https://www.nu.nl/economi(...)ling-bij-ziekte.htmlquote:Aartsen vindt dat daardoor "de beoogde financiële prikkel om snel weer aan het werk te gaan" ontbreekt, schrijft het Financieel Dagblad. "Een mogelijk scenario is dan ook het beperken van de ruimte voor bovenwettelijke loondoorbetaling", aldus Aartsen.
Deze vraag is retorisch hoop ik?quote:Denkt deze gek nou echt dat prikkelen helpt bij mensen die door een zware operatie of chemokuren tot het nulpunt afgebroken zijn?
Je-verwacht-het-niet. Eerst Brekelmans met z'n gewauwel over meer werken, nu deze gabber weer met het aansporen van zieken. Misschien kan een ander nog wat roepen over werken meer lonend maken of een of andere vorm van criminaliteit nog harder aanpakken, en dan zijn de VVD-prompts waar allemaal even aangestipt voor nu.quote:Minister Thierry Aartsen (Werk en Participatie, VVD)
Wat een triest figuur zeg.quote:Op donderdag 10 september 2026 10:35 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me niet echt een medemenselijk persoon
Dan woon je in het verkeerde land. Voor jou standpunt is totaal geen draagvlak hier onder de bevolking.quote:Op donderdag 10 september 2026 10:37 schreef TAmaru het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat de overheid zich gewoon niet moet bemoeien met ziekte. Als een werknemer zich privaat wil verzekeren tegen ziekte, dan mag hij dat met de verzekering regelen. Maar de overheid heeft daar wat mij betreft geen enkele taak in.
Perfecte VVD'er dus.quote:Op donderdag 10 september 2026 10:35 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Met het ov reizenquote:Op donderdag 10 september 2026 10:35 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Even verbeterd.quote:Minister Aartsen wil zieken prikkelen om aan het werk te gaan zoekt nieuwe wegen om de burger nog meer uit te knijpen.
Nog niet, maar we zullen in de toekomst wel moeten.quote:Op donderdag 10 september 2026 10:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan woon je in het verkeerde land. Voor jou standpunt is totaal geen draagvlak hier onder de bevolking.
Hmm, oud PvdA ziet het scherper dan GL-Klaver?quote:Oud-PvdA-minister: bezuinigen op zorg en sociale zekerheid onvermijdelijk
Oud-minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem denkt dat bezuinigingen op de zorg en sociale zekerheid onvermijdelijk zijn. "De groei gaat gewoon te hard. Dat vreet aan onze begroting, dat vreet aan onze publieke middelen", zegt hij in het radioprogramma Sven op 1.
[Heel artikel in de link]
Die geven zulk soort mensen eerder tijdelijke contracten zodat je bij ziekte geen 2 jaar maar hooguit enkele maanden hoeft door te betalen.quote:Op donderdag 10 september 2026 10:38 schreef Jaeger85 het volgende:
Zinloze prikkel. Het probleem zit eerder bij de werkgevers die geen werknemers met een krasje willen dan dat zieke mensen niet willen werken.
Dijsselbloem was dan ook altijd een VVDer die bij de verkeerde partij geëindigd. Een typische neoliberaal.quote:Op donderdag 10 september 2026 12:07 schreef capricia het volgende:
https://wnl.tv/2026/09/08(...)rheid-onvermijdelijk
[..]
Hmm, oud PvdA ziet het scherper dan GL-Klaver?
Hoezo weer bezuinigen op zorg en sociale zekerheid?quote:Op donderdag 10 september 2026 12:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, jammer dat je hem alleen niet hoort over de redenen waarom het sociale vangnet te duur wordtquote:Op donderdag 10 september 2026 12:07 schreef capricia het volgende:
[..]
In het kader van participatie stel ik practice what you preach voor bij alle proefballonetjes. Voor minimaal een jaar om "feeling met de praktijk" te blijven behouden.quote:Op donderdag 10 september 2026 10:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je-verwacht-het-niet. Eerst Brekelmans met z'n gewauwel over meer werken, nu deze gabber weer met het aansporen van zieken. Misschien kan een ander nog wat roepen over werken meer lonend maken of een of andere vorm van criminaliteit nog harder aanpakken, en dan zijn de VVD-prompts waar allemaal even aangestipt voor nu.
Je vergeet de HRA nog, die staat als een huis. Rust in de portemonnee (alleen als je vermogend bent), het kan wél!quote:Op donderdag 10 september 2026 10:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je-verwacht-het-niet. Eerst Brekelmans met z'n gewauwel over meer werken, nu deze gabber weer met het aansporen van zieken. Misschien kan een ander nog wat roepen over werken meer lonend maken of een of andere vorm van criminaliteit nog harder aanpakken, en dan zijn de VVD-prompts waar allemaal even aangestipt voor nu.
Zorg en sociale zekerheid vormt ruimt de helft van de totale begroting. Daar valt relatief gezien de meeste winst te behalen. Het valt naar mijn inzien echter niet te verkopen als je gaat snijden in de zorg en sociale zekerheid terwijl de miljarden richting Oekraïne, Europa en de asielindustrie ongemoeid blijven.quote:Op donderdag 10 september 2026 12:13 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Hoezo weer bezuinigen op zorg en sociale zekerheid?
Tief nou eindelijk eens allerlei zinloze ambtenaren er uit en laat díe maar eens écht werken, bij voorkeur in de zorg
HRA is tenminste nog iets waar jonge mensen ook gebruik van maken.quote:Op donderdag 10 september 2026 12:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je vergeet de HRA nog, die staat als een huis. Rust in de portemonnee (alleen als je vermogend bent), het kan wél!
Er wordt ook wel misbruik van gemaakt natuurlijk. Ik had ooit een collega die mij eens vertelde hoe ze het regelde. Ziekmelden, dan reïntegratie traject in, steeds wat meer uren maken, dan weer x periode fulltime want als je dan weer ziek meldde begon het proces weer opnieuwquote:Op donderdag 10 september 2026 11:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is schandalig, uitgerekend de mensen die jaren hebben bijgedragen en dan eens ziek worden gaan plukken om ze zogenaamd te prikkelen weer snel aan het werk te gaan.
Dat kun je van de AOW niet zeggen inderdaad.quote:Op donderdag 10 september 2026 12:18 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
HRA is tenminste nog iets waar jonge mensen ook gebruik van maken.
Dan moeten ze dat gericht aanpakken niet iedereen.quote:Op donderdag 10 september 2026 12:19 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er wordt ook wel misbruik van gemaakt natuurlijk. Ik had ooit een collega die mij eens vertelde hoe ze het regelde. Ziekmelden, dan reïntegratie traject in, steeds wat meer uren maken, dan weer x periode fulltime want als je dan weer ziek meldde begon het proces weer opnieuw
Welke groei?quote:Op donderdag 10 september 2026 12:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Absoluut, als eenmaal is vastgesteld dat iemand ziek is, dan moet het aanvullend privaat verzekeren gewoon kunnen in een vrije markt.quote:Op donderdag 10 september 2026 10:37 schreef TAmaru het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat de overheid zich gewoon niet moet bemoeien met ziekte. Als een werknemer zich privaat wil verzekeren tegen ziekte, dan mag hij dat met de verzekering regelen. Maar de overheid heeft daar wat mij betreft geen enkele taak in.
Dat weet ik niet.quote:Op donderdag 10 september 2026 12:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dijsselbloem was dan ook altijd een VVDer die bij de verkeerde partij geëindigd. Een typische neoliberaal.
quote:Op donderdag 10 september 2026 13:23 schreef Hexagon het volgende:
Ah Thierry is ook nog bedrijfsarts. Knap hoe hij het met zijn baan als minister weet te combineren.
Je zou het haast denken.quote:Op donderdag 10 september 2026 12:23 schreef Eightyone het volgende:
Maar als 'ie zelf aan de chemo's moet of zo
Daar kiest die ondernemer dan toch echt zelf voor. Hij mag er ook voor kiezen om 70% te betalen. Dus wat is het probleem?quote:Op donderdag 10 september 2026 13:42 schreef capricia het volgende:
Ik ben het we wel mee eens dat twee jaar lang volledig doorbetalen een beetje veel is voor veel ondernemers.
Ik weet niet of een ondernemer daar zelf voor kiest.quote:Op donderdag 10 september 2026 13:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Daar kiest die ondernemer dan toch echt zelf voor. Hij mag er ook voor kiezen om 70% te betalen. Dus wat is het probleem?
Misschien geen goede bedrijfsarts, maar lijkt mij wel goede kroegbaas. Gezellige kerel.quote:Op donderdag 10 september 2026 13:23 schreef Hexagon het volgende:
Ah Thierry is ook nog bedrijfsarts. Knap hoe hij het met zijn baan als minister weet te combineren.
Je zou deze neoliberaal maar op je nek krijgen als bedrijfsarts als je je ziek meldt.quote:Op donderdag 10 september 2026 13:23 schreef Hexagon het volgende:
Kunje voor verzekeren./quote:Op donderdag 10 september 2026 13:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of een ondernemer daar zelf voor kiest.
Is dat zo?
Nee, dat is niet asiel.quote:Op donderdag 10 september 2026 12:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, jammer dat je hem alleen niet hoort over de redenen waarom het sociale vangnet te duur wordt
Ja, natuurlijk. Is gewoon een arbeidsvoorwaarde.quote:Op donderdag 10 september 2026 13:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of een ondernemer daar zelf voor kiest.
Is dat zo?
Onbetaalbaar voor de kaasboer en het timmerbedrijf VOF met twee werknemers in dienst.quote:
Zou ik niet zo bang voor zijn.quote:Op donderdag 10 september 2026 13:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je zou deze neoliberaal maar op je nek krijgen als bedrijfsarts als je je ziek meldt.
Dat valt in de praktijk erg mee.quote:Op donderdag 10 september 2026 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Onbetaalbaar voor de kaasboer en het timmerbedrijf VOF met twee werknemers in dienst.
Ik denk niet dat de buurtsuper veel invloed op de CAO heeft.quote:Op donderdag 10 september 2026 13:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Is gewoon een arbeidsvoorwaarde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |