abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2026 @ 19:03:38 #51
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221808962
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 19:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Klaver had veel meer druk kunnen zetten. Door gisteren al weg te geven dat hij een mvw niet zou steunen heeft hij zijn eigen onderhandelingspositie ondergraven.

En voorts ben ik van mening dat Rob Jetten volstrekt ongeschikt is gebleken voor het premierschap.
ik geef het even een start signaal
Nu even elkaar gelijk geven, een akkoord met de neuzen dezelfde kant op .
De eerste begroting erdoor

Het gaat dit jaar beginnen
VVD krijgt dit jaar haar zin, zodat ze niet afgaan

Is allemaal afgesproken werk joh
volgend jaar komt de zelfstandigenwet en dan gaat er een heleboel veranderen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2026 19:31:26 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221809847
Wat een zinloos ritueel, met lage cabareteske waarde :'(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221810149
Vandaag voor de tweede keer deze week in Den Haag (Dinsdag Prinsjesdag, je moet wat met een vrijgesteld van werk-situatie tot 1okt) en vandaag de APB.
10:00 voor de deur: das dus te laat om het begin van het debat mee te pakken, de zaal zat vol en we waren ongeveer de 30e in de wachtrij. Geredeneerd dat iemand die er sinds 10:15 zit niet al om 11:00 de zaal verlaat zijn we maar Den Haag ingegaan voor de lunch en bedacht dat we na de schorsing wel aan de beurt zouden zijn. Ik was nog niet begonnen aan mijn uitsmijter :Y) of ik zag online dat mijn nummer nu aan de beurt was om naar binnen te mogen….
Toen maar een nieuw nummer aangemaakt, toen was ik 225. Bij terugkomst in de TK werd er bijna geschorst en na de schorsing gewoon in de rij gaan staan en toen kwamen we keurig binnen voor de middagsessie. Best interessant om allemaal eens mee te maken. Ik vond wel alle zalen (zowel plenair als die commissie-zalen) vrij klein ogen. Ook vond ik het bijzonder dat de suppoosten met Noord-Koreaanse nauwkeurigheid in de gaten hielden of je een foto maakt. Wellicht is dat vanwege veiligheid qua risico dat je een super-iphone hebt die stukken kan lezen die op de desks liggen maar anders zou ik denken wat maakt het uit dat je een foto maakt van iets wat live op nationale tv is…

Al met al: leuk om eens mee te maken maar ik zou het geen vrije dag waard vinden ^O^
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221810260
Ze gaan gewoon over rechts met JA21 en SGP. Dat is echt wel duidelijk. VVD toch zijn zin uiteindelijk.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 17 september 2026 @ 21:24:40 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221810281
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:21 schreef Nexum het volgende:
Ze gaan gewoon over rechts met JA21 en SGP. Dat is echt wel duidelijk. VVD toch zijn zin uiteindelijk.
Zou wel knap van ze zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221810635
quote:
Precies, even voor de vorm rekken maar ondertussen
pi_221810812
Voorlopig is er geen steun voor de miljoenennota. Wat een aanfluiting. :{

Stuur ze dan weg.
Of probeer opnieuw te formeren met bijvoorbeeld PRO.
Maar dit is echt killing.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221810945
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:38 schreef capricia het volgende:
Voorlopig is er geen steun voor de miljoenennota. Wat een aanfluiting. :{

Stuur ze dan weg.
Of probeer opnieuw te formeren met bijvoorbeeld PRO.
Maar dit is echt killing.
Ik denk dat D66 en CDA ook beter PRO hadden kunnen laten aansluiten dan de VVD.

Volgens mij zitten D66, CDA en PRO ook dichterbij elkaar wat betreft asiel, stikstof, sociale zekerheid en die box 3 discussie wordt D66 en het CDA ook maar een beetje opgedrongen vanuit de VVD.

Met PRO erbij hadden ze nog 5 of 6 zetels erbij moeten vinden voor een meerderheid en volgens mij was dat prima haalbaar geweest met bijvoorbeeld de ChristenUnie en Volt, en desnoods 50 plus en/of de SP.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 17 september 2026 @ 23:14:20 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221811095
Yesilgoz verdient wel een lifetime achievement award als ze het voor elkaar krijgt om de boel over rechts te gooien. Jetten en Bontenbal zouden geen knip voor de neus waard zijn als ze dat laten gebeuren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221811107
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 23:14 schreef -XOR- het volgende:
Yesilgoz verdient wel een lifetime achievement award als ze het voor elkaar krijgt om de boel over rechts te gooien. Jetten en Bontenbal zouden geen knip voor de neus waard zijn als ze dat laten gebeuren.
Het is toch onderhand weleens tijd om de VVD buiten te flikkeren. Ook in de peilingen zijn ze niks meer waard en worden ze bij mogelijke snelle verkiezingen zo ingehaald door Ja21. Ik snap inderdaad niet waarom CDA em D66 zich nog zo laten gijzelen. Ze een keer klem zetten en hen eventueel de boel laten klappen is het wat dat betreft best waard.
't Echte en 't ware!
pi_221811116
Het is toch wel knap dat velen het falen van jetten(en links) volledig af schuiven op de vvd.
pi_221811266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 23:23 schreef Bouke-p het volgende:
Het is toch wel knap dat velen het falen van jetten(en links) volledig af schuiven op de vvd.
VVD is misschien niet schuldig maar enkel zo flexibel als een blok beton.

Verder heeft de BBB in al haar wijsheid besloten de motie van wantrouwen te steunen, dus die staan nu ook buitenspel
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator vrijdag 18 september 2026 @ 01:06:55 #63
375570 crew  Cyan9
pi_221811302
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 00:28 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
VVD is misschien niet schuldig maar enkel zo flexibel als een blok beton.

Verder heeft de BBB in al haar wijsheid besloten de motie van wantrouwen te steunen, dus die staan nu ook buitenspel
Maar Vermeer wil wel blijven praten. Ondoorgrondelijke wegen..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221811426
quote:
Hoe anders kunnen ze de incompetentie van Jetten mentaal wegmasseren? Die gast is volledig door het ijs gezakt en dat is toch echt 100% op zijn eigen conto te schrijven.

Te geil geweest voor de premier functie, teveel probleem zaken voor zich uit geschoven, geen overwicht in de onderhandelingen met andere partijen, krijgt het niet voor elkaar om de coalitiepartners hun hok in te douwen - totaal geen leiderschap getoond, alleen maar druk gewest met Instagram.

Dat is het beeld van Jetten. Tel daarbij op de dolksteek van dat artikel in het AD van dinsdag en het is overduidelijk dat Jetten aangeschoten wild is die de volgende escalatie niet gaat overleven.
  vrijdag 18 september 2026 @ 06:43:55 #65
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221811427
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 06:38 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Hoe anders kunnen ze de incompetentie van Jetten mentaal wegmasseren? Die gast is volledig door het ijs gezakt en dat is toch echt 100% op zijn eigen conto te schrijven.

Te geil geweest voor de premier functie, teveel probleem zaken voor zich uit geschoven, geen overwicht in de onderhandelingen met andere partijen, krijgt het niet voor elkaar om de coalitiepartners hun hok in te douwen - totaal geen leiderschap getoond, alleen maar druk gewest met Instagram.

Dat is het beeld van Jetten. Tel daarbij op de dolksteek van dat artikel in het AD van dinsdag en het is overduidelijk dat Jetten aangeschoten wild is die de volgende escalatie niet gaat overleven.
geef die jongen nu ff een kans, als ie komend jaar zo blijft smilen en niks beslissen dan is het gedaan met zijn politieke carrière, en wat dan ?? Sjerrie ??

Maar hij moet meer expliciet zijn
Anders dan wordt ie het lachertje van de VVD en vegen ze de vloer aan met hem
quote:
AI-overzicht
Het kabinet streeft ernaar om Lelystad Airport rond oktober en november 2027 te openen voor vakantievluchten. Dit staat vermeld in de plannen van het ministerie, zoals te lezen is bij de Rijksoverheid.
Belangrijke details over de planning
Startmoment:
Formeel begint het nieuwe vluchtjaar op 31 oktober 2027.
De luchthaven bereidt zich voor op de komst van de eerste passagiers in deze periode.

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 18-09-2026 07:17:13 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221811516
quote:
Wel riskant want geen meerderheid in de Eerste Kamer.
pi_221811525
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 07:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ze hopen natuurlijk dat de Provinciale Staten verkiezingen in maart 2027 de goede kant opvalt voor hen.

Maar ik verwacht tegen die tijd gewoon een geëxtrapoleerde uitslag van de huidige peilingen (dus een groot PRO en een nog verdere winst voor extreem rechts, met name FVD).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 18 september 2026 @ 07:53:45 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221811534
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 07:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ze hopen natuurlijk dat de Provinciale Staten verkiezingen in maart 2027 de goede kant opvalt voor hen.

Maar ik verwacht tegen die tijd gewoon een geëxtrapoleerde uitslag van de huidige peilingen (dus een groot PRO en een nog verdere winst voor extreem rechts, met name FVD).
Kansloze missie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 18 september 2026 @ 07:54:38 #69
38496 Perrin
pi_221811537
quote:

[..]
De Eerste Kamer moet beleid op merites beoordelen en geen politieke spelletjes spelen. Anders kunnen we de Eerste Kamer beter opheffen want dan is het slechts een tweede Tweede Kamer die in de praktijk fungeert als een rem op bestuurlijke daadkracht.
pi_221811539
quote:
18s.gif Op vrijdag 18 september 2026 07:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
De Eerste Kamer moet beleid op merites beoordelen en geen politieke spelletjes spelen. Anders kunnen we de Eerste Kamer beter opheffen.
Op papier heb je gelijk. De praktijk is weerbarstiger.
pi_221811540
quote:
De VVD bepaalt al twintig jaar het totale verval en complete destructie van dit land, is de communis opinio in dit topique.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221811545
quote:
18s.gif Op vrijdag 18 september 2026 07:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
De Eerste Kamer moet beleid op merites beoordelen en geen politieke spelletjes spelen. Anders kunnen we de Eerste Kamer beter opheffen want dan is het slechts een tweede Tweede Kamer die in de praktijk fungeert als een rem op bestuurlijke daadkracht.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 07:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kansloze missie.
Wait for the ricochet.
  vrijdag 18 september 2026 @ 07:57:44 #73
38496 Perrin
pi_221811548
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 september 2026 07:56 schreef nostra het volgende:

[..]
De VVD bepaalt al twintig jaar het totale verval en complete destructie van dit land, is de communis opinio in dit topique.
Dat geloof in 'de markt lost het wel op' heeft veel schade aangericht ja.

Blijkt dat competent bestuur met visie en daadkracht toch gewoon nodig is, jammer joh.
pi_221811551
quote:
Ja mooi, maar waarom moet dat een halfjaar duren?
Wait for the ricochet.
  vrijdag 18 september 2026 @ 08:06:33 #75
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221811569
quote:

[..]
Het zou bijzonder prettig zijn als men stopt met het misbruiken van de EK als politiek instrument.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')