Die mag er gewoon bij als alle lidstaten akkoord zijn en ze aan de andere eisen voldoen.quote:Op woensdag 9 september 2026 08:52 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Rusland wel, maar die mag er dan weer niet bij. Het is volstrekt willekeurig.
An sich... snap niet waarom ze Engels er niet uit schoppen als officiële EU taal... de VK is weg en Ierland mag Iers houden als taal.quote:
Canada is belangrijker. Die laat je niet wachten voor Montenegro.quote:Op woensdag 9 september 2026 08:43 schreef nostra het volgende:
Overigens is nu eerst de Balkan aan de beurt. 2028 Montenegro, daarna Albanië en Noord-Macedonië en ik vergeet er nog wat.
Omdat Engels de officiële voertaal in Ierland is?quote:Op woensdag 9 september 2026 08:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
An sich... snap niet waarom ze Engels er niet uit schoppen als officiële EU taal... de VK is weg en Ierland mag Iers houden als taal.
Maar Iers is wel de "preferred" taal in de EU.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Omdat Engels de officiële voertaal in Ierland is?
Iers is geen taal (je hebt Iers en Schots Gaelic) en zeker niet preferred. Ik heb 6 jaar in Ierland gewoond en niemand gaf mij die voorkeur aan. Alleen een stuk in het Westen geeft voorkeur aan Gaelic (Gaeltacht) en dat is in decline.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Maar Iers is wel de "preferred" taal in de EU.
Als je op de EU website bijvoorbeeld een kaart besteld, kan je die wel in het Iers bestellen, maar niet in het Engels.
2 eeuwen geleden ja.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Iers is geen taal (je hebt Iers en Schots Gaelic) en zeker niet preferred. Ik heb 6 jaar in Ierland gewoond en niemand gaf mij die voorkeur aan). Alleen een stuk in het Westen geeft voorkeur aan Gaelic (Gaeltacht) en dat is in decline.
En natuurlijk spreekt bijna geen hond daar meer Iers, maar binnen de EU is het officieel wel hun taal.quote:Iers of Iers-Gaelisch (Gaeilge, oudere spelling Gaedhilge, Gaedhealg) is een Keltische taal die gesproken wordt in Ierland.
En Engels ook. Zowel voor Ierland als Malta.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
2 eeuwen geleden ja.![]()
Tegenwoordig is "Iers" de gebruikelijke term voor de taal:
[..]
En natuurlijk spreekt bijna geen hond daar meer Iers, maar binnen de EU is het officieel wel hun taal.
Niet vergelijkbaar met wat er nu aan de hand is.quote:Op woensdag 9 september 2026 08:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Indiërs leefden ook in Engeland.
Het oude Canada prima, maar als ik Canadezen moet geloven is het hard aan het veranderen.quote:Er zijn in Europa ook veel demografische veranderingen aan de gang. Canada is zeker welkom bij de EU.
En met Azië en Zuid-Amerika. Canada heeft echt wel meer opties dan de VS. Voorheen zag men echter weinig noodzaak voor alternatieven buiten de VS. Dat is vooral sinds Trump flink veranderd.quote:Op woensdag 9 september 2026 10:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Trump heeft zojuist de import van allerlei Canadese producten verboden:
https://nos.nl/artikel/26(...)ohol-en-motorfietsen
Canada heeft zo bijna geen keus meer dan intensiever met de EU samen te gaan werken.
Australië doet ook mee met het ESF, dus het kan(ada).quote:Op woensdag 9 september 2026 08:07 schreef incel het volgende:
Canada bij de EUHet ligt niet eens in Europa.
Tenzij Amerika valt zie ik dat niet gebeuren, daar zullen 49 staten mee akkoord moeten gaan. En is een goed excuus om de national garde te gebruiken. Ik zie ze erger geweld gebruiken dan Spanje deed bij Catalonie.quote:Op woensdag 9 september 2026 06:34 schreef Hallojo het volgende:
Als de VS de onder Trump ingeslagen weg blijft volgen, dan zie ik ook nog wel ontwikkelde staten als Californië en New York zich aan gaan sluiten bij Canada en de EU.
Californië ruilen tegen Alberta.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Tenzij Amerika valt zie ik dat niet gebeuren, daar zullen 49 staten mee akkoord moeten gaan. En is een goed excuus om de national garde te gebruiken. Ik zie ze erger geweld gebruiken dan Spanje deed bij Catalonie.
Joepie, kan je nog meer belasting gaan betalen.quote:Op woensdag 9 september 2026 06:34 schreef Hallojo het volgende:
Als de VS de onder Trump ingeslagen weg blijft volgen, dan zie ik ook nog wel ontwikkelde staten als Californië en New York zich aan gaan sluiten bij Canada en de EU.
quote:In conversations with European leaders he’d known as a central banker, Carney was workshopping proposals to deepen ties that were far ahead of most European officials.
quote:Ahead of the G-7 leaders meeting in Evian, France, Carney met Macron in Paris and French officials came away floored by how fast the Canadians wanted to move. “Things suddenly accelerated to full-scale cooperation on many, many policies,” said a French diplomat.
quote:To European leaders, Carney has even suggested Canada take on a new title: “Associate Member of the European Union.” The EU, not known for its flexible enforcement of membership rules, is open to the idea, officials from both sides say.
quote:The two sides are talking about laying underwater cables to link Europe and Canada, and jointly constructing data centers, cloud storage and new satellite networks beyond the reach of American tech giants. Carney is pushing to lay the pipelines Canada needs to redirect gas—normally pumped across the U.S. border—to European allies still struggling to replace Russian energy.
quote:Canada and the EU are looking to intertwine research institutions to create a network of scientific output to compete with the U.S. university system. Carney is pressing to join the EU’s study-abroad program, as well, hoping a generation of Europeans and Canadians will attend university in each other’s homelands. The full scope of the talks, often mired in technical details like European rules-of-origin codes, has barely registered in the White House.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |