Ik hoef Almere niet.quote:Op zondag 13 september 2026 17:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Als Heracles en Almere City dan toch gaan promoveren, mogen we dan PEC Zwolle ervoor inwisselen?
Ach wee. Als N'Djoli zo doorgaat, komt er gegarandeerd een paniekerige club in de winterstop geld bieden.quote:Op zondag 13 september 2026 17:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zover is het gelukkig nog lang niet.
Ik stem voorquote:Op zondag 13 september 2026 17:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Misschien moeten we de NPO gewoon kapot saneren.
Akkoord.quote:Op zondag 13 september 2026 17:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik wilde vrijdag AZ even in samenvatting kijken en moest een kwartier ploeteren door geleuter van Leonne Stentler en of Merel van fucking Dongen ook wel eens een ontslagen trainer had meegemaakt.quote:Op zondag 13 september 2026 17:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Akkoord.quote:Op zondag 13 september 2026 17:22 schreef Coco het volgende:
We schakelen over naar Manchester - Manchester.
RTL5?quote:Op zondag 13 september 2026 17:22 schreef Coco het volgende:
We schakelen over naar Manchester - Manchester.
Er zijn echt teveel pratende hoofden.quote:Op zondag 13 september 2026 17:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik wilde vrijdag AZ even in samenvatting kijken en moest een kwartier ploeteren door geleuter van Leonne Stentler en of Merel van fucking Dongen ook wel eens een ontslagen trainer had meegemaakt.
Heerenveen is ook niks.quote:Op zondag 13 september 2026 17:33 schreef SonicVolcano het volgende:
Dit PEC won overtuigend van Heerenveen in Heerenveen
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 13 september 2026 17:33 schreef SonicVolcano het volgende:
Dit PEC won overtuigend van Heerenveen in Heerenveen
Je mag niet klagen volgens sommige users. Behalve als je uit Utrecht komt. Die hebben immers 1 punt minder.quote:
Ze hadden eindelijk een gast gevonden die ik wel oke vind (Kieft) en dan stoppen ze ermee.quote:Op zondag 13 september 2026 17:22 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Wel enorm rustgevend dat Studio Voetbal is gestopt. Scheelt echt ergeren aan domme meningen.
Inderdaad. Na tig jaar werd het juist een beetje leuk. Ik vind het toch een gemis, geen voetbaltalkshow op zondagavond. Rest van de week is er voldoende aanbod.quote:Op zondag 13 september 2026 18:11 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Ze hadden eindelijk een gast gevonden die ik wel oke vind (Kieft) en dan stoppen ze ermee.
Alleen maar oninteressante schreeuwerige meningen en een presentator die er 10.000 rubriekjes doorheen wil jagen.quote:Op zondag 13 september 2026 18:12 schreef ISVV het volgende:
[..]
Inderdaad. Na tig jaar werd het juist een beetje leuk. Ik vind het toch een gemis, geen voetbaltalkshow op zondagavond. Rest van de week is er voldoende aanbod.
Sport7 was vroeger wel genot.quote:Op zondag 13 september 2026 18:12 schreef ISVV het volgende:
[..]
Inderdaad. Na tig jaar werd het juist een beetje leuk. Ik vind het toch een gemis, geen voetbaltalkshow op zondagavond. Rest van de week is er voldoende aanbod.
Dit zegt alles over de kleurloosheid van PEC.quote:Sander Janssen
@SanderJanssen95
PEC Zwolle stevent af op de grootste Eredivisie-nederlaag uit de clubhistorie nu het 0-7 staat tegen Feyenoord. #pecfey #peczwolle
En nu een ludieke alles of niets.quote:Op zondag 13 september 2026 18:33 schreef De_Kraam het volgende:
De Zwolle supporters hebben een doelwit gevonden.
Huh?quote:Op zondag 13 september 2026 18:39 schreef De_Kraam het volgende:
WE schrijven Zwolle op als eerste degradant.
Op de kin nemenquote:Op zondag 13 september 2026 18:43 schreef bbuddybb het volgende:
Nick Viergever zojuist: "Deze moet je heel diep nemen..."
Uh ja wat wil je horuh?quote:Op zondag 13 september 2026 18:44 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Op de kin nemen
Kanikmezulfverwijtuh
Magniegebeurennie
@:de_kraam
Van der Vegt: we moeten nog goed analyseren wat er is gebeurd.quote:VI Pro: Tactiek PEC Zwolle speelt oppermachtig Feyenoord in de kaart
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kleurloze club.quote:Op zondag 13 september 2026 19:04 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Echt alleen maar boerenkoolvoetballers met boerenkoolclichés bij PEC Zwolle.
@:WheeledWarrior afschuwelijk
Incidentje.quote:Op zondag 13 september 2026 19:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Van der Vegt: we moeten nog goed analyseren wat er is gebeurd.
Maar hij drinkt niet. @stegemanquote:Op zondag 13 september 2026 19:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Van der Vegt: we moeten nog goed analyseren wat er is gebeurd.
Gelukkig is GGMM er niet.quote:Op zondag 13 september 2026 20:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hallo vrienden
Ik heb toch plots besloten mee te kijken!
quote:Op zondag 13 september 2026 20:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hallo vrienden
Ik heb toch plots besloten mee te kijken!
quote:Op zondag 13 september 2026 20:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Gelukkig is GGMM er niet.
Deze had Sanogo nog gemaaktquote:
Wanneer in Rotterdam boulderen?quote:
Hij houdt ook van vissen. (lol)quote:Op zondag 13 september 2026 20:19 schreef bbuddybb het volgende:
Dat keepertje van PSV lijkt op Erwin Mulder.
quote:
quote:
Nou ja zegquote:
Rik Elfrinkquote:Op zondag 13 september 2026 20:20 schreef Meister1984 het volgende:
Psv gaat toch wel weer winnen, maar altijd zo onnodig achter komen.
Piet is grote miet.quote:Op zondag 13 september 2026 20:21 schreef De_Kraam het volgende:
Pietje Showduik had ook vissen.
Ter info.
Bedankt Rikkert.quote:Op zondag 13 september 2026 20:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Rik Elfrink
@:RikElfrink
·
2m
En zo blijft PSV de goals maar weggeven. PSV heeft dit seizoen nog niet een keer de nul gehouden en is in 6 van de 8 officiële wedstrijden op achterstand gekomen.
@GGMM had ook een vis.quote:Op zondag 13 september 2026 20:21 schreef De_Kraam het volgende:
Pietje Showduik had ook vissen.
Ter info.
Ik word daar zo moe van.quote:Op zondag 13 september 2026 20:20 schreef Meister1984 het volgende:
Psv gaat toch wel weer winnen, maar altijd zo onnodig achter komen.
Sleuteltje weggooien.quote:Op zondag 13 september 2026 20:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Die zit vast vanwege de moordaanslag op Bouwman.
Waar was jij toen van Bommel zijn moordaanslag deed?quote:Op zondag 13 september 2026 20:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Die zit vast vanwege de moordaanslag op Bouwman.
Mark of Ruben?quote:Op zondag 13 september 2026 20:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Waar was jij toen van Bommel zijn moordaanslag deed?
Ik was toen aan het kijken naar een schouderduwtje van Van Bommel.quote:Op zondag 13 september 2026 20:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Leuk feitje misschien: deze scheids is niet in NL geboren.quote:Op zondag 13 september 2026 20:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Heel erg benieuwd naar de geboorteplaatsen van de indienstdoende arbiters vanavond.
Daar zijn ze in Eindhoven altijd heel druk mee.
Limburg dan?quote:Op zondag 13 september 2026 20:29 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Leuk feitje misschien: deze scheids is niet in NL geboren.
Rouleren na een donderdagwedstrijd. Verbaasd?quote:Op zondag 13 september 2026 20:30 schreef DobbyDobby het volgende:
Waarom speelt PSV met zo'n vreemde opstelling? Bosz weer gezopen.
Wel. Willemstad.quote:Op zondag 13 september 2026 20:29 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Leuk feitje misschien: deze scheids is niet in NL geboren.
Die wil interessant doen…quote:Op zondag 13 september 2026 20:30 schreef DobbyDobby het volgende:
Waarom speelt PSV met zo'n vreemde opstelling? Bosz weer gezopen.
Goed punt. Niet dat ze dat nou zoveel energie kan hebben gekost.quote:Op zondag 13 september 2026 20:31 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Rouleren na een donderdagwedstrijd. Verbaasd?
Van Bommel did 9/11.quote:Op zondag 13 september 2026 20:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mark natuurlijk, heeft Ruben ooit een moordaanslag begaan?quote:
Welke serie?quote:Op zondag 13 september 2026 20:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik heb besloten een serietje te gaan kijken.
Fijne avond iedereen!
Die hebben wel een aardig jasje uitgedaanquote:Op zondag 13 september 2026 20:39 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Natuurlijk wint het boerenkoolelftal van Sparta niet bij PSV.
Mario Been aanstellen.quote:Op zondag 13 september 2026 18:26 schreef maxi-mus het volgende:
Misschien moet PEC gaan paintballen. @:de_boswachter
quote:Op zondag 13 september 2026 21:31 schreef Shreyas het volgende:
Het meest pijnlijke van deze wedstrijd is dat PSV aanzienlijk minder moeite had met Ajax uit dan met Sparta thuis. We zijn echt diep gezakt de laatste jaren
Ajax is ook zo'n beetje de enige tegenstander in de Eredivisie dit jaar die niet op een 1-0 voorsprong is gekomen tegen PSV.quote:Op zondag 13 september 2026 21:31 schreef Shreyas het volgende:
Het meest pijnlijke van deze wedstrijd is dat PSV aanzienlijk minder moeite had met Ajax uit dan met Sparta thuis. We zijn echt diep gezakt de laatste jaren
Als mijn tante een lul had dan was het mijn oom.quote:Op zondag 13 september 2026 21:26 schreef Bayswater het volgende:
Als Van Bergen zijn been niet omhoog houdt maar neerzet is het weer donkerrood voor Van Bommel.
Psv ook nog eens met een halve b team vandaag. Ajax moet een tandje bijschakelen. Feyenoord haakt weer af in decemberquote:Op zondag 13 september 2026 21:31 schreef Shreyas het volgende:
Alleen als ie voor ajax/feyenood zou spelen. Nu is de randstadmedia stilquote:Op zondag 13 september 2026 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Inb4 de Sven Mijnans In Oranje-hype komende week @:Alaphilippe_
Gek héquote:Op zondag 13 september 2026 22:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Alleen als ie voor ajax/feyenood zou spelen. Nu is de randstadmedia stil
Laten we dat maar niet doen.quote:Op zondag 13 september 2026 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Inb4 de Sven Mijnans In Oranje-hype komende week @:Alaphilippe_
quote:Op zondag 13 september 2026 22:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Alleen als ie voor ajax/feyenood zou spelen. Nu is de randstadmedia stil
Als Xavi nu niet direct Zechiël (blinkt uit bij Feyenoord), Mijnans (heb ik niet zien spelen maar een hattrick tegen Sparta), Flemming (heb ik niet zien spelen maar een winnende goal tegen Palace) en Milan van Ewijk (heb ik niet zien spelen maar basisspeler Premier League) selecteert is hij direct af.quote:
Het zal normaal toch wel grotendeels de WK-selectie zijn met wellicht een paar wisselingen, wat voor nu oke is.quote:Op maandag 14 september 2026 09:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als Xavi nu niet direct Zechiël (blinkt uit bij Feyenoord), Mijnans (heb ik niet zien spelen maar een hattrick tegen Sparta), Flemming (heb ik niet zien spelen maar een winnende goal tegen Palace) en Milan van Ewijk (heb ik niet zien spelen maar basisspeler Premier League) selecteert is hij direct af.
De vorige keer was geen donkerrood, dat was 2 potjes uitzitten geweest.quote:Op zondag 13 september 2026 21:26 schreef Bayswater het volgende:
Als Van Bergen zijn been niet omhoog houdt maar neerzet is het weer donkerrood voor Van Bommel.
Mijnans is geen hype, die was bij AZ vorig seizoen ook toplevel. Het zou schandalig zijn als je zo een complete middenvelder niet oproeptquote:Op maandag 14 september 2026 09:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer hypespelers, benieuwd wie er mee mogen.
Bij AZ toplevel zegt geen reet. Zie Maher, Luckassen, Wijndal, Haps, Poulsen, Sigthorsson en nog tal van voorbeelden die bij AZ een van de beteren waren maar de stap niet konden maken.quote:Op maandag 14 september 2026 13:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Mijnans is geen hype, die was bij AZ vorig seizoen ook toplevel. Het zou schandalig zijn als je zo een complete middenvelder niet oproept
Mijnans gaat je als club echt niet verder helpen.quote:Op maandag 14 september 2026 14:16 schreef fetX het volgende:
[..]
Bij AZ toplevel zegt geen reet. Zie Maher, Luckassen, Wijndal, Haps, Poulsen, Sigthorsson en nog tal van voorbeelden die bij AZ een van de beteren waren maar de stap niet konden maken.
Mijnans is net iets boven middelmaat. Zegt genoeg dat hij nauwelijks speelt op een middenveld dat niet eens overloopt van kwaliteit.
Tsjaabie leg weer te slape!quote:Op maandag 14 september 2026 09:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als Xavi nu niet direct Zechiël (blinkt uit bij Feyenoord), Mijnans (heb ik niet zien spelen maar een hattrick tegen Sparta), Flemming (heb ik niet zien spelen maar een winnende goal tegen Palace) en Milan van Ewijk (heb ik niet zien spelen maar basisspeler Premier League) selecteert is hij direct af.
Voor de aanloop naar het EK is het eigenlijk veel interessanter wie Xavi oproept (en misschien nog wel meer wie hij niet oproept) dan of we winnen.quote:Op maandag 14 september 2026 14:30 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het kan me geen ene tering interesseren wie Xavi oproept. Als we maar winnen.
Dat gebedel om [X-speler] in de selectie is vooral het projecteren van je eigen onzekerheid. Niets is meer waard dan presteren bij je eigen club.
Hoeft van mij ook nog niet zo nodig, alledrie niet.quote:Op maandag 14 september 2026 18:31 schreef maxi-mus het volgende:
Als we naar de mensuh luisteren gaan we spelen met Zechiel, Valente en Mijnans als middenveld.
Ja, laten we dat maar niet doen.
Jaloers.quote:Op maandag 14 september 2026 18:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hoeft van mij ook nog niet zo nodig, alledrie niet.
Eens. Ben sowieso niet zo’n voorstander van dat hele snelle oproepen. Al zal Valente er wel bij zitten.quote:Op maandag 14 september 2026 18:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hoeft van mij ook nog niet zo nodig, alledrie niet.
Volledig terecht ook, als het alternatief Hout Heghorst is.quote:Op maandag 14 september 2026 20:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt natuurlijk weer Brobbey die er al 0 heeft gemaakt voor Sunderland dit seizoen.
Weghorst zou helemaal geen alternatief meer mogen zijn.quote:Op maandag 14 september 2026 21:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Volledig terecht ook, als het alternatief Hout Heghorst is.
En Mo'tje Meerdink rammelt ook nog niet echt aan de poort. Gelukkig is Malen in topvorm.quote:Op maandag 14 september 2026 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weghorst zou helemaal geen alternatief meer mogen zijn.
Hangt ook een beetje van de overige middenvelders af. Gravenberch en Kluivert zullen er sowieso wel bij zitten. Reijnders ook nog wel alhoewel dat van mij ook niet hoeft. Dan heb je verder nog Timber, Valente en Smit lijkt mij.quote:Op maandag 14 september 2026 18:53 schreef fetX het volgende:
[..]
Eens. Ben sowieso niet zo’n voorstander van dat hele snelle oproepen. Al zal Valente er wel bij zitten.
Maar wel al 1x heel boos heeft gekeken!quote:Op maandag 14 september 2026 20:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt natuurlijk weer Brobbey die er al 0 heeft gemaakt voor Sunderland dit seizoen.
Malen had het moeten laten zien deze zomer. Weet niet waarom maar in Oranje is het nooit echt wat met die jongen.quote:Op maandag 14 september 2026 21:43 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En Mo'tje Meerdink rammelt ook nog niet echt aan de poort. Gelukkig is Malen in topvorm.
Malen is goed in Oranje als invallerquote:Op maandag 14 september 2026 21:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Malen had het moeten laten zien deze zomer. Weet niet waarom maar in Oranje is het nooit echt wat met die jongen.
Ben toch bang dat de meeste goals weer van een Gakpo moeten komen of misschien een middenvelder/verdediger die er een keertje eentje inkopt bij een hoekschop/vrije trap.
Ik heb ook het gevoel dat Malen nooit echt vertrouwen heeft gekregen.quote:Op maandag 14 september 2026 21:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Malen had het moeten laten zien deze zomer. Weet niet waarom maar in Oranje is het nooit echt wat met die jongen.
Ben toch bang dat de meeste goals weer van een Gakpo moeten komen of misschien een middenvelder/verdediger die er een keertje eentje inkopt bij een hoekschop/vrije trap.
Wel jammer. Had gehoopt dat hij al verder zou zijn.quote:Op maandag 14 september 2026 21:43 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En Mo'tje Meerdink rammelt ook nog niet echt aan de poort. Gelukkig is Malen in topvorm.
Okquote:Op zondag 13 september 2026 11:09 schreef de_boswachter het volgende:
Seniel Mario Been is bij Goedemorgen Eredivisie weer z’n NEC paintball verhaal aan het vertellen.
Zucht.
Vitesse fan. Dat doen ze maar op de zaterdag.quote:Op dinsdag 15 september 2026 19:19 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Voor de wedstrijd minuut stilte voor Ben Saunders
Hattrick Dolberg incomingquote:Op dinsdag 15 september 2026 19:42 schreef mitt het volgende:
Moeten we weer naar die gare Dolberg gaan kijken
Duurde nog geen 10 seconden 😭quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oh de megafoonmongool is er ook weer
Stukje waterhoofd.quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wordt die selectie met die nieuwe transfervrije gast niet een beetje TE groot
Ja, we missen kwaliteitsusers. Ik noem een CR7 en die HMFuckyouall (o.i.d.). Waar zijn ze?quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Enkele users laten het afweten vanavond.
Die komen alleen in het PSV-topic.quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:17 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ja, we missen kwaliteitsusers. Ik noem een CR7 en die HMFuckyouall (o.i.d.). Waar zijn ze?
Sorry ik ben wat laatquote:Op dinsdag 15 september 2026 20:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Enkele users laten het afweten vanavond.
Gelukkig kom ik daar ookquote:Op dinsdag 15 september 2026 20:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die komen alleen in het PSV-topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@GGMM is afwezigquote:Op dinsdag 15 september 2026 20:22 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ga je maar even melden bij de conciërge
Die verstoppen zich daar ook altijd maar.quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:25 schreef Wotte het volgende:
De users in het Ajax topic zijn me te negatief.
Ik vang de klappen weer op voor die pessimistische kliek. Ondankbaar werk.quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die verstoppen zich daar ook altijd maar.
quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
User Pisces kan mij wel helpen met het zoeken naar een nieuwe UI.
Als het betekent dat Klaassen zakt in de pikorde is die komt van die nieuwe gozer natuurlijk uitstekend.quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:27 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik vang de klappen weer op voor die pessimistische kliek. Ondankbaar werk.
Ik heb slechte herinneringen aan die stad. Ik heb daar ooit eens tijden stil gestaan in het centrum omdat ik niet op de hoogte was van een of ander hardloop evenement.quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Donderdag openen de inschrijvingen voor de marathon van Groningen.
Niet vergeten @:Pisces
Onderste jaquote:
Jemigquote:Op dinsdag 15 september 2026 20:28 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik heb slechte herinneringen aan die stad. Ik heb daar ooit eens tijden stil gestaan in het centrum omdat ik niet op de hoogte was van een of ander hardloop evenement.
Haten op Grunnquote:Op dinsdag 15 september 2026 20:28 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik heb slechte herinneringen aan die stad. Ik heb daar ooit eens tijden stil gestaan in het centrum omdat ik niet op de hoogte was van een of ander hardloop evenement.
Die fout moet je niet bij de stad Groningen leggen.quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:28 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik wil het overwegen als @GurneyIsBestOke straks ingeschreven staat.quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Donderdag openen de inschrijvingen voor de marathon van Groningen.
Niet vergeten @:Pisces
EierbalGodenquote:
Ik ben wel weer teruggekeerd. Prima stadje verder.quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die fout moet je niet bij de stad Groningen leggen.
Ik stel voor dat je het een nieuwe kans geeft!
Ik zal hem inschrijven.quote:Op dinsdag 15 september 2026 20:32 schreef Pisces het volgende:
[..]
Ik wil het overwegen als @:gurneyisbestoke ingeschreven staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |