Die beginnen morgenochtend toch?quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:15 schreef nostra het volgende:
Het is dat ik dus in Kroatië zit, maar de APB gaan echt mooie televisie worden. Gelukkig hebben we dit topic nog om snel bij te lezen.
De sockale zekerheid willen behouden is natuurlijk niet hetzelfde als "het bedrijfsleven willen slopen".quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:09 schreef nostra het volgende: [..] Ze zijn er niet op uit - dat zou nog enigszins een pleitbaar (maar achterlijk) standpunt zijn - maar ontberen het analytisch vermogen over wat er gebeurt als ze door hen gewenste uitkomsten op de door hen gewenste manier daadwerkelijk gaan trachten te realiseren.
Als je de CPB berekeningen serieus neemt, en dat doen VVD-ers over het algemeen, dan blijkt dat ook nergens uit.quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De sockale zekerheid willen behouden is natuurlijk niet hetzelfde als "het bedrijfsleven willen slopen".
jawel, komt een niks-aan-de-hand begroting met weinig ruimte voor nieuw beleid.quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die beginnen morgenochtend toch?
Verwacht overigens dat het dit kabinet niet gaat lukken om een meerderheid te vinden voor de begroting.
Een begroting waarin ze alles doorschuiven naar een jaar later, dat zou misschien kunnen.quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
jawel, komt een niks-aan-de-hand begroting met weinig ruimte voor nieuw beleid.
De kritiek van VVD'ers daarop is doorgaans dat wat betreft de doorrekening van linkse programma's het CPB de kapitaalvlucht en de negatieve effecten op het investeringsklimaat onderschat, maar dat kunnen ze natuurlijk zelf niet goed kwantificeren.quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je de CPB berekeningen serieus neemt, en dat doen VVD-ers over het algemeen, dan blijkt dat ook nergens uit.
Sterker nog; voorheen GL - PvdA kwam vaak zelfs beter uit die doorrekeningen dan de VVD.
Komt natuurlijk het commentaar; ja maar de lange termijn - over 40 jaar - geeft een ander plaatje.
Maar die lange termijn voorspellingen moet je sowieso met een korreltje zout nemen. Alsof je in de jaren 90 ging voorspellen hoe het in 2020 of 2030 ervoor zou staan met de economie, nog vóór de introductie van het internet, GPS, AI, totaal veranderd wereldbeeld enz. enz.
Het is het hele palet natuurlijk. Nu ga ik onterecht mee in @Pixelman zijn hyperbolen, maar laten we zeggen dat je het vestigingsklimaat sterk verslechtert door investeringen te remmen, de energie-intensieve sectoren niet rendabel kunnen laten zijn, de bouw belemmert, het transport nóg duurder maakt (en dus ook de prijzen), geen flex, datacenters raus, verbod op combustie vanaf 2030 usw uswquote:Op dinsdag 15 september 2026 09:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De sockale zekerheid willen behouden is natuurlijk niet hetzelfde als "het bedrijfsleven willen slopen".
Kans is groot dat men het over fundamentele zaken niet eens gaat worden. Procentje links, of procentje rechts gaat nog wel, alles daarbuiten wordt lastig.quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een begroting waarin ze alles doorschuiven naar volgend jaar, dat zou misschien kunnen.
Het heeft allemaal wel wat weg van homeostase, hoe sterker de externe stimulus, hoe sterker je hersenen (of lichaam) gaan compenseren. Alleen leidt dat op een gegeven moment niet meer tot het gewenst equilibrium.quote:Op maandag 14 september 2026 12:51 schreef Perrin het volgende:
Met slechts één vleugel kom je niet van de grond. Vliegen vraagt om een linkervleugel én een rechtervleugel.
"Weiter-so-Politik", die Duitsers hebben er mooie woordjes voor.quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kans is groot dat men het over fundamentele zaken niet eens gaat worden. Procentje links, of procentje rechts gaat nog wel, alles daarbuiten wordt lastig.
Niemand wil nieuw verkiezingen, dus het kabinet moet missionair blijven.
Dus een begroting maken, waarbij iedere constructieve partij wat krijgt zodat men het goed kan verkopen, en we kopen een jaar extra de tijd.
Wat zijn dan de overwegingen van de VVD om in geen enkel geval in zee te gaan met PRO? De VVD vindt PRO een duivelse gruwel voor het Nederlandse bedrijfsleven en ik ben het daarmee eens.quote:Op dinsdag 15 september 2026 08:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt, wat sommige mensn denken in dit subforum te zoeken te hebben, blijft me verbazen. Daadwerkelijk geloven dat er partijen zijn die er op uit zijn om ‘het bedrijfsleven te slopen’. Dan mankeer je toch iets aan je cognitieve vermogens.
Ik zie dat sommige mensen in dit subforum er van overtuigd zijn dat de VVD met zijn drang naar ingrijpen in de sociale voorzieningen, het fijn vindt dat "er straks terminale patiënten onder bruggen moeten slapen omdat zij niet meer kunnen voorzien in hun resterende levensonderhoud."quote:Op dinsdag 15 september 2026 08:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt, wat sommige mensn denken in dit subforum te zoeken te hebben, blijft me verbazen. Daadwerkelijk geloven dat er partijen zijn die er op uit zijn om ‘het bedrijfsleven te slopen’. Dan mankeer je toch iets aan je cognitieve vermogens.
Ik ben ervan overtuigd dat er veel sociaal-darwinisten zitten aan de rechterkant, en bij de VVD ja. Zeg maar naar Amerikaans voorbeeld.quote:Op dinsdag 15 september 2026 11:09 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik zie dat sommige mensen in dit subforum er van overtuigd zijn dat de VVD met zijn drang naar ingrijpen in de sociale voorzieningen, het fijn vindt dat "er straks terminale patiënten onder bruggen moeten slapen omdat zij niet meer kunnen voorzien in hun resterende levensonderhoud."
Alles voor de winst, fuck de werknemer, weg met sociale voorzieningen. Ik begrijp het.quote:Op dinsdag 15 september 2026 11:05 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Wat zijn dan de overwegingen van de VVD om in geen enkel geval in zee te gaan met PRO? De VVD vindt PRO een duivelse gruwel voor het Nederlandse bedrijfsleven en ik ben het daarmee eens.
Puur framing voor de buhne. Concurrentie op rechts is groot, en dus geven alle rechtse partijen af op PRO ( met name ).quote:Op dinsdag 15 september 2026 11:05 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Wat zijn dan de overwegingen van de VVD om in geen enkel geval in zee te gaan met PRO? De VVD vindt PRO een duivelse gruwel voor het Nederlandse bedrijfsleven en ik ben het daarmee eens.
Verwacht dat PRO nog wel meegaat.quote:Op dinsdag 15 september 2026 09:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die beginnen morgenochtend toch?
Verwacht overigens dat het dit kabinet niet gaat lukken om een meerderheid te vinden voor de begroting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |