Wie?quote:Op woensdag 2 september 2026 21:28 schreef DarkSonic2 het volgende:
Renato Sanches is nu transfervrij las ik. Is die al in verband gebracht met Ajax?
Henrique is kut met peren, dus je kan beter Wijndal nog achter de hand houden.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:13 schreef Black-Death het volgende:
Godsamme zijn we nog niet van Wijndal af
Ik snap niet waarom daar bij Ajax zo de nadruk op wordt gelegd terwijl het gewoon de situatie van het Nederlandse voetbal is.quote:Op woensdag 2 september 2026 20:29 schreef Coco het volgende:
[..]
Dit ontkracht de stelling toch niet? Je moet het dan vergelijken met voorgaande selecties van Ajax.
ziyech is eng. Dat klopt.quote:Op woensdag 2 september 2026 18:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vooral die Ziyech en Schone waren eng. Als ze nou nog Nederlands gesproken hadden
Tellen is moeilijk he, het zijn er 121.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:17 schreef Dven het volgende:
Wel bijzonder dat we opeens 120 Duitse interlands in de selectie hebben.
Misintlat was zo'n moneyball fraud die én spelers haalde ver boven de marktwaarde (en iets zag wat alle anderen niet zagen) én nog eens totaal niet keek als trainer en hoe ze met elkaar konden spelen.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:49 schreef Black-Death het volgende:
Al met al een prima transferzomer. Ben wel benieuwd of we nu meer kwijt zijn aan salaris dan voor deze transferzomer.
Jammer dat Wijndal en Dolberg niet vertrokken zijn. Voegen weinig toe.
Veel nieuwe spelers, moet allemaal nog ingepast gaan worden, dus kan even duren. Vergelijkingen met Mislintat gaan echt niet op, want die haalde wat kneusjes op. Spelers als Brandt en Amrabat zijn gewoon goed binnengehaald en gaan zeker wat toevoegen.
Ik denk dat Davy daar (voorlopig) vooral zal spelen. Brandt - Klaassen - Amrabat.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:23 schreef Adames het volgende:
[..]
Misintlat was zo'n moneyball fraud die én spelers haalde ver boven de marktwaarde (en iets zag wat alle anderen niet zagen) én nog eens totaal niet keek als trainer en hoe ze met elkaar konden spelen.
Cruijff heeft in ieder geval dat eerste al goed gedaan. Het zijn juist goede (tamelijk) bewezen spelers. En op het eerste gezicht lijkt er ook nog een goed idee achter te spelen. In ieder geval al meer spelers die voor diepgang zorgen en goed zijn zonder bal. Dat was vorig jaar ook nogal een probleem.
Alleen lijkt de 8 positie een beetje een ondergeschoven kindje te zijn geworden. Vorig jaar Taylor kwijt, dit jaar Steur kwijt. Ounahi leek te komen, maar was dus toch te duur.
Eigenlijk is je enige optie daar nu Mokio.
Brandt zou kunnen, maar die heb je liever hogerop.
Ja dat is ook mijn verwachting.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:29 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik denk dat Davy daar (voorlopig) vooral zal spelen. Brandt - Klaassen - Amrabat.
Kan Ouazane ook niet rustig gebracht worden op die positie?quote:Op donderdag 3 september 2026 10:29 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik denk dat Davy daar (voorlopig) vooral zal spelen. Brandt - Klaassen - Amrabat.
Dat is wel iemand met ontzettend veel drive naar voren maar dat zou je dan kunnen afwisselen met Brandt, dat zou ik tegen de mindere goden wel aandurven ja. Al moet je er voor waken dat je hele middenveld weer open ligt bij elke counter want dat lost Amrabat ook niet op.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:43 schreef papert het volgende:
[..]
Kan Ouazane ook niet rustig gebracht worden op die positie?
Ja, eens. Bedoelde ook nog niet voor de basis.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:47 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat is wel iemand met ontzettend veel drive naar voren maar dat zou je dan kunnen afwisselen met Brandt, dat zou ik tegen de mindere goden wel aandurven ja. Al moet je er voor waken dat je hele middenveld weer open ligt bij elke counter want dat lost Amrabat ook niet op.
God heeft gesproken.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:34 schreef maxi-mus het volgende:
Duiding van Jordi bij ESPN.
Bekijk deze YouTube-video
Ik haat het als mensen Cruijff met god vergelijken. Ik bedoel, hij is goed, maar hij is geen Cruijffquote:
Wij van WC-eend.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:34 schreef maxi-mus het volgende:
Crimineelquote:Op donderdag 3 september 2026 14:34 schreef maxi-mus het volgende:
Waarmee je inhoudelijks dus helemaal niets zegt.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wij van WC-eend.
Waarmee ik niet wil zeggen of dit wel of niet het geval is.
Dat het niet zo interessant is als een TD dat beweert, want die zal altijd zijn eigen beleid verdedigen.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Waarmee je inhoudelijks dus helemaal niets zegt.
Nu ga je enkel op de kop in van een interview van dik een kwartier. Zowel Rigaux als Cruijff leggen mijns inziens op een prima manier uit waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt. Of die allemaal goed uitpakken moet uiteraard nog blijken.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat het niet zo interessant is als een TD dat beweert, want die zal altijd zijn eigen beleid verdedigen.
Alleen de tijd zal het uitwijzen.
Uitstekende duiding. Enige minpunt is dat ik niet eenmaal 'het plan' gehoord heb. Derhalve een 9-.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:34 schreef maxi-mus het volgende:
Trampolinequote:Op donderdag 3 september 2026 16:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Uitstekende duiding. Enige minpunt is dat ik niet eenmaal 'het plan' gehoord heb. Derhalve een 9-.
Groetjes van Owen #dezenegerbuigtvoorniemand Wijndalquote:Spelers die je transfervrij haalt, je geeft ze een contract en functioneert het niet, dan kan je onderhandelen en als hij nog twee jaar contract heeft, geef je veertig of vijftig procent mee en dan kan je het verbreken."
Ik zag gisteren ergens voorbij komen dat zo'n Brandt 6-8 miljoen salaris aan tekengeld pakt, boven een salaris van pakweg 3,5 miljoen. Het is maar hoe creatief je het wil benoemen.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:49 schreef Black-Death het volgende:
Al met al een prima transferzomer. Ben wel benieuwd of we nu meer kwijt zijn aan salaris dan voor deze transferzomer.
Daarom ook goed dat er ook voor Jong een aantal spelers gehaald is. Weet niet wie er verder al goed waren in Jong.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:50 schreef manny het volgende:
taffesveel spelers verkocht en dus ruimte gemaakt. 2 spelers met dikke winst verkocht zodat je wat extra speelruimte hebt voor tekengeld enz. En dan idd een combinatie van huren en kopen, zodat de risico's enigszins onder controle blijven.
Als ze nu ook nog een paar jonge spelers inpassen dan is ook die hele restwaarde discussie klaar.
Lekker belangrijk, hij heeft een Ajax shirt aanquote:Op donderdag 3 september 2026 16:51 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik zag gisteren ergens voorbij komen dat zo'n Brandt 6-8 miljoen salaris aan tekengeld pakt, boven een salaris van pakweg 3,5 miljoen. Het is maar hoe creatief je het wil benoemen.
Dat is wel veel. Aan de andere kant is het ook weer zo dat we als supporters gewoon goede spelers willen zien. Vind het beleid best interessant, en je wil niet dat de club over de kop gaat natuurlijk. Maar het belangrijkste is dat er gepresteerd wordt, en dat je vermaakt wordt. Met Brandt is de kans daarop veel groter.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:51 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik zag gisteren ergens voorbij komen dat zo'n Brandt 6-8 miljoen salaris aan tekengeld pakt, boven een salaris van pakweg 3,5 miljoen. Het is maar hoe creatief je het wil benoemen.
Ik zag ergens voorbij komen dat het miljoenen minder is; 4-5 en 2,5, dat scheelt een stuk, maar je hebt er wel een goeie speler en voor NL begrippen echt wel een topspeler mee, dat is zeker creatief.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:51 schreef De_Pel het volgende:
[..]
brandt is buitencategorie voor de NL competitiequote:Op donderdag 3 september 2026 17:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zag ergens voorbij komen dat het miljoenen minder is; 4-5 en 2,5, dat scheelt een stuk, maar je hebt er wel een goeie speler en voor NL begrippen echt wel een topspeler mee, dat is zeker creatief.
Buitencategoriequote:Op donderdag 3 september 2026 18:35 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
brandt is buitencategorie voor de NL competitie
Eigenlijk is het diep triest dat we er zo over denken,quote:Op donderdag 3 september 2026 18:35 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Eens, bijna treurig dat zo'n grijze muis in de (Duitse) voetbalhistorie wordt gezien als buitencategorie.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het diep triest dat we er zo over denken,
die gozer hoort zo vereert te zijn dat hij in het shirt van ajax spelen mag.
Maar goed, de hele competitie is zover afgegleden .......
quote:Op donderdag 3 september 2026 19:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het diep triest dat we er zo over denken,
die gozer hoort zo vereert te zijn dat hij in het shirt van ajax spelen mag.
Maar goed, de hele competitie is zover afgegleden .......
Bied maar tegen elkaar op wie de stomste post maakt.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:25 schreef CR7 het volgende:
[..]
Eens, bijna treurig dat zo'n grijze muis in de (Duitse) voetbalhistorie wordt gezien als buitencategorie.
Laten we daar over een paar maanden over oordelen. Het is echt nog te vroeg in het seizoen om spelers op een voetstuk te plaatsen of af te branden.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:35 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Moet je niet het transferbeleid van Rigaux een deurtje verderop verdedigen.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:25 schreef CR7 het volgende:
[..]
Eens, bijna treurig dat zo'n grijze muis in de (Duitse) voetbalhistorie wordt gezien als buitencategorie.
Jij, zonder twijfel ..........quote:Op donderdag 3 september 2026 19:27 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
[..]
Bied maar tegen elkaar op wie de stomste post maakt.
De kwaliteit spat er verder ook niet van af bij Brandt.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Laten we daar over een paar maanden over oordelen. Het is echt nog te vroeg in het seizoen om spelers op een voetstuk te plaatsen of af te branden.
Alsof Dortmund een klein club is, was of gaat worden.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Jij, zonder twijfel ..........
Duidelijk een gevalletje Sana. Begint met een handvol aardige wedstrijden maar speelt over een jaar ergens roemloos in een niet besprekenawaardige competitie.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:31 schreef Wotte het volgende:
[..]
De kwaliteit spat er verder ook niet van af bij Brandt.
Sorry hoor, dat Feyenoord een TD heeft die niet bezig is met zijn ego.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:29 schreef Wotte het volgende:
[..]
Moet je niet het transferbeleid van Rigaux een deurtje verderop verdedigen.
Sana vergelijken met Brandt?quote:Op donderdag 3 september 2026 19:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Duidelijk een gevalletje Sana. Begint met een handvol aardige wedstrijden maar speelt over een jaar ergens roemloos in een niet besprekenawaardige competitie.
We zullen nooit weten of dat waar is. Dan nog is tekengeld vergelijkbaar met een transfersom die je anders moet betalen. Staat heel anders in de boeken, financieel gezien.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:51 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Het is eigenlijk ook allemaal niet zo boeiend. Ik betaal de factuur niet.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:54 schreef Black-Death het volgende:
[..]
We zullen nooit weten of dat waar is. Dan nog is tekengeld vergelijkbaar met een transfersom die je anders moet betalen. Staat heel anders in de boeken, financieel gezien.
Lijkt mij anders wel een ijdel mannetje eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:51 schreef CR7 het volgende:
[..]
Sorry hoor, dat Feyenoord een TD heeft die niet bezig is met zijn ego.
Vooralsnog nergens echt mee bezig die belg. Maargoed, dat is voor een ander topic vooral relevant.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:51 schreef CR7 het volgende:
[..]
Sorry hoor, dat Feyenoord een TD heeft die niet bezig is met zijn ego.
Ja klopt man, 15+ mutaties maar.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:06 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Vooralsnog nergens echt mee bezig die belg. Maargoed, dat is voor een ander topic vooral relevant.
Ik als Dortmund-supporter moet hier smakelijk om lachen.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Duidelijk een gevalletje Sana. Begint met een handvol aardige wedstrijden maar speelt over een jaar ergens roemloos in een niet besprekenawaardige competitie.
Hier lach ik dan weer smadelijk om.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:11 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Ik als Dortmund-supporter moet hier smakelijk om lachen.
In ieder geval geen 43 selectiespelers meer. Feest aan de Maas.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:11 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
En oh oh wat heeft men nu een vertrouwen in die selectie. Lekker gap
Huurkoop maakt het natuurlijk wel wat anders.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
Aardig wat brandhout weten te lozen. Jammer van Wijndal, maar het is niet anders.
Veel huurspelers, waar ik zelden een fan van ben. Kijken hoe Michel een team kan maken met zoveel nieuwe spelers, en hoe hij de jonge spelers weet te ontwikkelen.
Huurkoop voor schandalig hoge bedragen.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Huurkoop maakt het natuurlijk wel wat anders.
Zó!quote:Op donderdag 3 september 2026 21:21 schreef Dven het volgende:
Ik heb het gevoel dat we afgelopen seizoen gaan overstijgen
Dat was nog eens een uitspraak hèquote:
Volgens mij niet. Allemaal onderdeel van aankoopsomquote:Op donderdag 3 september 2026 19:54 schreef Black-Death het volgende:
[..]
We zullen nooit weten of dat waar is. Dan nog is tekengeld vergelijkbaar met een transfersom die je anders moet betalen. Staat heel anders in de boeken, financieel gezien.
Omdat?quote:Op donderdag 3 september 2026 20:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier lach ik dan weer smadelijk om.
Moet tekengeld dan niet openbaar gemaakt worden, zoals ook bij transfersommen gebeurt?quote:Op donderdag 3 september 2026 19:54 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nee, Ajax is wettelijk niet verplicht om het specifieke tekengeld van spelers openbaar te maken.quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Moet tekengeld dan niet openbaar gemaakt worden, zoals ook bij transfersommen gebeurt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |