Nee, gezien we onszelf benadelen met dit soort kamikaze acties.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:45 schreef Cupfighter het volgende:
En terecht, zou overal moeten gebeuren op elk vlak
Het enige goede wat Israël de laatste tijd gedaan heeft is het saboteren van het songfestival.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar bemoeit AVRO/TROS zich mee? Voor anti-Israel geblaat hebben we de NOS.
Waarschijnlijk kunnen ze die rechten niet zomaar afnemen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:45 schreef beefkeek het volgende:
Ik vind het dom van AVROTROS, maar heb er wel respect voor dat ze achter hun principes staan. Ze willen echt niet deelnemen, dus doen ze het niet. Vraag me alleen wel af wat de NPO tegenhoudt het naar één van de andere omroepen te verplaatsen, zo complex moet dat toch niet zijn?
We moeten ergens beginnen als onze regering te laf isquote:Op maandag 24 augustus 2026 16:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, gezien we onszelf benadelen met dit soort kamikaze acties.
Als we Israel terecht willen wijzen gaat onze delegatie maar de zaal uit ofzo bij hun optreden.
quote:"Dit past qua programma niet bij het programma-aanbod van KRO-NCRV, dus we hebben daar geen plannen voor."
Volslagen mee oneens. Turkije bemoeit zich al decennialang met het conflict en Azerbeidzjan heeft in 2023 ruim 100.000 Armeniërs uit Nagorno-Karabach verdreven.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is je punt? Je wil een boycot? Turkije doet niet eens mee aan het songfestival.
[..]
Hier heb je best een punt. Met het verschil dat dit speelde in 2023, terwijl Israël op dit moment oorlogsmisdaden pleegt. Bovendien was de schaal waarop het in Azerbaijan gebeurde veel kleiner.
Klint meer als 'deze hete aardappel wil ik niet op mn bordje hebben'quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:43 schreef Eightyone het volgende:
https://www.nu.nl/songfes(...)iet-organiseren.html
Kro-Ncrv wil ook niet, net als BnnVara.
[..]
Om de palestijnen terecht weg te zetten als moslimterroristenmaatjes en Jodenhaters.quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
We moeten ergens beginnen als onze regering te laf is
Nee dusquote:Op maandag 24 augustus 2026 17:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Om de palestijnen terecht weg te zetten als moslimterroristenmaatjes en Jodenhaters.
Zeker
Turkije doet niet mee, wat wil je dat Eurovisie Songfestival met Turkije doet of zou doen?quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Volslagen mee oneens. Turkije bemoeit zich al decennialang met het conflict en Azerbeidzjan heeft in 2023 ruim 100.000 Armeniërs uit Nagorno-Karabach verdreven.
Sinds 7 oktober 2023 lijkt iedere Nederlander ineens expert op het gebied van Israël, Palestina én oorlogsrecht. Dat is nogal pretentieus bij een conflict met een geschiedenis van meer dan honderd jaar. Juist bij het oorlogsrecht is juridische precisie geboden.
Zeer waarschijnlijk hebben zowel Israël als Hamas en andere Palestijnse terreurorganisaties zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Maar een oorlogsmisdaad is iets anders dan etnische zuivering of genocide. Die begrippen zijn geen synoniemen en moeten niet klakkeloos worden nagepapegaaid zonder dat de juridische criteria en het bewijs worden meegewogen.
Raarquote:
Je hoeft geen expert te zijn om van mening te zijn dat het er allemaal te hard aantoe gaat. Dat je vindt dat proportionaliteit zoek is.quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Volslagen mee oneens. Turkije bemoeit zich al decennialang met het conflict en Azerbeidzjan heeft in 2023 ruim 100.000 Armeniërs uit Nagorno-Karabach verdreven.
Sinds 7 oktober 2023 lijkt iedere Nederlander ineens expert op het gebied van Israël, Palestina én oorlogsrecht. Dat is nogal pretentieus bij een conflict met een geschiedenis van meer dan honderd jaar. Juist bij het oorlogsrecht is juridische precisie geboden.
Zeer waarschijnlijk hebben zowel Israël als Hamas en andere Palestijnse terreurorganisaties zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Maar een oorlogsmisdaad is iets anders dan etnische zuivering of genocide. Die begrippen zijn geen synoniemen en moeten niet klakkeloos worden nagepapegaaid zonder dat de juridische criteria en het bewijs worden meegewogen.
Hebben ze ook nog nooit meegedaan dan? Ik men me te herinneren dat ze wel eens meegedaan hebben....quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Turkije doet niet mee, wat wil je dat Eurovisie Songfestival met Turkije doet of zou doen?
En dit vind je vergelijkbaar met wat in Israël gebeurt?quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ach, die staan allemaal in lijn om het te applaudisseren.quote:
Niet allemaalquote:Op maandag 24 augustus 2026 20:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, die staan allemaal in lijn om het te applaudisseren.
Al kun je zelf daar maar beter wegblijven, want die kleuren activeren nogal wat reacties daar.
En wat is daar mis mee ?quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, die staan allemaal in lijn om het te applaudisseren.
Al kun je zelf daar maar beter wegblijven, want die kleuren activeren nogal wat reacties daar.
quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee ?
Dat niet zoals hier veel mensen achter Israël aanlopen
Ze hebben zelfs een top 40 hit gehad ruim 20 jaar geledenquote:Op maandag 24 augustus 2026 19:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hebben ze ook nog nooit meegedaan dan? Ik men me te herinneren dat ze wel eens meegedaan hebben....
Hier is men meer voor Israël dan bij het ESFheb ik de indruk maar dat maakt in principe ook niet uitquote:Op maandag 24 augustus 2026 20:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zowel daar als hier heb je verschillende meningen
Er is maar 1 kant met een obsessie. Erken het gewoon. Het is niet moeilijk.quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee ?
Dat niet zoals hier veel mensen achter Israël aanlopen
Dit kan ik ook omdraaien maar gaat een zinloze discussie wordenquote:Op maandag 24 augustus 2026 20:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Er is maar 1 kant met een obsessie. Erken het gewoon. Het is niet moeilijk.
Omdat je fan bent van Palestina maakt de rest van de wereld geen zionist (net zoals dat hele TERF gebeuren).
Denk dat dit wel lastig is (tenzij je alleen HR gaat mycroften). Dat komt omdat de meeste mensen hier niet fanatiek instaan. Mijn haren gaan rechtovereind staan wanneer dit wel gebeurd.quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit kan ik ook omdraaien maar gaat een zinloze discussie worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |