Wel heel veel geveegd.quote:Op donderdag 10 september 2026 15:43 schreef vul_maar_in het volgende:
Laat elkaar even met rust. Sjemig zeg
Niet op niveau jonge consultantquote:Op donderdag 10 september 2026 15:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik verdien 120k, dat is een halfjaarsalaris ex bonussen bij BCG/Bain/McKinsey cum suis.
Wat een onzinnig geveeg dit.quote:Op donderdag 10 september 2026 15:43 schreef vul_maar_in het volgende:
Laat elkaar even met rust. Sjemig zeg
Hij zegt ook niet dat we op China moeten lijken- sterker nog het tegenovergestelde - maar het feit is wel dat dat de tegenstander is waar je tegen bokst.quote:Op donderdag 10 september 2026 15:46 schreef Molo het volgende:
Zijn vergelijkingen met China zijn natuurlijk stupide, het systeem moet vooral gewoon stimuleren dat de arbeidsproductiviteit omhoog gaat, en dat mensen er op vooruit gaan als ze meer gaan werken.
Jezus wat matig van die luiquote:Op donderdag 10 september 2026 11:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is heel leuk, totdat je je bedenkt dat er nog steeds een controle overheen moet omdat AI nogal eens begint te hallucineren en dan doorwauwelt op de ingeslagen weg. Laat AI voor de lol eens een kaart tekenen, bijvoorbeeld. Honderden betrokken medewerkers, en niet eentje die op die kaart zag dat er geen reet van klopte.
Daarom die vijfdaagse werkweek, @vul_maar_in heeft nu teveel tijd over.quote:Op donderdag 10 september 2026 15:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat een onzinnig geveeg dit.
natte droom van de VVD tochquote:Op donderdag 10 september 2026 12:56 schreef Bart2002 het volgende:
Ik blijf het altijd een wat oneerlijke machinatie vinden, dat "halen" van bekwame mensen die in eigen land ook erg nodig zijn. Soort van roofkapitalisme
Brekelmans heeft geen 120k verdiend (ook niet naar equivalent 2026).quote:Op donderdag 10 september 2026 15:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet op niveau jonge consultant
De man zal heus wel hard kunnen werken trouwens, en verdient qua uurloon nh een schijntje als politicus. Als je grof geld wil harken word je geen minister, wel als je een groot ego of narcisme hebt.
Zijn vergelijkingen met China zijn natuurlijk stupide, het systeem moet vooral gewoon stimuleren dat de arbeidsproductiviteit omhoog gaat, en dat mensen er op vooruit gaan als ze meer gaan werken.
quote:Op donderdag 10 september 2026 15:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Daarom die vijfdaagse werkweek, @:vul_maar_in heeft nu teveel tijd over.
Een van de grootste problemen die ik heb met AI, is dat het jou steeds probeert te bevestigen. Dat moet juist niet, want i stel niet voor niets de vraag hoe iets zit en vaak letterlijk of mijn indruk klopt. Je merkt dan dat het toch "naar je toe" probeert te schrijven.quote:Op donderdag 10 september 2026 15:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jezus wat matig van die lui
Ik wil best wat minder werken, maar ik wil nog liever er niet op achteruit gaan qua inkomen. En aangezien ik geen bloedzuiger ben, ga ik dus niet minder uren werken en dat opvangen met toeslagen etc.quote:Op donderdag 10 september 2026 15:23 schreef Ronald het volgende:
Ik werk graag 5 dagen, zou niet minder willen. Zou ook niet weten wat ik anders met al die tijd moet doen.
Als je gelijk 'rijpe' vragen stelt dan krijg je feitenpulp waarbij de eerste prompt de basis blijft. Volgens mij heeft het dan ook erg veel moeite om een zijspoor in te gaan die het primaire onderwerp kracht bij moet zetten.quote:Op donderdag 10 september 2026 15:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een van de grootste problemen die ik heb met AI, is dat het jou steeds probeert te bevestigen. Dat moet juist niet, want i stel niet voor niets de vraag hoe iets zit en vaak letterlijk of mijn indruk klopt. Je merkt dan dat het toch "naar je toe" probeert te schrijven.
Laatst had ik ook zo'n hele string waarbij hijzijhet in de eerste vraag oppikte waar ik naartoe zou willen en het borduurde steeds voort daarop, totdat het eindresultaat dus afhing van één presumptie en toen ik die elders verifieerde klopte er dus geen hout van. Dan moet ik dus zelf aandragen van hee vriend, volgens mij moet je nog even kritisch kijken naar het startpunt en ja hoor, fundament weg.
Als ik dat dus gepresenteerd had, was ik nat gegaan. Lang leve mijn feitenparanoia zullen we maar zeggen...
Ja het wordt natuurlijk lastig als hardcore VVD-er om te erkennen dat er niet zoiets bestaat als een vrije markt en mondiaal liberalismequote:Op donderdag 10 september 2026 15:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Hij zegt ook niet dat we op China moeten lijken- sterker nog het tegenovergestelde - maar het feit is wel dat dat de tegenstander is waar je tegen bokst.
Dat is nu net het punt dat Brekelmans maakt, dat het speelveld ongelijk is, waar we dachten dat globalisatie juist tot een level playing field zou leiden.quote:Op donderdag 10 september 2026 16:25 schreef Molo het volgende:
Ja het wordt natuurlijk lastig als hardcore VVD-er om te erkennen dat er niet zoiets bestaat als een vrije markt en globaal liberalisme
Ik zie niet in hoe puur meer uren buffelen dan helpt tegen de massa aan gesubsidieerde Chinezen etcquote:Op donderdag 10 september 2026 16:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is nu net het punt dat Brekelmans maakt, dat het speelveld ongelijk is, waar we dachten dat globalisatie juist tot een level playing field zou leiden.
Toen was Lincoln nog aan de macht in de VS?quote:Op donderdag 10 september 2026 16:37 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik stam nog uit de tijd dat men 6 dagen per week werkte. En allemaal op zondag naar de kerk.
Net genoeg vrije tijd om thuis te eten en te slapen.
Dit is dus precies het soort parasieten waar eens wat tegen gedaan moet worden.quote:Op donderdag 10 september 2026 16:20 schreef DjVero het volgende:
Ik werk sinds een paar jaar een halve dag minder. Het is natuurlijk niks, maar voor mijn gevoel maakt het een wereld van verschil. Volgend jaar of over twee jaar wil ik vier dagen werken, drie dagen vrij. Heerlijk! Nog los van het feit dat toeslagen ook gewoon omhoog gaan bij minder werken. Iemand anders gaat zich maar lekker een slag in de rondte werken om uiteindelijk alleen maar meer belasting te betalen... Nederland![]()
Warme hap 's middags. Pa kwam thuus. Sloeg een paar kids op aangeven van moeders en door met de dagquote:Op donderdag 10 september 2026 16:37 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik stam nog uit de tijd dat men 6 dagen per week werkte. En allemaal op zondag naar de kerk.
Net genoeg vrije tijd om thuis te eten en te slapen.
Nee hoor.quote:Op donderdag 10 september 2026 16:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Toen was Lincoln nog aan de macht in de VS?
In sommige gevallen zijn die Chinese uren zo gek nog niet.quote:Op donderdag 10 september 2026 15:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Daarom die vijfdaagse werkweek, @:vul_maar_in heeft nu teveel tijd over.
Jaja I overdid it, we weten het nu welquote:Op donderdag 10 september 2026 16:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In sommige gevallen zijn die Chinese uren zo gek nog niet.
Ik heb geen 5 adviseurs in m'n reet.quote:Op donderdag 10 september 2026 12:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Doe eens een jaartje zijn werkuren maken en kom dan eens terug zou ik zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |