abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 24 augustus 2026 @ 16:07:54 #51
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221645580
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als je bij de discussie over de beslissing van AVROTROS meerdere willekeurige racistische mafketel op straat erbij gaat halen dan lijkt het alsof je het ook niet meer weet. Ook wil je het niet hebben over de door AVROTROS aangedragen argumenten, maar speel je liever de racisme kaart én het argument dat Israël als land niet zou mogen bestaan. Dat laatste argument kan ik niet zo goed plaatsen want hoewel het theoretisch zo kan zijn dat AVROTROS dit tegenwoordig vindt doet Israël toch al ruim vijftig jaar gewoon mee.
DIt, het komt niet uit de lucht vallen ofzo Howard :P
- vmi voor intimi -
pi_221645694
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als je in de discussie over de beslissing van AVROTROS onbekende racistische mafketels op straat erbij gaat halen, lijkt het erop dat je het zelf ook niet meer weet. Je wilt het bovendien liever niet hebben over de argumenten die AVROTROS zelf heeft aangedragen, maar speelt liever de racismekaart en de Israël zou niet mogen bestaan. Dat laatste argument kan ik niet zo goed plaatsen. Hoewel het theoretisch natuurlijk zou kunnen zijn dat AVROTROS tegenwoordig vindt dat Israël niet zou mogen bestaan, doet Israël toch al ruim vijftig jaar gewoon mee en ook in 2024
Ik heb het nergens in mijn post over racisme of mensen van straat. Ik benoem sentimenten die helaas breed verspreid zitten mbt Israël. De argumenten die de AVROTROS aanhaalt snijden geen houdt. Zo stelt men dat Israël in een grootschalig militair conflict is verwikkeld. Oké, maar dat is Oekraïne toch ook?

De grote vraag blijft staan, wát maakt het conflict in het Midden-Oosten zo uniek en waar zit het verband tussen dat conflict en de deelname van Israël aan een Songfestival? Als dit al niet onderbouwd kan worden, dan is het dus ongefundeerde haat.

Zo moeilijk zou dit toch niet moeten zijn?

'Wij willen Israël uitsluiten omdat .... (argument #1) en tevens (argument #2) .. etc.'
'Wat dit conflict uniek maakt voor ons is het volgende ... (argument #1) en (argument #2) .. etc.'
'Waarom Azerbeidzjan niet uitgesloten hoeft te worden is ... (argument #1) en ook (argument #2) .. etc.'
'De connectie tussen de oorlog en het Midden-Oosten en het Songfestival zit bij .... (argument #1) en ook (argument #2) .. etc.'
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 24 augustus 2026 @ 16:42:03 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221645729
Weer een kansloze kamikaze actie.

Zou goed zijn als de rechten voorhet songfestival aan een andere zender gegeven worden die hier niet aan meedoet.
pi_221645740
En terecht, zou overal moeten gebeuren op elk vlak
pi_221645743
Ik vind het dom van AVROTROS, maar heb er wel respect voor dat ze achter hun principes staan. Ze willen echt niet deelnemen, dus doen ze het niet. Vraag me alleen wel af wat de NPO tegenhoudt het naar één van de andere omroepen te verplaatsen, zo complex moet dat toch niet zijn?
pi_221645749
Ik baal hier als enorm groot liefhebber van het Songfestival uiteraard enorm van.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221645764
quote:
14s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:33 schreef HowardRoark het volgende:
Als dit al niet onderbouwd kan worden, dan is het dus ongefundeerde haat.
Ze verzinnen wel een smoesje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 24 augustus 2026 @ 16:49:09 #58
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221645765
quote:
, "omdat één van de deelnemende landen nog steeds in een grootschalig militair conflict is verwikkeld".
Ukraine?
pi_221645774
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:45 schreef beefkeek het volgende:
Ik vind het dom van AVROTROS, maar heb er wel respect voor dat ze achter hun principes staan. Ze willen echt niet deelnemen, dus doen ze het niet. Vraag me alleen wel af wat de NPO tegenhoudt het naar één van de andere omroepen te verplaatsen, zo complex moet dat toch niet zijn?
Flinke bezuinigingen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 24 augustus 2026 @ 16:51:44 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221645778
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 13:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat is je punt? Je wil een boycot? Turkije doet niet eens mee aan het songfestival.
[..]
Maar Cyprus wel, en dat is betrokken bij een conflict.
  maandag 24 augustus 2026 @ 16:52:36 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221645780
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:45 schreef Cupfighter het volgende:
En terecht, zou overal moeten gebeuren op elk vlak
Nee, gezien we onszelf benadelen met dit soort kamikaze acties.

Als we Israel terecht willen wijzen gaat onze delegatie maar de zaal uit ofzo bij hun optreden.
  maandag 24 augustus 2026 @ 16:59:56 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_221645818
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar bemoeit AVRO/TROS zich mee? Voor anti-Israel geblaat hebben we de NOS.
Het enige goede wat Israël de laatste tijd gedaan heeft is het saboteren van het songfestival.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 augustus 2026 @ 17:01:13 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221645823
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:45 schreef beefkeek het volgende:
Waarschijnlijk kunnen ze die rechten niet zomaar afnemen.

Ik denk dat de commercielen dit heel graag zouden oppakke.
pi_221646093
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, gezien we onszelf benadelen met dit soort kamikaze acties.

Als we Israel terecht willen wijzen gaat onze delegatie maar de zaal uit ofzo bij hun optreden.
We moeten ergens beginnen als onze regering te laf is
  maandag 24 augustus 2026 @ 17:43:17 #65
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221646107
https://www.nu.nl/songfes(...)iet-organiseren.html

Kro-Ncrv wil ook niet, net als BnnVara.

quote:
"Dit past qua programma niet bij het programma-aanbod van KRO-NCRV, dus we hebben daar geen plannen voor."
pi_221646143
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 13:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat is je punt? Je wil een boycot? Turkije doet niet eens mee aan het songfestival.
[..]
Hier heb je best een punt. Met het verschil dat dit speelde in 2023, terwijl Israël op dit moment oorlogsmisdaden pleegt. Bovendien was de schaal waarop het in Azerbaijan gebeurde veel kleiner.
Volslagen mee oneens. Turkije bemoeit zich al decennialang met het conflict en Azerbeidzjan heeft in 2023 ruim 100.000 Armeniërs uit Nagorno-Karabach verdreven.

Sinds 7 oktober 2023 lijkt iedere Nederlander ineens expert op het gebied van Israël, Palestina én oorlogsrecht. Dat is nogal pretentieus bij een conflict met een geschiedenis van meer dan honderd jaar. Juist bij het oorlogsrecht is juridische precisie geboden.

Zeer waarschijnlijk hebben zowel Israël als Hamas en andere Palestijnse terreurorganisaties zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Maar een oorlogsmisdaad is iets anders dan etnische zuivering of genocide. Die begrippen zijn geen synoniemen en moeten niet klakkeloos worden nagepapegaaid zonder dat de juridische criteria en het bewijs worden meegewogen.
pi_221646163
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:43 schreef Eightyone het volgende:
https://www.nu.nl/songfes(...)iet-organiseren.html

Kro-Ncrv wil ook niet, net als BnnVara.
[..]

Klint meer als 'deze hete aardappel wil ik niet op mn bordje hebben'
1947-2016
pi_221646173
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:41 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
We moeten ergens beginnen als onze regering te laf is
Om de palestijnen terecht weg te zetten als moslimterroristenmaatjes en Jodenhaters.

Zeker
1947-2016
pi_221646285
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Om de palestijnen terecht weg te zetten als moslimterroristenmaatjes en Jodenhaters.

Zeker
Nee dus
pi_221646350
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Volslagen mee oneens. Turkije bemoeit zich al decennialang met het conflict en Azerbeidzjan heeft in 2023 ruim 100.000 Armeniërs uit Nagorno-Karabach verdreven.

Sinds 7 oktober 2023 lijkt iedere Nederlander ineens expert op het gebied van Israël, Palestina én oorlogsrecht. Dat is nogal pretentieus bij een conflict met een geschiedenis van meer dan honderd jaar. Juist bij het oorlogsrecht is juridische precisie geboden.

Zeer waarschijnlijk hebben zowel Israël als Hamas en andere Palestijnse terreurorganisaties zich schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Maar een oorlogsmisdaad is iets anders dan etnische zuivering of genocide. Die begrippen zijn geen synoniemen en moeten niet klakkeloos worden nagepapegaaid zonder dat de juridische criteria en het bewijs worden meegewogen.
Turkije doet niet mee, wat wil je dat Eurovisie Songfestival met Turkije doet of zou doen?
pi_221646668
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee dus
Raar
1947-2016
pi_221646726
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Je hoeft geen expert te zijn om van mening te zijn dat het er allemaal te hard aantoe gaat. Dat je vindt dat proportionaliteit zoek is.

Ik twijfel er niet aan dat Hamas en andere Palestijnse terreurorganisaties oorlogsmisdaden gepleegd hebben, dat is dan ook helemaal niet waar de discussie in vrijwel alle gevallen over gaat. Op het moment dat je zegt dat óók Israël die oorlogsmisdaden pleegt is de wereld te klein en ben je (volgens een aantal zeer fanatieke voorstanders van Israël hier) ineens een Israël-hater en wil je dat Israël niet bestaat.

Dat soort hyperbolen zorgen ervoor dat er in NWS geen enkele normale discussie mogelijk is over of je vindt dat Israël wel of niet te ver gaat, want voor je het weet word je in de contreien van de antisemieten gestopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door beefkeek op 24-08-2026 19:32:36 ]
  maandag 24 augustus 2026 @ 19:24:52 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221646736
Het Songfestival :')
pi_221646863
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Turkije doet niet mee, wat wil je dat Eurovisie Songfestival met Turkije doet of zou doen?
Hebben ze ook nog nooit meegedaan dan? Ik men me te herinneren dat ze wel eens meegedaan hebben.... :{
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221646873
Ja, net even opgezocht en ze hebben sinds het begin in 1975 34 keer meegedaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')