Gewoon het Word bestandje even openen in kladblok en wat symbolen aanpassen. Corrupted file als bijlage in de email.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Nog nooit een proefwerk blanco ingeleverd Tijn?
quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:37 schreef lbosse het volgende:
[..]
Gewoon het Word bestandje even openen in kladblok en wat symbolen aanpassen. Corrupted file als bijlage in de email.
O ja sorry bij mij werkt het gewoon hoor.
Het wordt vooral ingewikkeld als je niet weet waar je naartoe wilt. Wie een duidelijke visie en een helder doel heeft, hoeft alleen nog te bepalen hoe daar te komen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:37 schreef theunderdog het volgende:
De (Nederlandse) politiek is een grote gaslighting show. Het gaat er allemaal om dat wij (de burger) moeten geloven dat het allemaal ongelooflijk ingewikkeld is. Dat er gezamenlijk 'uitkomen' een proces van maanden moet zijn. Alsof de rest van de maatschappij geen overleggen heeft. Alsof politici de enige zijn die te maken krijgen met verschillende meningen, waar ze een middenweg voor moeten vinden.
Oh, begrotingen. Cijfertjes! moeilijk, moeilijk.
quote:
Als ze er na een hele week, heel weekend en hele nacht nog niet uit zijn dan is het toch klaar?quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:42 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[ x ]
Ga er maar vanuit dat het feest vanavond niet doorgaat, als je dat niet al deed.
Dat hoop ik wel ja.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als ze er na een hele week, heel weekend en hele nacht nog niet uit zijn dan is het toch klaar?
Het meest tragische is dat zelfs als ze er onderling uit zouden komen, ze alsnog de steun van een partij buiten de regering nodig hebben om aan een meerderheid in de kamer te komen.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:43 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als ze er na een hele week, heel weekend en hele nacht nog niet uit zijn dan is het toch klaar?
Gewoon heel de VVD een MvW PRO, D66, CDA, PVV.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:43 schreef probeer het volgende:
En dat ze dan alsnog de begrotingen van Rutte-4 en Schoof-1 indienen, als de twee uitersten van het domein waarbinnen ze gaan regeren.
Strijd en sneuvel je als militair voor je land, en dan laat de baas van defensie het land nog ietsjes verder naar de tering gaan door op je begrafenis te komen. Daar zit een trieste ironie in.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:42 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[ x ]
Ga er maar vanuit dat het feest vanavond niet doorgaat, als je dat niet al deed.
Maar even serieus: de koning moet gewoon een doorgerekende begroting presenteren. Daar valt volgens mij niks op af te dingen, het staat letterlijk in de grondwet. Iets met blanco posten enzo... is dat ooit gedaan? Gaat de kamer daarmee akkoord? Lijkt me niet.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Nog nooit een proefwerk blanco ingeleverd Tijn?
Dit kan best de enige mogelijkheid zijn dat de D66 de premier levert.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat Jetten zo graag premier wilde worden dat de hele formatie maar snel, snel moest. Zonder deugdelijk financieel raamwerk en afspraken. 'dat zoeken we later nog wel eens uit'.
En dat zou best gekund hebben als ie de afgelopen half jaar hiermee bezig geweest was. Met het op 1 lijn krijgen van zijn eigen coalitie.
Maar daar blijkt ook weinig van.
Men wilde ook geen tijd verliezen na de verloren jaren onder Schoof.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat Jetten zo graag premier wilde worden dat de hele formatie maar snel, snel moest. Zonder deugdelijk financieel raamwerk en afspraken. 'dat zoeken we later nog wel eens uit'.
En dat zou best gekund hebben als ie de afgelopen half jaar hiermee bezig geweest was. Met het op 1 lijn krijgen van zijn eigen coalitie.
Maar daar blijkt ook weinig van.
Dit filmpje van MM even snel bekeken.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit kan best de enige mogelijkheid zijn dat de D66 de premier levert.
Ik vond het ook allemaal snel gaan. Je had best wel de VVD en andere partijen onder druk kunnen zetten.
quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/shorts/bVzm7-yn_J8?feature=share
Nu wil ik geen enkel kwaad woord spreken over gesneuvelde militairen en hun collega's, maar ik vind het op zijn minst bijzonder dat de begrotingsgesprekken hierdoor op pauze worden gezet. Alsof ze zwemmen in tijd..quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:42 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[ x ]
Ja, je gaat bijna denken dat een minderheidskabinet niet echt werkt.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:54 schreef TheVulture het volgende:
Punt in deze constructie is ook wel de dubbele agenda van de oppositie, die niet in deelakkoorden wil denken zonder te kijken wat er dan aan de andere kant gebeurd.
PRO wil best de stikstofplannen steunen maar alleen als er op rechts niet de bezuinigen op de sociale zekerheid blijven staan. JA21 en SGP willen het dan waarschijnlijk weer precies andersom... en zo zijn er nog wel meer kruisverbanden.
Klopt maar dat vind ik ook wel voor een deel aan de oppositie te wijten, die blijkbaar de onbestuurbaarheid van het land als geheel belangrijker vinden dan op bepaalde zaken vooruitgang te kunnen boeken. Da's dan nog even los van de VVD die als een soort halve oppositiepartij ook nog in die coalitie zittenquote:Op maandag 31 augustus 2026 12:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, je gaat bijna denken dat een minderheidskabinet niet echt werkt.
Politiek draait uiteindelijk ook gewoon keihard om de macht, dat wordt nu alleen weer eens pijnlijk zichtbaar.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:54 schreef TheVulture het volgende:
Punt in deze constructie is ook wel de dubbele agenda van de oppositie, die niet in deelakkoorden wil denken zonder te kijken wat er dan aan de andere kant gebeurd.
PRO wil best de stikstofplannen steunen maar alleen als er op rechts niet de bezuinigen op de sociale zekerheid blijven staan. JA21 en SGP willen het dan waarschijnlijk weer precies andersom... en zo zijn er nog wel meer kruisverbanden.
Het is een hele goede vraag hoor. Ik weet het niet.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar even serieus: de koning moet gewoon een doorgerekende begroting presenteren. Daar valt volgens mij niks op af te dingen, het staat letterlijk in de grondwet. Iets met blanco posten enzo... is dat ooit gedaan? Gaat de kamer daarmee akkoord? Lijkt me niet.
De oppositie mag ook wel naar het huidige politieke klimaat kijken en de verdeeldheid. Er zitten al jaren zo'n 15 partijen in de kamer inclusief allerlei splinters die goede meerderheidspolitiek al bijna onmogelijk maken, althans met capabele mensen aan het roer.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:57 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Politiek draait uiteindelijk ook gewoon keihard om de macht, dat wordt nu alleen weer eens pijnlijk zichtbaar.
Deze coalitie weet dat ook prima, dus mogen zij het zich aanrekenen dat ze nu in de penarie zitten. Je kunt oppositiepartijen moeilijk verwijten dat ze oppositie voeren mijns inziens.
Ik sluit me aan bij de meningen dat politiek inmiddels eens soort doorlopende campagnemodus is. Daarbij is de polarisatie op rechts-extreem aan het kapseizen. Ik noem een FvD , een Markuszower en een Keizer met haar Maga Project 2029 en de VVD die gestaag meekruipt. Als daarmee een midden mee gevonden moet worden op onder welk kabinet dan ook, dan kunnen we wel opbouden.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:54 schreef TheVulture het volgende:
Dan mag de koning tijdens prinsessendag (ik noem het vanaf nu zo, lang leve AaAaAe!) zelf bepalen wat hij voorleest. Een gedichtje, iets uit zijn dagboek, een chronologische opsomming van alle eredivisiewinnaars, geheel uit zijn hoofd. Wat hij wil.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar even serieus: de koning moet gewoon een doorgerekende begroting presenteren. Daar valt volgens mij niks op af te dingen, het staat letterlijk in de grondwet. Iets met blanco posten enzo... is dat ooit gedaan? Gaat de kamer daarmee akkoord? Lijkt me niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |