abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2026 @ 07:26:07 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221715835
quote:
Middelbare school Groningen staakt schoolreis in Praag om uitgaande scholieren

Een middelbare school in Groningen heeft een schoolreis van 5-vwo in Tsjechië ingekort. Het Werkman Stadslyceum neemt die maatregel nadat 72 van de 150 leerlingen over de schreef gingen.

De schoolreis zou van zondagochtend tot morgenavond duren, maar de leerlingen gaan nu morgenochtend met de bus terug. Dat bevestigt een woordvoerder van de school, schrijft RTV Noord.

"Vooraf krijgen de leerlingen een informatieboekje. Daarin staan tips, activiteiten, maar ook afspraken. Er staat bijvoorbeeld in dat leerlingen na middernacht niet naar buiten mogen en dat ze geen alcohol mogen drinken", zegt de woordvoerder. Bijna de helft van de leerlingen hield zich daar niet aan.

Geen incidenten
De school heeft besloten de volledige groep terug naar huis te sturen, omdat zoveel leerlingen betrokken waren. Dat was geen eenvoudige keuze, omdat ook leerlingen die zich wel aan de regels hielden daarvan de gevolgen ondervinden.

"Maar voor deze school is vertrouwen de basis. Ook het vertrouwen om je aan afspraken te houden. In dit geval vindt de school het dus belangrijk om een signaal af te geven, ook aan alle andere leerlingen van de school", aldus de woordvoerder.

Volgens de school hebben de leerlingen die 's nachts dronken, niet voor incidenten in Praag gezorgd.

https://nos.nl/artikel/26(...)uitgaande-scholieren
--------------------------

Lullig voor de leerlingen die niets gedronken hebben. Hopelijk krijgen ze hun geld terug.
  donderdag 3 september 2026 @ 07:28:30 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221715838
Het land wat het meeste bier drinkt ter wereld.. en dan hopen dat ze niet gaan drinken |:( 8)7
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221715861
De alfa's zullen het wel weer verpest hebben voor de beta's.
pi_221715863
Zuipen is het enige waarvoor je daar naartoe gaat
  donderdag 3 september 2026 @ 07:50:20 #6
194233 Friday12
Originele kloon
pi_221715920
Letterlijk waar pils vandaan komt en verwachten dat ze het niet gaan drinken _O-

Dan ben je wel naïef
pi_221715936
Poe poe nou nou, heftig zeg.
Zonder wrijving geen glans
pi_221715944
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 07:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
--------------------------

Lullig voor de leerlingen die niets gedronken hebben. Hopelijk krijgen ze hun geld terug.
Ik denk dat ze daar niet bij stil hebben gestaan.
Maar als ouder zou ik een deel inderdaad wel terug willen als mijn kind zich aan de afspraken heeft gehouden.
  donderdag 3 september 2026 @ 07:59:37 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221715953
Overspannen gedoe vanwege een paar tieners die 's nachts een biertje gaan drinken.

Het zijn geen vmbo'ers dus ze kunnen zichzelf best wel redden op die leeftijd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 3 september 2026 @ 08:04:18 #10
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221715968
quote:
Er staat bijvoorbeeld in dat leerlingen na middernacht niet naar buiten mogen en dat ze geen alcohol mogen drinken", zegt de woordvoerder. Bijna de helft van de leerlingen hield zich daar niet aan.
Goh :') ik kan me ook alleen nog het zuipen herinneren van dat soort uitjes.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221715977
Jezus, dat was de raison d'être van die reizen.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  donderdag 3 september 2026 @ 08:06:09 #12
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_221715983
Geef geld maar terug aan de niet drinkers. Dit kan je niet maken
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_221715991
Nederlandse ouders kunnen niet opvoeden.
Corporate translator
pi_221716003
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2026 07:59 schreef MichaelScott het volgende:
Overspannen gedoe vanwege een paar tieners die 's nachts een biertje gaan drinken.

Blijkbaar wel.
Corporate translator
  PR/Manusje van alles donderdag 3 september 2026 @ 08:24:57 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_221716046
Wat dacht je dat er zou gaan gebeuren bro.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_221716054
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2026 08:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat dacht je dat er zou gaan gebeuren bro.
Dat de ouders hun kinderen vooraf duidelijk hadden gemaakt dat de kinderen zich aan de afspraken en regels moeten houden?
Heel vreemd idee inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  PR/Manusje van alles donderdag 3 september 2026 @ 08:30:44 #17
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_221716060
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 08:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat de ouders hun kinderen vooraf duidelijk hadden gemaakt dat de kinderen zich aan de afspraken en regels moeten houden?
Heel vreemd idee inderdaad.
Doe niet zo naïef.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_221716063
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2026 07:59 schreef MichaelScott het volgende:

Dan had je mijn schoolreis van de 5e klas eens mee moeten maken en dat was gymnasium.
  donderdag 3 september 2026 @ 08:36:04 #19
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221716084
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2026 08:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dan had je mijn schoolreis van de 5e klas eens mee moeten maken en dat was gymnasium.
Of de mijne, het enige café in het dorp in de Harz was de helft van bierglazen kwijt. :@
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221716089
Wij deden lekker drinken in Boedapest en daarna met flappen geld daar een taxi betalen die ons naar het gastgezin reed, de beste middelbare school avond
  donderdag 3 september 2026 @ 08:39:17 #21
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221716098
Er zijn altijd wel kleine groepjes die zich niet aan de regels houden maar dit is wel een enorme groep.
Dat zou ik mij vroeger bij mijn schoolreisjes naar buitenland niet goed kunnen voorstellen.

Als 1 groepje dat doet kun je ze straffen en extra in de gaten houden, maar de helft van de groep is wel erg veel.
pi_221716103
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 07:50 schreef Friday12 het volgende:
Letterlijk waar pils vandaan komt en verwachten dat ze het niet gaan drinken _O-

Dan ben je wel naïef

_O_
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221716116
Praag… ik snap wel dat je daar gaat drinken om het leuk te hebben.

Ik ging er in 1995 heen met een schoolreisje. Geen idee wat we in zo’n ranzig onderontwikkeld derde wereld Oostblok land hadden te zoeken.
De Berlijnse muur was nog maar kort gevallen en het land was net gesplit van Slowakije.

Bij de grensovergang in Plzen ofzo werden we door soldaten met AK47’s uit de bus gehaald en zwaar gecontroleerd. Tevens probeerde Tsjechische Slavische grenshoertjes ons te verleiden.
Overal stonden gestrande auto’s die totaal waren gestript van allerlei onderdelen.

Eenmaal in Praag bleek ons hotel de zelfmoord hotspot te zijn van de stad. De communistische bevolking gebruikte het om er vanaf te springen.
Wat ik kon begrijpen want wat keken al die mensen boos met een zwartgallig gezicht. Ik heb werkelijk geen één Pragenees kunnen betrappen op een lach.

Ik kan mij nog herinneren dat enkele klasgenoten waren beroofd in de metro.
Iets met een saaie klok op een plein ofzo.
En dat er een markt was waar je obscure WOII shit kon kopen zoals Jodensterren, Hitlerjugend dolken en Nazi kleding met SS-runen.

Wellicht is er in 30 jaar wel wat veranderd, ik had in ieder geval niet meer de ambitie om de stad nog een keer te bezoeken.

Beter gaat zo’n school naar Parijs of London ofzo.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 september 2026 @ 08:45:27 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221716126
Schoolreis naar Berlijn was zo leuk omdat sommige leraren ook in mensen veranderden.
Maar goed in onze tijd (2006) mochten we drinken met 16.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221716132
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2026 08:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Doe niet zo naïef.
Precies, zie hier een van de problemen van tegenwoordig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')