Ja, óf misschien had er _iemand moeten gaan kijken_.quote:Op maandag 5 oktober 2026 09:31 schreef James1988 het volgende:
Misschien hadden ze dit ook even op de Maaslijn moeten doen voordat de tekeningen werden afgerond
Omdat aanraakveiligheid onderdeel is van de spoorwegwet.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:43 schreef b2py het volgende:
Als het niet in de contracteisen van ProRail staat bij het ontwerp, waarom zou je er dan op letten?
En omdat ik vind dat als je miljoenen uitgeeft aan een klus je mag verwachten dat alle betrokkenen daar gemeenschappelijk ook over nadenken en niet dom doordrukken.quote:Op maandag 5 oktober 2026 12:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat aanraakveiligheid onderdeel is van de spoorwegwet.
Er is toch een metalen scherm op het viaduct geplaatst?quote:Op maandag 5 oktober 2026 12:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat aanraakveiligheid onderdeel is van de spoorwegwet.
Gaan kijken hoeft niet eens.quote:Op maandag 5 oktober 2026 09:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, óf misschien had er _iemand moeten gaan kijken_.
Dit soort problematiek hebben we ruim 100 jaar lang opgelost zonder digitale hulpmiddelen. Waarom de fuck doen mensen alsof we pas sinds na het jaar 2000 iets van technologische vooruitgang genieten. Dit is pure incompetentie. Je gaat dingen ontwerpen voor een plek en je neemt niet de moeite om te gaan kijken.
Om met de woorden van een oude wervingscampagne voor defensie te spreken:
[ afbeelding ]
En als iemand die zo'n 50 patchruimtes in nieuwbouw in heeft moeten passen; moderne technieken zijn hulpmiddelen maar niet primair.
Aantal jaar geleden waren daar er hooguit tien van bij ProRail dacht ik ooit ergens te hebben gelezen.quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:21 schreef z80 het volgende:
Wel een werknemer die jaren lang dit werk doet.
Populistisch gelul en leer spellen.quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:22 schreef Charles33 het volgende:
Dit is het leuke van bouwklussen voor de overheid doen hè. Je kunt het gewoon fout doen, en dan krijg je nóg een keer betaalt om het weer op te lossen.
Je bedoelt dat tijdelijke hekwerk nu? Ook dat voldoet volgens mij niet aan de norm, en de brug zelf ook niet, ook als je het portaal verder weg zet.quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is toch een metalen scherm op het viaduct geplaatst?
quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Gaan kijken hoeft niet eens.
Iemand die tekening kan lezen ziet direct dat de constructie te dicht op de brug staat. Daar heb je geen extra software of VR voor nodig. Wel een werknemer die jaren lang dit werk doet.
Ik neem aan dat "digitale omgeving" betekent 'we hebben alles ingetekend en aan de hand daarvan beoordeeld'. Maar dan moet je tekening wel kloppenquote:„Dit komt omdat we dit project in een digitale omgeving hebben voorbereid”, zegt de woordvoerder. „In werkelijkheid bleek de situatie anders in elkaar te steken.”
Vandaag antwoord gehad van öbb. Voor heen en terugreis krijg ik 100% geld terug. Fijn want is toch meer dan 350 euro. Had liever de reis gemaakt maar dit verzacht wel de pijn een beetje.quote:Op maandag 14 september 2026 22:10 schreef Starhopper het volgende:
Nou dat WAS mijn reis met de nightjetSlaapwagen was couchette geworden en ook nog eens met andere mensem erbij. En conducteur was niets mee te regelen want hij was maar uitzendkracht ofzo en kon niets anders. Ik ben op Utrecht uitgestapt. Fuck dit
Ja. Ik had verwacht dat ik missschien alleen heenreis vergoed zou krijgen. Want terugreis was ook nog aparte boeking. Maar toch gelukt.quote:Op maandag 5 oktober 2026 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Valt me wel mee dat ze dan alles retourneren. In principe had je namelijk wel kunnen reizen. Heb je je gemeld bij de conducteur dat je de trein ging verlaten?
Wel kut dat het allemaal zo mis liep.
Dat zou betekenen dat het nooit zou voldoen?quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt dat tijdelijke hekwerk nu? Ook dat voldoet volgens mij niet aan de norm, en de brug zelf ook niet, ook als je het portaal verder weg zet.
Dat zou kunnen, normen hebben nog weleens de neiging om aangescherpt te worden door de decennia heen dus iets kan voor Norm1a gebouwd zijn terwijl we nu bij Norm1z zijn. En dit viaduct ligt er al ff.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat het nooit zou voldoen?
Klinkt een beetje als Rijkswaterstaat: Alles willen standaardiseren maar wel zo vaak een update van de standaard dat er geen twee objecten op basis van dezelfde versie zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 20:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, normen hebben nog weleens de neiging om aangescherpt te worden door de decennia heen dus iets kan voor Norm1a gebouwd zijn terwijl we nu bij Norm1z zijn. En dit viaduct ligt er al ff.
Misschien mag dat in norm 1z ineens wel niet meerquote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is dat om te voorkomen dat mensen op die automatische schakelkasten gaan zitten die er al 30+ jaar staan?
Zie verder: ERTMS.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als Rijkswaterstaat: Alles willen standaardiseren maar wel zo vaak een update van de standaard dat er geen twee objecten op basis van dezelfde versie zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |