Wat een onmeunig kutidee die hokjes zo lol. Veel plezier met het gesnurk van 40 anderen. Ik geef ze twee jaar.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:51 schreef James1988 het volgende:
Het Berlijnse NOX Mobility, een start-up die nachttreinen wil gaan rijden, heeft vandaag haar prototype-rijtuig gepresenteerd:
Bekijk deze YouTube-video
Daar heb je tien keer meer privacy.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:28 schreef James1988 het volgende:
Business class in een vliegtuig is hetzelfde toch? En dat werkt ook al decennia?
Niet om aan te gluren. Ik krijg zware cringe van dat domme microfoontje. Ben ik de enige?quote:Op woensdag 23 september 2026 12:51 schreef James1988 het volgende:
Het Berlijnse NOX Mobility, een start-up die nachttreinen wil gaan rijden, heeft vandaag haar prototype-rijtuig gepresenteerd:
Zo te zien zijn de meeste met 15% korting, maar enkele met 50% korting.quote:Op donderdag 24 september 2026 14:26 schreef marcb1974 het volgende:
Voor degene die nog iets met interrail willen.
Tot 1 oktober zijn de tickets met langere duur verkrijgbaar met 50% korting.
Ja, maar let wel op.quote:Op donderdag 24 september 2026 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo te zien zijn de meeste met 15% korting, maar enkele met 50% korting.
Wil volgend jaar een reisje maken, dus zal dit weekend eens gaan puzzelen
Ik moet zeggen, de huidige ic's zijn ook zeer comfortabel. Met nog steeds de zelfde indeling.quote:Op zaterdag 26 september 2026 00:29 schreef derLudolf het volgende:
Kijk dit dan! PKP rijdt in het weekend enkele retro IC's. Goedgevulde zittingen, jaren 80 kleuren en in het restauratierijtuig geen quinoa salade maar ouderwetse Poolse kost. Elk weekend rijdt de IC Nieśpieszny op een ander traject.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.intercity.pl/niespieszny/
Wat gaaf zeg.quote:Op zaterdag 26 september 2026 00:29 schreef derLudolf het volgende:
Kijk dit dan! PKP rijdt in het weekend enkele retro IC's. Goedgevulde zittingen, jaren 80 kleuren en in het restauratierijtuig geen quinoa salade maar ouderwetse Poolse kost. Elk weekend rijdt de IC Nieśpieszny op een ander traject.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.intercity.pl/niespieszny/
Yes. Er reden iets van 10 trams begreep ik. Ik wilde aanvankelijk maar even gaan en daarna gewoon de stad in maar uiteindelijk de hele middag gebleven. Ook nog iets van een uur bij die Tramfan vlogger aan boord gezeten die er zichtbaar zin in had. Het leek ook wel alsof de organisatie een beetje overvallen was door hoe goed het werd bezocht. Overal lui die foto’s maakten, mensen die enthousiast zwaaiden enz, bestuurders die uitstapten voor foto’s en high fives, ik vond het erg geslaagd.quote:Op zondag 27 september 2026 12:31 schreef James1988 het volgende:
Oh, jij was ook in Antwerpen?
Het was inderdaad leuk, tantoeveel PCCs die een rit door de stad maakten en eindigden in het museum. Ik zag onderweg ook de nodige lui met camera's langs de baan.
Zit airco in. Maar ja ook die begeeft het weleens. Alternatief is de hele trein opheffen. Heb je dat liever?quote:Op dinsdag 29 september 2026 12:46 schreef cherrycoke het volgende:
Tis altijd wel godsgruwlijk warm in die dubbeldekkers kan geen raam open thermometer geeft 32 graden aan jezus
Tot er ineens wel 1 inzat en je mag puzzelen met lichaamsdelenquote:Op dinsdag 29 september 2026 14:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
hele probleem als niet bestaand beschouwen en er gewoon niet meer op acteren.
Ja Marc jij gaat misschien wel een keer eraan maar dat is een risico wat ik wel wil nemenquote:Op dinsdag 29 september 2026 14:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Tot er ineens wel 1 inzat en je mag puzzelen met lichaamsdelen
Mooi zoquote:Op dinsdag 29 september 2026 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja Marc jij gaat misschien wel een keer eraan maar dat is een risico wat ik wel wil nemen
Wat Fles zegt inderdaad. Het is me het risico volledig waard.quote:Op dinsdag 29 september 2026 14:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Tot er ineens wel 1 inzat en je mag puzzelen met lichaamsdelen
Toevoeging: test eerst of het waterkraantje het doet vóór je je handen met zeep insmeert!quote:Op zaterdag 19 september 2026 19:12 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Heel lang in de trein zitten heeft ook consequenties
Men lijkt zo gefocust op het traditionele verdachte pakketje op een station dat geen enkele serieuze terrorist het zal overwegen maar andere opties lijkt men niet naar te kijken. Heeft er buiten NL weleens een bom in een achtergelaten koffer op een station gezeten? Ik kan me Madrid herinneren, maar daar zaten de bommen in de trein. Dat lijkt me ook veel praktischer en effectiever, je gooit je koffer in het bagagerek en "vergeet" die mee te nemen als je bij het volgende station uitstapt. Vooral internationale treinen liggen vol met anonieme koffers en tassen en niemand maakt zich er druk om.quote:Op dinsdag 29 september 2026 14:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou mooi weer op vier stations een potje paniekvoetbal gespeeld eah.
Heeft er ooit _wel_ een bom in een achtergelaten koffer op een station in NL gezeten eigenlijk? Zo niet dan stel ik voor dat we het hele probleem als niet bestaand beschouwen en er gewoon niet meer op acteren.
Even afhankelijk van de definitie van een station en koffer, vorige maand nog:quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:49 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Men lijkt zo gefocust op het traditionele verdachte pakketje op een station dat geen enkele serieuze terrorist het zal overwegen maar andere opties lijkt men niet naar te kijken. Heeft er buiten NL weleens een bom in een achtergelaten koffer op een station gezeten? Ik kan me Madrid herinneren, maar daar zaten de bommen in de trein. Dat lijkt me ook veel praktischer en effectiever, je gooit je koffer in het bagagerek en "vergeet" die mee te nemen als je bij het volgende station uitstapt. Vooral internationale treinen liggen vol met anonieme koffers en tassen en niemand maakt zich er druk om.
Voetbalstadion zou ook een goede zijn, het is blijkbaar heel gemakkelijk om vuurwerk mee naar binnen te smokkelen.
Euh, nee, dat is niet wat het artikel zegt. Misschien zelf even lezen?quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:57 schreef exelletor het volgende:
[..]
Even afhankelijk van de definitie van een station en koffer, vorige maand nog:
https://www.euronews.com/(...)n-station-police-say
Mevrouw Palla is voor mijn gevoel wel de juiste persoon voor die plek. Die is druk bezig met het wegslopen van allerlei bureaucratie en het waterhoofd, het herijken van de strategie (ook hoe de "Generalsanierung" van het netwerk wordt aangepakt), enzovoorts.quote:
Dat klopt, maar als je in het landelijk gebied woont moet je die auto toch hebben, om naar je werk te gaan of bij het station te komen.quote:Op woensdag 30 september 2026 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Is nog steeds een koopje vergeleken met losse kaartjes of de auto, maar okee.
Hier het zelfde. Eerste "grote" station is Krefeld. Dan ben ik al een uur onderweg met de trein, als deze al rijd.quote:Op zondag 4 oktober 2026 14:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als je in het landelijk gebied woont moet je die auto toch hebben, om naar je werk te gaan of bij het station te komen.
Als de prijs lager is, accepteer ik sneller de ongemakken. Ik ga graag fotograferen in de Ruhrpott, met de auto sta ik binnen 1:30u op locatie. Met de trein moet ik eerst 15 minuten naar het station, dan 50 minuten richting Münster. Tegen de tijd dat je in de volgende trein stapt in Münster ben je met de auto al op de eindbestemming.
Alle kilometers kun je nooit vervangen met OV, maar als je plezierritjes wel kunt vervangen is dat toch ook al klimaatwinst? Daarnaast als ik zo'n ticket heb ben ik sneller geneigd hem te gebruiken: daardoor geef je ook weer geld uit.
Tenzij je het ticket niet koopt voor de 10 van die maand of je vakantie in twee maanden valt.quote:Op zondag 4 oktober 2026 17:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier het zelfde. Eerste "grote" station is Krefeld. Dan ben ik al een uur onderweg met de trein, als deze al rijd.
Düsseldorf is 30 minuten extra in de trein blijven zitten.
Maar voor vakantie is deze ticket wel ideaal. Retourtje vliegveld Düsseldorf is in losse kaartjes, of twee keer een nrw dagkaart net zo duur. Maar met de D ticket kun je dat ov vervoersmiddel pakken dat als eerste/snelste op plaats bestemming is.
Ja, óf misschien had er _iemand moeten gaan kijken_.quote:Op maandag 5 oktober 2026 09:31 schreef James1988 het volgende:
Misschien hadden ze dit ook even op de Maaslijn moeten doen voordat de tekeningen werden afgerond
Omdat aanraakveiligheid onderdeel is van de spoorwegwet.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:43 schreef b2py het volgende:
Als het niet in de contracteisen van ProRail staat bij het ontwerp, waarom zou je er dan op letten?
En omdat ik vind dat als je miljoenen uitgeeft aan een klus je mag verwachten dat alle betrokkenen daar gemeenschappelijk ook over nadenken en niet dom doordrukken.quote:Op maandag 5 oktober 2026 12:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat aanraakveiligheid onderdeel is van de spoorwegwet.
Er is toch een metalen scherm op het viaduct geplaatst?quote:Op maandag 5 oktober 2026 12:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat aanraakveiligheid onderdeel is van de spoorwegwet.
Gaan kijken hoeft niet eens.quote:Op maandag 5 oktober 2026 09:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, óf misschien had er _iemand moeten gaan kijken_.
Dit soort problematiek hebben we ruim 100 jaar lang opgelost zonder digitale hulpmiddelen. Waarom de fuck doen mensen alsof we pas sinds na het jaar 2000 iets van technologische vooruitgang genieten. Dit is pure incompetentie. Je gaat dingen ontwerpen voor een plek en je neemt niet de moeite om te gaan kijken.
Om met de woorden van een oude wervingscampagne voor defensie te spreken:
[ afbeelding ]
En als iemand die zo'n 50 patchruimtes in nieuwbouw in heeft moeten passen; moderne technieken zijn hulpmiddelen maar niet primair.
Aantal jaar geleden waren daar er hooguit tien van bij ProRail dacht ik ooit ergens te hebben gelezen.quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:21 schreef z80 het volgende:
Wel een werknemer die jaren lang dit werk doet.
Populistisch gelul en leer spellen.quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:22 schreef Charles33 het volgende:
Dit is het leuke van bouwklussen voor de overheid doen hè. Je kunt het gewoon fout doen, en dan krijg je nóg een keer betaalt om het weer op te lossen.
Je bedoelt dat tijdelijke hekwerk nu? Ook dat voldoet volgens mij niet aan de norm, en de brug zelf ook niet, ook als je het portaal verder weg zet.quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is toch een metalen scherm op het viaduct geplaatst?
quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Gaan kijken hoeft niet eens.
Iemand die tekening kan lezen ziet direct dat de constructie te dicht op de brug staat. Daar heb je geen extra software of VR voor nodig. Wel een werknemer die jaren lang dit werk doet.
Ik neem aan dat "digitale omgeving" betekent 'we hebben alles ingetekend en aan de hand daarvan beoordeeld'. Maar dan moet je tekening wel kloppenquote:„Dit komt omdat we dit project in een digitale omgeving hebben voorbereid”, zegt de woordvoerder. „In werkelijkheid bleek de situatie anders in elkaar te steken.”
Vandaag antwoord gehad van öbb. Voor heen en terugreis krijg ik 100% geld terug. Fijn want is toch meer dan 350 euro. Had liever de reis gemaakt maar dit verzacht wel de pijn een beetje.quote:Op maandag 14 september 2026 22:10 schreef Starhopper het volgende:
Nou dat WAS mijn reis met de nightjetSlaapwagen was couchette geworden en ook nog eens met andere mensem erbij. En conducteur was niets mee te regelen want hij was maar uitzendkracht ofzo en kon niets anders. Ik ben op Utrecht uitgestapt. Fuck dit
Ja. Ik had verwacht dat ik missschien alleen heenreis vergoed zou krijgen. Want terugreis was ook nog aparte boeking. Maar toch gelukt.quote:Op maandag 5 oktober 2026 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Valt me wel mee dat ze dan alles retourneren. In principe had je namelijk wel kunnen reizen. Heb je je gemeld bij de conducteur dat je de trein ging verlaten?
Wel kut dat het allemaal zo mis liep.
Dat zou betekenen dat het nooit zou voldoen?quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt dat tijdelijke hekwerk nu? Ook dat voldoet volgens mij niet aan de norm, en de brug zelf ook niet, ook als je het portaal verder weg zet.
Dat zou kunnen, normen hebben nog weleens de neiging om aangescherpt te worden door de decennia heen dus iets kan voor Norm1a gebouwd zijn terwijl we nu bij Norm1z zijn. En dit viaduct ligt er al ff.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat het nooit zou voldoen?
Klinkt een beetje als Rijkswaterstaat: Alles willen standaardiseren maar wel zo vaak een update van de standaard dat er geen twee objecten op basis van dezelfde versie zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 20:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, normen hebben nog weleens de neiging om aangescherpt te worden door de decennia heen dus iets kan voor Norm1a gebouwd zijn terwijl we nu bij Norm1z zijn. En dit viaduct ligt er al ff.
Misschien mag dat in norm 1z ineens wel niet meerquote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is dat om te voorkomen dat mensen op die automatische schakelkasten gaan zitten die er al 30+ jaar staan?
Zie verder: ERTMS.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als Rijkswaterstaat: Alles willen standaardiseren maar wel zo vaak een update van de standaard dat er geen twee objecten op basis van dezelfde versie zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |