Klopt, maar daar krijgen we dan ook uitstekend voor betaald.quote:Op zondag 6 september 2026 18:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en de meesten echt niets kunnen
Balkenende heeft er specifiek beleid op gevoerd in ieder geval.quote:Op zondag 6 september 2026 18:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het blijft toch bijzonder: het grootste deel van de afgelopen dertig jaar zit de VVD in de regering, en nu ontdekken ze ineens dat de overheid te groot en te duur is.
Dat is een beetje alsof je dertig jaar de aannemer bent geweest en vervolgens campagne gaat voeren tegen de slechte staat van het onderhoud van het gebouw.
De VVD heeft geluk dat de kiezer precies weet wat de problemen zijn maar nooit onthoudt wie daar nu voor verantwoordelijk was.
Creatief “feit” wederom. Hoe kunnen volgens jou de linkse partijen met hun bescheiden aantal zetels hervormingen blokkeren?quote:Op zondag 6 september 2026 18:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is gewoon een feit. Klaver accepteert geen enkele bezuiniging van het ambtenarenapparaat. Ook niet als wisselgeld.
[..]
Mooi dat we het eens zijn. Ga jij je best doen om Klaver te overtuigen?
De 'schuldvraag' is altijd de minst interessante.
De samenvatting is dat dom beleid veel verneukt, wat niemand zal verbazen.quote:Op zondag 6 september 2026 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)hand-liepen-a4934835
Relevant artikel voor de discussie over hoe de overheid functioneert.
Allicht. Maar toch laat de kiezer zich daar graag toe verleiden…quote:Op zondag 6 september 2026 19:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
De samenvatting is dat dom beleid veel verneukt, wat niemand zal verbazen.
Misschien dat de volgende ronde populisme en de voorspelbare gevolgen een belletje zullen doen rinkelen bij de kiezer.quote:Op zondag 6 september 2026 19:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht. Maar toch laat de kiezer zich daar graag toe verleiden…
Parlementaire democratie is een bijzonder ineffectief systeem zo ja, maar goed, wat dan.quote:Op zondag 6 september 2026 19:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien dat de volgende ronde populisme en de voorspelbare gevolgen een belletje zullen doen rinkelen bij de kiezer.
Behoorlijk stupide systeem die democratie zo.
Het verbaast me niet dat je net doet alsof de Eerste Kamer niet bestaat. Daarnaast staat er gewoon in mijn post wat ik bedoel, dus je van de domme houden gaat je niet helpen.quote:Op zondag 6 september 2026 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Creatief “feit” wederom. Hoe kunnen volgens jou de linkse partijen met hun bescheiden aantal zetels hervormingen blokkeren?
Verkoop de boel maar aan China ofzo, ik ben er wel klaar meequote:Op zondag 6 september 2026 19:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Parlementaire democratie is een bijzonder ineffectief systeem zo ja, maar goed, wat dan.
Wilders zat niet in de regering.quote:Op zondag 6 september 2026 09:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat uitsluiten was dan ook alleen maar omdat Wilders onbetrouwbaar bleek. De doldwaze inhoudelijke standpunten vormden geen enkel obstakel.
In de Eerste Kamer hebben Pro, de SP en de PvdD samen 20 zetels. Nog niet eens een derde van het totaal.quote:Op zondag 6 september 2026 19:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het verbaast me niet dat je net doet alsof de Eerste Kamer niet bestaat. Daarnaast staat er gewoon in mijn post wat ik bedoel, dus je van de domme houden gaat je niet helpen.
Het kabinet heeft vrijwel nooit een meerderheid in de Eerste Kamer.quote:Op zondag 6 september 2026 19:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In de Eerste Kamer hebben Pro, de SP en de PvdD samen 20 zetels. Nog niet eens een derde van het totaal.
Je hebt nog altijd niet uitgelegd hoe het precies kan dat linkse partijen met het handjevol zetels dat ze zowel in de Eerste Kamer en Tweede Kamer hebben de hoofdverantwoordelijke zijn voor het uitdijende ambtenarenapparaat?quote:Op zondag 6 september 2026 19:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kabinet heeft vrijwel nooit een meerderheid in de Eerste Kamer.
De Eerste Kamer bestaat de facto niet meer en die zetels worden nu gewoon opgeteld bij de fracties in de Tweede Kamer.
Vrij absurd dat ik dit nog moet uitleggen, maar goed.
Ik ben benieuwd naar het antwoord van @MoreDakkaquote:Op zondag 6 september 2026 19:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je hebt nog altijd niet uitgelegd hoe het precies kan dat linkse partijen met het handjevol zetels dat ze zowel in de Eerste Kamer en Tweede Kamer hebben de hoofdverantwoordelijke zijn voor het uitdijende ambtenarenapparaat?
Waarom zou ik, als ik dat nooit gezegd heb? Waarom niet gewoon reageren op wat ik zeg in plaats van een stropop verzinnen?quote:Op zondag 6 september 2026 19:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je hebt nog altijd niet uitgelegd hoe het precies kan dat linkse partijen met het handjevol zetels dat ze zowel in de Eerste Kamer en Tweede Kamer hebben de hoofdverantwoordelijke zijn voor het uitdijende ambtenarenapparaat?
Hij lult zich weer eens compleet vast.quote:Op zondag 6 september 2026 19:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gelijk. PRO wil meer sociale uitkeringen, ambtenaren. strenge wetten & regels, hogere belastingen en asielzoekers. Rechts wil een kleine overheid met een florerend bedrijfsleven en veel banen en geld voor Nederlanders.quote:Op zondag 6 september 2026 20:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij lult zich weer eens compleet vast.
Rechts wil meer geld voor de chosen few rijke Nederlanders, wil blokkendozen aan de randen van alle steden waar Oost-Europeanen zich voor hondenfooien het schompes werken ter meerdere glorie en faveure van groot campagnedonateur Otto Workforce, wil minder rechten voor de modale werknemer, wil uitgeklede publieke voorzieningen.quote:Op maandag 7 september 2026 08:57 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gelijk. PRO wil meer sociale uitkeringen, ambtenaren. strenge wetten & regels, hogere belastingen en asielzoekers. Rechts wil een kleine overheid met een florerend bedrijfsleven en veel banen en geld voor Nederlanders.
Alleen voor mensen met een gezond verstand is de keuze zo gemaakt.
Wat doe jij in vredesnaam in POL? Je weet er net zoveel van als de lantaarnpaal voor mijn huis.quote:Op maandag 7 september 2026 08:57 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Nee, hij heeft gelijk. PRO wil meer sociale uitkeringen, ambtenaren. strenge wetten & regels, hogere belastingen en asielzoekers. Rechts wil een kleine overheid met een florerend bedrijfsleven en veel banen en geld voor Nederlanders.
Er is alleen één klein probleempje met je kleine overheid: Kiezers willen het niet. Zodra je het daadwerkelijk vorm gaat geven, dus in de sociale zekerheid en/of gezondheidszorg gaat snijden, staat iedereen en zijn moeder direct op het Malieveld. Dat is ook precies de reden waarom de meer populistisch ingestelde 'rechtse' partijen zich daar niet aan wagen.quote:Op maandag 7 september 2026 08:57 schreef Pixelman het volgende:
[..]
een kleinere overheid gaat nooit lukken , de overheid is een zichzelf expanderend kankergezwel in het kader van baantjes creëren , nog 10 jaar dan "werkt " iedereen bij de overheidquote:Op maandag 7 september 2026 10:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er is alleen één klein probleempje met je kleine overheid: Kiezers willen het niet. Zodra je het daadwerkelijk vorm gaat geven, dus in de sociale zekerheid en/of gezondheidszorg gaat snijden, staat iedereen en zijn moeder direct op het Malieveld.
Dat is de omgekeerde wereld. Als politicus ben je er niet om achter de meute aan te hollen maar om keuzes te maken. Het "volk" wil ook onbeperkt roken, zuipen, ongezond vreten en zonder gordel rijden. Maar een waarachtige leider zegt niet "u roept, wij draaien", die zegt: “nee, dat gaan we niet doen, want het is slecht voor je en onbetaalbaar.” Als je als overheid alleen nog doet waar iedereen direct voor staat te juichen op het Malieveld ben je geen bestuurder meer maar een veredelde peilingbureau-duider.quote:Op maandag 7 september 2026 10:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er is alleen één klein probleempje met je kleine overheid: Kiezers willen het niet. Zodra je het daadwerkelijk vorm gaat geven, dus in de sociale zekerheid en/of gezondheidszorg gaat snijden, staat iedereen en zijn moeder direct op het Malieveld. Dat is ook precies de reden waarom de meer populistisch ingestelde 'rechtse' partijen zich daar niet aan wagen.
Maar als je democratie afschaft dan krijg je zo een idioot als Poetin of Baudetquote:Op maandag 7 september 2026 11:01 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dat is de omgekeerde wereld. Als politicus ben je er niet om achter de meute aan te hollen maar om keuzes te maken. Het "volk" wil ook onbeperkt roken, zuipen, ongezond vreten en zonder gordel rijden. Maar een waarachtige leider zegt niet "u roept, wij draaien", die zegt: “nee, dat gaan we niet doen, want het is slecht voor je en onbetaalbaar.” Als je als overheid alleen nog doet waar iedereen direct voor staat te juichen op het Malieveld ben je geen bestuurder meer maar een veredelde peilingbureau-duider.
Maar ik ben het verder helemaal met je eens: de democratie is contraproductief en kan beter worden afgeschaft want het volk snapt geen klote van hoe een land bestuurd moet worden.
Tja, maar je zal wat moeten doen want dit werkt niet meer.quote:Op maandag 7 september 2026 11:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar als je democratie afschaft dan krijg je zo een idioot als Poetin of Baudet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |