Ik werk in loondienst denk ik structureel iets van 45 uur per week. Verder geen problemen mee, maar als je boven de ton zit dan vraag je je in dit land soms wel af waarvoor je nu eigenlijk werkt, want heel veel extra levert het netto niet op. Maar ondertussen word ik omringd met dertigers die allemaal 32 uur willen werken zonder dat ze verder zorg voor kinderen hoeven te dragen of mantelzorg moeten leveren oid. Dat is verder iedereens goed recht, maar straks mogen we met z'n allen nog weer hogere inkomstenbelastingtarieven gaan betalen om dat al die pensionado's nou eenmaal bekostigd moeten worden.quote:Op donderdag 10 september 2026 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik werk eigenlijk elke dag wel. Maar geen vaste tijden. Wel iets van 50 uur in de week (ondernemer). Zou niet anders willen. Toch een enorm vrijheidsgevoel, omdat je je eigen tijd in kan delen.
Maar heb inderdaad ook vaak klanten of werkgevers die vragen of ik kan berekenen wat ze aan toeslagen missen als ze meer gaan werken. En dan maken ze daar de afweging op. Dat is toch echt een totaal fout systeem. De werkgever wil dat ze meer werken, de werknemer wil dat zelf ook wel. Maar het toeslagstelsel houdt ze tegen.
Moet je nagaan dat je 80 uur per week werkt en dan ook nog 5 mensen hebt die je vertellen wat je eigenlijk moet doen.quote:Op donderdag 10 september 2026 16:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb geen 5 adviseurs in m'n reet.
quote:Op donderdag 10 september 2026 16:41 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit is dus precies het soort parasieten waar eens wat tegen gedaan moet worden.
Hij behoort niet tot de arbeidersklasse lees beneden.quote:Op donderdag 10 september 2026 17:19 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hup, belasting betalen jij, slaaf van het systeem!
Met Claude code is dat juist andersom. Het is een pain in the ass zo als ie me steeds te grazen neemt en tegenspreekt. Hij begint zijn commentaar vaak met NO! en dan de verklaring die meestal klopt. Het gaat dan om bewijsbaar technische zaken qua programmeren natuurlijk. Daar is bevestiging (als het eigenlijk niet klopt) minder gewenst. Maar het verbaasde me wel in het begin. Het is een verdraaid slim baasje die Fransoos.quote:Op donderdag 10 september 2026 15:53 schreef Qarrad het volgende:
Een van de grootste problemen die ik heb met AI, is dat het jou steeds probeert te bevestigen.
Voor de gen z generatie / starters is het even pittig ja, al zijn de salarissen laatste drie a vier jaar heel fors gestegen en 1200 euro is dan heel prima te doen. Maargoed, naar mijn observatie is met zijn tweetjes werken vaker een keuze dan een verplichting (vooral generatie millennial). Ben je snel tevreden; niet nodig als je beetje overzicht kan houden/bewaken.quote:Op donderdag 10 september 2026 14:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Een "tussenwoning" kost tegenwoordig ook gewoon minimaal 1200-1300 aan huur/hypotheek exclusief alle bijkomende kosten. Hartstikke mooi dat jij met een ambtenarensalaris dit prima kan ophoesten in je eentje. Maar voor de meeste is het gewoon harde realiteit dat beide partners aan het werk zijn. Heeft niets te maken met luxe vakanties/auto's.
deze guy parttimesquote:Op donderdag 10 september 2026 21:10 schreef Sodeknetters het volgende:
Brekelmans kan mn rug op. Werk nu 32 uur per week en als het kan, volgend jaar 28.
En die toeslagen mogen ze houden.
OMG met dit soort lamstralenmentaliteit worden we links en rechts ingehaald door landen waar ze nog wel werklust en ambitie hebben.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over zo'n kutbaas, die betaalt je toch stront als je jong bent. Hoezo zou je dan nog harder je best dien? En als het al wat beter is, staat de ambtenaar van de bd in je broekzak te graaien.
Snap ze wel.
Ook sierpaarden gaan naar de slager als ze niet presteren.quote:Op donderdag 10 september 2026 21:10 schreef alternatif het volgende:
ik werk max 32 uur per week
en als crypto m00n gaat ga ik naar 24 uur per week
ik ben sierpaard geen werkpaard
En wanneer ga je op jezelf wonen?quote:Op donderdag 10 september 2026 21:10 schreef alternatif het volgende:
ik werk max 32 uur per week
en als crypto m00n gaat ga ik naar 24 uur per week
ik ben sierpaard geen werkpaard
Wat bedoel je met ingehaald worden? Wat gebeurt er als landen relatief dichter bij ons welvaartsniveau zouden komen?quote:Op donderdag 10 september 2026 21:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
OMG met dit soort lamstralenmentaliteit worden we links en rechts ingehaald door landen waar ze nog wel werklust en ambitie hebben.
zodra mn nieuwbouwappartement wordt opgeleverd broquote:Op donderdag 10 september 2026 21:27 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En wanneer ga je op jezelf wonen?
Vvd'er gespot.quote:Op donderdag 10 september 2026 21:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
OMG met dit soort lamstralenmentaliteit worden we links en rechts ingehaald door landen waar ze nog wel werklust en ambitie hebben.
Leuk voor je.quote:Op vrijdag 11 september 2026 00:18 schreef obligataire het volgende:
[..]
En hardwerkend, ambitieus en vermogend.
En een zacht karakter.quote:Op vrijdag 11 september 2026 00:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuk voor je.
Zoals iedere fok!'er ook een lul heeft van 48cm en 3 ballen....
Nederland = BV-land. Je moet inderdaad niet boven de ton met je loondienstsalaris zitten maar als het kan dga-loon en de rest lekker in je BV droppen met afentoe wat dividend of een lening aan jezelf vanuit je BV.quote:Op donderdag 10 september 2026 17:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik werk in loondienst denk ik structureel iets van 45 uur per week. Verder geen problemen mee, maar als je boven de ton zit dan vraag je je in dit land soms wel af waarvoor je nu eigenlijk werkt, want heel veel extra levert het netto niet op. Maar ondertussen word ik omringd met dertigers die allemaal 32 uur willen werken zonder dat ze verder zorg voor kinderen hoeven te dragen of mantelzorg moeten leveren oid. Dat is verder iedereens goed recht, maar straks mogen we met z'n allen nog weer hogere inkomstenbelastingtarieven gaan betalen om dat al die pensionado's nou eenmaal bekostigd moeten worden.
Waarvan slechts één zinsnede relevant is:quote:Op woensdag 9 september 2026 22:10 schreef nostra het volgende:
De hele lezing:
https://www.vvd.nl/nieuws(...)erland-moet-vooruit/
Maak daar eens werk van Brekelmans. 5 dagen in de week dagbesteding met overloos gewauwel is geen werk.quote:en zorgen dat meer werken loont
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |