zou het mij niet boeien want ik heb 2 prive5parkeerplaatsen en maar 1 auto.

Maar stel dat dat niet zo is dan zijn het nog peanuts bedragen. Als die kinderen werken hebben ze ook een eigen inkomen. Het is 4 pilsjes per maand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221809390
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ah, wederom de "ga maar verhuizen" kaart... :')
Als je decennialang je kop in het zand steekt voor ontwikkelingen die overduidelijk gaande zijn moet je niet gaan janken als hetgeen wat je allang wist dat zou komen ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Kapitalisme is korte-termijn genot door financiële en ecologische schulden te maken.
pi_221809392
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:41 schreef CarbonC het volgende:
Daar weet je het antwoord zelf ook wel op ;)
Nou nee, auto's zijn "vervuiling" toch?

Als dat het argument is zouden vier Tesla's wel mogen van je? Of mag dat ook niet?
pi_221809401
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ah, wederom de "ga maar verhuizen" kaart... :')
Ja, als je niet eens bent met wat er in het Rotterdamse stadhuis besloten wordt, dan heb je geen andere keus denk ik? Daarbij is het niet meer dan eerlijk dat elke Rotterdammer met auto gaat betalen. Zoals eerder gezegd, ik betaal al zeker 2 jaar.
pi_221809405
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:37 schreef AchJa het volgende:
Uhu... :')
Goed argument wel :')

Ik heb dat recht niet zelf verzonnen hè, maar zo liggen de feiten nu eenmaal. Leefomgeving is een mensenrecht, auto's en parkeerplaatsen zijn dat niet.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221809406
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:42 schreef CarbonC het volgende:
Als je decennialang je kop in het zand steekt voor ontwikkelingen die overduidelijk gaande zijn moet je niet gaan janken als hetgeen wat je allang wist dat zou komen ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
"Decennialang" nog wel... Kerel. :')
pi_221809407
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou nee, auto's zijn "vervuiling" toch?

Als dat het argument is zouden vier Tesla's wel mogen van je? Of mag dat ook niet?
Goed: ik zal het Olvarit-papje nog iets verder voor je pureren: hoeveel ruimte neemt een Tesla in de openbare ruimte in t.o.v. een fossiele auto op dino-sap?

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 17-09-2026 19:50:01 ]
pi_221809417
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
"Decennialang" nog wel... Kerel. :')
Zo jammer als mensen weigeren zelf de regie te nemen; altijd maar menen dat de overheid hun problemen moet oplossen.
pi_221809423
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:44 schreef nelaeryn het volgende:

Goed argument wel :')

Ik heb dat recht niet zelf verzonnen hè, maar zo liggen de feiten nu eenmaal. Leefomgeving is een mensenrecht, auto's en parkeerplaatsen zijn dat niet.
Aan jou ook de vraag, hoe zit dat dan met bv. een Tesla?

En verder staat er in dat verhaal nergens dat een auto niet mag.
pi_221809424
Je zult per sitautie in de wijk de ruimte moeten bekijken. Is er ruimte zat dan zou het gratis kunnen. Heb je te maken waarbij bewoners in hun eigen wijk zelfs met moeite een auto kwijt komen zoals dat ooit in onze wijk was door studenten die massaal hun auto daar een week laten staan dan moet je wel naar vergunningen toe.
pi_221809441
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wordt gewoon gezegd in dit topic he. En jij vindt dat ze maar ander werk moeten gaan zoeken want "onhandige keuzes".
[..]
[..]
[..]
Voor de zoveelste keer, dat bepaal jij niet.
De overheid wel. En indirect dus wij met zijn allen.
Er zitten voor en nadelen aan women in een stad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_221809452
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat zijn de nadelen aan vrouwen in een stad? :{
pi_221809454
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:44 schreef CarbonC het volgende:
Goed: ik zal het Olvarit-papje nog iets verder voor je pureren: hoeveel ruimte neemt een Tesla in de openbare ruimte in t.o.v. een fossiel auto op dino-sap?
Definieer jouw definitie van "vervuiling" dan eens. Of gaat het je gewoon om de ruimte en het uitzicht?
pi_221809468
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat zal allemaal best maar het is niet aan anderen in de straat of hier op Fok! om te bepalen of iemand nou wel of niet een auto nodig heeft.
pi_221809484
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Definieer jouw definitie van "vervuiling" dan eens. Of gaat het je gewoon om de ruimte en het uitzicht?
Zucht.
De openbare ruimte is beperkt. Die kun je inrichten met bomen en planten: dat draagt bij aan een schone, gezonde en duurzame leefomgeving of je kunt er auto's laten parkeren wat niet bijdraagt aan een schone, gezonde en duurzame leefomgeving.
pi_221809502
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat zal allemaal best maar het is niet aan anderen in de straat of hier op Fok! om te bepalen of iemand nou wel of niet een auto nodig heeft.
Dat klopt maar wel de inrichting van de publieke ruimte en hoe die ruimte verdeeld wordt.
pi_221809505
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat zijn de nadelen aan vrouwen in een stad? :{
Onrust.
pi_221809754
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:46 schreef AchJa het volgende:
Aan jou ook de vraag, hoe zit dat dan met bv. een Tesla?

En verder staat er in dat verhaal nergens dat een auto niet mag.
Ik heb niets tegen auto's an sich, dus vanwaar deze vraag? Maar om hem te beantwoorden, ook EV's zijn niet zaligmakend. Of dat nou een Tesla, KIA, Zeekr of whatever is.

Waar ik wel wat tegen heb is dat auto's (in het algemeen) veel te groot, lomp en zwaar worden. En die trend lijkt ook niet te stoppen. Een hedendaagse G21 3 serie BMW is net zo groot als een E23 7 serie.

Het wegennet is er helemaal niet op berekend. Zie ook de ellende met 'achterstallig' onderhoud, bruggen e.d. die gebouwd waren in de jaren '60/'70. Net als onze (binnen)steden, wat voor nog meer problemen zorgt. En dan heb je nog van die figuren met hun F150's en RAM's, die rustig 3 parkeerplekken in beslag nemen...

Maar goed, we dwalen af. Ik reageerde louter op jouw opmerking dat @CarbonC geen eisen kan stellen aan zijn leefomgeving, iets dat aantoonbaar onjuist is.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221809854
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 18:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Terecht.

Bij nieuwbouw geeft de gemeente Rotterdam niet eens vergunningen meer uit.
[..]
Wat vind je daarvan @:elan ?
Vrij bizarre ontwikkeling. Ik zie autobezit als absoluut noodzakelijk. Er zijn zeker ritjes die je prima met OV kunt doen, maar alsnog heb je wel echt een auto nodig in de meeste gevallen. Zeker met kinderen.
blablablabla
pi_221810048
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 20:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Vrij bizarre ontwikkeling. Ik zie autobezit als absoluut noodzakelijk. Er zijn zeker ritjes die je prima met OV kunt doen, maar alsnog heb je wel echt een auto nodig in de meeste gevallen. Zeker met kinderen.
Als je autobezig als iets absoluut noodzakelijks ziet, heb je niets meer in de stad te zoeken. :Y)
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 20:56:44 #149
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221810073
quote:
Het probleem zit voor hen bovendien niet alleen in de maandelijkse rekening. Hun garage staat nu vol met fietsen, een scooter en spullen. Tony en Chantal zijn daarom al aan het nadenken hoe ze ruimte kunnen maken voor een auto. De schuur aan de zijkant van het huis willen ze eerder vervangen, zodat spullen uit de garage daarheen kunnen. “We zijn nu al bezig aan het kijken”, vertelt Tony.
Voortuin opofferen
Ook de voortuin dreigt onderdeel te worden van de parkeeroplossing. Daar staan nu plantenbakken, groen en een tuinset waar ze met de buren kunnen zitten. Als er geen andere mogelijkheid is, denken ze erover om die spullen weg te halen. En dat is meteen een horrorscenario voor de straat zeggen ze: “Straks moet onze voortuin eraan voor de auto’.
Als ze allemaal autorijden kunnen ze de fietsen en de scooter wel verkopen. Scheelt weer in de kosten.
En de tuinset in de voortuin waar ze met de buren kunnen zitten; misschien die maar bij de buren zetten.
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 20:58:42 #150
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221810086
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2026 20:22 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Ik heb niets tegen auto's an sich, dus vanwaar deze vraag? Maar om hem te beantwoorden, ook EV's zijn niet zaligmakend. Of dat nou een Tesla, KIA, Zeekr of whatever is.

Waar ik wel wat tegen heb is dat auto's (in het algemeen) veel te groot, lomp en zwaar worden. En die trend lijkt ook niet te stoppen. Een hedendaagse G21 3 serie BMW is net zo groot als een E23 7 serie.

Het wegennet is er helemaal niet op berekend. Zie ook de ellende met 'achterstallig' onderhoud, bruggen e.d. die gebouwd waren in de jaren '60/'70. Net als onze (binnen)steden, wat voor nog meer problemen zorgt. En dan heb je nog van die figuren met hun F150's en RAM's, die rustig 3 parkeerplekken in beslag nemen...

Maar goed, we dwalen af. Ik reageerde louter op jouw opmerking dat @:CarbonC geen eisen kan stellen aan zijn leefomgeving, iets dat aantoonbaar onjuist is.
Niet alleen het wegennet is er niet op berekend; in oude parkeergarages wordt het ook steeds moeilijker parkeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')