Noord Korea faciliteert de oorlog in Europa met wapens en manschappen...quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Noord Korea heb ik mij nooit over uitgelaten. De oorlog in kinetische zin die Rusland is begonnen is te begrijpen, maar het stelt mij teleur dat het niet lukt om tussen partijen dit middels diplomatie op te lossen.
Ik ben Europeaan, dus ik kan alleen voor Europa spreken. Europa moet geen oorlog meer voeren.
Maar dat is heel goed te begrijpen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:05 schreef sp3c het volgende:
Enige Europese land dat oorlog voert atm is Rusland gek genoeg
Vrij unieke situatie volgens mij
Die dragen op grotere schaal amper bij. Vooral nu de Russen naar verluidt willen mobiliseren en er een 'oorlogseconomie' is uitgerold.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noord Korea faciliteert de oorlog in Europa met wapens en manschappen...
Rusland heeft ook nooit een officiële oorlogsverklaring afgegeven.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:05 schreef sp3c het volgende:
Enige Europese land dat oorlog voert atm is Rusland gek genoeg
Vrij unieke situatie volgens mij
Het aantal dat Korea stuurt jaagt Rusland er binnen 1,5 maand er doorheen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die dragen op grotere schaal amper bij. Vooral nu de Russen naar verluidt willen mobiliseren en er een 'oorlogseconomie' is uitgerold.
Dat gebeurt al decennia niet meerquote:Op dinsdag 1 september 2026 17:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Rusland heeft ook nooit een officiële oorlogsverklaring afgegeven.
Noem eens een oorlog sinds 1945 waarbij dat wel is gebeurd.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Rusland heeft ook nooit een officiële oorlogsverklaring afgegeven.
Naar mijn weten hebben die gevochten in Kursk (en verliezen geleden). Maar zijn ze nog niet betrouwbaar ingezet in Oekraïne zelf.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het aantal dat Korea stuurt jaagt Rusland er binnen 1,5 maand er doorheen.
Maar dat is toch weer 1,5 maand extra voor Rusland.
quote:
Dat is mijn punt ook.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een oorlog sinds 1945 waarbij dat wel is gebeurd.
Noord korea doing Noord korea things.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noord Korea faciliteert de oorlog in Europa met wapens en manschappen...
Waar ligt dat?quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Noord korea doing Noord korea things.
Overigens doet N-K niks binnen Europa, zij zijn alleen actief geweest in Kursk.
Rusland.quote:
Dat is wel wat anders dan als Noord-Koreaanse strijders in Warsaw of Coevorden zouden staan hé.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
En welk continent ligt dat gedeelte van rusland?
Europese volkeren willen ook geen oorlog met Rusland. Maar Rusland wil wel oorlog met de Oekraine.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Noord Korea heb ik mij nooit over uitgelaten. De oorlog in kinetische zin die Rusland is begonnen is te begrijpen, maar het stelt mij teleur dat het niet lukt om tussen partijen dit middels diplomatie op te lossen.
Ik ben Europeaan, dus ik kan alleen voor Europa spreken. Europa moet geen oorlog meer voeren.
Was de vraag niet.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is wel wat anders dan als Noord-Koreaanse strijders in Warsaw of Coevorden zouden staan hé.
Correct.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oorlog leidt tot ellende, armoede, pijn, verdriet, slachtoffers. En Europa heeft daar al een lang en moeilijk verleden in.
Lol.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Maar dan kan Rusland zich toch gewoon terugtrekken? Die hebben helemaal niets te zoeken in Oekraïne.
Dan offert men daar toch een deel van het eigen territorium voor op?quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lol.
Broedervolk, willen bufferzone tussen Rusland en NAVO, tevens Boekarest memorandum.
Boedapest.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lol.
Broedervolk, willen bufferzone tussen Rusland en NAVO, tevens Boekarest memorandum.
Desinformatie.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lol.
Broedervolk, willen bufferzone tussen Rusland en NAVO, tevens Boedapest memorandum.
Mwah, dat gaat met name over de inzet van nucleaire wapens en stelt dat de betrokken landen (VS, VK, Rusland en Noord-Ierland) meteen actie ondernemen via de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties mocht Oekraïne in gevaar komen. Een scenario dat juist Rusland even Oekraïne zou binnenvallen is daarin niet meegenomen,quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:54 schreef Adames het volgende:
[..]
Boedapest.
En die heeft Rusland inderdaad geschonden.
To solidify security commitments to Ukraine, the United States, Russia, and the United Kingdom signed the Budapest Memorandum on Security Assurances on December 5, 1994. A political agreement in accordance with the principles of the Helsinki Accords, the memorandum included security assurances against the threat or use of force against Ukraine’s territory or political independence. The countries promised to respect the sovereignty and existing borders of Ukraine.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, dat gaat met name over de inzet van nucleaire wapens en stelt dat de betrokken landen (VS, VK, Rusland en Noord-Ierland) meteen actie ondernemen via de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties mocht Oekraïne in gevaar komen. Een scenario dat juist Rusland even Oekraïne zou binnenvallen is daarin niet meegenomen,
quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:01 schreef Adames het volgende:
Verder is dit natuurlijk weer een idiote langspeelplaat. Waarom doe ik deze moeite.
Ik ben al meerdere decennia mod hier en ik heb in die tijd 3 'flames' richting mij genote en 1x een ban gevraagd voor crewbash ik kan ze alle drie uit mijn hoofd quoten en de user komt hier al heel lang niet meerquote:Op dinsdag 1 september 2026 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
Op Sp3C kan op vele manieren gereageerd worden. Ik doe het niet.
Hij zoekt natuurlijk naar een flame om deze te noten.
Het plan is of was (ik ken de status niet) dat Noord Korea 50.000 man gaat inzetten bij de grensbewaking van Rusland.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Naar mijn weten hebben die gevochten in Kursk (en verliezen geleden). Maar zijn ze nog niet betrouwbaar ingezet in Oekraïne zelf.
Wat Rusland ademruimte gaf in Oekraïne.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Noord korea doing Noord korea things.
Overigens doet N-K niks binnen Europa, zij zijn alleen actief geweest in Kursk.
Eens.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat Rusland ademruimte gaf in Oekraïne.
Daarnaast levert N Korea wapens.
Op het moment zijn beide landen bezig de infrastructuur tussen beiden te verbeteren zodat onder andere wapens sneller kunnen worden vervoerd.
Rusland heeft meerdere malen duidelijk gemaakt dat ze er op uit zijn de Oekraïense cultuur te wissen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:06 schreef MaxMark het volgende:
En hoe gaan we dit zo uitleggen dat het eigenlijk best wel logisch en redelijk is, want Oekraïne verdedigt zich te veel?
Russen bestoken massaal Oekraïense boekensector: 'Ze vernietigen mijn hele cultuur'
[ afbeelding ]
Als de DDR nou gewoon was gebleven had Rusland dit nooit hoeven doenquote:
Misschien goed voortaan ook een bron te geven, en wellicht zo een verdrag zelf te lezen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:00 schreef Adames het volgende:
[..]
To solidify security commitments to Ukraine, the United States, Russia, and the United Kingdom signed the Budapest Memorandum on Security Assurances on December 5, 1994. A political agreement in accordance with the principles of the Helsinki Accords, the memorandum included security assurances against the threat or use of force against Ukraine’s territory or political independence. The countries promised to respect the sovereignty and existing borders of Ukraine.
Je hebt het nu tegen mij? Ik post hier amper, dus dit raakt kant noch wal.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:01 schreef Adames het volgende:
Verder is dit natuurlijk weer een idiote langspeelplaat. Waarom doe ik deze moeite.
Ik vraag je al 2 jaar om een citaat uit de tekst van het memorandum waarin iets over uitbreiding staat. Je hebt het nooit geleverd en je zal het ook nooit leveren, omdat het niet bestaat. Je bent gewoon een nepnieuwsverspreidende clown.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lol.
Broedervolk, willen bufferzone tussen Rusland en NAVO, tevens Boedapest memorandum.
quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Als de DDR nou gewoon was gebleven had Rusland dit nooit hoeven doen
Weer een stukje eigen schuld
Waarvoor dank.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt het nu tegen mij? Ik post hier amper, dus dit raakt kant noch wal.
Zeg het maar, wat we moeten doen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:
De Wijk op BNR vandaag was weer eens heel zuur.
De EU zou meer moeten doen maar wat? De Taurus, ook geen gamechanger en voor de rest wist die het ook niet.
https://www.politico.eu/a(...)-thumann-donaustahl/quote:‘Germany and Russia are at war,’ says top defense exec
Lol, kijk eerst even naar jezelf in het Iran topic.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rare post. Ik begin inmiddels wel te begrijpen waarom het hier zo regelmatig ontspoord.
rusland valt al langere tijd een boel ook Europese landen aan. Alleen we laten het glijden omdat wij i.t.t. rusland voornamelijk de-escalerend werken en niet de confrontatie zoeken.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:13 schreef byah het volgende:
[..]
https://www.politico.eu/a(...)-thumann-donaustahl/
De boekenmarkt in Kiev is ook al vernietigd. De vraag is wel of het bij fabrieken en opslag gaat om specifieke aanvallen. Het lijkt er sterker op dat de Russen simpelweg elke loods of opslagplaats pogen te vernietigen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 18:06 schreef MaxMark het volgende:
En hoe gaan we dit zo uitleggen dat het eigenlijk best wel logisch en redelijk is, want Oekraïne verdedigt zich te veel?
Russen bestoken massaal Oekraïense boekensector: 'Ze vernietigen mijn hele cultuur'
[ afbeelding ]
Ik zie niets mis met mijn bijdrages daar. Die zijn (net zoals elders) inhoudelijk bijna altijd goed onderbouwd.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:22 schreef havanagila het volgende:
[..]
Lol, kijk eerst even naar jezelf in het Iran topic.
Ik vind dit toch wel het grote nieuws van vandaag, al wordt er hier niet echt op ingegaan..quote:
quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie niets mis met mijn bijdrages daar. Die zijn (net zoals elders) inhoudelijk bijna altijd goed onderbouwd.
Op een gegeven moment krijg je een mep terug.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel het grote nieuws van vandaag, al wordt er hier niet echt op ingegaan..
Wat ik niet snap is waarom Rusland een dergelijke actie, die totaal geen zoden aan de dijk zet en die kan leiden tot een veel actievere betrokkenheid van Duitsland bij de oorlog, überhaupt zou overwegen.
"Om te kijken wat de reactie is", wordt dan altijd geroepen. De reactie is dat de politie komt kijken, dat er een onderzoek wordt uitgevoerd en dat nu dus de schuld bij Rusland wordt neergelegd. Dat had ik ook wel kunnen bedenken. Ik vraag me ook af wat de timing van dit onderzoek irt de Duitse verkiezingen betekent.
Tsjah, waarom gebruikten ze op bevel van poetin chemische wapens in Salisbury, de Tiergartenmoord, bliezen ze munitiedepots op in Vrbětice en stuurden ze in 2024 brandbommen rond en hebben ze in Warschau ene distributiecentrum aangestoken..quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel het grote nieuws van vandaag, al wordt er hier niet echt op ingegaan..
Wat ik niet snap is waarom Rusland een dergelijke actie, die totaal geen zoden aan de dijk zet en die kan leiden tot een veel actievere betrokkenheid van Duitsland bij de oorlog, überhaupt zou overwegen.
"Om te kijken wat de reactie is", wordt dan altijd geroepen. De reactie is dat de politie komt kijken, dat er een onderzoek wordt uitgevoerd en dat nu dus de schuld bij Rusland wordt neergelegd. Dat had ik ook wel kunnen bedenken. Ik vraag me ook af wat de timing van dit onderzoek irt de Duitse verkiezingen betekent.
Er is maar één grootschalige aanslag geweest die echt gevolgen had deze oorlog en dat was natuurlijk de Nordstream. Al het andere is zo kleinschalig dat het operationeel gezien totaal geen effect heeft.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:46 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Tsjah, waarom gebruikten ze op bevel van poetin chemische wapens in Salisbury, de Tiergartenmoord, bliezen ze munitiedepots op in Vrbětice en stuurden ze in 2024 brandbommen rond en hebben ze in Warschau ene distributiecentrum aangestoken..
Jouw fout is denken dat een psychopaat rationeel denkt.
Trouwens; Dat die aanslagen mislukken wijzen in dat narratief alleen maar meer op rusland als dader. Laten zien dat ze kunnen doen maar nét niet over het lijntje dat een grootschalige reactie gerechtvaardigd lijkt.
Jij deed alsof het niet in het russische m.o. ligt, dat doet het dus wel en de manier waarop het nu gebeurt is ook de manier waarop rusland de meeste lusten krijgt met de minste lasten.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is maar één grootschalige aanslag geweest die echt gevolgen had deze oorlog en dat was natuurlijk de Nordstream. Al het andere is zo kleinschalig dat het operationeel gezien totaal geen effect heeft.
Het enige effect is dat het een boodschap brengt.
Politiek gezien: misschien.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is maar één grootschalige aanslag geweest die echt gevolgen had deze oorlog en dat was natuurlijk de Nordstream.
Meer geluk dan wijsheid natuurlijk. Met die drone die plastic explosives had op dat vliegveld waren we heel dichtbij een mass casualty event.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is maar één grootschalige aanslag geweest die echt gevolgen had deze oorlog en dat was natuurlijk de Nordstream. Al het andere is zo kleinschalig dat het operationeel gezien totaal geen effect heeft.
Het enige effect is dat het een boodschap brengt.
quote:It was from Russia that the first missiles and the first drones came, and they crossed our country’s border from Russian airspace. This escalation cannot and will not remain confined to Ukrainian territory.
Today, we want to warn every airline that uses Russian airspace, every insurer, and everyone who still uses Russia’s key airports: Russian airspace is becoming completely unsafe. Ukraine does not threaten civilian aviation as such – not a single civilian aircraft. There will simply be drones in Russia’s skies on a scale that has to be taken into account. Although the Russian authorities are not properly informing people about this, Russian airspace will effectively be closing – the war started by Russia is closing its skies.
We in Ukraine do not want innocent lives to be lost. That is why we are warning our partners: the safe days in Russia’s skies are over. It is important that this is heard by the ambassadors of countries represented here in Ukraine, as well as by ambassadors working in Moscow. Every one of them knows exactly what Russia’s war means for our country and our people, and they must convey this information to their capitals. It is important that the airlines currently flying to airports primarily in Moscow, St. Petersburg, and other key destinations in Russia hear this as well.
The Ministry of Foreign Affairs of Ukraine and our other institutions will provide international organizations with full information about the dangers in Russian airspace. Drone-infested skies are no place for civilian aviation.
From the evening address.
Zou kunnen inderdaad, contact in Kyiv meldt ook dat het inderdaad echt te merken is dat er veel meer worden neergeschoten meer dan dat het alleen gemelde cijfers zijn. Hopelijk houdt het stand.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Nieuwe interceptors met straalmotor ingezet?
Inschatten dat Rusland qua steun al redelijk maximaal zit en lastig nog verder kan escaleren maar de tweedracht in de samenleving nog een stuk verder kan opdrijven.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 september 2026 21:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Inschatten dat Rusland qua steun al redelijk maximaal zit en lastig nog verder kan escaleren maar de tweedracht in de samenleving nog een stuk verder kan opdrijven.
Wat een clown joh.quote:
Wat is er mis met waarschuwen?quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een clown joh.
"We gaan geen burgerluchtvaart aanvallen, maar beter stijg je niet op"
En dan te bedenken dat deze griezel rotsvast in zijn zetel zit.
En terecht.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een clown joh.
Het is pijnlijk voor Rusland.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat is er mis met waarschuwen?
In Oekraine vliegt er al bijna 5 jaar geen burgerluchtvaart meer, maar Rusland heeft blijkbaar op alle vlakken het recht om niets te merken van de oorlog in eigen land?quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
En terecht.
Rusland moet niet denken dat haar misdaden zonder consequenties zijn.
Die andere clown die boven Oekraïne een vliegtuig heeft laten neerschieten zit ook nog rotsvast in zijn zetel.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een clown joh.
Goeie trollpoging, 8/10.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een clown joh.
Dit is gewoon een escalatie door het bedreigen van de burgerluchtvaart op Russisch grondgebied.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat is er mis met waarschuwen?
Zelensky ook niet. Briljant tacticus.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
En terecht.
Rusland moet niet denken dat haar misdaden zonder consequenties zijn.
Precies, en ik was in de veronderstelling dat dat de slechterik zou zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die andere clown die boven Oekraïne een vliegtuig heeft laten neerschieten zit ook nog rotsvast in zijn zetel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |