Mwa, als er zo'n hoge pief in zit gaat hij niet dat hele eind in zo'n brak vliegtuig vliegen. Die is waarschijnlijk in alle luxe naar Riga gevlogen en daar pas ingestapt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik denk dat het een opmaat naar nieuwe onderhandelingsgesprekken is, waarbij inlichtingendiensten op voorhand iets informeler kunnen aftasten dan een heel nationaal comité.
De tussenstop in Riga is ook vrij bijzonder.
Nou ja, omdat Trump nu extra sancties heeft aangekondigd voor landen die Iran steunen. Maar goed, je weet het bij Trump nooitquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Die kans lijkt me klein dat doen ze al de hele oorlog. Deze trip is in een heel korte tijd geplannned. Maar het kan natuurlijk
Volgens Axios vertrok Ratcliffe zondag (23 augustus) vanuit Washington, reisde eerst naar Riga en ging vervolgens op dinsdag met de C-17 door naar Moskou.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:39 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Mwa, als er zo'n hoge pief in zit gaat hij niet dat hele eind in zo'n brak vliegtuig vliegen. Die is waarschijnlijk in alle luxe naar Riga gevlogen en daar pas ingestapt.
Radcliffe gaat niet hoogstpersoonlijk naar Moskou voor een basketbalster :pquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:42 schreef havanagila het volgende:
Zitten er nog Amerikanen in een Russische bajes? Vorige keer ging het volgens mij om die stonede basketbalster.
Is Blinken toen niet geweest om wapenhandelaar Viktor Bout te ruilen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Radcliffe gaat niet hoogstpersoonlijk naar Moskou voor een basketbalster :p
Volgens mij niet?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:58 schreef havanagila het volgende:
[..]
Is Blinken toen niet geweest om wapenhandelaar Viktor Bout te ruilen?
Die ruil ging volgens mij zonder hoge piefen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:42 schreef havanagila het volgende:
Zitten er nog Amerikanen in een Russische bajes? Vorige keer ging het volgens mij om die stonede basketbalster.
quote:Eerder bezoek
De laatste keer dat een CIA-directeur naar Rusland reisde was in november 2021. De aanleiding voor het bezoek van de toenmalige directeur William Burns waren de zorgen over de ongebruikelijke hoeveelheid Russische troepen aan de grens met Oekraïne.
Ruim drie maanden later volgde de Russische invasie in Oekraïne.
dat zou een extreem slechte deal zijn voor Oekraine.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:26 schreef skysherrif het volgende:
Uit Oekraïense kant geruchten dat het gaat om een staakt het vuren op elkaars energie infrastructuur, havens en een staakt het vuren in kharkiv en sumy.
Let op, geruchten
Niet mee eensquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dat zou een extreem slechte deal zijn voor Oekraine.
Rusland heeft zich nooit aan een staakt het vuren gehouden. dus ze gaan door met bestoken van en eisen dat Oekraine stopt met hun akties.quote:
Natuurlijk niet. In dit tempo zitten er letterlijk miljoenen mensen in de kou in Oekraïne komende winter.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het feit dat jij het een goed idee vind, sterkt mij in mijn punt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. In dit tempo zitten er letterlijk miljoenen mensen in de kou in Oekraïne komende winter.
Geen zorgen joh. Zouden de Russen toch niet accepteren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het feit dat jij het een goed idee vind, sterkt mij in mijn punt.
Was al maanden geleden bekend dat ie zou komen hé.quote:
Die hele raketten/drone oorlog is een loose-loose voor beide partijen. Als je als Oekrainer in de koude zit kun je jezelf niet verwarmen met het idee dat er een Rus ook in de koude zit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nope jij denkt aan kash Patelquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Was al maanden geleden bekend dat ie zou komen hé.
Moment dat rusland het breekt breekt Oekraïne het ook.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Rusland heeft zich nooit aan een staakt het vuren gehouden. dus ze gaan door met bestoken van en eisen dat Oekraine stopt met hun akties.
Eens. We kunnen veel beter een tight-tight situation hebbenquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die hele raketten/drone oorlog is een loose-loose voor beide partijen. Als je als Oekrainer in de koude zit kun je jezelf niet verwarmen met het idee dat er een Rus ook in de koude zit.
quote:Reuters: Former Ukrainian Defense Minister Mykhailo Fedorov says Ukraine is “gradually, slowly losing” the war and has only months to make major strategic changes.
He blamed weak governance, corruption and a failure to deploy military technology effectively, saying Ukraine still has “every chance” to win but lacks an overall plan.
“Technologies exist already which could completely stop the Russians,” he said, arguing Kyiv is failing to apply them at scale.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2092282719925416426
Verstandig besluit van Zelensky om hem te ontslaan.quote:
Ik zou zweren dat ik hem exact datzelfde eerder heb horen (lezen) zeggen...quote:
Fedorov is zich aan het positioneren als opvolger van Zelensky. Hij heeft al vaker openlijk de regering bekritiseerd en roept ook op tot verkiezingen. Het zou me niets verbazen als hij de steun heeft van de VS om Zelensky te vervangen. Zie ook de banden met Musk en de aankomende trip naar de VS deze week.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verstandig besluit van Zelensky om hem te ontslaan.
De VS doet niets om verkiezingen mogelijk te maken...quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Fedorov is zich aan het positioneren als opvolger van Zelensky. Hij heeft al vaker openlijk de regering bekritiseerd en roept ook op tot verkiezingen. Het zou me niets verbazen als hij de steun heeft van de VS om Zelensky te vervangen. Zie ook de banden met Musk en de aankomende trip naar de VS deze week.
Die Amerikaanse inlichtingendiensten waarschuwen al een tijdje voor de Russen met hun plannen richting de navo. Zou dit bezoek daarmee te maken kunnen hebben?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:34 schreef skysherrif het volgende:
Volgens wsj gaat het kennelijk om Russische mobilisatie plannen
Zekerquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Die Amerikaanse inlichtingendiensten waarschuwen al een tijdje voor de Russen met hun plannen richting de navo. Zou dit bezoek daarmee te maken kunnen hebben?
Dankjewel voor het plaatsen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:59 schreef skysherrif het volgende:
Interessant leesmateriaal of het nu waar is of niet.
https://meduza.io/feature(...)i-zaversheniya-voyny
[ afbeelding ]
(spoiler de kans dat Oekraine "wint" achten ze nog kleiner, maar ze schetsen 8 mogelijk scenarios)
Uh oh. Ik heb het vermoeden dat daar binnenkort heel veel russisch-sprekende inwoners moeten worden beschermd door middel van een invasie van het hele land.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://businessam.be/arm(...)ing-weg-van-rusland/
Lekker aan het winnen. En Trump denk dat ga ik nadoen met een domme oorlog en schofferen van bondgenoten.
In een monumentale geopolitieke koerswijziging heeft premier Nikol Pashinyan het Armeense parlement meegedeeld dat het land van plan is binnenkort het lidmaatschap van de Europese Unie aan te vragen. Die stap betekent een afwijking van de traditionele banden van Armenië met Rusland en zou het politieke landschap van de Zuid-Kaukasus fundamenteel kunnen veranderen.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:41 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Uh oh. Ik heb het vermoeden dat daar binnenkort heel veel russisch-sprekende inwoners moeten worden beschermd door middel van een invasie van het hele land.
Ja, dat kweken ze in de biolabs.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]En het Nazisme schijnt ook op te rukken daar in Armenië.
Waarom komt de VS daar eerst mee terwijl onze Europese diensten op de hoek zitten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Die Amerikaanse inlichtingendiensten waarschuwen al een tijdje voor de Russen met hun plannen richting de navo. Zou dit bezoek daarmee te maken kunnen hebben?
Is het een wedstrijdje of zo?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom komt de VS daar eerst mee terwijl onze Europese diensten op de hoek zitten.
Dat was voor de invasie ook al zo.
Liggen die te slapen of melden ze bewust niks openbaars. Of zijn de Europese leiders niet in staat adequaat te reageren?
Het budget van de cia, nsa en nog wat 3 letter bureaus is groter dan de defensie budgetten van menig Europees land. Totaal iets van 115 miljard dollar ex Black programma's.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom komt de VS daar eerst mee terwijl onze Europese diensten op de hoek zitten.
Liggen die te slapen of melden ze bewust niks openbaars. Of zijn de Europese leiders niet in staat adequaat te reageren?
Heb je het afgelopen jaar onder een steen gelegen of zo? Die waarschuwingen zijn er vanuit Europese leiders al een jaar lang.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar je zou aan de grens zittende verwachten betere onground info te hebben en Europese diensten werken gezamenlijk waardoor er ook best hoge budgetten zijn. Het gaat ook om onze bescherming.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het budget van de cia, nsa en nog wat 3 letter bureaus is groter dan de defensie budgetten van menig Europees land. Totaal iets van 115 miljard dollar ex Black programma's.
Agentschap Rol Geschat budget (per jaar, USD) Toelichting
CIA Human intelligence, covert operations $15–20 miljard Vaak genoemd als duurste enkel agentschap; volledig uit NIP.
NSA Signals intelligence, cryptografie, cyber $10–20 miljard Gedeeltelijk binnen DoD-begroting; veel details geclassificeerd.
NRO Spionagesatellieten, imagery intelligence $10–18 miljard Satellietprogramma’s grotendeels geclassificeerd.
NGA Geospatial intelligence ~$5–8 miljard Schatting op basis van IC-analyses.
DIA Defense Intelligence Agency ~$3–5 miljard Militaire inlichtingen voor DoD.
FBI (intelligence-onderdelen) Counterterrorism, counterintelligence ~$2–4 miljard (intelligence-gedeelte) Alleen het IC-gerelateerde deel; niet de hele FBI-begroting.
ODNI Coördinatie IC, DNI-staf ~$0,6–0,7 miljard Openbaar: ~$612M (FY2025), ~$675M (FY2026 verzoek).
Overige IC-elementen (DoD, State, DHS, DOE, Treasury, etc.) Diverse inlichtingenonderdelen ~$10–15 miljard gezamenlijk Rest van de 18 IC-organisaties.
Lijkt me onzin.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:10 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Hmmm vind ik vrij "licht" om halsoverkop voor naar Rusland te gaan maar.
ook redelijk zinloos. Iedereen weet inmiddels dat de ultimatums van de VS waardeloos zijnquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:10 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
wel goed dat er toch gepraat wordt met die ouwe idiootquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:10 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
quote:Amerikaans toestel landt op vliegveld in Moskou: 'Bezoek van CIA-directeur John Ratcliffe'
Een Amerikaans militair transporttoestel is dinsdag geland op een vliegveld in Moskou, blijkt uit gegevens van de vluchtradarservice Flightradar24.
Het gaat om een Boeing Globemaster die vanuit Washington naar Moskou was gevlogen, met een tussenstop in Riga. Persbureau Reuters kon niet verifiëren of het vliegtuig vracht of passagiers aan boord had.
Verschillende Amerikaanse media, waaronder Axios en CNN, schrijven dat het gaat om een bezoek van CIA-directeur John Ratcliffe.
Dat baseren zij op informatie van Amerikaanse overheidsfunctionarissen. De CIA heeft vooralsnog geen reactie gegeven.
Het zou het eerste bezoek zijn van Ratcliffe aan Rusland sinds hij vorig jaar januari aantrad als directeur van de Amerikaanse inlichtingendienst. De laatste keer dat een CIA-directeur naar Moskou afreisde was in november 2021. Toenmalig directeur William Burns sprak daar met president Vladimir Poetin om hem te waarschuwen Oekraïne niet binnen te vallen.
Vredesgesprekken
Het Kremlin zegt geen informatie over het vliegtuig te hebben.
Dit is de eerste directe vlucht van een Amerikaans geregistreerde toestel naar Rusland vanuit Europa sinds januari, toen speciale gezanten Steven Witkoff en Jared Kushner vredesgesprekken voerden met de Russische president Vladimir Poetin over Oekraïne.
Het Kremlin verklaarde vorige week dat er nog geen informatie beschikbaar was over een mogelijk nieuw bezoek van Kushner en Witkoff aan Moskou. De onderhandelingen tussen de VS en Rusland over Oekraïne zijn grotendeels vastgelopen door de oorlog in Iran.
Uit niets blijkt dat de EU minder goede informatie heeft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar je zou aan de grens zittende verwachten betere onground info te hebben en Europese diensten werken gezamenlijk waardoor er ook best hoge budgetten zijn. Het gaat ook om onze bescherming.
Bekijk deze YouTube-videoquote:My musical tribute to Dolly Parton (1946-2026)
Zag dat Ozon, in tegenstelling tot Wildberries, wel beursgenoteerd is. -30% gisterenquote:
@Candymannetje - hoe gaan de aandelen?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 07:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zag dat Ozon, in tegenstelling tot Wildberries, wel beursgenoteerd is. -30% gisteren![]()
Dat wordt een leuke om te volgen de komende weken.
Kan niks kopen in Rusland.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
@:candymannetje - hoe gaan de aandelen?
Erg doorzichtig vooral.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg interessant.
Hoe bedoel je doorzichtig? Het interessant ging me er om dat zij aangeven dat deze timing niet geheel toevallig is. Als het enkel en alleen deze onderscheiding is zonder geval zou het idd vrij doorzichtig zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Erg doorzichtig vooral.
En de kill-ratio dus x30 door starlink? Wat een klets door amateurs allemaal weer
De Kstovo Raffinaderij is afhankelijk welke bron je gebruikt de 2e tot 4e grootste raffinaderij van het land (Omsk grootste, daarna St petersburg, Ryazan en Kstovo en dan Yaroslavl en Volgograd.).quote:
Nee die zijn pas net gepost, benieuwd of het relevante magazijnen zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:44 schreef MaxMark het volgende:
Hadden we deze al? Volgens mij nog niet.
[ x ]
Het is natuurlijk doorzichtig zat. Gevlij richting musk om starlink ook in rus te mogen gebruiken.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe bedoel je doorzichtig? Het interessant ging me er om dat zij aangeven dat deze timing niet geheel toevallig is. Als het enkel en alleen deze onderscheiding is zonder geval zou het idd vrij doorzichtig zijn.
De kill ratio was een figuurlijke, niet serieus/letterlijk te nemen :p
Met name Ukraine Context heeft heel veel scoops over diplomatieke betrekkingen en binnenlandse politiek.
Dat snap ik, de kanalen lijken echter door te laten schemeren dat er blijkbaar al een of andere deal gemaakt is of goede vorderingen in dat proces. Of wellicht een andere overeenkomstquote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is natuurlijk doorzichtig zat. Gevlij richting musk om starlink ook in rus te mogen gebruiken.
Maar dat heeft niks met amateurisme te maken.
Het al jarenlang aantal lage geboorten moet wel zorgen baren. Als het onder de 150.000 op jaarbasis uitkomt, dan is de bevolking straks 12 miljoen (150.000 x 80 jaar).quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Erg doorzichtig vooral.
En de kill-ratio dus x30 door starlink? Wat een klets door amateurs allemaal weer
Dat bedoel ik precies. Ze mogen hem waarschijnlijk niet, maar willen wel starlink diep in Ruslandquote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe bedoel je doorzichtig? Het interessant ging me er om dat zij aangeven dat deze timing niet geheel toevallig is. Als het enkel en alleen deze onderscheiding is zonder geval zou het idd vrij doorzichtig zijn.
Volgens mij levert destinus die dingen ook aan Oekraïne.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:33 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Niet per se oekraine gerelateerd maar.
quote:Nederland koopt voor Oekraïne zevenhonderd langeafstandswapens ter waarde van 250 miljoen euro, maar noemde die vorige week op een persconferentie opvallend genoeg „drones”. Uit onderzoek van NRC blijkt dat het gaat om de Ruta ‘Block 2’, een geavanceerde kruisraket van de Hengelose fabrikant Destinus met een bereik van ruim 700 kilometer, een explosieve lading van 250 kilo en AI-navigatie om doelen te herkennen. De raketten zijn bedoeld om diep in Russisch gebied strategische doelen te kunnen treffen, zoals commandocentra, vliegvelden en wapenfabrieken.
Klopt maar dit zijn kruisraketdrones, die order voor de Nederlandse marine zijn juist de interceptors voor dit soort drones. Goed dat Nederland ook investeert in interceptors die kruisraketdrones uit de lucht kunnen halen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij levert destinus die dingen ook aan Oekraïne.
https://www.headliner.nl/(...)nd-verder-nrc-217013
[..]
Pff, zo zie je maar weer dat die NSBers van alle tijden zijn.quote:
Gaan we hier gegarandeerd ook zien. Zat jonge idioten die voor paar duizend piek al een cobra door je brievenbus duwen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:05 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Pff, zo zie je maar weer dat die NSBers van alle tijden zijn.Wel bizar dat het Rusland lukt om zulke jonge mensen te strikken, ze zijn daar al aan het kutten sinds die 10 was, die zou toch beter moeten weten.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480c48quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:15 schreef MaxMark het volgende:
Even wat vliegtuigjes bijtanken die Kalinigrad in de gaten houden:
[ x ]
![]()
Eigenlijk wel een beetje hetzelfde idee jaquote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:47 schreef havanagila het volgende:
[..]
Gaan we hier gegarandeerd ook zien. Zat jonge idioten die voor paar duizend piek al een cobra door je brievenbus duwen.
Is al gepost. Op dezelfde pagina. Met precies dezelfde foto.quote:
Sommige users geloven het pas als het van een Russische bron komt.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:58 schreef havanagila het volgende:
[..]
Is al gepost. Op dezelfde pagina. Met precies dezelfde foto.
Begin me toch af te vragen of dat bezoek gister aan Moskou eventueel ook verband hield met wat we vorige week ook een X aantal dagen zagen boven die regio. Namelijk meerdere vliegtuigen van de navo boven dat gebied. Hebben ze daar iets ongewoons gezien?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:15 schreef MaxMark het volgende:
Even wat vliegtuigjes bijtanken die Kalinigrad in de gaten houden:
[ x ]
![]()
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:54 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Prokopenko en Biletsky gaan de verdediging van Kramatorsk, Druzhivka en Sloviansk regelen
[ afbeelding ]
Benieuwd naar wat die 3 comments zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En jouw profielfoto gaat ze maximaal ondersteunen @:mortaxx
Poah, Prokopenko, Redis en Magyar.
Verwijderd helaasquote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:22 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Benieuwd naar wat die 3 comments zijn.
quote:As I understand it, the frontline of the rest of the Donetsk region under control will be divided between the 3rd Army Corps and the 1st Corps of the National Guard. Accordingly, adjacent corps and units will be subordinated to Biletsky and Prokopenko.
I've drawn a tentative line representing the area of responsibility. But I think the logic will be something like this [although this is not definitive]
Er waren toch enige tijd geleden al berichten te vinden dat Rusland hier en daar militaire installaties installeert met al dan niet tactische nukes.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:03 schreef Haags het volgende:
[..]
Begin me toch af te vragen of dat bezoek gister aan Moskou eventueel ook verband hield met wat we vorige week ook een X aantal dagen zagen boven die regio. Namelijk meerdere vliegtuigen van de navo boven dat gebied. Hebben ze daar iets ongewoons gezien?
Daar patrouilleert al sinds het begin van de oorlog vrijwel dagelijks wel een Rivet Joint, AWACs of vergelijkbaar toestel.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:03 schreef Haags het volgende:
Namelijk meerdere vliegtuigen van de navo boven dat gebied. Hebben ze daar iets ongewoons gezien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |