Wtf echt?!quote:Op donderdag 3 september 2026 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik zat toen nog niet zelf in VWO-6, die gingen altijd een week naar de DDR en Oost-Berlijn. Hebben die knuppels geprobeerd een Oost-Duitse gozer mee proberen te smokkelen in de bus, ze waren alleen even de grenscontrole vergeten.![]()
Was gelijk de laatste keer.
Dat is dan wel weer grappig.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik zat toen nog niet zelf in VWO-6, die gingen altijd een week naar de DDR en Oost-Berlijn. Hebben die knuppels geprobeerd een Oost-Duitse gozer mee proberen te smokkelen in de bus, ze waren alleen even de grenscontrole vergeten.![]()
quote:7:30: Wakker worden en uitgebreid douchen
8:00 Tijd voor een macrobiotisch verantwoord van havermout met zonnebloempitten
9:00 Een kringgesprek in kleermakerszit houden waarin ieder uitgebreid zijn gevoelens deelt en naar elkaar zal luisteren.
10:00 We gaan collecteren in het nabijgelegen dorp voor Zimbabwaanse transgenders met jicht.
12:30 Tijd voor de lunch, allemaal een plak tofoe met gember
13:30 We fietsen naar een in de buurt liggend bejaardentehuis waar we de hele middag vrijwilligerswerk voor oudjes gaan doen
18:00 Eten. Vanavond gezeefde erwten met zeewier op het menu
19:00 We hebben allemaal onze studieboeken meegenomen. Dus twee uur lang stil zijn en je studie voorbereiden. Ouderejaars zijn aanwezig om te overhoren.
21:00
We gaan gezellig samen ganzenborden en mens-erger-je-niet-en. Dit onder het genot van een pot verse kamillethee en wat schijfjes komkommer met kervelzaad. We zetten ook een muziekje op. Lekker swingen op verantwoorde klanken van Coldplay en Train.
23:00
Vroeg onder de wol, jongens en meisjes natuurlijk gescheiden en handjes boven de dekens
Ik denk dat juist de vmbo’ers zich beter kunnen redden dan de vaak wat kneuzige vwo’ers.quote:Op donderdag 3 september 2026 07:59 schreef MichaelScott het volgende:
Overspannen gedoe vanwege een paar tieners die 's nachts een biertje gaan drinken.
Het zijn geen vmbo'ers dus ze kunnen zichzelf best wel redden op die leeftijd.
Ja, 1986 of zo.quote:
Helaas voelen veel scholen zich wel gedwongen om de Nederlandse norm ook in het buitenland te hanteren.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:31 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Niet alle wetten en regels zijn in het buitenland hetzelfde als hier.
Onze twee buurlanden vinden bier en wijn kopen en drinken vanaf 16 jaar prima.
Uitgebreid douchen mag niet meer, dus maximaal 5 minutenquote:Op donderdag 3 september 2026 10:43 schreef Hexagon het volgende:
Mijn studentenkamp voor snowflakes is wel een goed idee voor die school.
7:30: Wakker worden en uitgebreid douchen
Ja, jij deed in je jeugd echt alles wat je ouders zeidenquote:Op donderdag 3 september 2026 08:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat de ouders hun kinderen vooraf duidelijk hadden gemaakt dat de kinderen zich aan de afspraken en regels moeten houden?
Heel vreemd idee inderdaad.
Terwijl je weet dat er gedronken wordt. In het voorbeeld van de OP gaat het om 50% van de leerlingen. Het is dus niet een enkeling, of een bijzonder geval. Dat is gewoon de halve jaargroep.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Helaas voelen veel scholen zich wel gedwongen om de Nederlandse norm ook in het buitenland te hanteren.
Ik laat in vergaderingen daar echt wel eens tegengeluid op horen, maar directies durven het gewoon niet aan. Het is gewoon een teken van de tijd. De hele samenleving is in de loop der jaren enorm vertrut. Scholen blijven daarvan niet gevrijwaard.
Ik moet de eerste puber nog tegenkomen die precies doet wat zijn ouders zeggen.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja, jij deed in je jeugd echt alles wat je ouders zeiden. Ik kan me geen schoolreisje van vroeger herinneren waar niet gedronken werd. Gelukkig werd er toen nog niet zo panisch op gereageerd.
Zeker niet.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja, jij deed in je jeugd echt alles wat je ouders zeiden. Ik kan me geen schoolreisje van vroeger herinneren waar niet gedronken werd. Gelukkig werd er toen nog niet zo panisch op gereageerd.
hartstikke trots dat jullie allemaal naar school zijn blijven gaanquote:Op donderdag 3 september 2026 10:26 schreef SpecialK het volgende:
Waarom is dit nationaal nieuws?
Is het nog steeds komkommertijd? Iedereen is toch inmiddels terug van vakantie?
NOS ook nog eens. Wat the fuck.
quote:Op donderdag 3 september 2026 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik ben er rond dezelfde tijd geweest en had een hele andere ervaring. Hetgeen jij schetst was het beeld wat ik had, in de praktijk viel me dat reuze mee. Naast het stappen en de goedkope alcohol vond ik de stad nog verbazend mooi ook. Vraag me af of jij wel geweest bentquote:Op donderdag 3 september 2026 08:42 schreef CoExist het volgende:
Praag… ik snap wel dat je daar gaat drinken om het leuk te hebben.
Ik ging er in 1995 heen met een schoolreisje. Geen idee wat we in zo’n ranzig onderontwikkeld derde wereld Oostblok land hadden te zoeken.
De Berlijnse muur was nog maar kort gevallen en het land was net gesplit van Slowakije.
Bij de grensovergang in Plzen ofzo werden we door soldaten met AK47’s uit de bus gehaald en zwaar gecontroleerd. Tevens probeerde Tsjechische Slavische grenshoertjes ons te verleiden.
Overal stonden gestrande auto’s die totaal waren gestript van allerlei onderdelen.
Eenmaal in Praag bleek ons hotel de zelfmoord hotspot te zijn van de stad. De communistische bevolking gebruikte het om er vanaf te springen.
Wat ik kon begrijpen want wat keken al die mensen boos met een zwartgallig gezicht. Ik heb werkelijk geen één Pragenees kunnen betrappen op een lach.
Ik kan mij nog herinneren dat enkele klasgenoten waren beroofd in de metro.
Iets met een saaie klok op een plein ofzo.
En dat er een markt was waar je obscure WOII shit kon kopen zoals Jodensterren, Hitlerjugend dolken en Nazi kleding met SS-runen.
Wellicht is er in 30 jaar wel wat veranderd, ik had in ieder geval niet meer de ambitie om de stad nog een keer te bezoeken.
Beter gaat zo’n school naar Parijs of London ofzo.
Daar is hier toch helemaal geen sprake van in dit artikel?quote:Op donderdag 3 september 2026 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker niet.
Maar als ik me niet aan de regels hield van school en straf kreeg, stonden mijn ouders niet verontwaardigd op de stoep om hun engeltje te verdedigen en school verantwoordelijk te houden voor wat ik fout deed.
quote:Op donderdag 3 september 2026 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Dat zeg ik ook niet?quote:Op donderdag 3 september 2026 11:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Daar is hier toch helemaal geen sprake van in dit artikel?
Ik vermoed dat er niet "wat is gedronken" maar dat het uit de hand liep met het drinken en er werd in het artikel ook gesproken over tijden waar men zich niet aan hield. Ze gaan echt niet van alles op de schop gooien omdat er drie keer een paar minuutjes te laat werd gekomen met een slokje op.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:27 schreef Lospedrosa het volgende:
5-VWO dan ga je toch wat drinken?
Dat is echt belachelijk. Lekker veilig ookquote:Bij mijn dochter van 15 in de 2e ging de helft dronken terug naar het hotel om 4:30 en zelfs dat werd geaccepteerd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |