abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221679210
twitter

Premium Telegraaf, dus we doen het dan maar met de Geenstijl samenvatting:

O JA we kennen het van die keer dat er een half dozijn blauw op de stoep stond bij Hans Teeuwen omdat hij een lollige video had gemaakt over Femke Halsema, en Femke Halsema wier zoon met een vuurwapen stond te wapperen dat heel erg slecht trok, en ze toen haar macht uitoefende om een puntje te maken. En nu is er een politie-inval gedaan bij Bernadette Verheggen, de hoofdonderzoeker van het rapport van de Amsterdamse ombudsman over Bureau Integriteit. Gruwelijk interview: hierrrr. Dat rapport was vernietigend, maar werd ingetrokken omdat een schuimbekkende Femke Halsema vond dat het rapport niet gepubliceerd mocht worden. Femke Halsema probeerde de ombudsman, Munish Ramlal, vervolgens weg te pesten. Aanvankelijk zonder succes, later herschreef de ombudsman het rapport tot een versie 'zonder scherpe randjes', waar onderzoeker Verheggen zich van distantieerde. Zij ervoer de autoritaire en manipulatieve bemoeienis van Femke Halsema eerder al als 'dreigementen en intimidatie'. Haar versie van het rapport belandde echter tóch in de openbaarheid en nu zijn de stormtroepen van Halsema, op zoek naar een 'lek', bij Verheggen BINNENGEVALLEN. Niet alleen in Verheggens hoofdwoning, ook in haar vakantiewoning. De agenten hebben telefoons en laptops in beslag genomen. 'Halsema gaat Tony Soprano' lijkt ons nog een milde omschrijving van wat hier allemaal gebeurt. Dit is: duister.

(Met linkjes: https://www.geenstijl.nl/5191653/femke-halsema )

Wat zijn dit nu weer voor DDR-praktijken?
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2026 @ 21:56:28 #2
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221679215
Look, i can make your life very difficult. Understand?
Rustaaagh...
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 21:58:33 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221679226
Er moet toch een criminele verdenking zijn voor zo'n inval. En het is toch nog steeds niet illegaal om rapporten te schrijven die bestuurders onwelgevallig zijn?
The End Times are wild
pi_221679253
Halsema is echt volledig corrupt.
pi_221679258
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 21:58 schreef LXIV het volgende:
Er moet toch een criminele verdenking zijn voor zo'n inval. En het is toch nog steeds niet illegaal om rapporten te schrijven die bestuurders onwelgevallig zijn?
Mijn idee. Kan ook pure intimidatie zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221679264
Het politburo van de Groene Khmer in volle werking.
Zijn er op die Stopera toevallig ook ramen die open kunnen?
pi_221679282
quote:
omdat hij (Hans Teeuwen) een lollige video had gemaakt over Femke Halsema
Als jij het nodig hebt om de werkelijkheid hard te verdraaien, dan vraag ik me oprecht af in hoeverre we de rest van de OP nog wel serieus kunnen nemen. Of probeer je duimpje te scoren bij het gebruikelijke groepje die al gaan schuimbekken als ze in de supermarkt een keer linksaf moeten.
pi_221679335
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 22:10 schreef opgebaarde het volgende:
Als jij het nodig hebt om de werkelijkheid hard te verdraaien,

dus we doen het dan maar met de Geenstijl samenvatting:
Wait for the ricochet.
pi_221679435
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 22:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als jij het nodig hebt om de werkelijkheid hard te verdraaien, dan vraag ik me oprecht af in hoeverre we de rest van de OP nog wel serieus kunnen nemen. Of probeer je duimpje te scoren bij het gebruikelijke groepje die al gaan schuimbekken als ze in de supermarkt een keer linksaf moeten.
Waar heb jij het nou weer over?
Filmpje Hans Teeuwen is openbaar als de neten dat ging nergens over.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:45:01 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221679466
Laten we maar eerst even wat meer info afwachten ipv geenstijl en telegraaf geschuimbek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221679472
Rookt Halsema nog? Mooie rubriek was dat altijd met die geel zwarte stomptanden.
U MAD?
pi_221679501
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 22:46 schreef de_boswachter het volgende:
Rookt Halsema nog?
Tenzij ze net gestopt is wel.
Wait for the ricochet.
pi_221679543
Kan een burgermeester een bevel voor inval doen zonder juridisch kloppende toedracht?
Heeft een burgermeester die macht?
Anders maar eens een invalletje in huize Halsema.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 23:10:02 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221679586
Stukje intimidatie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221680388
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 22:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar heb jij het nou weer over?
Filmpje Hans Teeuwen is openbaar als de neten dat ging nergens over.
TS vergeet in dat filmpje van lollige Hans een niet onbelangrijk detail, een detail waar hij een zin later bij de zoon van halsema ineens veel nadruk op legt en het veel groter maakt.

Kijk jij anders zelf even dat filmpje van Hans terug en lees wat daarna gebeurde :')
pi_221680393
Dictatoriale trekjes heeft die vrouw

Helaas heeft ze opvoeding nog niet helemaal onder controle. Laat staan dat je dan een stand kan besturen.

Wegwezen nooit meer terugkomen.
pi_221680475
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 22:04 schreef William_Papadin het volgende:
Halsema is echt volledig corrupt.
Dictator verkleed als progressieve boomknuffelaar.
pi_221680530
Ik weet niet of Halsema de rijksrecherce kan inzetten zoals ze blieft, eigenlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221680695
Racisme en discriminatie wordt beschreven als een groot, structureel probleem binnen de gemeente Amsterdam, waarbij de nadruk vooral ligt op de reactie van de ambtelijke top. De belangrijkste punten zijn:

Hoge cijfers: Uit onafhankelijk onderzoek van het Verwey-Jonker Instituut blijkt dat 55 procent van alle Amsterdamse ambtenaren het afgelopen jaar te maken heeft gehad met pesten, vernedering en/of uitsluiting. Onder ambtenaren met een niet-Europese achtergrond ligt dit percentage zelfs op 65 procent.

Daders: De meest genoemde bron van dit discriminerende en ongewenste gedrag is de eigen leidinggevende.

Focus op beeldvorming: In plaats van het probleem direct aan te pakken, richt het gemeentelijk managementteam zich volgens Verheggen op de buitenwacht. Er werd wekenlang een projectgroep ingezet om te bedenken hoe dit rapport op een politiek gunstige manier naar buiten gebracht kon worden.

Afschuiven van kritiek: Het college van B&W gebruikt het feit dat zij zelf de opdracht voor het onderzoek gaven als een argument dat ze het probleem serieus nemen, in plaats van de dieperliggende angstcultuur en discriminatie op de werkvloer écht op te lossen.
pi_221680841
Mijn conclusie: Amsterdam is totaal verrot.

Gedreven door een drang naar “diversiteit” wordt bij de selectie en werving van personeel vooral of uitsluitend gekeken naar de huidskleur en niet naar de competenties.

Het gevolg is een heel legioen van duizenden ambtenaren die niet functioneren, maar wél goed zijn in het produceren van een constante stroom van al dan niet terechte klachten over discriminatie en grensoverschrijdend gedrag.

Onderzoekers die dit aan de kaak stellen worden door de burgemeester persoonlijk tegen het schavot gezet.
pi_221680896
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 08:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
TS vergeet in dat filmpje van lollige Hans een niet onbelangrijk detail, een detail waar hij een zin later bij de zoon van halsema ineens veel nadruk op legt en het veel groter maakt.

Kijk jij anders zelf even dat filmpje van Hans terug en lees wat daarna gebeurde :')
En door het schieten op de boodschapper probeer je mooi de aandacht van het onderwerp af te leiden. Bekende M.O. wel.
pi_221680899
In het stadsbestuur van Amsterdam werken 22.000 ambtenaren.

Tweeëntwintigduizend. Laat dit even op je inwerken. Dat is méér dan het aantal inwoners van een kleine stad als bijvoorbeeld Enkhuizen.

Alleen al in de periode 2008-2013 vonden er 115 reorganisaties plaats in het stadsbestuur van Amsterdam! Honderdvijftien reorganisaties!

Maar die hielpen blijkbaar niet, want in 2016 kwam er één hele grote reorganisatie. En nog steeds functioneert het niet, want dit jaar heeft de burgemeester wéér een nieuw grote reorganisatie aangekondigd! De komende 5 jaar willen ze 2500 ambtenaren lozen.

Gaat dat lukken?
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 09:53:45 #23
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221681056
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Kan een burgermeester een bevel voor inval doen zonder juridisch kloppende toedracht?
Anders maar eens een invalletje in huize Halsema.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Met betrekking tot de openbare orde heeft ze best wel wat zeggenschap natuurlijk, maar is zij ook bevoegd om een strafrechtelijk onderzoek te starten? Dat lijkt me toch een zaak voor het OM. Niet dat ik er veel mee op heb, maar toch.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221681096
Dit is ernstig. Heel ernstig.

Wat voor crimineels zou een Bernadette Verheggen gedaan kunnen hebben om een dergelijke inval te kunnen rechtvaardigen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_221681132
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 09:58 schreef Montagui het volgende:
Dit is ernstig. Heel ernstig.

Wat voor crimineels zou een Bernadette Verheggen gedaan kunnen hebben om een dergelijke inval te kunnen rechtvaardigen.
Koningin Klemkaak geïrriteerd.
Laat maar waaien
pi_221681134
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 09:27 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
En door het schieten op de boodschapper probeer je mooi de aandacht van het onderwerp af te leiden. Bekende M.O. wel.
Over MO gesproken: ik reageer op die twee voorbeelden die in werkelijkheid anders zijn gegaan. Daar mag ik volgens mij gewoon iets van zeggen. Dat vervolgens afdoen als “schieten op de boodschapper” is nogal makkelijk. Volgens mij is het óók een bekend MO om iemand die een feitelijk onjuist argument ter discussie stelt meteen persoonlijk aan te vallen. Dan gaat het niet om de vraag of de inhoud klopt, maar alleen of de boodschap in het eigen straatje past.

En ik kan me oprecht niet voorstellen dat de Rijksrecherche zó corrupt is dat ze op verzoek van een burgemeester een persoon zonder (sterke) aanleiding gaan intimideren. Zeker niet als het gaat om een intimidatie die met 100% zekerheid uit zou komen.

Ik wacht dus nog even met het trekken van conclusies
pi_221681164
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Het antwoord op die vragen is gemakkelijk op te zoeken, dus dat deed ik:

quote:
Geen gezag over de Rijksrecherche: De Rijksrecherche is een onafhankelijke opsporingsdienst die organisatorisch onder het Openbaar Ministerie (OM) valt. Alleen de Coördinatiecommissie Rijksrecherche (CCR) — onder verantwoordelijkheid van het College van procureurs-generaal — kan besluiten om de Rijksrecherche in te zetten voor een strafrechtelijk onderzoek.

Geen strafrechtelijke bevoegdheid: Een burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid (bestuursrecht).Opsporing en vervolging van strafbare feiten (strafrecht) liggen exclusief bij de officier van justitie en de politie.

Machtiging voor een inval: Voor een inval in een woning of pand in het kader van een strafrechtelijk onderzoek is altijd toestemming nodig van een rechter-commissaris of een officier van justitie.
Het antwoord is dus nee, een burgemeester kan zelfs helemaal geen opdracht tot een inval door de Rijksrecherche doen, aangezien dat helemaal niet onder diens bevoegdheid valt omdat het onder het strafrecht valt, waar de burgemeester niets over te zeggen heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 10:16:22 #28
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221681171
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 09:28 schreef Kottnauer het volgende:
In het stadsbestuur van Amsterdam werken 22.000 ambtenaren.

Tweeëntwintigduizend. Laat dit even op je inwerken. Dat is méér dan het aantal inwoners van een kleine stad als bijvoorbeeld Enkhuizen.

Alleen al in de periode 2008-2013 vonden er 115 reorganisaties plaats in het stadsbestuur van Amsterdam! Honderdvijftien reorganisaties!

Maar die hielpen blijkbaar niet, want in 2016 kwam er één hele grote reorganisatie. En nog steeds functioneert het niet, want dit jaar heeft de burgemeester wéér een nieuw grote reorganisatie aangekondigd! De komende 5 jaar willen ze 2500 ambtenaren lozen.

Gaat dat lukken?
Bovenop zo’n 17.700 structurele FTE huurde Amsterdam eind 2025 nog eens 2.760(!) FTE extern in.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221681176
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 10:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bovenop zo’n 17.700 structurele FTE huurde Amsterdam eind 2025 nog eens 2.760(!) FTE extern in.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221681182
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Het antwoord is dus nee, een burgemeester kan zelfs helemaal geen opdracht tot een inval door de Rijksrecherche doen, aangezien dat helemaal niet onder diens bevoegdheid valt omdat het onder het strafrecht valt, waar de burgemeester niets over te zeggen heeft.
In theorie idd. Maar we weten allemaal beter dat dat soort regels voor bepaalde machtsposities niet altijd gelden. Gaat het niet via de officiële route, dan wel via de onofficiële. Als het geen vriendjespolitiek of omkoping is, dan wel chantage.
pi_221681187
Het zou ook een goed idee voor Justitie zijn om het ambtelijk apparaat in Amsterdam grondig door te lichten, door zwak links beleid is dat een groot crimineel rovershol geworden.
Laat maar waaien
pi_221681189
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 10:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
En die externen kosten per maand vaak waar je een vaste kracht een half jaar voor kunt inzetten.
pi_221681198
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]

Dit excentrieke stel heeft daar toch andere ervaringen mee. Niet 1 op 1 hetzelfde natuurlijk maar Bernhard stuurde wel degelijk de destijds nog BVD achter hem aan.

Maar goed, raar verhaal met Halsema dit. Benieuwd naar meer details wel.
pi_221681217
De Republiek Amsterdam kunnen we nu wel omdopen naar Pyongyang aan de Amstel.

Are you watching Kim?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_221681244

pi_221681246
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 10:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Over MO gesproken: ik reageer op die twee voorbeelden die in werkelijkheid anders zijn gegaan. Daar mag ik volgens mij gewoon iets van zeggen. Dat vervolgens afdoen als “schieten op de boodschapper” is nogal makkelijk. Volgens mij is het óók een bekend MO om iemand die een feitelijk onjuist argument ter discussie stelt meteen persoonlijk aan te vallen. Dan gaat het niet om de vraag of de inhoud klopt, maar alleen of de boodschap in het eigen straatje past.

En ik kan me oprecht niet voorstellen dat de Rijksrecherche zó corrupt is dat ze op verzoek van een burgemeester een persoon zonder (sterke) aanleiding gaan intimideren. Zeker niet als het gaat om een intimidatie die met 100% zekerheid uit zou komen.

Ik wacht dus nog even met het trekken van conclusies
Mijn opmerking was geen persoonlijke aanval, maar constateren van een gedraging. De TS werd in twijfel getrokken zonder verder op het onderwerp in te gaan. En dat gebeurt helaas maar al te vaak, niet alleen op Fok overigens.

Ik verwacht ook niet dat de Rijksrecherche corrupt is. Wat ik vermoed is dat er aangifte is gedaan van een ambtsmisdrijf, gezien de zinsnede ‘op zoek naar een lek’, door of in opdracht van Halsema. Maar hopelijk komt er meer informatie boven.
pi_221681299
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 08:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Welk illegaal vuurwapen had Hans dan precies? Iedere joker kon zien dat het een volledig legaal luchtdrukpistool was. Of heb jij een ander filmpje gezien waar hij met een Luger liep te zwaaien ofzo?

Dat "niet onbelangrijk detail" verzwijg jij gemakshalve dan weer he?

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 29-08-2026 11:20:11 ]
pi_221681303
Ziek dictatoriaal schijtwijf.

Groot teken dat er wat verkeerd zit in de stopera.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221681348
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 10:56 schreef Red_85 het volgende:
Ziek dictatoriaal schijtwijf.

Groot teken dat er wat verkeerd zit in de stopera.
Geef een linkse bedelaar een dubbeltje en je krijgt netjes een dankjewel, geef een linkse bedelaar een euro en je creëert een despoot.
Laat maar waaien
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:19:02 #40
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221681387
Bekendste zaak is Oltmans.

Maar kan me herinneren dat de journalist die de hercules ramp onderzocht ook te maken kreeg met intimidaties en een onverklaarbare inbraak - waarbij laptop en manuscript werd meegenomen.
pi_221681408
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 10:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Welk illegaal vuurwapen had Hans dan precies? Iedere joker kon zien dat het een volledig legaal luchtdrukpistool was. Of heb jij een ander filmpje gezien waar hij met een Luger liep te zwaaien ofzo?
Zucht en over wie sprak hij ondertussen?

En waarom zeg je niks over dat wapen waarmee de zoon aan het wapperen was?
pi_221681416
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:19 schreef PluggieOD het volgende:
Bekendste zaak is Oltmans.

Maar kan me herinneren dat de journalist die de hercules ramp onderzocht ook te maken kreeg met intimidaties en een onverklaarbare inbraak - waarbij laptop en manuscript werd meegenomen.
Ja, staat me ook nog iets van bij idd.
pi_221681441
Gezien het trackrecord van Halsema in deze kwestie is het vrij waarschijnlijk dat zij hierachter zit.

quote:
Halsema zou volgens aanwezigen ’alles uit de kast’ halen tegen het rapport. Ondertussen schakelde zij ook het presidium van de gemeenteraad in als werkgever van de ombudsman.
pi_221681460
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:20 schreef opgebaarde het volgende:

Zucht en over wie sprak hij ondertussen?

En waarom zeg je niks over dat wapen waarmee de zoon aan het wapperen was?
Zucht...

De zoon van Halsema? Dat was een illegaal wapen he. Of heb je daar overheen gelezen?

quote:
Robert Oey, de man van burgemeester Femke Halsema, krijgt een taakstraf van veertig uur voor het bezit van een verboden wapen.
https://www.parool.nl/ams(...)wapenbezit~bd8ef517/
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:24:13 #45
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221681462
Er is nog amper wat bekend en bijna heel FOK! gaat al weer los over Halsema.

Maar voor de rest is er hier niets aan de hand hoor. :D
Voorheen Bargehassus.
pi_221681516
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zucht...

De zoon van Halsema? Dat was een illegaal wapen he. Of heb je daar overheen gelezen?
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)wapenbezit~bd8ef517/
Volgens mij ging de politie bij Hans niet langs omdat ze dachten dat hij een illegaal wapen had maar was het een combinatie van dat ding op tafel met zijn boodschap aan Halsema. Jij weet dat ook wel hè

Jij emmerde over het uiterlijk van dat wapen van Hans terwijl je het uiterlijk van dat andere wapen wat zeer opmerkelijk en opvallend was volledig negeerde. Dat vind ik opvallend
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:33:08 #47
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221681522
Heeft iemand de nuance ergens gezien?
Teringjantje zeg.
pi_221681555
twitter
pi_221681562
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:30 schreef opgebaarde het volgende:
Jij emmerde over het uiterlijk van dat wapen van Hans terwijl je het uiterlijk van dat andere wapen wat zeer opmerkelijk en opvallend was volledig negeerde. Dat vind ik opvallend
Een onklaar wapen wat als rekwisiet gebruikt wordt (er dus als een echt wapen uitziet en voordat het onklaar gemaakt was een echt wapen was) is iets heel anders dan een luchtdrukpistool maar dat snap jij ook wel. Je houdt je gewoon van de domme.

quote:
Robert Oey, echtgenoot van burgemeester Halsema, had nooit een onklaar gemaakte Duitse revolver mogen gebruiken voor zijn filmproductiebedrijf. Dit type wapens is illegaal.

Volgens Oey komt de revolver uit Duitsland en is het onklaar gemaakte wapen al twintig jaar in Nederland. Het werd door zijn filmproductiebedrijf gebruikt als rekwisiet.

Illegaal geïmporteerd

Volgens De Deugd heeft de eigenaar van het wapen een probleem, want in Nederland was het tot 2016 bij wet verboden om handvuurwapens onklaar te laten maken. “Pistolen en revolvers mochten niet gedeactiveerd worden omdat die ‘voor afdreiging geschikt zijn’, zoals de wet stelt,” aldus De Deugd. “Als zij dat wapen al twintig jaar hebben liggen, dan moet het ooit illegaal geïmporteerd zijn, in België en Duitsland golden tot 2016 andere regels.” Het is niet mogelijk om een illegaal geïmporteerd wapen alsnog te laten certificeren.
Maar lekker de boel blijven bagatelliseren omdat het niet in je kraam te pas komt.
pi_221681606
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens mij ging de politie bij Hans niet langs omdat ze dachten dat hij een illegaal wapen had maar was het een combinatie van dat ding op tafel met zijn boodschap aan Halsema. Jij weet dat ook wel hè

Wat valt er te vermelden over het uiterlijk van het wapen waarmee Halsema junior mee rond liep?
Dat was gewoon een onklaar gemaakte revolver die er daardoor nog steeds als een revolver uitziet. En dus voor afdreiging geschikt en daardoor veboden om voorhanden te hebben zonder de juiste papieren.
De Webley op tafel bij Hans is door het uiterlijk direct herkenbaar als legaal luchtwapen. In de sketch van Teeuwen werd trouwens geen enkele bedreiging geuit. Ik snap dus even niet waar je heen wil met je vergelijking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')