--------------------------quote:Middelbare school Groningen staakt schoolreis in Praag om uitgaande scholieren
Een middelbare school in Groningen heeft een schoolreis van 5-vwo in Tsjechië ingekort. Het Werkman Stadslyceum neemt die maatregel nadat 72 van de 150 leerlingen over de schreef gingen.
De schoolreis zou van zondagochtend tot morgenavond duren, maar de leerlingen gaan nu morgenochtend met de bus terug. Dat bevestigt een woordvoerder van de school, schrijft RTV Noord.
"Vooraf krijgen de leerlingen een informatieboekje. Daarin staan tips, activiteiten, maar ook afspraken. Er staat bijvoorbeeld in dat leerlingen na middernacht niet naar buiten mogen en dat ze geen alcohol mogen drinken", zegt de woordvoerder. Bijna de helft van de leerlingen hield zich daar niet aan.
Geen incidenten
De school heeft besloten de volledige groep terug naar huis te sturen, omdat zoveel leerlingen betrokken waren. Dat was geen eenvoudige keuze, omdat ook leerlingen die zich wel aan de regels hielden daarvan de gevolgen ondervinden.
"Maar voor deze school is vertrouwen de basis. Ook het vertrouwen om je aan afspraken te houden. In dit geval vindt de school het dus belangrijk om een signaal af te geven, ook aan alle andere leerlingen van de school", aldus de woordvoerder.
Volgens de school hebben de leerlingen die 's nachts dronken, niet voor incidenten in Praag gezorgd.
https://nos.nl/artikel/26(...)uitgaande-scholieren
Ik denk dat ze daar niet bij stil hebben gestaan.quote:Op donderdag 3 september 2026 07:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
--------------------------
Lullig voor de leerlingen die niets gedronken hebben. Hopelijk krijgen ze hun geld terug.
Gohquote:Er staat bijvoorbeeld in dat leerlingen na middernacht niet naar buiten mogen en dat ze geen alcohol mogen drinken", zegt de woordvoerder. Bijna de helft van de leerlingen hield zich daar niet aan.
Blijkbaar wel.quote:Op donderdag 3 september 2026 07:59 schreef MichaelScott het volgende:
Overspannen gedoe vanwege een paar tieners die 's nachts een biertje gaan drinken.
Het zijn geen vmbo'ers dus ze kunnen zichzelf best wel redden op die leeftijd.
Dat de ouders hun kinderen vooraf duidelijk hadden gemaakt dat de kinderen zich aan de afspraken en regels moeten houden?quote:Op donderdag 3 september 2026 08:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat dacht je dat er zou gaan gebeuren bro.
Doe niet zo naïef.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat de ouders hun kinderen vooraf duidelijk hadden gemaakt dat de kinderen zich aan de afspraken en regels moeten houden?
Heel vreemd idee inderdaad.
Dan had je mijn schoolreis van de 5e klas eens mee moeten maken en dat was gymnasium.quote:Op donderdag 3 september 2026 07:59 schreef MichaelScott het volgende:
Overspannen gedoe vanwege een paar tieners die 's nachts een biertje gaan drinken.
Het zijn geen vmbo'ers dus ze kunnen zichzelf best wel redden op die leeftijd.
Of de mijne, het enige café in het dorp in de Harz was de helft van bierglazen kwijt.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dan had je mijn schoolreis van de 5e klas eens mee moeten maken en dat was gymnasium.
quote:Op donderdag 3 september 2026 07:50 schreef Friday12 het volgende:
Letterlijk waar pils vandaan komt en verwachten dat ze het niet gaan drinken
Dan ben je wel naïef
Precies, zie hier een van de problemen van tegenwoordig.quote:
Ja, bij ons hadden ze alcohol en stappen enzo expliciet toegestaan, dus je kan wel raden hoe dat afliep. Zeker ook omdat ze ons in een hotel met een gigantisch rooftopterras hadden gestopt.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Of de mijne, het enige café in het dorp in de Harz was de helft van bierglazen kwijt.
"Tegenwoordig".quote:Op donderdag 3 september 2026 08:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, zie hier een van de problemen van tegenwoordig.
Wij zaten op de bovenste verdieping van een jeugdherberg en alle bierglazen lagen in de dakgoot want alle kamers werden doorzocht.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, bij ons hadden ze alcohol en stappen enzo expliciet toegestaan, dus je kan wel raden hoe dat afliep. Zeker ook omdat ze ons in een hotel met een gigantisch rooftopterras hadden gestopt.
Bij ons hebben mensen ook van behoorlijke hoogte flessen uit het raam gegooid nadat er doorzoeking werd aangekondigd. Ik heb nog uit het raam gekotst.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wij zaten op de bovenste verdieping van een jeugdherberg en alle bierglazen lagen in de dakgoot want alle kamers werden doorzocht.
Praag is best een mooie stad ben er zelf in 2008 geweest en had een mooie week, wat jij allemaal gezien hebt heb ik niets van meegekregen.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:42 schreef CoExist het volgende:
Praag… ik snap wel dat je daar gaat drinken om het leuk te hebben.
Ik ging er in 1995 heen met een schoolreisje. Geen idee wat we in zo’n ranzig onderontwikkeld derde wereld Oostblok land hadden te zoeken.
De Berlijnse muur was nog maar kort gevallen en het land was net gesplit van Slowakije.
Bij de grensovergang in Plzen ofzo werden we door soldaten met AK47’s uit de bus gehaald en zwaar gecontroleerd. Tevens probeerde Tsjechische Slavische grenshoertjes ons te verleiden.
Overal stonden gestrande auto’s die totaal waren gestript van allerlei onderdelen.
Eenmaal in Praag bleek ons hotel de zelfmoord hotspot te zijn van de stad. De communistische bevolking gebruikte het om er vanaf te springen.
Wat ik kon begrijpen want wat keken al die mensen boos met een zwartgallig gezicht. Ik heb werkelijk geen één Pragenees kunnen betrappen op een lach.
Ik kan mij nog herinneren dat enkele klasgenoten waren beroofd in de metro.
Iets met een saaie klok op een plein ofzo.
En dat er een markt was waar je obscure WOII shit kon kopen zoals Jodensterren, Hitlerjugend dolken en Nazi kleding met SS-runen.
Wellicht is er in 30 jaar wel wat veranderd, ik had in ieder geval niet meer de ambitie om de stad nog een keer te bezoeken.
Beter gaat zo’n school naar Parijs of London ofzo.
Wij zaten ook in een hotel van een halve ster jaquote:Op donderdag 3 september 2026 08:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wij zaten op de bovenste verdieping van een jeugdherberg en alle bierglazen lagen in de dakgoot want alle kamers werden doorzocht.
Had jij geen werkweek dan :/quote:Op donderdag 3 september 2026 09:05 schreef TLC het volgende:
Praag, Boedapest, Barcelona.. ik zou vroeger al blij zijn als we met de klas naar Schubbekutjeveen konden gaan
Praag is een fantastische stad man. Parijs en Londen op veel vlakken voorbij. Al is het niet meer zo goedkoop als 10 jaar geleden.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:42 schreef CoExist het volgende:
Ik ging er in 1995 heen met een schoolreisje. Geen idee wat we in zo’n ranzig onderontwikkeld derde wereld Oostblok land hadden te zoeken.
De Berlijnse muur was nog maar kort gevallen en het land was net gesplit van Slowakije.
Bij de grensovergang in Plzen ofzo werden we door soldaten met AK47’s uit de bus gehaald en zwaar gecontroleerd. Tevens probeerde Tsjechische Slavische grenshoertjes ons te verleiden.
Overal stonden gestrande auto’s die totaal waren gestript van allerlei onderdelen.
Eenmaal in Praag bleek ons hotel de zelfmoord hotspot te zijn van de stad. De communistische bevolking gebruikte het om er vanaf te springen.
Wat ik kon begrijpen want wat keken al die mensen boos met een zwartgallig gezicht. Ik heb werkelijk geen één Pragenees kunnen betrappen op een lach.
En dat er een markt was waar je obscure WOII shit kon kopen zoals Jodensterren, Hitlerjugend dolken en Nazi kleding met SS-runen.
Wellicht is er in 30 jaar wel wat veranderd, ik had in ieder geval niet meer de ambitie om de stad nog een keer te bezoeken.
Een voorvader van mij ging ooit naar Stalingrad, dat was toen ook geen pretje.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:42 schreef CoExist het volgende:
Haha, ik kende zelfs jongens die een xtc pilletje namen tijdens de les.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:01 schreef laforest het volgende:
In de jaren 90 waren wij allemaal stoned of leip of bezopen op schooltripjes van het Werkman. En alle klasseavonden en soms tijdens de les. Wiskundeleraar blowde gewoon mee.
Hier hetzelfde, eind jaren '80. De leraren deden net zo hard meequote:Op donderdag 3 september 2026 09:01 schreef laforest het volgende:
In de jaren 90 waren wij allemaal stoned of leip of bezopen op schooltripjes van het Werkman. En alle klasseavonden en soms tijdens de les. Wiskundeleraar blowde gewoon mee.
Het hoort er ook wel een beetje bij, hè.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:20 schreef Donna het volgende:
Ardennen klas 3. Fantastisch, wat een drank gedronken en veel gerookt, niet normaal.
Naar de Ardennen gingen wij ookquote:Op donderdag 3 september 2026 09:20 schreef Donna het volgende:
Ardennen klas 3. Fantastisch, wat een drank gedronken en veel gerookt, niet normaal.
Ik ookquote:Op donderdag 3 september 2026 09:21 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Haha, ik kende zelfs jongens die een xtc pilletje namen tijdens de les.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |