Het is geen voetbalwedstrijd.quote:Op maandag 31 augustus 2026 11:53 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Oekraine verliest met de dag meer en meer terrein (en verovert niets terug), heeft moeite manschappen te werven, er is geen luchtafweer meer en het geld is op. Het enige wat we zien zijn wat drone-aanvallen op Russisch grondgebied. Wat laat zien dat Oekraine niet evident de verliezende partij is dan?
Denk dat Rusland dit keer wel beter beslagen ten ijs komt.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:29 schreef Haags het volgende:
Rusland gaat het dus weer via Wit-Rusland proberen. Vorige keer waren er wat mongolen die zich in groeven rondom Tsjernobyl. Dat was echt genieten.
Israel misdraagt zich enorm. Ik zie niet in waarom wij daar aan moeten contribueren.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom dan? Israel is ook een belangrijke bondgenoot van Europa he. Al helemaal van een land als Nederland.
Mensen vergeten dat nog wel eens. Ik heb behoorlijk wat kritiek op een land als Israel, maar dat dat land haar hegemonie weet te behouden, is ook in ons belang.
Omdat wij een uitstekende handelsrelatie hebben met Israel. Ook op militair gebied zijn de banden goed.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Israel misdraagt zich enorm. Ik zie niet in waarom wij daar aan moeten contribueren.
En ik ben verre van pro-pally.
In welk opzicht? Israël schiet niemand militair te hulp behalve zichzelf. We mogen dingen van ze kopen en dat is het wel.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom dan? Israel is ook een belangrijke bondgenoot van Europa he. Al helemaal van een land als Nederland.
Mensen vergeten dat nog wel eens. Ik heb behoorlijk wat kritiek op een land als Israel, maar dat dat land haar hegemonie weet te behouden, is ook in ons belang.
Omdat Israel dat nauwelijks kan. Het is een westerse vazalstaat. Wij gebruiken Israel, niet andersom.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In welk opzicht? Israël schiet niemand militair te hulp behalve zichzelf. We mogen dingen van ze kopen en dat is het wel.
En wat hebben wij precies aan die 'Vazalstaat'?quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat Israel dat nauwelijks kan. Het is een westerse vazalstaat. Wij gebruiken Israel, niet andersom.
natuurlijk is dat onacceptabel. Ik neem dat ook niet serieus. Zijn meer onderhandelingsfichesquote:Op maandag 31 augustus 2026 11:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een voorbeeld: Rusland eist de demilitarisatie van Oekraïne. Je bent het toch met mij eens dat Oekraïne daar nooit akkoord mee kan gaan? Dat is hetzelfde als jezelf overgeven.
Een uur geleden nog een gerichte vraag over gesteld, geen antwoord.quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:35 schreef Breekfast het volgende:
Toch wel opvallend dat de 'Oekraïne moet onderhandelen' roeptoetsers nooit concreet kunnen aangeven hoe ze dat precies voor zich zien met de huidige opstelling van Rusland.
Ok, dan zijn we het eens dat Oekraïne deze eis terecht niet zou accepteren. Dan is dat het einde van de 'onderhandelingen'. Dat jij of ieder ander denkt dat Rusland daarna verder onderhandelt en bereid is concessies te doen is wensdenken.quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
natuurlijk is dat onacceptabel. Ik neem dat ook niet serieus. Zijn meer onderhandelingsfiches
quote:Op maandag 31 augustus 2026 07:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoop effort in gestoken.
Of heb je Chat gebruikt om een prompt te schrijven.
Ik heb altijd gezegd dat deze eis onzin is. Maar je moet die uitgangspunten bij het begin van de onderhandelingen dus niet te serieus nemen. Dat er zulke eisen zijn wil niet zeggen dat er niet te onderhandelen valt of dat je dat niet zou moeten deon.quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:21 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ok, dan zijn we het eens dat Oekraïne deze eis terecht niet zou accepteren. Dan is dat het einde van de 'onderhandelingen'. Dat jij of ieder ander denkt dat Rusland daarna verder onderhandelt en bereid is concessies te doen is wensdenken.
Letterlijk al 50 keer gebeurdquote:Op maandag 31 augustus 2026 12:35 schreef Breekfast het volgende:
Toch wel opvallend dat de 'Oekraïne moet onderhandelen' roeptoetsers nooit concreet kunnen aangeven hoe ze dat precies voor zich zien met de huidige opstelling van Rusland.
Ik blijf dit toch wat naïef vinden. Er zijn boekenkasten vol geschreven over hoe Rusland onderhandelt. Boven in de boom gaan zitten met maximalistische eisen, geen duimbreed toegeven en hopen dat de tegenstander je uiteindelijk je zin geeft om van het gezeik af te zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
natuurlijk is dat onacceptabel. Ik neem dat ook niet serieus. Zijn meer onderhandelingsfiches
Nee dus. Je blijft in wensdenken hangen. 'Als ze eenmaal onderhandelen dan zal Rusland water bij de wijn doen'.quote:
Meest voor de handliggende reden waarom dat onderhandelen niet gebeurt, is dat er wordt waargenomen dat rus gewoon geen milimeter toe wil geven.quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb altijd gezegd dat deze eis onzin is. Maar je moet die uitgangspunten bij het begin van de onderhandelingen dus niet te serieus nemen. Dat er zulke eisen zijn wil niet zeggen dat er niet te onderhandelen valt of dat je dat niet zou moeten deon.
Niks.quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:27 schreef sp3c het volgende:
er is nog geen sprake geweest van onderhandelingen, niet echt imo
dus logisch dat Rusland nog op hun originele eisenpakket zit, dat is bij Oekraine niet anders volgens mij
geef ze de Krim en kijk wat je er voor terugkrijgt
Dat is door de Russische bril bekeken geen concessie. De Krim en de 4 oblasten zijn namelijk al Russisch. Rusland daar bovenop nog Dnipro en Odesa geven zou in die filosofie een voorbeeld van een concessie kunnen zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:27 schreef sp3c het volgende:
er is nog geen sprake geweest van onderhandelingen, niet echt imo
dus logisch dat Rusland nog op hun originele eisenpakket zit, dat is bij Oekraine niet anders volgens mij
geef ze de Krim en kijk wat je er voor terugkrijgt
Rusland kan uiteindelijk ook niet eeuwig doorgaan, dat weten ze heus wel.quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik blijf dit toch wat naïef vinden. Er zijn boekenkasten vol geschreven over hoe Rusland onderhandelt. Boven in de boom gaan zitten met maximalistische eisen, geen duimbreed toegeven en hopen dat de tegenstander je uiteindelijk je zin geeft om van het gezeik af te zijn.
Net als het frame waarin de Russische eisen als een gegeven worden gepresenteerd, en die van Oekraïne als variabele. “Wat van ons is, is van ons. Wat van jou is, daar kunnen we over onderhandelen”.
Maatschappelijk bezien niet, en de afhankelijk van China neemt alleen maar toe.quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland kan uiteindelijk ook niet eeuwig doorgaan, dat weten ze heus wel.
Maar op dit moment denkt Poetin zijn doelen nog te kunnen bereiken. En dus wordt de voorkeur gegeven aan doorvechten en is er nul bereidheid tot onderhandelingen of concessies.quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland kan uiteindelijk ook niet eeuwig doorgaan, dat weten ze heus wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |