abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221763796
Tja die overvloed aan ambtenaren moeten we wel blijven voorzien van hun top inkomen bij parttime uren.
  donderdag 10 september 2026 @ 11:50:42 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221763797
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 11:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik werk als ambtenaar met dito ambtenarensalaris en mijn vrouw is huisvrouw, hebben een peuter.
Financieel zouden we een tweede kind ook nog wel (redelijk eenvoudig) aankunnen.
Maar zo doen we het al 7 jaar.
Ben 35 jaar overigens.

Kan allemaal nog prima.
Moet je wel keuzes maken en bijvoorbeeld minder luxe/vaak op vakantie, tussenwoning, en genoegen nemen met een Kia.
Dan heb je dus een flink betaalde baan als vent, en dan heb je een constante druk om op de kleintjes letten om rond te komen

Eens met LXIV hierin. Zie dat ook veel om me heen en snap het ook wel. Die prikkels moeten gewoon anders worden en/of meer steun voor werkenden en burgers in het algemeen om hun basiszaken zoals zorg, huishouden en gezin te kunnen regelen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 10 september 2026 @ 12:28:56 #178
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221763990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 11:06 schreef theunderdog het volgende:
Het is 2026. En hij denkt nog steeds dat 'meer werken, per definitie efficiënter werken' is.

Ongelooflijk.
Laat dat denken maar weg.
Brekelmans denkt niet zoveel.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221764002
Blij dat ik voor mn 40e hard genoeg gewerkt en gespaard heb om mn hypotheek lekker laag te krijgen zodat ik met 3 dagen prima kan rondkomen.

Zou niet weten waarom ik tot mn pensioen (als je dat al haalt) 40uur te moeten gaan werken.
pi_221764042
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 11:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O-
De dorpsgek is ook weer wakker.
Alweer een beledigende reactie van een persoon, die graag naar beneden trapt en naar boven likt. Het is dus duidelijk dat justitie te weinig handhavers heeft.
pi_221764058
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 07:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Voor Brekelmans is dat de hele week populair doen en lekker kletsen.
Doe eens een jaartje zijn werkuren maken en kom dan eens terug zou ik zeggen.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221764064
Is Brekelmans nog niet voor boomer uitgemaakt? (Gaat ook wat lastig als je uit '86 komt).
Wait for the ricochet.
pi_221764072
Overigens geheel terzijde, maar er staan flink wat onverkapte aanvallen op Dilan in zijn tekst. Alvast warmdraaien om het stokje over te nemen?
Wait for the ricochet.
pi_221764083
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 11:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O-
De dorpsgek is ook weer wakker.
11 uur is een mooie tijd om op te staan :P
  donderdag 10 september 2026 @ 12:48:30 #185
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221764107
quote:
81s.gif Op donderdag 10 september 2026 12:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Doe eens een jaartje zijn werkuren maken en kom dan eens terug zou ik zeggen.
Veel uren draaien staat betekent niet a priori dat je ook een nuttige bijdrage levert. Zeker voor dat salaris.
Maar goed, van Brekelmans kun je ook niet veel verwachten. Iemand die Mark Rutte noemt over wie hij als voorbeeld ziet :')
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_221764127
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2026 12:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Veel uren draaien staat betekent niet a priori dat je ook een nuttige bijdrage levert. Zeker voor dat salaris.
Maar goed, van Brekelmans kun je ook niet veel verwachten. Iemand die Mark Rutte noemt over wie hij als voorbeeld ziet :')
"Dat salaris" pak je in het bedrijfsleven met een schijntje van de inspanningen die een fractievoorzitter moet leveren. Rutte is wat dat betreft helemaal een klasse apart, die sliep niet. Logisch ook dat hij hem als voorbeeld ziet. Niet zozeer qua werkuren, wel qua ethos.
Wait for the ricochet.
  donderdag 10 september 2026 @ 12:52:27 #187
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221764132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 12:51 schreef nostra het volgende:

[..]
"Dat salaris" pak je in het bedrijfsleven met een schijntje van de inspanningen die een fractievoorzitter moet leveren. Rutte is wat dat betreft helemaal een klasse apart, die sliep niet. Logisch ook dat hij hem als voorbeeld ziet.
Rutte is van een ander kaliber als Brekelmans.
Als je Brekelmans in het bedrijfsleven neerzet heeft ie een salaris in de orde van grootte waar jij en ik ons prima mee kunnen meten.

Hij heeft geen slechte CV, maar we moeten het ook niet overdrijven. Als je héél goed bent zou je na 7,5 jaar wel een keer omhoog moeten stromen.

Associate - Consultant - Project Leader

The Boston Consulting Group

jun. 2010 - okt. 2017 · 7 jr 5 mnd
pi_221764148
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 21:32 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
je moet arbeidsmigranten binnen halen voor sectoren die wat bijdragen. Dus weg met die slachthuizen van de big Agro maar haal kundige verpleegkundigen en bouwvakkers binnen.
Ik blijf het altijd een wat oneerlijke machinatie vinden, dat "halen" van bekwame mensen die in eigen land ook erg nodig zijn. Soort van roofkapitalisme.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 10 september 2026 @ 13:49:06 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221764361
quote:

[..]
Ik werk als ambtenaar met dito ambtenarensalaris en mijn vrouw is huisvrouw, hebben een peuter.
Financieel zouden we een tweede kind ook nog wel (redelijk eenvoudig) aankunnen.
Ben 35 jaar overigens.

Kan allemaal nog prima.
Moet je wel keuzes maken en bijvoorbeeld minder luxe/vaak op vakantie, tussenwoning, en genoegen nemen met een Kia.
Ja, kan ook prima. Ik heb zaken als een dure auto ook altijd onbelangrijk gevonden. Beter besteed je tijd aan je gezin.
Een kind zal als het volwassen is ook meer waarderen als je er vroeger mee gespeeld had dan dat het in een dure auto werd opgehaald van de kinderopvang
The End Times are wild
pi_221764515
quote:

[..]
Ben 35 jaar overigens.

Kan allemaal nog prima.
Een "tussenwoning" kost tegenwoordig ook gewoon minimaal 1200-1300 aan huur/hypotheek exclusief alle bijkomende kosten. Hartstikke mooi dat jij met een ambtenarensalaris dit prima kan ophoesten in je eentje. Maar voor de meeste is het gewoon harde realiteit dat beide partners aan het werk zijn. Heeft niets te maken met luxe vakanties/auto's.
pi_221764582
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Valt wel mee. Er is er een die hier is met vooroordelen in dit gesprek.
En dat ben ik niet.

Zoek hulp.
Dat valt niet mee, want jij wil rechts beleid terwijl dat beleid niet voordelig is voor de arbeidersklasse lees beneden.
pi_221764612
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 14:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat valt niet mee, want jij wil rechts beleid terwijl dat beleid niet voordelig is voor de arbeidersklasse lees beneden.
Volgens mij zeg ik totaal wat anders in dit topic.
Dus je leest ook niet eens...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 10 september 2026 @ 14:29:29 #193
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_221764621
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2026 21:17 schreef halfway het volgende:
23 jaar 6,5 dagen pw gewerkt
10 jaar 5,5 dagen
9 jaar 5 dagen
Volgend jaar 4 dagen
Tenzij ondernemer snap ik niet waarom je 6,5 dagen per week zou willen werken (en dan nog niet eens eigenlijk)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_221764841
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 08:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Waarom moet iedereen zo verplicht de arbeidsmarkt op gejaagd worden, en hoe bepaal je of iemand meer kán werken en wanneer het een vrije keuze is? Moeten we iedere Nederlander dan maar medisch laten keuren om te bepalen hoeveel arbeidsvermogen ze hebben?

Ik vind tegelijkertijd dat mantelzorg, het opvoeden van de kinderen en vrijwilligerswerk ook wel meer gewaardeerd mogen worden.
Omdat , iedereen die dat niet doet, geld van de rest kost.
Met elkaar financieren we alles en de een draagt meer bij en de ander wat minder. Als mensen massaal er voor kiezen om dat niet te doen betekend dat de , kleiner wordende groep, steeds meer gaat bijdragen.

Tot we op het punt komen dat het niet meer betaalbaar is of dat alles versoberd moeten worden,.

Daarnaast, als mensen steeds minder gaan werken heeft dit ook grote gevolgen voor de economie van Nederland.
Nu zijn wij welvarend, maar we zijn knettergek om aan te nemen dat dat zo blijft.
Wij zijn zo'n ontzettend kleine uitzondering in de wereld en daar moeten we enorm blij mee zijn en hard voor werken.

'Ik vind tegelijkertijd dat mantelzorg, het opvoeden van de kinderen en vrijwilligerswerk ook wel meer gewaardeerd mogen worden.' - absoluut, met de giga-vergrijzing moet dat ook gebeuren.
Lachen joh.
pi_221764852
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2026 12:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rutte is van een ander kaliber als Brekelmans.
Als je Brekelmans in het bedrijfsleven neerzet heeft ie een salaris in de orde van grootte waar jij en ik ons prima mee kunnen meten.

Hij heeft geen slechte CV, maar we moeten het ook niet overdrijven. Als je héél goed bent zou je na 7,5 jaar wel een keer omhoog moeten stromen.

Associate - Consultant - Project Leader

The Boston Consulting Group

jun. 2010 - okt. 2017 · 7 jr 5 mnd

BCG behoort gewoon tot de top en dat zijn geen modale salarissen, eerder een meervoud hiervan.
Lachen joh.
  Moderator donderdag 10 september 2026 @ 15:20:20 #196
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221764880
Geveegd, take it to DM pls :P
Rustaaagh...
pi_221764893
Ik werk graag 5 dagen, zou niet minder willen. Zou ook niet weten wat ik anders met al die tijd moet doen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_221764977
-

[ Bericht 100% gewijzigd door nostra op 10-09-2026 15:45:22 ]
Wait for the ricochet.
  Moderator donderdag 10 september 2026 @ 15:43:53 #199
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221764978
Laat elkaar even met rust. Sjemig zeg :{
Rustaaagh...